Na het probleem wat hij beschreeft kwam Portugal ook nauwelijks meer dichterbij, dus met de snelheid zit het wel goed. Ik denk dat Portugal nog wel wat potten gaat breken in de hoofdrace.quote:Op zondag 22 februari 2009 13:26 schreef Atreidez het volgende:
Maar ff gewacht met lezen hier tot de sprint voorbij was, was bang voor spoilersNette race van de bleek. Aardige overmacht, in het begin zeker. Hopen dat ie in de feature wat naar voren kan komen, want het tempo zit er goed in
Ik erger me aan hemquote:
Ik vond het ook een raceongeluk. Inschattingsfoutjes van beide denk ik.quote:Op zondag 22 februari 2009 14:10 schreef Atreidez het volgende:
Ik moet zeggen dat Bamber op t laatste moment in de remzone gaat van die ander... Das geen blokken meer, maar vragen om problemen
En hij ging goed! Australië in de fikquote:Op zondag 22 februari 2009 14:17 schreef Fir3fly het volgende:
Pitstop nu. Duimen maar!
We hopen op een safety carquote:Op zondag 22 februari 2009 14:27 schreef Fir3fly het volgende:
Ik zie geen safety car? En dit setje banden lijkt wederom een ramp te zijn voor Bleek.
Serieus?quote:Op zondag 22 februari 2009 14:53 schreef Atreidez het volgende:
Monaco F1, Indy 500 en A1gp Mexico op 1 dag
Die kerel is goed bezig!quote:Op zondag 22 februari 2009 15:03 schreef -Jean- het volgende:
Weer mooie actie van Morad!
Ik ook, mijn HD recorder had kurenquote:Op zondag 22 februari 2009 15:20 schreef northernlight81 het volgende:
Heb het allemaal net gemist, maar 1e en 4e is erg netjes van Bleek.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 | 1 Italië Vitantonio Liuzzi 1:30.875 - 2 Nederland Robert Doornbos 1:31.346 0.471 3 Ierland Adam Carroll 1:31.600 0.725 4 Libanon Daniel Morad 1:31.756 0.881 5 Portugal Filipe Albuquerque 1:31.777 0.902 6 Nieuw-Zeeland Earl Bamber 1:32.006 1.131 7 Duitsland André Lotterer 1:32.084 1.209 8 Zuid-Afrika Adrian Zaugg 1:32.301 1.426 9 India Narain Karthikeyan 1:32.358 1.483 10 Monaco Clivio Piccione 1:32.420 1.545 11 Maleisië Fairuz Fauzy 1:32.929 2.054 12 Verenigde Staten Marco Andretti 1:33.214 2.339 13 Groot-Brittannië Dan Clarke 1:33.860 2.985 14 Brazilië Felipe Guimarães 1:33.985 3.110 15 Indonesië Zahir Ali 1:34.005 3.130 16 Mexico Salvador Durán 1:34.216 3.341 17 Australië John Martin 1:34.405 3.530 18 Frankrijk Nicolas Prost 1:36.567 5.692 19 China Ho-Pin Tung 1:36.838 5.963 20 Zwitserland Neel Jani - - |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 | 1 Nederland Robert Doornbos 1:30.415 - 2 Ierland Adam Carroll 1:30.696 0.281 3 Zwitserland Neel Jani 1:30.878 0.463 4 Zuid-Afrika Adrian Zaugg 1:30.984 0.569 5 Brazilië Felipe Guimarães 1:31.023 0.608 6 Maleisië Fairuz Fauzy 1:31.025 0.610 7 Portugal Filipe Albuquerque 1:31.095 0.680 8 Verenigde Staten Marco Andretti 1:31.459 1.044 9 Monaco Clivio Piccione 1:31.495 1.080 10 Italië Vitantonio Liuzzi 1:31.852 1.437 11 Nieuw-Zeeland Earl Bamber 1:31.925 1.510 12 Australië John Martin 1:31.939 1.524 13 Mexico Salvador Durán 1:32.031 1.616 14 Duitsland André Lotterer 1:32.269 1.854 15 Libanon Daniel Morad 1:32.352 1.937 16 Groot-Brittannië Dan Clarke 1:32.400 1.985 17 India Narain Karthikeyan 1:32.504 2.089 18 Indonesië Zahir Ali 1:32.573 2.158 19 Frankrijk Nicolas Prost 1:32.941 2.526 20 China Ho-Pin Tung 1:33.237 2.822 |
Zometeen pas om 16.00 live de Feature Race en daarvoor de Sprint Race met wat vertraging. Doen ze altijd zo.quote:
quote:Doornbos' Dutch delight
Sunday, April 12, 2009
Latest updates from the track:
Flag So the finishing order of the Sprint race was Netherlands, Ireland, Portugal, Italy, Monaco, India, Brazil, Switzerland, Malaysia, Mexico, Australia, Great Britain, USA, France, Indoneisa, China. Switzerland didn't get time to serve its penalty, so it wil llikely be dropped down the order, giving Malaysia the last point.
Lap 13 Brazil team are saying it was a brake failure. We'll see later.
Lap 13 The Netherlands wins its second Sprint race in a row.
Lap 13 The race has been red flagged because of the crash.
Lap 13 Brazil and South Africa have collided at the first corner.
Lap 12 Doornbos has got this race won easily. He is storming ahead.
Lap 12 Switzerland's have got a stop-go penalty for coming into the pits outside of the window.
Lap 11 Doornbos is pushing and has extended the lead to 3.2 seconds.
Lap 10 Netherlands now has a 2.7-second lead.
Lap 9 So the order is Netherlands, Ireland, Portugal, Italy, India, Monaco, Brazil and Switzerland, who can't hold off Felipe Guimaraes when leaving the pits.
Lap 9 Now Switzerland's Jani comes into the pits.
Lap 7 Ireland and Portugal have both got passed Italy in the pits. The Italian stop was a bit slower.
Lap 7 Switzerland has the lead, with Neel Jani staying out on track.
Lap 6 Thankfully nobody is hurt.
Lap 6 Drama in the pits. Brazil's Felipe Guimaes takes a tyre right out the hands of a Chinese mechanic, it goes flying.
Lap 5 Netherlands have a good stop.
Lap 5 Teams are coming into the pits.
Lap 5 The pit stop window is now open.
Lap 3 Switzerland's Neel Jani is making great progress up through the field and is now 11th.
Lap 3 USA's Marco Andretti is going for it. He tries to get on the inside of Mexico, and actually ends up letting Australia's John Martin through.
Lap 3 Safety car is coming in.
Lap 2 So the order is Netherlands, Italy, Ireland, Portugal, Monaco, India, Malaysia, Brazil.
Lap 2 Lebanon comes into the pits after the German contact. Daniel Morad retires.
Lap 2 Safety car.
Lap 1 Germany and the Lebanon make contact at the tight turn 6 hairpin. Germany has a badly damaged rear wheel and has to retire.
Lap 1 New Zealand spins out at the third turn.
Lap 1 Netherlands' Robert Doornbos gets away well and grabs the lead from Italy's Luizzi.
Lap 1 And away we go!
www.a1gp.com had idd wat problemen, ik kon een tijd geen uitslag er vandaan halen, maar http://www.forix.com/a1gp/cp.php werkte wel.quote:Op zondag 12 april 2009 13:00 schreef The_Hives het volgende:
ben net ingelogd op de site, maar kom er niet door heen. Mag dus aannemen dat Robert de sprintrace gewonnen heeft
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
Auto viel stil en er kwam rook uit. Vul zelf maar in...quote:Op zondag 12 april 2009 16:10 schreef Marao het volgende:
Iemand een idee wat er gebeurt is?
Dacht ik ook al ja.quote:
quote:Op zondag 12 april 2009 16:09 schreef Burnie88 het volgende:
Hoe voorspelbaar dat het weer eens fout zou gaan.
Volgens mij mg dat gewoon hoor. Degene op P1 geeft het tempo aan en de rest moet maar volgen.quote:Op zondag 12 april 2009 17:19 schreef Desunoto het volgende:
[..]
Dacht ik ook al ja.
En wat een idioot die Portugees. Beetje gas geven en dan remmen en weer gas geven bij de herstart.
Dat ze hem geen straf hebben gegeven zeg..
quote:Op maandag 13 april 2009 12:46 schreef FriescheHengst het volgende:
Doornbos had inderdaad prima kansen. Jammerdebammer, dat is autosport. Ik geloof dat veel van het succes ook door het team komt, die een prima auto aflevert voor de coureurs. Bleekemolen deed het ook niet slecht de vorige keer.
Ben nu wel benieuwd wie er gaat rijden de laatste 2 races. Misschien tijd om onze Joske eens uit het vet te halen? Zou het wel tof vinden als die die nog effen kan vlammen in een goede wagen.
quote:Op zondag 3 mei 2009 17:11 schreef Szura het volgende:
Gewoon een nette race van Bleekemolen. Ierland was net te goed
En gewoon 1 coureur ipv steeds wisselen.quote:Op zondag 3 mei 2009 17:09 schreef Fir3fly het volgende:
2e plaats is toch prima. Best een redelijk seizoen gedraaid, maar volgend jaar moet het toch echt een keer gaan gebeuren. Minder uitvalbeurten en wat betere strategie.
quote:Op zondag 3 mei 2009 18:15 schreef Fir3fly het volgende:
Ik weet het niet, ik vind Bleekemolen een prima coureur, maar ik schat Doornbos toch echt een klein beetje hoger in.
Ecclestone hell noquote:Op maandag 4 mei 2009 09:26 schreef kriele het volgende:
Het had een heel mooi seizoen kunnen worden, ook gezien de enorme vooruitgang qua auto's. Die zijn toch een stuk beter dan de voorgaande. Michelin als bandenleverancier is ook een schot in de race. Ronduit slecht was de organisatie. Teveel races zijn niet doorgegaan en vak zat er veel te veel tijd tussen de races. Eigenlijk zouden Ecclestone en Mosley de serie over moeten nemen. Ik denk wel dat we volgend seizoen wel gewoon weer aan een nieuw seizoen beginnen. Maar vooral organisatorisch moet het een stuk beter.
Wie niet dan? Ik vind het ook geen fijne man, maar het is wel de man die je op de mooiste circuits weet te krijgen. Hij weet hoe het werkt en hoe je dingen organiseerd en voor elkaar krijgt. Dat kan je van de huidige organisatie niet zeggen.quote:Op maandag 4 mei 2009 13:06 schreef Szura het volgende:
[..]
Ecclestone hell no![]()
![]()
Die zit alleen maar voor z'n eigen gewin daar met z'n geblaat
A1 gaat wel gewoon door aankomend seizoen. Ze zullen veel geleerd hebben van afgelopen seizoen en ik denk dat het aankomend seizoen stukken beter gaat worden. Afgelopen seizoen was een soort overgangsjaar met veel wijzigingen.quote:Op maandag 4 mei 2009 01:12 schreef Burnie88 het volgende:
Mijn reflectie op het afgelopen seizoen:
- Amateuristisch (te laat auto's afleveren, afgelaste races, rare circuits waar op gereden wordt (m.u.v. Portimao, fantastisch circuit!))
- Teleurstellend (races waren niet echt spannend, kampioenschap ook niet (vanwege al die afgelaste races), weinig supergave inhaalacties, weinig klappers (wat er ook gewoon bijhoort))
- Veel pech voor Team NED. Hadden eigenlijk kampioen moeten worden als je kijkt naar coureurs, team en budget.
Al bij al vond ik het afgelopen seizoen erg tegenvallen. Het lijkt wel op A1GP nooit meer aan zijn eerste succesvolle seizoen kan tippen. Hopelijk wordt het volgend jaar beter, als A1GP dan in ieder geval nog bestaat.. Ik betwijfel dat.
nou als ze in assen eens wat doen aan de verkeersafhandeling moet ik naar 1 jaar afwezigheid maar weer eens naar de A1GP gaanquote:A1GP komende vijf jaar in Assen
AMSTERDAM - De A1GP doet de komende vijf jaar het TT-circuit van Assen aan. De A1GP-organisatie maakt dat later op zaterdag bekend, zo meldt De Telegraaf. De competitie van landenteams was de afgelopen jaren te gast op Circuitpark Zandvoort.
De Stichting TT was al enige tijd bezig om naast de bekende motorraces een grote autorace binnen te halen.
De Champcar reed ook al eens een wedstrijd in Assen. De organisatie van die competitie ging echter failliet, waardoor de Nederlandse wedstrijd geen lang leven beschoren was.
De eerste A1GP-race in Assen zou gepland staan voor 16 mei 2010.
Zandvoort kan de masters weer elk jaar organiseren. Dus het is een win win situatie voor de Nederlandse autosportquote:Op zaterdag 16 mei 2009 18:39 schreef Szura het volgende:
Leuk voor Assen maar wel een financiële klap voor Zandvoort zeg
Eens. Weet alleen niet of assen wel zo geschikt is voor autoracesals deze qua bochten en inhalen (zie champ car 2007)quote:Op zaterdag 16 mei 2009 20:22 schreef Fir3fly het volgende:
Sommige kranten noemen het 'het broertje van de F1'.
Slaat natuurlijk nergens op, het blijft een amateuristisch zooitje. Dat moet eerst maar eens aangepakt worden en inderdaad moet er eens een fatsoenlijke kalender komen met goede circuits. Zoals Assen dus.
Kunnen ze volgend jaar ook al omdat ze meer geluidsdagen hebben vanaf 2010. Dus voor Zandvoort is het geen win maar een verlies situatie en voor de sport ook omdat op Assen het beroerder inhalen is op 4 wielen dan op Zandvoort.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 20:31 schreef WEST het volgende:
[..]
Zandvoort kan de masters weer elk jaar organiseren. Dus het is een win win situatie voor de Nederlandse autosport
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |