abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61966423
Ahmejinejad is nu in New York en op CNN bij Larry King, hij zegt dat de atoombom zijn kracht kwijt is en nooit meer ingezet kan en zal worden.
Hij zei,
quote:
kon de atoombom het uiteenvallen van de Sovjet-Unie voorkomen?
kan de atoombom het regime in Noord-Korea in het zadel houden?
Mooi gezegd trouwens.

En toch wil Bush, ondanks dat de man naar New York is gekomen, niet met de man praten, en ook Mc Cain wil niet met hem praten, terwijl Colin Powell en James Baker en ook Obama wel willen praten.
Waarom wil je niet met iemand praten als hij bij je op de stoep staat?
Kan iemand me dat uitleggen??
quote:
Ahmadinejad wil in debat met presidentskandidaten
Uitgegeven: 19 september 2008 11:21
Laatst gewijzigd: 19 september 2008 13:35

AMSTERDAM - De Iraanse president Mahmoud Ahmadinejad wil tijdens zijn bezoek aan New York in debat met Barack Obama en John McCain. Dat zei hij tegenover de Iraanse staatstelevisie.
ANP

Ahmadinejad is volgende week voor een bezoek aan de Verenigde Naties in New York. Eerder had de Iraanse leider al aangegeven met George Bush in debat te willen gaan.

"Ik ben klaar voor een debat met de Amerikaanse presidentskandidaten over wereldproblemen in het VN-hoofdkwartier", aldus Ahmadinejad, die de voorwaarde stelt dat het debat openbaar moet zijn voor de media.

Barack Obama heeft altijd gezegd de dialoog aan te willen gaan met wereldleiders met een discutabele reputatie, onder wie Ahmadinejad. John McCain heeft hem hier vaak hard op aangevallen.

Volgens de Republikein tekent de houding van Obama zijn onervarenheid. McCain stelt dat Barack Obama geen idee heeft hoe hij moet omgaan met recalcitrante leiders op het wereldtoneel.

Eerder deze week dreigde Amerika met nieuwe sancties na een kritisch rapport van het atoomagentschap IAEA. Volgens de IAEA is Iran nog altijd bezig met verrijken van uranium en traineert het land het VN-onderzoek naar het Iraanse nucleaire programma.
  zondag 28 september 2008 @ 11:34:35 #2
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_61966589
Als die Iranees gewoon de regeltjes volgde van het atoomagenschap dan was hij welkom.....
pi_61966677
Interessant. Als McCain zo'n grote mond heeft over democratie en vrijheid, laat 'm dan ook maar eens in debat gaan met zo'n mafketel.
pi_61966679
quote:
Op zondag 28 september 2008 11:34 schreef Buschetta het volgende:
Als die Iranees gewoon de regeltjes volgde van het atoomagenschap dan was hij welkom.....
En dat hij Israel niet van plan is aan te vallen
Tuurlijk heeft ie een atoombom in ontwikkeling of de capaciteiten om dat te doen
pi_61966779
quote:
Op zondag 28 september 2008 11:39 schreef henkway het volgende:

[..]

En dat hij Israel niet van plan is aan te vallen
Tuurlijk heeft ie een atoombom in ontwikkeling of de capaciteiten om dat te doen
Hij heeft dus in meerdere speeches aangegeven Israel van de kaart te willen vegen.

Overigens heb ik, ondanks PBerends aanbiddende woorden over Obama, nog steeds geen gesprek gezien van Obama met Ahmadinejad.
En dan nog is de vraag wat daar uberhaupt concreet uitkomt.

Praatjes vullen geen gaatjes, zullen we maar zeggen.
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
pi_61966827

Geen idee waarom McCain (of Obama, of Bush) hem niet zou willen ontmoeten.

De VS is weer lekker bezig met een vijand te creëren die niet bestaat.
pi_61966896
quote:
Op zondag 28 september 2008 11:46 schreef huhggh het volgende:

[..]

Hij heeft dus in meerdere speeches aangegeven Israel van de kaart te willen vegen.

Overigens heb ik, ondanks PBerends aanbiddende woorden over Obama, nog steeds geen gesprek gezien van Obama met Ahmadinejad.
En dan nog is de vraag wat daar uberhaupt concreet uitkomt.

Praatjes vullen geen gaatjes, zullen we maar zeggen.
Colin Powell en James Baker wilden wel met hem gaan praten
Voor Obama is het even een stap te ver nu

Mc Cain zou waarschijnlijk in Syrie uit het vliegtuig stappen

[ Bericht 4% gewijzigd door henkway op 28-09-2008 12:09:46 ]
pi_61967240
quote:
Op zondag 28 september 2008 11:54 schreef henkway het volgende:

[..]

Colin Powell en James Baker wilden wel met hem gaan praten
Voor Obama is het even een stap te ver nu
Praten is natuurlijk heel gezellig enzo, maar deze man, Ahmejinejad , heeft gewoon een hele foute en vooral enge mentaliteit.
Voordat iedereen hier nogal hoopvol naief denkt over een dialoog met hem, zou ik iedereen kunnen aanraden eens goed in het gedachtegoed te duiken van wat hij en de zijnen aanhangt.

Begin maar eens met dat verhaal over de laatste verborgen imam.
Eens kijken of je dan nog steeds zo naief in dit verhaal staat.
Faal van de eeuw.
pi_61967271
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_61969481
quote:
Op zondag 28 september 2008 12:12 schreef huhggh het volgende:

[..]

Praten is natuurlijk heel gezellig enzo, maar deze man, Ahmejinejad , heeft gewoon een hele foute en vooral enge mentaliteit.
Voordat iedereen hier nogal hoopvol naief denkt over een dialoog met hem, zou ik iedereen kunnen aanraden eens goed in het gedachtegoed te duiken van wat hij en de zijnen aanhangt.

De VS heeft de afgelopen jaren 2 buurlanden van Iran binnengevallen: Irak en Afghanistan.

Stel dat China Mexico en Canada binnen waren gevallen. Welke taal zou de VS dan uitslaan?
pi_61969625
quote:

[..]

Deze man had een goed en verstandig verhaal.

De US moet eens ophouden overal kernraketten neer te zetten daar worden andere mensen heel zenuwachtig van
pi_61969867
quote:
Op zondag 28 september 2008 14:16 schreef henkway het volgende:

[..]

Deze man had een goed en verstandig verhaal.

De US moet eens ophouden overal kernraketten neer te zetten daar worden andere mensen heel zenuwachtig van
Verhalen zijn leuk en aardig, maat met verhalen doe je geen zaken.
Hij wil nog steeds Israel van de kaart vegen, lekker vredelievend toch.
Overigens moet je je niet te veel op een speech richten, maar meer zijn hele reputatie, doen en laten, in ogenschouw nemen.

Nog steeds heb ik Obama-lover en jou niet gehoord over het gedachtegoed wat hij aanhangt.
Komt dat ongelegen ofzo? Of is ontwijken makkelijker op zo'n mooie zondagmiddag?
Faal van de eeuw.
pi_61969934
Echt bizar dat die haatbaard gewoon Amerika in kan komen en daar ook nog levend weet weg te komen.

Only in Amerika
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_61970084
quote:

[..]

Waar baseer jij dat eigenlijk op? Omdat het niet strookt met jouw Westerse moraal, normen en waarden? Is er een vaste definitie van beschaafdheid?
quote:

Voorlopig bezet hij geen delen van West Europa. Voorlopig stuurt hij z'n leger niet naar alle hoeken van de wereld om met grof geweld grondstoffen en olievoorraden veilig te stellen.
pi_61970091
quote:
Op zondag 28 september 2008 14:29 schreef JohnDope het volgende:
Echt bizar dat die haatbaard gewoon Amerika in kan komen en daar ook nog levend weet weg te komen.

Only in Amerika
Echt bizar dat oorlogscriminelen als Bush en Cheney zomaar weg kunnen komen. Echt bizar dat al die CEO's van failliete banken zomaar vrijuit gaan.

Only in Amerika
pi_61970128
quote:
Op zondag 28 september 2008 14:35 schreef pberends het volgende:

[..]

Echt bizar dat oorlogscriminelen als Bush en Cheney zomaar weg kunnen komen. Echt bizar dat al die CEO's van failliete banken zomaar vrijuit gaan.

Only in Amerika
Met alle respect; die Amerikanen dreigen de hele tijd dat ze Iran gaan bombarderen en hebben ze de kans om de grootste vijand af te schieten of te arresteren en doen ze het niet.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_61970132
quote:
Op zondag 28 september 2008 14:29 schreef JohnDope het volgende:

Only in Amerika
Moet de man dood dan? En George W. Bush. Mag die dan blijven leven?
pi_61970170
quote:
Op zondag 28 september 2008 14:37 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Moet de man dood dan? En George W. Bush. Mag die dan blijven leven?
Bush wilt die Iranees mol hebben. En die Iranees wil Bush mol hebben.
Zo simpel is het.
pi_61970177
quote:
Op zondag 28 september 2008 14:37 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Met alle respect; die Amerikanen dreigen de hele tijd dat ze Iran gaan bombarderen en hebben ze de kans om de grootste vijand af te schieten of te arresteren en doen ze het niet.
Wat is dit voor kolder? Waar wil je Ahmadinejad voor aanhouden dan?

Wat heeft hij de wereld misdaan?
pi_61970232
quote:
Op zondag 28 september 2008 14:38 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Wat is dit voor kolder? Waar wil je Ahmadinejad voor aanhouden dan?

Wat heeft hij de wereld misdaan?
Aanhouden kan, maar vanmij apart schieten ze die haatbaard ter plekke dood, dan hoeft Iran misschien ook niet plat gegooid te worden als die haatbaard onder de groene zoden ligt.

En of hij de wereld wat heeft misdaan doen er niet toe. Feit is dat Bush en die Iranees elkaars bloed wel kunnen drinken.
pi_61970331
quote:
Op zondag 28 september 2008 14:40 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Aanhouden kan, maar vanmij apart schieten ze die haatbaard ter plekke dood, dan hoeft Iran misschien ook niet plat gegooid te worden als die haatbaard onder de groene zoden ligt.

En of hij de wereld wat heeft misdaad doen er niet toe. Feit is dat Bush en die Iranees elkaars bloed wel kunnen drinken.
Je wilt iemand dood hebben, maar het maakt niet uit of hij iemand wat misdaan heeft?

Wat ben jij voor psychopaat?
pi_61970397
quote:
Op zondag 28 september 2008 14:43 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Je wilt iemand dood hebben, maar het maakt niet uit of hij iemand wat misdaan heeft?

Wat ben jij voor psychopaat?
Nogmaals van mij hoeft er helemaal niemand dood, maar feit is dat die Iranees Bush wilt dood hebben en vice versa.
pi_61970432
quote:

[..]

Admadinejad is maar een poppetje in het hele geheel. Hem afschieten heeft geen enkele zin.
pi_61970433
quote:
Op zondag 28 september 2008 14:40 schreef JohnDope het volgende:

[..]

En of hij de wereld wat heeft misdaan doen er niet toe. Feit is dat Bush en die Iranees elkaars bloed wel kunnen drinken.
Nou van mij mag Bush na de aangerichte ellende ook wel dood
pi_61970483
quote:
Op zondag 28 september 2008 14:46 schreef pberends het volgende:

[..]

Admadinejad is maar een poppetje in het hele geheel. Hem afschieten heeft geen enkele zin.
Het heeft in ieder geval meer zin dan om hem in leven te houden.
pi_61970522
quote:
Op zondag 28 september 2008 14:48 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Het heeft in ieder geval meer zin om hem in leven te houden en ook krijgt die Iranees straks weer die stoere praatjes dat die amerikanen allemaal mietjes zijn omdat ze hem hebben laten leven in de VS.
Die man is gewoon op rondreis.

Jij bent net zo mesjokke als Bush.
pi_61970595
quote:
Op zondag 28 september 2008 14:49 schreef henkway het volgende:

[..]

Die man is gewoon op rondreis.

Jij bent net zo mesjokke als Bush.

Stel iemand bedreigt jou en wil jou dood hebben om vervolgens jouw bloed te drinken. Vervolgens heeft die mafkees het lef om bij jouw huis aan te bellen.
Laat jij hem dan binnen
pi_61971064
quote:
Op zondag 28 september 2008 14:52 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Stel iemand bedreigt jou en wil jou dood hebben om vervolgens jouw bloed te drinken. Vervolgens heeft die mafkees het lef om bij jouw huis aan te bellen.
Laat jij hem dan binnen
Als jij op dat moment al honderdduizenden moorden op je geweten hebt, wie ben jij dan om iemand de deur te weigeren?

Hoezo dubbele moraal?
pi_61971095
quote:
Op zondag 28 september 2008 15:08 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Als jij op dat moment al honderdduizenden moorden op je geweten hebt, wie ben jij dan om iemand de deur te weigeren?

Hoezo dubbele moraal?
Al zou die miljoenen moorden op zijn geweten hebben, dan nog zijn het gezworen vijanden die elkaars bloed kunnen en willen drinken.

Overigens kan Bush als cowboy-zijnde makkelijk zelf de klus klaren, is ook een mooie afsluiting van zijn presidentstermijn.

En eerlijk is eerlijk, als die Iranees weg is, bestaat er ook een kans dat Iran niet meer aangevallen hoeft worden.

Dit is trouwens een objectief betoog, want ik vind dat die Iranees (en Bush),de - politiek correcte - actualiteiten een stuk aangenamer maken.

[ Bericht 10% gewijzigd door JohnDope op 28-09-2008 15:25:17 ]
pi_61971598
quote:
Op zondag 28 september 2008 14:52 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Laat jij hem dan binnen
Ja.
En zou benieuwd zijn naar zijn beweegredenen
  zondag 28 september 2008 @ 15:31:56 #32
227671 Cith
Of Scotland
pi_61971690
Mensen die denken dat Ahmadinejad de machtigste persoon in Iran is
quote:
C = X...
PM me voor 100 EUR! (en dat is serieus, probeer maar! :P )
pi_61971713
Ik vind het niet te verkopen aan de Burger en al helemaal niet aan de soldaten. Dan vind ik ook dat als die Ahmadinejad weer naar huis is vertrokken dat de VS geen harde taal tegen Iran moet gaan uitkramen.
pi_61971774
quote:
Op zondag 28 september 2008 15:33 schreef JohnDope het volgende:
Ik vind het niet te verkopen aan de Burger en al helemaal niet aan de soldaten. Dan vind ik ook dat als die Ahmadinejad weer naar huis is vertrokken dat de VS geen harde taal tegen Iran moet gaan uitkramen.
Stoer doen he.
De US moet niet overal kernraketten neer zetten.

US soldaten zitten niet in IRAN
pi_61972037
quote:

[..]

Ze kunnen het niet volgens VS recht en internationaal recht noch zou het hen goed doen.
pi_61972085
quote:

[..]Met alle respect; die Amerikanen dreigen de hele tijd dat ze Iran gaan bombarderen en hebben ze de kans om de grootste vijand af te schieten of te arresteren en doen ze het niet.
Ik zou het terecht vinden als de US 3 kernraketten terug zou krijgen op New York
pi_61972476
quote:
Op zondag 28 september 2008 15:46 schreef Fokski het volgende:

[..]

Ze kunnen het niet volgens VS recht en internationaal recht noch zou het hen goed doen.
Dat geloof ik ook wel, maar ik vind het dan wel raar dat het volgens het recht wel mag dat Amerika een raketaanval/oorlog met Iran begint.
pi_61972514
quote:
Op zondag 28 september 2008 15:49 schreef henkway het volgende:

[..]

Ik zou het terecht vinden als de US 3 kernraketten terug zou krijgen op New York
Dan moeten ze die eerst wel hebben en dan is het nog maar de vraag of ze door het raketschild heen komen
pi_61972645
quote:
Op zondag 28 september 2008 16:05 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Dan moeten ze die eerst wel hebben en dan is het nog maar de vraag of ze door het raketschild heen komen
nou die kunnen ze dan op Israël knallen
en op een paar legerbasis in Irak, is hetzelfde effect
pi_61973080
John, zoek hulp. Heb zelden meegemaakt dat iemand zo'n enorme oogkleppen op heeft. Je spreekt van vijanden terwijl beide jongens totaal geen probleem met elkaar hebben. Het probleem zit in jou hoofd. Namelijk het probleem dat iemand die anders denkt je vijand zou moeten zijn. Je zou de incidenten die er de afgelope jaren zijn geweest eens op een rijtje moeten zetten en het dan vanuit Iranees perspectief moeten bekijken. Ik keur absoluut de uitlatingen niet goed van de beste man maar zolang hij niks aanricht moet je ook gewoon realistisch zijn en proberen er dmv dialoog uit te komen..Met het weigeren van conversatie bereik je namelijk helemaal niks;) Hoogstens een tegenovergesteld effect.
Hinc lucem et pocula sacra
pi_61973191
quote:
Op zondag 28 september 2008 16:21 schreef TheNold het volgende:
John, zoek hulp. Heb zelden meegemaakt dat iemand zo'n enorme oogkleppen op heeft. Je spreekt van vijanden terwijl beide jongens totaal geen probleem met elkaar hebben.
Ik kan niet oordelen of je hulp nodig hebt, maar ik kan wel zien dat jij je huiswerk niet gedaan hebt
pi_61974642
quote:
Op zondag 28 september 2008 16:25 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Ik kan niet oordelen of je hulp nodig hebt, maar ik kan wel zien dat jij je huiswerk niet gedaan hebt
Goed dat jij geen US president bent.
Een idioot is genoeg in het witte huis
pi_61975098
quote:
Op zondag 28 september 2008 15:35 schreef henkway het volgende:

[..]

Stoer doen he.
De US moet niet overal kernraketten neer zetten.

US soldaten zitten niet in IRAN

Noem eens een aantal voorbeelden dan waar zetten ze dan overal kernrakketten neer ?
pi_61975194
quote:
Op zondag 28 september 2008 17:48 schreef USAISCOOL het volgende:

[..]

Noem eens een aantal voorbeelden dan waar zetten ze dan overal kernrakketten neer ?
polen
pi_61975355
quote:
Op zondag 28 september 2008 17:53 schreef henkway het volgende:

[..]

polen
En dat is overal?
Vreemde definitie.
Faal van de eeuw.
pi_61975384
quote:
Op zondag 28 september 2008 17:53 schreef henkway het volgende:

[..]

polen
Ik verwachte al dat antwoord die rakketten die in Polen komen te staan zijn onderscheppings rakketten helemaal geen kernrakketten.
pi_61975424
quote:
Op zondag 28 september 2008 17:59 schreef huhggh het volgende:

[..]

En dat is overal?
Vreemde definitie.
Turkije, Nederland, Belgie, Italie en Duitsland.
pi_61975619
quote:
Op zondag 28 september 2008 18:03 schreef Fokski het volgende:

[..]

Dus niet overal.
Niet dat hier nou zo'n grote voorstander van ben, maar een actieve bedreiging is het nou ook weer niet.
Want hoelang liggen die krengen nu wel niet in Nederland?
Dit is niet iets van onlangs geleden.
Faal van de eeuw.
pi_61975935
quote:
Op zondag 28 september 2008 18:12 schreef huhggh het volgende:

[..]

Dus niet overal.
Anders ga je het woord overal even te letterlijk nemen. Feit is dat de VS in veel landen kernwapens heeft gestationeerd.
quote:
Op zondag 28 september 2008 18:12 schreef huhggh het volgende:

[..]

Niet dat hier nou zo'n grote voorstander van ben, maar een actieve bedreiging is het nou ook weer niet.
Want hoelang liggen die krengen nu wel niet in Nederland?
Dit is niet iets van onlangs geleden.
Ooit gehoord van verandering in de macht? Dat het 60 (?) jaar lang goed is gegaan betekent niet dat het de komende 60 jaar óók goed gaat. de VS verandert, de wereld verandert en onze relaties zijn ook veranderd.
pi_61975970
quote:
Op zondag 28 september 2008 18:01 schreef USAISCOOL het volgende:

[..]

Ik verwachte al dat antwoord die rakketten die in Polen komen te staan zijn onderscheppings rakketten helemaal geen kernrakketten.
kunnen zo kernkoppen op gezet worden

Maar ik neem de russen niet kwalijk als ze nu ook raketten in CUBA neer gaan zetten
volstrekt prima
en in Venezuela

[ Bericht 5% gewijzigd door henkway op 28-09-2008 18:35:13 ]
pi_61976075
quote:
Op zondag 28 september 2008 18:03 schreef Fokski het volgende:

[..]

Dat zijn tactische kernwapens voor op een F-16 en die zijn van de Navo. voor zover ik weet hebben deze landen geen kern rakketten (ICBM).
  zondag 28 september 2008 @ 18:33:18 #52
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_61976110
quote:
Op zondag 28 september 2008 11:46 schreef huhggh het volgende:

[..]

Uiteraard heb je daar een goede bron voor? Want volgens mij heeft hij het nog niet eens één keer gezegd, laat staan meerdere keren, ook al rapporteerden heel veel van de internationale pers dat hij dat gezegd zou hebben.
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
pi_61976353
quote:
Op zondag 28 september 2008 18:33 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

Uiteraard heb je daar een goede bron voor? Want volgens mij heeft hij het nog niet eens één keer gezegd, laat staan meerdere keren, ook al rapporteerden heel veel van de internationale pers dat hij dat gezegd zou hebben.
Lieverd, je moet dan ook het internationale nieuws volgen.
Niet die soundbites die je op de NOS/RTL soms voorbij hoort komen.
Want dan had je dit namelijk geweten.
Faal van de eeuw.
  zondag 28 september 2008 @ 19:17:16 #54
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_61977153
Ik vond hem intelligenter overkomen dan ik had verwacht, maar het blijft een eng mannetje.
  zondag 28 september 2008 @ 19:39:05 #55
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_61977771
quote:
Op zondag 28 september 2008 18:26 schreef henkway het volgende:

[..]

kunnen zo kernkoppen op gezet worden

Maar ik neem de russen niet kwalijk als ze nu ook raketten in CUBA neer gaan zetten
volstrekt prima
en in Venezuela
Dat zijn compleet verschillende wapensystemen, lijkt me onpraktisch zoniet onmogelijk om SAM's/ ABM's uit te rusten met kernkoppen.

En heb je het dan over offensieve raketten in Venezuela of Cuba? Defensief heeft daar geen zin namelijk, en ik weet niet of je hebt meegekregen hoe het plaatsen van raketten op Cuba de vorige keer is gegaan....

[ Bericht 8% gewijzigd door Wheelgunner op 28-09-2008 19:55:55 ]
pi_61977981
quote:
Ik vond hem intelligenter overkomen dan ik had verwacht, maar het blijft een eng mannetje.
Geloof vooral de fearmongers. Ik vond dat hij toch wel op sommige vlakken een punt had.

Zoals over de atoombom: hij zal het niet offensief inzetten maar gebruikt het als defensief middel. Ik vind dat niet gek aangezien Iran gewoonweg is omsingeld door de Westerse Imperialistische Asmogendheden
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 28 september 2008 @ 19:53:07 #57
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_61978147
quote:
Op zondag 28 september 2008 19:46 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Geloof vooral de fearmongers.
Wat heeft dat met de fearmongers te maken? Ik heb toch zelf zijn interview gezien, evenals veel van zijn eerdere toespraken.
quote:
Ik vond dat hij toch wel op sommige vlakken een punt had.

Zoals over de atoombom: hij zal het niet offensief inzetten maar gebruikt het als defensief middel. Ik vind dat niet gek aangezien Iran gewoonweg is omsingeld door de Westerse Imperialistische Asmogendheden
Wat heeft hij eraan als defensief wapen? Hij kan nooit genoeg kernwapens en effectieve lanceersystemen ontwikkelen om echt een afschrikkend vermogen te hebben tegenover NATO en de VS. Het MAD-principe is alleen geloofwaardig bij nucleaire supermachten...

In handen van Iran is het gevaarlijk en nutteloos.
pi_61978164
quote:
Op zondag 28 september 2008 19:39 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Dat zijn compleet verschillende wapensystemen, lijkt me onpraktisch zoniet onmogelijk om SAM's uit te rusten met kernkoppen.

En heb je het dan over offensieve raketten in Venezuela of Cuba? Defensief heeft daar geen zin namelijk, en ik weet niet of je hebt meegekregen hoe het plaatsen van raketten op Cuba de vorige keer is gegaan....
ik neem aan dat die offensieve raketten ook wel met Venezolaanse schepen van Venezuela naar CUBA kunnen he?
Zal wel veel handel tussen Chavez en Castro zijn, sigaren ofzo
De russen zijn er pas nog geweest, zogenaamd voor een oefening
  zondag 28 september 2008 @ 19:55:19 #59
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_61978215
quote:
Op zondag 28 september 2008 19:53 schreef henkway het volgende:

[..]

ik neem aan dat die offensieve raketten ook wel met Venezolaanse schepen van Venezuela naar CUBA kunnen he?
De russen zijn er pas nog geweest, zogenaamd voor een oefening
Het kan zeker, maar je weet toch wat er de vorige keer is gebeurd? Wat is het nut dus?
pi_61978412
quote:
Op zondag 28 september 2008 19:53 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Wat heeft dat met de fearmongers te maken? Ik heb toch zelf zijn interview gezien, evenals veel van zijn eerdere toespraken.
[..]

Wat heeft hij eraan als defensief wapen? Hij kan nooit genoeg kernwapens en effectieve lanceersystemen ontwikkelen om echt een afschrikkend vermogen te hebben tegenover NATO en de VS. Het MAD-principe is alleen geloofwaardig bij nucleaire supermachten...

In handen van Iran is het gevaarlijk en nutteloos.
Vergeet die textbookwijsheden. In dit geval, in deze contect is een kernbom handig. Ook al heb je er slechts 10, het afschrikwekkend effect dat je een bom kan gooien op Israel of op Amerikaanse troepen is grotendeels voldoende. Het steunen van proxies past in dat stramien. Ik heb ook meerdere interviews gezien en het is duidelijk dat de steun voor proxies uit tactische overwegingen wordt gedaan.
Sowieso zou hij pas Amerika kunnen pleasen wanneer ze onomwonden voor het kapitalistische model kiezen. Dat zou betekenen dat IMF en de World bank hun kaalvreet operaties kunnen beginnen. Vind je het gek dat Chavez en Iran daarvoor passen?

Vijanden van het westen worden altijd afgeschilderd als idioten, als wilde beesten maar in feite zijn het gewoon Wildersen (om het in NL-termen te zeggen). Afschuwelijke ideeen, verstandige mensen.
Deuger, Woke & Gutmensch
  zondag 28 september 2008 @ 20:03:48 #61
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_61978485
quote:
Op zondag 28 september 2008 20:01 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Vergeet die textbookwijsheden. In dit geval, in deze contect is een kernbom handig. Ook al heb je er slechts 10, het afschrikwekkend effect dat je een bom kan gooien op Israel of op Amerikaanse troepen is grotendeels voldoende. Het steunen van proxies past in dat stramien. Ik heb ook meerdere interviews gezien en het is duidelijk dat de steun voor proxies uit tactische overwegingen wordt gedaan.

Vijanden van het westen worden altijd afgeschilderd als idioten, als wilde beesten maar in feite zijn het gewoon Wildersen (om het in NL-termen te zeggen). Afschuwelijke ideeen, verstandige mensen.
Nou, dat is me nogal een generalisatie. Kijk bijvoorbeeld naar speeches van Chavez, die man is belachelijk dom.
pi_61978530
quote:
Op zondag 28 september 2008 20:03 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Nou, dat is me nogal een generalisatie. Kijk bijvoorbeeld naar speeches van Chavez, die man is belachelijk dom.
Dom? Hij krijgt het verwijt dat hij een dictator is, schrijft een referendum uit, wordt met vlag en wimpel herkozen. Noem je dat dom?
Deuger, Woke & Gutmensch
  zondag 28 september 2008 @ 20:06:37 #63
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_61978583
quote:
Op zondag 28 september 2008 20:05 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dom? Hij krijgt het verwijt dat hij een dictator is, schrijft een referendum uit, wordt met vlag en wimpel herkozen. Noem je dat dom?
Nee, dat is om dat zijn kiezers dom zijn. De man is achterlijk, lachwekkend zelfs. Als je even lol wilt hebben, bekijk op YouTube zijn speeches...
pi_61978683
quote:
Op zondag 28 september 2008 20:06 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Nee, dat is om dat zijn kiezers dom zijn. De man is achterlijk, lachwekkend zelfs. Als je even lol wilt hebben, bekijk op YouTube zijn speeches...
Dat zijn pogingen tot humor. Liever dat dan teksten als 'de oorlog in Irak is een kruistocht' of 'laten we elke vrijdag bidden voor onze zoons en dochters'.

Die ahmadiniedinges is trouwens ook niet dom. Hij pwnde ooit een keer flink zo'n typisch Amerikaanse sensatiezuchtige journalist:
quote:
PELLEY: Sir, what were you thinking? The World Trade Center site is the most sensitive place in the American heart, and you must have known that visiting there would be insulting to many, many Americans.

AHMADINEJAD: Why should it be insulting?

PELLEY: Well, sir, you're the head of government of an Islamist state that the United States government says is a major exporter of terrorism around the world.

AHMADINEJAD: Well, I wouldn't say that what the American government says is the prerequisite here. Something happened there which led to other events. Many innocent people were killed there. Some of those people were American citizens obviously. We obviously are very much against any terrorist action and any killing. And also we are very much against any plots to sow the seeds of discord among nations. Usually you go to these sites to pay your respects. And also to perhaps air your views about the root causes of such incidents. I think that when I do that, I will be paying, as I said earlier, my respect to the American nation.

PELLEY: But the American people, sir, believe that your country is a terrorist nation, exporting terrorism in the world. You must have known that visiting the World Trade Center site would infuriate many Americans, as if to be mocking the American people.

AHMADINEJAD: Well, I'm amazed. How can you speak for the whole of the American nation?

PELLEY: Well, the American nation . . .

AHMADINEJAD: . . . you are representing a media and you're a reporter. The American nation is made up of 300 million people. There are different points of view over there. I would like to think that the points of view of the American people is very close to the points of view of the Iranian people. The American people are very much against and opposed what certain American officials are saying and their points of view. And they're also, the way that the people have voted in the American elections is very telling. And we are criticizing such behavior on the part of the American government. We believe that if anyone just allows himself to accuse others, there will be no possibility for peace and friendship.
PWND
Deuger, Woke & Gutmensch
  zondag 28 september 2008 @ 20:09:55 #65
135430 Sargon
Canes latrantes non mordent
pi_61978684
Wat een redelijke gematigde man

Sorry hoor maar zijn achterlijkheid kwam weer naar boven toen het over homo's en holocaust ging.
pi_61978790
Ik wil trouwens niet zeggen dat ahmadiniedinges gelijk heeft, ik wil enkel zeggen dat het geen idioot is en hij in zijn recht staat. Hij zegt verschrikkelijke dingen over Israel, daar niet van, maar zijn basispunt dat het niet de arabieren waren die de joden uitmoordden is een terechte. De opmerking later van hem 'u had ze ook Alaska kunnen geven' is tegen het randje maar ik begrijp zijn punt. Nogmaals: je zou in zekere zin een vergelijking kunnen trekken met Wilders, alhoewel je Iran natuurlijk serieuzer moet nemen.
Deuger, Woke & Gutmensch
  zondag 28 september 2008 @ 20:19:08 #67
8898 Darklight
The Truth Will Set You Free
pi_61978966
Bush is helemaal niet anti-Iran
Hij heeft zelfs een Israelische aanval voorkomen
'Bush voorkwam Israëlische aanval op Iran'
pi_61979171
Interview met New York Times
quote:
NYT: On another subject, you are a Persian; you are not an Arab. Your country has never directly at least fought a war with Israel, and yet you seem obsessed by the Jews. Why?

President Ahmadinejad: We have nothing to do with their business at all. Jewish people live in Iran; they have lived there historically. They have a representative in our Parliament. Although there are only 20,000 people, they still have one representative in Parliament. Whereas for the rest of the population you have a minimum requirement of 150,000 people to have one representative. So the Jewish people are treated just like everyone else, like the Christians and the Muslims and the Zoroastrians. They are respected. Everyone is respected.

The question is really over Zionism. Zionism is not Judaism. It is a political party. It is a very secretive political party, which is the root cause of insecurity and wars. For 60 years in our region people have been killed, they have been threatened for 60 years, they have been aggressed upon for 60 years. Several large wars have occurred. A large number of territories there are occupied. More than five million people have been displaced and become refugees. Women and children are attacked in their own homes. They demolish homes over the heads of women and children with bulldozer, in their own house, in their own homeland. These are not crimes that one can shut ones eyes to. We disagree with these criminal acts and we announce it loud and clear. The anger of the U.S. government does not prevent us from saying loud and clear what we think about these acts. As long as these crimes are not rooted out we will continue voicing our concern.

I am surprised that in your media there is hardly any attention to the human rights crimes committed by the Zionist regime, nor to the ongoing crimes in Afghanistan and Iraq. NATO troops went to Afghanistan to establish security, but the just expanded insecurity. Terrorism has increased. The production of illicit drugs has multiplied. Some days there are 10 people killed, some days there are 100 people killed. Sometimes wedding ceremonies are bombarded and insecurity has now affected Pakistan as well. In the process of occupying Iraq over one million people have been killed, a lot of women and children, several million people have been displaced. Is there enough forces in America to represent those innocents who have been deprived of their rights innocently those countries?

There are seven billion people living on this planet, close to 200 countries. Why is it that politicians here in the United States only rise to defend the Zionists? What commitment forces the U.S. government to victimize itself in support of a regime that is basically a criminal one? We can't understand it. When human rights are violated in Abu Ghraib or Guantánamo, how come there is just not enough attention given to it? In a lot of countries that are friends of the United States there are vast human rights violations. Human rights has become completely politicized with multiple standards that apply to different parts of the world. I would like to repeat myself: People in Iran like their government. You will see in the election.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_61980271
quote:
Op zondag 28 september 2008 20:25 schreef Klopkoek het volgende:
[..]

zondag 28 september 2008 @ 21:31:05 #70
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_61981508
quote:
Op zondag 28 september 2008 18:43 schreef huhggh het volgende:

[..]

Lieverd, je moet dan ook het internationale nieuws volgen.
Niet die soundbites die je op de NOS/RTL soms voorbij hoort komen.
Want dan had je dit namelijk geweten.
quote:
Many news sources have presented one of Ahmadinejad's phrases in Persian as a statement that "Israel must be wiped off the map",[5][6] an English idiom which means to "cause a place to stop existing",[7] or to "obliterate totally",[8] or "destroy completely".[9]
Ahmadinejad's phrase was " بايد از صفحه روزگار محو شود " according to the text published on the President's Office's website.[10]
The translation presented by IRIB has been challenged by Mr. Arash Norouzi, who proposes that the statement "wiped off the map" was never made and that Ahmadinejad did not refer to the nation or land mass of Israel, but to the "regime occupying Jerusalem". He says that the Iranian government News Agency IRIB/IRNA translation is the source of the confusion:

One may wonder: where did this false interpretation originate? Who is responsible for the translation that has sparked such worldwide controversy? The answer is surprising. The inflammatory 'wiped off the map' quote was first disseminated not by Iran's enemies, but by Iran itself. The Islamic Republic News Agency, Iran's official propaganda arm, used this phrasing in the English version of some of their news releases covering the World Without Zionism conference. International media including the BBC, Al Jazeera, Time magazine and countless others picked up the IRNA quote and made headlines out of it without verifying its accuracy, and rarely referring to the source. Iran's Foreign Minister soon attempted to clarify the statement, but the quote had a life of its own. Though the IRNA wording was inaccurate and misleading, the media assumed it was true, and besides, it made great copy.[11]

The phrase 'wiped away' can still be seen on Mr Ahmadinejad's Presidential website:
He further expressed his firm belief that the new wave of confrontations generated in Palestine and the growing turmoil in the Islamic world would in no time wipe Israel away.[12]

According to Juan Cole, a University of Michigan Professor of Modern Middle East and South Asian History, Ahmadinejad's statement should be translated as:
The Imam said that this regime occupying Jerusalem (een rezhim-e eshghalgar-e qods) must [vanish from] the page of time (bayad az safheh-ye ruzgar mahv shavad).[13]

Norouzi's translation is identical.[11] According to Cole, "Ahmadinejad did not say he was going to 'wipe Israel off the map' because no such idiom exists in Persian". Instead, "He did say he hoped its regime, i.e., a Jewish-Zionist state occupying Jerusalem, would collapse."[14]
http://en.wikipedia.org/wiki/Mahmoud_Ahmadinejad_and_Israel
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
pi_61983946
quote:
Op zondag 28 september 2008 20:25 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Mooi antwoord. Interessant interview met Larry King ook. Ik vind Ahmadinejad meestal als intelligente en rechtvaardige man overkomen. Hij zegt: 'Zionism is not Judaism.' en dat is ook zo. Ik geloof hem dan ook als hij zegt dat hij niets tegen gewone Joden heeft.

Zijn uitspraken over de Holocaust e.d. zijn natuurlijk minder intelligent, en ik keur ze af. Maar ik kan het wel begrijpen dat je van woede zulke (domme) uitspraken gaat doen. Israel gedraagt zich ook niet bepaald lief tegenover de Palestijnen. (en vice versa, dus ik begrijp de Israeli's ook wel)

Eerder in dit topic wordt het gek genoemd dat Ahmadinejad zomaar Amerika kan binnenkomen. Maar zo gek is dit niet, officieel is Amerika niet met Iran in oorlog ofzo, en Ahmadinejad heeft gewoon het recht om bijvoorbeeld de VN in New York te bezoeken.

En waarom zou Iran geen kernwapens mogen hebben? Heel kinderachtig, maar als Amerika het mag, dan mag Iran het ook. Ik denk dat er geen land is die ooit zulke zware wapens daadwerkelijk zal gebruiken. Eén ding weet ik wel zeker, mocht Iran kernwapens hebben, dan bewaren ze die lekker in hun eigen land. En niet in Europa, zoals Amerika dat doet.

Ik snap ook niet waarom mensen Ahmadinejad 'eng' vinden. Hij zal vast geen enorm lieve man zijn, maar als president van een land in het Midden-Oosten moet je een beetje 'tough' zijn. Maar ik denk dat mensen dit 'enge' beeld vooral door de media krijgen.

Ik vind het ook helemaal goed dat Obama, als hij president is, gaat praten met Ahmadinejad. Zwijgen tegen elkaar helpt niemand vooruit en 'onbekend maakt onbemind'. Onbemind betekent dan in dit geval de westerse landen die Iran 'eng' vinden en haten, en dat eigenlijk voor niets.
pi_61984210
Iran is een dictatuur, Ahmadinejad zegt soms afschuwelijke dingen maar is geen lunatic. Bij bepaalde dingen heeft hij een punt en bij andere zaken kun je van mening verschillen maar dien je de wensen en zorgen van Iran serieus te nemen.
Deuger, Woke & Gutmensch
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')