Ik heb in 10 jaar één duitse herder zoveel naar de dierenarts gebracht dat ik al wel een complete roedel Duitse herders had kunnen hebbenquote:Op dinsdag 27 april 2010 12:19 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Wij hebben in zeven jaar met twee honden alleen nog maar kosten gehad aan inentingen e.d. en dat is dus met een hond van nu 7 en een van bijna 11.
Ik heb zelf Petplan gehad. Een percentage aan eigen bijdrage kan erg hoog oplopen in geval van bijv een operatie. Bij Petplan blijft het gewoon 35 euro. En je verzekert je voor de kans dat iets kan gebeuren, niet dat er daadwerkelijk iets gebeurt, dus als-redeneringen hebben weinig zinquote:Op dinsdag 7 juni 2011 12:57 schreef Mvr.Poes het volgende:
Ondanks dat het al 308 dagen geleden is dat hier is gepost ga ik hem toch een schopje geven.
Op dit moment ben ik aan het rondkijken voor een verzekering voor mijn lieve katje en ik twijfel tussen proteq en petplan.
Wat ik ff aan voor en nadelen op een rijtje heb gezet :
Proteq, 19 procent eigen bijdrage (kan gunstig zijn) maar vergoed geen inentingen
Petplan, 35 euro eigen bijdrage maar vergoed wel inentingen.
Maar als ik nu een jaar heb waarin in alleen naar de dierenarts ga voor een inentinkje dan win in ''maar'' 20 euro,de premie die ik betaal buiten beschouwing gelaten.....
Nog ff verder over nadenken!
Is die eigen bijdrage van Petplan per jaar of per keer? Ik mag hopen per jaar.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 12:57 schreef Mvr.Poes het volgende:
Ondanks dat het al 308 dagen geleden is dat hier is gepost ga ik hem toch een schopje geven.
Op dit moment ben ik aan het rondkijken voor een verzekering voor mijn lieve katje en ik twijfel tussen proteq en petplan.
Wat ik ff aan voor en nadelen op een rijtje heb gezet :
Proteq, 19 procent eigen bijdrage (kan gunstig zijn) maar vergoed geen inentingen
Petplan, 35 euro eigen bijdrage maar vergoed wel inentingen.
Maar als ik nu een jaar heb waarin in alleen naar de dierenarts ga voor een inentinkje dan win in ''maar'' 20 euro,de premie die ik betaal buiten beschouwing gelaten.....
Nog ff verder over nadenken!
Ja dat is waar. En na net even gebeld te hebben met petplan blijkt dat die eigen bijdrage niet geld voor preventieve zorg.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 13:02 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik heb zelf Petplan gehad. Een percentage aan eigen bijdrage kan erg hoog oplopen in geval van bijv een operatie. Bij Petplan blijft het gewoon 35 euro. En je verzekert je voor de kans dat iets kan gebeuren, niet dat er daadwerkelijk iets gebeurt, dus als-redeneringen hebben weinig zin.
Ik heb het een jaar gehad, kan de premie nu even niet missen, maar in dat jaar heb ik het nooit nodig gehad, dus kan er niet veel over zeggenquote:Op dinsdag 7 juni 2011 13:21 schreef Mvr.Poes het volgende:
[..]
Ja dat is waar. En na net even gebeld te hebben met petplan blijkt dat die eigen bijdrage niet geld voor preventieve zorg.
Zelf adviseerde ze mij om het op te sparen en het uit eigen zak te betalen![]()
Was je zelf tevreden met petplan? Wat is je ervaring?
Zonder kritiek te willen leveren op je keuze, als ik in een dergelijke situatie zat zou ik juist mijn huisdier(en) willen verzekeren.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 13:45 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik heb het een jaar gehad, kan de premie nu even niet missen, maar in dat jaar heb ik het nooit nodig gehad, dus kan er niet veel over zeggen. Apart dat iemand van Petplan je adviseert om geen verzekering te nemen. Als haar baas daar lucht van krijgt...
.
Oh, dat komt wel goed als er iets gebeurtquote:Op dinsdag 7 juni 2011 14:11 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Zonder kritiek te willen leveren op je keuze, als ik in een dergelijke situatie zat zou ik juist mijn huisdier(en) willen verzekeren.Want hoe ga je het oplossen als je huisdier dit jaar wel ziek wordt en je de behandeling helemaal zelf moet betalen?
Omdat ik maandelijks geld overheb om een spaarpotje voor ze aan te leggen heb ik ervoor gekozen mijn beesten niet te verzekeren. Ik kan het risico best dragen, als er onverwachte kosten komen. En vind dat de verzekeringen nog steeds te weinig standaard behandelingen vergoeden om bij gezonde beesten rendabel te zijn.
Ze kan natuurlijk met haar staart tussen een kastdeur komen.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 14:27 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Oh, dat komt wel goed als er iets gebeurt. De verzekerde kat is bovendien nog jong, komt niet buiten etc, dus de kans is niet zo groot dat er wat gebeurt. En zodra ik weer een baan heb, verzeker ik haar meteen weer
quote:Op dinsdag 7 juni 2011 14:38 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ze kan natuurlijk met haar staart tussen een kastdeur komen.
Of van de trap vallen en haar rug kneuzen (Hummer), of compleet door een horraam heen springen en dus uit een bovenraam naar beneden vallen (Hummer, op een zaterdag om 23:45quote:Op dinsdag 7 juni 2011 14:38 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ze kan natuurlijk met haar staart tussen een kastdeur komen.
Of allergisch zijn voor vlooien, of van drie hoog naar beneden vallen, of blaasgruis krijgen of een enorme tumor krijgen. Of met de staart tussen de deur dusquote:Op dinsdag 7 juni 2011 14:40 schreef senesta het volgende:
[..]
Of van de trap vallen en haar rug kneuzen (Hummer), of compleet door een horraam heen springen en dus uit een bovenraam naar beneden vallen (Hummer, op een zaterdag om 23:45)
Pfff wat een verschrikkelijke dingen,vooral die om 23.45 wat een heerlijke tijd voor zoiets...quote:Op dinsdag 7 juni 2011 14:40 schreef senesta het volgende:
[..]
Of van de trap vallen en haar rug kneuzen (Hummer), of compleet door een horraam heen springen en dus uit een bovenraam naar beneden vallen (Hummer, op een zaterdag om 23:45)
ja weet nog niet zo goed wat ik er mee moet eigenlijk.. maar eens wat verder in verdiepenquote:Op dinsdag 7 juni 2011 23:08 schreef senesta het volgende:
Klopt, HD zit bijna nergens in. Wat ik meestal las was dat de onderzoeken die leiden tot diagnose wel vergoed werden maar alles na de diagnose niet meer. Was voor mij destijds reden om mijn hond niet te verzekeren maar daar had ik achteraf wel spijt van.
quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 17:09 schreef senesta het volgende:
Hebben FOK!kers hier ook al nieuws gekregen over nieuwe premies?
38 euro bleek 36 euro te zijn, want er zat sterilisatiekosten inbegrepen, wat niet nodig was.quote:Op zondag 19 juni 2011 09:23 schreef Pisces29 het volgende:
Zo de premie is even omhoog gegaan, van 23 euro naar 38 euro.Ik zit nu te denken of ik het zelf maandelijks apart ga leggen ipv de verzekering door te laten lopen. Als ik dit 1 jaar apart leg en er gebeurt niks dan heb ik al meer dan de helft voor zoiets groots als een MRI-scan.
Aan de andere kant heb ik al 7 jaar een verzekering... toch maar even nadenken.
Uit interesse omdat wij 300% tevreden zijn over Hema: Wat was er prut?quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 17:22 schreef RandomMoron het volgende:
net een brief in de bus, alleen nog niet gelezen..Wij zijn sinds een klein jaar bij Proteq
wij waren eerst verzekerd bij Hema, maar dat was prut. Wij hebben onze verzekering er tot nu toe elk jaar uitgehaald.
Ah OK. Zie je maar dat dat per persoon kan verschillen, bij ons hebben ze ook dingen vergoed die ze volgens hun eigen voorwaarden hadden uitgeslotenquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 19:03 schreef RandomMoron het volgende:
we hebben uiteindelijk een conflict gehad over een behandeling die we wel vergoed hadden moeten krijgen, maar zij vonden van niet.. en uiteindelijk waren we zo klaar met dat gewirwar dat we overgestapt zijn op proteq
Ja kloptquote:Op donderdag 29 maart 2012 22:52 schreef senesta het volgende:
Ik hoorde dat Proteq ook al terug is gekomen op de direct dierenartsrekeningen betalen? Alleen rekeningen boven de 500 euro kunnen rechtstreeks door de verzekering aan de DA worden betaald? Klopt dat?
En voor bedragen tussen de 250,- en 500,- geldt nu dit:quote:Tevens zien we dat de consumptie van medische zorg is toegenomen sinds de invoering van de Klantenpas.
quote:Als de nota tussen de ¤ 250 - ¤ 500 is, kunt u gebruik maken van onze “Express Service”. Wij garanderen dan dat uw nota binnen 5 werkdagen is afgehandeld. Vanaf 1 april a.s. vindt u hierover alle informatie op onze site onder het kopje “Declareren”.
Ik heb nog niets gehoord van de Hema (ook Petplan, maar dan met andere voorwaarden/uitkeringen)quote:Op donderdag 29 maart 2012 22:52 schreef senesta het volgende:
Mja en daar zijn de nieuwe voorwaarden van Petplan![]()
http://www.petplan.nl/wp-(...)genoverzicht2012.pdf
Behoorlijk wat niet zulke voordelige veranderingen![]()
Ik hoorde dat Proteq ook al terug is gekomen op de direct dierenartsrekeningen betalen? Alleen rekeningen boven de 500 euro kunnen rechtstreeks door de verzekering aan de DA worden betaald? Klopt dat?
Ja, idd. En een maximum aan de vergoeding voor weekend of avond arts. Vergoedingen zijn naar beneden. Ze willen alle verzekeringen binnen een jaar aanpassen. Ik overweeg op te zeggen als dat inderdaad gaat gebeuren.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 12:25 schreef ferrari_rood het volgende:
Dus je moet nu 17.50 per bezoek zelf betalen? Of kijk ik nu echt zo scheel.
Maar idd de voorwaarden zijn wel een stuk slechter geworden.
Kruidvat valt onder verzekeringsmaatschappij Aegon, dus ik zie niet in waarom de naam 'Kruidvat' een belemmering zou zijn.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 16:52 schreef Memento-Mori het volgende:
Hier nog altijd een tevreden proteq klantenerzijds jammer van de nota's eerst weer zelf moeten betalen onder de 500 euro maar ik vind proteq ontzettend snel met uitbetalen
vrijdag een e-declaratie ingediend van medicijnen van mn kat, dinsdag stond t op mn rekening en ging maar om 20 euro ofzo. Moet je dus nagaan met spoeddeclaraties.
Ook een paar jaar terug was mijn kat erg ziek, had nota ingediend en gebeld want ik was mn postcode vergeten, ging om n groot bedrag (900euro), medewerker vroeg of ze t spoed zou maken, dag later was mn geld op mn rekening)
Net n rekening van maart van de dierenarts (toen kon de DA nog rechtstreeks declareren) gekregen met n acceptgiro erbij 30 euro betalen op ruim 170 euro en verwacht nog n rekening, voor mij heeft t goed uitgepakt. Als je maandelijk n deel kan sparen en dat ook echt zou doen (en dan wel meer dan 13 euro die ik aan premie betaal, want dan heb ik in n jaar 156 euro gespaard en daar kom je niet ver mee) is dat altijd n betere optie maar als student ben ik hier erg blij mee. Hema, kruidvat ed vind ik toch n beetje mwahmwah zou ik mezelf ook nooit verzekeren bij n drogist of warenhuis.
Ik ja. Waarom ben je er niet blij mee?quote:Op woensdag 29 augustus 2012 13:32 schreef ferrari_rood het volgende:
Nog meer mensen die nieuwe polisvoorwaarde van petplan ontvangen???
Ik ben er niet zo blij mee.
Oh ja, dat. 17,50 per behandeldatum vs. 35 per declaratie (en dan alles in één keer declareren). Je kunt die bijdrage wel verlagen tegen een meerpremie.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 10:18 schreef ferrari_rood het volgende:
Zelf betalen per dierenartsbezoek. Dat is bij ons al het volledige consult aan eigen bijdrage. I.p.v. 25euro per ingediende declaraties a 10 of 12 stuks.
Heel beperkt met heel veel uitsluitingen. Zo uit mijn hoofd, maar goed, dan zul je toch overal alle kleine lettertjes door moeten worstelen.quote:Op donderdag 14 februari 2013 12:30 schreef Viking84 het volgende:
Schopje! Ik ga weer even shoppen voor een andere verzekering (zit nu bij Petplan, zie hierboven) en ben benieuwd naar ervaringen van mensen. Is de verzekering van Kruidvat of Hema bijvoorbeeld wat?
Bij de verzekering die ik heb afgesloten wel. Preventieve zorg tot ¤55 p/jquote:Op zondag 6 oktober 2013 20:13 schreef deadly_kiss het volgende:
Worden entingen en chips ook vergoed dan?
Dat vind ik ook weer zo watquote:Op dinsdag 4 november 2014 22:42 schreef Memento-Mori het volgende:
Ja hoor, gewoon ff je huisdier omleggen dan ben je direct van de verzekering af!
http://www.verzekerjehuis(...)rs/petplan/opzeggen/
Maar het lijkt mij dat je toch eerst ff de voorwaarden leest voor je een verzekering afsluit.
Ook dat inderdaad! Onze kat is vorig jaar op 21-jarige leeftijd rustig ingeslapen, ik heb daar echt geen verklaring voor nodig hoorquote:Op woensdag 5 november 2014 06:59 schreef Lienekien het volgende:
Wat stom, die overlijdensverklaring of dierenartsnota. Wat nou als je dier gewoon een natuurlijke dood is gestorven?
Gelukkig hoefde ik bij Proteq niks te overleggen.
quote:Op maandag 21 november 2016 13:22 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik wilde het huisdierenverzekerings topic kicken maar zie geen reactieveld meer
Mijne vergoedt wel veel hoor.quote:Op maandag 21 november 2016 15:52 schreef MaJo het volgende:
We hebben een speciale rekening waar we 25 euro per maand op storten, die verzekeringen vergoeden toch nauwelijks iets
Misschien wordt het wat makkelijker nu ik mijn oude ava weer terug hebquote:Op maandag 21 november 2016 15:23 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik moet wennen aan je nieuwe nick valerie.
Wij zijn bezig met een herplaatser. Een oudere al dat kan alleen bij petplan en proteq. Petplan hadden we bij ros.
Is proteq voordeliger?
Die zie ik op mijn tel en i-pad niet.quote:Op maandag 21 november 2016 15:55 schreef Valerie. het volgende:
[..]
Mijne vergoedt wel veel hoor.
[..]
Misschien wordt het wat makkelijker nu ik mijn oude ava weer terug heb
Krijg je een nieuw kattie? Details pls
Moet dat niet op de factuur staan die je bij de declaratie meestuurt?quote:Op maandag 28 november 2016 14:26 schreef Valerie. het volgende:
Dat niet-preventieve vind ik zo achterlijk, want in diezelfde voorwaarden wordt gesteld dat ik wel goed voor mijn dier moet zorgen en er alles voor moet doen. DAT IS DUS MINIMAAL EEN JAARLIJKSE CONTROLE, LULLOS.
Maar goed, dan schrijf ik gewoon op dat hij wat last van zijn oor leek te hebben en ik daarom naar de da ben gegaan
Nee, daar staat gewoon consult op, niet per se waarvoor. Ze hebben verder nooit moeilijk gedaan daarover, tijdens het declareren moet je zelf een reden opgeven.quote:Op maandag 28 november 2016 14:30 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Moet dat niet op de factuur staan die je bij de declaratie meestuurt?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |