Volgens mij over 10 minuten.quote:Op zondag 5 oktober 2008 14:46 schreef rulerofdeath het volgende:
andere topic is dicht en ik heb de OP gewoon gekopieerd.
ik wou vragen of iemand weet hoe laat de hoofdrace begint?
wat klonk dat kutquote:Op zondag 5 oktober 2008 15:00 schreef Xenomaniac het volgende:
Het Wilhelmus in onmiskenbare palingsoundstyle.
Ze rijden om en om. Volgende keer is Doornbosquote:Op zondag 5 oktober 2008 16:21 schreef Trystar het volgende:
[A1GP noob mode]
Ik dacht dat Doornbos A1GP ging rijden?![]()
[/A1GP noob mode]
Ah oke bedanktquote:Op zondag 5 oktober 2008 16:31 schreef -Jean- het volgende:
[..]
Ze rijden om en om. Volgende keer is Doornbos
Daar is het ook nooit voor bedoeld. Het idee was om een aansprekende serie in het winterseizoen te introduceren waarin landen hun (beste) races afvaardigen. Voor sommigen is het echter niet meer dan een opstartklasse, voor anderen een middel om het winterseizoen te overbruggen.quote:Op zondag 5 oktober 2008 15:03 schreef wolferl het volgende:
Amateurs, A1GP kan het nooit winnen van F1.
Jawel!quote:
Vooruit dan maarquote:Op maandag 6 oktober 2008 12:21 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Jawel!
Dit waren alleen maar opstartproblemen met de nieuwe wagen. Door een ontwerpfout lopen ze drie weken achter op (de toch al krappe) planning. De volgende races doen alle teams weer mee en krijgen we weer mooie races te zien.
Staat hier: [A1GP] Uitslag 2e vrije training Chinaquote:Op vrijdag 7 november 2008 12:53 schreef Atreidez het volgende:
Kan je niet de hele stand even posten van FP2? Ik zie m nergens...
quote:Robert Doornbos: "Het is echt cool!"
Uitgegeven door Casper Bekking 7 november 2008 16:28 - Print artikel
A1 Team Nederland coureur Robert Doornbos is tevreden na zijn eerste officiële meters in de A1GP 'Powered by Ferrari'. Tijdens de vrije training noteerde de Nederlander de vijfde tijd, op slechts twee tienden van Team Zwitserland. Het gehele veld heeft nu het voordeel van de nieuwe regel binnen de World Cup of Motorsport. De snelste man van de dag moet zijn telemetrie van de snelste ronde afstaan aan alle andere teams.
"We hadden zeker niet de juiste versnellingsbakverhoudingen vandaag", vertelde Robert Doornbos. "Ondanks dat waren we slechts twee tienden langzamer dan Neel Jani. De top vijf zit ontzettend dicht bij elkaar maar nu kan ik de data van de ronde van Jani bekijken en zien waar hij de twee tienden voorsprong gepakt heeft. Het was mijn eerste keer in de bolide tijdens een officieel weekend, met uitzondering van de shakedown op Snetterton. Maar het is echt cool om uit te komen voor je land!"
"Ik denk dat het een fysiek zware race gaat worden. Het circuit is erg hobbelig en dat kost veel energie. Mocht ik een podiumplaats halen op zondag dan betekend dat dat ik een van de fitste coureurs ben, en als ik niet op het podium sta dan behoor ik niet bij de fittere van het stel", legde Doornbos uit.
Ik kon de uitslag echt helemaal nergens vinden tot vlak voor 9 uur. Ik had rond 9 uur een afspraak en zat echt te springen om het bericht te kunnen plaatsen, maar op de Live Timing stond 'Session will not re-start' en 'Driver & T. manager car AUS to report immediately'. Maar wat er aan de hand was, weet ik nog niet.quote:
Ik keek ook op GPUpdate, maar dat doe ik niet meer voor de kalender: ze hadden op donderdag 6 november de VT's staan, en de zaterdagtraining niet eensquote:Op zaterdag 8 november 2008 02:08 schreef Atreidez het volgende:
Sorry, ik kijk altijd op GPUpdateDus ik had t niet zozeer over Fok!. Maar zelfs de officieele A1GP site had geen uitslag van de fp2 rond 12.00
Het antistall systeem van de Ferrari werkte niet. Die zou juist het afslaan moeten voorkomen.quote:Op zondag 9 november 2008 20:45 schreef Atreidez het volgende:
Echt bedroevend dat Doornbos ze auto liet afslaan bij race 2. Heb nog nergens kunnen lezen of er een reden voor was, maar het werd nog erger door de amateurmarshalls die m niet de pits inkregen voor het veld weer voorbij kwam, stond ie meteen op een rondeRace 1 was iig netjes en beloofde veel goeds.
quote:"Wat er bij de start van de hoofdrace is gebeurd, weet ik nog niet. Het anti-stall-systeem dat we hebben, moet dit soort dingen juist voorkomen, maar dat werkte bij mij niet. Voor zowel de mensen van Ferrari als voor ons is het vooralsnog een raadsel waarom", vervolgde hij. "Daarna was ik zo kwaad dat ik enorm heb zitten pushen. Daarmee verbeterde ik wel ruim het baanrecord en kreeg dan in ieder geval nog een punt voor de snelste ronde."
Daar heb ik me ook het meeste aan geërgerd. Het had zeker een half tot heel rondje achterstand MINDER kunnen zijn als die marshalls hem meteen goed van de grid af hadden geduwd. Wat een stel klunzen zeg...quote:Op zondag 9 november 2008 20:45 schreef Atreidez het volgende:
maar het werd nog erger door de amateurmarshalls die m niet de pits inkregen voor het veld weer voorbij kwam, stond ie meteen op een ronde
Je kan het binnen code tags zetten, dan krijg je zoietsquote:Op zondag 9 november 2008 20:08 schreef Sally het volgende:
Oh, nog niemand een uitslag gepost? Hier die van FOK!sport dan maar :)
...
Jammer dat ik hier geen html-rechten heb, anders waren het nette tabelletjes geweest ;)
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 | 1 A. Carroll Ierland 22:58.470 2 R. Doornbos Nederland + 2.037 3 D. Watts Groot-Brittannië + 14.361 4 N. Jani Zwitserland + 14.619 5 A. Zaugg Zuid-Afrika + 20.108 6 F. Albuquerque Portugal + 20.475 7 C. van der Drift Nieuw Zeeland + 27.224 8 N. Prost Frankrijk + 27.923 9 C. Piccione Monaco + 30.378 10 N. Karthikeyan India + 32.268 11 J. Martin Australië + 33.198 12 D. Morad Libanon + 34.293 13 F. Fauzy Maleisië + 34.655 14 E. Piscopo Italië + 36.541 15 M. Andretti USA + 38.102 16 D. Garza Mexico + 42.511 17 H. Tung China + 49.611 18 S. Hermanto Indonesië + 1:04.128 19 J. Hwang Korea + 1:06.171 20 F. Guimarães Brazilië + 4 ronde(n) |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 | 1 F. Albuquerque Portugal 1:11:23.179 2 A. Carroll Ierland + 0.571 3 D. Watts Groot-Brittannië + 4.802 4 N. Jani Zwitserland + 7.157 5 F. Fauzy Maleisië + 13.302 6 J. Martin Australië + 15.544 7 C. Piccione Monaco + 16.236 8 M. Andretti USA + 16.690 9 A. Zaugg Zuid-Afrika + 18.030 10 N. Karthikeyan India + 18.759 11 C. van der Drift Nieuw Zeeland + 19.675 12 H. Tung China + 20.126 13 D. Morad Libanon + 22.580 14 S. Hermanto Indonesië + 31.285 15 D. Garza Mexico + 1 ronde(n) 16 R. Doornbos Nederland + 1 ronde(n) 17 J. Hwang Korea + 1 ronde(n) DNF N. Prost Frankrijk + 14 ronde(n) DNF E. Piscopo Italië + 21 ronde(n) DNF F. Guimarães Brazilië + 38 ronde(n) |
I knowquote:Op dinsdag 11 november 2008 10:33 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Je kan het binnen code tags zetten, dan krijg je zoiets
Uitslag Sprintrace China
[ code verwijderd ]
Uitslag Hoofdrace China
[ code verwijderd ]
Dan wel even de tabs door spaties vervangen
quote:Op zaterdag 22 november 2008 15:57 schreef Desunoto het volgende:
Weer tegenvallend? Ik vind het nog wel meevallen. Ik bedoel, vorige sprintrace waren ze 2de. Daarna hadden ze pech helaas. Maar toch, om het nou 'weer tegenvallend' te noemen... ze doen het best aardig toch? Vergeet de concurrentie niet, er zitten goede teams in dat veld hoor.
Altijd met Nederlanders in de autosport... er is nog nooit 1 geweest die het pakketje helemaal goed heeft!quote:Op zaterdag 22 november 2008 16:35 schreef kriele het volgende:
[..]
Is het niet met de kwali's dan wel in de races. Er is altijd 'pech'.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 | 1 Zwitserland 1:47.154 2 Frankrijk 1:47.747 0.593 3 Nieuw-Zeeland 1:47.779 0.625 4 Portugal 1:48.930 1.776 5 Italië 1:49.007 1.853 6 Groot Britannië 1:49.076 1.922 7 Ierland 1:49.197 2.043 8 Mexico 1:49.293 2.139 9 Nederland 1:49.323 2.169 10 India 1:49.350 2.196 11 Zuid Afrika 1:49.528 2.374 12 VS 1:49.650 2.496 13 Maleisië 1:49.753 2.599 14 Australië 1:49.998 2.844 15 Brazilië 1:50.085 2.931 16 Monaco 1:50.171 3.017 17 China 1:50.274 3.120 18 Libanon 1:50.382 3.228 19 Indonesië 1:51.423 4.269 20 Zuid Korea geen tijd |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 | 1 Ierland 1:47.124 2 Groot Britannië 1:47.340 0.216 3 Libanon 1:47.645 0.521 4 Maleisië 1:47.648 0.524 5 Portugal 1:47.680 0.556 6 Nederland 1:47.825 0.701 7 India 1:47.848 0.724 8 VS 1:47.866 0.742 9 Frankrijk 1:47.993 0.869 10 China 1:48.126 1.002 11 Monaco 1:48.242 1.118 12 Brazilië 1:48.323 1.199 13 Australië 1:48.586 1.462 14 Indonesië 1:48.839 1.715 15 Nieuw-Zeeland 1:48.866 1.742 16 Zwitserland 1:48.980 1.856 17 Zuid Afrika 1:49.061 1.937 18 Mexico 1:49.537 2.413 19 Italië 1:49.885 2.761 20 Zuid Korea geen tijd |
Ik heb net de Sprintrace erop gezet, en heb via de Live Updates de Hoofdrace gevolgd. Was het op tv dan? Net als eerst op RTL 7?quote:Op zondag 23 november 2008 04:56 schreef northernlight81 het volgende:
Ik neem aan dat er fanatiekelingen zijn hier die het live gaan volgen zo?
Ja, vanaf 8 uur was de hoofdrace live op RTL7.quote:Op zondag 23 november 2008 09:33 schreef Sally het volgende:
[..]
Ik heb net de Sprintrace erop gezet, en heb via de Live Updates de Hoofdrace gevolgd. Was het op tv dan? Net als eerst op RTL 7?
Oh jammer dat ik het gemist heb, ik was om 8:30 m'n bed uit om de Sprintrace te posten. De tv staat gewoon naast me, zie nu Tom Coronel.quote:Op zondag 23 november 2008 09:46 schreef northernlight81 het volgende:
[..]
Ja, vanaf 8 uur was de hoofdrace live op RTL7.
Wel erg leuke race, jammer van die straf voor Bleekemolen, beetje onterecht. Weinig punten dit weekend maar gelukkig staan we nog 7e. De snelheid zit ook wel goed, een beetje meer geluk en dan wint NL zo weer een race. Nu weer 2 maanden wachten op de volgende race.
Als je ook eurosport2 hebt dadelijk die Superleague Formula om 11.00u. Wel leuk met Doornbos en PSV.quote:Op zondag 23 november 2008 09:51 schreef Sally het volgende:
[..]
Oh jammer dat ik het gemist heb, ik was om 8:30 m'n bed uit om de Sprintrace te posten. De tv staat gewoon naast me, zie nu Tom Coronel.
Neu, dan moet ik eerst het 'probeerpakket' van UPC Digitale tv installeren, dus dat wordt nixquote:Op zondag 23 november 2008 09:54 schreef northernlight81 het volgende:
[..]
Als je ook eurosport2 hebt dadelijk die Superleague Formula om 11.00u. Wel leuk met Doornbos en PSV.
Stijfkop dat ie is, zal ie wel gewoon zijn eigen uitspraak aanhoudenquote:Op zondag 23 november 2008 16:22 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Kan iemand Allard Kalff vertellen dat Monaco toch echt als "Monaakoo" wordt uitgesproken, en niet als "Monnukoo"?
hoe laat is dehoofdrace?quote:Op zondag 25 januari 2009 00:40 schreef Atreidez het volgende:
Race is een beetje in vergetelheid geraakt denk ik, ook met de downtime van Fok!Race1 is om 22.00 al gereden maar wordt om 1.30 uitgezonden op RTL7 en daarna meteen de hoofdrace. Doornbos start beide races vanaf p2
ok mis ik een klein stukjequote:
Dat doet RTL toch altijd al, de sprintrace later uitzenden?quote:Op zondag 25 januari 2009 00:40 schreef Atreidez het volgende:
Race is een beetje in vergetelheid geraakt denk ik, ook met de downtime van Fok!Race1 is om 22.00 al gereden maar wordt om 1.30 uitgezonden op RTL7 en daarna meteen de hoofdrace. Doornbos start beide races vanaf p2
Yep, had de engelse tijd weer eens te pakken.quote:
ja ik weet dat rtlz zakelijk is, maar vorige jaar werd de formule 1 wel altijd uitgezonden via de stream van rtlz.quote:Op zondag 25 januari 2009 15:18 schreef northernlight81 het volgende:
Op rtlz (z=zakelijk) zal je niet veel vinden denk ik.
Maar het wordt nu herhaald op rtl7.
Geen idee eigenlijk. Maar gezien hun crashvaardigheid zou het best wel eens hebben gekund.quote:Op maandag 26 januari 2009 09:45 schreef Atreidez het volgende:
Ja nu je t zegt... Reden om te stoppen was omdat er geen vervangende auto meer beschikbaar was
quote:Op dinsdag 27 januari 2009 19:28 schreef Fir3fly het volgende:
Zucht, weer die pitstop. Hebben ze eindelijk een fatsoenlijke auto en coureur, verprutsen ze het alsnog.
Ik ga zo de hoofdrace met een oog kijken denk ik.quote:Op zondag 22 februari 2009 12:02 schreef northernlight81 het volgende:
Mooi resultaat van Bleekemolen in de sprintrace. Jammer dat ik het straks niet kan zien.
het is goed om nu te zienquote:Op zondag 22 februari 2009 12:02 schreef northernlight81 het volgende:
Mooi resultaat van Bleekemolen in de sprintrace. Jammer dat ik het straks niet kan zien.
Komt als t goed is nu, achter de sprint (sprint race was niet live, ook al staat t bij RTL rechtsboven van welquote:Op zondag 22 februari 2009 13:20 schreef Game_Error het volgende:
Hoelaat begint de hoofdrace?
Na het probleem wat hij beschreeft kwam Portugal ook nauwelijks meer dichterbij, dus met de snelheid zit het wel goed. Ik denk dat Portugal nog wel wat potten gaat breken in de hoofdrace.quote:Op zondag 22 februari 2009 13:26 schreef Atreidez het volgende:
Maar ff gewacht met lezen hier tot de sprint voorbij was, was bang voor spoilersNette race van de bleek. Aardige overmacht, in het begin zeker. Hopen dat ie in de feature wat naar voren kan komen, want het tempo zit er goed in
Ik erger me aan hemquote:
Ik vond het ook een raceongeluk. Inschattingsfoutjes van beide denk ik.quote:Op zondag 22 februari 2009 14:10 schreef Atreidez het volgende:
Ik moet zeggen dat Bamber op t laatste moment in de remzone gaat van die ander... Das geen blokken meer, maar vragen om problemen
En hij ging goed! Australië in de fikquote:Op zondag 22 februari 2009 14:17 schreef Fir3fly het volgende:
Pitstop nu. Duimen maar!
We hopen op een safety carquote:Op zondag 22 februari 2009 14:27 schreef Fir3fly het volgende:
Ik zie geen safety car? En dit setje banden lijkt wederom een ramp te zijn voor Bleek.
Serieus?quote:Op zondag 22 februari 2009 14:53 schreef Atreidez het volgende:
Monaco F1, Indy 500 en A1gp Mexico op 1 dag
Die kerel is goed bezig!quote:Op zondag 22 februari 2009 15:03 schreef -Jean- het volgende:
Weer mooie actie van Morad!
Ik ook, mijn HD recorder had kurenquote:Op zondag 22 februari 2009 15:20 schreef northernlight81 het volgende:
Heb het allemaal net gemist, maar 1e en 4e is erg netjes van Bleek.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 | 1 Italië Vitantonio Liuzzi 1:30.875 - 2 Nederland Robert Doornbos 1:31.346 0.471 3 Ierland Adam Carroll 1:31.600 0.725 4 Libanon Daniel Morad 1:31.756 0.881 5 Portugal Filipe Albuquerque 1:31.777 0.902 6 Nieuw-Zeeland Earl Bamber 1:32.006 1.131 7 Duitsland André Lotterer 1:32.084 1.209 8 Zuid-Afrika Adrian Zaugg 1:32.301 1.426 9 India Narain Karthikeyan 1:32.358 1.483 10 Monaco Clivio Piccione 1:32.420 1.545 11 Maleisië Fairuz Fauzy 1:32.929 2.054 12 Verenigde Staten Marco Andretti 1:33.214 2.339 13 Groot-Brittannië Dan Clarke 1:33.860 2.985 14 Brazilië Felipe Guimarães 1:33.985 3.110 15 Indonesië Zahir Ali 1:34.005 3.130 16 Mexico Salvador Durán 1:34.216 3.341 17 Australië John Martin 1:34.405 3.530 18 Frankrijk Nicolas Prost 1:36.567 5.692 19 China Ho-Pin Tung 1:36.838 5.963 20 Zwitserland Neel Jani - - |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 | 1 Nederland Robert Doornbos 1:30.415 - 2 Ierland Adam Carroll 1:30.696 0.281 3 Zwitserland Neel Jani 1:30.878 0.463 4 Zuid-Afrika Adrian Zaugg 1:30.984 0.569 5 Brazilië Felipe Guimarães 1:31.023 0.608 6 Maleisië Fairuz Fauzy 1:31.025 0.610 7 Portugal Filipe Albuquerque 1:31.095 0.680 8 Verenigde Staten Marco Andretti 1:31.459 1.044 9 Monaco Clivio Piccione 1:31.495 1.080 10 Italië Vitantonio Liuzzi 1:31.852 1.437 11 Nieuw-Zeeland Earl Bamber 1:31.925 1.510 12 Australië John Martin 1:31.939 1.524 13 Mexico Salvador Durán 1:32.031 1.616 14 Duitsland André Lotterer 1:32.269 1.854 15 Libanon Daniel Morad 1:32.352 1.937 16 Groot-Brittannië Dan Clarke 1:32.400 1.985 17 India Narain Karthikeyan 1:32.504 2.089 18 Indonesië Zahir Ali 1:32.573 2.158 19 Frankrijk Nicolas Prost 1:32.941 2.526 20 China Ho-Pin Tung 1:33.237 2.822 |
Zometeen pas om 16.00 live de Feature Race en daarvoor de Sprint Race met wat vertraging. Doen ze altijd zo.quote:
quote:Doornbos' Dutch delight
Sunday, April 12, 2009
Latest updates from the track:
Flag So the finishing order of the Sprint race was Netherlands, Ireland, Portugal, Italy, Monaco, India, Brazil, Switzerland, Malaysia, Mexico, Australia, Great Britain, USA, France, Indoneisa, China. Switzerland didn't get time to serve its penalty, so it wil llikely be dropped down the order, giving Malaysia the last point.
Lap 13 Brazil team are saying it was a brake failure. We'll see later.
Lap 13 The Netherlands wins its second Sprint race in a row.
Lap 13 The race has been red flagged because of the crash.
Lap 13 Brazil and South Africa have collided at the first corner.
Lap 12 Doornbos has got this race won easily. He is storming ahead.
Lap 12 Switzerland's have got a stop-go penalty for coming into the pits outside of the window.
Lap 11 Doornbos is pushing and has extended the lead to 3.2 seconds.
Lap 10 Netherlands now has a 2.7-second lead.
Lap 9 So the order is Netherlands, Ireland, Portugal, Italy, India, Monaco, Brazil and Switzerland, who can't hold off Felipe Guimaraes when leaving the pits.
Lap 9 Now Switzerland's Jani comes into the pits.
Lap 7 Ireland and Portugal have both got passed Italy in the pits. The Italian stop was a bit slower.
Lap 7 Switzerland has the lead, with Neel Jani staying out on track.
Lap 6 Thankfully nobody is hurt.
Lap 6 Drama in the pits. Brazil's Felipe Guimaes takes a tyre right out the hands of a Chinese mechanic, it goes flying.
Lap 5 Netherlands have a good stop.
Lap 5 Teams are coming into the pits.
Lap 5 The pit stop window is now open.
Lap 3 Switzerland's Neel Jani is making great progress up through the field and is now 11th.
Lap 3 USA's Marco Andretti is going for it. He tries to get on the inside of Mexico, and actually ends up letting Australia's John Martin through.
Lap 3 Safety car is coming in.
Lap 2 So the order is Netherlands, Italy, Ireland, Portugal, Monaco, India, Malaysia, Brazil.
Lap 2 Lebanon comes into the pits after the German contact. Daniel Morad retires.
Lap 2 Safety car.
Lap 1 Germany and the Lebanon make contact at the tight turn 6 hairpin. Germany has a badly damaged rear wheel and has to retire.
Lap 1 New Zealand spins out at the third turn.
Lap 1 Netherlands' Robert Doornbos gets away well and grabs the lead from Italy's Luizzi.
Lap 1 And away we go!
www.a1gp.com had idd wat problemen, ik kon een tijd geen uitslag er vandaan halen, maar http://www.forix.com/a1gp/cp.php werkte wel.quote:Op zondag 12 april 2009 13:00 schreef The_Hives het volgende:
ben net ingelogd op de site, maar kom er niet door heen. Mag dus aannemen dat Robert de sprintrace gewonnen heeft
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
Auto viel stil en er kwam rook uit. Vul zelf maar in...quote:Op zondag 12 april 2009 16:10 schreef Marao het volgende:
Iemand een idee wat er gebeurt is?
Dacht ik ook al ja.quote:
quote:Op zondag 12 april 2009 16:09 schreef Burnie88 het volgende:
Hoe voorspelbaar dat het weer eens fout zou gaan.
Volgens mij mg dat gewoon hoor. Degene op P1 geeft het tempo aan en de rest moet maar volgen.quote:Op zondag 12 april 2009 17:19 schreef Desunoto het volgende:
[..]
Dacht ik ook al ja.
En wat een idioot die Portugees. Beetje gas geven en dan remmen en weer gas geven bij de herstart.
Dat ze hem geen straf hebben gegeven zeg..
quote:Op maandag 13 april 2009 12:46 schreef FriescheHengst het volgende:
Doornbos had inderdaad prima kansen. Jammerdebammer, dat is autosport. Ik geloof dat veel van het succes ook door het team komt, die een prima auto aflevert voor de coureurs. Bleekemolen deed het ook niet slecht de vorige keer.
Ben nu wel benieuwd wie er gaat rijden de laatste 2 races. Misschien tijd om onze Joske eens uit het vet te halen? Zou het wel tof vinden als die die nog effen kan vlammen in een goede wagen.
quote:Op zondag 3 mei 2009 17:11 schreef Szura het volgende:
Gewoon een nette race van Bleekemolen. Ierland was net te goed
En gewoon 1 coureur ipv steeds wisselen.quote:Op zondag 3 mei 2009 17:09 schreef Fir3fly het volgende:
2e plaats is toch prima. Best een redelijk seizoen gedraaid, maar volgend jaar moet het toch echt een keer gaan gebeuren. Minder uitvalbeurten en wat betere strategie.
quote:Op zondag 3 mei 2009 18:15 schreef Fir3fly het volgende:
Ik weet het niet, ik vind Bleekemolen een prima coureur, maar ik schat Doornbos toch echt een klein beetje hoger in.
Ecclestone hell noquote:Op maandag 4 mei 2009 09:26 schreef kriele het volgende:
Het had een heel mooi seizoen kunnen worden, ook gezien de enorme vooruitgang qua auto's. Die zijn toch een stuk beter dan de voorgaande. Michelin als bandenleverancier is ook een schot in de race. Ronduit slecht was de organisatie. Teveel races zijn niet doorgegaan en vak zat er veel te veel tijd tussen de races. Eigenlijk zouden Ecclestone en Mosley de serie over moeten nemen. Ik denk wel dat we volgend seizoen wel gewoon weer aan een nieuw seizoen beginnen. Maar vooral organisatorisch moet het een stuk beter.
Wie niet dan? Ik vind het ook geen fijne man, maar het is wel de man die je op de mooiste circuits weet te krijgen. Hij weet hoe het werkt en hoe je dingen organiseerd en voor elkaar krijgt. Dat kan je van de huidige organisatie niet zeggen.quote:Op maandag 4 mei 2009 13:06 schreef Szura het volgende:
[..]
Ecclestone hell no![]()
![]()
Die zit alleen maar voor z'n eigen gewin daar met z'n geblaat
A1 gaat wel gewoon door aankomend seizoen. Ze zullen veel geleerd hebben van afgelopen seizoen en ik denk dat het aankomend seizoen stukken beter gaat worden. Afgelopen seizoen was een soort overgangsjaar met veel wijzigingen.quote:Op maandag 4 mei 2009 01:12 schreef Burnie88 het volgende:
Mijn reflectie op het afgelopen seizoen:
- Amateuristisch (te laat auto's afleveren, afgelaste races, rare circuits waar op gereden wordt (m.u.v. Portimao, fantastisch circuit!))
- Teleurstellend (races waren niet echt spannend, kampioenschap ook niet (vanwege al die afgelaste races), weinig supergave inhaalacties, weinig klappers (wat er ook gewoon bijhoort))
- Veel pech voor Team NED. Hadden eigenlijk kampioen moeten worden als je kijkt naar coureurs, team en budget.
Al bij al vond ik het afgelopen seizoen erg tegenvallen. Het lijkt wel op A1GP nooit meer aan zijn eerste succesvolle seizoen kan tippen. Hopelijk wordt het volgend jaar beter, als A1GP dan in ieder geval nog bestaat.. Ik betwijfel dat.
nou als ze in assen eens wat doen aan de verkeersafhandeling moet ik naar 1 jaar afwezigheid maar weer eens naar de A1GP gaanquote:A1GP komende vijf jaar in Assen
AMSTERDAM - De A1GP doet de komende vijf jaar het TT-circuit van Assen aan. De A1GP-organisatie maakt dat later op zaterdag bekend, zo meldt De Telegraaf. De competitie van landenteams was de afgelopen jaren te gast op Circuitpark Zandvoort.
De Stichting TT was al enige tijd bezig om naast de bekende motorraces een grote autorace binnen te halen.
De Champcar reed ook al eens een wedstrijd in Assen. De organisatie van die competitie ging echter failliet, waardoor de Nederlandse wedstrijd geen lang leven beschoren was.
De eerste A1GP-race in Assen zou gepland staan voor 16 mei 2010.
Zandvoort kan de masters weer elk jaar organiseren. Dus het is een win win situatie voor de Nederlandse autosportquote:Op zaterdag 16 mei 2009 18:39 schreef Szura het volgende:
Leuk voor Assen maar wel een financiële klap voor Zandvoort zeg
Eens. Weet alleen niet of assen wel zo geschikt is voor autoracesals deze qua bochten en inhalen (zie champ car 2007)quote:Op zaterdag 16 mei 2009 20:22 schreef Fir3fly het volgende:
Sommige kranten noemen het 'het broertje van de F1'.
Slaat natuurlijk nergens op, het blijft een amateuristisch zooitje. Dat moet eerst maar eens aangepakt worden en inderdaad moet er eens een fatsoenlijke kalender komen met goede circuits. Zoals Assen dus.
Kunnen ze volgend jaar ook al omdat ze meer geluidsdagen hebben vanaf 2010. Dus voor Zandvoort is het geen win maar een verlies situatie en voor de sport ook omdat op Assen het beroerder inhalen is op 4 wielen dan op Zandvoort.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 20:31 schreef WEST het volgende:
[..]
Zandvoort kan de masters weer elk jaar organiseren. Dus het is een win win situatie voor de Nederlandse autosport
En ik maar denken dat gelijke auto's tot meer close racing en dus meer inhaalacties leidt. De F1 stond / staat bekend als saai, omdat daar juist niet met dezelfde auto's gereden wordt en sommige auto's dus duidelijk sneller zijn dan anderen en dus altijd vooraan rijden.quote:Op zondag 17 mei 2009 17:08 schreef Fir3fly het volgende:
Mja in de A1 wordt sowieso vrij weinig ingehaald, alleen die powerboost knop zorgt daar nog wel voor maar omdat iedereen met vrijwel gelijke auto's rijdt zijn de meeste races nogal saai.
auto's met verschillende karakteristieken leiden tot meer inhaal actiesquote:Op maandag 18 mei 2009 09:31 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
En ik maar denken dat gelijke auto's tot meer close racing en dus meer inhaalacties leidt. De F1 stond / staat bekend als saai, omdat daar juist niet met dezelfde auto's gereden wordt en sommige auto's dus duidelijk sneller zijn dan anderen en dus altijd vooraan rijden.
klopt,quote:Op maandag 18 mei 2009 11:19 schreef nils7 het volgende:
Ik ben van mening dat hoe langzamer de auto's hoe beter ingehaald kan worden.
Met die oude bakken zag je veel meer inhaal acties.
Ook in andere klassen maar zodra de snelheid hoger is (over de gehele klasse he... dus geen LMP1's vergelijken met N-GT's) dan wordt het lastiger in halen.
En dat is gewoon simpel te verklaren omdat ze een rechtstuk in een veel kortere tijd afleggen (minder tijd gewoon om meer snelheid te kweken, er hem er naast zetten en ook nog eens voor te blijven). Dan in de bocht: G krachten etc. je kan als op een limiet zit niet echt harder er door heen. Je ziet in de tarzanbocht de formule fordjes en clio'tjes met 3 breed er door heen maar dat zie je in de snellere klasses al niet meer...
Zo denk ik erover.
Downforce heeft niets te maken met de turbulentie achter de auto. Dat is de aerodynamica (van de vleugels) die inderdaad meer downforce oplevert, maar ook meer turbulentie. Downforce kan ook zonder dat soort aerodynamische aanpassingen verkregen worden, zoals de wingcars uit de jaren '78 - '83 wel bewezen. En toen was inhalen erg goed mogelijk, evenals slipstreamen of rondenlang naast elkaar rijden, zoals Arnoux en Villeneuve op Dijon in 1979.quote:Op maandag 18 mei 2009 11:32 schreef bodylotion het volgende:
[..]
klopt,
en des te meer downforce en snelheid, des te hoger de turbulentie achter de auto's wat slipstreamen in bochten weer veel moeilijker maakt. Daarnaast zorgen kortere remwegen er ook voor dat inhalen lastiger wordt.
Toen waren de circuits heel anders.quote:Op maandag 18 mei 2009 13:24 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Downforce heeft niets te maken met de turbulentie achter de auto. Dat is de aerodynamica (van de vleugels) die inderdaad meer downforce oplevert, maar ook meer turbulentie. Downforce kan ook zonder dat soort aerodynamische aanpassingen verkregen worden, zoals de wingcars uit de jaren '78 - '83 wel bewezen. En toen was inhalen erg goed mogelijk, evenals slipstreamen of rondenlang naast elkaar rijden, zoals Arnoux en Villeneuve op Dijon in 1979.
Het enige dat ik wil zeggen is dat je veel downforce kan hebben (o.a. door het grond-effect) en kan slipstreamen. Dat de circuits zijn veranderd klopt, maar dat heeft hier niets mee te maken.quote:Op maandag 18 mei 2009 13:44 schreef nils7 het volgende:
[..]
Toen waren de circuits heel anders.
Leg Silverstone van toen over die van nu... volgens mij is het aantal bochten verdubbeld.
Niet dat ik zeg dat die (volgens mij) Turbo wagens valsspelen met het aeropakket.
Maar dat moet je ook in ogenschauw nemen.
[ afbeelding ]VS[ afbeelding ]
quote:Series in doubt after liquidation?
Even though it appeared in bullish mood at the launch of its season five calendar last week, the future of the A1 Grand Prix series could be in doubt following news that the British-based day-to-day operations side of the business has gone into liquidation.
Britain's Daily Telegraph newspaper reported that the side of the company responsible for looking after the Ferrari-built and powered cars, which has bases in London and at Silverstone, hadn't been able to pay suppliers, confirming rumours that the series was struggling to make it to its 2009-10 campaign.
"Like many other companies in today's difficult economic environment, we had cashflow problems and we haven't been able to pay [the suppliers]," a spokesperson for A1 Grand Prix Operations Limited told the newspaper, before suggesting that the courts may be poised to appoint an administrator for the company, a subsidiary of British Virgin Islands-based A1 Holdings.
The latest speculation comes at the end of a season in which the series attracted not only the support of Ferrari, but also one of motorsport's most iconic names, in the shape of Andretti Green Racing and third generation racer Marco Andretti, and some of the world's hottest rising stars, including eventual champion Ireland's Adam Carroll. All that, however, could not disguise underlying problems, with events being cancelled and teams not appearing as expected.
Former frontrunner Canada failed to appear at all, despite being listed on the entry, while Pakistan managed one test outing and South Korea just a couple of early race appearances. More significantly, season two champions Germany only contested the second half of the season after apparently being funded through series boss Tony Teixeira, while Great Britain struggled through to the end of the campaign after being propped up by the series once its parent company went into administration.
While the series is trumpeting a possible expansion to twelve rounds in 2009-10, it failed to complete four of the eleven events it had planned in season four - with Mugello falling foul of delays in the Ferrari build programme and both Indonesia and Mexico being canned - the latter twice. Finally, the mystery event that existed under the TBC banner all season simply faded away. Reports that Team New Zealand seat holder Colin Giltrap had funded the airlift of cars and equipment from Sepang to Taupo in order for the NZ round to go ahead prompted the New Zealand Herald to suggest that the end may be nigh as recently as May this year.
"The cancellation of the Mexico round is convenient - albeit valid in its convenience, so to speak," the report quoted former CEO of the Kiwi team, Bob McMurray, as saying, "The A1 people can now save themselves a lot of money by not shipping all the cars halfway around the world for one bloody race. And I'm still not sure A1 wouldn't have found another excuse not to go.
"There's no major sponsor of the series still after four years and there's still no real money coming in. Can it continue? I don't really know. I have my doubts, I have to say, but it seems to continue."
The latest revelation is the most serious yet for the series, which was started in 2004 by Sheikh Maktoum Hasher Al Maktoum, but has repeatedly been rumoured to have over-stretched its financial means. A reported $240m loss was made in the course of the 2005-2006 season alone and, despite costs being greatly reduced since, a vast amount of money has been spent running - and propping up - the championship.
quote:A1GP-baas Tony Teixeira verduidelijkt: "Er wordt geraced als altijd"
Uitgegeven door Bas Kaligis 30 juni 2009 08:42 - Print artikel
SILVERSTONE - Het Britse Telegraph meldde dat het organisatorische gedeelte; A1GP Operations UK, dat gevestigd is in Silverstone en Londen niet meer aan haar verplichtingen kon voldoen. Dit betekent echter niet dat de A1GP Powered by Ferrari ophoudt te bestaan zegt A1GP-baas Tony Teixeira. Hij geeft opheldering en als het aan hem ligt gaat de A1GP World Cup of Motorsport gewoon door. "Daarom wordt er geracet als altijd en vanaf heden kijken we uit naar het succes van A1GP Holdings", benadrukte Teixeira.
"In navolging van het telefonisch gesprek, wil ik bij deze de hierboven staande situatie verduidelijken. Zoals uitgelegd was A1GP Operations UK een dienstverlenend bedrijf voor de A1GP Groep en heeft zodoende geen invloed op het lopende succes van de raceserie. De beëindiging van A1GP Operations als een dienstverlenend bedrijf is ook niet in gang gezet om schuldeisers uit de weg te gaan of om personeel in de A1GP te verminderen. Alle crediteuren zullen volledig betaald worden en alle werknemers zijn met onmiddellijke ingang ondergebracht bij NEWCO", aldus de stuwende kracht achter A1GP.
"Het beëindigen van het bedrijf is in gang gezet door het partnership Capital en Lyndhurst Holding van voor 2008. Dit betekent dat bepaalde rekeningen tot mei 2008 van A1GP dochterondernemingen voorafgaand aan de verhuizing moeten worden afgehandeld. Ongeveer vijf procent van de schuldeisers weigerden nog dertig dagen te wachten om hun schuld betaald te krijgen en sleepten de dienstverlenende organisatie voor de rechtbank in Londen om het bedrijf te laten ontmantelen", verduidelijkte Tony Teixeira.
"We bevestigen bij deze dat het termineren van de dochteronderneming geen invloed heeft op de voortgang en toekomst van A1GP Holdings als een raceserie in termen van bestaande en toekomstige vastleggingen aan races, zoals tv-contracten, huisvestingscontracten, merchandising en vergunningen in A1GP Holdings. Daarom wordt er geracet als altijd en we hadden deze situatie graag vermeden, maar vanaf heden kijken we uit naar het succes van A1GP Holdings”, liet de positief gestemde Teixeira weten.
Volgens mij waren ze failliet maar ben ook benieuwd wat er gebeurt met deze "Olympische" raceklasse!quote:Op dinsdag 15 september 2009 16:54 schreef kriele het volgende:
Mensen, wat gaat er nog gebeuren in deze raceklasse? Er staan alleen races gepland in Assen en in Australie. In oktober wordt er getest, maar wanneer denken ze een volledige kalender te kunnen presenteren? Wanneer denken ze te gaan racen?
Wat is dat voor bedrijf?quote:Op maandag 21 september 2009 21:03 schreef WEST het volgende:
volgens Frits van Eldik op zijn weblog gaat IMG zich er mee bemoeien. Ik kan alleen nog geen bevestiging vinden.
sport marketing ofzo.quote:
Valt me wel op dat dit de auto is van twee jaar geleden en niet de huidige A1GP Ferrari. Voor het team zal het niet zo erg zijn als dit allemaal wordt verkocht.quote:Op woensdag 23 september 2009 14:55 schreef lockie2009 het volgende:
Iemand toevallig nog een A1GP auto kopen? Of een trofee van de gewonnen races?
http://www.troostwijkauctions.com/nl/a1-team/01-12563/
pijnlijk....
Er zit helemaal niets bij wat gebruikt werd voor de races. Die auto hebben ze gekocht of gekregen, net als dat Ralf Schumacher die dingen spaart. Alle bruikbare inventaris kunnen ze veel beter op andere manieren verkopen.quote:Op woensdag 23 september 2009 15:31 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Valt me wel op dat dit de auto is van twee jaar geleden en niet de huidige A1GP Ferrari. Voor het team zal het niet zo erg zijn als dit allemaal wordt verkocht.
Verder heeft RfH wel aan de verplichtingen voldaan en moet alleen het A1GP team nog de belastingschuld betalen.
quote:Op vrijdag 26 maart 2010 06:04 schreef nils7 het volgende:
Ik kwam dit: Te koop: A1GP Series tegen... en als je dan door klikt op de link (deze: http://www.go-dove.com/event-14131/A1GP_-_Opportunity_to_acquire_Grand_Prix_race_cars_powered_by_Ferrari?utm_campaign=14131&utm_source=Motorsport%20Industry%20Association&utm_medium=email#) van de veiling en alle foto's bekijkt die erbij horen dan staat helaas de tranen mij dichterbij dan het lachen
Die 599 zou ik wel willen hebben.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 06:04 schreef nils7 het volgende:
Ik kwam dit: Te koop: A1GP Series tegen... en als je dan door klikt op de link (deze: http://www.go-dove.com/event-14131/A1GP_-_Opportunity_to_acquire_Grand_Prix_race_cars_powered_by_Ferrari?utm_campaign=14131&utm_source=Motorsport%20Industry%20Association&utm_medium=email#) van de veiling en alle foto's bekijkt die erbij horen dan staat helaas de tranen mij dichterbij dan het lachen
Zit fraai spul tussen, maar liever had ik nog een levende raceklasse gehadquote:Op vrijdag 26 maart 2010 12:32 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Die 599 zou ik wel willen hebben.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |