Je bent het niet verplicht, maar ze zijn ook niet verplicht om je aan te nemen.quote:Op woensdag 24 september 2008 18:50 schreef tweetyenpino het volgende:
Help kan iemand mij helpen
vrijdag heb ik mijn 2 e sollicitatie gesprek. bij mij 1e gesprek hebben ze gevraagd wat ik nu verdien dus dat heb ik gezegt,
alleen ik heb gezegt, het bruto wat ik nu krijg, heb ik als mijn netto bedrag gezegt... dus een btj gebluft...
wat ze nu willen is dat een salarisstrook mee wil nemen!
Daar ben je tog niet verplicht in?
En als ze vragen waarom heb je hem niet mee genomen wat moet ik dat zeggen? wat is beste om het uitteleggen?
Alvast bedankt...
Ik heb het al twee keer met paint gedaanquote:Op woensdag 24 september 2008 18:51 schreef appelsjap het volgende:
photoshop.
Dat dusquote:Op woensdag 24 september 2008 18:53 schreef DennisMoore het volgende:
Zeggen dat het huidige salaris niet relevant is.
quote:Op woensdag 24 september 2008 19:59 schreef freak1 het volgende:
als ik alleen al kijk naar je taalgebruik, zal het gaan om het verschil tussen 1400 bruto of netto.
je bent nooit verplicht deze strook mee te nemen, maar kijkende naar je spellingsfouten in een serieuze post, zul je waarshcijnljik op dezelfde manier gebluft hebben bij je toekomstige werkgever.
Dat zou ik zeggen inderdaad. Ze hebben niks te maken met wat je nu verdient, je komt toch daar solliciteren, zij moeten toch je salaris betalen? Ik snap dat vanuit die bedrijven bekeken niet zo goed hoor. Als bedrijf zijnde noem je toch een bedrag dat jij wilt betalen omdat jij inschat dat de sollicitant dat waard is?! Een bedrijf heeft toch richtlijnen, ervaring, etc. Wat boeit het dat de buurman iemand nu de helft betaalt of voor mijn part twee keer zoveel.quote:Op woensdag 24 september 2008 18:52 schreef teamlead het volgende:
Blijkbaar was je bluf niet overtuigend genoeg..
overigens zou ik het pertinent weigeren om mijn huidige loonstrook te overleggen. Het voegt nl. niets toe aan de onderhandelingen. Jij hebt je prijs genoemd en het is aan hun om te bepalen of ze dat bedrag willen betalen. Huidig salaris is daarbij niet relevant.
en nee.. tis niet verplicht...
Deze vraag zou ik nooit beantwoorden. Dat heb je al wel gedaan en je hebt gelogen. Dat ga je niet terugdraaien. Je opties zijn genoemd:quote:Op woensdag 24 september 2008 18:50 schreef tweetyenpino het volgende:
vrijdag heb ik mijn 2 e sollicitatie gesprek. bij mij 1e gesprek hebben ze gevraagd wat ik nu verdien dus dat heb ik gezegt,
Nou... dan krijgen ze toch lekker de tering zou ik als kandidaat zeggen. Personeel wordt schaarser dan werk.quote:Op donderdag 25 september 2008 08:13 schreef Sabelhout het volgende:
Bij mijn werkgever was je niet aan de bak gekomen, die voert nl een referentiegesprek met je vorige werkgever, o.a. over salaris (weet overigens niet of dit wel toegestaan is). Op het moment dat je gelogen zou hebben over het salaris wat je op dat moment verdient, wordt de aanbieding ingetrokken...
Inderdaad. Dat soort werkgevers laat ik met alle liefde dwars in de stront zakkenquote:Op donderdag 25 september 2008 08:33 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nou... dan krijgen ze toch lekker de tering zou ik als kandidaat zeggen. Personeel wordt schaarser dan werk.
dat dusquote:Op woensdag 24 september 2008 18:52 schreef teamlead het volgende:Blijkbaar was je bluf niet overtuigend genoeg..
overigens zou ik het pertinent weigeren om mijn huidige loonstrook te overleggen. Het voegt nl. niets toe aan de onderhandelingen. Jij hebt je prijs genoemd en het is aan hun om te bepalen of ze dat bedrag willen betalen. Huidig salaris is daarbij niet relevant.
en nee.. tis niet verplicht...
Als ik bedenk dat bij een vorige werkgever de personeelsdosiers vanwege privacy wetgeving in een afgesloten kast stonden, en dat een paar jaar geleden was, denk ik dat het absoluut niet mag. Een werkgever heeft volgens mij z'n kaken dicht te houden over het salaris van z'n werknemers!quote:Op donderdag 25 september 2008 08:13 schreef Sabelhout het volgende:
een referentiegesprek met je vorige werkgever, o.a. over salaris (weet overigens niet of dit wel toegestaan is).
Dan had hij dat moeten zeggen, en niet moeten liegen over wat hij nu verdient, liegen is gewoon pertinent fout, gewoon je loon vertellen, zij gaan er toch altijd wel overheen, en je kunt er altijd over onderhandelen. Waarom zou je erover liegen?quote:Op donderdag 25 september 2008 08:54 schreef Swetsenegger het volgende:
Hij heeft helemaal geen domme fout gemaakt. Hij is een schaars goed en moet gewoon zeggen dat ze niets met izjn loonstrook te maken hebben. HIj heeft verteld wat hij nu verdient. Dat staat zelfs los van wat je zou WILLEN verdienen en daar doen ze het maar mee. Zo niet... their loss
Waarom niet. Als je daardoor je onderhandelings positie gunstiger maakt.quote:Op donderdag 25 september 2008 09:21 schreef Berzerker het volgende:
[..]
Dan had hij dat moeten zeggen, en niet moeten liegen over wat hij nu verdient, liegen is gewoon pertinent fout, gewoon je loon vertellen, zij gaan er toch altijd wel overheen, en je kunt er altijd over onderhandelen. Waarom zou je erover liegen?
Ik kan de keren niet meer tellen dat ik inderdaad hier keihard over gelogen heb. Mijn huidige salaris vaart er wel bij hoor.. De werkgever zit daar niet voor jouw belangen, maar voor die van het bedrijf. Zonder een beetje bluf kom je helemaal nergens.quote:Op donderdag 25 september 2008 09:21 schreef Berzerker het volgende:
[..]
Dan had hij dat moeten zeggen, en niet moeten liegen over wat hij nu verdient, liegen is gewoon pertinent fout, gewoon je loon vertellen, zij gaan er toch altijd wel overheen, en je kunt er altijd over onderhandelen. Waarom zou je erover liegen?
Gebeurt zo een ''referentiegesprek'' met of zonder toestemming van de sollicitant?quote:Op donderdag 25 september 2008 08:13 schreef Sabelhout het volgende:
Bij mijn werkgever was je niet aan de bak gekomen, die voert nl een referentiegesprek met je vorige werkgever, o.a. over salaris (weet overigens niet of dit wel toegestaan is). Op het moment dat je gelogen zou hebben over het salaris wat je op dat moment verdient, wordt de aanbieding ingetrokken...
Helemaal mee eensquote:Op donderdag 25 september 2008 12:34 schreef PaarsBeestje het volgende:
Ik kan de keren niet meer tellen dat ik inderdaad hier keihard over gelogen heb. Mijn huidige salaris vaart er wel bij hoor.. De werkgever zit daar niet voor jouw belangen, maar voor die van het bedrijf. Zonder een beetje bluf kom je helemaal nergens.
Ga maar gevoeglijk uit van het laatste.quote:Op zaterdag 27 september 2008 13:23 schreef Violina het volgende:
Gebeurt zo een ''referentiegesprek'' met of zonder toestemming van de sollicitant?
Lijkt me dat zo'n recruiter dat helemaal niets aan gaatquote:Op donderdag 25 september 2008 08:13 schreef Sabelhout het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |