abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68643210
Mijn reflectie op het afgelopen seizoen:

- Amateuristisch (te laat auto's afleveren, afgelaste races, rare circuits waar op gereden wordt (m.u.v. Portimao, fantastisch circuit!))
- Teleurstellend (races waren niet echt spannend, kampioenschap ook niet (vanwege al die afgelaste races), weinig supergave inhaalacties, weinig klappers (wat er ook gewoon bijhoort))
- Veel pech voor Team NED. Hadden eigenlijk kampioen moeten worden als je kijkt naar coureurs, team en budget.

Al bij al vond ik het afgelopen seizoen erg tegenvallen. Het lijkt wel op A1GP nooit meer aan zijn eerste succesvolle seizoen kan tippen. Hopelijk wordt het volgend jaar beter, als A1GP dan in ieder geval nog bestaat.. Ik betwijfel dat.
's Avonds een man, overdags rustig an
pi_68646007
Het had een heel mooi seizoen kunnen worden, ook gezien de enorme vooruitgang qua auto's. Die zijn toch een stuk beter dan de voorgaande. Michelin als bandenleverancier is ook een schot in de roos. Ronduit slecht was de organisatie. Teveel races zijn niet doorgegaan en vak zat er veel te veel tijd tussen de races. Eigenlijk zouden Ecclestone en Mosley de serie over moeten nemen. Ik denk wel dat we volgend seizoen wel gewoon weer aan een nieuw seizoen beginnen. Maar vooral organisatorisch moet het een stuk beter.

[ Bericht 0% gewijzigd door kriele op 04-05-2009 16:03:33 ]
  maandag 4 mei 2009 @ 13:06:04 #228
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_68652770
quote:
Op maandag 4 mei 2009 09:26 schreef kriele het volgende:
Het had een heel mooi seizoen kunnen worden, ook gezien de enorme vooruitgang qua auto's. Die zijn toch een stuk beter dan de voorgaande. Michelin als bandenleverancier is ook een schot in de race. Ronduit slecht was de organisatie. Teveel races zijn niet doorgegaan en vak zat er veel te veel tijd tussen de races. Eigenlijk zouden Ecclestone en Mosley de serie over moeten nemen. Ik denk wel dat we volgend seizoen wel gewoon weer aan een nieuw seizoen beginnen. Maar vooral organisatorisch moet het een stuk beter.
Ecclestone hell no
Die zit alleen maar voor z'n eigen gewin daar met z'n geblaat
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_68658437
quote:
Op maandag 4 mei 2009 13:06 schreef Szura het volgende:

[..]

Ecclestone hell no
Die zit alleen maar voor z'n eigen gewin daar met z'n geblaat
Wie niet dan? Ik vind het ook geen fijne man, maar het is wel de man die je op de mooiste circuits weet te krijgen. Hij weet hoe het werkt en hoe je dingen organiseerd en voor elkaar krijgt. Dat kan je van de huidige organisatie niet zeggen.
pi_68731495
quote:
Op maandag 4 mei 2009 01:12 schreef Burnie88 het volgende:
Mijn reflectie op het afgelopen seizoen:

- Amateuristisch (te laat auto's afleveren, afgelaste races, rare circuits waar op gereden wordt (m.u.v. Portimao, fantastisch circuit!))
- Teleurstellend (races waren niet echt spannend, kampioenschap ook niet (vanwege al die afgelaste races), weinig supergave inhaalacties, weinig klappers (wat er ook gewoon bijhoort))
- Veel pech voor Team NED. Hadden eigenlijk kampioen moeten worden als je kijkt naar coureurs, team en budget.

Al bij al vond ik het afgelopen seizoen erg tegenvallen. Het lijkt wel op A1GP nooit meer aan zijn eerste succesvolle seizoen kan tippen. Hopelijk wordt het volgend jaar beter, als A1GP dan in ieder geval nog bestaat.. Ik betwijfel dat.
A1 gaat wel gewoon door aankomend seizoen. Ze zullen veel geleerd hebben van afgelopen seizoen en ik denk dat het aankomend seizoen stukken beter gaat worden. Afgelopen seizoen was een soort overgangsjaar met veel wijzigingen.
Afgelopen weekend zijn er ook gewoon 5(!) Ferrari uitlaten kapoet gegaan

Vond dat team NL idd veel pech heeft gehad, maar al bij al vond ik team Ierland toch wel de beste. Ze werken nauw samen met team NL, maar hebben toch nog een kleine voorsprong. Altijd net iets sneller als Bleekemolen/Doornbos.

Hopen op beterschap!
Nick dus..
  zaterdag 16 mei 2009 @ 17:40:32 #231
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_69091135
In het kader van, nieuws voor het komende seizoen
quote:
A1GP komende vijf jaar in Assen


AMSTERDAM - De A1GP doet de komende vijf jaar het TT-circuit van Assen aan. De A1GP-organisatie maakt dat later op zaterdag bekend, zo meldt De Telegraaf. De competitie van landenteams was de afgelopen jaren te gast op Circuitpark Zandvoort.

De Stichting TT was al enige tijd bezig om naast de bekende motorraces een grote autorace binnen te halen.

De Champcar reed ook al eens een wedstrijd in Assen. De organisatie van die competitie ging echter failliet, waardoor de Nederlandse wedstrijd geen lang leven beschoren was.

De eerste A1GP-race in Assen zou gepland staan voor 16 mei 2010.
nou als ze in assen eens wat doen aan de verkeersafhandeling moet ik naar 1 jaar afwezigheid maar weer eens naar de A1GP gaan
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
pi_69091257
Eindelijk eens een mooie race in de achtertuin.
Zandvoort is wel leuk, maar een teringeind rijden voor mij. Assen is om de hoek.
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
  zaterdag 16 mei 2009 @ 18:39:08 #233
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_69092510
Leuk voor Assen maar wel een financiële klap voor Zandvoort zeg
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  zaterdag 16 mei 2009 @ 20:12:46 #234
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_69095046
In het Dagblad v/h Noorden stond dat de A1GP simpelweg te veel vroeg van Zandvoort. Ze konden het financieel niet bolwerken.

Ik ben wel blij, ik kan er op de fiets heen als ik dat wil. Bovendien denk ik dat het heel goed is voor Assen om meer autosport te hebben .
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zaterdag 16 mei 2009 @ 20:19:27 #235
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_69095257
Als ze een fatsoenlijke kalender hebben kan het nog wel wat worden met de A1
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  zaterdag 16 mei 2009 @ 20:22:25 #236
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_69095369
Sommige kranten noemen het 'het broertje van de F1'.

Slaat natuurlijk nergens op, het blijft een amateuristisch zooitje. Dat moet eerst maar eens aangepakt worden en inderdaad moet er eens een fatsoenlijke kalender komen met goede circuits. Zoals Assen dus.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zaterdag 16 mei 2009 @ 20:31:45 #237
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_69095691
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 18:39 schreef Szura het volgende:
Leuk voor Assen maar wel een financiële klap voor Zandvoort zeg
Zandvoort kan de masters weer elk jaar organiseren. Dus het is een win win situatie voor de Nederlandse autosport
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  zaterdag 16 mei 2009 @ 23:47:06 #238
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_69103740
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 20:22 schreef Fir3fly het volgende:
Sommige kranten noemen het 'het broertje van de F1'.

Slaat natuurlijk nergens op, het blijft een amateuristisch zooitje. Dat moet eerst maar eens aangepakt worden en inderdaad moet er eens een fatsoenlijke kalender komen met goede circuits. Zoals Assen dus.
Eens. Weet alleen niet of assen wel zo geschikt is voor autoracesals deze qua bochten en inhalen (zie champ car 2007)
Please, make yourself uncomfortable.
pi_69112330
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 20:31 schreef WEST het volgende:

[..]

Zandvoort kan de masters weer elk jaar organiseren. Dus het is een win win situatie voor de Nederlandse autosport
Kunnen ze volgend jaar ook al omdat ze meer geluidsdagen hebben vanaf 2010. Dus voor Zandvoort is het geen win maar een verlies situatie en voor de sport ook omdat op Assen het beroerder inhalen is op 4 wielen dan op Zandvoort.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  zondag 17 mei 2009 @ 17:08:33 #240
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_69122343
Mja in de A1 wordt sowieso vrij weinig ingehaald, alleen die powerboost knop zorgt daar nog wel voor maar omdat iedereen met vrijwel gelijke auto's rijdt zijn de meeste races nogal saai.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_69141764
quote:
Op zondag 17 mei 2009 17:08 schreef Fir3fly het volgende:
Mja in de A1 wordt sowieso vrij weinig ingehaald, alleen die powerboost knop zorgt daar nog wel voor maar omdat iedereen met vrijwel gelijke auto's rijdt zijn de meeste races nogal saai.
En ik maar denken dat gelijke auto's tot meer close racing en dus meer inhaalacties leidt. De F1 stond / staat bekend als saai, omdat daar juist niet met dezelfde auto's gereden wordt en sommige auto's dus duidelijk sneller zijn dan anderen en dus altijd vooraan rijden.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  maandag 18 mei 2009 @ 10:03:15 #242
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_69142528
quote:
Op maandag 18 mei 2009 09:31 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

En ik maar denken dat gelijke auto's tot meer close racing en dus meer inhaalacties leidt. De F1 stond / staat bekend als saai, omdat daar juist niet met dezelfde auto's gereden wordt en sommige auto's dus duidelijk sneller zijn dan anderen en dus altijd vooraan rijden.
auto's met verschillende karakteristieken leiden tot meer inhaal acties
Please, make yourself uncomfortable.
  maandag 18 mei 2009 @ 11:19:03 #243
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_69144690
Ik ben van mening dat hoe langzamer de auto's hoe beter ingehaald kan worden.
Met die oude bakken zag je veel meer inhaal acties.

Ook in andere klassen maar zodra de snelheid hoger is (over de gehele klasse he... dus geen LMP1's vergelijken met N-GT's) dan wordt het lastiger in halen.

En dat is gewoon simpel te verklaren omdat ze een rechtstuk in een veel kortere tijd afleggen (minder tijd gewoon om meer snelheid te kweken, er hem er naast zetten en ook nog eens voor te blijven). Dan in de bocht: G krachten etc. je kan als op een limiet zit niet echt harder er door heen. Je ziet in de tarzanbocht de formule fordjes en clio'tjes met 3 breed er door heen maar dat zie je in de snellere klasses al niet meer...

Zo denk ik erover.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  maandag 18 mei 2009 @ 11:32:17 #244
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_69145177
quote:
Op maandag 18 mei 2009 11:19 schreef nils7 het volgende:
Ik ben van mening dat hoe langzamer de auto's hoe beter ingehaald kan worden.
Met die oude bakken zag je veel meer inhaal acties.

Ook in andere klassen maar zodra de snelheid hoger is (over de gehele klasse he... dus geen LMP1's vergelijken met N-GT's) dan wordt het lastiger in halen.

En dat is gewoon simpel te verklaren omdat ze een rechtstuk in een veel kortere tijd afleggen (minder tijd gewoon om meer snelheid te kweken, er hem er naast zetten en ook nog eens voor te blijven). Dan in de bocht: G krachten etc. je kan als op een limiet zit niet echt harder er door heen. Je ziet in de tarzanbocht de formule fordjes en clio'tjes met 3 breed er door heen maar dat zie je in de snellere klasses al niet meer...

Zo denk ik erover.
klopt,

en des te meer downforce en snelheid, des te hoger de turbulentie achter de auto's wat slipstreamen in bochten weer veel moeilijker maakt. Daarnaast zorgen kortere remwegen er ook voor dat inhalen lastiger wordt.
Please, make yourself uncomfortable.
pi_69148789
quote:
Op maandag 18 mei 2009 11:32 schreef bodylotion het volgende:

[..]

klopt,

en des te meer downforce en snelheid, des te hoger de turbulentie achter de auto's wat slipstreamen in bochten weer veel moeilijker maakt. Daarnaast zorgen kortere remwegen er ook voor dat inhalen lastiger wordt.
Downforce heeft niets te maken met de turbulentie achter de auto. Dat is de aerodynamica (van de vleugels) die inderdaad meer downforce oplevert, maar ook meer turbulentie. Downforce kan ook zonder dat soort aerodynamische aanpassingen verkregen worden, zoals de wingcars uit de jaren '78 - '83 wel bewezen. En toen was inhalen erg goed mogelijk, evenals slipstreamen of rondenlang naast elkaar rijden, zoals Arnoux en Villeneuve op Dijon in 1979.

The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  maandag 18 mei 2009 @ 13:44:09 #246
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_69149427
quote:
Op maandag 18 mei 2009 13:24 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Downforce heeft niets te maken met de turbulentie achter de auto. Dat is de aerodynamica (van de vleugels) die inderdaad meer downforce oplevert, maar ook meer turbulentie. Downforce kan ook zonder dat soort aerodynamische aanpassingen verkregen worden, zoals de wingcars uit de jaren '78 - '83 wel bewezen. En toen was inhalen erg goed mogelijk, evenals slipstreamen of rondenlang naast elkaar rijden, zoals Arnoux en Villeneuve op Dijon in 1979.


Toen waren de circuits heel anders.
Leg Silverstone van toen over die van nu... volgens mij is het aantal bochten verdubbeld.
Niet dat ik zeg dat die (volgens mij) Turbo wagens valsspelen met het aeropakket.
Maar dat moet je ook in ogenschauw nemen.

VS
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_69151595
quote:
Op maandag 18 mei 2009 13:44 schreef nils7 het volgende:

[..]

Toen waren de circuits heel anders.
Leg Silverstone van toen over die van nu... volgens mij is het aantal bochten verdubbeld.
Niet dat ik zeg dat die (volgens mij) Turbo wagens valsspelen met het aeropakket.
Maar dat moet je ook in ogenschauw nemen.

[ afbeelding ]VS[ afbeelding ]
Het enige dat ik wil zeggen is dat je veel downforce kan hebben (o.a. door het grond-effect) en kan slipstreamen. Dat de circuits zijn veranderd klopt, maar dat heeft hier niets mee te maken.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_70515715
Net zoals de Speedcar lijkt ook bij de A1GP het einde in zicht!
quote:
Series in doubt after liquidation?

Even though it appeared in bullish mood at the launch of its season five calendar last week, the future of the A1 Grand Prix series could be in doubt following news that the British-based day-to-day operations side of the business has gone into liquidation.

Britain's Daily Telegraph newspaper reported that the side of the company responsible for looking after the Ferrari-built and powered cars, which has bases in London and at Silverstone, hadn't been able to pay suppliers, confirming rumours that the series was struggling to make it to its 2009-10 campaign.

"Like many other companies in today's difficult economic environment, we had cashflow problems and we haven't been able to pay [the suppliers]," a spokesperson for A1 Grand Prix Operations Limited told the newspaper, before suggesting that the courts may be poised to appoint an administrator for the company, a subsidiary of British Virgin Islands-based A1 Holdings.

The latest speculation comes at the end of a season in which the series attracted not only the support of Ferrari, but also one of motorsport's most iconic names, in the shape of Andretti Green Racing and third generation racer Marco Andretti, and some of the world's hottest rising stars, including eventual champion Ireland's Adam Carroll. All that, however, could not disguise underlying problems, with events being cancelled and teams not appearing as expected.

Former frontrunner Canada failed to appear at all, despite being listed on the entry, while Pakistan managed one test outing and South Korea just a couple of early race appearances. More significantly, season two champions Germany only contested the second half of the season after apparently being funded through series boss Tony Teixeira, while Great Britain struggled through to the end of the campaign after being propped up by the series once its parent company went into administration.

While the series is trumpeting a possible expansion to twelve rounds in 2009-10, it failed to complete four of the eleven events it had planned in season four - with Mugello falling foul of delays in the Ferrari build programme and both Indonesia and Mexico being canned - the latter twice. Finally, the mystery event that existed under the TBC banner all season simply faded away. Reports that Team New Zealand seat holder Colin Giltrap had funded the airlift of cars and equipment from Sepang to Taupo in order for the NZ round to go ahead prompted the New Zealand Herald to suggest that the end may be nigh as recently as May this year.

"The cancellation of the Mexico round is convenient - albeit valid in its convenience, so to speak," the report quoted former CEO of the Kiwi team, Bob McMurray, as saying, "The A1 people can now save themselves a lot of money by not shipping all the cars halfway around the world for one bloody race. And I'm still not sure A1 wouldn't have found another excuse not to go.

"There's no major sponsor of the series still after four years and there's still no real money coming in. Can it continue? I don't really know. I have my doubts, I have to say, but it seems to continue."

The latest revelation is the most serious yet for the series, which was started in 2004 by Sheikh Maktoum Hasher Al Maktoum, but has repeatedly been rumoured to have over-stretched its financial means. A reported $240m loss was made in the course of the 2005-2006 season alone and, despite costs being greatly reduced since, a vast amount of money has been spent running - and propping up - the championship.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_70521484
quote:
A1GP-baas Tony Teixeira verduidelijkt: "Er wordt geraced als altijd"
Uitgegeven door Bas Kaligis 30 juni 2009 08:42 - Print artikel



SILVERSTONE - Het Britse Telegraph meldde dat het organisatorische gedeelte; A1GP Operations UK, dat gevestigd is in Silverstone en Londen niet meer aan haar verplichtingen kon voldoen. Dit betekent echter niet dat de A1GP Powered by Ferrari ophoudt te bestaan zegt A1GP-baas Tony Teixeira. Hij geeft opheldering en als het aan hem ligt gaat de A1GP World Cup of Motorsport gewoon door. "Daarom wordt er geracet als altijd en vanaf heden kijken we uit naar het succes van A1GP Holdings", benadrukte Teixeira.


"In navolging van het telefonisch gesprek, wil ik bij deze de hierboven staande situatie verduidelijken. Zoals uitgelegd was A1GP Operations UK een dienstverlenend bedrijf voor de A1GP Groep en heeft zodoende geen invloed op het lopende succes van de raceserie. De beëindiging van A1GP Operations als een dienstverlenend bedrijf is ook niet in gang gezet om schuldeisers uit de weg te gaan of om personeel in de A1GP te verminderen. Alle crediteuren zullen volledig betaald worden en alle werknemers zijn met onmiddellijke ingang ondergebracht bij NEWCO", aldus de stuwende kracht achter A1GP.

"Het beëindigen van het bedrijf is in gang gezet door het partnership Capital en Lyndhurst Holding van voor 2008. Dit betekent dat bepaalde rekeningen tot mei 2008 van A1GP dochterondernemingen voorafgaand aan de verhuizing moeten worden afgehandeld. Ongeveer vijf procent van de schuldeisers weigerden nog dertig dagen te wachten om hun schuld betaald te krijgen en sleepten de dienstverlenende organisatie voor de rechtbank in Londen om het bedrijf te laten ontmantelen", verduidelijkte Tony Teixeira.

"We bevestigen bij deze dat het termineren van de dochteronderneming geen invloed heeft op de voortgang en toekomst van A1GP Holdings als een raceserie in termen van bestaande en toekomstige vastleggingen aan races, zoals tv-contracten, huisvestingscontracten, merchandising en vergunningen in A1GP Holdings. Daarom wordt er geracet als altijd en we hadden deze situatie graag vermeden, maar vanaf heden kijken we uit naar het succes van A1GP Holdings”, liet de positief gestemde Teixeira weten.
Losers always whine about there best.Winners go home and fuck the prom queen!
pi_72770777
Mensen, wat gaat er nog gebeuren in deze raceklasse? Er staan alleen races gepland in Assen en in Australie. In oktober wordt er getest, maar wanneer denken ze een volledige kalender te kunnen presenteren? Wanneer denken ze te gaan racen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')