Ecclestone hell noquote:Op maandag 4 mei 2009 09:26 schreef kriele het volgende:
Het had een heel mooi seizoen kunnen worden, ook gezien de enorme vooruitgang qua auto's. Die zijn toch een stuk beter dan de voorgaande. Michelin als bandenleverancier is ook een schot in de race. Ronduit slecht was de organisatie. Teveel races zijn niet doorgegaan en vak zat er veel te veel tijd tussen de races. Eigenlijk zouden Ecclestone en Mosley de serie over moeten nemen. Ik denk wel dat we volgend seizoen wel gewoon weer aan een nieuw seizoen beginnen. Maar vooral organisatorisch moet het een stuk beter.
Wie niet dan? Ik vind het ook geen fijne man, maar het is wel de man die je op de mooiste circuits weet te krijgen. Hij weet hoe het werkt en hoe je dingen organiseerd en voor elkaar krijgt. Dat kan je van de huidige organisatie niet zeggen.quote:Op maandag 4 mei 2009 13:06 schreef Szura het volgende:
[..]
Ecclestone hell no![]()
![]()
Die zit alleen maar voor z'n eigen gewin daar met z'n geblaat
A1 gaat wel gewoon door aankomend seizoen. Ze zullen veel geleerd hebben van afgelopen seizoen en ik denk dat het aankomend seizoen stukken beter gaat worden. Afgelopen seizoen was een soort overgangsjaar met veel wijzigingen.quote:Op maandag 4 mei 2009 01:12 schreef Burnie88 het volgende:
Mijn reflectie op het afgelopen seizoen:
- Amateuristisch (te laat auto's afleveren, afgelaste races, rare circuits waar op gereden wordt (m.u.v. Portimao, fantastisch circuit!))
- Teleurstellend (races waren niet echt spannend, kampioenschap ook niet (vanwege al die afgelaste races), weinig supergave inhaalacties, weinig klappers (wat er ook gewoon bijhoort))
- Veel pech voor Team NED. Hadden eigenlijk kampioen moeten worden als je kijkt naar coureurs, team en budget.
Al bij al vond ik het afgelopen seizoen erg tegenvallen. Het lijkt wel op A1GP nooit meer aan zijn eerste succesvolle seizoen kan tippen. Hopelijk wordt het volgend jaar beter, als A1GP dan in ieder geval nog bestaat.. Ik betwijfel dat.
nou als ze in assen eens wat doen aan de verkeersafhandeling moet ik naar 1 jaar afwezigheid maar weer eens naar de A1GP gaanquote:A1GP komende vijf jaar in Assen
AMSTERDAM - De A1GP doet de komende vijf jaar het TT-circuit van Assen aan. De A1GP-organisatie maakt dat later op zaterdag bekend, zo meldt De Telegraaf. De competitie van landenteams was de afgelopen jaren te gast op Circuitpark Zandvoort.
De Stichting TT was al enige tijd bezig om naast de bekende motorraces een grote autorace binnen te halen.
De Champcar reed ook al eens een wedstrijd in Assen. De organisatie van die competitie ging echter failliet, waardoor de Nederlandse wedstrijd geen lang leven beschoren was.
De eerste A1GP-race in Assen zou gepland staan voor 16 mei 2010.
Zandvoort kan de masters weer elk jaar organiseren. Dus het is een win win situatie voor de Nederlandse autosportquote:Op zaterdag 16 mei 2009 18:39 schreef Szura het volgende:
Leuk voor Assen maar wel een financiële klap voor Zandvoort zeg
Eens. Weet alleen niet of assen wel zo geschikt is voor autoracesals deze qua bochten en inhalen (zie champ car 2007)quote:Op zaterdag 16 mei 2009 20:22 schreef Fir3fly het volgende:
Sommige kranten noemen het 'het broertje van de F1'.
Slaat natuurlijk nergens op, het blijft een amateuristisch zooitje. Dat moet eerst maar eens aangepakt worden en inderdaad moet er eens een fatsoenlijke kalender komen met goede circuits. Zoals Assen dus.
Kunnen ze volgend jaar ook al omdat ze meer geluidsdagen hebben vanaf 2010. Dus voor Zandvoort is het geen win maar een verlies situatie en voor de sport ook omdat op Assen het beroerder inhalen is op 4 wielen dan op Zandvoort.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 20:31 schreef WEST het volgende:
[..]
Zandvoort kan de masters weer elk jaar organiseren. Dus het is een win win situatie voor de Nederlandse autosport
En ik maar denken dat gelijke auto's tot meer close racing en dus meer inhaalacties leidt. De F1 stond / staat bekend als saai, omdat daar juist niet met dezelfde auto's gereden wordt en sommige auto's dus duidelijk sneller zijn dan anderen en dus altijd vooraan rijden.quote:Op zondag 17 mei 2009 17:08 schreef Fir3fly het volgende:
Mja in de A1 wordt sowieso vrij weinig ingehaald, alleen die powerboost knop zorgt daar nog wel voor maar omdat iedereen met vrijwel gelijke auto's rijdt zijn de meeste races nogal saai.
auto's met verschillende karakteristieken leiden tot meer inhaal actiesquote:Op maandag 18 mei 2009 09:31 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
En ik maar denken dat gelijke auto's tot meer close racing en dus meer inhaalacties leidt. De F1 stond / staat bekend als saai, omdat daar juist niet met dezelfde auto's gereden wordt en sommige auto's dus duidelijk sneller zijn dan anderen en dus altijd vooraan rijden.
klopt,quote:Op maandag 18 mei 2009 11:19 schreef nils7 het volgende:
Ik ben van mening dat hoe langzamer de auto's hoe beter ingehaald kan worden.
Met die oude bakken zag je veel meer inhaal acties.
Ook in andere klassen maar zodra de snelheid hoger is (over de gehele klasse he... dus geen LMP1's vergelijken met N-GT's) dan wordt het lastiger in halen.
En dat is gewoon simpel te verklaren omdat ze een rechtstuk in een veel kortere tijd afleggen (minder tijd gewoon om meer snelheid te kweken, er hem er naast zetten en ook nog eens voor te blijven). Dan in de bocht: G krachten etc. je kan als op een limiet zit niet echt harder er door heen. Je ziet in de tarzanbocht de formule fordjes en clio'tjes met 3 breed er door heen maar dat zie je in de snellere klasses al niet meer...
Zo denk ik erover.
Downforce heeft niets te maken met de turbulentie achter de auto. Dat is de aerodynamica (van de vleugels) die inderdaad meer downforce oplevert, maar ook meer turbulentie. Downforce kan ook zonder dat soort aerodynamische aanpassingen verkregen worden, zoals de wingcars uit de jaren '78 - '83 wel bewezen. En toen was inhalen erg goed mogelijk, evenals slipstreamen of rondenlang naast elkaar rijden, zoals Arnoux en Villeneuve op Dijon in 1979.quote:Op maandag 18 mei 2009 11:32 schreef bodylotion het volgende:
[..]
klopt,
en des te meer downforce en snelheid, des te hoger de turbulentie achter de auto's wat slipstreamen in bochten weer veel moeilijker maakt. Daarnaast zorgen kortere remwegen er ook voor dat inhalen lastiger wordt.
Toen waren de circuits heel anders.quote:Op maandag 18 mei 2009 13:24 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Downforce heeft niets te maken met de turbulentie achter de auto. Dat is de aerodynamica (van de vleugels) die inderdaad meer downforce oplevert, maar ook meer turbulentie. Downforce kan ook zonder dat soort aerodynamische aanpassingen verkregen worden, zoals de wingcars uit de jaren '78 - '83 wel bewezen. En toen was inhalen erg goed mogelijk, evenals slipstreamen of rondenlang naast elkaar rijden, zoals Arnoux en Villeneuve op Dijon in 1979.
Het enige dat ik wil zeggen is dat je veel downforce kan hebben (o.a. door het grond-effect) en kan slipstreamen. Dat de circuits zijn veranderd klopt, maar dat heeft hier niets mee te maken.quote:Op maandag 18 mei 2009 13:44 schreef nils7 het volgende:
[..]
Toen waren de circuits heel anders.
Leg Silverstone van toen over die van nu... volgens mij is het aantal bochten verdubbeld.
Niet dat ik zeg dat die (volgens mij) Turbo wagens valsspelen met het aeropakket.
Maar dat moet je ook in ogenschauw nemen.
[ afbeelding ]VS[ afbeelding ]
quote:Series in doubt after liquidation?
Even though it appeared in bullish mood at the launch of its season five calendar last week, the future of the A1 Grand Prix series could be in doubt following news that the British-based day-to-day operations side of the business has gone into liquidation.
Britain's Daily Telegraph newspaper reported that the side of the company responsible for looking after the Ferrari-built and powered cars, which has bases in London and at Silverstone, hadn't been able to pay suppliers, confirming rumours that the series was struggling to make it to its 2009-10 campaign.
"Like many other companies in today's difficult economic environment, we had cashflow problems and we haven't been able to pay [the suppliers]," a spokesperson for A1 Grand Prix Operations Limited told the newspaper, before suggesting that the courts may be poised to appoint an administrator for the company, a subsidiary of British Virgin Islands-based A1 Holdings.
The latest speculation comes at the end of a season in which the series attracted not only the support of Ferrari, but also one of motorsport's most iconic names, in the shape of Andretti Green Racing and third generation racer Marco Andretti, and some of the world's hottest rising stars, including eventual champion Ireland's Adam Carroll. All that, however, could not disguise underlying problems, with events being cancelled and teams not appearing as expected.
Former frontrunner Canada failed to appear at all, despite being listed on the entry, while Pakistan managed one test outing and South Korea just a couple of early race appearances. More significantly, season two champions Germany only contested the second half of the season after apparently being funded through series boss Tony Teixeira, while Great Britain struggled through to the end of the campaign after being propped up by the series once its parent company went into administration.
While the series is trumpeting a possible expansion to twelve rounds in 2009-10, it failed to complete four of the eleven events it had planned in season four - with Mugello falling foul of delays in the Ferrari build programme and both Indonesia and Mexico being canned - the latter twice. Finally, the mystery event that existed under the TBC banner all season simply faded away. Reports that Team New Zealand seat holder Colin Giltrap had funded the airlift of cars and equipment from Sepang to Taupo in order for the NZ round to go ahead prompted the New Zealand Herald to suggest that the end may be nigh as recently as May this year.
"The cancellation of the Mexico round is convenient - albeit valid in its convenience, so to speak," the report quoted former CEO of the Kiwi team, Bob McMurray, as saying, "The A1 people can now save themselves a lot of money by not shipping all the cars halfway around the world for one bloody race. And I'm still not sure A1 wouldn't have found another excuse not to go.
"There's no major sponsor of the series still after four years and there's still no real money coming in. Can it continue? I don't really know. I have my doubts, I have to say, but it seems to continue."
The latest revelation is the most serious yet for the series, which was started in 2004 by Sheikh Maktoum Hasher Al Maktoum, but has repeatedly been rumoured to have over-stretched its financial means. A reported $240m loss was made in the course of the 2005-2006 season alone and, despite costs being greatly reduced since, a vast amount of money has been spent running - and propping up - the championship.
quote:A1GP-baas Tony Teixeira verduidelijkt: "Er wordt geraced als altijd"
Uitgegeven door Bas Kaligis 30 juni 2009 08:42 - Print artikel
SILVERSTONE - Het Britse Telegraph meldde dat het organisatorische gedeelte; A1GP Operations UK, dat gevestigd is in Silverstone en Londen niet meer aan haar verplichtingen kon voldoen. Dit betekent echter niet dat de A1GP Powered by Ferrari ophoudt te bestaan zegt A1GP-baas Tony Teixeira. Hij geeft opheldering en als het aan hem ligt gaat de A1GP World Cup of Motorsport gewoon door. "Daarom wordt er geracet als altijd en vanaf heden kijken we uit naar het succes van A1GP Holdings", benadrukte Teixeira.
"In navolging van het telefonisch gesprek, wil ik bij deze de hierboven staande situatie verduidelijken. Zoals uitgelegd was A1GP Operations UK een dienstverlenend bedrijf voor de A1GP Groep en heeft zodoende geen invloed op het lopende succes van de raceserie. De beëindiging van A1GP Operations als een dienstverlenend bedrijf is ook niet in gang gezet om schuldeisers uit de weg te gaan of om personeel in de A1GP te verminderen. Alle crediteuren zullen volledig betaald worden en alle werknemers zijn met onmiddellijke ingang ondergebracht bij NEWCO", aldus de stuwende kracht achter A1GP.
"Het beëindigen van het bedrijf is in gang gezet door het partnership Capital en Lyndhurst Holding van voor 2008. Dit betekent dat bepaalde rekeningen tot mei 2008 van A1GP dochterondernemingen voorafgaand aan de verhuizing moeten worden afgehandeld. Ongeveer vijf procent van de schuldeisers weigerden nog dertig dagen te wachten om hun schuld betaald te krijgen en sleepten de dienstverlenende organisatie voor de rechtbank in Londen om het bedrijf te laten ontmantelen", verduidelijkte Tony Teixeira.
"We bevestigen bij deze dat het termineren van de dochteronderneming geen invloed heeft op de voortgang en toekomst van A1GP Holdings als een raceserie in termen van bestaande en toekomstige vastleggingen aan races, zoals tv-contracten, huisvestingscontracten, merchandising en vergunningen in A1GP Holdings. Daarom wordt er geracet als altijd en we hadden deze situatie graag vermeden, maar vanaf heden kijken we uit naar het succes van A1GP Holdings”, liet de positief gestemde Teixeira weten.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |