T ging zo moeizaam de laatste tijd.quote:Op dinsdag 23 september 2008 20:09 schreef IrishBastard het volgende:
We is teh pwnz0rz!
Hoezo sterft het trouwens een langzame dood?
Wat voor studie?quote:Op dinsdag 23 september 2008 20:28 schreef Eix het volgende:
Ach, dan zal ik maar eens als eerstejaars RU'er een tvptje plaatsen.
Misschien wel technische planologie. Dan komt het toch aardig in de buurt.quote:
Pics pl0x?quote:Op dinsdag 23 september 2008 21:58 schreef Adelante het volgende:
Vandaag weer college van mevrouw Eikema-Hommes en ze had weer een ketting om die bij een egyptische farao niet misstaan zou hebbenJe moet het ergens over hebben, want die colleges zijn niet te volgen zo vaag en abstract...
Maakt toch niet uit?quote:Op woensdag 24 september 2008 13:06 schreef motorbloempje het volgende:
ehm... denk niet dat het de bedoeling is dat je jan en alleman uitnodigt?
Moblo wil jullie mannen voor zichzelf houden denk ik.quote:Op woensdag 24 september 2008 16:52 schreef Nielez het volgende:
[..]
Maakt toch niet uit?
Zoveel extra mensen zullen er tóch niet komen.
Is alleen maar gezellig?
Nope. Faculteit der managementwetenschappen.quote:Op dinsdag 23 september 2008 23:08 schreef Soempie het volgende:
[..]
Misschien wel technische planologie. Dan komt het toch aardig in de buurt.
Of je skipt een paar werkcolleges hier en daar en je maakt er gewoon een rustig blokje van!quote:Op woensdag 24 september 2008 22:23 schreef Soempie het volgende:
Volgend blok wordt een hel.![]()
2 dagen terug naar Groningen om daar verplichte werkgroepen te volgen. 2 dagen werken en ook nog 2 dagen naar Nijmegen om colleges volgen.![]()
Dat krijg je nou met die zesjescultuur en een luie student, De_Kardinaal!![]()
Heb in elk geval een slaapplek in Groningen bij een goede vriend.
In Groningen mag ik er één skippen, dus dat schiet ook niet erg op. En ze zijn echt niet zo soepel. Dit is de 3e keer dat ik het moet doen, omdat ik het eerste jaar 2 werkcolleges had gemist en het jaar daarvoor er geloof ik 2 was geweest.quote:Op woensdag 24 september 2008 22:43 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Of je skipt een paar werkcolleges hier en daar en je maakt er gewoon een rustig blokje van!
Morguh! Ik heb mijn eerste college van dit jaar gevolgd!quote:
Nja je hebt niks gemist (als je zelf al n beetje van SQL af weet).quote:Op donderdag 25 september 2008 12:56 schreef motorbloempje het volgende:
thuis in het zonnetje op de bank
Vorig jaar heb ik een propedeusevak niet gedaan, omdat ik dacht dat ik dat dit jaar wel kon doen. Vervolgens bleek daarna pas dat ik zou gaan verhuizen.quote:Op donderdag 25 september 2008 10:33 schreef SterreMarit het volgende:
Waarom moet je eigenlijk nog naar Groningen, Soempie? Ik dacht dat je helemaal overgestapt was?
Hoe bevalt Nijmegen je so far?
Helemaal mee eens.quote:Op donderdag 25 september 2008 11:09 schreef Adelante het volgende:
Verplichte werkcollegesHet is toch wetenschappelijk onderwijs, daar mag je van studenten toch aannemen dat ze zelf weten wat goed voor hun is
Hee, ik ookquote:Op woensdag 24 september 2008 14:00 schreef morgane het volgende:
Morgane: Engelse Taal en Cultuur.
Nog een topic volgen kan er ook nog wel bij
Eerstejaars jaquote:Op donderdag 25 september 2008 16:06 schreef Noodly het volgende:
[..]
Hee, ik ookOok eerstejaars?
Is het bij meer opleidingen trouwens zo dat er zo'n strenge aanwezigheidsplicht is, dat er zelfs bij de hoorcolleges een namenlijst rondgaat?Ik heb gestudeerd aan de uni van Tilburg en Utrecht (andere opleidingen) maar dit heb ik nog nooit gehad. Praatte er vandaag over met een student Nederlands, ik dacht dat is misschien bij alle talen zo, maar hij zei dat het bij hem niet zo was. Ik verbaas me er toch best wel over.
Als je je gisteren aan iemand geergerd hebt is het grote kans dat ik het wasquote:Op vrijdag 26 september 2008 09:54 schreef SterreMarit het volgende:
Miss_S en Soempie, ik vraag me stiekem toch wel af of ik niet al een keer naast jullie heb gezeten in een collegezaal of misschien zelfs tegen jullie gepraat heb ofzo...zou zomaar kunnen, toch?
En misschien heb ik me zelfs wel geërgerd aan één van jullie, aangezien ik me met enige regelmaat erger aan medestudenten
Genoeg foto's van mij te vinden op Fok! hoorquote:Op vrijdag 26 september 2008 10:43 schreef SterreMarit het volgende:
Gisteren was ik er niet, hahaha =) Wat heb je gedaan dan?
Ennuh...foto...dat durf ik niet hoor
PS: als jij dat nou es doet =)
Niet in het Huygens wel er naastquote:Op vrijdag 26 september 2008 10:46 schreef motorbloempje het volgende:
was Miss_S gisteren niet toevallig in het Hygens?
Ik praat niet tijdens college, omdat ik daar een hekel aan heb. Dus aan mij zul je je vast niet geërgerd hebben denk ik dan.quote:Op vrijdag 26 september 2008 09:54 schreef SterreMarit het volgende:
Miss_S en Soempie, ik vraag me stiekem toch wel af of ik niet al een keer naast jullie heb gezeten in een collegezaal of misschien zelfs tegen jullie gepraat heb ofzo...zou zomaar kunnen, toch?
En misschien heb ik me zelfs wel geërgerd aan één van jullie, aangezien ik me met enige regelmaat erger aan medestudenten
Oke, dan gaan m'n hele verhaal dus niet op.quote:Op vrijdag 26 september 2008 10:43 schreef SterreMarit het volgende:
Gisteren was ik er niet, hahaha =) Wat heb je gedaan dan?
Dan ben ik blij dat ik gisteren niet bij je in de buurt zat...ik heb een blóedhekel aan alle mensen die hele verhalen uitwisselen en tot in detail bespreken terwijl ik enigszins moeite heb met prikkelselectie en me door al die geleuiden al helemaal niet meer kan richten op degene die voorin aan het praten isquote:Op vrijdag 26 september 2008 10:47 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Genoeg foto's van mij te vinden op Fok! hoor
En gisteren was ik met een stel meiden gewoon erg melig, dat krijg je op zo'n lange dag en dan ook nog eens als het laatste college over drank gaat
Normaal ben ik ook niet zo hoorquote:Op vrijdag 26 september 2008 13:10 schreef SterreMarit het volgende:
[..]
Dan ben ik blij dat ik gisteren niet bij je in de buurt zat...ik heb een blóedhekel aan alle mensen die hele verhalen uitwisselen en tot in detail bespreken terwijl ik enigszins moeite heb met prikkelselectie en me door al die geleuiden al helemaal niet meer kan richten op degene die voorin aan het praten isIk denk: blijf dan asjeblieft weg en ga ergens koffiedrinken ofzo! Heb ik ook al enkele malen opgemerkt, wat me niet in dank wordt afgenomen
![]()
Ennuh...ik ga niet heel Fok doorspitten voor een foto, post maar gewoon hier! Ga ik es checken of ik dat ook durf =)
quote:Op vrijdag 26 september 2008 11:54 schreef motorbloempje het volgende:
dan heb je een dubbelganger, of was ik scheel
Deel je mijn andere ergernis toevallig ook? Ik heb er namelijk een he-kel aan dat mensen weigeren aan te sluiten in een collegezaal en ergens in het midden één of enkele stoelen leeg laten. De zaal is tóch wel vol, dus je komt toch naast iemand te zitten. Schuif dus gewoon een paar stoeltjes door!quote:
Hahaha, nee dat niet =) Ik durf namelijk nog niet echt te praten als de hele collegezaal naar mij luistertquote:Op vrijdag 26 september 2008 13:34 schreef Soempie het volgende:![]()
Ik zit eigenlijk altijd middenin een rij. Juist omdat ik het zelf irritant vind voor iedereen op te moeten staan en als ik zelf later ben is het ook irritant als je ziet dat er ergens in het midden nog plek is.![]()
En was jij diegene die afgelopen maandag vroeg of dat model van Bronfenbrenner (oid) toegelicht kon worden? Ik was je best dankbaar dan, want ik had er nog nooit van gehoord. Had al in de kantlijn gezet dat ik dat thuis even op moest zoeken.
Hahahaquote:Op vrijdag 26 september 2008 13:49 schreef Soempie het volgende:
Ik denk altijd: 'dat zoek ik thuis wel op.'
Heb ook regelmatig gehad op het tentamen dat ik dacht: 'ja, dat zou ik dus nog opzoeken..'
Have fun!quote:Op vrijdag 26 september 2008 14:31 schreef SterreMarit het volgende:
Ik ga zo iig ook naar de stad, mag ook nieuwe laarzen kopen van mezelf...en een nieuwe jas! En een tas =) En...nog veel meer als ik wil! Heb net m'n ORT over de 2e maand van de zomervakantie ontvangen, dus nu mag het!![]()
Gelukkig dat ik maandag er dus niet wasquote:Op vrijdag 26 september 2008 13:34 schreef Soempie het volgende:![]()
Ik zit eigenlijk altijd middenin een rij. Juist omdat ik het zelf irritant vind voor iedereen op te moeten staan en als ik zelf later ben is het ook irritant als je ziet dat er ergens in het midden nog plek is.![]()
En was jij diegene die afgelopen maandag vroeg of dat model van Bronfenbrenner (oid) toegelicht kon worden? Ik was je best dankbaar dan, want ik had er nog nooit van gehoord. Had al in de kantlijn gezet dat ik dat thuis even op moest zoeken.
Je lijkt op Lieke van Lexmond met lichter haarquote:Op vrijdag 26 september 2008 15:01 schreef Soempie het volgende:
Ik heb een fotoboek.Anders even doorklikken naar Wiebelkont.
Echt niet.quote:Op vrijdag 26 september 2008 15:32 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Je lijkt op Lieke van Lexmond met lichter haar
En je lach, gewoon heel je gezichtquote:Op vrijdag 26 september 2008 15:49 schreef Soempie het volgende:
[..]
Echt niet.Ik ben sowieso twintig kg zwaarder dan Van Lexmond.
![]()
Komt het door de neus? Ik heb inderdaad wel een grote neus.
Stel dat ze 60 kg is, dan ben ik ruim 20 kg zwaarder.quote:Op vrijdag 26 september 2008 15:53 schreef Miss_S het volgende:
[..]
En je lach, gewoon heel je gezicht
Maar jij ben echt geen 20 kilo zwaarder joch
Vroegah bij de werkgroep moesten we naambordjes makenquote:Op dinsdag 23 september 2008 21:58 schreef Adelante het volgende:
Vandaag weer college van mevrouw Eikema-Hommes en ze had weer een ketting om die bij een egyptische farao niet misstaan zou hebbenJe moet het ergens over hebben, want die colleges zijn niet te volgen zo vaag en abstract...
En dit lees ik nu pas omdat? nee het is weer duidelijkquote:Op woensdag 24 september 2008 12:59 schreef Nielez het volgende:
Gaan er niet-thalianen (ofzoiets) donderdag mee bowlen bij Ol Round?
Tss.quote:Op vrijdag 26 september 2008 21:30 schreef Yashaaaaa het volgende:
[..]
En dit lees ik nu pas omdat? nee het is weer duidelijk
Wij hebben ook naambordjes bij de werkgroepquote:Op vrijdag 26 september 2008 21:25 schreef Yashaaaaa het volgende:
[..]
Vroegah bij de werkgroep moesten we naambordjes makenDus we zagen laatst in de bieb zo'n naambordje liggen bij inleiding boeken.
Wij zo tegen die eerstejaars: Eikema-Hommes?
Hij:![]()
![]()
wij: sterkte![]()
Ja. Om er vervolgens achter te komen dat de rest van de groep een heel andere opzet heeft. Nu moet ik alles weer omgooien.quote:Op vrijdag 26 september 2008 21:05 schreef SterreMarit het volgende:
En Soempie, is het gelukt voor 6 uur?
Dan noem je ook laarzen zeg.quote:Op vrijdag 26 september 2008 21:05 schreef SterreMarit het volgende:
In de stad was het stom. Ik vind de meeste jassen suf of stom en comboylaarzen, paardrijlaarzen en regenlaarzen idem. Ik zal wel weer even moeten wennen aan de nieuwe mode?
overloperquote:Op zaterdag 27 september 2008 01:32 schreef Soempie het volgende:
[..]
Dan noem je ook laarzen zeg.![]()
Ik heb wel nieuwe nu, alleen vindt m'n vriend ze niet mooi.
Bij die werkcolleges bij ons wacht ze gewoon tot er iemand wat roept, vaak is dat dezelfde die vooraan zitquote:Op vrijdag 26 september 2008 23:55 schreef Yashaaaaa het volgende:
Haha was maar een grapje hoor![]()
En naambordjes is opzich wel handig. Wij hadden bij strafrecht zo'n vrouwke dat zei van: "Jij in die rode trui"", "jij met dat zwarte vest"
Das ook echt
quote:
Ik had geen zin om om half 6 op te staan, dus ik ben er niet.quote:Op zondag 28 september 2008 17:24 schreef SterreMarit het volgende:
Ow hahaha, ik had nog nooit zo'n fotoboek gezien =) Weer wat geleerd!
Anyway, ik ga morgenochtend *als m'n ogen open zijn* es goed rondkijken bij O&O...misschien herken ik je wel
Hahaha, ik had t ook erg zwaar =) Maarruh...als je de sheets leest, weet je genoeg. Niks gemist dus! Ik had dus ook kunnen uitslapen...om 13.45 pas weer collegequote:Op maandag 29 september 2008 08:47 schreef Soempie het volgende:
[..]
![]()
Indringer.![]()
[..]
Ik had geen zin om om half 6 op te staan, dus ik ben er niet.Nu heb ik wel eindelijk tijd om te sporten.
Ik heb om kwart voor 4 college. Had vandaag ook echt geen zin om van half 11 tot kwart voor 4 te wachten.quote:Op maandag 29 september 2008 11:38 schreef SterreMarit het volgende:
[..]
Hahaha, ik had t ook erg zwaar =) Maarruh...als je de sheets leest, weet je genoeg. Niks gemist dus! Ik had dus ook kunnen uitslapen...om 13.45 pas weer collegeEn ja, ik zou nu iets nuttigers kunnen doen dan FOK!ken
Voorstellen de pauze te skippen, zodat je om 17.15 uur inderdaad naar huis kan. Hebben wij ook gedaan.quote:Op maandag 29 september 2008 20:57 schreef SterreMarit het volgende:
Ik ben pas net thuis en heb nu zo'n beetje m'n eten achter m'n kiezen... Wat een lange dag zeg...zat om 7u al op m'n fietsje! Als ze die laatste werkgroep nou es inkorten tot 17.15, haal ik iig m´n trein, maar néé hoor...het loopt altijd alleen maar uit
Waar moet je heen met de trein?quote:Op maandag 29 september 2008 20:57 schreef SterreMarit het volgende:
Ik ben pas net thuis en heb nu zo'n beetje m'n eten achter m'n kiezen... Wat een lange dag zeg...zat om 7u al op m'n fietsje! Als ze die laatste werkgroep nou es inkorten tot 17.15, haal ik iig m´n trein, maar néé hoor...het loopt altijd alleen maar uit
Jaaaa.quote:Op dinsdag 30 september 2008 21:42 schreef Adelante het volgende:
weekendje weg?is die flathut al af dan?
Excuus.quote:Op dinsdag 30 september 2008 19:15 schreef IrishBastard het volgende:
TT is wel een beetje self-fullfilling prophecy![]()
Gaaf! Een speciale avond voor dyslectische studenten!quote:Op woensdag 1 oktober 2008 04:20 schreef WooZ het volgende:
bouncer: 'meneer, u weet dat het vanavond STUDNETENavond is..........'
Ik neem aan dat die jongen om half 5 compleet bezopen thuis is gekomentquote:Op woensdag 1 oktober 2008 04:46 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Gaaf! Een speciale avond voor dyslectische studenten!
De docent weet het zelf ook niet. Laat dus maar.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 09:13 schreef Soempie het volgende:
En hier ook maar even de vraag: hoe verwijs je in de tekst en in de lijst naar televisieuitzendingen en krantenartikels (APA-stijl)?
Vond hem wel aardig geluktquote:Op woensdag 1 oktober 2008 16:32 schreef motorbloempje het volgende:
die foto van mij is echt té brak Sla![]()
http://picasaweb.google.com/slarioux/EersteRolletjequote:
Soggen als een dolle!quote:Op donderdag 2 oktober 2008 09:55 schreef Soempie het volgende:
Ik moet aan een opdracht en presentatie. [ afbeelding ]
En dan is het opeens heel erg van belang de topics in CUL door te spitten, m'n bureau op te ruimen, de ramen te lappen en planten te redden van de dood.
quote:
quote:
Wat heb ik nou aan jou.quote:
Nou aan het werk dan maf wief! GO GO GO!quote:Op donderdag 2 oktober 2008 10:09 schreef Soempie het volgende:
[..]
Wat heb ik nou aan jou.Je moet me niet aanmoedigen.
On the double! En ik wil die bajestronie van je pas weer zien als je klaar bent!quote:Op donderdag 2 oktober 2008 10:14 schreef Soempie het volgende:
SIR, YES, SIR!![]()
De_Kardinaal, drill instructor
Ja, ik heb mijn best gedaan he!quote:
Ik weet het.quote:Op donderdag 2 oktober 2008 10:49 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Ja, ik heb mijn best gedaan he!
Ik ben bijna 28 en nog steeds bezig met mijn bachelorscriptie! Beat that!quote:Op donderdag 2 oktober 2008 10:50 schreef Soempie het volgende:
[..]
Ik weet het.Ik ben gewoon een hopeloos geval.
Ik ben bijna 26 en moet m'n P nog halen.quote:Op donderdag 2 oktober 2008 10:52 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Ik ben bijna 28 en nog steeds bezig met mijn bachelorscriptie! Beat that!
Hahaha, O&O toevallig? Daar kijk ik nl (ook?) al dagen tegenaan zonder vooruit te komen... Vandaag wel met 'ons groepje' de presentatie voorbereid, da's het eerste! Nu nog dat onderzoeksgebeuren...quote:Op donderdag 2 oktober 2008 09:55 schreef Soempie het volgende:
Ik moet aan een opdracht en presentatie. [ afbeelding ]
En dan is het opeens heel erg van belang de topics in CUL door te spitten, m'n bureau op te ruimen, de ramen te lappen en planten te redden van de dood.
Volgens mij doen we niks aan de presentatie.quote:Op donderdag 2 oktober 2008 14:21 schreef SterreMarit het volgende:
[..]
Hahaha, O&O toevallig? Daar kijk ik nl (ook?) al dagen tegenaan zonder vooruit te komen... Vandaag wel met 'ons groepje' de presentatie voorbereid, da's het eerste! Nu nog dat onderzoeksgebeuren...
Ik vind het echt 10x niks die opdrachten en het groepswerk. ik ben júist blij dat mn hbo afgerond is omdat ik een gigantische hekel had aan die eindeloze stroom stomme opdrachten en groepswerk... Nu dus gewoon weer hetzelfde én die combinatie van opdracht&groepje daarbij...maakt het dus al helemaal...*grmbl*
Ik ben diep teleurgesteld in het universitetisgebeuren op dit front![]()
Ik ga nu eerst gewoon maar even slapen
Epic failquote:Op donderdag 2 oktober 2008 15:27 schreef Soempie het volgende:
M'n groepsgenootjes verwijzen naar Wikipedia.
quote:Op donderdag 2 oktober 2008 15:27 schreef Soempie het volgende:
M'n groepsgenootjes verwijzen naar Wikipedia.
Het is epic fail om wikipedia te beschouwen als epic fail! De betrouwbaarheid van Wikipedia is van hetzelfde niveau als de beroemde Encyclopaedia Britannica. Dat is uitvoerig in Nature aan bod gekomen.quote:
Het grote nadeel van Wikipedia is echter dat het erg moeilijk is om de betrouwbaarheid van de auteur te achterhalen. Jij als historicus zou dat toch moeten wetenquote:Op donderdag 2 oktober 2008 17:48 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
[..]
Het is epic fail om wikipedia te beschouwen als epic fail! De betrouwbaarheid van Wikipedia is van hetzelfde niveau als de beroemde Encyclopaedia Britannica. Dat is uitvoerig in Nature aan bod gekomen.
Aangezien iedereen hier via de UBN die artikelen gratis kan opvragen is hier de link en de rest zoek je zelf maar uit!
http://www.nature.com/nature/britannica/index.html
En dit is natuurlijk ook een kromme redenering.quote:Op donderdag 2 oktober 2008 17:48 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
[..]
Het is epic fail om wikipedia te beschouwen als epic fail! De betrouwbaarheid van Wikipedia is van hetzelfde niveau als de beroemde Encyclopaedia Britannica. Dat is uitvoerig in Nature aan bod gekomen.
Aangezien iedereen hier via de UBN die artikelen gratis kan opvragen is hier de link en de rest zoek je zelf maar uit!
referenties naar eventuele artikelen staan gewoon genoemd hoor onderaan elke sitequote:Op donderdag 2 oktober 2008 17:52 schreef BlaatschaaP het volgende:
[..]
Het grote nadeel van Wikipedia is echter dat het erg moeilijk is om de betrouwbaarheid van de auteur te achterhalen.
Kun je dus beter die artikelen lezen en daarnaar verwijzen.quote:Op donderdag 2 oktober 2008 18:05 schreef WooZ het volgende:
[..]
referenties naar eventuele artikelen staan gewoon genoemd hoor onderaan elke site
Dan nog, wikipedia is gewoon niet wetenschappelijk, althans niet verifieerbaar meestal. Elke docent lacht je ook uit als je het in je bronvermelding zet, en terrecht.quote:Op donderdag 2 oktober 2008 17:48 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
[..]
Die lang niet altijd geschikt zijn als bron voor een wetenschappelijk stuk...quote:Op donderdag 2 oktober 2008 18:05 schreef WooZ het volgende:
[..]
referenties naar eventuele artikelen staan gewoon genoemd hoor onderaan elke site
Wikipedia is dan ook erg geschikt om te gebruiken als informatiebron voor artikelen en basis informatie. Ik zou echter nooit feiten die mijn onderzoek moeten ondersteunen van die site af halen. De referenties naar andere artikelen staan er dan misschien wel, maar de auteur zelf toch niet? Of in elk geval niet de betrouwbaarheid daarvan.quote:Op donderdag 2 oktober 2008 18:05 schreef WooZ het volgende:
[..]
Prima bron om mee te beginnen!quote:Op donderdag 2 oktober 2008 20:29 schreef BlaatschaaP het volgende:
[..]
Wikipedia is dan ook erg geschikt om te gebruiken als informatiebron voor artikelen en basis informatie. Ik zou echter nooit feiten die mijn onderzoek moeten ondersteunen van die site af halen. De referenties naar andere artikelen staan er dan misschien wel, maar de auteur zelf toch niet? Of in elk geval niet de betrouwbaarheid daarvan.
geen idee, maar hij ziet vanzelf wel hoe ik dat voor me ziequote:Op zaterdag 4 oktober 2008 15:05 schreef IrishBastard het volgende:
Voor de mensen die DM volgen, we worden geacht de opdrachten uit dictaat te maken? Je moet hier namelijk een ORM schema in knutselen, en dan digitaal inleveren. Hoe ziet Theo dit voor zich?
Aldus Theo aka "Captain Obvious"quote:Hallo Niels,
Het handigste is als je gewoon op papier werkt.
Groet, Theo
Hoiquote:Op zondag 5 oktober 2008 21:36 schreef Cerbie het volgende:
RU topic! *meld als 3e jaars Biomedische Wetenschappen*
Idemquote:Op zondag 5 oktober 2008 18:38 schreef IrishBastard het volgende:
Ik heb m al ingestuurd met 1 gare paint
Wekker uitgezet. Vorige week ook al.quote:
quote:Op maandag 6 oktober 2008 19:43 schreef motorbloempje het volgende:
Dat mens bij AI vandaag was écht NIET te verstaan, mèn!!!!
ik weet niet waar hij ze vandaan haalt, maar heb alleen maar in een coma gelegen van het lachen
Idem; ik had ergens MAX() ipv >= ALL() dus daar wil ik wel ff een hoger cijfer van makenquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 18:23 schreef Nielez het volgende:
Wie wat waar wanneer?
K had n 6.. telt bij her t hoogste of t laatst behaalde punt? Anders kan k op de gok ook even wat selects gaan improviseren.
Ik moet daar heen. Donderdag toch?quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 23:28 schreef Nielez het volgende:
Ohja, niet vergeten, kennismakingscommissie vergadering-dingetje. Moet een van jullie dr ook heen?
Zat jij niet in dat ding Sla?
heb ik ook eigenlijk nietquote:Op woensdag 8 oktober 2008 09:42 schreef Soempie het volgende:
Dat jullie nog tijd hebben voor een commissie.![]()
Jaquote:Op maandag 13 oktober 2008 17:17 schreef Soempie het volgende:
Volgens mij gaan bij ons de colleges gewoon door?
Nah, ik was een heel eind op weg, maar vervolgens bleek net dat het al was onderzocht.quote:Op maandag 13 oktober 2008 17:39 schreef Nad-ja het volgende:
[..]
Ja. Ik zie dat jij ook bezig bent met je onderzoeksvoorstel? Wil het lukken?
Ik vind het maar een stomme opdracht! Ben er nu een beetje mee bezig, maar ga morgen verder.quote:
Hee, nog een pedagoog-in-spé! Ben je een reguliere 2e jaars of hbo-instromer?quote:Op maandag 13 oktober 2008 17:39 schreef Nad-ja het volgende:
[..]
Ja. Ik zie dat jij ook bezig bent met je onderzoeksvoorstel? Wil het lukken?
Wat goed! En inderdaad origineelquote:Op maandag 13 oktober 2008 21:49 schreef SterreMarit het volgende:
Ik heb mijn voorstel ivandaag ngeleverd![]()
(en heb een 9,5 voor deze 1e versie...)
Edit: mijn voorstel gaat trouwens over pro-anorexia websites. Daar is nog vrijwel geen empirisch onderzoek naar gedaan, dus dat was een prima, vernieuwend idee aangezien het wel een hot item is... Ik moest het maar bewaren voor m'n scriptie zei de docente, ze vond het helemaal prima en ik ben trots op mij![]()
Komt goed! Welke tentamens heb je de eerste periode behalve O&O?quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 10:47 schreef SterreMarit het volgende:
Ik ben een hbo-instromer, dus nog 'vers' op de uni. Bevalt wel prima! Al ben ik erg bang voor de tentamens die gaan komen
quote:Op maandag 13 oktober 2008 21:49 schreef SterreMarit het volgende:
Ik heb mijn voorstel ivandaag ngeleverd![]()
(en heb een 9,5 voor deze 1e versie...)
Edit: mijn voorstel gaat trouwens over pro-anorexia websites. Daar is nog vrijwel geen empirisch onderzoek naar gedaan, dus dat was een prima, vernieuwend idee aangezien het wel een hot item is... Ik moest het maar bewaren voor m'n scriptie zei de docente, ze vond het helemaal prima en ik ben trots op mij![]()
En wat ga je onderzoeken dan? Want dan kun je je richten op adolescenten&internet (heb ik ook beetje gedaan), op gevolgen van voortdurend gamen, verslaving, enzovoort =) Wanneer moeten jullie 'em inleveren? En wat moet je in hemelsnaam met die poster doen? Dat vind ik weer lastigquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 20:04 schreef Soempie het volgende:
[..]
![]()
![]()
Ik zoek het in de gaming hoek. En dan met name WoW.Ik schiet alleen voor geen meter op.
Er hangen als het goed is posters op de 6e en 7e verdieping van het spinozagebouw.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 19:50 schreef SterreMarit het volgende:
[..]
En wat ga je onderzoeken dan? Want dan kun je je richten op adolescenten&internet (heb ik ook beetje gedaan), op gevolgen van voortdurend gamen, verslaving, enzovoort =) Wanneer moeten jullie 'em inleveren? En wat moet je in hemelsnaam met die poster doen? Dat vind ik weer lastig
Ik heb ook nog niemand gevonden. Ik wil graag een gezin in Nijmegen, maar ken ook niemand in die leeftijdscategorie (behalve één klinisch gezin). Ik zag vandaag het draaiboek op BB, toen vond ik ook dat ik er een beetje vaart achter moest gaan zettenquote:Op woensdag 22 oktober 2008 20:45 schreef SterreMarit het volgende:
Wat is het hier rustig![]()
Soempie en Nadja, hebben jullie al een gezin voor het practicum? Ik dus nog niet, en heb géén idee hoe ik aan een gezin ga komen... Geen familie met kids in die leeftijdscategorie, geen normale buren en alle kids die ik verder ken zijn 'klinisch'... Jullie nog ideeën? Ik vind echt niet dat je zoveel inzet van een wildvreemd gezin kunt vragen eigenlijk, maar wat dan?
Wordt wel tijd dat ik een gezin vind, begint toch wel dichtbij te komen nu, hahaha =)
..of voor mij? Regio Tilburg is ook primaquote:Op donderdag 23 oktober 2008 09:02 schreef Nad-ja het volgende:
Hehe. Nee het is een gezin dat in contact staat met jeugdzorg.
Ken je gezin in Nijmegen (niet-klinisch) met kinderen tussen de 6 en 16 jaar voor mij?
Kunnen jullie niet in jullie kenniskring rondkijken?quote:Op donderdag 23 oktober 2008 12:08 schreef SterreMarit het volgende:
[..]
..of voor mij? Regio Tilburg is ook primaLiefst een erg gemotiveerde jongere waarmee 100% zeker niets mis is.
*het zou wat zijn...een gezin werkt mee aan een opdracht en het kind scoort op alle tests extreem hoog/extreem laagUhh...sorry
*
Ik ga het gewoon halen, vind ikquote:Op donderdag 23 oktober 2008 11:41 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Dat dus.
Oh, ik heb de DM herkansing gefaald, cba om die opdracht te maken
Een beknopt overzicht van de filosofie ja, van Socrates en Plato tot Abelardus. Totaal niet mijn ding, en volgens mij hebben ze er ook een Christelijke draai aangegeven door de Katholieke achtergrond van de uni.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 13:52 schreef Adelante het volgende:
Geschiedenis van het Denken
klinkt mooi, moet ik me er de gedachtengangen van grote filosofen bij voorstellen of is het nog abstracter?
Hier idem...zelfs geen familie, buren, etc. Ik ken genoeg klinische kinderen, maar 'normale'...quote:Op donderdag 23 oktober 2008 12:55 schreef Nad-ja het volgende:
Niemand in mijn kennissenkring heeft kinderen tussen de 6 en 16 jaar.
Ze zijn allemaal of een stuk jonger of ouder.
Je mag trouwens geen gegevens terugkoppelen aan het gezin SterreMarit.
Klinkt als veel saaie dingen om te moeten onthoudenquote:Op donderdag 23 oktober 2008 14:10 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Een beknopt overzicht van de filosofie ja, van Socrates en Plato tot Abelardus. Totaal niet mijn ding, en volgens mij hebben ze er ook een Christelijke draai aangegeven door de Katholieke achtergrond van de uni.
Ik ben ook maar naar de helft van de colleges geweest. Tot nu toe was dat en een beetje geluk voldoende om die algemene Letteren-vakken te halen, maar dit keer heb ik mijn twijfels.
Ik weet het (bijna) zeker. Ik heb het gehoord van een ouderejaars en bij het voorlichtende college in LIN2 zei ze het. Dat is omdat de resultaten die wij krijgen, niet per se kloppen (omdat we onervaren zijn). Wel mag je de uitwerking van de anamnese laten zien volgens mij en voer je een afsluitend gesprek.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 14:25 schreef SterreMarit het volgende:
[..]
Hier idem...zelfs geen familie, buren, etc. Ik ken genoeg klinische kinderen, maar 'normale'...![]()
Waarom mag je geen gegevens terugkoppelen? Weet je dat zeker? Zou ik wel héél raar vinden. Je vraagt veel investering/inzet van de ouders en al helemaal van de jongere, en dan geen resultaat te horen krijgen...? Hoe krijg je dan in hemelsnaam een gezin zo ver mee te werken? "Ik wil graag een aantal tests bij jullie afnemen, vraagt een uurtje of 10/15 van jullie ennuh...over de resultaten horen jullie niets!" Nee, dan werken mensen mee!
Recht op conclusies die niet kloppen? Denk dat je daar wel mee moet oppassen, zeker als het dus bij mensen zijn die je niet kentquote:Op donderdag 23 oktober 2008 15:31 schreef SterreMarit het volgende:
Mja, en da's lastig als je niemand hebt die dichtbij je staat... Van wildvreemden verwacht ik al helemaal weinig motivatie om mee te doen!
Nad-ja, ik heb juist gehoord van iemand die een jaar verder is in het vrijstellingenprogramma dat zij het verslag wel met ouders heeft doorgenomen en hen een kopie heeft gegeven. That's weird!
Ennuh...anders doe ik dat wel achter de rug van de uni om...daar hebben die mensen toch gewoon recht op?!
He, moraalridderquote:Op donderdag 23 oktober 2008 15:32 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Recht op conclusies die niet kloppen? Denk dat je daar wel mee moet oppassen, zeker als het dus bij mensen zijn die je niet kent
Dat zal inderdaad wel meevallen, ken de opdracht ook nietquote:Op donderdag 23 oktober 2008 16:02 schreef SterreMarit het volgende:
[..]
He, moraalridderHet lijkt me voor zich spreken dat als een student een test afneemt en daar totaal niet vaardig in is, hij/zij zelf inziet dat als hij/zij de resultaten overlegt, dit héél duidelijk onder vermelding van het feit dat de gegevens niet zeer betrouwbaar zijn gebeurt. Daarbij zou ik er alleen voor kiezen om niet-geheel betrouwbare resultaten te bespreken met ouders /kids die het intellectueel vermogen hebben om te begríjpen wat het betekent als ik de niet-volledige betrouwbaarheid benoem.
En daarbij...als je zelfs onder begeleiding van een docent conclusies trekt die de plank echt volledig misslaan mag ik toch hopen dat je a) uit jezelf met de opleiding stopt en/of b) van de opleiding geschopt wordt. Ik denk dat enig (aangeboren/reeds ontwikkeld) inzicht en vaardigheden op dit gebied wel vereist zijn voor de gehele opleiding en als je daarover niet beschikt, moet je je flink achter je oren krabben.
Minder betrouwbare testresultaten verkrijg je allicht, maar echt foute conclusies...?
Je mag wel meepraten hoorquote:Op donderdag 23 oktober 2008 16:04 schreef Yashaaaaa het volgende:
Ik stem echt voor een pedagogiektopic
De opdracht houdt in dat je met een 'proefgezin' ca. 6 tests/gesprekken houdt, soms met het gezin, soms met alleen de jongere, soms vullen ouders (ook) een vragenlijst in...varieert zeg maar =) Van dat alles maak je video-opnames die je bespreekt tijdens werkgroepbijeenkomsten en je schrijft van ieder onderdeel een verslag en uiteindelijk schrijf je een eindverslag. Ow, en je moet ook nog een rollenspel doen voor een cijferquote:Op donderdag 23 oktober 2008 16:15 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Dat zal inderdaad wel meevallen, ken de opdracht ook niet
Maar het dacht dat jullie net zeiden dat het niet de bedoeling om het resultaat met de ouders te bespreken? en misschien hebben de docenten daarvoor wel een goede reden
Ik heb wel 'cultuur- en ideeëngeschiedenis, bijna hetzelfde denk ik. Van dat filosofengeneuzel.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 13:45 schreef Wheelgunner het volgende:
En welke letteren studenten hebben zometeen nog meer tentamen Geschiedenis van het Denken? Ik ga falen
Dit is niet ontopicquote:Op donderdag 23 oktober 2008 16:15 schreef Miss_S het volgende:
[..]
En een apart pedagogiektopic? dit lijkt me meer ontopic dan een tijdje geleden in dit topic
Ik was er nietquote:Op donderdag 23 oktober 2008 18:22 schreef Nad-ja het volgende:
Ik wist helemaal niet dat het rollenspel voor punt was (en al helemaal niet dat het zo zwaar meetelt).
Was je niet bij het introductie college SterreMarit? Of heb je gewoon niet zitten opletten?Daar heeft de coördinator dat namelijk gezegd. Ook dat we allemaal fouten zullen gaan maken omdat het de eerste keer is (althans, voor de reguliere instroom, ik weet niet hoeveel ervaring de HBO-instroom hiermee heeft). Daarbij kun je bijvoorbeeld als testuitslag een heel laag/hoog IQ krijgen terwijl het kind een gemiddeld IQ heeft. Dat soort resultaten mag je (eigenlijk) niet terugkoppelen.
Hehe, kloptquote:Op donderdag 23 oktober 2008 18:30 schreef Yashaaaaa het volgende:
Rechten, daar is helemaal niks zinnigs over te zeggen dus
Ik zit in de woensdag-groep *als het goed is*...jij?quote:Op donderdag 23 oktober 2008 19:53 schreef Nad-ja het volgende:
Ik ben inderdaad reguliere 2e jaars. Het is niet heel spannend, maar wel echt nieuw. We hebben bij PAV veel wetenschappelijke verslagen moeten schrijven, maar we hebben nog geen contact gehad met gezinnen/ouders/kinderen. Dus het is voor het eerst iets meer praktijkgericht, wat me leuk lijkt. Wel vermoed ik dat het erg veel werk zal zijn.. Ook ben ik een beetje camera schuw, volgens mij ga ik me anders gedragen zodra er een camera op m'n neus staat. Maar dat zien we dan wel weer
.
En jij? Hoe kijk jij er tegenaan?
In welke groep zit je trouwens? (welk tijdstip?)
relaxte studie, beetje opzoekwerkquote:Op donderdag 23 oktober 2008 18:30 schreef Yashaaaaa het volgende:
Rechten, daar is helemaal niks zinnigs over te zeggen dus
IK HEB BEWIJS!!! Jaja, het verslag mag wel naar de oudersquote:Op donderdag 23 oktober 2008 14:40 schreef Nad-ja het volgende:
[..]
Ik weet het (bijna) zeker. Ik heb het gehoord van een ouderejaars en bij het voorlichtende college in LIN2 zei ze het. Dat is omdat de resultaten die wij krijgen, niet per se kloppen (omdat we onervaren zijn). Wel mag je de uitwerking van de anamnese laten zien volgens mij en voer je een afsluitend gesprek.
Ik vind het ook raar/jammer! Wordt het inderdaad nog lastiger om iemand te vinden.
Ben blij! Is toch weer een dagje meer rente over dat bedragquote:Op zondag 26 oktober 2008 20:00 schreef morgane het volgende:
Hmm mn collegegeld zou vandaag afgeschreven moeten worden, mr nog niks gezien
Over een gewone betaalrekening krijg je geen rente, das dan weer jammer.quote:Op zondag 26 oktober 2008 20:01 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Ben blij! Is toch weer een dagje meer rente over dat bedrag
maximaal één vol punt extra, zul je net zien dat ik die straks nodig hebquote:
d'r is zo'n vak waar 80% voor zakt en om dat enigszins te ondervangen is er de mogelijkheid een bonuspunt te scoren met een pro-tentamen, wat straks wordt opgeteld bij het regulieren tentamenresultaat.quote:
Goed bezig!!quote:Op zondag 26 oktober 2008 19:10 schreef Nad-ja het volgende:
Ja maar.. ja maar.. zoiets bedoelde ik ook. Dat je dus niet de bevindingen mag laten zien van de testen zelf.
Maar je hebt gelijk, wel fijn dat je ze in ieder geval iets kunt geven.
Ik heb wel iemand gevonden!![]()
Een meisje van 15 jaar. Helaas wel in de woonplaats van mijn ouders. Nu moet ik nog een camera regelen.
Wat heb je nog geprobeerd om een gezin te zoeken? Ik vraag me af wat ze doen als je echt niemand kunt vinden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |