Oh leuk, ik ga dit proberenquote:Op maandag 6 oktober 2008 14:53 schreef jusdOrange het volgende:
Vroegâh kon ik er zo'n 50, toen tijdje niks meer gedaan en ik ben nu bezig om tot de 100 te komen.
Daarvoor gebruik ik dit schema: http://hundredpushups.com/index.html (misschien al voorbij gekomen)
Begin nu aan week 4.
Hoeveel kun je er inmiddels?quote:Op woensdag 21 januari 2009 19:23 schreef P.F het volgende:
Ik heb per ongeluk al heel lang niet gesport en het opdrukken gaat ook nog kut
Hey PF, als opdrukken op de grond niet lukt, begin dan met opdrukken op een tafel/bureau/aanrecht/muur. En niet meer uitstellen, NU.quote:Op woensdag 21 januari 2009 19:23 schreef P.F het volgende:
Ik heb per ongeluk al heel lang niet gesport en het opdrukken gaat ook nog kut
Wel een beetje hoor. Het is vrijwel altijd een samenwerking tussen spieren, het is moeilijk, zo niet onmogelijk om een spier werkelijk te isoleren.quote:Op woensdag 21 januari 2009 22:29 schreef Noisiv het volgende:
Hoewel je niet je borst met dips meepakt natuurlijk, maar ik zou zoiezo niet verwachten dat je borst vooruit gaat zonder gewichten
Denk je nu werkelijk dat je van dit beetje opdrukken een dikke borst/armen krijgtquote:Op donderdag 22 januari 2009 00:48 schreef Salt_Seafood het volgende:
Nogmaals de waarschuwing als je serieus gaat trainen train dan alles mee en ga niet fulltime lopen (of liggen) opdrukken want als je dat een half jaar lang blijft doen ziet het er niet meer uit.
Nouja, het is niet echt mogelijk om een spier slechts over 1 deel van de lengte waarover deze spier samentrekt op te pompen. De borstspier brengt de bovenarm naar 'voren', in samenwerking met schouderspier en triceps. Wel kan het zo zijn dat de borstspier iets dikker is aan de kant van de arm waardoor daar het opgepompte gevoel wat meer is.quote:Op donderdag 22 januari 2009 08:21 schreef Rbhp het volgende:
Die dips, klopt het dat je dan meer de buitenkant daarmee (deels) isoleert ? Ja, ik las al meerdere malen hier dat het onmogelijk is om een spier 100% te isoleren, maar ik merk zelf dat na een 3 flinke sets dippen (wat een vies woord eigenlijk) de buitenkant van mijn borst toch redelijk opgepompt voelt.
Als je het een jaar om de dag doet op zeker wel, mijn broertje is daar het levende bewijs van.quote:Op donderdag 22 januari 2009 09:03 schreef Soldier2000 het volgende:
[..]
Denk je nu werkelijk dat je van dit beetje opdrukken een dikke borst/armen krijgt
huldequote:Op donderdag 22 januari 2009 09:14 schreef boem-dikkie het volgende:
Ik ben echt slecht in opdrukken. Moeten vaak op training op onze vuisten en dan bij 1 half naar beneden, bij 2 naar beneden en dan weer omhoog. Ik red er 13 ofzo. Dan lukt het gewoon écht niet meer.
Pics?quote:Op donderdag 22 januari 2009 13:23 schreef Salt_Seafood het volgende:
[..]
Als je het een jaar om de dag doet op zeker wel, mijn broertje is daar het levende bewijs van.
Waarschijnlijk zal het wel in contrast staan tot hoe het eruit zag. Neemt niet weg dat je redelijk grote borstspieren kan ontwikkelen op deze manier. Het is niet echt te vergelijken met mensen die het met gewichten proberen, maar het is niet niks.quote:Op donderdag 22 januari 2009 14:15 schreef Soldier2000 het volgende:
[..]
Pics?
Van opdrukken krijg je gewoon geen grote borst spieren.
Hoe oud is je broertje?quote:Op donderdag 22 januari 2009 13:23 schreef Salt_Seafood het volgende:
[..]
Als je het een jaar om de dag doet op zeker wel, mijn broertje is daar het levende bewijs van.
hoeveel pull ups kan je dan?quote:Op donderdag 14 mei 2009 00:37 schreef Paard het volgende:
Kan der iets van 20, te weinig. Maar het idiote is dat mijn buikspieren ongeveer even zwaar belast worden als mijn armen. : /
Misschien omdat ik 2 meterlang ben ofzow >.>
Pull ups gaat me stukken beter af naar verhouding. Als ik na ga dat de meeste mensen op mijn werk geen eens 1 pull up in goede form kunnen
Edit: lol kwam op deze topic via googleUit reflex gepost... zie nu dat het een klein beetje genecro'd is
.. achja, voor de liefhebbers
![]()
Deze volg ik ook.quote:Op maandag 6 oktober 2008 14:53 schreef jusdOrange het volgende:
Vroegâh kon ik er zo'n 50, toen tijdje niks meer gedaan en ik ben nu bezig om tot de 100 te komen.
Daarvoor gebruik ik dit schema: http://hundredpushups.com/index.html (misschien al voorbij gekomen)
Begin nu aan week 4.
voor jou misschienquote:Op donderdag 14 mei 2009 05:23 schreef Paard het volgende:
Maar dan gaat er ook nog es een keer 5-20 vanaf, afhankelijk van de methode. Vuist-nipple hoogte is echt maar 2-3 keer goed te doen. Dat is dodelijk.
Je hersens worden dan niet afgekneld door de vetrollen die je dan in je nek krijgtquote:Op dinsdag 23 juni 2009 17:48 schreef Oldenzaal het volgende:
Toch maar even in de gaten houden dit topic!
Is het raar dat ik het makkelijker vind als ik naar beneden kijk i.p.v naar voren?
Dat is al een heel stuk meer dan een gemiddelde vent kan inderdaad. Op de keuring van het korps mariniers hoef je er bijvoorbeeld maar 2 pull-ups te laten zien (20 pushups). Bij de vooropkomst van mij voor het korps moesten we ons maximale aantal pull-ups laten zien daar lag het gemiddelde zo rond de 6 keer. Als je minder hard werd je wel gigantisch afgezeken maar was niet direct een schande zeg maar.quote:Op donderdag 14 mei 2009 05:23 schreef Paard het volgende:
Zo rond de 7 is echt het maximum, daarna zijn mijn armen ongeveer een half uur lam.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |