abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 27 april 2010 @ 12:29:47 #101
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_80762150
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 12:19 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Wij hebben in zeven jaar met twee honden alleen nog maar kosten gehad aan inentingen e.d. en dat is dus met een hond van nu 7 en een van bijna 11.
Ik heb in 10 jaar één duitse herder zoveel naar de dierenarts gebracht dat ik al wel een complete roedel Duitse herders had kunnen hebben En nog gaat er elke maand rond de 50 euro vast heen aan medicijnen.
We hebben maanden gehad dat we er wekelijks zaten
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  donderdag 29 juli 2010 @ 19:34:00 #102
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_84638270
Ik ben ook aan het overwegen om mijn kitten Pippa te laten verzekeren. Via de dierenarts heb ik Pippa nu één maand gratis verzekerd bij Petplan. Dit is, voor zover ik weet, de goedkoopste dierenverzekeraar, alleen lees ik hier vooral veel over Proteq. Zijn er ook mensen die ervaringen hebben met Petplan? Hoe is de klantvriendelijkheid? Keren ze snel uit? Zijn er addertjes onder het gras etc.
Niet meer actief op Fok!
pi_97834987
Ondanks dat het al 308 dagen geleden is dat hier is gepost ga ik hem toch een schopje geven.
Op dit moment ben ik aan het rondkijken voor een verzekering voor mijn lieve katje en ik twijfel tussen proteq en petplan.
Wat ik ff aan voor en nadelen op een rijtje heb gezet :
Proteq, 19 procent eigen bijdrage (kan gunstig zijn) maar vergoed geen inentingen
Petplan, 35 euro eigen bijdrage maar vergoed wel inentingen.
Maar als ik nu een jaar heb waarin in alleen naar de dierenarts ga voor een inentinkje dan win in ''maar'' 20 euro,de premie die ik betaal buiten beschouwing gelaten.....
Nog ff verder over nadenken!
  dinsdag 7 juni 2011 @ 13:02:24 #104
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_97835132
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 12:57 schreef Mvr.Poes het volgende:
Ondanks dat het al 308 dagen geleden is dat hier is gepost ga ik hem toch een schopje geven.
Op dit moment ben ik aan het rondkijken voor een verzekering voor mijn lieve katje en ik twijfel tussen proteq en petplan.
Proteq, 19 procent eigen bijdrage (kan gunstig zijn) maar vergoed geen inentingen
Maar als ik nu een jaar heb waarin in alleen naar de dierenarts ga voor een inentinkje dan win in ''maar'' 20 euro,de premie die ik betaal buiten beschouwing gelaten.....
Ik heb zelf Petplan gehad. Een percentage aan eigen bijdrage kan erg hoog oplopen in geval van bijv een operatie. Bij Petplan blijft het gewoon 35 euro. En je verzekert je voor de kans dat iets kan gebeuren, niet dat er daadwerkelijk iets gebeurt, dus als-redeneringen hebben weinig zin ;).
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 7 juni 2011 @ 13:11:53 #105
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_97835425
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 12:57 schreef Mvr.Poes het volgende:
Is die eigen bijdrage van Petplan per jaar of per keer? Ik mag hopen per jaar.
The love you take is equal to the love you make.
pi_97835499
Je mag de nota's een jaar opsparen,dus je zou een jaartje kunnen sparen en dan voor een keer per jaar gaan.
Heb net met petplan gebeld en wat een enorme service zeg! Heel goed en duidelijk advies en ze ging echt niet voor de hoogste premie,ze adviseerde mij het basispakket omdat sommige dingen uit het plus pakket niet voorkwamen bij katten,echt helemaal top! _O_
pi_97835770
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 13:02 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ik heb zelf Petplan gehad. Een percentage aan eigen bijdrage kan erg hoog oplopen in geval van bijv een operatie. Bij Petplan blijft het gewoon 35 euro. En je verzekert je voor de kans dat iets kan gebeuren, niet dat er daadwerkelijk iets gebeurt, dus als-redeneringen hebben weinig zin ;).
Ja dat is waar. En na net even gebeld te hebben met petplan blijkt dat die eigen bijdrage niet geld voor preventieve zorg.
Zelf adviseerde ze mij om het op te sparen en het uit eigen zak te betalen :)
Was je zelf tevreden met petplan? Wat is je ervaring?
  dinsdag 7 juni 2011 @ 13:45:42 #108
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_97836637
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 13:21 schreef Mvr.Poes het volgende:

[..]

Ja dat is waar. En na net even gebeld te hebben met petplan blijkt dat die eigen bijdrage niet geld voor preventieve zorg.
Zelf adviseerde ze mij om het op te sparen en het uit eigen zak te betalen :)
Was je zelf tevreden met petplan? Wat is je ervaring?
Ik heb het een jaar gehad, kan de premie nu even niet missen, maar in dat jaar heb ik het nooit nodig gehad, dus kan er niet veel over zeggen ;). Apart dat iemand van Petplan je adviseert om geen verzekering te nemen. Als haar baas daar lucht van krijgt... :P.
Niet meer actief op Fok!
pi_97837711
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 13:45 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ik heb het een jaar gehad, kan de premie nu even niet missen, maar in dat jaar heb ik het nooit nodig gehad, dus kan er niet veel over zeggen ;). Apart dat iemand van Petplan je adviseert om geen verzekering te nemen. Als haar baas daar lucht van krijgt... :P.
Zonder kritiek te willen leveren op je keuze, als ik in een dergelijke situatie zat zou ik juist mijn huisdier(en) willen verzekeren. :@ Want hoe ga je het oplossen als je huisdier dit jaar wel ziek wordt en je de behandeling helemaal zelf moet betalen?

Omdat ik maandelijks geld overheb om een spaarpotje voor ze aan te leggen heb ik ervoor gekozen mijn beesten niet te verzekeren. Ik kan het risico best dragen, als er onverwachte kosten komen. En vind dat de verzekeringen nog steeds te weinig standaard behandelingen vergoeden om bij gezonde beesten rendabel te zijn.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_97838128
Ze adviseerde wel te verzekeren maar alleen het basispakket te nemen :) Buitenom dat ik het erg netjes vind zo'n advies is het ook nog eens wettelijk verplicht de klant het beste te adviseren en niet alleen voor het geld te gaan.
Desondanks vond ik het een net advies en er werd ook heel fijn meegedacht in mijn overpeinzingen etc.
Dadelijk ga ik de verzekering aanvragen *O*
  dinsdag 7 juni 2011 @ 14:27:01 #111
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_97838356
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 14:11 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Zonder kritiek te willen leveren op je keuze, als ik in een dergelijke situatie zat zou ik juist mijn huisdier(en) willen verzekeren. :@ Want hoe ga je het oplossen als je huisdier dit jaar wel ziek wordt en je de behandeling helemaal zelf moet betalen?

Omdat ik maandelijks geld overheb om een spaarpotje voor ze aan te leggen heb ik ervoor gekozen mijn beesten niet te verzekeren. Ik kan het risico best dragen, als er onverwachte kosten komen. En vind dat de verzekeringen nog steeds te weinig standaard behandelingen vergoeden om bij gezonde beesten rendabel te zijn.
Oh, dat komt wel goed als er iets gebeurt :). De verzekerde kat is bovendien nog jong, komt niet buiten etc, dus de kans is niet zo groot dat er wat gebeurt. En zodra ik weer een baan heb, verzeker ik haar meteen weer :)
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 7 juni 2011 @ 14:38:33 #112
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_97838801
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 14:27 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Oh, dat komt wel goed als er iets gebeurt :). De verzekerde kat is bovendien nog jong, komt niet buiten etc, dus de kans is niet zo groot dat er wat gebeurt. En zodra ik weer een baan heb, verzeker ik haar meteen weer :)
Ze kan natuurlijk met haar staart tussen een kastdeur komen.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 14:39:40 #113
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_97838846
quote:
6s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 14:38 schreef Lienekien het volgende:

[..]

:P.
Nee, wij hebben onze kattenellende wel gehad. Deze gaan 20 jaar oud worden zonder ook maar één kwaaltje *).
Niet meer actief op Fok!
  Moderator dinsdag 7 juni 2011 @ 14:40:11 #114
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_97838872
quote:
6s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 14:38 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Of van de trap vallen en haar rug kneuzen (Hummer), of compleet door een horraam heen springen en dus uit een bovenraam naar beneden vallen (Hummer, op een zaterdag om 23:45 :') )
  dinsdag 7 juni 2011 @ 14:41:19 #115
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_97838921
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 14:40 schreef senesta het volgende:

[..]

Of van de trap vallen en haar rug kneuzen (Hummer), of compleet door een horraam heen springen en dus uit een bovenraam naar beneden vallen (Hummer, op een zaterdag om 23:45 :') )
Of allergisch zijn voor vlooien, of van drie hoog naar beneden vallen, of blaasgruis krijgen of een enorme tumor krijgen. Of met de staart tussen de deur dus :').
Niet meer actief op Fok!
pi_97840117
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 14:40 schreef senesta het volgende:

[..]

Pfff wat een verschrikkelijke dingen,vooral die om 23.45 wat een heerlijke tijd voor zoiets... :X
Wat ben je dán blij dat je verzekerd bent..... teminste,dat zou ik hebben :9
Nou,mijn allerliefste (s)katje is verzekerd,nu moet hij de 30 dagen (wachttijd) nog ff heelhuids doorkomen
  dinsdag 7 juni 2011 @ 22:52:53 #117
286949 Thinkk-Pinkk
Tickety-boo
pi_97865397
Ik heb een labrador.. en wil eigenlijk een verzekering voor HD en dat soort dingen. maar meestal wordt dat niet verzekert of is het zo duur dat ik dat bedrag per maand beter apart kan zetten voor mocht t ooit nodig zijn en dan houd ik nog geld over.
I solemnly swear i'm up to no good
  Moderator dinsdag 7 juni 2011 @ 23:08:58 #118
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_97866336
Klopt, HD zit bijna nergens in. Wat ik meestal las was dat de onderzoeken die leiden tot diagnose wel vergoed werden maar alles na de diagnose niet meer. Was voor mij destijds reden om mijn hond niet te verzekeren maar daar had ik achteraf wel spijt van.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 23:11:49 #119
286949 Thinkk-Pinkk
Tickety-boo
pi_97866493
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 23:08 schreef senesta het volgende:
Klopt, HD zit bijna nergens in. Wat ik meestal las was dat de onderzoeken die leiden tot diagnose wel vergoed werden maar alles na de diagnose niet meer. Was voor mij destijds reden om mijn hond niet te verzekeren maar daar had ik achteraf wel spijt van.
ja weet nog niet zo goed wat ik er mee moet eigenlijk.. maar eens wat verder in verdiepen
I solemnly swear i'm up to no good
pi_98017207
Ik heb mijn katjes beide verzekerd bij Petplan. Ze zijn nu zo'n 5 jaar oud en eigenlijk nooit problemen gehad. Een keer een kapot pootje, met een hoop bloed :N

Het is niet dat ik de rekening van de dierenarts nu niet kan dragen.. Ze staan dus op het goedkoopste pakket. Ik wil ze juist wanneer ze ouder worden extra gaan verzekeren, wanneer er meer kans is op problemen. Tot die tijd betaal ik mogelijk voor niets, maar dat is toch met alle verzekeringen zo?
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_98017382
Ik heb mijn hondje Harley (maltezer, gecastreerde reu, 4 jaar) vanaf dat ie 10 weken oud was verzekerd bij Proteq.

Gelukkig heeft hij nooit wat, maar je weet maar nooit! Overigens ben ik toch wel blij met de verzekering tot nu toe. Ik krijg bijvoorbeeld wel elk consult vergoed. De jaarlijkse coctailenting (die niet vergoed wordt) kost me dus maar 25 euro.

(En ja, ik weet dat ik dat dubbel en dwars zelf betaald heb, maar dat is het principe van een verzekering natuurlijk).

Edit: ik zie dat ik al gepost had in dit topic. Nou ja, nog steeds tevreden over Proteq dus!
Alleen met zelfspot kun je overleven...
  zaterdag 11 juni 2011 @ 13:25:52 #122
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_98021899
Mijn katten zijn niet verzekerd en ik weet niet of ik dat ook zou willen/doen, daar moet ik nog over nadenken.
Vraagje: moet je elk jaar je katten laten inenten van de verzekering?
klerkje
pi_98111271
Lijkt me niet meer dan redelijk dat ze dat eisen, ik zat zelf alleen even rond te kijken, de dekkingen zijn 2000, 2500 en 5000 maximaal per jaar.

Weet iemand of er ook huisdierverzekeringen zijn die een eigen risico hebben van bijvoorbeeld ~250 euro op jaarbasis en dus alleen de echte grote kosten pakken?
Anders dan leg ik gewoon een klein spaarpotje aan (binnenkat = weinig risico)
pi_98362697
Zo de premie is even omhoog gegaan, van 23 euro naar 38 euro. 8)7 Ik zit nu te denken of ik het zelf maandelijks apart ga leggen ipv de verzekering door te laten lopen. Als ik dit 1 jaar apart leg en er gebeurt niks dan heb ik al meer dan de helft voor zoiets groots als een MRI-scan.
Aan de andere kant heb ik al 7 jaar een verzekering... toch maar even nadenken.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  zondag 19 juni 2011 @ 09:53:39 #125
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_98362887
In de tussentijd heb ik weer een baan gekregen, dus ik heb mijn opzegging vd verzekering ook weer ingetrokken. Pippa is dus weer een jaartje verzekerd bij Petplan *O*.
Niet meer actief op Fok!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')