Websitesquote:Tuesday, October 7, 2008, 8 p.m. CDT at Belmont University's Curb Event Center in Nashville, Tennessee,[6] moderated by Tom Brokaw, special correspondent (and former evening news anchor) for NBC News. This debate will have a town-hall meeting format.
Een hoge pief van de VS krijgt feiten onder ogen die af komen van geheime diensten e.d.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 12:30 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Beter zou het zijn als hoge pief in de VS om je een beeld te vormen van de wereld nav vage samenzweringsites op web 2.0, bedoel je.
Het volgende debat heeft een townhall format, dus dat is veel levendiger.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 14:00 schreef PietjePuk007 het volgende:
Zijn de komende debatten wat "actiever" met publiekelijke reactie, meer directe reacties etc.? Ik vind dit echt on-Amerikaans saai, het zijn halve speeches waarbij amper tot geen antwoord op de vraag wordt gegeven. Als 't ff moeilijk wordt gaan ze maar gewoon over op een ander onderwerp.
Dat is heel goed nieuws, want diegene die achter staat in de laatste fase wint uiteindelijk de verkiezingen.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 14:09 schreef pberends het volgende:
Tering, Obama staat nu 1.5 punten voor in Florida.
http://www.pollster.com/polls/2008president/
http://www.volkskrant.nl/(...)_populistische_snaarquote:Het moet nog blijken of haar optreden in het debat van donderdag iets aan dit negatieve oordeel verandert. Maar Palin deed er in ieder geval alles aan om de eerdere zwakke momenten te doen vergeten. ‘We zijn moe van de oude politiek als gebruikelijk’ zei ze tegen Biden. ‘En daarom denk ik, met alle respect voor je jaren in de senaat, dat de Amerikanen naar iets nieuws en iets anders verlangen en die nieuwe energie en betrokkenheid die met de hervormingen gaat komen.’
Haar accent en stem zijn echt de meest vreselijke combinatie die je van een vrouw kan verwachten. Alleen The Nanny heeft een irritantere stem.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 14:11 schreef JohnDope het volgende:
Ik vind overigens Palins accent en haar manier van praten indrukwekkend en mooi.
Dit dus ja. Er zijn al niet veel mooie accenten in Amerika, maar die van haar staat maar net boven dat van een redneck uit het zuiden. En haar manier van praten is bloedirritant, zo opzichtig als ze probeert de "gewone amerikaan" aan te spreken.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 14:12 schreef pberends het volgende:
[..]
Haar accent en stem zijn echt de meest vreselijke combinatie die je van een vrouw kan verwachten. Alleen The Nanny heeft een irritantere stem.
Logica 2.0, zeker?quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 14:10 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dat is heel goed nieuws, want diegene die achter staat in de laatste fase wint uiteindelijk de verkiezingen.
Check.quote:
Ach, liefde maakt blind en doof...quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 14:11 schreef JohnDope het volgende:
Ik vind overigens Palins accent en haar manier van praten indrukwekkend en mooi.
Dat er geen publieke reactie is bij deze "debatten" vind ik juist heel sterk. Met een joelend publiek kun je niet goed debatteren omdat het dan snel overgaat in een wedstrijd wie het hardst kan schreeuwen.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 14:00 schreef PietjePuk007 het volgende:
Zijn de komende debatten wat "actiever" met publiekelijke reactie, meer directe reacties etc.? Ik vind dit echt on-Amerikaans saai, het zijn halve speeches waarbij amper tot geen antwoord op de vraag wordt gegeven. Als 't ff moeilijk wordt gaan ze maar gewoon over op een ander onderwerp.
Voor het accent moet je naar Canada verhuizen.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 14:11 schreef JohnDope het volgende:
Een accent maakt of breekt een charisma, dus is erg belangrijk.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 14:19 schreef DustPuppy het volgende:
Sowieso, eeen accent indrukwekkend vinden?
Nee hoor je hebt het kunnen zien bij de finale van Idols, Goudenkooi, Nederlandse verkiezingen met wilders die op 2 zeteltjes stond in de exit polls en over de Amerikaanse verkiezingen uit het verleden hoef ik niet verder over uit te wijden wat dat spreekt voor zich.quote:
Daar noem je effe de creme de la creme van maatstaven op, zeg!quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 14:51 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Nee hoor je hebt het kunnen zien bij de finale van Idols, Goudenkooi, Nederlandse verkiezingen met wilders die op 2 zeteltjes stond in de exit polls en over de Amerikaanse verkiezingen uit het verleden hoef ik niet verder over uit te wijden wat dat spreekt voor zich.
Ik zet bewust Idols en de GK vooraan, omdat die het eerste waren met het 2.0 concept, later zijn de Nederlandse en vooral de Amerikaanse verkiezingen de Idols kant op gegaan.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 14:56 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Daar noem je effe de creme de la creme van maatstaven op, zeg!
He, he, inderdaad.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 14:56 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Daar noem je effe de creme de la creme van maatstaven op, zeg!
Echt? Ik vind dat ze een verschrikkelijke stem en een vervelend knauwerig accent heeft. Wat dat mens ook doet met haar onderlip als ze zelf vindt dat ze iets goeds heeft gezegdquote:Op vrijdag 3 oktober 2008 14:11 schreef JohnDope het volgende:
quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 15:30 schreef Wheelgunner het volgende:
Ze klinkt gewoon als een Canadees..
Hebben die ook rusland als buurquote:Op vrijdag 3 oktober 2008 15:30 schreef Wheelgunner het volgende:
Ze klinkt gewoon als een Canadees..
Dat verbaasde mij eigenlijk, ik dacht dat ik had gehoord dat ze er geen probleem hadden.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 15:35 schreef Klopkoek het volgende:
Waar ik btw erg verdrietig van werd is dat zelfs Biden tegen het homohuwelijk is.
De opzet van die debat was er ook naar. Wanneer maakt Palin fouten? Als er vragen worden gesteld naar aanleiding van haar ingestampte retoriek.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 15:39 schreef popolon het volgende:
Als het ook meer een beetje moet afwijken dan valt ze in een diep gat. En ze wist dit redelijk goed te voorkomen.
china 2.0quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 14:49 schreef Klopkoek het volgende:
Juist, nu komt eerder het gebrek aan inhoud naar voren. Zoals Palin die dom gaat lallen over 'Our workforce is the greatest on earth"
zal wel voor het midden van de VS zijnquote:Op vrijdag 3 oktober 2008 15:35 schreef Klopkoek het volgende:
Waar ik btw erg verdrietig van werd is dat zelfs Biden tegen het homohuwelijk is.
De eerste slachtoffers van Obama's brede strategie. McCain zal het dus gooien op de Bush staten zoveel mogelijk houden.quote:By LIZ SIDOTI, Associated Press Writers Thu Oct 2, 7:24 PM ET
WASHINGTON - Republican presidential candidate John McCain conceded battleground Michigan to the Democrats on Thursday, GOP officials said, a major retreat as he struggles to regain his footing in a campaign increasingly dominated by economic issues.
ADVERTISEMENT
These officials said McCain was pulling staff and advertising out of the economically distressed Midwestern state. He also canceled a visit slated for next week. Michigan, with 17 electoral votes, voted for Democrat John Kerry in 2004, but Republicans had poured money into an effort to try to place it in their column this year.
The decision marked the first time either McCain or his Democratic rival, Barack Obama, has tacitly conceded a traditional battleground state in a race for the White House with little more than a month remaining.
In a campaign now unfolding across more than a dozen states, the decision allows McCain's resources to be sent to Ohio, Wisconsin, Florida and other more competitive states. But it also means Obama can shift money to other states like Virginia, Colorado and North Carolina where he is trying to eat into traditional Republican territory.
By pulling out of vote-rich Michigan, McCain conceded a large part of the electoral map in the heart of the industrial Midwest.
The move underscored McCain's troubles on the economy, which he has acknowledged is not his strongest subject. It also underscored his struggle to beat an opponent who has the money to compete in many states President Bush won four years ago. Polls show Obama has pulled ahead or tied McCain in many of those states.
Obama rejected public financing so he can spend as much as he can raise; McCain's direct spending is limited to $84 million in taxpayer money. But McCain is getting help from the Republican National Committee, which has plenty to spend to supplement McCain's campaign. The Democratic National Committee has not been as big a help for Obama, but his massive fundraising makes him rely less on the party.
As Nov. 4 approaches, both sides are adjusting their strategies daily to find the best state-by-state path to the 270 electoral votes needed for victory.
Along with giving up Michigan, a McCain aide said the campaign is opening a front in Maine, which Kerry won four years ago and which offers four electoral votes allocated between the statewide winner and the winner in its two congressional districts. The Arizona senator's campaign checked advertising rates in media markets there this week.
Obama already has abandoned efforts in Alaska, Georgia and North Dakota, but the Democrat has succeeded in making traditional Republican strongholds Indiana, North Carolina and Virginia competitive. Both sides are battling it out in those states, where public polls show Obama ahead or tied.
The two campaigns are squaring off with increasing intensity in Colorado, Ohio, Florida, Iowa, Missouri, New Mexico, which Bush won in 2004, and Wisconsin, Pennsylvania and New Hampshire, which went to Kerry.
Obama also is making a limited effort in the traditional GOP bastion of Montana and McCain is going after Democratic-tilting Minnesota.
McCain had identified Michigan early on as a potential target, particularly in light of Obama's troubles with white working class voters in other Rust Belt primaries although he skipped Michigan because of a Democratic Party fight over its primary date and didn't set up a campaign organization there during the primary.
But Michigan posed other difficulties for McCain. It has a Democratic governor and the nation's highest annual average unemployment rate since 2006. McCain's 90 percent support in the Senate for the unpopular President Bush, a theme hammered by Obama, proved too much for the GOP nominee to overcome.
GOP strategists said those troubles became more acute for McCain in Michigan after the Wall Street collapse, and both public and private polls showed him sliding. On Wednesday night, the campaign decided that the $1 million a week it was spending in Michigan wasn't worth it with polls showing Obama approaching a double-digit lead, according to Republican insiders, who requested anonymity to avoid annoying the McCain campaign.
Word of McCain's pull out came as the vice presidential candidates, Republican Sarah Palin and Democrat Joe Biden, prepared for an evening debate in St. Louis and just before Obama took the stage for a rally at Michigan State University, his third event in the state in five days.
If the Illinois senator knew about McCain's plans, Obama didn't mention it and continued to criticize his rival's economic policies. "My opponents' philosophy isn't just wrongheaded, it reveals out how out of touch he really is," Obama told more than 15,000 gathered on a chilly fall afternoon.
McCain's decision didn't go over well with at least some Michigan Republicans.
"John McCain is our candidate," said Mike Bishop, the top-ranking Republican in the state Legislature. "We want him in Michigan. We want him to hear our issues."
Heb me ook het meest lopen ergeren aan de moderatie en de opzet, wat een flutvoorstelling.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 15:44 schreef Monidique het volgende:
[..]
De opzet van die debat was er ook naar. Wanneer maakt Palin fouten? Als er vragen worden gesteld naar aanleiding van haar ingestampte retoriek.
"Wat moeten we doen in Irak?"
- "Winnen! En Obama wil verliezen."
Zo ging het nu. Tijdens de interviews was het:
"Wat moeten we doen in Irak?"
- "Winnen! En Obama wil verliezen."
"Wat is winnen?"
- "Uhm, weet je, blablalbalbalalalalalalkslkdslksdkjdshkjdfs fdkjhfdkjhkjfds fdjddsihdfsds fd jhfd fd fd ds iufdsiudkjkdf fd idsfh iudshf idaufsh idafs dfs idfhsudfsidsuhfdskhjfdfdskasdafjh (...) POW! (...) kjfhdskhfdskjhfdkjdfh, en in Alaska hebben we ook kabel, hoor."
Ze is zo hol als een vat, maar kan nog redelijk blokken.
Ach ja, Amerikanen zijn nou niet de meest bescheiden mensen op aarde, dus snap wel dat ze zulke dingen zegt. "America Fuck Yeahquote:Op vrijdag 3 oktober 2008 14:49 schreef Klopkoek het volgende:
Juist, nu komt eerder het gebrek aan inhoud naar voren. Zoals Palin die dom gaat lallen over 'Our workforce is the greatest on earth"
en met wapens want het blijft de VS hell yeahquote:Op vrijdag 3 oktober 2008 15:52 schreef Monidique het volgende:
Ik zou gewoon gaan voor een ronde tafel, twee kandidaten, twee moderators naast elkaar, publiek eromheen, en lekker de discussie laten gaan, zoals een talkshow. Uiteraard wel geleid.
Dat was geen debat, dit was een ingestudeerde vragenronde. Het leek niet eens op een debat...quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 15:50 schreef popolon het volgende:
[..]
Heb me ook het meest lopen ergeren aan de moderatie en de opzet, wat een flutvoorstelling.
quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 16:18 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Dat was geen debat, dit was een ingestudeerde vragenronde. Het leek niet eens op een debat...
Ik vind het een behoorlijk verschil. Zeker als je er van uit gaat dat het merendeel toch voor de kandidaat van zijn of haar keuze gaat.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 16:07 schreef Klopkoek het volgende:
36% tegen 54%.... dat valt me nog tegen. Blijkbaar houden Amerikanen van een botoxbitch die wat gouwe ouwe Reagan oneliners af stoft ("there you go again")
Boringquote:Op vrijdag 3 oktober 2008 16:21 schreef popolon het volgende:
[..]
Dat beweer ik keer op keer. Dit is niks.
http://en.wikipedia.org/wiki/Joe_bidenquote:Characteristics as senator
With a net worth between $59,000 and $366,000, and almost no outside income or investment income, he is consistently ranked as one of the least wealthy members of the Senate.[61][62][63] Biden states that he has been listed as the second poorest member in Congress, a distinction that he is not proud of, but attributes it to being elected early in his career.[64]
Dit vind ik een beetje tegenstrijdig.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 16:45 schreef SeventhWave het volgende:
Palin heeft het duidelijk verloren.
....
Was ik trouwens de enige die zich een kwart van de tijd afvroeg waar de neuk Biden het over had? Ik vind het een gluiperige ras politicus. Palin was redelijk sterk zolang ze wist waar ze het over had,
Ik denk dat McCain wel voor verandering staat, hij wordt als "links" gezien door een hoop republikeinen. Ik denk dat er nog nooit zo'n mooie balans is geweest als nu. Sarah Palin, vrouw en rechts, John McCain "links" en man.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 17:11 schreef Argento het volgende:
Laforest, vind je McCain wel een geloofwaardige ´agent of change´ gezien zijn stemgedrag in de Senaat. En wanneer zette McCain zijn ticket in het kader van ´change´ en wanneer deed Obama dat?
quote:We loves the bill!
We hates the bill!!!
We .. we loves the bill!
Haaaates the bill!!!
It's an unfair joke, because ... Golem is an old man, corrupted by his quest for ultimate power and ermm... [gulps]"
Ik vond Biden over het algemeen ook zeer zwak, maar ik zie geen duidelijke koers wijziging van McCain vergeleken met Bush. Zijn support voor de bailout is onzinnig, de oorlog in Irak en Afghanistan is onzinnig, en verder een volkomen gebrek aan zinnige voorstellen voor verandering.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 16:58 schreef laforest het volgende:
Ik vind overigens wel dat ze gewonnen heeft, maar kennelijk ben ik de enige hier.
Ik vond Biden maar zwak optreden, ik zie geen "change" van uit hem komen zoals Obama in zijn slogans beloofd.
Duh, ik vond dat al verdacht, en ja hoor, wat blijkt? Dat was alleen maar om een belegen mop erin te krijgen: "Say it aint so, Joe"quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 14:06 schreef pberends het volgende:
Begin van het debat was leuk, Palin en Biden gaan naar elkaar toe. Palin: "Nice to meet you!!!! Can I call you Joe??"
LOL!
Geweldig! Alle racisten halen nu Hitler aan! Dat is echt prachtig! Het laat wel zien hoe wanhopig jullie zijn, zeg! Meer! Meer van dit soort vergelijkingen! Uitmuntend!quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 17:28 schreef Perico het volgende:
Hahaha, we hadden al het Obama kinderkoor, maar dit is echt lachen...
De black brothers van de Obama Jugend !
Allemaal architecten en ingenieurs in wording (naar eigen zeggen), die de SS-Obersturmbannfuehrer uithangen:
tsja, het schijnt dat rcp.com een beetje mccain bevooroordeeld is.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 16:47 schreef Montov het volgende:
En weer een mogelijkheid minder voor McCain om Obama in te halen. Nog 2 debatten, en 5 weken te gaan.
McCain heeft overigens wel een goede peiling in Minnesota, waar SUSA McCain op +1 heeft, ten opzichte van de -2 3 weken geleden. Het gemiddelde van de peilingen in Minnesota blijft voor Obama nog positief (+5).
Aan de andere kant heeft Obama een verrassend goede peiling in New Hampshire: + 10 door Rasmussen, waar het ruim een week geleden nog -2 was. Gemiddeld volgens rcp.com staat Obama op +4.
Ja ja, en dit is WEL gezond zeker ...quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 17:28 schreef Perico het volgende:
Is Hou op? Wie is Hou en waarom is hij op!?quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 19:53 schreef pberends het volgende:
Hou is op met die youth camps bullshit zeg, wat een onzin is dat.
Want jij zou niet precies hetzelfde doen als zoiets voor Palin en of McCain gebeurde? Iets aan je overtrokken reacties op de kleinste dingen uit dat kamp doet me denken dat je daar ook keihard op zou springen...quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 19:53 schreef pberends het volgende:
Hou is op met die youth camps bullshit zeg, wat een onzin is dat.
quote:Gallup Daily: Obama Leading by 7 Points
Today marks full week of Obama leading by significant margin
Ik wilde het net posten, ik denk eerlijk gezegd dat we McCain de komende dagen iets zullen zien inlopen door het beter dan verwachte optreden van Palin.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 20:00 schreef Caesu het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
http://www.gallup.com/pol(...)-Leading-Points.aspx
Rasmussen ook 7 punten voor
wel grappig.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 17:28 schreef Perico het volgende:
De black brothers van de Obama Jugend !
Allemaal architecten en ingenieurs in wording (naar eigen zeggen), die de SS-Obersturmbannfuehrer uithangen:
Beter dan verwacht? Ze hield een standaard conservatieve toespraak zonder vragen te beantwoorden (en dat kan ze), en zelfs dan maakt ze behoorlijke fouten. Als dat 'beter dan verwacht' is, dan verwachtte je heel weinig.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 20:01 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Ik wilde het net posten, ik denk eerlijk gezegd dat we McCain de komende dagen iets zullen zien inlopen door het beter dan verwachte optreden van Palin.
De pers was bijna unaniem ..het was beter dan verwachtquote:Op vrijdag 3 oktober 2008 20:13 schreef Monidique het volgende:
[..]
Beter dan verwacht? Ze hield een standaard conservatieve toespraak zonder vragen te beantwoorden (en dat kan ze), en zelfs dan maakt ze behoorlijke fouten. Als dat 'beter dan verwacht' is, dan verwachtte je heel weinig.
'squote:Op vrijdag 3 oktober 2008 19:56 schreef Cith het volgende:
[..]
Is Hou op? Wie is Hou en waarom is hij op!?
Goh, master of low expectationsquote:Op vrijdag 3 oktober 2008 20:01 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Ik wilde het net posten, ik denk eerlijk gezegd dat we McCain de komende dagen iets zullen zien inlopen door het beter dan verwachte optreden van Palin.
http://www.ad.nl/verkiezi(...)_McCain_te_laat.htmlquote:Palins revanche lijkt voor McCain te laat
ST. LOUIS - ,,Charmant en sterk in debat. Missie volbracht.’’ De Republikeinen haalden gisteren opgelucht adem na een kordaat optreden van Sarah Palin tijdens het eerste en enige vicepresidentsdebat.
afbeelding vergroten Sarah Palin.
Het is de vraag of haar revanche nog op tijd is geweest. Vlak voor het debat werd bekend dat McCain zijn team terugtrekt uit Michigan. De staat, zwaar getroffen door de economische crisis, werd tot voor kort nog gezien als een poort naar de overwinning voor McCain. De senator verliest ook terrein in andere cruciale staten zoals Florida, Ohio en Pennsylvania.
De twee vicepresidentskandidaten Joe Biden en Sarah Palin duelleerden donderdag negentig minuten lang over economie, Irak, klimaatverandering, het homohuwelijk en buitenlandse politiek. Het debat, volgens tv-kijkers gewonnen door Biden, kende weinig heftige discussies. Beiden slaagden in hun missie. Palin, die vorige week blunderde in diverse tv-optredens, wist de ergste twijfels over haar politieke talent weg te nemen. Joe Biden verdedigde Obama zonder een verkeerde opmerking te maken.
Palin koos de strategie van de aanval. Ze beschuldigde de Democraten er onder meer van de ‘witte vlag te zwaaien’ in Irak. De gouverneur gaf veel vage, ontwijkende antwoorden die duidelijk waren ingestudeerd. Intussen probeerde ze de kijker te charmeren met een volks accent en handig geplaatste knipogen. Biden had zich voorgenomen Palin zo veel mogelijk te negeren om beschuldigingen van seksisme te voorkomen. Hij richtte zijn pijlen op McCain die hij portretteerde als een derde Bush.
http://www.ad.nl/verkiezi(...)n_steunen_Obama.htmlquote:Rijke vrouwen steunen Obama
WASHINGTON - Rijke vrouwen en niet partijgebonden kiezers in de Verenigde Staten hebben een sterke voorkeur voor de Democratische kandidaat Barack Obama boven zijn Republikeinse rivaal John McCain.
Uit een peiling bleek woensdag dat 61 procent van de vrouwen uit de rijkste tien procent van het land Obama steunt. McCain kan op 36 procent rekenen.
Van de onafhankelijke, rijke stemmers prefereert 55 procent Obama boven McCain, die op 34 procent van de stemmen kan rekenen. Bij de rijke mannen valt McCain beter in de smaak, want 59 procent staat achter hem en 36 procent steunt Obama, aldus de peiling.
De 552 respondenten verdienden gemiddeld 304.000 dollar (216.000 euro) per maand en hadden gemiddeld een eigen vermogen van 3,1 miljoen dollar (2,2 miljoen euro). De haperende Amerikaanse economie was voor de meeste respondenten het belangrijkste onderwerp in de verkiezingscampagne.
Hele verhaal en filmpjequote:Palin On Fox News: Couric Annoyed Me
Appearing on a friendlier news outlet, Gov. Sarah Palin said she was "annoyed" with the way Katie Couric handled their interview and complained that the CBS Evening News host failed to give her the opportunity to take a proverbial axe to Barack Obama.
In a portion of her sit-down with Fox News correspondent Carl Cameron, Palin claimed that Couric's questions -- which produced a series of staggeringly embarrassing responses -- put her in a lose-lose position.
"The Sarah Palin in those interviews was a little bit annoyed," she said. "It's like, man, no matter what you say, you are going to get clobbered. If you choose to answer a question, you are going to get clobbered on the answer. If you choose to try to pivot and go to another subject that you believe that Americans want to hear about, you get clobbered for that too."
Zoals bijvoorbeeld een 'Could-be-president' Palin, met haar 'ik vertegenwoordig het volk en Joe Sixpack want ik ben net zo?quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 16:41 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Joe_biden
Hij sprak dus de waarheid toen hij het erover had dat zijn enige grote bezit zijn huis is. Meestal overdrijven politici grotelijks hun averageness ("Ik ben van de middenklasse" enzo als hun ouders gewoon 6 miljoen op de bank hadden staan).
Wow, wat een frustratie.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 22:34 schreef Verbal het volgende:
[..]
Hele verhaal en filmpje
Dom zeikwijf
V.
Grove fouten? Ik heb Biden zich vaker horen verspreken, alhoewel die op inhoud iets sterker was. Ik verwachtte persoonlijk stiekem dat beide enorme blunders zouden maken, maar de algemene consensus leek dat Palin compleet zou afgaan. Dat is dus niet gebeurd.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 20:13 schreef Monidique het volgende:
[..]
Beter dan verwacht? Ze hield een standaard conservatieve toespraak zonder vragen te beantwoorden (en dat kan ze), en zelfs dan maakt ze behoorlijke fouten. Als dat 'beter dan verwacht' is, dan verwachtte je heel weinig.
Iets meer onderbouwing graag...quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 23:07 schreef Scheveninger het volgende:
Als Obama wint, is Nederland weer dikke vriendjes met dat kutland. Kunnen ze voor ons de handel met Rusland nog meer verkloten, ze trekken ons mee de afvoerput in.
Haat je Canadezen dan ook?quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 23:56 schreef Arcee het volgende:
Die Palin begint steeds meer op m'n zenuwen te werken, met d'r irritante stem.
Als iemand je op je zenuwen werkt, haat je die persoon dan gelijk?quote:
Nee, maar laat je niet zo gemakkelijk ontmoedigen door accent, deze vrouw heeft veel belangerijkere eigenschappen waar je je aan kunt ergeren...quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 00:08 schreef LouLou het volgende:
[..]
Als iemand je op je zenuwen werkt, haat je die persoon dan gelijk?
En, alle Canadezen hebben dezelfde stem?
is daar ook maar enige sprake van dan?quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 02:17 schreef Caesu het volgende:
verder heeft Bush baat bij een president van zijn partij mocht het nog tot een strafproces komen
quote:Palin wil Michigan niet opgeven
De Republikeinse kandidaat voor het vice-presidentschap, Sarah Palin, is het niet eens met het besluit van John McCain om de verkiezingsstrijd in de staat Michigan op te geven.
McCain trekt zijn campagneteam terug uit de staat omdat zijn Democratische tegenstander Obama daar een grote voorsprong heeft in de peilingen. Palin zegt dat zij en haar man graag campagne willen voeren in Michigan.
Ze zei verder dat ze tevreden was over het debat met Joe Biden. Daar keken 69 miljoen Amerikanen naar en dat is een record voor een debat tussen twee vice- presidentskandidaten.
Grappig, gaat Palin eindelijk in haar eentje campaignen? Eerst mocht dat niet van McCain ofzo, omdat ze anders dikke fouten maaktequote:
Het enige echte nadeel van Biden is daarmee ook opgelost: zijn onbekendheid.quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 02:03 schreef qonmann het volgende:
Recordaantal kijkers debat Palin-Biden
LOS ANGELES - Een recordaantal van 69,9 miljoen mensen heeft donderdag het tv-debat tussen de Amerikaanse vicepresidentskandidaten Joe Biden en Sarah Palin bekeken. Dat heeft het Amerikaanse kijk- en luisteronderzoeksbureau Nielsen vrijdag bekendgemaakt.
Het debat werd live uitgezonden op twaalf Amerikaanse zenders.
Het oude record stamde nog uit 1984 toen 56,7 miljoen mensen het debat zagen tussen de vicepresidentskandidaten Geraldine Ferraro en George H.W. Bush.
De Republikeinse Palin en de Democraat Biden wisten meer mensen aan de buis te kluisteren dan de presidentskandidaten Barack Obama en John McCain, die vorige week 52,4 miljoen kijkers trokken.
Waarvan akte
quote:October 3rd, 2008 1:59 PM Eastern
McCain praises Palin, “felt a little sorry” for Biden
by Mosheh Oinounou
PUEBLO, CO — Energized by Sarah Palin’s debate performance last night, McCain lavished praise upon his runningmate to start his town hall meeting Friday.
“Could I begin by asking you very briefly, How about Sarah Palin last night, huh? How about her, huh?” he asked more than 3,000 of his supporters in Pueblo, Colorado, one of whom was wearing a “Viva la Barracuda” t shirt.
“You know, I almost felt a little sorry last night for my old friend Joe Biden,” he quipped. “She did a magnificent job and she is the news for the big spending, smooth talking, me first, country second crowd in Washington and Wall Street that we have got a message. We have got a message Sarah Palin and I, and that is change is coming, change is coming to Washington and to Wall Street. And change is coming and they’re not going to like it. They’re not going to like it, my friends.”
He added, “I am so proud of her performance last night but I am most proud that she has been such a great role model and inspiration to millions and millions of Americans.”
quote:Palin Performance Helps McCain Regain Political Footing
Analysts say Sarah Palin, with a cool and confident performance at Thursday night's debate, helped running mate John McCain regain his footing going into the final month of the presidential race.
Friday, October 03, 2008
Sarah Palin speaks at a post-debate rally at Saint Louis University Thursday night. (AP Photo)
Both presidential campaigns hit the trail Friday claiming victory in the vice presidential debate between Joe Biden and Sarah Palin, but it was Palin's cool and confident performance that prompted analysts to suggest that after more than a week of bad news for Republicans, John McCain can ride a new wind into the final month of the race.
The stakes were high for Palin going into the debate. A series of shaky interview performances led prominent conservatives -- much less independents and liberals -- to question her credentials.
The doubts were coupled with other bad news for McCain -- ongoing credit turmoil in the financial markets that didn't help the Arizona senator's poll numbers, despite his leading an emergency legislative powwow in Washington, and news that the Republican nominee was pulling out of the battleground state of Michigan.
McCain's spirits were notably lifted Friday. "Viva la Barracuda!" he said at a rally in Pueblo, Colo., referencing Palin's nickname as he pointed out a sign in the crowd.
"You know, I almost felt a little sorry last night for my old friend Joe Biden," he said.
Palin pulled off a bravura performance, say analysts.
"Sarah Palin saved John McCain again Thursday night. She is the political equivalent of cardiac paddles," conservative columnist Peggy Noonan, who was caught criticizing Palin in an off-camera moment in early September, wrote in The Wall Street Journal.
"So, who won? On substance, the edge goes to Mr. Biden. On style, Ms. Palin eked out a close win, enormously magnified by the plain fact that she wasn't chased off the stage," wrote editors at The Dallas Morning News.
Meanwhile, Biden, by putting a hold on his gaffe-prone tongue and showing restraint against Palin, helped Barack Obama's campaign, analysts said. One Obama aide told FOX News before the debate started that if all went well for them, most people won't even remember Biden was there.
"I think Biden actually did what he needed to do," Democratic strategist Kirsten Powers said Friday. "He really needed to do no harm ... He didn't really take the bait too much."
But even as many declared Biden the actual winner of the debate, several analysts renewed their praise of Palin and suggested that the first-term Alaska governor's defying expectations is a much bigger moral victory.
"A lot of people, and I include myself in that group, wondered if Sarah Palin was gonna screw up big time. She didn't," said former CBS newsman Bernie Goldberg, a FOX News analyst.
"I think last night she redeemed herself for a couple of very bad weeks," said Howard Wolfson, Hillary Clinton's former spokesman.
Wolfson said the Palin that appeared on stage in St. Louis Thursday night was reminiscent of the Palin on stage at the GOP national convention -- the one that invigorated the Republican ticket and helped give McCain a lead, however fleeting, in the polls over Obama in early September.
Palin was folksy and deliberately commonplace, reaching out to middle-class voters on personality as Biden attempted to connect with them on policy.
"Sarah Palin had command of the facts, probably not as well as Biden," Goldberg said. "But she came off as extremely likable."
Palin's performance was a lifeline to McCain as the two presidential candidates head into their second debate Tuesday.
Asked when he was going to "take the gloves off" with Obama at a Denver town hall late Thursday, McCain quipped: "How 'bout Tuesday night?"
Palin also could help keep McCain afloat as the campaign revises its strategy for the final month.
His campaign confirmed Thursday it was pulling campaign staff and advertising out of Michigan, as polls show the Arizona senator losing support in the battleground. McCain also canceled a visit to the state slated for next week.
On a conference call Thursday, McCain campaign aides said Michigan had always been the weakest of the toss-up states for them, and they are still looking at battlegrounds like Wisconsin and Pennsylvania.
They said they are planning to move resources into Maine, and start to compete with Obama aggressively in Florida.
Senior adviser Greg Strimple said that in states like Florida, the campaign made a strategic decision to let Obama spend resources until closer to Election Day. He said the McCain campaign would pour more money into advertising and watch the territory snap back in his favor.
The Associated Press contributed to this report.
Een accent is iets anders dan een stemquote:Op zaterdag 4 oktober 2008 00:14 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Nee, maar laat je niet zo gemakkelijk ontmoedigen door accent
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |