abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61883438
Help kan iemand mij helpen

vrijdag heb ik mijn 2 e sollicitatie gesprek. bij mij 1e gesprek hebben ze gevraagd wat ik nu verdien dus dat heb ik gezegt,
alleen ik heb gezegt, het bruto wat ik nu krijg, heb ik als mijn netto bedrag gezegt... dus een btj gebluft...
wat ze nu willen is dat een salarisstrook mee wil nemen!
Daar ben je tog niet verplicht in?
En als ze vragen waarom heb je hem niet mee genomen wat moet ik dat zeggen? wat is beste om het uitteleggen?

Alvast bedankt...
pi_61883457
photoshop.
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
  woensdag 24 september 2008 @ 18:52:45 #3
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_61883483
Blijkbaar was je bluf niet overtuigend genoeg..

overigens zou ik het pertinent weigeren om mijn huidige loonstrook te overleggen. Het voegt nl. niets toe aan de onderhandelingen. Jij hebt je prijs genoemd en het is aan hun om te bepalen of ze dat bedrag willen betalen. Huidig salaris is daarbij niet relevant.

en nee.. tis niet verplicht...
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_61883499
Zeggen dat het huidige salaris niet relevant is.
pi_61883504
quote:
Op woensdag 24 september 2008 18:50 schreef tweetyenpino het volgende:
Help kan iemand mij helpen

vrijdag heb ik mijn 2 e sollicitatie gesprek. bij mij 1e gesprek hebben ze gevraagd wat ik nu verdien dus dat heb ik gezegt,
alleen ik heb gezegt, het bruto wat ik nu krijg, heb ik als mijn netto bedrag gezegt... dus een btj gebluft...
wat ze nu willen is dat een salarisstrook mee wil nemen!
Daar ben je tog niet verplicht in?
En als ze vragen waarom heb je hem niet mee genomen wat moet ik dat zeggen? wat is beste om het uitteleggen?

Alvast bedankt...
Je bent het niet verplicht, maar ze zijn ook niet verplicht om je aan te nemen.
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
pi_61883526
Wat ze nu testen is je vermogen om je uit een lastige situatie te lullen .
pi_61883539
Als ze je alsnog willen vallen ze niet over een struikelblok als zijnde een salarisstrook meenemen.
deal with it
  woensdag 24 september 2008 @ 18:54:57 #8
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_61883543
overigens kun je nog zeggen dat je het brutobedrag genoemd had en niet het nettobedrag.
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_61883568
Scan hem is in dan doe ik wel wat dingen met de cijfertjes.
Zal niet de eerste keer zijn
Dit, is, mijn, staat van bewustzijn
pi_61883600
quote:
Op woensdag 24 september 2008 18:51 schreef appelsjap het volgende:
photoshop.
Ik heb het al twee keer met paint gedaan
pi_61883635
nee dat hebben ze niet gezegt dat me salaris te relevant is
pi_61883817
Het is vrij gebruikelijk om bij onderhandelingen over bruto bedragen te praten, dus wat is je probleem precies?
pi_61883970
Ik zou hem niet meenemen.
Ze anders dat je bruto-netto door elkaar hebt gehaald.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_61884018
Je geeft aan wat je wilt verdienen, niet wat je verdient.
Anders had je ook geen andere baan hoeven zoeken.
pi_61884369
Het is voor je te hopen dat je minder spelfouten in je sollicitatiebrief hebt gemaakt. Wat een drama!
pi_61885072
quote:
Op woensdag 24 september 2008 18:53 schreef DennisMoore het volgende:
Zeggen dat het huidige salaris niet relevant is.
Dat dus

En als je je brutoloon hebt genoemd klopt het toch?
Daar lijkt me niet zoveel mis mee...

Verder is liegen niet zo slim natuurlijk, je kan ook gewoon zeggen wat je wilt verdienen, of zeggen dat je je huidige salaris te laag vind als ze het per se willen weten...
pi_61885341
als ik alleen al kijk naar je taalgebruik, zal het gaan om het verschil tussen 1400 bruto of netto.

je bent nooit verplicht deze strook mee te nemen, maar kijkende naar je spellingsfouten in een serieuze post, zul je waarshcijnljik op dezelfde manier gebluft hebben bij je toekomstige werkgever. je bluf wordt opgeroepen, en je hebt 2 keuzes;

loonstrook niet laten zien, ze zullen je niet geloven, en ze zullen je een nieuwe aanbod doen
loonstrook laten zien, uitgelachen worden, en vervolgens een nieuw aanbod krijgen.

eindresultaat is hetzelfde.
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
  woensdag 24 september 2008 @ 20:05:46 #18
19431 Dwan
Likken als lassie
pi_61885510
Damn wat is iedereen weer lekker positief met al dat spellingsgeneuzel. Zegt gelukkig meer over hun dan over de TS maar goed.

Zoals de meeste al zeiden je bent het niet verplicht en jij legt een bod neer, hier kunnen zij een tegen bod op doen. Jouw bod is een indicatie op wat je wilt krijgen en als zij dat niet willen pech voor beide of een concessie doen.
Dwannie is like god is rubbing your tummy
pi_61885729
quote:
Op woensdag 24 september 2008 19:59 schreef freak1 het volgende:
als ik alleen al kijk naar je taalgebruik, zal het gaan om het verschil tussen 1400 bruto of netto.

je bent nooit verplicht deze strook mee te nemen, maar kijkende naar je spellingsfouten in een serieuze post, zul je waarshcijnljik op dezelfde manier gebluft hebben bij je toekomstige werkgever.
deal with it
pi_61887415
quote:
Op woensdag 24 september 2008 20:14 schreef RTB het volgende:

[..]

Dat is een typfout, geen spelfout.
pi_61890186
quote:
Op woensdag 24 september 2008 18:52 schreef teamlead het volgende:
Blijkbaar was je bluf niet overtuigend genoeg..

overigens zou ik het pertinent weigeren om mijn huidige loonstrook te overleggen. Het voegt nl. niets toe aan de onderhandelingen. Jij hebt je prijs genoemd en het is aan hun om te bepalen of ze dat bedrag willen betalen. Huidig salaris is daarbij niet relevant.

en nee.. tis niet verplicht...
Dat zou ik zeggen inderdaad. Ze hebben niks te maken met wat je nu verdient, je komt toch daar solliciteren, zij moeten toch je salaris betalen? Ik snap dat vanuit die bedrijven bekeken niet zo goed hoor. Als bedrijf zijnde noem je toch een bedrag dat jij wilt betalen omdat jij inschat dat de sollicitant dat waard is?! Een bedrijf heeft toch richtlijnen, ervaring, etc. Wat boeit het dat de buurman iemand nu de helft betaalt of voor mijn part twee keer zoveel.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 24 september 2008 @ 22:25:31 #22
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_61890280
Dat hebben ze bij mij 1 keer gedaan. Toen bleek wat ik gezegd had nog te kloppen ook. Twee weken later kreeg ik een ruimer aanbod
pi_61890613
quote:
Op woensdag 24 september 2008 18:50 schreef tweetyenpino het volgende:
Deze vraag zou ik nooit beantwoorden. Dat heb je al wel gedaan en je hebt gelogen. Dat ga je niet terugdraaien. Je opties zijn genoemd:

- Zeggen dat je daar niet aan meewerkt (ze vertrouwen je terecht niet overigens)
- Wel meenemen en niets zeggen, bij vragen vermoorde onschuld bruto/netto leek uithangen
- Wel meenemen en zeggen dat je meer zei, maar dat je vindt dat wat je nu verdient niet relevant is voor een nieuwe baan. Je hebt een indicatie en daar doen ze het mee. Wijs een flauw bod dan ook gewoon af als je nu een salaris stap wil maken en de wissel verder weinig toevoegt.

Maar in eerste instantie heb je het jezelf knap moeilijk gemaakt door te gaan liegen.
pi_61896270
Bij mijn werkgever was je niet aan de bak gekomen, die voert nl een referentiegesprek met je vorige werkgever, o.a. over salaris (weet overigens niet of dit wel toegestaan is). Op het moment dat je gelogen zou hebben over het salaris wat je op dat moment verdient, wordt de aanbieding ingetrokken...
De mate van kinderachtigheid van dit soort posts is te sneu voor woorden.
pi_61896385
Bij mijn onderhandelingen vroegen ze ook naar mijn laatste salaris en toen heb ik ook het bruto bedrag gezegd. Ze vroeger daarna of het bruto of netto was en heb bruto gezegd. Als jij hebt lopen zeggen dat het netto was, ja dan sta je te liegen en verdien je een baantje bij Caparis.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')