Ik heb er nu eentje bij petplan lopen, verzekering uit 2010 en die krijg ik never nooit niet meer ergens anders verzekerd dus laat maar gaan. Vindt de voorwaarden daar echt ver achteruit gegaan sinds we die verzekering zijn aangegaan en blijkbaar is het ook toegestaan om die verzekering steeds aan te passen (ja, dan kun je tussentijds opzeggen, maar met een kneus als die van ons is er geen verzekering die die hond nog accepteert

) Overigens heeft zij zoveel medicatie dat het toch weinig uitmaakt, de premie haal ik er iedere maand dubbel uit.
Toevallig zijn we de afgelopen weken aan het dubben geweest om de ander er uit te halen en het bedrag iedere maand opzij te zetten. Onze jongste hond (3 jaar nu) zit bij proteq en had echt never nooit niks, preventieve kosten worden niet gedekt dus waarom door gaan?
En toen zaten we anderhalve week terug met hem in Utrecht voor een bljkbaar resistente blaasontsteking ("die paar euro die dat tot nu toe gekost had weegt niet op tegen alle maandbedragen die we al betaald hebben voor hem" riepen we nog) en toen bleek die resistente blaasontsteking ineens een niertumor. Gevolg was een rekening van zo'n 3000euro en still counting. Lang leve de verzekering die daar 82% van betaald.
Mijn ervaring ondertussen is dat petplan het prettigst is voor de chronische probleempjes: wat preventieve zorg er in, medicatie wordt vergoed, niet teveel langs de dierenarts hoeven. Maar zodra het serieus wordt heb je weinig aan petplan: Dierenartsconsult wordt weinig van vergoed, Utrecht en gevorderde diagnostiek helemaal weinig vergoeding. En je moet nog toestemming vragen om naar Utrecht et mogen ook. Bij acute problemen geven ze aan dat de hond voor gaat, maar blijkbaar kunnen ze dan ook nog wel eens achteraf zeggen dat ze niet betalen heb ik begrepen.
Proteq is andersom. Geen preventieve kosten, op medicatie willen ze nog wel eens moeilijk doen, zeker als het om langdurige medicatie gaat (aldus de DA, zelf geen ervaring mee, als kanttekening), maar zodra het serieus wordt dan is het prima. Utrecht en gevorderde diagnostiek (CT, MRI) worden gewoon vergelijkbaar vergoed als al het andere onderzoek, geen meldingsplicht (waarderen het wel als je even belt, maar geen noodzaak) en directe facturering van Utrecht naar de verzekering (in tegenstelling tot Petplan, waar ik 2 MRI's eerst zelf af mocht tikken, gelukkig was Utrecht zo vriendelijk een rekening mee te geven).
Dan is het natuurlijk de keuze waar je voor verzekerd. Ik kan de kleine bedragen van mijn eigen dierenarts wel hebben, maar heb bewust verzekerd voor de grote invasieve behandelingen. Dus ik zou in het vervolg mijn honden bij proteq onder brengen.