Nieuws:quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 00:34 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik heb wel vertrouwen in Vermeer. Ik was net in de Arena en zag zijn verse chassis aan het werk, hij heeft indruk op me gemaakt en toch weer de nul gehouden.
Hij heeft alles in zich om Menzo te doen vergeten.²
quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 00:39 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Kutwedstrijd. Schilder vond ik de beste. Silva mag wel eens trainen op zijn voorzetten, jezus zeg.
Topsfeer!
quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 00:34 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik heb wel vertrouwen in Vermeer. Ik was net in de Arena en zag zijn verse chassis aan het werk, hij heeft indruk op me gemaakt en toch weer de nul gehouden.
Hij heeft alles in zich om Menzo te doen vergeten.²
Inderdaad, slimme zet van Marco om Schilder te behoudenquote:
Silvaquote:
Oja de twaalfde man vandaagquote:Sno lijkt voorlopig laatste kans verspeeld te hebben bij Van Basten
03-10-08
Marco van Basten was na afloop van de matige wedstrijd tegen FK Borac (2-0 winst) kritisch op de prestatie van Evander Sno. De zomeraankoop kreeg de kans als aanvallende middenvelder, maar maakte een matige indruk.
"Hij heeft die kans niet gegrepen. Daarom heb ik hem ook gewisseld. Sno schakelde vooral slecht om bij balverlies. Sarpong deed het in de tweede helft als invaller beter. Maar het is niet zo dat we de matige eerste helft tegen Borac aan Sno moeten ophangen. Er waren wel meer spelers die niet goed functioneerden", aldus Van Basten na afloop van het duel.
Ondanks de slechte wedstrijd van Ajax bleef het publiek in de matig gevulde ArenA de Amsterdammers steunen. Van Basten: "De fans hebben ons toch gesteund. Daar ben ik blij om. Verder hebben we vandaag geleerd dat we een wedstrijd niet makkelijk moeten benaderen. Want dan komen we de komende maanden op dit podium tekort."
Je had gewoon je bomgordel moeten laten zien broeder Bansheequote:Op vrijdag 3 oktober 2008 00:47 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik heb me toch lopen irriteren aan één of andere Amsterdamse poedel die in de Arena achter me zat, hij kraakte Sno de hele tijd af en wist alles beter, hij wist ook nog te melden dat hij een mooi doelpunt maakte tegen Telstar, ik werk gek van deze hond.²
Waarom zeg je daar dan in het stadion niets van?quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 00:47 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik heb me toch lopen irriteren aan één of andere Amsterdamse poedel die in de Arena achter me zat, hij kraakte Sno de hele tijd af en wist alles beter, hij wist ook nog te melden dat hij een mooi doelpunt maakte tegen Telstar, ik werk gek van deze hond.²
Die kreeg ik niet voorbij de streng kijkende en groot geschapen stewart.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 00:48 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Je had gewoon je bomgordel moeten laten zien broeder Banshee
WTFquote:Op vrijdag 3 oktober 2008 00:52 schreef BansheeBoy het volgende:
Toch heb ik een ongefundeerde sympathie voor hem (en zijn onderstel).
quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 00:49 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Mooi zijn we ook weer van die kneus af.
De kans dat er daardoor ruzie zou ontstaan was erg aanwezig. En gezien ik Marokkaan ben zou de onderbuik van de velen getuigen mij als schuldige aanwijzen.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 00:50 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Waarom zeg je daar dan in het stadion niets van?
Vond ik wel méévallen, ik vond het te gemaakt en ik detecteerde erg weinig beleving bij de harde kern bovenin.quote:Verder zijn we als supporters prima bezig dit seizoen. Curva Sud
Heldquote:Ajax komt laat op stoom tegen Borac
Amsterdam, 02 okt 2008
Ajax won donderdag opnieuw van FK Borac. De ploeg van Marco van Basten kwam pas de tweede helft op stoom en versloeg de Serviërs met 2-0. ,,Dit zijn lastige wedstrijden”, vatte de trainer de avond samen.
Hoe een wedstrijd in te gaan die op voorhand gespeeld lijkt? Dat was het luxeprobleem waar Marco van Basten mee kampte voorafgaand aan de return tegen FK Borac. In Servië had zijn team twee weken geleden met 4-1 gewonnen, een voorsprong die in de eigen ArenA niet meer verspeeld zou mogen worden. De Ajax-trainer nam de wedstrijd desondanks serieus en startte ook in de sterkste opstelling. Toch verschilde het elftal dat Van Basten het veld instuurde in een aantal opzichten van het team dat zondag nog met 3-0 Vitesse versloeg. Kenneth Vermeer begon in het doel omdat Maarten Stekelenburg en Dennis Gentenaar voorlopig zijn uitgeschakeld. Dario Cvitanich kreeg de voorkeur boven Jeffrey Sarpong als linkeraanvaller en stond zo voor het eerst in de basis tijdens een officiële wedstrijd van Ajax. Evander Sno nam op het middenveld de plaats in van Siem de Jong. De spelers namen de wedstrijd ongetwijfeld ook serieus en wilden de achttienduizend bezoekers zeker trakteren op een mooie midweekse wedstrijd, maar toch leek in de eerste 45 minuten de scherpte te ontbreken.
Ajax was wel veruit de beste ploeg op het veld en kreeg ook een aantal redelijke kansen. Sno schoot na een klein kwartiertje van afstand net naast, Suarez schoot bijna binnen na een corner van Silva en ook Huntelaar was een keer van afstand dichtbij de openingstreffer. De muur die Borac had opgetrokken rond het eigen zestienmetergebied werd pas in de tweede helft gebroken. ,,Ik was niet tevreden over die eerste helft”, zei Van Basten na afloop. ,,We speelden in een veel te laag tempo en stonden steeds naar elkaar te kijken als er een klusje moest worden opgeknapt. Dat kan niet op dit niveau. In de tweede helft ging dat gelukkig een stuk beter.”
Door (de ietwat tegenvallende) Sno in de rust te wisselen voor Jeffrey Sarpong, kreeg Ajax in de tweede helft een nog iets aanvallender gezicht. De Serviërs werden steeds verder teruggedrongen en zwichtten in de 71ste minuut voor de Amsterdamse druk. Klaas Jan Huntelaar bediende Sarpong die van afstand keihard de bal in de linkerhoek schoot. Op dat moment stond er bij Ajax al een heel nieuw middenveld, want naast Sno waren ook Jan Vertonghen en Eyong Enoh werden vroeg in de tweede helft gewisseld voor Rasmus Lindgren en Vurnon Anita.
Na de 1-0 was het wachten op de tweede treffer. Huntelaar was dichtbij met een kopbal in de 80ste minuut, maar zijn inzet werd knap gestopt door doelman Branko Grahovac. Suarez schoot van dichtbij raak na een steekpass van Robbert Schilder. Zo kreeg het publiek waar het recht op had. ,,Dit zijn moeilijke wedstrijden”, zei Van Basten. ,,Hoe langer het 0-0 blijft, hoe meer vertrouwen de tegenstander krijgt. Het publiek bleef gelukkig de hele wedstrijd achter ons staan en heeft ons er doorheen gesleep. Toen die eerste treffer viel, was de ban gebroken.”
Ondanks het verlies keek ook Borac-trainer Nenad Milovanovic terug op een geslaagd avondje Amsterdam. ,,We vonden het al een hele eer om in de UEFA Cup te mogen uitkomen”, zei de trainer. ,,Nu hoop ik echt dat Ajax het toernooi wint.” Om die wens te vervullen moeten de Amsterdammers in ieder geval de poulefase zien door te komen. Wie de tegenstanders worden in de groep van Ajax, wordt dinsdag bekend als in Nyon de loting plaatsvindt.
Ja, ik vond het zeg maar erg timide. Ik weet niet of ik het nu goed uitleg; maar ik had het idee dat er geen wisselwerking was tussen de harde kern en de wedstrijd, ze deden maar wat op willekeurige momenten. Zonde, want ze hebben de kans zich te profileren zoals bv. in de Kuip waar ze echt de 12de man zijn.quote:
Dat ben ik met je eens, daarom ben ik altijd beleefd, ik ventileer mijn zeer tevreden mening op een degelijke manier. Ja toch?quote:Verder zou het je sieren als je net als irl je grote bek op het forum zou houden. Maar goed, internet is lekker anoniem dus tja.
Mooi, na dit stukje weten we hier allemaal dat we jou nooit meer serieus moeten nemen.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 01:01 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja, ik vond het zeg maar erg timide. Ik weet niet of ik het nu goed uitleg; maar ik had het idee dat er geen wisselwerking was tussen de harde kern en de wedstrijd, ze deden maar wat op willekeurige momenten. Zonde, want ze hebben de kans zich te profileren zoals bv. in de Kuip waar ze echt de 12de man zijn.²
Jack van Gelder zei nog dat hij veel respect had voor 410 dat ze er nog zo'n sfeer van maakten. (Ja, ik zat naar radio 1 te luisteren tijdens de wedstrijd).quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 00:50 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Verder zijn we als supporters prima bezig dit seizoen. Curva Sud
Ja, ik begrijp je, en dat is je goed recht.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 01:05 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Mooi, na dit stukje weten we hier allemaal dat we jou nooit meer serieus moeten nemen.
quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 00:52 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Die kreeg ik niet voorbij de streng kijkende en groot geschapen stewart.
Ik had zelf ook het gevoel dat Sno een laatste kans kreeg van van Basten, maar hij oogde vandaag erg lui, speelde alsof het hem niets interesseerde, en in een tempo waar ze je zelfs in de hoofdklasse voor uitlachen. Toch heb ik een ongefundeerde sympathie voor hem (en zijn onderstel).²
Maar waar kan die spelenquote:Op vrijdag 3 oktober 2008 01:15 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik vind trouwens dat Lindgren vaker moet spelen, hij is echt een goede voetballer met een heerlijke mimiek.²
Deed hij het goed als 10? Hoop echt dat deze jongen het gaat redden bij Ajax.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 01:30 schreef DJ_Ryow het volgende:
ben blij dat Sarpong nu eindelijk eens op het middenveld stond en niet als vleugelaanvaller
Zal geen makkelijke loting worden. Maar bij de eerste 3 komen moet wel lukken.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 02:47 schreef tong80 het volgende:
Sno kan het wel schudden.
We hebben in Sarpong weer een aanstaande wereldtopper
Nu maar hopen op een mooie loting.
Tuurlijk als dat niet lukt is het triestquote:Op vrijdag 3 oktober 2008 03:13 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Zal geen makkelijke loting worden. Maar bij de eerste 3 komen moet wel lukken.
Kan nog lastig worden, als ik het deelnemersveld zo zie.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 03:18 schreef tong80 het volgende:
[..]
Tuurlijk als dat niet lukt is het triest
Zo dan.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 08:47 schreef M0NTANA het volgende:
Tottenham Hotspur
Slavia Praag
FC Kopenhagen
Standard Luik
Drie clubs tegen wie we nog wat recht te zetten hebben!quote:
Wordt weer eens tijd.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 09:05 schreef ruud.nl het volgende:
[..]
Zoals jullie ieder jaar 'gewoon' kampioen worden.
Dinsdag meen ik.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 08:59 schreef DeTolk het volgende:
Loting is vandaag?
Hopen op Hamburger SV of Spursquote:Op vrijdag 3 oktober 2008 09:11 schreef BigKahuna het volgende:
AC Milan
Sevilla
Valencia
Benfica
Schalke 04
CSKA Moskou
Tottenham Hotspur
Hamburger SV
Wat heerlijk om tegen een van die teams uit te komen in een wedstrijd die er toe doet
Ja ik ook, ik vind bij een keeper ook belangrijk dat hij bonafide overkomt, dat had ik bij Stekelenburg allerminst, bij Vermeer des te meer. Ik gun hem die kans met heel mijn hart. Als hij het goed doet blijft hij staan en kan hij wellicht ook nog wat betekenen voor Sno (al dan niet in de privésfeer).quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 09:11 schreef Rumille het volgende:
Ach, ik wil Vermeer ook wel een keer in actie zien. Dan maar zo.
quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 09:36 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Als hij het goed doet blijft hij staan en kan hij wellicht ook nog wat betekenen voor Sno (al dan niet in de privésfeer).
Nou het feit dat ze geen fatsoenlijke corners kunnen nemen, is wel een grote ergenis.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 10:20 schreef pfaf het volgende:
Ergeren over Ajax - Borac na een uitwinst van 1-4.
Alleen op de linksback positie?quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 10:21 schreef Scorpie het volgende:
Alvast in de toekomst kijkend; hebben we versterkingen nodig in de winterstop en zo ja, wie?
Mag dat niet ofzo? Dus als je uit wint mag je er thuis een rommetlje van maken?quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 10:20 schreef pfaf het volgende:
Jazeker. Ondanks de waarschijnlijkheid dat Ajax toch wel door zou komen is dit gewoon een klinkklare wanprestatie. Heb jij niet gezien hoe makkelijk die amateurs van FC Borat door de verdediging kwamen? Die amateurs stonden telkens vrij, als gevolg van onze amateuristische verdediging tijdens die wedstrijd. Al ze wat meer kwaliteit hadden gehad voorin, dan was de uitslag niet 2-0 geweest.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 10:20 schreef pfaf het volgende:
Hmja. Sowieso zijn we verdedigend er niet mee opgeschoten met Oleguer vind ik zelf. Zou liever een type Boulah erbij hebben.quote:
Ach dat word toch geen schorsing is namelijk niet te bewijzen dat hij die beweging express maakte.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 10:21 schreef venomsnake het volgende:
Wanneer komt de KNVB trouwens met een uitspraak in die Suarez zaak?
Vind dat het wel erg lang duurt, zo moeilijk is het toch niet om die beelden te bestuderen.
Vind je het gek dat ze ruimte kregen? Ajax speelde constant met 9 man op de tegenstanders helft dus een counter ruimt al snel tot veel ruimtequote:Op vrijdag 3 oktober 2008 10:27 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
Jazeker. Ondanks de waarschijnlijkheid dat Ajax toch wel door zou komen is dit gewoon een klinkklare wanprestatie. Heb jij niet gezien hoe makkelijk die amateurs van FC Borat door de verdediging kwamen? Die amateurs stonden telkens vrij, als gevolg van onze amateuristische verdediging tijdens die wedstrijd. Al ze wat meer kwaliteit hadden gehad voorin, dan was de uitslag niet 2-0 geweest.
Waarom is die eigenlijk niet gekomen. Hij speelt nu voor Stuttgart, je kan mij dus niet wijs maken dat Ajax hem niet kon betalen. Wilde hij niet ofzo?quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 10:27 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hmja. Sowieso zijn we verdedigend er niet mee opgeschoten met Oleguer vind ik zelf. Zou liever een type Boulah erbij hebben.
Hij wilde (nog) niet terug naar Nederlandquote:Op vrijdag 3 oktober 2008 10:31 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
Waarom is die eigenlijk niet gekomen. Hij speelt nu voor Stuttgart, je kan mij dus niet wijs maken dat Ajax hem niet kon betalen. Wilde hij niet ofzo?
Dus? Op een gegeven moment waren er twee Ajax verdedigers (Wiel en Vermaelen denk ik) met daartussenin één amateur van Borat FC die totaal ongedekt kon binnenkoppen. Dat is gewoonweg slecht verdedigen en heeft niets te maken met het verdedigende spel van Borat.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 10:30 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Vind je het gek dat ze ruimte kregen? Ajax speelde constant met 9 man op de tegenstanders helft dus een counter ruimt al snel tot veel ruimte
Dat zei men bij Amrabat ook.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 10:28 schreef stefmans het volgende:
[..]
Ach dat word toch geen schorsing is namelijk niet te bewijzen dat hij die beweging express maakte.
Ik schrijf Oleguer nog niet af maar ik ben zeker nog niet onder de indruk van hemquote:Op vrijdag 3 oktober 2008 10:27 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hmja. Sowieso zijn we verdedigend er niet mee opgeschoten met Oleguer vind ik zelf. Zou liever een type Boulah erbij hebben.
Lekker boeiend in een wedstrijd die nergens over gaat, zolang ze het zondag maar niet wagenquote:Op vrijdag 3 oktober 2008 10:32 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
Dus? Op een gegeven moment waren er twee Ajax verdedigers (Wiel en Vermaelen denk ik) met daartussenin één amateur van Borat FC die totaal ongedekt kon binnenkoppen. Dat is gewoonweg slecht verdedigen en heeft niets te maken met het verdedigende spel van Borat.
Ach, vorig jaar zouden we ook keihard door Heerenveen ingemaakt worden maar dat viel achteraf ook wel meequote:Op vrijdag 3 oktober 2008 10:34 schreef HeatWave het volgende:
Ik weet dat je nooit 2 teams kan vergelijken op die manier hoor, maar zoals H'veen gisteren speelde gaat Ajax daar met 5-1 patje krijgen....
Hij heeft een romig koppie, maar verdedigend ken ik eigenlijk alleen endeldarm Greene bedenken die van twijfelachtigere allure is.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 10:32 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Ik schrijf Oleguer nog niet af maar ik ben zeker nog niet onder de indruk van hem
quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 10:34 schreef HeatWave het volgende:
Ik weet dat je nooit 2 teams kan vergelijken op die manier hoor, maar zoals H'veen gisteren speelde gaat Ajax daar met 5-1 patje krijgen....
Tuurlijk maar als je tempo op de een of andere manier bij elkaar op zou kunnen tellen dan was Vitesse+Borac ongeveer gelijk aan half H'veen van gisterenquote:Op vrijdag 3 oktober 2008 10:35 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Lekker boeiend in een wedstrijd die nergens over gaat, zolang ze het zondag maar niet wagen
[..]
Ach, vorig jaar zouden we ook keihard door Heerenveen ingemaakt worden maar dat viel achteraf ook wel mee![]()
Uit naar Spursquote:Op vrijdag 3 oktober 2008 10:37 schreef Jasza het volgende:
Zitten wel veel teams uit Engeland in de potten waar we uit kunnen loten, ook wat uit Duitsland, hopelijk 2 uitduels daar.
Jij bent een vermomde kakkerlak of een lamp.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 10:39 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Tuurlijk maar als je tempo op de een of andere manier bij elkaar op zou kunnen tellen dan was Vitesse+Borac ongeveer gelijk aan half H'veen van gisteren.
Wij zijn verwend (ook al is dat al lang geleden), in Rotjeknor zijn ze al blij als de bal 2 balcontacten lang in de ploeg blijft, vandaar het enthousiasmequote:Op vrijdag 3 oktober 2008 10:43 schreef BansheeBoy het volgende:
Kan iemand mij op een concrete en verfijnde manier uitleggen waarom het Ajax publiek niet als een 12de man achter zijn ploeg gaat staan, iets wat we bijvoorbeeld wel zien bij Feyenoord.²
Omdat hij een andere mening heeft is hij een kakkerlak?quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 10:44 schreef navigator het volgende:
[..]
Jij bent een vermomde kakkerlak of een lamp.
En BSB![]()
Voor het eerst moet ik om je posts lachen
Volgens mij moet jij je oordoppen uit doenquote:Op vrijdag 3 oktober 2008 10:43 schreef BansheeBoy het volgende:
Kan iemand mij op een concrete en verfijnde manier uitleggen waarom het Ajax publiek niet als een 12de man achter zijn ploeg gaat staan, iets wat we bijvoorbeeld wel zien bij Feyenoord.²
Ach, jong en naief, geeft niet hoor. Blijf maar braafjes "Kampioenen, kampioenen zingen" en doen alsof het allemaal geweldig gaat. Maakt jou niet uit of ze resultaten halen, zolang je maar kan lachen om F'noord en "wij zijn Ajax wij zijn de besten" kan blaten na 4 falikant mislukte seizoenen.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 10:44 schreef navigator het volgende:
[..]
Jij bent een vermomde kakkerlak of een lamp.
En BSB![]()
Voor het eerst moet ik om je posts lachen
Eens. Ik denk dat we tegen Heerenveen gewoon zoekgespeeld worden, als ik die gisteren zo zag spelen.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 10:51 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ach, jong en naief, geeft niet hoor. Blijf maar braafjes "Kampioenen, kampioenen zingen" en doen alsof het allemaal geweldig gaat. Maakt jou niet uit of ze resultaten halen, zolang je maar kan lachen om F'noord en "wij zijn Ajax wij zijn de besten" kan blaten na 4 falikant mislukte seizoenen.
We hebben met waardeloos voetbal net 3 potjes gewonnen van totaal waardeloze tegenstanders die 1 doel hadden, niet me teveel goals verliezen.
Neem een ploeg als Willem2 die knokte voor de punten en Ajax was nergens, Roda had tot 90+ nog kans op de 1-1, zelfs Borac had gisteren op 0-2 kunnen komen.
maar het gaat geweldig, we zijn al kampioen, PSV is kansloos!
Echt..... blindelings schapengedrag....
Nee, ik houd niet zo van die herrie. Dat ik gisteren in de Arena was was bij wijze van uitzondering. Is via mijn werk gegaan. Rijd trouwens sinds kort in een degelijke Peugeot 308 sw van de zaak. Doet het erg goed.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 10:50 schreef _Mike_ het volgende:
Volgens mij moet jij je oordoppen uit doen
De supporters kiezen er zelf voor. Niemand verplicht ze te komen. Als je een goede pot verwacht had, kom je bedrogen uit en ben je ook gewoon dom en naïef. Als je op 30% door kan naar de volgende ronde moet je dat doen, zeker met zoveel blessures en Heerenveen voor de boeg 2 dagen later...quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 10:26 schreef navigator het volgende:
[..]
Mag dat niet ofzo? Dus als je uit wint mag je er thuis een rommetlje van maken?![]()
Ooit gehoord van klantenbinding? Er komen toch nog 18000 mensen af op dit niemandalletje, vermaak ze dan ook!
En alsof 1-4 uit een hele prestatie was, Borac is niveautje zaterdag eerste klasser
Als als. Als Ajax gemotiveerd was hadden ze ook wel 4-0 kunnen winnen. Voor de rest, zie wat ik op navigator antwoord.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 10:27 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
Jazeker. Ondanks de waarschijnlijkheid dat Ajax toch wel door zou komen is dit gewoon een klinkklare wanprestatie. Heb jij niet gezien hoe makkelijk die amateurs van FC Borat door de verdediging kwamen? Die amateurs stonden telkens vrij, als gevolg van onze amateuristische verdediging tijdens die wedstrijd. Al ze wat meer kwaliteit hadden gehad voorin, dan was de uitslag niet 2-0 geweest.
Hou toch op dat Maritimo is ook van het niveau Heracles/Vitesse.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 10:56 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Eens. Ik denk dat we tegen Heerenveen gewoon zoekgespeeld worden, als ik die gisteren zo zag spelen.
Deze:quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 11:04 schreef stefmans het volgende:
[..]
Hou toch op dat Maritimo is ook van het niveau Heracles/Vitesse,
Heldquote:Op vrijdag 3 oktober 2008 11:11 schreef Noshiba het volgende:
[ afbeelding ]
En hij was er gister weer!
quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 11:27 schreef OreO het volgende:
leuke sandalen
Komt er ook een achter dat Cvita geen LB is, hij is gewoon de 2de spits achter huntelaar.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 12:01 schreef kevin6188 het volgende:
Wat lichtpuntjes dan maar van gisteren:
- Lindgren en Sarpong vielen goed in
- Schilder speelde zoals een tweede keus hoort te spelen. Sober en geen gekke dingen doen.
- Beter kut voetballen in een wedstrijd tegen Borac die er niet toe doet dan uit bij Heerenveen
- Sno lijkt zijn kans voorlopig te hebben verspeeld
En verder:
- Silva is niet de Silva van vorig seizoen
- Cvitanich wilde te graag en daardoor werd het niets, is hij wel een echte linksbuiten?
- Huntelaar moet ff wat kansen gaan afmaken
Heb je helemaal gelijk in hij trok ook veel te veel naar binnen voor een linksbuiten en liep Huntelaar daardoor soms in de weg eigenlijkquote:Op vrijdag 3 oktober 2008 12:14 schreef kevin6188 het volgende:
Nah, staat er een beetje krom. Ik bedoel meer dat hij op linksbuiten gewoon niet uit de verf komt, of in ieder geval gisteren niet. Dat hij (meer) een spits is wist ik wel al.
Idd, maar aan werklust ontbreekt er niets aan die jongen, maar dat was al bekentquote:Op vrijdag 3 oktober 2008 12:12 schreef stefmans het volgende:
[..]
Komt er ook een achter dat Cvita geen LB is, hij is gewoon de 2de spits achter huntelaar.
Hij kopte een keer goed naast ja. Voor de rest was ik niet onder de indruk van hem. We kunnen trouwens langzamerhand wel concluderen dat Suarez met afstand de gevaarlijkste Ajax speler is. Hij houdt altijd 2 verdedigers bezig en sticht continue gevaar.quote:
Die eerste kopkans werd er perfect uitgehouden door de keeper van Borac, gewoon strak richting de grond gekopt en de keeper kon er nog met een vinger aan. Maar hij heeft gewoon een goede koptechniek.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 12:29 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Hij kopte een keer goed naast ja. Voor de rest was ik niet onder de indruk van hem. We kunnen trouwens langzamerhand wel concluderen dat Suarez met afstand de gevaarlijkste Ajax speler is. Hij houdt altijd 2 verdedigers bezig en sticht continue gevaar.²
Och gut, kunnen de ´mannen´ niet eens een hoofdklassertje oprollen 3 dagen voor de volgende wedstrijd,quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 11:00 schreef pfaf het volgende:
[..]
De supporters kiezen er zelf voor. Niemand verplicht ze te komen. Als je een goede pot verwacht had, kom je bedrogen uit en ben je ook gewoon dom en naïef. Als je op 30% door kan naar de volgende ronde moet je dat doen, zeker met zoveel blessures en Heerenveen voor de boeg 2 dagen later...
[..]
Als als. Als Ajax gemotiveerd was hadden ze ook wel 4-0 kunnen winnen. Voor de rest, zie wat ik op navigator antwoord.
Stel je wint met 5-0 die van Borac beginnen te schoppen Suarez scheurt een kruisband kijken of je dan ook zo piept.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 12:31 schreef navigator het volgende:
[..]
Och gut, kunnen de ´mannen´ niet eens een hoofdklassertje oprollen 3 dagen voor de volgende wedstrijd,
Ze hebben ook zo´n zwaar leven he, elke dag maar weer 2 uurtjes trainen in de buitenlucht.
Slappe zak.
Een Inter Milaan of Chelsea zou zich ook niet helemaal hebben gegeven tegen een FK Borac, die zouden ook met 1 of 2-0 winnen verwacht ik.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 12:31 schreef navigator het volgende:
[..]
Och gut, kunnen de ´mannen´ niet eens een hoofdklassertje oprollen 3 dagen voor de volgende wedstrijd,
Ze hebben ook zo´n zwaar leven he, elke dag maar weer 2 uurtjes trainen in de buitenlucht.
Slappe zak.
Serieus, ben je geestelijk gehandicapt?quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 12:31 schreef navigator het volgende:
[..]
Slappe zak.
Welke kansen?quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 12:01 schreef kevin6188 het volgende:
- Huntelaar moet ff wat kansen gaan afmaken
Eens.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 12:41 schreef pfaf het volgende:
D'r wordt wel geklaagd over het gebrek aan productiviteit van Huntelaar, maar ik vind dat hij tot nu toe een geweldig seizoen draait. Hij is echt een stabiel aanspeelpunt geworden die heerlijk kaatst en de bal vast kan houden. Als gevolg daar van kom je altijd wat minder voor het doel...
Nee, dat komt meer voor aan de rand van Tukkerland.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 12:37 schreef pfaf het volgende:
[..]
Serieus, ben je geestelijk gehandicapt?
Hij is nog niet in topvorm, maar het valt me wel op dat hij zelden balverlies heeft en vaak de juiste beslissing neemt. Vergeet ook niet dat het geen enkele spits ooit gelukt is om jaar in jaar uit meer dan 30 doelpunten te maken.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 12:42 schreef Wooldoor het volgende:
Precies Huntelaar doet het ook prima alleen de kansen die hij krijgt schiet hij er nog niet in, maar dat komt heus wel.
Als je met een slappe instelling speelt is de kans juist veel groter dat je wat afscheurt of breekt. Zo, heb jij ook weer wat geleerd vandaag.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 12:32 schreef stefmans het volgende:
[..]
Stel je wint met 5-0 die van Borac beginnen te schoppen Suarez scheurt een kruisband kijken of je dan ook zo piept.
quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 12:43 schreef navigator het volgende:
[..]
Nee, dat komt meer voor aan de rand van Tukkerland.
Als ik die reacties hier lees kunnen de meeste beter lamp psv supporter worden, tevrende met een 1-0 en afbraak voetbal
Klopt maar door het gebrek van een goede aanvallende middenvelder die de aanvallers bereikt moet hij te ver terug zakken waardoor hij ook minder kansen krijgt.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 12:41 schreef pfaf het volgende:
D'r wordt wel geklaagd over het gebrek aan productiviteit van Huntelaar, maar ik vind dat hij tot nu toe een geweldig seizoen draait. Hij is echt een stabiel aanspeelpunt geworden die heerlijk kaatst en de bal vast kan houden. Als gevolg daar van kom je altijd wat minder voor het doel...
WTF?!?! degelijk?!?!quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 12:47 schreef toma het volgende:
[..]![]()
Wij zien ook liever Ajax met 5-0 winnen, maar je moet niet gaan zeiken als je een degelijke wedstrijd speelt en makkelijk met 2-0 wint. Dit was geen wedstrijd waarin Ajax moest vlammen. Tegen Heerenveen moet Ajax zich van zijn beste kant laten zien en het maakt me niet uit of we met 0-5 winnen of met 0-1 als we maar winnen.
Want als je een schop krijgt dan kan je verkomen door scherp te spelen. Hou toch op man.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 12:45 schreef navigator het volgende:
[..]
Als je met een slappe instelling speelt is de kans juist veel groter dat je wat afscheurt of breekt. Zo, heb jij ook weer wat geleerd vandaag.
Het wachten is op Aissati, de leeuw van de Atlas, of de klomp van Nederland? We zullen zien, het is in ieder geval een geweldige speler.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 12:49 schreef toma het volgende:
[..]
Klopt maar door het gebrek van een goede aanvallende middenvelder die de aanvallers bereikt moet hij te ver terug zakken waardoor hij ook minder kansen krijgt.
Die ene rebound had hij er toch zeker in mogen schieten.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 12:39 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Welke kansen?![]()
Man hij heeft amper een serieuze kans gehad. Maar wat wil je ook als de aanvoer zo belabberd is.
Beter speelt Sarpong of Siem voortaan op tien met alle blessures op het moment.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 12:49 schreef toma het volgende:
[..]
Klopt maar door het gebrek van een goede aanvallende middenvelder die de aanvallers bereikt moet hij te ver terug zakken waardoor hij ook minder kansen krijgt.
Ik ben het dus echt niet met je eens. Die verdedigende middenvelders (Vertonghen, Gabi, Enoh) bereiken de aanval wel, maar het baltempo ligt veel en veel te laag.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 12:49 schreef toma het volgende:
[..]
Boeit niet. Drie punten, dat is waar het even om gaat met zoveel afwezigen.quote:
Dus dan boeit het welquote:Op vrijdag 3 oktober 2008 12:59 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Boeit niet. Drie punten, dat is waar het even om gaat met zoveel afwezigen.
Met een 0-1/1-2 ben ik op het moment in ieder geval net zo blij als met een 2-5.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 13:06 schreef BB-boy het volgende:
[..]
Dus dan boeit het wel![]()
Het zal moeilijk worden zoals bijna ieder jaar daar. Ik gok op een gelijkspel.
Inderdaad. Ze staan gelijk met Ajax...quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 13:06 schreef Wooldoor het volgende:
Het is wel een aardig moment om Heerenveen te treffen, in de competitie zijn ze nog niet in hele goede doen.
quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 13:06 schreef BansheeBoy het volgende:
Jongens, hoe word ik lid van de harde kern? Ik wil een andere wind laten waaien, en me laten inspireren door het legioen.²
1-3quote:
De lampen worden wel 5 jaar op rij kampioen hoor.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 12:43 schreef navigator het volgende:
[..]
Nee, dat komt meer voor aan de rand van Tukkerland.
Als ik die reacties hier lees kunnen de meeste beter lamp psv supporter worden, tevrende met een 1-0 en afbraak voetbal
quote:Van der Sar vervangt Stekelenburg
Zeist, 03 okt 2008
Edwin van der Sar keert voor even terug bij Oranje. De doelman van Manchester United neemt de plaats in van Maarten Stekelenburg, die ruim een maand aan de kant staat met een schouderblessure.
Recordinternational Van der Sar nam na afgelopen EK afscheid van Oranje, maar gaf gehoor aan het verzoek van bondscoach Bert van Marwijk om het team te helpen nu Stekelenburg voorlopig is uitgeschakeld. Het Nederlands elftal speelt de komende periode twee WK-kwalificatiewedstrijden. Zaterdag 11 oktober staat in Rotterdam een duel met IJsland op het programma. Vier dagen later is in Oslo Noorwegen de tegenstander.
Nu Stekelenburg is weggevallen, is Klaas Jan Huntelaar de enige Ajacied in de selectie.
Selectie Nederlands elftal:
Doel: Henk Timmer (Feyenoord), Edwin van der Sar (Manchester United), Michel Vorm (FC Utrecht).
Verdediging: Tim de Cler (Feyenoord), Joris Mathijsen (HSV), André Ooijer (Blackburn Rovers), Dirk Marcellis (PSV), John Heitinga (Atlético Madrid).
Middenveld: Nigel de Jong (HSV), Mark van Bommel (Bayern München), Giovanni van Bronckhorst (Feyenoord), Orlando Engelaar (FC Schalke 04), Wesley Sneijder (Real Madrid), Ibrahim Afellay (PSV), Rafael van der Vaart (Real Madrid), Demy de Zeeuw (AZ).
Aanval: Klaas Jan Huntelaar (Ajax), Ryan Babel (Liverpool), Dirk Kuyt (Liverpool),Arjen Robben (Real Madrid), Jan Vennegoor of Hesselink (Celtic), Robin van Persie (Arsenal)
Behalve de selectie voor het Nederlands elftal werd vrijdag ook de samenstelling van andere nationale teams bekend gemaakt. Dennis Rommedahl is opgeroepen voor Denemarken, Bruno Silva en Luis Suarez geven acte de presence bij Uruguay, Edgar Manucharyan is geselecteerd voor Armenië en Jan Vertonghen en Thomas Vermaelen maken deel uit van de Belgische selectie. Jong Ajacied Danilo is opgeroepen voor België onder negentien jaar.
Pot 3 is kut? Doe mij City maar hoorquote:Op vrijdag 3 oktober 2008 13:15 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Pot 1 vind ik alle uitwedstrijden prima behalve Milan (te vaak al geweest) en Moskou.
Pot 3 is kut. Doe maar Praag dan.
Pot 4 liefst Santander uit. Maar BBB mogen ook wel weer naar Amsterdam komen.
Pot 5 Asse, Luik (wel combi) of Zilina het liefst.
quote:Wat schreven de kranten?
Amsterdam, 03 okt 2008
De aandacht voor de prestatie van Ajax tegen FK Borac (2-0) was in de ochtendkranten niet zo groot. De teksten gingen vooral over de nieuwkomers Cvitanich en Vermeer die beiden in de basis stonden.
'Ajax door in kille Arena', kopt het Algemeen Dagblad vrijdagochtend. 'De enige Nederlandse UEFA Cup-deelnemer die gisteravond achterover kon leunen, trok een wedstrijd lang ten aanval. Het kon bijna niet anders dan dat Ajax in de Arena vroeg zou scoren tegen FK Borac, maar dat gebeurde pas twintig minuten voor tijd. Daarna kwam er nog maar één doelpunt bij.' Het AD richtte zich vervolgens op Dario Cvitanich die dit seizoen voor het eerst in de basis stond en doelman Kenneth Vermeer. 'Vermeers werkzaamheden bleven tegen Borac beperkt tot het aanmoedigen van zijn ploeggenoten', constateert de journalist en over Cvitanich schrijft hij: 'De speelminuten in Ajax' beloften-elftal deden hem gisteren niet schitteren.'
Ook de verslaggever die onder andere het Noordhollands Dagblad van tekst voorziet, had niet echt genoten. 'Ajax brengt bitter weinig tegen Borac', schrijft hij in de krant. 'Ajax maakte zich voor eigen publiek echter veel te gemakkelijk van het klusje af', is de verslaggever van mening. Hij richt zich verder op Kenneth Vermeer en vermeldt vanuit dat perspectief alleen de spaarzame aanvallen van Borac. Pas in de laatste regels komt Ajax zelf aan bod: 'De Amsterdammers vielen plichtmatig aan en dankten de zege aan een uithaal van invaller Sarpong en een oprisping van Luis Suarez in de extra tijd.'
Ook De Telegraaf heeft weinig plaats vrij gemaakt voor Ajax, dat zich na de 1-4-zege in Belgrado eigenlijk al zeker wist van plaatsing voor de groepsfase. De verslaggever legt de link tussen Ajax en de overige vier Nederlandse UEFA Cup-deelnemers die zich alle wisten te plaatsen voor de groepsfase. 'Zonder zich bovenmatig in te spannen heeft Ajax de groepsfase van de UEFA Cup bereikt en het Nederlandse feest compleet gemaakt. De journalist zag een belegering van Ajax. 'Dat de doelpogingen van Sno, Suarez, Huntelaar en Cvitanich geen treffers opleverden, was een streep door de rekening van Van Basten. Aan de andere kant is het aantal mogelijkheden dat wordt gecreëerd prettig en eens zullen de ballen er in vliegen", voorspelde De Telegraaf.
De Volkskrant noemde Ajax - Borac nauwelijks. In een eenkollomer waarin vooral NEC aan bod komt, krijgt Ajax de laatste drie zinnen met daarin alleen de eindstand uit Belgrado en van donderdagavond met de doelpuntenmakers.
Lijkt me sterk, want dan zou 1 thuis moeten spelen tegen 4 en 5?quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 13:20 schreef Silenus het volgende:
Nee Ajax had vooral 90 minuten moeten stomen op het doel van Borac. Dit was toch gewoon een veredelde oefenpot. Voetballers zijn net mensen, die hebben echt geen zin om in een halflege Arena zich helemaal kapot te spelen. Daarom kun je ook niet zeggen dat ze zoals het er nu uitziet klop krijgen van Heerenveen, want zo werkt het niet.
Ajax had natuurlijk ook niet precies zo gespeeld als de tegenstander Borussia Dortmund had geheten.
Trouwens, er is toch een regel dat Pot 2 bijvoorbeeld thuis speelt tegen pot x en y en uit speelt tegen pot a en b. Weet iemand nog tegen wie we thuis kunnen spelen en tegen wie we uit?
Je weet wel dat we er dan gewoon uitvliegen?quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 13:19 schreef Jasza het volgende:
Doe mij maar:
Sevilla
AFCA
City
Kopenhagen
Luik.
Goh anders kom je door de poule en vlieg je er alsnog kansloos afquote:Op vrijdag 3 oktober 2008 13:21 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Je weet wel dat we er dan gewoon uitvliegen?
Dit is precies wat ik bedoel met de harde kern van Ajax, hier legt hij zijn tedere vinger precies op de zere plek. Ze stralen uit dat ze er geen vertrouwen in hebben. Het mag dan wel een stokpaardje van mij zijn, maar gelijk heb ik. Het zou niet misstaan als er een aantal harde kern kopstukken eens een weekje meeliepen in de keuken van Feyenoord.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 13:21 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Je weet wel dat we er dan gewoon uitvliegen?
Is dat zo? Ik kan me nog herinneren van de loting met Austria Wien/Espanyol/Sparta Praag/Zulte dat het schema op een gegeven moment voor de tweede of derde keer werd veranderd. Wie uit en wie thuis speelde, bedoel ik dan.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 13:20 schreef Silenus het volgende:
Nee Ajax had vooral 90 minuten moeten stomen op het doel van Borac. Dit was toch gewoon een veredelde oefenpot. Voetballers zijn net mensen, die hebben echt geen zin om in een halflege Arena zich helemaal kapot te spelen. Daarom kun je ook niet zeggen dat ze zoals het er nu uitziet klop krijgen van Heerenveen, want zo werkt het niet.
Ajax had natuurlijk ook niet precies zo gespeeld als de tegenstander Borussia Dortmund had geheten.
Trouwens, er is toch een regel dat Pot 2 bijvoorbeeld thuis speelt tegen pot x en y en uit speelt tegen pot a en b. Weet iemand nog tegen wie we thuis kunnen spelen en tegen wie we uit?
Volgens mij waren we 2 jaar geleden pot 1, en speelden we toen thuis tegen pot 2 (Espanyol) en pot 4. (Austria Wien). En uit tegen pot 3 en pot 5. (Sparta Praag en Zulte Waregem.)quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 13:21 schreef Jasza het volgende:
[..]
Lijkt me sterk, want dan zou 1 thuis moeten spelen tegen 4 en 5?
Dus dan zouden wij thuis moeten tegen 1 en 5 ofzo en uit tegen 3 en 4?
zoiets?
Ohja, verrek, je hebt gelijk. Eerst zouden we Sparta Praag thuis krijgen idd (ik balen omdat ik al een weekend in Praag zat rond 20 november) en toen hadden ze het hele schema ineens omgegooid waardoor Ajax precíes in mijn periode in Praag daar ook zou spelen.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 13:25 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Is dat zo? Ik kan me nog herinneren van de loting met Austria Wien/Espanyol/Sparta Praag/Zulte dat het schema op een gegeven moment voor de tweede of derde keer werd veranderd. Wie uit en wie thuis speelde, bedoel ik dan.
het legioen zit in Rotterdamquote:Op vrijdag 3 oktober 2008 13:06 schreef BansheeBoy het volgende:
Jongens, hoe word ik lid van de harde kern? Ik wil een andere wind laten waaien, en me laten inspireren door het legioen.²
Zou best kunnen inderdaad, zou wel logisch zijn als je naar de nummertjes kijkt jaquote:Op vrijdag 3 oktober 2008 13:25 schreef Silenus het volgende:
[..]
Volgens mij waren we 2 jaar geleden pot 1, en speelden we toen thuis tegen pot 2 (Espanyol) en pot 4. (Austria Wien). En uit tegen pot 3 en pot 5. (Sparta Praag en Zulte Waregem.)
Verbeter me als ik het fout heb.
Als dat schemaatje hetzelfde is, spelen we dus uit tegen pot 1 en pot...4? Of werkt dat niet zo?
Ja, dat ben je met me eens, die inspiratie wil ik overdragen aan de harde kern van Ajax, want wat ze gisteren lieten zien en horen was echt beneden pijl. Ik wil ze graag helpen, dat wel. Ik weet alleen niet in hoeverre een Marokkaan als ik daar welkom is.quote:
Weet jij wie er harde kern is van Ajax danquote:Op vrijdag 3 oktober 2008 13:25 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dit is precies wat ik bedoel met de harde kern van Ajax, hier legt hij zijn tedere vinger precies op de zere plek. Ze stralen uit dat ze er geen vertrouwen in hebben. Het mag dan wel een stokpaardje van mij zijn, maar gelijk heb ik. Het zou niet misstaan als er een aantal harde kern kopstukken eens een weekje meeliepen in de keuken van Feyenoord.²
Misschien wel allebei.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 13:27 schreef Silenus het volgende:
[..]Jullie proberen ook allemaal een leuke uitwedstrijd mee te pakken in de poulefase?
Nee man, kan jij me er aan helpen? Wil met ze rond de tafel.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 13:29 schreef Jasza het volgende:
[..]
Weet jij wie er harde kern is van Ajax dan
Klopt. Wij hadden al bijna naar Barcelona geboekt en toen speelden we ineens thuis tegen ze.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 13:25 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Is dat zo? Ik kan me nog herinneren van de loting met Austria Wien/Espanyol/Sparta Praag/Zulte dat het schema op een gegeven moment voor de tweede of derde keer werd veranderd. Wie uit en wie thuis speelde, bedoel ik dan.
Klopt maar bij Ajax lijkt het nu wel te gaan draaien en we zijn bezig met een serie, Heerenveen speelt nog niet het voetbal hoe ze het vorig seizoen speelde en is nog grillig.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 13:07 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Inderdaad. Ze staan gelijk met Ajax...
Noem het gewoon Zuid. Curva Sud is zo gay.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 13:49 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Afgelopen week 7 goals voor (alle 7 aan de Curva Sudzijde) en 0 tegen. Prima week dus. Hier op doorborduren en hopelijk zondag onze eerste uitoverwinning dit seizoen.
Vind ik ookquote:Op vrijdag 3 oktober 2008 13:52 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Noem het gewoon Zuid. Curva Sud is zo gay.
quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 13:52 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Eens.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 13:52 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Als de supporter in het nauw wordt gebracht spuit het een stinkend melkachtig vocht uit de erwtgrote stinkklieren. Dit gebruikt hij ook voor het markeren van zijn territorium.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 14:03 schreef navigator het volgende:
[..]
Eens.
WIJ ZIJN AJAX AMSTERDAM!!! (met hoge kinderstemmetjes)
Nee als je op het internet dit soort posts maakt, dan ben je stoerquote:Op vrijdag 3 oktober 2008 14:03 schreef navigator het volgende:
[..]
Eens.
WIJ ZIJN AJAX AMSTERDAM!!! (met hoge kinderstemmetjes)
Ik probeer niet stoer over te komen hoor jochie. Het klinkt alleen anders wanneer dit soort leuzen door F gezongen worden of door 410. No offence voor de rest, goed dat er een beetje sfeer gemaakt wordt.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 14:09 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Nee als je op het internet dit soort posts maakt, dan ben je stoer
Dat " Jochie " mag je ook wel weglaten, je moet gewoon geen onzin lullen met je op Vak410 heeft iedereen piep stemmetjesquote:Op vrijdag 3 oktober 2008 14:36 schreef navigator het volgende:
[..]
Ik probeer niet stoer over te komen hoor jochie. Het klinkt alleen anders wanneer dit soort leuzen door F gezongen worden of door 410. No offence voor de rest, goed dat er een beetje sfeer gemaakt wordt.
Ik dacht laatst al, wat hoor ik nou piepen op zuidquote:Op vrijdag 3 oktober 2008 14:47 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Inderdaad, er is maar één jochie en dat ben ik.
Ik sta geen eens op 410quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 14:53 schreef navigator het volgende:
Gisteren vond ik het iig een beetje kinderlijk klinken maar misschien zijn mijn oren wel niet goed.
En nu hou ik er over op, ik wil geen ruzie met de hoolies van 410
ik denk dat er naast jouw oren wel wat meer met je mis is.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 14:53 schreef navigator het volgende:
Gisteren vond ik het iig een beetje kinderlijk klinken maar misschien zijn mijn oren wel niet goed.
En nu hou ik er over op, ik wil geen ruzie met de hoolies van 410
Alsof ik serieus was. Je voelt je wel heel snel aangesproken he?quote:
Iedereen is gek en ik ben normaal.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 15:09 schreef navigator het volgende:
[..]
En Toma: Waarom? Omdat ik regelmatig een afwijkende mening heb en niet meeblaat met het overgrote deel?
En lekker boeiend als er wat jongere gasten tussen zouden staan, het is toch juist prachtig om allemaal verschillende leeftijdsgroepen bij de mooiste club van Nederland te zienquote:Op vrijdag 3 oktober 2008 15:22 schreef Jasza het volgende:
Als je op 410 zou staan zou je zien dat de meeste toch wel 20 of ouder zijn.
Linkje naar zijn column over de Ajax-supportersquote:Het seizoen is net begonnen en de pers zeurt en zuigt alweer
De huidige competitie is nog maar vier speelrondes op gang, maar de zogenaamde deskundigen hebben hun oordeel alweer klaar over de aanwinsten dit seizoen. In de eerste aflevering van Voetbal International meenden René van der Gijp en Johan Derksen te moeten beweren dat Oleguer en Dario Cvitanich miskopen zijn.
René van der Gijp en Johan Derksen vonden het in hun nieuwe tv-programma ook nodig om te melden dat Evander Sno voetbalt alsof hij op een roltrap staat. Al moet ik eerlijk zeggen dat ik het met deze laatste uitspraak helaas wel eens moet zijn. Ach, zolang hij niet de Jurgen Colin van dit seizoen wordt, vind ik allemaal wel best. Het seizoen is net begonnen en de pers zeurt en zuigt alweer.
Tegenwoordig is het leuk om een wedstrijd van Ajax in de ArenA te bezoeken. In de bekerwedstrijd tegen FC Utrecht hing er een goede sfeer ondanks dat het stadion slechts voor de helft gevuld was. De ploeg van trainer Marco van Basten maakt progressie. Het spel is nog niet denderend, maar dit heeft uiteraard tijd nodig. In eigen huis hebben wij nog geen tegengoal hoeven incasseren. Roda JC, Vitesse en FC Utrecht werden met solide spel verslagen. In de uitwedstrijden moet het beter; dat is duidelijk. De komende tegenstander, SC Heerenveen, is een stugge ploeg om tegen te spelen, maar met alle respect voor de Friezen, van Gerald Sibon ligt Thomas Vermaelen echt niet wakker.
Het jachtseizoen voor de media is weer geopend. ‘Stand up comedian’ René van der Gijp zag zijn kans schoon om een aantal spelers van Ajax direct af te kraken. Met name Dario Cvitanich kreeg er van langs. De van Banfield overgekomen spits heeft tot op heden nog maar 69 minuten in competitieverband meegespeeld. Toch wist de beste man te beweren dat Ajax totaal fout zat met deze aankoop. Misschien is het voor Van der Gijp verstandig om zijn zangcarrière weer te vervolgen. Dit kan hij dan op de training van zijn cluppie PSV doen door zijn hit ‘Jomanda geef mij hoop’ los te laten op de spelersgroep, want zonder Afellay is die ploeg helemaal nergens.
Volgende week staat er helaas geen wedstrijd op het programma voor Ajax in verband met de kwalificatiewedstrijd Nederland tegen IJsland. Wat heb ik toch een bloedhekel aan die interlands die altijd gespeeld worden net op het moment dat Ajax zijn ritme begint te vinden. Volgens mij ben ik niet de enige die zich hier aan irriteert. Een zaterdagavond met Edward van Cuilenborg voelt aan als een Tweede Kerstdag met je schoonouders onder de kerstboom. Verschrikkelijk!
Een wedstrijd van het Nederlands elftal bekijken is al jaren een kwelling. Het begint met de voorbeschouwing op SBS 6. Edward van Cuilenborg komt mijn strot uit. En dan ook nog eens die trut van een Hans Kraay. Zelfs de presentatoren van Astro TV kunnen mij nog meer bekoren. En welke idioot heeft het verzonnen om belspelletjes in te voeren tijdens de voor-en nabeschouwing van een voetbalwedstrijd. Kom op zeg, wie zit hier nou op te wachten?!
In mijn vorige en tevens eerste column op highlow.nl prees ik de Ajax-supporters de hemel in vanwege hun continue steun aan de club. Ik heb dat niet geschreven om op leuke reacties te vissen, maar het was wel prettig om zovele (positieve) reacties te mogen lezen. Het voelt goed dat wij elkaar begrijpen. Een analyse schrijven is niet gemakkelijk en soms ook niet leuk. Wanneer je club in zwaar weer verkeerd schrijf je de kritiek niet met plezier. Gelukkig heb ik dat dan ook nog niet hoeven doen en hopelijk blijft mij dat als schrijver en jullie als supporter nog heel lang bespaard.
Lol!quote:Een zaterdagavond met Edward van Cuilenborg voelt aan als een Tweede Kerstdag met je schoonouders onder de kerstboom. Verschrikkelijk!
quote:Mogelijk nieuwe keeper voor Ajax
Ajax-trainer Marco van Basten denkt er over om een nieuwe, transfervrije, keeper aan de selectie toe te voegen. Momenteel zijn twee van zijn drie eerste doelmannen geblesseerd en dat is volgens de trainer geen ideale situatie.
Maarten Stekelenburg (schouder) en Dennis Gentenaar (rug) zijn door blessures nog lange tijd uitgeschakeld. Door deze situatie zat Sergio Padt (18), doelman van Jong Ajax, tegen FK Borac al op de bank en zal hij ook tegen sc Heerenveen als stand-in van Kenneth Vermeer fungeren.
Aan welke transfervrije keeper(s) Van Basten denkt, wilde hij niet prijsgeven tijdens zijn wekelijkse perspraatje. "Dat heeft geen zin, maar het is duidelijk dat de huidige situatie niet ideaal is. In Kenneth Vermeer heb ik vertrouwen en Sergio Padt is talentvol."
"Toch is het niet wenselijk om hem straks bij een eventuele blessure of schorsing van Vermeer te confronteren met alles wat bij een belangrijk duel van het eerste van Ajax komt kijken", zo vindt Van Basten, die dus nadenkt over het aantrekken van een nieuwe schotstopper.
Als dat gebeurt bedruk ik mijn shirt met zijn naamquote:
Laat die maar thuis op de bank zitten. Maakte vorig jaar geen beste indruk bij Sparta.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 15:54 schreef ruud.nl het volgende:
Sander Westerveld is de enige naam die in me opkomt.
En Ronald Waterreus natuurlijk.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 15:54 schreef ruud.nl het volgende:
Sander Westerveld is de enige naam die in me opkomt.
Gomes?quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 16:02 schreef donroyco het volgende:
Misschien een buitenlandse keeper met ervaring in Nederland?
Die Sergio Padt is anders kneiterlang, echt 2 meter ofzo. Weet iemand of ie een beetje kan keepen?quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 16:05 schreef kevin6188 het volgende:
Kan Suarez anders niet op doel? Als je die filmpjes van de training wel eens ziet...
Haha met de handschoenen van Steek aan, ziet er echt niet uitquote:Op vrijdag 3 oktober 2008 16:05 schreef kevin6188 het volgende:
Kan Suarez anders niet op doel? Als je die filmpjes van de training wel eens ziet...
Ik ken 'm niet zo goed. Maar al met al geef ik liever Padt of desnoods Bizot de kans dan dat je Westerveld of iets gelijkwaardigs haalt die als het erop aankomt ook staat te prutsen.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 16:10 schreef Silenus het volgende:
[..]
Die Sergio Padt is anders kneiterlang, echt 2 meter ofzo. Weet iemand of ie een beetje kan keepen?
Vonk inderdaad! Dat zou wel een goeie zijn. Alleen heb ik, geloof ik, in een interview gelezen dat hij in Zuid-Afrika wil blijven. Geloof ook niet dat hij heel fijn is vertrokken bij Ajax Cape Town. Maar wie weet.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 16:17 schreef navigator het volgende:
Hans Vonk is ook beschikbaar want net gestopt. Jean Marie Pfaff anders?
Die is nu assistent trainer van Sparta.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 16:28 schreef _Mike_ het volgende:
Fred Grim kan nog wel mee
quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 14:08 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Als de supporter in het nauw wordt gebracht spuit het een stinkend melkachtig vocht uit de erwtgrote stinkklieren. Dit gebruikt hij ook voor het markeren van zijn territorium.²
quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 14:47 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Inderdaad, er is maar één jochie en dat ben ik.
Copyright Highlow.nlquote:
Nog ff en ik kan de 3-0 onkoppen.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 15:22 schreef Jasza het volgende:
Als je op 410 zou staan zou je zien dat de meeste toch wel 20 of ouder zijn.
quote:Marco van Basten vindt het tijd worden voor de eerste uitzege van het seizoen. ,,We hebben verloren bij Willem II en gelijkgespeeld tegen Feyenoord”, zei de coach vooruitblikkend op het duel met sc Heerenveen. ,,Nu is tijd voor een zege.”
De trainer wil een zege, maar beseft ook dat ‘Heerenveen uit’ niet het makkelijkste potje is op de voetbalkalender. ,,Heerenveen is een goed op elkaar ingespeelde ploeg die in eigen stadion altijd kan rekenen op een fanatieke aanhang”, zei Van Basten. ,,Ze hebben het deze week ook goed gedaan in Europa. Het wordt een behoorlijk zware klus, maar ook een mooie uitdaging.” Afgelopen seizoen won Ajax wel in Heerenveen met 2-4, maar waren het de Friezen die eigenlijk het beste van het spel hadden. ,,Ajax was toen redelijk gelukkig”, herinnerde Van Basten zich. ,,Met name Sulejmani maakte het Ajax behoorlijk lastig.”
Om tegen Heerenveen tot een goed resultaat te komen, moet er door Ajax iets scherper gespeeld worden dan donderdagavond tegen FK Borac. Met name in de eerste helft liet Ajax niet het beste van zichzelf zien. ,,We hebben al een wedstrijdbespreking gehad”, zei de trainer. ,,Daarin hebben we de spelers proberen te laten zien wat er goed en wat er fout ging.” Jan Vertonghen was donderdag één van de spelers die onder zijn niveau speelde. En dat terwijl hij de twee wedstrijden daarvoor tot de uitblinkers behoorde. ,,Iedereen mag wel eens een slechte wedstrijd spelen”, oordeelde Van Basten nuchter. ,,Ook Jan Vertonghen. Hij kan tegen Heerenveen gewoon weer laten zien wat hij waard is.”
Van Basten kan zondag tegen Heerenveen niet beschikken over Gabri, Miralem Sulejmani, Ismaïl Aissati, Jan-Arie van der Heijden, Maarten Stekelenburg, Dennis Gentenaar, Mitchell Donald, Oleguer en Kennedy. Zij kampen allen met een blessure of zijn nog niet wedstrijdfit.
ik ook. Hopelijk speelt Silva een betere partij.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 17:18 schreef Houniet het volgende:
Gaat moeilijk worden, maar ik heb er vertrouwen in.
gewoon sarpong op '10' zetten,quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 17:26 schreef kevin6188 het volgende:
Ik twijfel een beetje met Sarpong op linksbuiten. Vanaf tien vind ik hem goed spelen. Op linksbuiten is hij het net niet. Zoals er voor linksbuiten sowieso vooral net niet-spelers lijken te zijn. In ieder geval geen echte buitenspelers. Martina is ook rechts, toch? Plus dat die toch niet zoveel speelt...
Hij wilde inderdaad nog even in Zuid-Afrika blijven en na het WK weer terugkeren naar Nederland.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 16:19 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Vonk inderdaad! Dat zou wel een goeie zijn. Alleen heb ik, geloof ik, in een interview gelezen dat hij in Zuid-Afrika wil blijven. Geloof ook niet dat hij heel fijn is vertrokken bij Ajax Cape Town. Maar wie weet.
Misschien kunnen we Martina ook een kans geven op de vleugel. Suárez kan volgensmij toch op allebei de vleugels terecht (aangezien hij het ook goed doet als semi-10)quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 17:50 schreef marp0 het volgende:
[..]
gewoon sarpong op '10' zetten,
cvitanich op de linksbuiten, hoewel hij slecht speelde tegen borac gisteren maar ik weet nu even geen andere opties.
quote:
Ah ok, was niet echt op de hoogte van z'n prestaties nl. Heb er alleen maar goede dingen over gehoord, maar ik dacht al dat het een beetje een hype was.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 19:08 schreef Silenus het volgende:
Martina niet, zeker niet in een wedstrijd in en tegen Heerenveen.
Overigens ben ik niet zo gecharmeerd van Martina, zie in hem geen topspeler.
Tsja, het moet echt niet erger meer gaan worden. Tot op heden was het goed op te vangen omdat we heel wat kwaliteit hebben op het middenveld en in de aanval. Maar als we achterin meer kwijt raken dan hou ik mijn hart vast.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 20:47 schreef finsdefis het volgende:
Toch wel raar eigenlijk dat er gewoon 5 (semi-)basisspelers geblesseerd zijn zeg. Was net even een bitch-slap to the face toen ik realiseerde dat Stekelenburg, Sulejmani, Aissatti, Gabri en Oleguer geblesseerd of nog niet wedstrijdfit zijn. Ook opvallend dat 3 van de 5 noemenswaardige aankopen geblesseerd zijn![]()
Hoef je niet bang voor te zijn dat is een zekerheidje, maar idd als we maar winnen dat is nu echt belangrijk!quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 21:56 schreef _Mike_ het volgende:
Ben bang dat we zondag niet de nul gaan houden, maar 3 punten is het belangrijkst
Het moet niet veel gekker worden. Hopelijk ook weer eens in een uitduel de 0 houden maar ik houd m'n hart vast wanneer Pranjic tegenover Silva staat.quote:
4 zelfs, Roda, Utrecht, Vitesse en Boracquote:
http://www.ajax.nl/web/show/id=154417/contentid=67098quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 00:27 schreef Cheiron het volgende:
Vorige jaar was er zo een stuk over een boomlange buitenlandse (niet zeker) keeper bij Jong Ajax. Wie was dat dan?
Vijf achter elkaar thuis als je de 0-0 tegen FC Twente meetelt.quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 00:20 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
4 zelfs, Roda, Utrecht, Vitesse en Borac
Neh, nieuw seizoen nieuwe reeksquote:Op zaterdag 4 oktober 2008 00:40 schreef RayMania het volgende:
[..]
Vijf achter elkaar thuis als je de 0-0 tegen FC Twente meetelt.
AC Milanquote:Pot 1
AC Milan
Sevilla
Valencia
Benfica
Schalke 04
CSKA Moskou
Tottenham Hotspur
Hamburger SV
Pot 2
VfB Stuttgart
Ajax
Olympiakos Piraeus
Deportivo La Coruña
Club Brugge
Spartak Moskou
Paris Saint-Germain
Heerenveen
Pot 3
Rosenborg BK
Udinese
Feyenoord
Sporting Braga
Slavia Praag
Manchester City
Galatasaray
Sampdoria
Pot 4
Hertha BSC
Partizan Belgrado
AS Nancy Lorraine
Portsmouth FC
Aston Villa
Racing Santander
FC Kopenhagen
Dinamo Zagreb
Pot 5
AS Saint-Étienne
VfL Wolfsburg
Standard Luik
FC Twente
NEC Nijmegen
Metalist Kharkiv
Lech Poznan
MSK Zilina
Niet tegenquote:Op zaterdag 4 oktober 2008 01:14 schreef GieJay het volgende:
[..]
AC Milan
Ajax
Manchester City
Dinamo Zagreb
AS Saint-Étienne
Zo dan maar?
Dat dusquote:
Jammer, had je niet gezien. Was er ook binnen no-time weer vandoorquote:Op vrijdag 3 oktober 2008 17:27 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Zag je gister nog ff in het home lopen, maar was te laat en toen was ik je alweer kwijt
quote:
Neen, auto'tje hier. Wordt zowiezo een gezellige middag in de stad, en hopelijk aan het einde van de dag, met 3 punten weer naar huis.quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 09:10 schreef TimmyAsd het volgende:
Meer mensen die morgen met de bus gaan?
Hij is wel weer fit volgens mijquote:Op zaterdag 4 oktober 2008 11:33 schreef Oente het volgende:
[..]
Neen, auto'tje hier. Wordt zowiezo een gezellige middag in de stad, en hopelijk aan het einde van de dag, met 3 punten weer naar huis.En wanneer is Gabri eindelijk weer fit? Ik vind het allemaal maar vreemd.
quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 01:12 schreef Silenus het volgende:
Buscombi Heracles uit wordt 27,40 euro. Deze informatie onder meer voor onze Heracles-geiler HeinekenAFCA.
Dat zou een heerlijke loting zijn voor de portemonneequote:Op zaterdag 4 oktober 2008 11:50 schreef MaxC het volgende:
CSKA Moskou(thuis spelen)
Ajax
Sporting Braga(thuis spelen)
Hertha BSC(uit)
Standard Luik(uit)
Weet je oevallig waar het in Amsterdam verzamelen is? Weet wel de tijd maar ik weet niet meer zeker of het bij de Arena was of bij het oude stadion De Meer..quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 11:33 schreef Oente het volgende:
[..]
Neen, auto'tje hier. Wordt zowiezo een gezellige middag in de stad, en hopelijk aan het einde van de dag, met 3 punten weer naar huis.En wanneer is Gabri eindelijk weer fit? Ik vind het allemaal maar vreemd.
Volgens mij was zijn blessure genezen, maar zat hij er tegen Borac nog niet bij vanwege gebrek aan wedstrijdritme en conditie. Speelde afgelopen maandag nog met Jong Ajax mee.quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 11:33 schreef Oente het volgende:
[..]
quote:Door de blessures van Maarten Stekelenburg en Dennis Gentenaar, kampt Ajax met een keepersprobleem. Wanneer ook Kenneth Vermeer weg valt bij de Amsterdammers heeft de club geen doelman meer en zal een jeugdspeler opgesteld moeten worden.
Danny Blind heeft laten weten dat de Amsterdamse club even af zal wachten of er een tijdelijke keeper aangetrokken gaat worden. Deze week zal die beslissing vallen.
In het Algemeen Dagblad zegt Blind: "Vroeger had je de jokerregel en was de keuze nog behoorlijk groot als je als club acuut in de problemen zat qua spelers. Als we nu een extra keeper zouden willen halen, ben je puur afhankelijk van amateurs of keepers die in de laatste transferperiode zonder contract zijn gevallen."
"Nu Stekelenburg en Gentenaar zeker vier tot zes weken wegvallen, gaan zich spontaan mensen melden. Ik kreeg vandaag al sms-jes van buitenlandse keepers die graag willen komen. Ook daarom nemen we even wat tijd," aldus Blind.
quote:
Misschien is Vd Sar wel te porren.quote:
quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 14:40 schreef Aanvoerder het volgende:
[..]
Misschien is Vd Sar wel te porren.
quote:Als we nu een extra keeper zouden willen halen, ben je puur afhankelijk van amateurs of keepers die in de laatste transferperiode zonder contract zijn gevallen.
bron?quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 12:44 schreef Pritt het volgende:
Ochoa heeft zijn contract afgekocht en zich vrijwillig bij ons gemeld.
Ja ff de schaatsbaan kapot trappen jeweetsquote:
Ik hou je in de gaten ouwe relnicht.quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 16:12 schreef SCH het volgende:
[..]
Jij rijdt het beeld van Abe omver?
Ik zit dit keer zo'n beetje naast het uitvak
Doe mij maar een spreekkoortjequote:Op zaterdag 4 oktober 2008 16:17 schreef stefmans het volgende:
[..]
Ik hou je in de gaten ouwe relnicht.
Ik laat me het veld opgooienquote:Op zaterdag 4 oktober 2008 16:12 schreef SCH het volgende:
[..]
Jij rijdt het beeld van Abe omver?
Ik zit dit keer zo'n beetje naast het uitvak
quote:
Hoorde ze het vorige week in Deventer minutenlang zingen.quote:
Jou herken ik welquote:Op zaterdag 4 oktober 2008 17:08 schreef Jasza het volgende:
Sch doe roze aan dan, dan kenne we lache om je
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |