abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 27 april 2010 @ 12:29:47 #101
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_80762150
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 12:19 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Wij hebben in zeven jaar met twee honden alleen nog maar kosten gehad aan inentingen e.d. en dat is dus met een hond van nu 7 en een van bijna 11.
Ik heb in 10 jaar één duitse herder zoveel naar de dierenarts gebracht dat ik al wel een complete roedel Duitse herders had kunnen hebben En nog gaat er elke maand rond de 50 euro vast heen aan medicijnen.
We hebben maanden gehad dat we er wekelijks zaten
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  donderdag 29 juli 2010 @ 19:34:00 #102
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_84638270
Ik ben ook aan het overwegen om mijn kitten Pippa te laten verzekeren. Via de dierenarts heb ik Pippa nu één maand gratis verzekerd bij Petplan. Dit is, voor zover ik weet, de goedkoopste dierenverzekeraar, alleen lees ik hier vooral veel over Proteq. Zijn er ook mensen die ervaringen hebben met Petplan? Hoe is de klantvriendelijkheid? Keren ze snel uit? Zijn er addertjes onder het gras etc.
Niet meer actief op Fok!
pi_97834987
Ondanks dat het al 308 dagen geleden is dat hier is gepost ga ik hem toch een schopje geven.
Op dit moment ben ik aan het rondkijken voor een verzekering voor mijn lieve katje en ik twijfel tussen proteq en petplan.
Wat ik ff aan voor en nadelen op een rijtje heb gezet :
Proteq, 19 procent eigen bijdrage (kan gunstig zijn) maar vergoed geen inentingen
Petplan, 35 euro eigen bijdrage maar vergoed wel inentingen.
Maar als ik nu een jaar heb waarin in alleen naar de dierenarts ga voor een inentinkje dan win in ''maar'' 20 euro,de premie die ik betaal buiten beschouwing gelaten.....
Nog ff verder over nadenken!
  dinsdag 7 juni 2011 @ 13:02:24 #104
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_97835132
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 12:57 schreef Mvr.Poes het volgende:
Ondanks dat het al 308 dagen geleden is dat hier is gepost ga ik hem toch een schopje geven.
Op dit moment ben ik aan het rondkijken voor een verzekering voor mijn lieve katje en ik twijfel tussen proteq en petplan.
Proteq, 19 procent eigen bijdrage (kan gunstig zijn) maar vergoed geen inentingen
Maar als ik nu een jaar heb waarin in alleen naar de dierenarts ga voor een inentinkje dan win in ''maar'' 20 euro,de premie die ik betaal buiten beschouwing gelaten.....
Ik heb zelf Petplan gehad. Een percentage aan eigen bijdrage kan erg hoog oplopen in geval van bijv een operatie. Bij Petplan blijft het gewoon 35 euro. En je verzekert je voor de kans dat iets kan gebeuren, niet dat er daadwerkelijk iets gebeurt, dus als-redeneringen hebben weinig zin ;).
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 7 juni 2011 @ 13:11:53 #105
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_97835425
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 12:57 schreef Mvr.Poes het volgende:
Is die eigen bijdrage van Petplan per jaar of per keer? Ik mag hopen per jaar.
The love you take is equal to the love you make.
pi_97835499
Je mag de nota's een jaar opsparen,dus je zou een jaartje kunnen sparen en dan voor een keer per jaar gaan.
Heb net met petplan gebeld en wat een enorme service zeg! Heel goed en duidelijk advies en ze ging echt niet voor de hoogste premie,ze adviseerde mij het basispakket omdat sommige dingen uit het plus pakket niet voorkwamen bij katten,echt helemaal top! _O_
pi_97835770
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 13:02 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ik heb zelf Petplan gehad. Een percentage aan eigen bijdrage kan erg hoog oplopen in geval van bijv een operatie. Bij Petplan blijft het gewoon 35 euro. En je verzekert je voor de kans dat iets kan gebeuren, niet dat er daadwerkelijk iets gebeurt, dus als-redeneringen hebben weinig zin ;).
Ja dat is waar. En na net even gebeld te hebben met petplan blijkt dat die eigen bijdrage niet geld voor preventieve zorg.
Zelf adviseerde ze mij om het op te sparen en het uit eigen zak te betalen :)
Was je zelf tevreden met petplan? Wat is je ervaring?
  dinsdag 7 juni 2011 @ 13:45:42 #108
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_97836637
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 13:21 schreef Mvr.Poes het volgende:

[..]

Ja dat is waar. En na net even gebeld te hebben met petplan blijkt dat die eigen bijdrage niet geld voor preventieve zorg.
Zelf adviseerde ze mij om het op te sparen en het uit eigen zak te betalen :)
Was je zelf tevreden met petplan? Wat is je ervaring?
Ik heb het een jaar gehad, kan de premie nu even niet missen, maar in dat jaar heb ik het nooit nodig gehad, dus kan er niet veel over zeggen ;). Apart dat iemand van Petplan je adviseert om geen verzekering te nemen. Als haar baas daar lucht van krijgt... :P.
Niet meer actief op Fok!
pi_97837711
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 13:45 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ik heb het een jaar gehad, kan de premie nu even niet missen, maar in dat jaar heb ik het nooit nodig gehad, dus kan er niet veel over zeggen ;). Apart dat iemand van Petplan je adviseert om geen verzekering te nemen. Als haar baas daar lucht van krijgt... :P.
Zonder kritiek te willen leveren op je keuze, als ik in een dergelijke situatie zat zou ik juist mijn huisdier(en) willen verzekeren. :@ Want hoe ga je het oplossen als je huisdier dit jaar wel ziek wordt en je de behandeling helemaal zelf moet betalen?

Omdat ik maandelijks geld overheb om een spaarpotje voor ze aan te leggen heb ik ervoor gekozen mijn beesten niet te verzekeren. Ik kan het risico best dragen, als er onverwachte kosten komen. En vind dat de verzekeringen nog steeds te weinig standaard behandelingen vergoeden om bij gezonde beesten rendabel te zijn.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_97838128
Ze adviseerde wel te verzekeren maar alleen het basispakket te nemen :) Buitenom dat ik het erg netjes vind zo'n advies is het ook nog eens wettelijk verplicht de klant het beste te adviseren en niet alleen voor het geld te gaan.
Desondanks vond ik het een net advies en er werd ook heel fijn meegedacht in mijn overpeinzingen etc.
Dadelijk ga ik de verzekering aanvragen *O*
  dinsdag 7 juni 2011 @ 14:27:01 #111
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_97838356
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 14:11 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Zonder kritiek te willen leveren op je keuze, als ik in een dergelijke situatie zat zou ik juist mijn huisdier(en) willen verzekeren. :@ Want hoe ga je het oplossen als je huisdier dit jaar wel ziek wordt en je de behandeling helemaal zelf moet betalen?

Omdat ik maandelijks geld overheb om een spaarpotje voor ze aan te leggen heb ik ervoor gekozen mijn beesten niet te verzekeren. Ik kan het risico best dragen, als er onverwachte kosten komen. En vind dat de verzekeringen nog steeds te weinig standaard behandelingen vergoeden om bij gezonde beesten rendabel te zijn.
Oh, dat komt wel goed als er iets gebeurt :). De verzekerde kat is bovendien nog jong, komt niet buiten etc, dus de kans is niet zo groot dat er wat gebeurt. En zodra ik weer een baan heb, verzeker ik haar meteen weer :)
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 7 juni 2011 @ 14:38:33 #112
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_97838801
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 14:27 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Oh, dat komt wel goed als er iets gebeurt :). De verzekerde kat is bovendien nog jong, komt niet buiten etc, dus de kans is niet zo groot dat er wat gebeurt. En zodra ik weer een baan heb, verzeker ik haar meteen weer :)
Ze kan natuurlijk met haar staart tussen een kastdeur komen.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 14:39:40 #113
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_97838846
quote:
6s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 14:38 schreef Lienekien het volgende:

[..]

:P.
Nee, wij hebben onze kattenellende wel gehad. Deze gaan 20 jaar oud worden zonder ook maar één kwaaltje *).
Niet meer actief op Fok!
  Moderator dinsdag 7 juni 2011 @ 14:40:11 #114
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_97838872
quote:
6s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 14:38 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Of van de trap vallen en haar rug kneuzen (Hummer), of compleet door een horraam heen springen en dus uit een bovenraam naar beneden vallen (Hummer, op een zaterdag om 23:45 :') )
  dinsdag 7 juni 2011 @ 14:41:19 #115
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_97838921
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 14:40 schreef senesta het volgende:

[..]

Of van de trap vallen en haar rug kneuzen (Hummer), of compleet door een horraam heen springen en dus uit een bovenraam naar beneden vallen (Hummer, op een zaterdag om 23:45 :') )
Of allergisch zijn voor vlooien, of van drie hoog naar beneden vallen, of blaasgruis krijgen of een enorme tumor krijgen. Of met de staart tussen de deur dus :').
Niet meer actief op Fok!
pi_97840117
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 14:40 schreef senesta het volgende:

[..]

Pfff wat een verschrikkelijke dingen,vooral die om 23.45 wat een heerlijke tijd voor zoiets... :X
Wat ben je dán blij dat je verzekerd bent..... teminste,dat zou ik hebben :9
Nou,mijn allerliefste (s)katje is verzekerd,nu moet hij de 30 dagen (wachttijd) nog ff heelhuids doorkomen
  dinsdag 7 juni 2011 @ 22:52:53 #117
286949 Thinkk-Pinkk
Tickety-boo
pi_97865397
Ik heb een labrador.. en wil eigenlijk een verzekering voor HD en dat soort dingen. maar meestal wordt dat niet verzekert of is het zo duur dat ik dat bedrag per maand beter apart kan zetten voor mocht t ooit nodig zijn en dan houd ik nog geld over.
I solemnly swear i'm up to no good
  Moderator dinsdag 7 juni 2011 @ 23:08:58 #118
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_97866336
Klopt, HD zit bijna nergens in. Wat ik meestal las was dat de onderzoeken die leiden tot diagnose wel vergoed werden maar alles na de diagnose niet meer. Was voor mij destijds reden om mijn hond niet te verzekeren maar daar had ik achteraf wel spijt van.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 23:11:49 #119
286949 Thinkk-Pinkk
Tickety-boo
pi_97866493
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 23:08 schreef senesta het volgende:
Klopt, HD zit bijna nergens in. Wat ik meestal las was dat de onderzoeken die leiden tot diagnose wel vergoed werden maar alles na de diagnose niet meer. Was voor mij destijds reden om mijn hond niet te verzekeren maar daar had ik achteraf wel spijt van.
ja weet nog niet zo goed wat ik er mee moet eigenlijk.. maar eens wat verder in verdiepen
I solemnly swear i'm up to no good
pi_98017207
Ik heb mijn katjes beide verzekerd bij Petplan. Ze zijn nu zo'n 5 jaar oud en eigenlijk nooit problemen gehad. Een keer een kapot pootje, met een hoop bloed :N

Het is niet dat ik de rekening van de dierenarts nu niet kan dragen.. Ze staan dus op het goedkoopste pakket. Ik wil ze juist wanneer ze ouder worden extra gaan verzekeren, wanneer er meer kans is op problemen. Tot die tijd betaal ik mogelijk voor niets, maar dat is toch met alle verzekeringen zo?
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_98017382
Ik heb mijn hondje Harley (maltezer, gecastreerde reu, 4 jaar) vanaf dat ie 10 weken oud was verzekerd bij Proteq.

Gelukkig heeft hij nooit wat, maar je weet maar nooit! Overigens ben ik toch wel blij met de verzekering tot nu toe. Ik krijg bijvoorbeeld wel elk consult vergoed. De jaarlijkse coctailenting (die niet vergoed wordt) kost me dus maar 25 euro.

(En ja, ik weet dat ik dat dubbel en dwars zelf betaald heb, maar dat is het principe van een verzekering natuurlijk).

Edit: ik zie dat ik al gepost had in dit topic. Nou ja, nog steeds tevreden over Proteq dus!
Alleen met zelfspot kun je overleven...
  zaterdag 11 juni 2011 @ 13:25:52 #122
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_98021899
Mijn katten zijn niet verzekerd en ik weet niet of ik dat ook zou willen/doen, daar moet ik nog over nadenken.
Vraagje: moet je elk jaar je katten laten inenten van de verzekering?
klerkje
pi_98111271
Lijkt me niet meer dan redelijk dat ze dat eisen, ik zat zelf alleen even rond te kijken, de dekkingen zijn 2000, 2500 en 5000 maximaal per jaar.

Weet iemand of er ook huisdierverzekeringen zijn die een eigen risico hebben van bijvoorbeeld ~250 euro op jaarbasis en dus alleen de echte grote kosten pakken?
Anders dan leg ik gewoon een klein spaarpotje aan (binnenkat = weinig risico)
pi_98362697
Zo de premie is even omhoog gegaan, van 23 euro naar 38 euro. 8)7 Ik zit nu te denken of ik het zelf maandelijks apart ga leggen ipv de verzekering door te laten lopen. Als ik dit 1 jaar apart leg en er gebeurt niks dan heb ik al meer dan de helft voor zoiets groots als een MRI-scan.
Aan de andere kant heb ik al 7 jaar een verzekering... toch maar even nadenken.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  zondag 19 juni 2011 @ 09:53:39 #125
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_98362887
In de tussentijd heb ik weer een baan gekregen, dus ik heb mijn opzegging vd verzekering ook weer ingetrokken. Pippa is dus weer een jaartje verzekerd bij Petplan *O*.
Niet meer actief op Fok!
pi_100152004
Nou,het leek wel of ik een vooruitziende blik had,mijn kat is al 2x met een wond naar de dierenarts geweest. Het is wat dat betreft ook een echt straatkatje O+ Loopt heel graag buiten en voor niks bang.
Binnenkort indienen,ben benieuwd!
pi_100157179
Wij hebben onze dobermann verzekerd via de Hema. Daar is ze nu 2,5 jaar verzekerd (sinds geboorte) en we betalen ongeveer 18 euro per maand voor een basisverzekering + preventief/fysio.

We hebben de 'pech' dat ze flink veel bij de dierenarts is geweest: Rontges, hartfilmpjes, bloedonderzoeken, allergietesten, etc. Ze blijkt dus allergisch te zijn. Al met al hebben we nu zo'n 1500 Euro gedeclareerd en ook terug gekregen. Tot nu toe hebben we dus nog 'winst' :)

Je betaalt altijd een eigen risico van 45 Euro: Wij sparen de rekeningen dus per jaar op, en dan betaal je maar 1x die 45 Euro.

Helaas is de Hema 2 maanden geleden wel overgestapt op een andere risicodrager: Aan de mailtjes zie ik dat wij nu dus ook (indirect weliswaar) verzekerd zijn bij Petplan. De vorige 2 keer dat ik rekeningen instuurde waren die binnen één week bevestigd en uitgekeerd. Nu de Hema is overgeschakeld op Petplan duurde het 4 weken.

Da's op zich jammer, maar zo lang ze uiteindelijk wel uitkeren ben ik blij :)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-07-2011 15:03:02 ]
pi_100189920
Heb ook mijn katjes verzekerd bij Petplan, blijkbaar krijg ik ook consult terug, daar was ik niet van overtuigd. Wij zullen de rekeningen ook maar een jaar opsparen. Meestal is er niets mis maar ze kunnen toch altijd nog eens wat extra hebben. Tot nu toe (met eigen risico eraf) krijgen we nog zo'n 35 euro terug.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  Moderator vrijdag 19 augustus 2011 @ 17:09:12 #129
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_100944002
Even een schopje.

Het grote voordeel van Proteq was voor mij dat ze rekeningen direct aan de DA gingen betalen en je als klant dus helemaal niets meer hoefde voor te schieten, voor alles wat buiten je dekking viel zou je dan een acceptgiro thuis krijgen.

En ik moet eerlijk zeggen dat ik bij het horen van dat nieuws wel even moest slikken omdat ik net een verzekering had afgesloten voor beiden katten bij Petplan. Maar dat voordeel schijnt nu toch een prijskaartje te krijgen. Ik hoor van verschillende klanten van Proteq dat ze soms wel 5 euro en meer omhoog gaan in premie per maand. En de meeste van hen willen nu toch overstappen op Petplan.

Hebben FOK!kers hier ook al nieuws gekregen over nieuwe premies?
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 17:22:10 #130
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_100944407
net een brief in de bus, alleen nog niet gelezen..Wij zijn sinds een klein jaar bij Proteq
wij waren eerst verzekerd bij Hema, maar dat was prut. Wij hebben onze verzekering er tot nu toe elk jaar uitgehaald.

Voor ons is het het zeker waard, we hadden twee katten waarvan er eentje binnen een paar weken van het afsluiten van de verzekering erg ziek bleek te zijn en uiteindelijk ruim 600 euro heeft gekost van het begin tot het einde waarbij we haar hebben moeten laten inslapen.

haar broer, onze andere kat was tot dan toe blakend van gezondheid maar begint ook kwaaltjes te vertonen, dus dat zijn ook al tientallen euro's die we terug kunnen krijgen.

Daarbij heeft hij gebitsproblemen en kunnen we zijn gebit twee keer per jaar laten reinigen zonder dat het ons wat kost, en dat betekent dat we ook zijn verzekering er uit hebben.

Nu hebben we een nieuwe kat, zelfde ras, andere fokker, en die is kerngezond en nog nooit echt de dierenarts nodig gehad. Je kunt dus pech of geluk hebben, blijkbaar.
pi_100945370
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 17:09 schreef senesta het volgende:

Hebben FOK!kers hier ook al nieuws gekregen over nieuwe premies?
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 09:23 schreef Pisces29 het volgende:
Zo de premie is even omhoog gegaan, van 23 euro naar 38 euro. 8)7 Ik zit nu te denken of ik het zelf maandelijks apart ga leggen ipv de verzekering door te laten lopen. Als ik dit 1 jaar apart leg en er gebeurt niks dan heb ik al meer dan de helft voor zoiets groots als een MRI-scan.
Aan de andere kant heb ik al 7 jaar een verzekering... toch maar even nadenken.
38 euro bleek 36 euro te zijn, want er zat sterilisatiekosten inbegrepen, wat niet nodig was.

Overstappen heb ik nooit overwogen. Maar als ik nu bereken zie ik dat het iets van 3,50 zou schelen, totaal de moeite niet waard, laat staan dat ik niks over Petplan weet, en al 7 jaar enorm tevreden ben bij Proteq. Én dat ik dat niet-voorschieten een uitvinding vind. _O_

[ Bericht 4% gewijzigd door Pisces29 op 19-08-2011 17:56:56 ]
pi_100947933
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 17:22 schreef RandomMoron het volgende:
net een brief in de bus, alleen nog niet gelezen..Wij zijn sinds een klein jaar bij Proteq
wij waren eerst verzekerd bij Hema, maar dat was prut. Wij hebben onze verzekering er tot nu toe elk jaar uitgehaald.
Uit interesse omdat wij 300% tevreden zijn over Hema: Wat was er prut?
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 19:03:01 #133
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_100947987
we hebben uiteindelijk een conflict gehad over een behandeling die we wel vergoed hadden moeten krijgen, maar zij vonden van niet.. en uiteindelijk waren we zo klaar met dat gewirwar dat we overgestapt zijn op proteq
pi_100948617
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 19:03 schreef RandomMoron het volgende:
we hebben uiteindelijk een conflict gehad over een behandeling die we wel vergoed hadden moeten krijgen, maar zij vonden van niet.. en uiteindelijk waren we zo klaar met dat gewirwar dat we overgestapt zijn op proteq
Ah OK. Zie je maar dat dat per persoon kan verschillen, bij ons hebben ze ook dingen vergoed die ze volgens hun eigen voorwaarden hadden uitgesloten ^O^
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 19:28:23 #135
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_100948933
ja, dat is waar. Maar er zat bij ons ook veel verdriet bij, en ik denk dat dat gewoon ook meespeelde.
Onze kat was net overleden na een lange periode van onzekerheid, onderzoeken, er werd constant in haar gepord, dierenarts bezoek na dierenartsbezoek... en dit was gewoon even de druppel
pi_101208082
Ter info: Een nieuwe speler op deze markt is Ohra. Volgens mij dezelfde dekking als Nationaal Spaarfonds
pi_101287695
Zo even doorlezen, ik had in eerste instantie petplan, maar later toch maar kruidvat gekozen. Bij kruidvat is het eigen risico ook 35,- en de basis kwam op 7,50 per maand. Ik betaal nu 10,- per maand inclusief preventief aanvulling. Hiervoor krijg ik ook max. 150,- castratiekosten, chipkosten, 50,- enten, gebit zit er voor een deel bij. Helaas bedacht ik dit pas na het eerste DA-bezoek, waardoor de chip en het enten voor mijn eigen rekening kwamen. Maar goed, poes wordt over 2 weken gecastreerd, en daar betaal ik dan maar ¤ 35.- voor
2e poes wordt direct bij kruidvat verzekerd, heb ik zeker het eerste jaar er al uit dan.
  zondag 28 augustus 2011 @ 14:38:26 #138
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_101287774
Ik zit tot juni/juli nog aan Petplan vast en dan ga ik ook eens kijken of er nog andere goeie opties zijn. Ben wel blij dat ik destijds niet voor Proteq heb gekozen als ik dat hierboven lees... Ik betaal nu een tientje per maand (voor een poes van 15 maanden).
Niet meer actief op Fok!
pi_101667295
Wat een fijn topic zeg! Ik zat al te dubben of ik mijn 2 katten zou verzekeren, aangezien ik bij de eerste (nog geen jaar oud) al 200 euro kwijt ben.

Mijn ouders hebben altijd HTK katten gehad en die mankeerden nooit wat, hooguit als ze oud werden, maar daar was een verzekering nooit nodig.
Maar aangzien ik nu voor 2 raskatten gekozen heb en vooral mijn kater last had van slappe ontlasting (2x antibiotica kuur en speciaal voer) twijfel ik nu heel erg of ik een verzekering moet aflsuiten en dan alleen voor mijn kater of ook voor mijn poezel?
Moeilijk, moeilijk.

Vooral omdat ik lees dat er geen dieetvoeding wordt vergoed en ook niet als het dier iets aan de urinewegen mankeert, dat zijn toch wel de belangrijkste dingen voor nu die mijn katten kunnen overkomen. Het zijn verder binnenkatten dus veel zal ze niet gebeuren.

Mijn kater is al gecastreerd en mijn poezel moet nog gesterriliseerd worden, maar dat vind ik de kosten niet.

Ik had al bij HEMA gekeken maar ik dacht dat je 2 katten onder een dekking kon regelen maar je moet dus voor elke kat een verzekering afsluiten...
pfff wat moeilijk zeg! Vooral omdat je inderdaad nu niet weet wat ze ooit allemaal zullen mankeren, of misschien wel helemaal niks.

Ik ga nog even verder lezen want ik vind dit topic ideaal met al die verschillende meningen en kanten die jullie zien.
Ondertussen als er iemand tips heeft of een idee geef gerust een reactie!
  Moderator donderdag 29 maart 2012 @ 22:52:18 #140
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_109676378
Mja en daar zijn de nieuwe voorwaarden van Petplan -O-

http://www.petplan.nl/wp-(...)genoverzicht2012.pdf

Behoorlijk wat niet zulke voordelige veranderingen -O-

Ik hoorde dat Proteq ook al terug is gekomen op de direct dierenartsrekeningen betalen? Alleen rekeningen boven de 500 euro kunnen rechtstreeks door de verzekering aan de DA worden betaald? Klopt dat?
pi_109676779
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 22:52 schreef senesta het volgende:

Ik hoorde dat Proteq ook al terug is gekomen op de direct dierenartsrekeningen betalen? Alleen rekeningen boven de 500 euro kunnen rechtstreeks door de verzekering aan de DA worden betaald? Klopt dat?
Ja klopt :Y Om deze reden:

quote:
Tevens zien we dat de consumptie van medische zorg is toegenomen sinds de invoering van de Klantenpas.
En voor bedragen tussen de 250,- en 500,- geldt nu dit:

quote:
Als de nota tussen de ¤ 250 - ¤ 500 is, kunt u gebruik maken van onze “Express Service”. Wij garanderen dan dat uw nota binnen 5 werkdagen is afgehandeld. Vanaf 1 april a.s. vindt u hierover alle informatie op onze site onder het kopje “Declareren”.
pi_109687839
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 22:52 schreef senesta het volgende:
Mja en daar zijn de nieuwe voorwaarden van Petplan -O-

http://www.petplan.nl/wp-(...)genoverzicht2012.pdf

Behoorlijk wat niet zulke voordelige veranderingen -O-

Ik heb nog niets gehoord van de Hema (ook Petplan, maar dan met andere voorwaarden/uitkeringen) *O*
pi_109690346
Dus je moet nu 17.50 per bezoek zelf betalen? Of kijk ik nu echt zo scheel.
Maar idd de voorwaarden zijn wel een stuk slechter geworden.
  Moderator vrijdag 30 maart 2012 @ 12:46:59 #144
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_109690968
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 12:25 schreef ferrari_rood het volgende:
Dus je moet nu 17.50 per bezoek zelf betalen? Of kijk ik nu echt zo scheel.
Maar idd de voorwaarden zijn wel een stuk slechter geworden.
Ja, idd. En een maximum aan de vergoeding voor weekend of avond arts. Vergoedingen zijn naar beneden. Ze willen alle verzekeringen binnen een jaar aanpassen. Ik overweeg op te zeggen als dat inderdaad gaat gebeuren.
pi_109691381
Dat is balen. Die van ons is volgens mij nog even geldig maar als zelfs een sepcialist niet meer vergoed wordt is wel erg sumier allemaal.

edit maar tot 1-9-2012
pi_109692900
Pff... Als ik 17,50 zelf zou moeten betalen bij de dierenarts heeft een verzekering dus geen nut meer, die andere 17,50 die ik dan nog vergoed krijg betaal ik aan premie.

Vooralsnog heeft de Hema het niet aangepast, maar indien wel... Dan wordt het toch maar 50 Euro per maand extra op de spaarrekening :)
pi_109693057
Bij ons is een consult 27.50
pi_113857329
Hier nog altijd een tevreden proteq klant :) enerzijds jammer van de nota's eerst weer zelf moeten betalen onder de 500 euro maar ik vind proteq ontzettend snel met uitbetalen :) vrijdag een e-declaratie ingediend van medicijnen van mn kat, dinsdag stond t op mn rekening en ging maar om 20 euro ofzo. Moet je dus nagaan met spoeddeclaraties.
Ook een paar jaar terug was mijn kat erg ziek, had nota ingediend en gebeld want ik was mn postcode vergeten, ging om n groot bedrag (900euro), medewerker vroeg of ze t spoed zou maken, dag later was mn geld op mn rekening ^O^ )

Net n rekening van maart van de dierenarts (toen kon de DA nog rechtstreeks declareren) gekregen met n acceptgiro erbij 30 euro betalen op ruim 170 euro en verwacht nog n rekening, voor mij heeft t goed uitgepakt. Als je maandelijk n deel kan sparen en dat ook echt zou doen (en dan wel meer dan 13 euro die ik aan premie betaal, want dan heb ik in n jaar 156 euro gespaard en daar kom je niet ver mee) is dat altijd n betere optie maar als student ben ik hier erg blij mee. Hema, kruidvat ed vind ik toch n beetje mwahmwah zou ik mezelf ook nooit verzekeren bij n drogist of warenhuis.
pi_113883575
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 16:52 schreef Memento-Mori het volgende:
Hier nog altijd een tevreden proteq klant :) enerzijds jammer van de nota's eerst weer zelf moeten betalen onder de 500 euro maar ik vind proteq ontzettend snel met uitbetalen :) vrijdag een e-declaratie ingediend van medicijnen van mn kat, dinsdag stond t op mn rekening en ging maar om 20 euro ofzo. Moet je dus nagaan met spoeddeclaraties.
Ook een paar jaar terug was mijn kat erg ziek, had nota ingediend en gebeld want ik was mn postcode vergeten, ging om n groot bedrag (900euro), medewerker vroeg of ze t spoed zou maken, dag later was mn geld op mn rekening ^O^ )

Net n rekening van maart van de dierenarts (toen kon de DA nog rechtstreeks declareren) gekregen met n acceptgiro erbij 30 euro betalen op ruim 170 euro en verwacht nog n rekening, voor mij heeft t goed uitgepakt. Als je maandelijk n deel kan sparen en dat ook echt zou doen (en dan wel meer dan 13 euro die ik aan premie betaal, want dan heb ik in n jaar 156 euro gespaard en daar kom je niet ver mee) is dat altijd n betere optie maar als student ben ik hier erg blij mee. Hema, kruidvat ed vind ik toch n beetje mwahmwah zou ik mezelf ook nooit verzekeren bij n drogist of warenhuis.
Kruidvat valt onder verzekeringsmaatschappij Aegon, dus ik zie niet in waarom de naam 'Kruidvat' een belemmering zou zijn.
pi_113889469
oh dat wist ik niet :) maar vooralsnog proteq is prima voor mij
pi_116145951
Nog meer mensen die nieuwe polisvoorwaarde van petplan ontvangen???
Ik ben er niet zo blij mee.
  woensdag 29 augustus 2012 @ 21:38:38 #152
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_116164651
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 13:32 schreef ferrari_rood het volgende:
Nog meer mensen die nieuwe polisvoorwaarde van petplan ontvangen???
Ik ben er niet zo blij mee.
Ik ja. Waarom ben je er niet blij mee?
Niet meer actief op Fok!
pi_116179580
Zelf betalen per dierenartsbezoek. Dat is bij ons al het volledige consult aan eigen bijdrage. I.p.v. 25euro per ingediende declaraties a 10 of 12 stuks.
  donderdag 30 augustus 2012 @ 10:28:58 #154
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_116179787
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 10:18 schreef ferrari_rood het volgende:
Zelf betalen per dierenartsbezoek. Dat is bij ons al het volledige consult aan eigen bijdrage. I.p.v. 25euro per ingediende declaraties a 10 of 12 stuks.
Oh ja, dat. 17,50 per behandeldatum vs. 35 per declaratie (en dan alles in één keer declareren). Je kunt die bijdrage wel verlagen tegen een meerpremie.

En de maximale vergoeding per verzekeringsjaar wordt aanzienlijk verhoogd.

Ik heb één kat die verzekerd is en die heeft nooit wat, dus voor mij maakt het allemaal niet zo veel uit (nou ja, als ze ziek wordt, wordt het wel wat vervelend). Heb jij veel verzekerde dieren?
Niet meer actief op Fok!
pi_116179819
Nee 1tje maar en die ging redelijk vaak naar de DA nu niet meer. Hij leeft en ik heb het opgegeven da ik ooit precies weet wat hij heeft. Ik vind vooral de meerpremie best wel fors per maand. En ik beltaade eerst maar 25 euro per alle ingediende declaraties. Moet de premie nog betalen trouwens vanmiddag maar even doen.
  donderdag 14 februari 2013 @ 12:30:07 #156
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_122866489
Schopje! Ik ga weer even shoppen voor een andere verzekering (zit nu bij Petplan, zie hierboven) en ben benieuwd naar ervaringen van mensen. Is de verzekering van Kruidvat of Hema bijvoorbeeld wat?
Niet meer actief op Fok!
pi_122880106
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 12:30 schreef Viking84 het volgende:
Schopje! Ik ga weer even shoppen voor een andere verzekering (zit nu bij Petplan, zie hierboven) en ben benieuwd naar ervaringen van mensen. Is de verzekering van Kruidvat of Hema bijvoorbeeld wat?
Heel beperkt met heel veel uitsluitingen. Zo uit mijn hoofd, maar goed, dan zul je toch overal alle kleine lettertjes door moeten worstelen.
A lie may take care of the present, but it has no future..
You can't pay me enough to be nice to you...
  zondag 6 oktober 2013 @ 15:59:15 #158
313458 Zonnetje1981
always look on the bright side
pi_131902430
Kickje waard!

Ik heb Bubbels verzekerd bij Petplan voor 5 jaar. Er zijn nu 2 jaar voorbij en nog steeds tot volle tevredenheid. Ik behoud de voorwaarde zoals afgesloten in 2011. Ik heb nog geen rekening moeten voorschieten, gaat gelijk naar Petplan.

Mijn man vond het onzin om haar te verzekeren, maar vindt het nu erg fijn dat we zonder te betalen de kliniek uit kunnen lopen.

Terugkijkend op de afgelopen jaren heeft ze alleen haar entingen gehad, gechipt en geholpen. Gelukkig geen rare dingen. Toch betaal ik met liefde deze verzekering.
pi_131911857
Worden entingen en chips ook vergoed dan?
  zondag 6 oktober 2013 @ 20:43:35 #160
313458 Zonnetje1981
always look on the bright side
pi_131913164
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 20:13 schreef deadly_kiss het volgende:
Worden entingen en chips ook vergoed dan?
Bij de verzekering die ik heb afgesloten wel. Preventieve zorg tot ¤55 p/j
  Moderator dinsdag 4 november 2014 @ 20:49:39 #161
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_146306873
Ik wil af van mijn verzekering bij Petplan omdat vrijwel alles uitgesloten is van de verzekering, zoals preventieve zorg. Come on :') Alleen nu blijkt mijn moeder een verzekering van 5 jaar te hebben afgesloten -O- Is het mogelijk om hier onderuit te komen? Ik wil eigenlijk geen cent meer aan die oplichters besteden :(
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_146313439
Ja hoor, gewoon ff je huisdier omleggen dan ben je direct van de verzekering af!

http://www.verzekerjehuis(...)rs/petplan/opzeggen/

Maar het lijkt mij dat je toch eerst ff de voorwaarden leest voor je een verzekering afsluit.
  woensdag 5 november 2014 @ 06:59:19 #163
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_146319435
Wat stom, die overlijdensverklaring of dierenartsnota. Wat nou als je dier gewoon een natuurlijke dood is gestorven?

Gelukkig hoefde ik bij Proteq niks te overleggen.
  Moderator woensdag 5 november 2014 @ 15:11:08 #164
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_146331920
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 november 2014 22:42 schreef Memento-Mori het volgende:
Ja hoor, gewoon ff je huisdier omleggen dan ben je direct van de verzekering af!

http://www.verzekerjehuis(...)rs/petplan/opzeggen/

Maar het lijkt mij dat je toch eerst ff de voorwaarden leest voor je een verzekering afsluit.
Dat vind ik ook weer zo wat :')

Mijn moeder zegt hier niet van op de hoogte te zijn geweest. Als ik kijk naar hoeveel ze werken met kleine lettertjes geloof ik dit ook meteen.
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  Moderator woensdag 5 november 2014 @ 15:12:16 #165
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_146331946
quote:
1s.gif Op woensdag 5 november 2014 06:59 schreef Lienekien het volgende:
Wat stom, die overlijdensverklaring of dierenartsnota. Wat nou als je dier gewoon een natuurlijke dood is gestorven?

Gelukkig hoefde ik bij Proteq niks te overleggen.
Ook dat inderdaad! Onze kat is vorig jaar op 21-jarige leeftijd rustig ingeslapen, ik heb daar echt geen verklaring voor nodig hoor :( Wel uitgeschreven bij de dierenarts, misschien dat dat bewijs genoeg is?
  woensdag 5 november 2014 @ 15:30:30 #166
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_146332513
ik zit bij Ohra. Goeie dekking IMHO. uitbetalen kan wat vlotter en indienen mag ook wat makkelijker... maar niks te klagen verder.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  maandag 21 november 2016 @ 13:56:57 #167
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_166800263
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2016 13:22 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik wilde het huisdierenverzekerings topic kicken maar zie geen reactieveld meer
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  maandag 21 november 2016 @ 14:16:18 #168
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_166800645
Ik zit overigens ook bij Ohra. Twee katten sinds kitten voor 4 jaar, is 13 nog wat per maand per kat. Alleen wordt het elk jaar iets duurder.

Vrijwel alles wordt voor 80% vergoed, je moet het eerst zelf betalen en dan declareren wat soms best omslachtig is. Elke keer opnieuw chipnummer invoeren enzo geloof ik.
  maandag 21 november 2016 @ 14:19:19 #169
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_166800691
Ik ben gestopt bij Proteq bij overlijden vorige kat. Onze nieuwe kat niet opnieuw verzekerd. Ik zie dat je bij Proteq kunt kiezen tussen goedkoop maar met een eigen risico per drie maanden of vrij duur zonder eigen risico.

Kat is jong, gezond en komt niet buiten. Er gaat tien euro per maand naar een spaarrekening.
  maandag 21 november 2016 @ 14:22:25 #170
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_166800748
Mijn katten zijn ook jong en gezond en komen niet buiten, maar de vorige kreeg toch FIP en dat werden me toch een rekeningen :') Gelukkig hadden we hem verzekerd, en daarom nu toch maar de nieuwe katten ook. Maar goed, als je financieel ruimer zit en je bent goed in geld apart houden, dan is het misschien niet nodig.

Kan mijn hond helaas niet meer verzekeren. 8 jaar dus of het kan niet of het wordt een heel duur grapje :')
pi_166801910
Ik moet wennen aan je nieuwe nick valerie.

Wij zijn bezig met een herplaatser. Een oudere al dat kan alleen bij petplan en proteq. Petplan hadden we bij ros.

Is proteq voordeliger?
  Moderator maandag 21 november 2016 @ 15:52:16 #172
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_166802546
We hebben een speciale rekening waar we 25 euro per maand op storten, die verzekeringen vergoeden toch nauwelijks iets :X
  maandag 21 november 2016 @ 15:55:57 #173
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_166802631
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2016 15:52 schreef MaJo het volgende:
We hebben een speciale rekening waar we 25 euro per maand op storten, die verzekeringen vergoeden toch nauwelijks iets :X
Mijne vergoedt wel veel hoor.
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2016 15:23 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik moet wennen aan je nieuwe nick valerie.

Wij zijn bezig met een herplaatser. Een oudere al dat kan alleen bij petplan en proteq. Petplan hadden we bij ros.

Is proteq voordeliger?
Misschien wordt het wat makkelijker nu ik mijn oude ava weer terug heb :P

Krijg je een nieuw kattie? Details pls
pi_166802733
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2016 15:55 schreef Valerie. het volgende:

[..]

Mijne vergoedt wel veel hoor.

[..]

Misschien wordt het wat makkelijker nu ik mijn oude ava weer terug heb :P

Krijg je een nieuw kattie? Details pls
Die zie ik op mijn tel en i-pad niet.
We hebben nu nog een 9 jarige die een maatje mist. Een kitten is ontzettend schattig maar die is over enkele jaren dan ook weer alleen. Daarom een wat ouder exemplaar. Maar ik vind de vp nog best hoog.
pi_166954859
Ik heb er nu eentje bij petplan lopen, verzekering uit 2010 en die krijg ik never nooit niet meer ergens anders verzekerd dus laat maar gaan. Vindt de voorwaarden daar echt ver achteruit gegaan sinds we die verzekering zijn aangegaan en blijkbaar is het ook toegestaan om die verzekering steeds aan te passen (ja, dan kun je tussentijds opzeggen, maar met een kneus als die van ons is er geen verzekering die die hond nog accepteert :+ ) Overigens heeft zij zoveel medicatie dat het toch weinig uitmaakt, de premie haal ik er iedere maand dubbel uit.
Toevallig zijn we de afgelopen weken aan het dubben geweest om de ander er uit te halen en het bedrag iedere maand opzij te zetten. Onze jongste hond (3 jaar nu) zit bij proteq en had echt never nooit niks, preventieve kosten worden niet gedekt dus waarom door gaan?
En toen zaten we anderhalve week terug met hem in Utrecht voor een bljkbaar resistente blaasontsteking ("die paar euro die dat tot nu toe gekost had weegt niet op tegen alle maandbedragen die we al betaald hebben voor hem" riepen we nog) en toen bleek die resistente blaasontsteking ineens een niertumor. Gevolg was een rekening van zo'n 3000euro en still counting. Lang leve de verzekering die daar 82% van betaald. *O*

Mijn ervaring ondertussen is dat petplan het prettigst is voor de chronische probleempjes: wat preventieve zorg er in, medicatie wordt vergoed, niet teveel langs de dierenarts hoeven. Maar zodra het serieus wordt heb je weinig aan petplan: Dierenartsconsult wordt weinig van vergoed, Utrecht en gevorderde diagnostiek helemaal weinig vergoeding. En je moet nog toestemming vragen om naar Utrecht et mogen ook. Bij acute problemen geven ze aan dat de hond voor gaat, maar blijkbaar kunnen ze dan ook nog wel eens achteraf zeggen dat ze niet betalen heb ik begrepen.

Proteq is andersom. Geen preventieve kosten, op medicatie willen ze nog wel eens moeilijk doen, zeker als het om langdurige medicatie gaat (aldus de DA, zelf geen ervaring mee, als kanttekening), maar zodra het serieus wordt dan is het prima. Utrecht en gevorderde diagnostiek (CT, MRI) worden gewoon vergelijkbaar vergoed als al het andere onderzoek, geen meldingsplicht (waarderen het wel als je even belt, maar geen noodzaak) en directe facturering van Utrecht naar de verzekering (in tegenstelling tot Petplan, waar ik 2 MRI's eerst zelf af mocht tikken, gelukkig was Utrecht zo vriendelijk een rekening mee te geven).

Dan is het natuurlijk de keuze waar je voor verzekerd. Ik kan de kleine bedragen van mijn eigen dierenarts wel hebben, maar heb bewust verzekerd voor de grote invasieve behandelingen. Dus ik zou in het vervolg mijn honden bij proteq onder brengen.
  maandag 28 november 2016 @ 14:26:59 #176
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_166955010
Dat niet-preventieve vind ik zo achterlijk, want in diezelfde voorwaarden wordt gesteld dat ik wel goed voor mijn dier moet zorgen en er alles voor moet doen. DAT IS DUS MINIMAAL EEN JAARLIJKSE CONTROLE, LULLOS.

Maar goed, dan schrijf ik gewoon op dat hij wat last van zijn oor leek te hebben en ik daarom naar de da ben gegaan :')
  maandag 28 november 2016 @ 14:30:22 #177
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_166955079
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 14:26 schreef Valerie. het volgende:
Dat niet-preventieve vind ik zo achterlijk, want in diezelfde voorwaarden wordt gesteld dat ik wel goed voor mijn dier moet zorgen en er alles voor moet doen. DAT IS DUS MINIMAAL EEN JAARLIJKSE CONTROLE, LULLOS.

Maar goed, dan schrijf ik gewoon op dat hij wat last van zijn oor leek te hebben en ik daarom naar de da ben gegaan :')
Moet dat niet op de factuur staan die je bij de declaratie meestuurt?
  maandag 28 november 2016 @ 14:32:39 #178
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_166955120
quote:
1s.gif Op maandag 28 november 2016 14:30 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Moet dat niet op de factuur staan die je bij de declaratie meestuurt?
Nee, daar staat gewoon consult op, niet per se waarvoor. Ze hebben verder nooit moeilijk gedaan daarover, tijdens het declareren moet je zelf een reden opgeven.

Kwam daarachter doordat ik een keer belde, toen zei ze dat een jaarlijkse controle dus niet gedekt wordt en ik die rekening niet kon declareren. Toen heb ik haar uitgelegd hoe ontzettend achterlijk dat is en gewoon die rekening gedeclareerd. En vergoed gekregen.

Maar goed, nu zetten we er voor de zekerheid toch maar iets bij.
pi_167156736
Ik ben ook van plan om een huisdierenverzekering af te sluiten voor onze kat. Even de polissen van verschillende verzekeraar gelezen en vergeleken en OHRA steekt er toch wel met kop en schouders bovenuit. Laagste prijs, relatief goede vergoedingen.
pi_167471891
Door zijn leeftijd kunnen we hem alleen verzekeren bij petplan en proteq
Petplan ken ik. was behoorlijk uitgekleed bij Rossi daarom nu naar de 2* gekeken.
Petplan 75% vergoed bij consult, gebit wel verzekerd voor zover ik zie

proteq: 81% vergoed bij consult
gebit niet verzekerd extra aanvullende verzekering voor nodig dan max 400 pj

Iemand die bij proteq zit? iemand die bij petplan zit met 2* en weet hoe het zit met het gebit daar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')