Clinton op 16% Roosevelt op 18%quote:Op donderdag 2 oktober 2008 21:33 schreef Caesu het volgende:
tja, dat lijstje.
GWB staat op 9.
en Andrew Jackson komt er geeneens op voor.
als ze op Churchill konden kiezen had hij waarschijnlijk ook hoog gescoord.
Voordat hij president werd was hij een failliete winkelier.quote:Op donderdag 2 oktober 2008 21:32 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Daar heb ik wel een verklaring voor:
[ afbeelding ]
Hij heeft het grootste standbeeld
Maar serieus, einde aan de slavernij zal er wel mee te maken hebben.
Ik ben het met je eens dat weinig mensen echt op de hoogte zijn van de daden van historische presidenten, maar 'Licoln freed the slaves' is toch wel algemeen bekend gok ik.quote:Op donderdag 2 oktober 2008 21:36 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Zou kunnen. Maar hoe bekend is dat feit inmiddels nog onder de gemiddelde Amerikaan? (er vanuit gaand dat het een representatieve steekproef was) Ik heb daar niet zoveel vertrouwen in...
Tsja, hij was te 'eerlijk' voor zakenquote:Op donderdag 2 oktober 2008 21:46 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Voordat hij president werd was hij een failliete winkelier.
Mensen zien nu met GW Bush het verschil met Clinton en wat een toffe vent het was en hoezeer ze hem gewaardeerd hebben.quote:Op donderdag 2 oktober 2008 21:52 schreef Wheelgunner het volgende:
Hier kun je ook zien dat de populariteit van Clinton echt iets van de laatste tijd is:
http://en.wikipedia.org/w(...)holar_survey_results
In dat geval ben ik erg benieuwd naar de samenstelling van die percentages.quote:Op donderdag 2 oktober 2008 21:56 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens dat weinig mensen echt op de hoogte zijn van de daden van historische presidenten, maar 'Licoln freed the slaves' is toch wel algemeen bekend gok ik.
Hele toffe vent, mar heeft volgens mij ook nogal wat doden op zijn geweten, zoals de bombardementen in Joegoslavië. Ik weet er weinig van, maar zo vredelievend is hij nou ook weer niet.quote:Op donderdag 2 oktober 2008 21:59 schreef henkway het volgende:
[..]
Mensen zien nu met GW Bush het verschil met Clinton en wat een toffe vent het was en hoezeer ze hem gewaardeerd hebben.
Bush is inderdaad een goede om te laten zien dat het nog veel erger kan dan Clinton.quote:Op donderdag 2 oktober 2008 21:59 schreef henkway het volgende:
[..]
Mensen zien nu met GW Bush het verschil met Clinton en wat een toffe vent het was en hoezeer ze hem gewaardeerd hebben.
Hij strijkt voor een half uurtje praten een miljoen euro op, dat zal GWB nooit krijgen
Gallup belt meestal willekeurig een paar duizend telefoonnummers, maar ik weet niet of ze dat ook voor die poll hadden gedaan.quote:Op donderdag 2 oktober 2008 22:05 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
In dat geval ben ik erg benieuwd naar de samenstelling van die percentages.
En Irak natuurlijk.quote:Op donderdag 2 oktober 2008 22:06 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Hele toffe vent, mar heeft volgens mij ook nogal wat doden op zijn geweten, zoals de bombardementen in Joegoslavië. Ik weet er weinig van, maar zo vredelievend is hij nou ook weer niet.
Dat zeg ik. Ik weet er weinig van.quote:
http://www.demorgen.be/dm(...)nacht-in-debat.dhtmlquote:Palin en Biden vannacht in debat
In aanloop van de Amerikaanse presidentsverkiezingen vindt vannacht het eerste en enige televisiedebat plaats tussen de Democratische vicepresidentskandidaat Joe Biden en zijn Republikeinse rivale Sarah Palin. De hele natie kijkt reikhalzend uit naar de confrontatie en verwacht wordt dat dit debat meer kijkers voor de buis lokt dan de 52 miljoen kijkers die afgelopen vrijdag presidentskandidaten John McCain en Barack Obama aan de slag zagen. Je kan het debat volgen op DeMorgen.be met live updates en achteraf een uitgebreid verslag van Tom Vandyck in Boston.
Twijfels bekwaamheid
De schijnwerpers zullen vooral gericht staan op de 44-jarige Palin. De vrij onbekende 'hockeymoeder' uit Alaska schudde de race om het Witte Huis op door haar verrassende nominatie als 'running mate'. Ze werd op slag beroemd, maar vooral de laatste weken rijzen er serieuze twijfels over haar bekwaamheid.
Sinds haar benoeming in september stond Palin de pers slechts drie maal te woord en telkens struikelde ze opzichtig in haar uitleg. De Republikeinse werd dan ook het doelwit van grappen in de media. Zo werd ze beschimpt omdat ze in een interview met CBS beweerde dat ze wel degelijk ervaring op een buitenlandgebied heeft omdat de staat Alaska, waar ze gouverneur is, zo dicht bij Rusland ligt.
Driedaagse voorbereiding
Ook binnen haar eigen Republikeinse partij wordt plots getwijfeld aan de debatvaardigheden van hun kandidate. Daarom werd Palin drie dagen lang klaargestoomd op de ranch van McCain in Arizona. Bovendien dwongen de Republikeinen strenge regels af voor het debat in Missouri.
Jarenlange ervaring
De 65-jarige Biden daarentegen kan op zijn jarenlange ervaring op het hoogste politieke niveau teren. Biden is senator sinds 1972. Als voorzitter van de senaatscommissie Buitenlandse Zaken heeft hij vanzelfsprekend heel wat expertise in buitenlandse dossiers. Bovendien gaf hij honderden interviews sinds hij in augustus werd aangesteld als running mate van Obama. Maar ook Biden sloeg al een paar keer de bal mis in zijn speeches.
Zo repte hij over een televisiespeech van president Franklin Roosevelt tijdens de beurscrisis van 1929. Dat was vier jaar voordat Roosevelt in werkelijkheid aan de macht kwam en in een tijd dat de Amerikanen nog geen tv thuis hadden.
Biden zal voorzichtig moeten opereren in het debat met Palin en als 'aanvalshond' van Obama niet te dominant mogen overkomen.
(anp/ka)
02/10/08 17u18
Je kunt het altijd bekijken op internet. Opnemen is niet echt nodig. Ik ga zeker niet kijken. Anderhalf uur lang kijken naar standaard politiek geleuter, terwijl ik overdag gewoon de beste stukjes kan bekijken.quote:Op donderdag 2 oktober 2008 22:15 schreef Federer-fan het volgende:
Zijn er hier mensen die vannacht gaan kijken? Ik overweeg om het op te nemen.
Ik ga kijken, kan toch al een aantal nachten niet slapen dus mijn ritme is goed.quote:Op donderdag 2 oktober 2008 22:15 schreef Federer-fan het volgende:
Zijn er hier mensen die vannacht gaan kijken? Ik overweeg om het op te nemen.
http://www.metrotime.be/nlnewsbelga.html?telexid=31940950quote:Zes op de tien kiezers vinden Sarah Palin te onervaren
(Belga) In de Verenigde Staten vinden zes op de tien kiezers dat het Sarah Palin, de Republikeinse kandidaat-vicepresident, aan de nodige ervaring ontbreekt om - als dat in de toekomst nodig zou blijken - potentieel staatshoofd John McCain te vervangen als president. Dat blijkt donderdag uit een peiling van krant The Washington Post en tv-omroep ABC News.
Enkele uren voor het langverwachte televisiedebat tussen Palin en haar Democratische rivaal Joe Biden, leert de peiling ook dat een derde van het kiespubliek minder geneigd is voor McCain te stemmen omwille van zijn kandidaat-vicepresidente. "Zowel Democraten als Republikeinen, en beide groepen in dezelfde mate, zijn momenteel meer geneigd om te twijfelen aan Palins geschiktheid. De grootste verschuiving situeert zich echter bij de onafhankelijke kiezers", leest het begeleidende commentaar bij de peiling. De Amerikaanse presidentsverkiezingen vinden plaats op dinsdag 4 november. (DWM)
Nixon niet en Bush is van hetzelfde niveauquote:Op donderdag 2 oktober 2008 22:06 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Bush is inderdaad een goede om te laten zien dat het nog veel erger kan dan Clinton.
Ik denk dat ie overigens wel redelijk gaat verdienen op het praat-circuit hoor, als hij daar behoefte aan heeft. Hij is immers Amerikaanse president, en een van de meest omstreden van de laatste decennia. Misschien dat hij meer bezoekers trekt die gemotiveerd zijn door morbide fascinatie dan door bewondering, maar toch
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |