Wow, Sonic, lol, roflmao, hoe durf je?quote:Op zondag 5 oktober 2008 01:21 schreef Arceus1 het volgende:
Wat was jou eerste spel die je in de winkel kocht en op je playstation/computer speelde?
Die Van mij (niet lachen)
SONIC HEROES (PC) xD
je hoord het woord ''sonic'' erin en sommige vinden het kinderachtig , maar ik ben er mee opgegroeid en speel het af en toe nog een beetje
Maar wat was jou eerste spel (game) die je ooit haalde?
quote:Op zondag 5 oktober 2008 02:54 schreef cerror het volgende:
Wintergames op de commodore 64.
Commander Keenquote:Op zondag 5 oktober 2008 04:36 schreef svann het volgende:
Commander Keen
[ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ]
Met z'n pogostick, blauwe wolven en geheimtaal.
quote:Op zondag 5 oktober 2008 12:28 schreef Quannum het volgende:
Ik denk dat dat Ally Cat was.
[ afbeelding ]
Die inderdaad!quote:
Als je daar geld aan uit hebt gegeven is het wel helemaal fail.quote:Op zondag 5 oktober 2008 12:43 schreef Nembrionic het volgende:
NIBBLES.BAS en mijn 2e was GORILLA.BAS
Althans, voor de PC.
Nee droeftoeter, ik reageerde slechts op de TT.quote:Op zondag 5 oktober 2008 12:45 schreef speknek het volgende:
[..]
Als je daar geld aan uit hebt gegeven is het wel helemaal fail.
Alley Catquote:Op zondag 5 oktober 2008 12:32 schreef speknek het volgende:
Boulder Dash en Alley Cat, men die kon je met je bandje opnemen van de radio.
Mijn eerste gekochte game
[ afbeelding ]
Fuck yeah Turtles C64!
Ja die game waar AVGN zo vrolijk van werd.
VET! Dat was ook een van mijn eerste spellen die ik gespeeld had!quote:Op zondag 5 oktober 2008 12:28 schreef Quannum het volgende:
[ afbeelding ]
Is dit die game waarbij je je eigen baan kon maken met allerlei stunt dingen?quote:Op zondag 5 oktober 2008 12:37 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Die inderdaad!
Dat was mijn eerste echte spel, daarvoor speelde ik deze grijs:
[ afbeelding ]
Die heb ik ook nog kapot gespeeldquote:Op zondag 5 oktober 2008 15:17 schreef Hansch het volgende:
Paratrooper 8)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Tja 7th guest! Is dat spel nog ergens online te vinden om te spelen? Op een gegeven moment werd je computer zeg maar te goed om dat nog op te spelen. Best frustrerend want ik heb het nooit uit kunnen spelen.quote:Op zondag 5 oktober 2008 16:39 schreef DaFan het volgende:
7th Guest.
Vrij lastig als je pas 10 bent trouwens.
Wat een cool spel vond ik dat.quote:
quote:Op zondag 5 oktober 2008 12:32 schreef speknek het volgende:
[ afbeelding ]
Fuck yeah Turtles C64!
Mijne ookquote:Op zondag 5 oktober 2008 12:43 schreef Nembrionic het volgende:
NIBBLES.BAS en mijn 2e was GORILLA.BAS
Althans, voor de PC.
Castle!quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 16:29 schreef PrinceLu het volgende:
[ afbeelding ]
10 gulden ofzo had ik betaald, tweedehands.
Ik denk dat het Warcraft II was, weet het alleen niet meer zeker . . .quote:Op zondag 5 oktober 2008 01:21 schreef Arceus1 het volgende:
Wat was jou eerste spel die je in de winkel kocht en op je playstation/computer speelde?
Heb ik ook gehad. Machtig mooi spel was dat (samen met 7th guest)quote:Op woensdag 8 oktober 2008 12:31 schreef dapluiz het volgende:
Bij mij zal dat The 11th Hour geweest zijn, ook omdat we voor het eerst een pc met CD-rom hadden (P100 met 16 MB ram, whoohoo!)
Met
Die van mij bleef zo vaak hangen in de lift.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 21:13 schreef leolinedance het volgende:
Sokoban
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wellicht leuk om te weten is dat dat dus niet de ware Super Mario Bros. 2 was. Het was een snel door Nintendo overgenomen project voor de Westerse markt, omdat het echte Japanse Super Mario Bros. 2 als veel te moeilijk werd bestempeld voor de simpele gamers in het westen.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 00:22 schreef EdmondDantes het volgende:
Maar het spel waar ik de beste herinneringen aan heb was toch wel Super Mario 2 voor de NES.. Letterlijk gespeeld tot ik er bij neer viel.
Weet niet zeker of je het tegen mij had... maar ja, ik had iets meer dan 900 gulden bij elkaar gekregen voor mijn communie van alle gasten (zuid limburgquote:
Ik denk dat mijn vader het destijds heeft gekocht. Ik ben zelf van ' 82 en Digger kwam volgens mij al in 1983, dus ik was het in ieder geval niet zelf.quote:
I know! De 'echte' Super Mario Bros 2 is inbegrepen bij Mario Allstars voor de Super Nintendo als 'The Lost Levels'. Eerlijk gezegd vind ik die lang niet zo leuk als de SMB2 die ik gespeeld heb. Maar goed, dat zal wel iets te maken hebben met jeugdsentiment enzo.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 13:43 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Wellicht leuk om te weten is dat dat dus niet de ware Super Mario Bros. 2 was. Het was een snel door Nintendo overgenomen project voor de Westerse markt, omdat het echte Japanse Super Mario Bros. 2 als veel te moeilijk werd bestempeld voor de simpele gamers in het westen.
'quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 13:54 schreef A.M.S.G het volgende:
[..]
Ik denk dat mijn vader het destijds heeft gekocht. Ik ben zelf van ' 82 en Digger kwam volgens mij al in 1983, dus ik was het in ieder geval niet zelf.
ik denk dat het wel meeviel in die tijd gezien de opslagruimte. Ik kan me nog herinneren dat we het nieuwste van het nieuwste kregen: een harde schijf van 10MBquote:Op vrijdag 10 oktober 2008 14:36 schreef Electric_Wizard het volgende:
@ Santax, nee niet tegen jou maar bedankt voor de uitgebreide toelichting
[..]
'
Ben zelf van 81, heb ook diehard digger gegamed maar wij hadden een kopie.... volgens mij was de groep mensen die games kocht toendertijd echt enorm klein.
commodore? amiga?quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 13:53 schreef Heatseeker het volgende:
Dat was op de basisschool, met zo'n computer met van die cassete bandjes. Wij hadden toen zelf nog geen pc. Geen idee meer hoe het spel heette of hoe het eruitzag, maar het scheen ook leerzaam te zijn. Dit was eind jaren tachtig.
De westerse SMB2 heeft zo ook wel z'n eigen charme. Juist omdat het zo afwijkend is van de andere games.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 14:06 schreef EdmondDantes het volgende:
[..]
I know! De 'echte' Super Mario Bros 2 is inbegrepen bij Mario Allstars voor de Super Nintendo als 'The Lost Levels'. Eerlijk gezegd vind ik die lang niet zo leuk als de SMB2 die ik gespeeld heb. Maar goed, dat zal wel iets te maken hebben met jeugdsentiment enzo.
Die derde spel heb ik op de game gear gespeeldquote:Op maandag 13 oktober 2008 21:56 schreef Topspin het volgende:
Summer games 1
[ afbeelding ]
Bruce Lee
[ afbeelding ]
Spy vs Spy
[ afbeelding ]
Dat waren nog eens de echte (oer) tijden
Tegen de computer vond ik het ook nooit echt leuk om te spelen. Tegen anderen spelen was stukken leuker, vaak hard kunnen lachen in die tijd toen ik nog jong was. Als je elkaar toevallig tegenkwam in een kamerquote:Op maandag 13 oktober 2008 21:58 schreef Wing het volgende:
[..]
Die derde spel heb ik op de game gear gespeeld
Op kleine mappen won ik altijd, maar op grote mappen verdwaalde ik altijd
En volgens mij speelt de computer altijd vast, want face to face kon ik de comp nooit neerslaan
Dat voetbalspel had ik ook, wat een masterspelquote:Op zondag 12 oktober 2008 15:26 schreef BB-boy het volgende:
[ afbeelding ]
Ik had me geen betere eerste spel kunnen wensen
Mijn eerste PC spel was ook al zo'n klassieker.
[ afbeelding ]
Dit was/is zo'n gaaf spel! Alleen sommige van die dingen die je moest doen wanneer je door zo'n raam sprong waren echt te irritant. Je had zo'n kaas met muizen, en een vissenkom volgens mij ook. Maar er zaten echt lastige bij.quote:Op zondag 5 oktober 2008 12:28 schreef Quannum het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 15 oktober 2008 14:29 schreef Dedan het volgende:
mijn eerste spellen waren super mario 64 en banjo kazooie op de N64
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Super leuke games.
maar jullie zijn dan waarschijnlijk nog lang niet de 18 gepasseerd of wel?quote:Op woensdag 15 oktober 2008 14:34 schreef ml002 het volgende:
mijn eerste spel was goldeneye op de nintendo 64
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Spellen met handvat?quote:Op maandag 13 oktober 2008 23:57 schreef Magnetronmaaltijd_ het volgende:
Dat was een soort computersysteem met een toetsenbord erop, waar je spellen ter grootte van een psp in moest stoppen, inclusief handvat!En daarna was er een computertje waar je voor elk 2d spel een zinnentje moest typen: A: Start *enter, enter*
The memories...
Baas, ik had deze... gekregen voor m'n zwemdiploma:quote:Op woensdag 15 oktober 2008 20:51 schreef SHOOOTO het volgende:
[ afbeelding ]
Volgens mij heb ik 'm nog ergens liggen![]()
daarna kwamen de C64, Amiga, NES, SNES, Gameboy etc.etc...in beeld.
Mijn eerste game was ook op de MSX weet alleen niet welke game mn eerste was, heb ook veel eggerland gespeeldquote:Op zondag 5 oktober 2008 12:38 schreef Quannum het volgende:
Ow, gekocht. OP niet goed gelezen.![]()
Q-Bert voor de MSX. Denk ik.
quote:Op zondag 5 oktober 2008 12:28 schreef Quannum het volgende:
[ afbeelding ]
die had ook spellen op cardridge staan hoorquote:Op woensdag 24 december 2008 04:13 schreef LittleTortillaBoy het volgende:
Mijn eerste computer was een msx. Die werkte nog met casettebandjes. Het allereerste spel weet ik niet meer maar wat ik erg leuk vond was Paratroopers:
[ afbeelding ]
Jah weet ik maar die had ik geenquote:Op woensdag 24 december 2008 11:05 schreef rival het volgende:
[..]
die had ook spellen op cardridge staan hoor
[edit] zit net dit topic terug te lezen.. bijna elk spel dat voorbij komt ken ik wel.... helemaal vergeten tot je hier een plaatje ziet en dan herinner ik me zelfs hoe het toen voelde om dat te spelen![]()
Na mijn ZX-Spectrum+ kreeg ik een MSX 2 die ik net als de spectrum nog steeds thuis heb staan. Deze nl:quote:Op woensdag 24 december 2008 14:04 schreef LittleTortillaBoy het volgende:
[..]
Jah weet ik maar die had ik geen
Ik had zeg maar zo'n soort set: (niet precies hetzelfde)
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 24 december 2008 11:17 schreef Sylver_ het volgende:
Mijn eerste spel dat ik echt speelde was Prince of Persia op mijn 8088
[ afbeelding ]
Dat was ook mijn eerste. Heb hem pas nog gespeeld en hij was nog steeds leuk.quote:Op zondag 5 oktober 2008 16:39 schreef DaFan het volgende:
7th Guest.
Vrij lastig als je pas 10 bent trouwens.
was dat niet magic carpet?quote:Op zondag 28 december 2008 23:39 schreef DrXLTrouble het volgende:
[..]
Dat was ook mijn eerste. Heb hem pas nog gespeeld en hij was nog steeds leuk.
Volgens mij was dat het eerste spel dat op cd te krijgen was.
ook paar uurtjes mee vermaakt, om een of andere reden was het hem gewoon niet voor me ideequote:Op zondag 28 december 2008 23:37 schreef DirkZz het volgende:
Eerste die ik ook echt gekocht had:
[ afbeelding ]
Warzone 2100:D
een maat van mij speelt nog regelmatig msx2 spellen op de pc, mafkeesquote:Op woensdag 24 december 2008 14:27 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Na mijn ZX-Spectrum+ kreeg ik een MSX 2 die ik net als de spectrum nog steeds thuis heb staan. Deze nl:
[ afbeelding ]
de spellen die ik er bij kreeg waren Nemesis 2 en Salamander
Enquote:
Best raar maar ik was echt verslaafd aan die twee rond mijn 8ste..quote:
In een vrije week wat van mijn oude spullen van zolder halen is mij echt veel meer waard dan ff simpel wat downloaden. Daarbij zijn er mssn maar 1 a 2 games over die al niet in een of andere port,remake of opvolger beter gedaan zijn.quote:Op maandag 29 december 2008 09:32 schreef rival het volgende:
[..]
een maat van mij speelt nog regelmatig msx2 spellen op de pc, mafkees
quote:Op dinsdag 30 december 2008 20:13 schreef Dagonet het volgende:
De eerste spelletjes die ik speelde kocht je niet kant en klaar, die moest je overtikken uit een blad.
Ik heb vroeger ook de nodige demo-floppen en cd's gekocht, kon ik toen altijd heel lang mee zoet zijnquote:Op donderdag 29 januari 2009 11:15 schreef Shoombak het volgende:
Vroegah, speelde ik een of ander spelletje op de MSX met zo'n bandje inderdaad, op groen/zwart scherm. Ik moet echt 4 geweest zijn ofzo
Volgens mij de eerste spelletjes die ik kocht waren van die kruidvatdiskettesWaren volgens mij nog demo's ook. Dat dat zomaar kon toen.
quote:Op woensdag 8 oktober 2008 23:35 schreef PrinceLu het volgende:
[..]
Die van mij bleef zo vaak hangen in de lift.
Die had ik ook als eerste gekregen MSX game. Snapte er geen donder van, omdat toen nog Engels moest leren in de Brugklas.quote:Op dinsdag 30 december 2008 21:10 schreef Kptelmo het volgende:
Eerste game die ik los kocht was North Sea Helicopter (ook MSX).
[ afbeelding ]
Holy shit, blast from the past, dat heb ik ook nog gehad, maar heb ik al zeker 15 jaar niet meer aan gedacht.quote:
Bedoel je niet : Impossible Mission?quote:Op woensdag 4 februari 2009 06:12 schreef Drugshond het volgende:
Pong....Ergens in 1975.
Heb zelf nu nog steeds spijt dat ik die spelcomputer verkocht heb. Voor 25 gulden.
Tegenwoordig en onbeschadigd.... ergens tussen de 300-1000 $
Meest gespeelde spel op de C64 = Mission Impossible. Die verdomd goed in elkaar zat.
Op de PC..... twijfel tussen Descent en Wolfenstein (vrees het laatste).
Yup........ puzzelen was tof... of de muziekstukjes aka "simon says (die gingen tot 8 knopen diep)".quote:Op woensdag 4 februari 2009 10:47 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Bedoel je niet : Impossible Mission?
[ afbeelding ]
'Another visitor... stay a while... stay forever!'
quote:Op woensdag 4 februari 2009 11:01 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Yup........ puzzelen was tof... of de muziekstukjes aka "simon says (die gingen tot 8 knopen diep)".
Regelmatig zat mijn beeldscherm onder de markerstiften om de volgorde goed te zetten.
Later is hij nog opnieuw uitgebracht voor de NES geloof ik.
Krijg nog steeds vibes van die afbeelding.
Ook verkrijgbaar voor de Wii, psp en ds!quote:Op woensdag 4 februari 2009 11:01 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Yup........ puzzelen was tof... of de muziekstukjes aka "simon says (die gingen tot 8 knopen diep)".
Regelmatig zat mijn beeldscherm onder de markerstiften om de volgorde goed te zetten.
Later is hij nog opnieuw uitgebracht voor de NES geloof ik.
quote:Op dinsdag 3 februari 2009 21:37 schreef PrinceLu het volgende:
[..]
Holy shit, blast from the past, dat heb ik ook nog gehad, maar heb ik al zeker 15 jaar niet meer aan gedacht.
Die jaquote:Op woensdag 4 februari 2009 11:26 schreef Pino_666 het volgende:
Prince of Persia (1989)
http://en.wikipedia.org/wiki/Prince_of_Persia_(1989_video_game)
[ afbeelding ]
Die heb ik ooit nog eens bij een vriend gespeeld als klein jongetje. Nooit geweten hoe hij heette, maar ik vond het wel een machtig spel.quote:
coolste was die raket met die glijbaan erafquote:Op dinsdag 3 februari 2009 14:28 schreef Roflpantoffel het volgende:
[ afbeelding ]
Donald Duck's playground, gekocht voor de oude Atari.
Ook mijn 1ste pc trouwens.![]()
[ afbeelding ]
idem. Op zo'n apparaat dat groter was dan de PS3 nu. Met maar een spel er op: Pong. Op een Telefunken gespeeld, waar je acht zenders op kon zetten, nog met draaiknopjes om de frequenties van zenders op te zoekenquote:Op donderdag 5 februari 2009 21:16 schreef Feitosa het volgende:
[ afbeelding ]
PONG dus. Alleen dan op een monochroom scherm van 30x30cm.. ( groenig dus )
Het begin van een tijdperk.
er nam iemand in groep 6 van de basisschool dat spel altijd op floppy mee lekker in de pauze skyroads spelenquote:
quote:"Moord in het flatgebouw" is een BBC Basic spel waarbij je maar 1 werkwoord als commando hoeft te geven.
Je bevindt je (random) in een flatgebouw met 5 verdiepingen en in 1 van de ruimtes: woonkamer, eetkamer, keuken, slaapkamer, hal, bijkeuken, studeerkamer, logeerkamer, bergruimte of donkere kamer, om een moordenaar te vinden. Ook random kom je een portier, een bokser, een student, een dief of een melkboer tegen.
Het spel begint aldus:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15MOORD IN HET FLATGEBOUW
Vind de moordenaar
Zet capslock op uit
Gaan we starten?
Er zit iemand aan de deur te morrelen
op de (vierde) verdieping.
Die zit dicht.
U ging (oost)
U bent in een (eetkamer) op de (derde)
verdieping.
U kunt naar: oost
west
Wat wilt u?
Ooit heb ik eens een plattegrond gemaakt en ik meen me te herinneren dat iedere etage gelijk was, alleen de donkere kamer daar kwam je niet meer uit!
Best wel spannend, toen.....
Sammy Lightfoot, legendarischquote:Op dinsdag 23 maart 2010 21:25 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
Mystery House op de Apple II:
[ afbeelding ]
Maar het kan ook Sammy Lightfoot zijn geweest:
[ afbeelding ]
Played the fuck out of those games, ergens rond 1984...
Dat was ook erg vetquote:Op woensdag 24 maart 2010 00:15 schreef Jeff89 het volgende:
Ik had 'n hele set spelletjes meteen op mijn eerste computer... Een 368, met Dos uiteraard, en een ZEER luxe versie van Windows 3.1.. Dat deed mij echter niet zoveel, want voor DukeNukem 1, Rescue Rover, Johnny Dash's Monster Bash en nog meer van dat soort zoetsappige spelletjes moest je in Dos zijn.
Zo, jij bent van een latere generatie danquote:Op dinsdag 2 november 2010 23:59 schreef Dudeweiser het volgende:
dat zal Driver 1 zijn geweest op tevens mijn eerste console, de PS1een echt bazenspel was dat
Star Fox op de N64 niet natuurlijk..quote:Op woensdag 3 november 2010 08:43 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Zo, jij bent van een latere generatie danWel bazig inderdaad ja
![]()
Heb je toppers als Mario Kart en Starfox op de SNES en Star Fox 64 op de N64 moeten missen
Tsja, ik vond Star Fox 64 wel echt vet!quote:Op woensdag 3 november 2010 10:07 schreef Poit het volgende:
[..]
Star Fox op de N64 niet natuurlijk..
Maar sowieso, de luxo om een op een console te spelen.
Bandjes inladen! Tijdje wachten om er achter te komen dat het niet werk. Dat waren tijden
PoP is volgens mij nooit in zwart-wit uitgebracht. Misschien had je nog geen kleurenscherm, dat kan welquote:Op woensdag 3 november 2010 10:09 schreef Ian_Nick het volgende:
Dat zou de heul oude, zwart-wit versie van Prince of Persia moeten zijn, hoewel me ook iets bijstaat van een textbased spel waarbij je treinen op tijd moest laten rijden, maar daar was ik niet Socios genoeg voor.
Het allereerste spel dat ik écht helemaal kapodt heb zitten spelen is overigens Duke Nukem 3D, dat speel ik nog steeds wel 's.
dat spel heb ik nooit uitgespeeld gekregenquote:Op zondag 5 oktober 2008 12:32 schreef speknek het volgende:
Boulder Dash en Alley Cat, men die kon je met je bandje opnemen van de radio.
[ afbeelding ]
Fuck yeah Turtles C64!
Kan heel goedquote:Op woensdag 3 november 2010 10:53 schreef leolinedance het volgende:
[..]
PoP is volgens mij nooit in zwart-wit uitgebracht. Misschien had je nog geen kleurenscherm, dat kan wel![]()
Pff, hou op schei uit.. Dat was nog eens tunen!!quote:Op woensdag 3 november 2010 10:51 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Op de pc kutten met je extended memory, QEMM enzoEn je autoexec.bat en config.sys zodanig aanpassen dat het allemaal nét ging
tsja, ik ben redelijk jong ja, en ik begon ook pas op late leeftijd met gamen, toen ik een jaar of 7 was denk ik.. Maar ja, daar zijn emulators nou voor!quote:Op woensdag 3 november 2010 08:43 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Zo, jij bent van een latere generatie danWel bazig inderdaad ja
![]()
Heb je toppers als Mario Kart en Starfox op de SNES en Star Fox 64 op de N64 moeten missen
quote:Op zondag 5 oktober 2008 04:36 schreef svann het volgende:
Commander Keen
[ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ]
Met z'n pogostick, blauwe wolven en geheimtaal.
Commander Keen, is ook de serie wat mij nog het meest bij staat als een van mijn meest favoriete spellen wat wij hadden op de computer. En natuurlijk Duke Nukem, Cave men?, Ugh! (mannetje uit de oertijd in een trapfiets taxi, en dan moest je mensen heen en weer brengen en uitkijken voor het afstijgende water). En later GTA 1/2, Command and Conquer, Starcraft 1, Atlantis de verloren Legende, Redcat etc.quote:Bij mij was dat Commander Keen, wat een gewéldig spel was dat toentertijd! Heb de hele serie gespeeld. Man, man, wat een verslaving
commander-keen.jpg
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |