abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61883438
Help kan iemand mij helpen

vrijdag heb ik mijn 2 e sollicitatie gesprek. bij mij 1e gesprek hebben ze gevraagd wat ik nu verdien dus dat heb ik gezegt,
alleen ik heb gezegt, het bruto wat ik nu krijg, heb ik als mijn netto bedrag gezegt... dus een btj gebluft...
wat ze nu willen is dat een salarisstrook mee wil nemen!
Daar ben je tog niet verplicht in?
En als ze vragen waarom heb je hem niet mee genomen wat moet ik dat zeggen? wat is beste om het uitteleggen?

Alvast bedankt...
pi_61883457
photoshop.
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
  woensdag 24 september 2008 @ 18:52:45 #3
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_61883483
Blijkbaar was je bluf niet overtuigend genoeg..

overigens zou ik het pertinent weigeren om mijn huidige loonstrook te overleggen. Het voegt nl. niets toe aan de onderhandelingen. Jij hebt je prijs genoemd en het is aan hun om te bepalen of ze dat bedrag willen betalen. Huidig salaris is daarbij niet relevant.

en nee.. tis niet verplicht...
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_61883499
Zeggen dat het huidige salaris niet relevant is.
pi_61883504
quote:
Op woensdag 24 september 2008 18:50 schreef tweetyenpino het volgende:

vrijdag heb ik mijn 2 e sollicitatie gesprek. bij mij 1e gesprek hebben ze gevraagd wat ik nu verdien dus dat heb ik gezegt,
alleen ik heb gezegt, het bruto wat ik nu krijg, heb ik als mijn netto bedrag gezegt... dus een btj gebluft...
En als ze vragen waarom heb je hem niet mee genomen wat moet ik dat zeggen? wat is beste om het uitteleggen?

Alvast bedankt...
Je bent het niet verplicht, maar ze zijn ook niet verplicht om je aan te nemen.
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
pi_61883526
Wat ze nu testen is je vermogen om je uit een lastige situatie te lullen .
pi_61883539
Als ze je alsnog willen vallen ze niet over een struikelblok als zijnde een salarisstrook meenemen.
deal with it
  woensdag 24 september 2008 @ 18:54:57 #8
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_61883543
overigens kun je nog zeggen dat je het brutobedrag genoemd had en niet het nettobedrag.
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_61883568
Scan hem is in dan doe ik wel wat dingen met de cijfertjes.
Zal niet de eerste keer zijn
Dit, is, mijn, staat van bewustzijn
pi_61883600
quote:
Op woensdag 24 september 2008 18:51 schreef appelsjap het volgende:
photoshop.
Ik heb het al twee keer met paint gedaan
pi_61883635
nee dat hebben ze niet gezegt dat me salaris te relevant is
pi_61883817
Het is vrij gebruikelijk om bij onderhandelingen over bruto bedragen te praten, dus wat is je probleem precies?
pi_61883970
Ik zou hem niet meenemen.
Ze anders dat je bruto-netto door elkaar hebt gehaald.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_61884018
Je geeft aan wat je wilt verdienen, niet wat je verdient.
Anders had je ook geen andere baan hoeven zoeken.
pi_61884369
Het is voor je te hopen dat je minder spelfouten in je sollicitatiebrief hebt gemaakt. Wat een drama!
pi_61885072
quote:
Op woensdag 24 september 2008 18:53 schreef DennisMoore het volgende:
Zeggen dat het huidige salaris niet relevant is.
Dat dus

En als je je brutoloon hebt genoemd klopt het toch?
Daar lijkt me niet zoveel mis mee...

Verder is liegen niet zo slim natuurlijk, je kan ook gewoon zeggen wat je wilt verdienen, of zeggen dat je je huidige salaris te laag vind als ze het per se willen weten...
pi_61885341
als ik alleen al kijk naar je taalgebruik, zal het gaan om het verschil tussen 1400 bruto of netto.

je bent nooit verplicht deze strook mee te nemen, maar kijkende naar je spellingsfouten in een serieuze post, zul je waarshcijnljik op dezelfde manier gebluft hebben bij je toekomstige werkgever. je bluf wordt opgeroepen, en je hebt 2 keuzes;

loonstrook niet laten zien, ze zullen je niet geloven, en ze zullen je een nieuwe aanbod doen
loonstrook laten zien, uitgelachen worden, en vervolgens een nieuw aanbod krijgen.

eindresultaat is hetzelfde.
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
  woensdag 24 september 2008 @ 20:05:46 #18
19431 Dwan
Likken als lassie
pi_61885510
Damn wat is iedereen weer lekker positief met al dat spellingsgeneuzel. Zegt gelukkig meer over hun dan over de TS maar goed.

Zoals de meeste al zeiden je bent het niet verplicht en jij legt een bod neer, hier kunnen zij een tegen bod op doen. Jouw bod is een indicatie op wat je wilt krijgen en als zij dat niet willen pech voor beide of een concessie doen.
Dwannie is like god is rubbing your tummy
pi_61885729
quote:
Op woensdag 24 september 2008 19:59 schreef freak1 het volgende:
als ik alleen al kijk naar je taalgebruik, zal het gaan om het verschil tussen 1400 bruto of netto.

je bent nooit verplicht deze strook mee te nemen, maar kijkende naar je spellingsfouten in een serieuze post, zul je waarshcijnljik op dezelfde manier gebluft hebben bij je toekomstige werkgever.
deal with it
pi_61887415
quote:
Op woensdag 24 september 2008 20:14 schreef RTB het volgende:

[..]

Dat is een typfout, geen spelfout.
pi_61890186
quote:
Op woensdag 24 september 2008 18:52 schreef teamlead het volgende:

overigens zou ik het pertinent weigeren om mijn huidige loonstrook te overleggen. Het voegt nl. niets toe aan de onderhandelingen. Jij hebt je prijs genoemd en het is aan hun om te bepalen of ze dat bedrag willen betalen. Huidig salaris is daarbij niet relevant.

Dat zou ik zeggen inderdaad. Ze hebben niks te maken met wat je nu verdient, je komt toch daar solliciteren, zij moeten toch je salaris betalen? Ik snap dat vanuit die bedrijven bekeken niet zo goed hoor. Als bedrijf zijnde noem je toch een bedrag dat jij wilt betalen omdat jij inschat dat de sollicitant dat waard is?! Een bedrijf heeft toch richtlijnen, ervaring, etc. Wat boeit het dat de buurman iemand nu de helft betaalt of voor mijn part twee keer zoveel.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 24 september 2008 @ 22:25:31 #22
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_61890280
Dat hebben ze bij mij 1 keer gedaan. Toen bleek wat ik gezegd had nog te kloppen ook. Twee weken later kreeg ik een ruimer aanbod
pi_61890613
quote:
Deze vraag zou ik nooit beantwoorden. Dat heb je al wel gedaan en je hebt gelogen. Dat ga je niet terugdraaien. Je opties zijn genoemd:

- Zeggen dat je daar niet aan meewerkt (ze vertrouwen je terecht niet overigens)
- Wel meenemen en niets zeggen, bij vragen vermoorde onschuld bruto/netto leek uithangen
- Wel meenemen en zeggen dat je meer zei, maar dat je vindt dat wat je nu verdient niet relevant is voor een nieuwe baan. Je hebt een indicatie en daar doen ze het mee. Wijs een flauw bod dan ook gewoon af als je nu een salaris stap wil maken en de wissel verder weinig toevoegt.

Maar in eerste instantie heb je het jezelf knap moeilijk gemaakt door te gaan liegen.
pi_61896270
Bij mijn werkgever was je niet aan de bak gekomen, die voert nl een referentiegesprek met je vorige werkgever, o.a. over salaris (weet overigens niet of dit wel toegestaan is). Op het moment dat je gelogen zou hebben over het salaris wat je op dat moment verdient, wordt de aanbieding ingetrokken...
De mate van kinderachtigheid van dit soort posts is te sneu voor woorden.
pi_61896385
Bij mijn onderhandelingen vroegen ze ook naar mijn laatste salaris en toen heb ik ook het bruto bedrag gezegd. Ze vroeger daarna of het bruto of netto was en heb bruto gezegd. Als jij hebt lopen zeggen dat het netto was, ja dan sta je te liegen en verdien je een baantje bij Caparis.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 25 september 2008 @ 08:33:47 #26
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_61896470
quote:
Op donderdag 25 september 2008 08:13 schreef Sabelhout het volgende:
Bij mijn werkgever was je niet aan de bak gekomen, die voert nl een referentiegesprek met je vorige werkgever, o.a. over salaris (weet overigens niet of dit wel toegestaan is). Op het moment dat je gelogen zou hebben over het salaris wat je op dat moment verdient, wordt de aanbieding ingetrokken...
Nou... dan krijgen ze toch lekker de tering zou ik als kandidaat zeggen. Personeel wordt schaarser dan werk.
  donderdag 25 september 2008 @ 08:39:31 #27
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_61896524
kom op ze begrijpen toch ook wel dat je daar zit om jezelf te verkopen? en dat je altijd erop vooruit wilt gaan...
ik zou zeggen dat die loonstrook prive is en dat dat gewoon je prijs is.. klaar

en als ze dan toch nog moeilijk doen, wil je er ook niet werken denk ik...
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
pi_61896604
quote:
Op donderdag 25 september 2008 08:33 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nou... dan krijgen ze toch lekker de tering zou ik als kandidaat zeggen. Personeel wordt schaarser dan werk.
Inderdaad. Dat soort werkgevers laat ik met alle liefde dwars in de stront zakken
pi_61896639
Gewoon zeggen dat je daar niet aan begint, je hebt je salaris indicatie gegeven en dat moet voldoende zijn. Zo niet, effe goeie vrienden, dan is er nog een land vol potentiele werkgevers die dit soort vragen niet stellen.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_61896643
Ze vonden het bedrag dat je vorige keer noemde wellicht totaal onrealistisch, en willen dit nu checken. Twee opties:
- je toont het loonstrookje: het komt uit dat je gewoon een leugenaar bent. => onbetrouwbaar, niet aangeworven
- je toont het niet: Ze vinden je wellicht te duur, en kunnen moeilijk verifieren of je het waard bent. Een te groot risico dus, en wellicht niet aanwerven.

Als je nu eens zou beginnen met naar sollicitaties te gaan zonder te liegen, zou een stuk makkelijker zijn. Er zijn voldoende manieren om je loon te verhogen en tegelijkertijd volledige openheid te geven
pi_61896649
Je hebt gewoon echt een domme fout gemaakt, toevallig laatst op mijn werk meegemaakt, meisje kwam solliciteren 27 jaar 2 jaar ervaring en via avondstudie hbo diploma gehaald. Ze zei dat ze 3400 verdiende, vond hier iedereen erg veel, en werd dus ook gevraagd om haar loonstrookje mee te nemen, verder weet ik niet hoe het is afgelopen.

Maar toen hoorde ik dus een aantal verhalen daarover, en aangezien ik zelf ook aan het solliciteren ben vond ik dit wel interessant. Hier werd verteld dat iedereen daar wel over liegt, en kleine beetjes erbij doet, dat was ook niet erg. Ook zeiden veel mensen een hoger bedrag en als ze dan met hun loonstrookje kwamen legden ze uit, ja maar ik heb vakantiegeld en 13de maand en bonus erbij opgeteld en dat gedeeld door 12. Maja word je ook niet in dank afgenomen.
Ik ben er gewoon eerlijk over geweest, maar heb er wel bijgezegd dat me binnekort een loonsverhoging van ongeveer ..% te wachten staat, dus ben je EN eerlijk EN geef je aan dat je toch wel meer wilt zonder vast bewijs.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 25 september 2008 @ 08:54:09 #32
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_61896712
Hij heeft helemaal geen domme fout gemaakt. Hij is een schaars goed en moet gewoon zeggen dat ze niets met izjn loonstrook te maken hebben. HIj heeft verteld wat hij nu verdient. Dat staat zelfs los van wat je zou WILLEN verdienen en daar doen ze het maar mee. Zo niet... their loss
pi_61896845
quote:
Op woensdag 24 september 2008 18:52 schreef teamlead het volgende:

dat dus

het is niet verplicht. Maar als jij gebluft hebt (wat ze duidelijk dachten te merken) en je weigert vervolgens het strookje mee te nemen weten ze ook zéker dat je bluft en zullen ze misschien alsnog doen of je moet in de marketing gaan werken waar ze wel wat leugenaars bluffers met lef kunnen gebruiken?

dus ja, wat je doet moet je zelf weten... je kunt er altijd nog een zwengel aan geven van 'oh, sorry, ik had mn brutosalaris snel opgezocht die ochtend, en was wat zenuwachtig enzo, vandaar dat ik mn bruto heb genoemd.... '
Ja doei.
  donderdag 25 september 2008 @ 09:03:56 #34
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_61896846
quote:
een referentiegesprek met je vorige werkgever, o.a. over salaris (weet overigens niet of dit wel toegestaan is).
Als ik bedenk dat bij een vorige werkgever de personeelsdosiers vanwege privacy wetgeving in een afgesloten kast stonden, en dat een paar jaar geleden was, denk ik dat het absoluut niet mag. Een werkgever heeft volgens mij z'n kaken dicht te houden over het salaris van z'n werknemers!
Maar kort en goed, in de wet is het niet verplicht, maar er staat ook nergens dat een werkgever niet naar een loonstrook mag vragen, of je niet mag weigeren als je dat niet doet of hebt zitten liegen over een vorig salaris. In het vervolg, gewoon je vraagprijs noemen, en als ze die niet willen betalen, vriendelijk zeggen dat het feest dus niet doorgaat wat jou betreft.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  Official ESF Kreviewer donderdag 25 september 2008 @ 09:15:26 #35
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_61897021
Tis mij ook wel eens gevraagd. Je had eigenlijk überhaupt anders moeten reageren op de vraag wat je huidige salaris is.
Dan zeg je namelijk terug: "Mjin huidige salaris is natuurlijk niet heel relevant. Dit is een andere functie in een ander bedrijf en mijn voorstel is 147.000 euro (ofzo) per jaar."
pi_61897121
quote:
Op donderdag 25 september 2008 08:54 schreef Swetsenegger het volgende:
Hij heeft helemaal geen domme fout gemaakt. Hij is een schaars goed en moet gewoon zeggen dat ze niets met izjn loonstrook te maken hebben. HIj heeft verteld wat hij nu verdient. Dat staat zelfs los van wat je zou WILLEN verdienen en daar doen ze het maar mee. Zo niet... their loss
Dan had hij dat moeten zeggen, en niet moeten liegen over wat hij nu verdient, liegen is gewoon pertinent fout, gewoon je loon vertellen, zij gaan er toch altijd wel overheen, en je kunt er altijd over onderhandelen. Waarom zou je erover liegen?
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 25 september 2008 @ 09:26:25 #37
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_61897185
quote:
Op donderdag 25 september 2008 09:21 schreef Berzerker het volgende:

[..]

Dan had hij dat moeten zeggen, en niet moeten liegen over wat hij nu verdient, liegen is gewoon pertinent fout, gewoon je loon vertellen, zij gaan er toch altijd wel overheen, en je kunt er altijd over onderhandelen. Waarom zou je erover liegen?
Waarom niet. Als je daardoor je onderhandelings positie gunstiger maakt.
pi_61897275
En nu aankomen met het excuus dat je per ongeluk bruto en netto door elkaar hebt gehaald, geeft ook niet echt weer dat je een meerwaarde voor het bedrijf zult zijn. Inderdaad niet meenemen en laat hun maar beslissen of ze het waard vinden om jou aan te nemen. Zo niet, dan zoek je weer even verder.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
  donderdag 25 september 2008 @ 12:28:29 #39
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_61901075
Bij CMG vroegen ze kennelijk altijd wat je vroeger verdiende, en wilde ze ook dat je een loonstrookje liet zien zodra je in dienst was. Ik heb verhalen gehoord dat sommige mensen die bleken te liegen in hun proeftijd daarom weer ontslagen waren...
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  donderdag 25 september 2008 @ 12:32:29 #40
85962 ioko
I Appear Missing
pi_61901191
Basishouding is dat ze daar niet echt iets mee te maken hebben. Het risico dat je loopt is dat ze je te duur vinden, maar een goede werkgever gaat daarover onderhandelen, en dan merkt je het vanzelf wel.
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_61901225
quote:
Op donderdag 25 september 2008 09:21 schreef Berzerker het volgende:

[..]

Ik kan de keren niet meer tellen dat ik inderdaad hier keihard over gelogen heb. Mijn huidige salaris vaart er wel bij hoor.. De werkgever zit daar niet voor jouw belangen, maar voor die van het bedrijf. Zonder een beetje bluf kom je helemaal nergens.
pi_61950488
quote:
Gebeurt zo een ''referentiegesprek'' met of zonder toestemming van de sollicitant?
pi_61950748
quote:
Op donderdag 25 september 2008 12:34 schreef PaarsBeestje het volgende:
Ik kan de keren niet meer tellen dat ik inderdaad hier keihard over gelogen heb. Mijn huidige salaris vaart er wel bij hoor.. De werkgever zit daar niet voor jouw belangen, maar voor die van het bedrijf. Zonder een beetje bluf kom je helemaal nergens.
Helemaal mee eens
Uiteindelijk moet je wel een beetje voor jezelf opkomen hoor. Zij streven toch alleen maar hun eigen belangen na, zou jij dus ook moeten doen.

Overdrijven is natuurlijk ook een vak en ga niet meteen 1000 euro erbij op liegen, maar jij mag best een (redelijk) bedrag noemen van wat jij denkt wat je waard bent en wilt gaan verdienen.
pi_61950785
Ik doe altijd 5% bovenop lijn loon, en vraag dan maar een schamele "100 euro" meer dan ik eigenlijk had. Jij bent blij, omdat je een leuke opslag hebt gehad. De werkgever is blij, omdat hij denkt dat hij een goede deal heeft, en je goedkoop heeft kunnen binnenhalen
pi_61951838
TS update?
pi_61951985
is het een commerciele functie?

Naja, in ieder geval, deze vraag stellen ze wel vaker, zeker indien het een functie betreft die goed betaald wordt. Hiermee scheiden ze de bluffers van de mensen die daadwerkelijk op het salarisniveau zitten (en dus vermoedelijk reeds eerder de verantwoordelijkheid in een gelijke functie hebben gehad).
ik zou het briefje gewoon meenemen. Je kunt nog altijd aangeven dat je dacht dat ze bruto bedoelden indien het een erg groot verschil is. Verder is het toch normaal dat je bij een baan wisseling iets meer gaat verdienen,
pi_61952192
Niet meenemen! Zelf inschatten wat je waard bent (een iets hoger bedrag noemen nog beter!). Zij zullen waarschijnlijk met een lager bod komen, maar omdat jij jezelf zo hoog hebt 'ingeschaald' zal hun bod wat betreft salaris in de buurt komen met datgene wat jij minimaal wil krijgen.

Vind dat zo'n bullshit om je loonstrook mee te nemen. Je bent het zeker niet verplicht! Niks van aan trekken dus.
pi_61952477
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 13:23 schreef Violina het volgende:
Gebeurt zo een ''referentiegesprek'' met of zonder toestemming van de sollicitant?
Ga maar gevoeglijk uit van het laatste.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_61959330
quote:
Lijkt me dat zo'n recruiter dat helemaal niets aan gaat
  zaterdag 27 september 2008 @ 22:22:58 #50
206100 azaki
Geloof me, ik weet het beter.
pi_61960448
Aangaande het referentiegesprek; Ze mogen alleen informatie verschaffen over jouw functioneren. Niet over je loon, ziektedagen, etc. Puur werkinhoudelijk. Werk je bij een beetje normaal bedrijf dan houden ze zich hier wel aan. Meen mij te herinneren dat er best groffe boete op overtreding staat.

Voor wat betreft loonstrookje meenemen; Ik heb dit zelf ook wel eens aan de hand gehad. Persoonlijk doe ik er niet aan. En wel om 2 redenen:

1. Het is niet relevant. Het gaat er niet om wat ik nu verdien, het gaat er om wat ik wil hebben om de overstap naar hun te maken.

De ENIGE situatie die ik kan bedenken waarin ik een loonstrookje zal overhandigen is als ik ooit, in een vlaag van verstandsverbijstering bij een of ander goed doel wil gaan werken met BEHOUD van salaris. Oftewel; een stukje ideaal erbij, stukje loonontwikkeling eraf. Dan kan het nuttig zijn, omdat die salarisssen simpelweg niet concurrend (kunnen) zijn met het bedrijfsleven.

2. Het zet je op wel zo'n schofterige achterstand bij salarisonderhandelingen dat het niet leuk meer is. Ik vraag toch ook niet wat het maximumbedrag is dat ze willen bieden tijdens een sollicitatieronde? Of wat mensen in een soorgelijke functie bij hun verdienen?

Nogmaals: niet relevant.

Ik zou gewoon iets in de trent van; 'Ik heb een indicatie gegeven van mijn loon, mijn salarisstrook voegt niets toe. Kom maar met je aanbod of het verhaal gaat niet door'.

Als je een loon hebt gezegd dat irreel hoog is; succes bij de volgende sollicitatie
pi_61960693
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 22:22 schreef azaki het volgende:
Aangaande het referentiegesprek; Ze mogen alleen informatie verschaffen over jouw functioneren. Niet over je loon, ziektedagen, etc. Puur werkinhoudelijk. Werk je bij een beetje normaal bedrijf dan houden ze zich hier wel aan. Meen mij te herinneren dat er best groffe boete op overtreding staat.
Wie controleert (en beboet) dat dan?

En verder: het bedrijf geeft sollicitanten toch ook geen inzage in hun salarisadministratie, waarom zouden ze dan wel inzage in mijn salarisadministratie moeten hebben.

Meest trieste wat ik heb meegemaakt was om vooraf, op een sollicitatieformulier de vraag "huidig salaris" te beantwoorden terwijl het te verdienen salaris door CAO en inschaling niet-onderhandelbaar was.
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_61960725
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 22:36 schreef r_one het volgende:

[..]

Wie controleert (en beboet) dat dan?
De WBP heeft daarvoor voldoende aanknopingspunten, gok ik.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_61960894
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 22:38 schreef Five_Horizons het volgende:
De WBP heeft daarvoor voldoende aanknopingspunten, gok ik.
Ik mag aannemen dat een sollicitant niet in kennis gesteld wordt van een dergelijk (off-the-record) referentiegesprek.
Edit: k*t, verkeerd knopje, edit ipv quote

[ Bericht 3% gewijzigd door r_one op 28-09-2008 00:15:34 ]
.
pi_61962153
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 22:49 schreef r_one het volgende:

[..]

Maar wie maakt het dan aanhangig bij het CBP?
Ik mag aannemen dat een sollicitant niet in kennis gesteld wordt van een dergelijk (off-the-record) referentiegesprek.
De sollicitant of de ex-werkgever
pi_61962206
quote:
Op zondag 28 september 2008 00:07 schreef Violina het volgende:

[..]

De sollicitant of de ex-werkgever
Ik mag aannemen dat dat alleen de sollicitant is

De ex-werkgever overtreedt immers die wet, niet de nieuwe werkgever.
pi_61962233
quote:
Op zondag 28 september 2008 00:11 schreef Five_Horizons het volgende:

De ex-werkgever overtreedt immers die wet, niet de nieuwe werkgever.
Dat neemt niet weg dat de ex-werkgever het niet kan melden, of hij daar zin in heeft is punt twee
pi_61962292
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 22:49 schreef r_one het volgende:
Ik mag aannemen dat een sollicitant NIET in kennis gesteld wordt van een dergelijk (off-the-record) referentiegesprek.
NIET dus
.
pi_61962299
quote:
Op zondag 28 september 2008 00:13 schreef Violina het volgende:

[..]

Dat neemt niet weg dat de ex-werkgever het niet kan melden, of hij daar zin in heeft is punt twee
Als je het zo bedoelt, zou je ook 'de nieuwe werkgever' kunnen noemen.

Maar goed: als sollicitant tijdens de sollicitatiegesprekken erachter komt dat er over gesproken is, dan zou hij/zij een zaak kunnen hebben als er persoonlijke gegevens over tafel zijn gegaan.
pi_61962515
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 22:36 schreef r_one het volgende:

Meest trieste wat ik heb meegemaakt was om vooraf, op een sollicitatieformulier de vraag "huidig salaris" te beantwoorden terwijl het te verdienen salaris door CAO en inschaling niet-onderhandelbaar was.
Je zou hooguit nog kunnen onderhandelen over de trede waarin je begint.
pi_61966357
quote:

Alvast bedankt...
Alsof ze dat niet weten... als mensen zo bij mij zitten, dan wil ik zeker een aantal salaris strookjes zien. Anders is het een NoGo
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 28 september 2008 @ 11:33:19 #61
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_61966562
quote:
Op zondag 28 september 2008 11:21 schreef draaijer het volgende:

[..]

Alsof ze dat niet weten... als mensen zo bij mij zitten, dan wil ik zeker een aantal salaris strookjes zien. Anders is het een NoGo
Dan toch niet
Voor de gemiddelde werkgever staan ondertussen 10 anderen in de rij.
pi_80048679
quote:
Op zondag 28 september 2008 00:18 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Als je het zo bedoelt, zou je ook 'de nieuwe werkgever' kunnen noemen.

Maar goed: als sollicitant tijdens de sollicitatiegesprekken erachter komt dat er over gesproken is, dan zou hij/zij een zaak kunnen hebben als er persoonlijke gegevens over tafel zijn gegaan.
Dit is dus exact wat er bij mij gebeurd is! Werkgever heeft mijn vorige werkgever gebeld 'we kennen elkaar toch zo goed...' en mijn salaris gevraagd. Ik weet dat omdat men het toegaf met de argumentatie: 'zodat ze daar in ieder geval niet onder gingen zitten'.

Puur uit nieuwsgierigheid: wat kún je hier eigenlijk mee, behalve erg boos worden? (en dan los van een goede verstandhouding proberen te bewaren)
pi_80055442
Zo raar is het niet om te liegen, gebeurd hardstikke veel.

Anders gaan ze netjes 150 euro (mss zelfs bruto) er boven zitten terwijl je daar helemaal niet tevreden over bent.
Ik ben bezig met een HBO, wanneer ik daarmee klaar ben zal ik bij mijn huidige werkgever wel loonsverhoging krijgen, maar zal lang niet zoveel verdienen als wat ik bij een ander kan krijgen.

Moet ik dan als ik tegen die tijd zou gaan gaan solliciteren, het loonstrookje van een MBO functie laten zien?
(Ok is niet echt een HBO functie maar heb iig geen HBO papieren)
pi_80056791
quote:
Op zondag 28 september 2008 11:33 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dan toch niet
Mensen die liegen wil ik niet hebben. Die mag jij hebben
  woensdag 7 april 2010 @ 20:48:37 #65
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_80058565
Niet verplicht. Dat strookje is jouw eigendom en daar heeft niemand iets mee te maken.

Mogelijkheid: dikke vinger geven of fotoshop. Ik heb zelfs een kopie gemaakt van een oude loonstrook en daar met knippen en plakken (echt, met lijm enzo) een kopie van gemaakt Zorg wel dat je die kopie weer mee terugneemt om te voorkomen dat ze die nader gaan onderzoeken

Bovendien kan je het strookje "vergeten" zijn.

Maar los daarvan, je gaat betaald worden op basis van de nieuwe functie en niet op basis van wat je bij je oude werkgever deed. Als het bedrijf zo paranoide is, dat niet snapt of gewoon voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten, dan moet je je afvragen of je wel voor die toko wilt werken.

Mijn advies: loonstrook namaken (let daarbij ook op de juiste bedragen die bij de percentages horen!), deze toevallig "vergeten" of hen vertellen dat je graag betaald wilt worden op basis van de functie je bij hen gaat doen en niet op basis van wat je bij je vorige werkgever verdiende. het gaat om een salariseis, en daar kunnen ze mee akkoord gaan of niet. Niemand verandert van baan om hetzelfde te blijven verdienen.

Ik heb ook eens mijn salarisstrook meegenomen en dat resulteerde in een aanbod van 6,- bruto meer Ga er maar vanuit dat als je je salaris eerlijk en open meedeelt, je er altijd minder uitsleept dan wanneer je dat niet had gedaan.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_80058643
quote:
Op woensdag 7 april 2010 20:12 schreef draaijer het volgende:

[..]

Ik heb het nog nooit gevraagd, aangezien ik de logica van die kennis niet begrijp. Ik waardeer een functie tegen een bepaald salaris of wat een persoon mij kan bieden.

Zijn voorgaande salaris is helemaal niet relevant, dus vraag ik me af: wat is het nut van de vraag naar een salarisstrook?
pi_80058698
quote:
Op woensdag 7 april 2010 16:53 schreef GForceT1 het volgende:

[..]

Dit is dus exact wat er bij mij gebeurd is! Werkgever heeft mijn vorige werkgever gebeld 'we kennen elkaar toch zo goed...' en mijn salaris gevraagd. Ik weet dat omdat men het toegaf met de argumentatie: 'zodat ze daar in ieder geval niet onder gingen zitten'.

Puur uit nieuwsgierigheid: wat kún je hier eigenlijk mee, behalve erg boos worden? (en dan los van een goede verstandhouding proberen te bewaren)
Dáár heb ik te weinig kennis van, helaas. Misschien dat r_one je hiermee kan helpen.
pi_80058725
quote:
Op woensdag 7 april 2010 20:49 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Ik heb het nog nooit gevraagd, aangezien ik de logica van die kennis niet begrijp. Ik waardeer een functie tegen een bepaald salaris of wat een persoon mij kan bieden.

Zijn voorgaande salaris is helemaal niet relevant, dus vraag ik me af: wat is het nut van de vraag naar een salarisstrook?
ben ik helemaal mee eens. Maar erover liegen is een 2e. Stuur het gesprek ipv liegen
  woensdag 7 april 2010 @ 20:51:16 #69
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_80058748
quote:
Op woensdag 7 april 2010 20:12 schreef draaijer het volgende:

[..]

De enige reden dat bedrijven om salarisstrookjes vragen is om er goedkoper mee uit te zijn. Dat is wat mij betreft net zo erg als liegen, omdat ze niet naar functie en capaciteiten willen betalen maar zo goedkoop mogelijk uit proberen te zijn. Ga jij daar maar voor werken, maar ik doe het niet.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_80058843
quote:
Op woensdag 7 april 2010 20:51 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

De enige reden dat bedrijven om salarisstrookjes vragen is om er goedkoper mee uit te zijn. Dat is wat mij betreft net zo erg als liegen, omdat ze niet naar functie en capaciteiten willen betalen maar zo goedkoop mogelijk uit proberen te zijn. Ga jij daar maar voor werken, maar ik doe het niet.
Ik geef altijd aan wat ik wil verdienen.
  woensdag 7 april 2010 @ 20:56:29 #71
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_80059086
quote:
Op woensdag 7 april 2010 16:53 schreef GForceT1 het volgende:
Had je daar toestemming voor gegeven? Als jij geen toestemming daarvoor had gegeven hadden ze dat niet mogen doen. Het kan namelijk ook betekenen dat jouw werkgever er op die manier achter komt dat je aan het sollicteren bent, hetgeen de arbeidsrelatie met jouw huidige werkgever onder druk zet. Je zal niet de eerste zijn die om die reden zijn baan verliest!
quote:
Simpel. jezelf de vraag stellen of je wel voor een toko die jou al bij voorbaat niet vertrouwt wil werken. Ze mogen jouw huidige werkgever niet zonder jouw toestemming bellen. Punt. Ik ben benieuwd wat het UWV van dat soort praktijken vindt als jij door dat akkefietje je baan verliest en om een uitkering moet vragen.
  woensdag 7 april 2010 @ 20:59:15 #72
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_80059249
quote:
Op woensdag 7 april 2010 20:52 schreef draaijer het volgende:

[..]

Ik geef altijd aan wat ik wil verdienen.
Die vraag is TS niet gesteld. Ze hebben hem heel listig gevraagd wat hij nu verdient. Wellicht uit onervarenheid heeft hij niet "ik geef liever aan wat ik wil verdienen dan wat ik nu verdien" gezegd maar op de directe vraag van de werkgever geantwoord. Hetgeen in mijn ogen not done is, want je wordt niet betaald op basis van wat je nu verdient maar op basis van wat je bij de nieuwe werkgever gaat verdienen. Wat je nu verdient is dus helemaal niet relevant en alleen bedoeld om het salarisbod zo laag mogelijk te houden.
  woensdag 7 april 2010 @ 21:01:38 #73
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_80059367
quote:

[..]

Ah, jij bent zo'n werkgever die vindt dat mensen bij jou moeten komen werken voor max. 100,- bruto meer salaris?
pi_80059509
quote:
Op donderdag 25 september 2008 08:54 schreef Swetsenegger het volgende:
Ja, echt een heel goed idee om met zn houding te proberen bij iemand in dienst te willen komen.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 7 april 2010 @ 21:04:57 #75
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_80059569
quote:
Op woensdag 7 april 2010 21:03 schreef Argento het volgende:

[..]

Ja, echt een heel goed idee om met zn houding te proberen bij iemand in dienst te willen komen.
Je bedoeld voor jezelf opkomen?

Overigens hebben we het over een topic van 2 jaar oud he
pi_80059669
quote:
Op woensdag 7 april 2010 20:51 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Dat is lang niet altijd waar. De meeste fatsoenlijke bedrijven hebben gewoon een salarishuis en al naar gelang functie, ervaring en leeftijd wordt aan de hand daarvan je salaris betaald. Je zult echt niet minder verdienen dan een collega die op basis van de salarishuiscriteria hetzelfde zou verdienen, omdat je in aan eerdere baan toevallig minder verdiende dan die collega.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  woensdag 7 april 2010 @ 21:09:04 #77
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_80059805
quote:
Op woensdag 7 april 2010 21:06 schreef Argento het volgende:

[..]

Dat is lang niet altijd waar. De meeste fatsoenlijke bedrijven hebben gewoon een salarishuis en al naar gelang functie, ervaring en leeftijd wordt aan de hand daarvan je salaris betaald. Je zult echt niet minder verdienen dan een collega die op basis van de salarishuiscriteria hetzelfde zou verdienen, omdat je in aan eerdere baan toevallig minder verdiende dan die collega.
Dan is een huidig salarisstrookje al helemaal niet belangrijk, omdat je toch ingeschaald wordt
pi_80059896
quote:

[..]

Ik heb het gesprek wel eens omgedraaid. Van mij krijgen ze geen strookje te zien. Als ze me willen hebben, zullen we samen tot een overeenkomst moeten zien te komen,

Dat strookje is gewoon een slechte truc om je maar een klein beetje extra te betalen. Dan kun je net zo goed niet overstappen.
Whatever...
pi_80060279
quote:
Op woensdag 7 april 2010 21:04 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Je bedoeld voor jezelf opkomen?
Dat doe je maar lekker in conflictsituaties.
quote:
Overigens hebben we het over een topic van 2 jaar oud he
voortschrijdend inzicht?
pi_80060307
quote:
Op woensdag 7 april 2010 21:09 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Dan is een huidig salarisstrookje al helemaal niet belangrijk, omdat je toch ingeschaald wordt
Bij mij is er inderdaad ook nog nooit om gevraagd.
  woensdag 7 april 2010 @ 21:22:35 #81
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_80060506
quote:
Op woensdag 7 april 2010 21:18 schreef Argento het volgende:

[..]

Bij mij is er inderdaad ook nog nooit om gevraagd.
Ik dacht dat jij een zelfstandig praktiserend jurist was?
pi_80060603
quote:
Op woensdag 7 april 2010 21:22 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Ik dacht dat jij een zelfstandig praktiserend jurist was?
u verwart mij met iemand anders!
  woensdag 7 april 2010 @ 21:36:50 #83
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_80061382
quote:
Op woensdag 7 april 2010 21:24 schreef Argento het volgende:

[..]

u verwart mij met iemand anders!
U verwart mij met iemand die u met iemand anders verwart!
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 7 april 2010 @ 21:41:58 #84
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_80061668
quote:
Op woensdag 7 april 2010 21:17 schreef Argento het volgende:

[..]

Dat doe je maar lekker in conflictsituaties.
[..]

voortschrijdend inzicht?
Dat is dit toch? Hij heeft de werkelijkheid iets anders voorgedaan en moet nu met de billen bloot. Simpelweg zeggen dat je de loonstrook niet relevant vind omdat het gaat om wat je zou willen verdienen en niet om wat je verdient heb lijkt me toch verreweg de beste oplossing in deze.

En zo niet... dan niet, ga je ergens anders solliciteren.
  woensdag 7 april 2010 @ 21:54:55 #85
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_80062543
quote:
Op donderdag 25 september 2008 12:34 schreef PaarsBeestje het volgende:

[..]

Dat dus. Ik heb in het verleden meerdere malen keihard gebluft. Resultaat is dat ik nu op een salaris zit wat maar heel weinig scheepstimmermannen krijgen. Bij Creyf's was ik zelf de hoogstbetaalde. Als iemand een salarisindicatie vraagt zeg ik gewoon wat ik wil verdienen. Met een oud loonstrookje hebben ze geen flikker te maken.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
  woensdag 7 april 2010 @ 21:56:23 #86
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_80062659
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
  woensdag 7 april 2010 @ 21:56:52 #87
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_80062690
quote:
Op woensdag 7 april 2010 21:41 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dat is dit toch? Hij heeft de werkelijkheid iets anders voorgedaan en moet nu met de billen bloot. Simpelweg zeggen dat je de loonstrook niet relevant vind omdat het gaat om wat je zou willen verdienen en niet om wat je verdient heb lijkt me toch verreweg de beste oplossing in deze.

En zo niet... dan niet, ga je ergens anders solliciteren.
Het is wel zo dat de banen niet voor het opscheppen liggen. Binnen een jaar verandert dat weer radicaal, maar tot dan zullen de werkgevers nog grif misbruik maken van dit soort praktijken omdat ze het nu voor het uitzoeken hebben. Er zit altijd wel een argeloze nathals bij die erin trapt.
pi_80066761
quote:
Op woensdag 7 april 2010 21:54 schreef PalmRoyale het volgende:

[..]

Dat dus. Ik heb in het verleden meerdere malen keihard gebluft. Resultaat is dat ik nu op een salaris zit wat maar heel weinig scheepstimmermannen krijgen. Bij Creyf's was ik zelf de hoogstbetaalde. Als iemand een salarisindicatie vraagt zeg ik gewoon wat ik wil verdienen. Met een oud loonstrookje hebben ze geen flikker te maken.
Naar mijn mening is bluffen niet de juiste manier om een hoger salaris voor elkaar te krijgen. Stel dat je die vraag krijgt gewoon zeggen wat het daadwerkelijk is of meteen zeggen dat het ze niet aan gaat. Vervolgens kan je daarna nog zeggen wat je salarisindicatie is. Een werkgever ziet liever iemand die zeker is van zichzelf dan iemand die bluft.
pi_80068604
quote:
Op woensdag 7 april 2010 20:50 schreef Five_Horizons het volgende:
Dáár heb ik te weinig kennis van, helaas. Misschien dat r_one je hiermee kan helpen.
Ik ben bang dat je er weinig tegen doet; iets met gelijk hebben en gelijk krijgen. Je kunt je wel afvragen of je voor een dergelijke werkgever nog wilt (blijven) werken. Helaas heb je anno 2010 weinig nog te willen, als het op een vaste baan aankomt.
.
pi_80068816
quote:
Op woensdag 24 september 2008 19:59 schreef freak1 het volgende:

je bent nooit verplicht deze strook mee te nemen, maar kijkende naar je spellingsfouten in een serieuze post, zul je waarshcijnljik op dezelfde manier gebluft hebben bij je toekomstige werkgever. je bluf wordt opgeroepen, en je hebt 2 keuzes;

loonstrook niet laten zien, ze zullen je niet geloven, en ze zullen je een nieuwe aanbod doen
loonstrook laten zien, uitgelachen worden, en vervolgens een nieuw aanbod krijgen.

eindresultaat is hetzelfde.
Weleens van hoofdletters gehoord?
pi_80071686
quote:
Op donderdag 8 april 2010 00:04 schreef r_one het volgende:

[..]

Ik ben bang dat je er weinig tegen doet; iets met gelijk hebben en gelijk krijgen. Je kunt je wel afvragen of je voor een dergelijke werkgever nog wilt (blijven) werken. Helaas heb je anno 2010 weinig nog te willen, als het op een vaste baan aankomt.
Merci voor de reactie.
pi_80071689
quote:
Op donderdag 8 april 2010 00:11 schreef rub3n het volgende:

[..]

Weleens van hoofdletters gehoord?
Nice, een post uit 2008 quoten
Maar ja, wel van gehoord, maar vaak vergeten
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
pi_80072236
Ik heb een tijdje geleden ook ergens een gesprek gehad, vroegen ze hetzelfde.
Eenmaal aangekomen werd er naar gevraagd, toen heb ik aangegeven dat ik het niet relevant vond omdat we allebei wel een bedrag in gedachte hadden.

Toen kwamen de verhalen ineens dat ze dit verplicht waren te vragen etc etc.
pi_80076733
Wat ik zelf bij sollicitatiegesprekken altijd doe (vanuit de werkgeverkant) is vragen naar een salarisindicatie op jaarbasis.
Dit om vroeg in de procedure de inschatting te kunnen maken of het überhaupt zin heeft om verder te praten. Mocht de sollicitant een salaris in gedachten hebben van ¤ 70k, terwijl de betreffende functie bij ons slechts loopt tot ¤ 55k, dan heeft het weinig zin om verder te praten. Tevens kan vanaf het begin open kaart gespeeld worden over het beloningspakket.

Vragen naar een salarisstrook kan trouwens nuttig zijn omdat bruto-netto per bedrijf kan verschillen (o.a. pensioenopbouw, onkostenvergoedingen, eigen bijdrage lease auto etc)
  donderdag 8 april 2010 @ 11:54:43 #95
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_80077507
Grmbl - zit ik het hele topic door te lezen in de hoop een update te lezen van TS .. blijkt het een topic uit september 2008 te zijn. Die update zal vast niet meer komen
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  donderdag 8 april 2010 @ 11:57:23 #96
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_80077612
Zo'n salarisstrook wordt toch ook vaak gevraagd om gewoon te bewijzen dat je voor het bedrijf hebt gewerkt? Dus gewoon een kopie salarisstrook meenemen met de bedragen weggetippext .
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_80077738
quote:
Op donderdag 8 april 2010 11:35 schreef Woutur het volgende:
Wat ik zelf bij sollicitatiegesprekken altijd doe (vanuit de werkgeverkant) is vragen naar een salarisindicatie op jaarbasis.
Dit om vroeg in de procedure de inschatting te kunnen maken of het überhaupt zin heeft om verder te praten. Mocht de sollicitant een salaris in gedachten hebben van ¤ 70k, terwijl de betreffende functie bij ons slechts loopt tot ¤ 55k, dan heeft het weinig zin om verder te praten. Tevens kan vanaf het begin open kaart gespeeld worden over het beloningspakket.

Vragen naar een salarisstrook kan trouwens nuttig zijn omdat bruto-netto per bedrijf kan verschillen (o.a. pensioenopbouw, onkostenvergoedingen, eigen bijdrage lease auto etc)
Slimme truc, maar het geeft jou als onderhandelaar een onevenredig voordeel. Jouw argumenten kunnen ergens enigzins kloppen, maar uiteindelijk gaat het daar echt niet om. Je weet best dat je dan gewoon maar 5% bovenop het oude loon hoeft te doen. Kortom: over indicaties praten; prima, maar strookjes; nee.
Whatever...
  donderdag 8 april 2010 @ 12:08:03 #98
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_80078019
quote:
Op zondag 28 september 2008 11:33 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dan toch niet
Zucht... die goeie ouwe tijd. Hopelijk komt dat snel weer terug.
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_80103866
quote:
Lekker is dat, iets dergelijk zou normaal toch moeten gaan over functioneren en de vorige functie. Maar met de huidige conjunctuur kan de werkgever alles maken.
pi_80104262
Je hebt gebluft en zult dit nu moeten blijven doen. Anders komt je leugen uit en krijg je sowieso die functie niet. Dus of loonstrookje niet meenemen en zeggen dat het niet relevant is, of loonstrookje meenemen en de bedragen onleesbaar maken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')