In Parijs kan je ook met een kaart het poortje open door even tezweven boven het lees apparaat. Daarnaast kan je ook met losse kaartjes of bv een Paris Visite kaart betalen dmv een kaartje er door een machine heen laten gaan. 2 systemen naast elkaar, heel klantvriendelijkquote:Op woensdag 24 september 2008 13:05 schreef Houtworm het volgende:
Het systeem in Parijs is echt niet sneller dan wat het in Nederland gaat worden.
Even met je kaart over een lees apparaat bewegen kost nagenoeg geen tijd.
In Parijs hebben ze trouwens een systeem waarbij je je kaartje in het poortje moet stoppen. Dat kost veel meer tijd dan de kaart langs een lees apparaat halen.
Het uitchecken is nodig om te weten waar je reis is geëindigd. Hoe moet het OV bedrijf anders weten hoever je hebt gereisd? Of wil je vaste prijzen in gaan voeren?
Mijn probleem is dat iedereen ook uit moet checken. Nogmaals dat kost tijd. En in Parijs zijn er iets meer poortjes en kan je ook gewoon met gewone kaartjes betalen. Ja in de metro in Parijs kan je abonnement er ook OVERHEEN halen ja. Gewone kaartjes er doorheen, gaat net zo snel hoor.quote:Op woensdag 24 september 2008 13:18 schreef Houtworm het volgende:
Denk eens even wat verder dan jouw eigen situatie en Rotterdam. Is dat nou zo moeilijk?
Er zijn 100.000'den mensen die geen traject kaart of abbonement hebbent. Of mensen die wel een tracject kaart hebben maar ook eens keer ergens anders heen willen. Het is niet zo dat iedereen die in het openbaar vervoer reis alleen maar een kaartje naar de controleur omhoog moet houden. Er zijn veel meer situaties waarbij een strippenkaart wordt gebruikt dan een abbonement.
Je hoeft de kaart niet DOOR een apparaat te halen, maar eroverheen. Als je je bij het uitstappen gewoon je kaart al in de hand hebt, dan kun je praktisch doorlopen zonder te wachten. Dat is gewoon een kwestie van wenner voor de gebruikers.
Als je vind dat het systeem in Parijs zo goed is, dan moet je ook geen probleem hebben met het systeem wat in Nederland komt.
In Nederland krijgen we alleen maar de situatie waarbij je je pas er overheen moet halen. Dus dat is sowieso sneller. En in Parijs heb je ook vaak zat lokaties waar ook maar een paar poortjes staan. De situatie in Parijs is echt niet beter dan in Rotterdam of andere Nederlandse steden.quote:Op woensdag 24 september 2008 13:22 schreef macca728 het volgende:
[..]
Mijn probleem is dat iedereen ook uit moet checken. Nogmaals dat kost tijd. En in Parijs zijn er iets meer poortjes en kan je ook gewoon met gewone kaartjes betalen. Ja in de metro in Parijs kan je abonnement er ook OVERHEEN halen ja. Gewone kaartjes er doorheen, gaat net zo snel hoor.
Ik denk dat in de spits 80% van de mensen een abonnement of bv OV kaart hebben en dat gaat tijd kosten. Ja iedereen heeft zijn chipkaart in de hand, Ja echt hoor, ga maar eens met de metro smorgens
In de bus zit het apparaat om uit te checken naast de deur. Dus je loopt er zo langs. Waarom zou dat extra veel tijd kosten?quote:Op woensdag 24 september 2008 13:23 schreef macca728 het volgende:
En in de bussen moet je straks ook uitchecken, ook dat gaat tijd kosten. Wat denk je als je bij een school stopt wat er gebeurt ? Of bij een busstation ? Of bejaardentehuis haha
Wat dacht je van je pasje bij het uitcheckapparaat moeten houden in plaats van snel naar buiten te stappen? Of kan je dat zelf niet bedenken?quote:Op woensdag 24 september 2008 13:30 schreef Houtworm het volgende:
[..]
In de bus zit het apparaat om uit te checken naast de deur. Dus je loopt er zo langs. Waarom zou dat extra veel tijd kosten?
Het is nu al niet zo dat bussen met de snelheid van het licht leegstromen.
omdat iedereen zijn kaart moet zoeken en omdat de uitleesapparatuur na 3 jaar testen nog steeds niet goed werkt waardoor je je kaart al 3x er voor moet houden voordat er uberhaupt wat gelezen wordt 3 JAAR is dit al zoquote:Op woensdag 24 september 2008 13:30 schreef Houtworm het volgende:
[..]
In de bus zit het apparaat om uit te checken naast de deur. Dus je loopt er zo langs. Waarom zou dat extra veel tijd kosten?
Het is nu al niet zo dat bussen met de snelheid van het licht leegstromen.
Dank je dat probeer ik hem dus ook duidelijk te maken. Nu kan je zo naar buiten, ook bij metro, tram en trein.quote:Op woensdag 24 september 2008 13:35 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Wat dacht je van je pasje bij het uitcheckapparaat moeten houden in plaats van snel naar buiten te stappen? Of kan je dat zelf niet bedenken?
En hoeveel meer tijd denk je dan aan?quote:Op woensdag 24 september 2008 13:34 schreef macca728 het volgende:
Jongen, in Rotterdam zijn max 10 poortjes waar dan ook, 5 voor inchecken en 5 voor uitchecken. Met andere woorden 5 voor mensen die naar binnen gaan en 5 voor mensen die naar buiten gaan. Bij drukke punten.
Bij Kralingse Zoom, een druk busstation zijn maar 3 poortjes maximaal voor inchecken.
Het gaat niet minder tijd kosten want nu kan je ZONDER in en uitchecken in de metro stappen, veel mensen, bijna 80% stapt over en zijn strippenkaart is dan al gestempeld. Als iedereen in en uit moet checken gaat dat altijd MEER tijd kosten.
Wat denk je van vollle treinen waarbij niet iedereen hardlopend naar buiten gaat en het dus toch al langzaam gaat.quote:Op woensdag 24 september 2008 13:35 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Wat dacht je van je pasje bij het uitcheckapparaat moeten houden in plaats van snel naar buiten te stappen? Of kan je dat zelf niet bedenken?
Nee niet allemaal maar ik kan dat nu wel doen. Voor een overstap bv ?quote:Op woensdag 24 september 2008 13:37 schreef Houtworm het volgende:
[..]
En hoeveel meer tijd denk je dan aan?
Alsof de mensen massa op stations nu door de stations allemaal hardlopen....
Dat is Parijs niet anders!quote:Op woensdag 24 september 2008 13:37 schreef macca728 het volgende:
[..]
Dank je dat probeer ik hem dus ook duidelijk te maken. Nu kan je zo naar buiten, ook bij metro, tram en trein.
Straks niet meer en dat gaat tijd kosten. EEN HELEBOEL TIJD
Nu moet je net zo goed door de mensenmassa gaan. Alsof je daar geen tijd mee verliest.quote:Op woensdag 24 september 2008 13:38 schreef macca728 het volgende:
[..]
Nee niet allemaal maar ik kan dat nu wel doen. Voor een overstap bv ?
HALLO dat is daar wel anders want je hoeft niet uit te checken !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! DAT GAAT TIJD KOSTEN OMDAT IEDEREEN TEGELIJK NAAR DIE POORTJES GAAT IN NEDERLAND !! in Parijs kan je gewoon doorlopen bij het uitstappenquote:Op woensdag 24 september 2008 13:38 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Dat is Parijs niet anders!
Dat systeem wat jij zo goed vind heeft dat ook.
Nee ook daar moet je je kaartje door het apparaat halen.quote:Op woensdag 24 september 2008 13:40 schreef macca728 het volgende:
[..]
HALLO dat is daar wel anders want je hoeft niet uit te checken !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! DAT GAAT TIJD KOSTEN OMDAT IEDEREEN TEGELIJK NAAR DIE POORTJES GAAT IN NEDERLAND !! in Parijs kan je gewoon doorlopen bij het uitstappen
Verschillend. Hangt van de situatie af. Als iedereen zijn pas bij de hand heeft zal het gewoon snel gaan. Als mensen hun kaart pas pakken als ze voor het poortje staan, kan dat vertraging veroorzaken bij andere mensen.quote:Op woensdag 24 september 2008 13:48 schreef macca728 het volgende:
Nee maar jij zegt dat het minder tijd kost en nu zeg je dat geen schokkende vertraging oplevert ?
Wat is het nou, gaat het meer of minder tijd kosten met de chipkaart ?
Waar het om gaat is dat als er een paar honderd man op Amsterdam Centraal uitstappen, die zich allemaal in rijen moeten gaan opstellen voor de poortjes om uit te checken. Waar die zelfde paar honderd man nu gewoon en masse het station uit kan lopen. En als je vervolgens met de tram naar een drukke bestemming wil dan voltrekt zich hetzelfde ritueel. Het kost gewoon veel meer tijd.quote:Op woensdag 24 september 2008 13:39 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Nu moet je net zo goed door de mensenmassa gaan. Alsof je daar geen tijd mee verliest.
Helemaal mee eens !!!! En Nederlanders stellen zich niet op in rijen, kijk maar bij bussen, trams, metro's en treinen, Je moet bijkans vechten om binnen te komen. En dat gaat echt niet veranderenquote:Op woensdag 24 september 2008 13:59 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Waar het om gaat is dat als er een paar honderd man op Amsterdam Centraal uitstappen, die zich allemaal in rijen moeten gaan opstellen voor de poortjes om uit te checken. Waar die zelfde paar honderd man nu gewoon en masse het station uit kan lopen. En als je vervolgens met de tram naar een drukke bestemming wil dan voltrekt zich hetzelfde ritueel. Het kost gewoon veel meer tijd.
Het is echt onzin om te stellen dat het veel meer tijd gaat kosten. Het is niet zo dat er rijen gevormd moeten worden. Er staan genoeg poortjes waardoor de "massa" vrijwel ongehinderd door kan lopen. Want het is niet zo dat de complete metro tegelijk bij het poortje staat. Daar zit sowieso al een verloop in.quote:Op woensdag 24 september 2008 13:59 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Waar het om gaat is dat als er een paar honderd man op Amsterdam Centraal uitstappen, die zich allemaal in rijen moeten gaan opstellen voor de poortjes om uit te checken. Waar die zelfde paar honderd man nu gewoon en masse het station uit kan lopen. En als je vervolgens met de tram naar een drukke bestemming wil dan voltrekt zich hetzelfde ritueel. Het kost gewoon veel meer tijd.
In parijs wordt niet het maximum afgeschreven als je niet uitcheckt aangezien je niet overal hoeft uit te checken in parijs.quote:Op woensdag 24 september 2008 13:29 schreef Houtworm het volgende:
[..]
In Nederland krijgen we alleen maar de situatie waarbij je je pas er overheen moet halen. Dus dat is sowieso sneller. En in Parijs heb je ook vaak zat lokaties waar ook maar een paar poortjes staan. De situatie in Parijs is echt niet beter dan in Rotterdam of andere Nederlandse steden.
Als iedereen zijn OV chipkaart bij de hand heeft, dan zal het veel minder tijd kosten. Kwestie van wennen. Dat is ze in Parijs ook gelukt! Of denk je dat daar altijd al die poortjes zijn geweest?
In Nederland moet je wel blind, doof én stom zijn om niet uit te checken. Of hoogspringer om over de poortjes heen te springen.quote:Op woensdag 24 september 2008 14:27 schreef Basp1 het volgende:
[..]
In parijs wordt niet het maximum afgeschreven als je niet uitcheckt aangezien je niet overal hoeft uit te checken in parijs.![]()
Worden ook in parijs de gegevens van reizigers 7 jaar opgeslagen?
Dat zal zeker, maar als ik naar parijs kijk dan heeft een groot metro station ook opeens 8 uitgangen (ipv een voor en achter uitgangquote:Op woensdag 24 september 2008 14:15 schreef Houtworm het volgende:
In Londen zijn ook stations met meerdere lijnen. Denk dat er daar genoeg stations zijn waar meer mensen doorheen gaan dan in Amsterdam of Rotterdam.
Ik ben ook heel erg benieuwd... Op zaterdag stappen in deze stad 30-40 mensen uit bij 1 halte (stadscentrum). Dat duurt al 2 minuten. Als mensen daarbij ook nog 5-10s kwijt zijn aan het laten lezen van hun chipkaart...quote:Op woensdag 24 september 2008 13:09 schreef macca728 het volgende:
Je moet je kaart 2x door een lees apparaat halen, dat in de eerste plaats.
IN en UITchecken. Dat hoeft nu niet, gaat dus mer tijd kosten
In de tweede plaats, ALLE mensen moeten dat gaan doen en dat gaat veel tijd kosten. Alle mensen moeten hun kaart weer laten lezen ook bij het uitchecken als een hoop mensen tegelijkertijd uitstapt bij drukke metro stations en treinstations etc etc. Dat gaat tijd kosten, Dat heeft de proefperiode in de metro duidelijk uitgewezen.
Vaste prijzen ? Nee een systeem dat minder tijd kost bv een strippenkaart of abonnement zoals nu. Ik hoef mijn abonnement helemaal noot te laten lezen, hoe kan dat dan meer tijd kosten ?
Zo simpel altijd dat oordelen op vooroordelen...quote:Op woensdag 24 september 2008 14:34 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat zal zeker, maar als ik naar parijs kijk dan heeft een groot metro station ook opeens 8 uitgangen (ipv een voor en achter uitgang) , met bij elke uitgang 20 poortjes of meer om door te gaan. Nederland kennende moeten we het zo goedkoop mogelijk doen (wat het allang niet meer is) en wordt de capaciteit om het aantal poortjes te gebruiken niet maximaal gekozen.
Het lezen van een chipkaart gaat binnen 1 seconde.quote:Op woensdag 24 september 2008 14:38 schreef DJKoster het volgende:
[..]
Ik ben ook heel erg benieuwd... Op zaterdag stappen in deze stad 30-40 mensen uit bij 1 halte (stadscentrum). Dat duurt al 2 minuten. Als mensen daarbij ook nog 5-10s kwijt zijn aan het laten lezen van hun chipkaart...
Als je uitstapt bij een halte moet je echt niet door een poortje hoor. Als ik zie hoe chaotisch het er aan toegaat in die overvolle stadsbussen lijkt het me zeer matig om in zo'n mensenmassa nog even rustig je kaartje langs de lezer te houden en te checken of ie er daadwerkelijk langs is geweest.quote:Op woensdag 24 september 2008 14:31 schreef Houtworm het volgende:
[..]
In Nederland moet je wel blind, doof én stom zijn om niet uit te checken. Of hoogspringer om over de poortjes heen te springen.
Geen idee wat ze in Parijs met die gegevens doen. Als ze het in Parijs ook doen, is het dan ineens wel goed?
Ow..het automaat bij de uitgang is defect. Iedereen uitstappen bij de ingang a.u.b.quote:Op woensdag 24 september 2008 14:38 schreef DJKoster het volgende:
[..]
Ik ben ook heel erg benieuwd... Op zaterdag stappen in deze stad 30-40 mensen uit bij 1 halte (stadscentrum). Dat duurt al 2 minuten. Als mensen daarbij ook nog 5-10s kwijt zijn aan het laten lezen van hun chipkaart...
OW gaan er ook poortjes in bussen komen?quote:Op woensdag 24 september 2008 14:31 schreef Houtworm het volgende:
In Nederland moet je wel blind, doof én stom zijn om niet uit te checken. Of hoogspringer om over de poortjes heen te springen.
Nee dan is het ook niet goed dat gehele opslaan van mijn reisgegevens irrriteert me mateloos.quote:Geen idee wat ze in Parijs met die gegevens doen. Als ze het in Parijs ook doen, is het dan ineens wel goed?
Het lezen wel.. Maar de hele handeling niet.. wachten totdat de persoon voor je weg is (uiteraard net iemand die nog zijn chipkaart moet pakken), chipkaart voor dat ding houden, wachten op bevestiging, het laten doordringen van die bevestiging, weglopen.quote:Op woensdag 24 september 2008 14:39 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Het lezen van een chipkaart gaat binnen 1 seconde.
Bij tram en bus zit zo'n lezer bij elke deur. Kleine moeite om daar aan te denken. En met een duidelijk signaal laat dat apparaat weten dat die het heeft geregistreed dat je naar buiten gaat. Dat duurt echt geen uren.quote:Op woensdag 24 september 2008 14:40 schreef alors het volgende:
[..]
Als je uitstapt bij een halte moet je echt niet door een poortje hoor. Als ik zie hoe chaotisch het er aan toegaat in die overvolle stadsbussen lijkt het me zeer matig om in zo'n mensenmassa nog even rustig je kaartje langs de lezer te houden en te checken of ie er daadwerkelijk langs is geweest.
Net alsof er nu nooit een deur stuk is ofzo...quote:Op woensdag 24 september 2008 14:40 schreef DJKoster het volgende:
[..]
Ow..het automaat bij de uitgang is defect. Iedereen uitstappen bij de ingang a.u.b.
Nou dan gaan we het vergelijken met een groot station in nederland hoeveel uitgangen heeft laten we eens het grootste station van nederland nemen amsterdam, 2 tunnels 2 voor uitgangen en 2 achter uitgangen. Waarbij er nu een flinke verbvouwing gaande is.quote:Op woensdag 24 september 2008 14:39 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Zo simpel altijd dat oordelen op vooroordelen...
Ook wel grappig om de grote stations van Parijs te vergelijken met kleine stations in Nederland.
Nee in de bussen komen naast de deuren duidelijke kaartlezers, niet te missen.quote:Op woensdag 24 september 2008 14:40 schreef Basp1 het volgende:
[..]
OW gaan er ook poortjes in bussen komen?![]()
Het voordeel van veel grote steden als parijs en london is dat er vaak een flatfee is ipv de nederlandse manier laten we het zo moeilijk mogelijk maken en dan moeten de klanten maar kijken of het werkbaar is.![]()
[..]
Nee dan is het ook niet goed dat gehele opslaan van mijn reisgegevens irrriteert me mateloos.
Verder kan ik in parijs gewoon normale kaartjes kopen voor 1 rit ipv minimaal 7.50 euro moet betalen voor een anonieme kaart.
Dat zeg ik ook niet. Alleen ik kan me zo voorstellen dat iedereen zn kaartje er tegelijk voor drukt. En dat je dat duizend piepjes hoort, zonder nou te weten of die nou van jou was of van een ander die jou net aan de kant beukte.quote:Op woensdag 24 september 2008 14:45 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Bij tram en bus zit zo'n lezer bij elke deur. Kleine moeite om daar aan te denken. En met een duidelijk signaal laat dat apparaat weten dat die het heeft geregistreed dat je naar buiten gaat. Dat duurt echt geen uren.
Nee, iedereen blijft keurig wachten op zijn voorganger natuurlijk..quote:Op woensdag 24 september 2008 14:49 schreef alors het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook niet. Alleen ik kan me zo voorstellen dat iedereen zn kaartje er tegelijk voor drukt. En dat je dat duizend piepjes hoort, zonder nou te weten of die nou van jou was of van een ander die jou net aan de kant beukte.
En hoeveel uitgangan heeft een groot station in Parijs? Trouwens ook wel een leuke vergelijking. In Parijs heb je stations waar je 5 minuten moet lopen om uberhaupt buiten te komen.quote:Op woensdag 24 september 2008 14:48 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nou dan gaan we het vergelijken met een groot station in nederland hoeveel uitgangen heeft laten we eens het grootste station van nederland nemen amsterdam, 2 tunnels 2 voor uitgangen en 2 achter uitgangen. Waarbij er nu een flinke verbvouwing gaande is.
Utrecht , hetzelfde
Kun jij ons dan soms de plannen van de NS laten zien hoeveel poortjes men waar wilt neerzetten.
Wat ik van de media begrepen heb is bijvoorbeeld dat de tunnel in leiden van voor en achter voorzien gaat worden van poortjes. Hierdoor zijn veel ondernemers over de flos omdat er minder publiek door de tunnel gaat lopen, en het publiek is ook niet blij mee, want die moeten een flinke omweg maken om het ziekenhuis te bereiken.
Wanneer moet ik nu wel en niet incheckken en uitchecken, bij overstappen?
Dus dan is het meer een probleem van de mensen dan van het apparaat?quote:Op woensdag 24 september 2008 14:49 schreef alors het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook niet. Alleen ik kan me zo voorstellen dat iedereen zn kaartje er tegelijk voor drukt. En dat je dat duizend piepjes hoort, zonder nou te weten of die nou van jou was of van een ander die jou net aan de kant beukte.
Ow dus daar kan wel opeens mijn maximum bedrag afgeschreven gaan worden. Zoals ik al eerder stelde we willen het te complex maken in nederland en als er iets niet geod gaat met die kaart wel de kosten op de consument af wentelen want die moet blijven bewijzen dat een electronisch apparaat niet werkte.quote:Op woensdag 24 september 2008 14:48 schreef Houtworm het volgende:
Nee in de bussen komen naast de deuren duidelijke kaartlezers, niet te missen.
Met een flatfee binnen stadsgenzen heb je hier al veel minder last van. Ja dan is het zo dat je voor 1 halte een flink bedrag betaald. Maar dat doen we nu ook al met het ov want er is nu altijd ook al 1 strip instap tarief.quote:Iedereen per kilometer laten betalen in plaats van binnen 2 haltes een zone verder zijn, is het ook niet goed. achja, op die manier is er altijd wel wat te zeiken.
We willen het eerlijk maken in Nederland. Dat je niet met 2 haltes 1 zone verder bent terwijl iemand die 5 haltes rijd maar binnen 1 zone blijft minder betaald. In Amsterdam en Rotterdam gebeurd het al gauw dat je met een kort ritje buiten de zone grens zit.quote:Op woensdag 24 september 2008 14:55 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ow dus daar kan wel opeens mijn maximum bedrag afgeschreven gaan worden. Zoals ik al eerder stelde we willen het te complex maken in nederland en als er iets niet geod gaat met die kaart wel de kosten op de consument af wentelen want die moet blijven bewijzen dat een electronisch apparaat niet werkte.
[..]
Met een flatfee binnen stadsgenzen heb je hier al veel minder last van. Ja dan is het zo dat je voor 1 halte een flink bedrag betaald. Maar dat doen we nu ook al met het ov want er is nu altijd ook al 1 strip instap tarief.
Piept dat apparaat alleen, dat is dan leuk dan voor alle wat slechthorende mensen, waarvan er steeds meer komen.quote:Op woensdag 24 september 2008 14:54 schreef Houtworm het volgende:
Dus dan is het meer een probleem van de mensen dan van het apparaat?
Wel een grote bus met 1.000 piepjes.
En wat is dan het voordeel met een kaartje wat je uit het automaat haaltquote:Op dinsdag 23 september 2008 22:29 schreef Houtworm het volgende:
Voor de trein is het iets anders. Dan moet je je kaart "opladen" met de route die je wil reizen. Je geeft bij een automaat aan waar je heen wilt, je betaald en die eindbestemming komt op je pas te staan.
Die kunnen dan op het scherm kijken.quote:Op woensdag 24 september 2008 15:00 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Piept dat apparaat alleen, dat is dan leuk dan voor alle wat slechthorende mensen, waarvan er steeds meer komen.
Wat is eerlijk vraag ik me dan af?quote:Op woensdag 24 september 2008 14:59 schreef Houtworm het volgende:
We willen het eerlijk maken in Nederland. Dat je niet met 2 haltes 1 zone verder bent terwijl iemand die 5 haltes rijd maar binnen 1 zone blijft minder betaald. In Amsterdam en Rotterdam gebeurd het al gauw dat je met een kort ritje buiten de zone grens zit.
Die willen graag maximaal verdienen en zullen dus zeker moeilijk daarover gaan doen. Hoe naief moeten we worden.quote:Zo complex is het helemaal niet om die kaart langs een lezer te houden. Hoe de OV bedrijven een eventuele storing afhandelen, geen idee. Die willen graag dat iedereen die kaart gebruikt, dus ze zullen daar niet te moeilijk over doen.
Dan kom je het station van Amsterdan niet uit en loop je de kans dat de controleur in de trein ziet dat je een verkeerd kaartje hebt.quote:Op woensdag 24 september 2008 15:02 schreef DJKoster het volgende:
[..]
En wat is dan het voordeel met een kaartje wat je uit het automaat haalt
Wat als ik mijn chip oplaad voor een ritje Enschede-Hengelo en lekker naar Amsterdam ga?
Ja er zijn zoveel dingen die in theorie prachtig werken. Alleen heb je er niks aan als het in de praktijk niet goed gaat. Mensen in een overvolle bus willen er nou eenmaal zo snel mogelijk uit, dat zit in de mens. Dat is dus de praktijk. En onder die omstandigheden moet het kunnen werken.quote:Op woensdag 24 september 2008 14:54 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Dus dan is het meer een probleem van de mensen dan van het apparaat?
Wel een grote bus met 1.000 piepjes.
Lijkt me raar, er is namelijk sprake van een monopolie positie. Als het slecht is kunnen mensen niet zeggen we gaan iets anders doen. Nee wanneer ze met het OV moeten, moeten ze ook aan dit systeem deelnemen. Er is geen concurrentie voor die bedrijven om hun best te doen. Ik zeg niet dat ze het daarom niet zullen doen. Maar jouw redenering raakt kant noch wal.quote:Zo complex is het helemaal niet om die kaart langs een lezer te houden. Hoe de OV bedrijven een eventuele storing afhandelen, geen idee. Die willen graag dat iedereen die kaart gebruikt, dus ze zullen daar niet te moeilijk over doen.
Ik mag toch hopen dat je een station ook kunt verlaten zonder pas...quote:Op woensdag 24 september 2008 15:12 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Dan kom je het station van Amsterdan niet uit
Hmm.. goed punt. Tijd voor mijn gehackte OV-jaarkaartquote:en loop je de kans dat de controleur in de trein ziet dat je een verkeerd kaartje hebt.
En verder? Een strippenkaart is niet zo zwaar hoor...quote:Het voordeels is dat je niet én een strippenkaart én een treinkaart hebt maar alles in 1 pas zit.
Hoeveel krijg jij betaald om actief deel te nemen aan het afkraken van deze kaart? Ik krijg niks betaald, ik heb geen enkel belang bij die kaart. Ik maak er gewoon niet zo'n probleem van.quote:Op woensdag 24 september 2008 15:06 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wat is eerlijk vraag ik me dan af?
Een systeem doordrukken?
Een strippenkaart waarvan niemand mij kan verklaren waarom ik 1 strip als instaptarief moet betalen.
Een systeem maken waarbij je vroeger nog heen en weer kon met je strippenkaart en nu ons wijs maken dat het daarvoor nooit bedoelt is geweest. Retourtjes die niet meer verkrijgbaar zijn. Ja als je maar vaak genoeg op ons in praat en hierdoor onze perceptie veranderd wordt het opeens heel eerlijk.![]()
[..]
Die willen graag maximaal verdienen en zullen dus zeker moeilijk daarover gaan doen. Hoe naief moeten we worden.
Hoeveel kriijg jij trouwens betaald om actief deel te nemen en deze kaart zo te promoten.
Straks kom je een station niet meer in zonder pas. Dus dan is het probleem van verlaten zonder pas ook niet van toepassing.quote:Op woensdag 24 september 2008 15:21 schreef DJKoster het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat je een station ook kunt verlaten zonder pas...
[..]
Hmm.. goed punt. Tijd voor mijn gehackte OV-jaarkaart![]()
[..]
En verder? Een strippenkaart is niet zo zwaar hoor...
En kan ik zo'n kaart ook halen in de bus? Bij de supermarkt/sigarenboer?
Mijn kaart is tijdens het reizen gestolen... wat nu?quote:Op woensdag 24 september 2008 15:24 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Straks kom je een station niet meer in zonder pas. Dus dan is het probleem van verlaten zonder pas ook niet van toepassing.
Hoe ga ik dan aan zo'n kaart komenquote:Geen idee of de supermarkt en sigarenboer ook kaarten gaan verkopen.
Dan is er vast wel iemand om het poortje voor je open te maken.quote:Op woensdag 24 september 2008 15:28 schreef DJKoster het volgende:
[..]
Mijn kaart is tijdens het reizen gestolen... wat nu?
[..]
Hoe ga ik dan aan zo'n kaart komenBij het station? Hoe kom ik daar??
Die ken ik in Nederland niet zo veel. Maar als je voorbeelden hebt, noem ze maar op.quote:Op woensdag 24 september 2008 13:38 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Wat denk je van vollle treinen waarbij niet iedereen hardlopend naar buiten gaat en het dus toch al langzaam gaat.
Jawel, want nu zijn er geen poortjes dus kost het uberhaupt geen tijd.quote:Die poortjes kosten echt niet veel meer tijd.
Jij weet niet van volle treinen, bussen, trams en metros in Nederland? Woon je dan in een hutje op de hei ofzo?quote:Op woensdag 24 september 2008 15:36 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Die ken ik in Nederland niet zo veel. Maar als je voorbeelden hebt, noem ze maar op.
[..]
Jawel, want nu zijn er geen poortjes dus kost het uberhaupt geen tijd.
Tuurlijk kom je het station wel in, wat denk je van al die winkels die in stations zitten ? DIe willen ook omzetquote:Op woensdag 24 september 2008 15:24 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Straks kom je een station niet meer in zonder pas. Dus dan is het probleem van verlaten zonder pas ook niet van toepassing.
Geen idee of de supermarkt en sigarenboer ook kaarten gaan verkopen.
Hoeveel poortjes er zijn kun je zien bij alle metrostations in Rotterdam, te weinig, max 5 voor inchecken en max 5 voor uitchecken maar vaak minderquote:Op woensdag 24 september 2008 14:53 schreef Houtworm het volgende:
[..]
En hoeveel uitgangan heeft een groot station in Parijs? Trouwens ook wel een leuke vergelijking. In Parijs heb je stations waar je 5 minuten moet lopen om uberhaupt buiten te komen.
Nee ik heb geen idee van plannen voor hoeveel poortjes waar. Jij ook niet, dus je kunt ook niet zeggen of het genoeg is of niet. Dat zal de praktijk uit moeten wijzen. Als blijkt dat het te weinig is, kan er altijd nog een poortje bij worden gezet (mits genoeg ruimte). Het is niet zo dat er niks kan veranderen aan de situatie.
Wanneer je moet in en uit checken hangt af van wat naar wat je overstap. Dat is zo niet te zeggen.
Nou als dat het enigste voordeel is. Chapeau voor de bedenkers, die zijn hun geld in goud waard. Not.quote:Op woensdag 24 september 2008 15:12 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Dan kom je het station van Amsterdan niet uit en loop je de kans dat de controleur in de trein ziet dat je een verkeerd kaartje hebt.
Het voordeels is dat je niet én een strippenkaart én een treinkaart hebt maar alles in 1 pas zit.
Top op de dag van vandaag duurt een gemiddelde afhandeling van en storing van jouw kaart 3 weken.quote:Op woensdag 24 september 2008 14:59 schreef Houtworm het volgende:
[..]
We willen het eerlijk maken in Nederland. Dat je niet met 2 haltes 1 zone verder bent terwijl iemand die 5 haltes rijd maar binnen 1 zone blijft minder betaald. In Amsterdam en Rotterdam gebeurd het al gauw dat je met een kort ritje buiten de zone grens zit.
Zo complex is het helemaal niet om die kaart langs een lezer te houden. Hoe de OV bedrijven een eventuele storing afhandelen, geen idee. Die willen graag dat iedereen die kaart gebruikt, dus ze zullen daar niet te moeilijk over doen.
HAHAHA als je het poortje voor iemand anders openmaakt kan je er zelf niet meer uit. Dan sta je als uitgecheckt te boek !!!! Als er een storing is van het systeem ook, dan kunnen ze de poortjes wel open zetten maar kan je daarna niet verder !!quote:Op woensdag 24 september 2008 15:34 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Dan is er vast wel iemand om het poortje voor je open te maken.
De kaart kun je nu al aanvragen bij verschillende vervoersbedrijven. Hoe de verkoop in de toekomst gaat, geen idee. Dat zal de tijd uitwijzen. Ik zou me daar niet al te druk om maken als ik jou was.
Grappig om te zien hoe allerlei mogelijke problemen verzonnen worden om het maar af te kunnen kraken.
Nee dat is niet het enigste voordeel.quote:Op woensdag 24 september 2008 16:02 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nou als dat het enigste voordeel is. Chapeau voor de bedenkers, die zijn hun geld in goud waard. Not.
Weer een nieuwtje voor jou, op stations lopen niet alleen maar reizigers rond maar ook mensen die daar werken!quote:Op woensdag 24 september 2008 16:05 schreef macca728 het volgende:
[..]
HAHAHA als je het poortje voor iemand anders openmaakt kan je er zelf niet meer uit. Dan sta je als uitgecheckt te boek !!!! Als er een storing is van het systeem ook, dan kunnen ze de poortjes wel open zetten maar kan je daarna niet verder !!
Vergelijkbaar met wanneer je nu je pas kwijtraakt dus.quote:Op woensdag 24 september 2008 16:02 schreef macca728 het volgende:
[..]
Top op de dag van vandaag duurt een gemiddelde afhandeling van en storing van jouw kaart 3 weken.
In de tussentijd mag je een nieuwe kaart kopen, opnieuw opladen en opnieuw betalen. Wel zonder het voordeel van je abonnement natuurlijk want een persoonlijke chipcard aanvragen duurt meer dan 1 maand
Waarom zijn mensen toch zo makkelijk zo bang voor nieuwe dingen?quote:Op woensdag 24 september 2008 16:21 schreef wdn het volgende:
Houtworm: dat ik mijn treinkaart samen met mijn buskaart kan kopen en dan 2 papiertjes krijgt zal me een rotzorg wezen. Daar hoef ik echt geen OV chip kaart voor. Niemand denk ik. Nog sterker: ik ben wel eens mijn buskaart kwijtgeraakt en heb bij de NS een nieuwe kunnen regelen voor die kaart. Kostte me 54,50 ipv de 390 euro als ik dat moet betalen voor en trein en bus met 1 kaart.
Daarnaast zullen deze poortjes per definitie meer tijd kosten.
2 voorbeelden:
Het station in Eindhoven kent nu 5 plekken waar je uit het station kan. 3 aan de stadkant waarvan er 2 naast erkaar liggen en 2 aan de buskant. De mensen die de stad in willen en met de bus komen stappen uit en lopen door het station naar de andere kant. Is straks niet meer mogelijk en men moet of om het station heen lopen of wachten op een bus die die kant op gaat. Kost beduidend meer tijd.
Op het moment dat de 2 intercity's uit Venlo en Roermond aankomen zijn net daarvoor de intercity's uit Den Bosch en Tilburg aangekomen (scheelt een minuutje denk ik). Ik gok op een kleine 800 man (allevier die intercity's zitten tijdens de spits overvol (denk aan volgepropte trappen en volle in/uitgangen in de trein).
Dat volk kan nu al niet door die uitgangen zonder dat alles stokt. Die poortjes zullen het alleen maar erger maken.
In Roermond zijn, ter voorbereiding van die ov kaart omdat men toch ging verbouwen, van de 6 mogelijkheden om op het station te komen er 4 afgesloten met hekken zodat iedereen moet omlopen om door die 2 uitgangen te kunnen. Kost beduidend meer tijd dan de huidige situatie.
Nee, niemand maakt me wijs dat dit niet meer tijd kost. Ik denk zelfs dat mensen eerder van huis zullen moeten
om een trein eerder te pakken om toch om 8:30 op het werk te zijn.
Niemand zal geloven dat dit systeem sneller zal werken. Er worden barrieres opgericht en die kosten per definitie altijd meer tijd.
Om nog niet te spreken over de prijs, over wat het kost als er problemen zijn en het zondermeer doordrijven van dit systeem terwijl overduidelijk is dat de problemen in Rotterdam geen kinderziektes zijn maar het gewoon een door en door ziek systeem.
Kwijtraken van je pas is je eigen fout dus dat mag best 3 weken duren als straf.quote:Op woensdag 24 september 2008 16:21 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Vergelijkbaar met wanneer je nu je pas kwijtraakt dus.
Ja kwijtraken is je eigen schuld, een storing de fout van het OV bedrijf.quote:Op woensdag 24 september 2008 16:21 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Vergelijkbaar met wanneer je nu je pas kwijtraakt dus.
Waarom denk jij zo snel dat je mij kent!?!? Ik ben de eerste die nieuwe dingen uitprobeert hoor.quote:Op woensdag 24 september 2008 16:24 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Waarom zijn mensen toch zo makkelijk zo bang voor nieuwe dingen?
Er worden allerlei scenario's uit de kast getrokken om de chipkaart en de werking daarvan als slecht te bestempelen. Andere grote steden zijn ons allang voorgegaan en daar het ook gewoon goed. Ja het zal even wennen en anders zijn. Maar dat het echt zo verschrikelijk en ongewenst gaat worden als sommige hier willen doen geloven is echt onzin.
Ook als het gestolen wordt, en dus niet jouw schuld, heb je niet meteen een nieuwe pas.quote:Op woensdag 24 september 2008 16:24 schreef wdn het volgende:
[..]
Kwijtraken van je pas is je eigen fout dus dat mag best 3 weken duren als straf.
In het huidige systeem ben je je kaart ook 3 weken kwijt als je door een storing je tegoed kwijt raakt.
Weer een voorbeeld van een probleem dat veroorzaakt wordt door dit systeem.
Het huidige systeem is niet vlekkeloos. Maar dit systeem is 100x erger. Zo niet 1000x.
In leiden is er anders nog steeds een grote rel om.quote:Op woensdag 24 september 2008 15:55 schreef macca728 het volgende:
[..]
Tuurlijk kom je het station wel in, wat denk je van al die winkels die in stations zitten ? DIe willen ook omzet
Ik heb het niet alleen over jou.quote:Op woensdag 24 september 2008 16:33 schreef wdn het volgende:
[..]
Waarom denk jij zo snel dat je mij kent!?!? Ik ben de eerste die nieuwe dingen uitprobeert hoor.
Maar dit systeem zoals het nu in Rotterdam staat is 1 grote ramp.
quote:Op woensdag 24 september 2008 16:34 schreef Basp1 het volgende:
[..]
In leiden is er anders nog steeds een grote rel om.
http://www.mijnproefstation.nl/NSPoort_C01/default.asp?comid=2&modid=413&itemid=0&time=7732
Prima oplossing lijkt me!quote:Het station wordt door nogal wat mensen gebruikt als verbindingsroute van de ene wijk naar de andere wijk. Deze ‘passanten’ kunnen straks gebruik maken van een gratis ‘passagerecht’. Het passagerecht is zonder kosten verkrijgbaar voor iedereen met een OV-chipkaart in de automaat en aan de balie. U kunt daarmee maximaal 30 minuten in het binnengebied van het station verblijven. Voetgangers en fietsers die naar de andere kant van het spoor willen, kunnen natuurlijk ook gebruik blijven maken van de openbare weg aan beide zijden van het station
quote:Op woensdag 24 september 2008 16:34 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Ook als het gestolen wordt, en dus niet jouw schuld, heb je niet meteen een nieuwe pas.
In Londen waren er storingen met het systeem, toen hebben ze voor de duur van die storing alle poortjes opengezet.
Wat verwacht je eigenlijk van dit systeem? Dat het 100% werkt altijd?
Verwacht je ook van de bus waarin je inzit dat die nooit betrokken raakt bij een ongeluk? Daar kunnen de gevolgen voor jou nog veel kwalijker zijn dan even je pas kwijt en wat extra administratie. Of in een auto stappen, van wij eis je dat je niet betrokken raakt bij een ongeluk?
Er zijn bij zoveel andere dingen zoveel problemen die kunnen ontstaan. Maar toch gebruiken we gewoon de bus, auto, fiets, eten etc. Daar acceptereen we allemaal dat het mis kan gaan. Maar bij de OV Chipkaart mag niks fout gaan! Dat mag echt niet.
Ze zijn al 3 jaar intensief aan het testen, Waarom werkt het dan niet ?quote:Op woensdag 24 september 2008 16:35 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Ik heb het niet alleen over jou.
Dat het systeem in Rotterdam niet perfect is heeft voor een groot deel te maken met de nieuwigheid en het gedoe dat bij een overgangs fase hoort. Ik zou niet weten waarom het in Nederland niet net zo goed kan functioneren als in Londen en Parijs.
Vermoedens, vooroordelen en aannames. Meer niet.quote:Op woensdag 24 september 2008 16:38 schreef macca728 het volgende:
[..]
Echt een lulvergelijking, ik reis al bijna 18 jaar dagelijks met OV, nooit een ongeluk meegemaakt. Ik verwacht dat het 99,9 % werkt ja, kan dat niet ? Je bent 3 weken je pas kwijt als er buiten jouw schuld een storing is.
Ja zet alle poortjes maar open, als jij ingecheckt ben, kom je niet meer binnen met je chipcard als de poortjes weer dichtgaan. Ga maar checken, chek in en check niet uit. Kijken of jij de volgende dag weer in kan checken
EN verwacht je dat onze ov organisaties dat doen. Dan heb je nog het probleem dat je dus niet kan uitchecken en dus het maximum wordt afgeschreven. (of denk je dat de ns opeens dan een filantropische insatelling gaat wordenquote:Op woensdag 24 september 2008 16:34 schreef Houtworm het volgende:
In Londen waren er storingen met het systeem, toen hebben ze voor de duur van die storing alle poortjes opengezet.
Ja zoals men het introduceerd wel.quote:Wat verwacht je eigenlijk van dit systeem? Dat het 100% werkt altijd?
Men maakt het zo moeilijk dat het wel mis moet gaan, dat is heel wat anders.quote:Er zijn bij zoveel andere dingen zoveel problemen die kunnen ontstaan. Maar toch gebruiken we gewoon de bus, auto, fiets, eten etc. Daar acceptereen we allemaal dat het mis kan gaan. Maar bij de OV Chipkaart mag niks fout gaan! Dat mag echt niet.
Omdat teveel partijen zich ermee bemoeien, eisen stellen en er nog steeds een overgangsfase is.quote:Op woensdag 24 september 2008 16:40 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ze zijn al 3 jaar intensief aan het testen, Waarom werkt het dan niet ?
Ga maar doen met je chipcard, kijken of ik gelijk hebquote:Op woensdag 24 september 2008 16:40 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Vermoedens en aannames. Meer niet.
Welke partijen ? De reizigers ? Overgangsfase ? Er zijn poortjes waar je alleen met de chipcard kan reizen hoor, daar werkt de strippenkaart niet. Dat is gescheiden, al 2 jaarquote:Op woensdag 24 september 2008 16:43 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Omdat teveel partijen zich ermee bemoeien, eisen stellen en er nog steeds een overgangsfase is.
Of te wel iedereen verplichten een ovchip knip te hebben alleen maar om te monitoren wie er door het station loopt. Oh nee het is om passage toegang te krijgen.quote:
In Rotterdam kan je in elk geval de chipkaart van de RET niet gebruiken voor de trein, daar heb je inderdaad een chipkaart van de NS voor nodig. In Schiedam moet je als je het station binnenkomt door een poortje van de NS en als je daar doorheen bent, kan je niet meer inchecken in de poortjes van de metro. Volgens de RET omdat de RET en de NS een eigen systeem hebben. Misschen wordt het nog aangepast, maar dat is nu de situatie.quote:Op woensdag 24 september 2008 16:44 schreef wdn het volgende:
Trouwens Houtworm je zegt dat er 1 kaart komt ter vervanging van een trein en busabbo zoals het nu is.
Volgens de website van Groen Links krijgen alle maatschappijen binnen een provincie een EIGEN KAART.
Dat wil zeggen dat ik voor mijn vervoer een buskaart in Roermond, een treinkaart en een buskaart voor Eindhoven moet kopen. Waarbij men per provincie een eigen tarief mag vaststellen dus die 2 buskaarten zullen ook nog eens een eigen prijs kennen.
Ik betaal nu per rit in zowel eindhoven als roermond 54,50 voor de bus. Bij 20 werkdagen is dat voor 80 ritten 0,68 eurocent per rit. In het nieuwe systeem betaal ik en in Roermond en in Eindhoven omgerekend naar Rotterdam 45,33 ct (prijs komt van berekeningen van rover.nl) per zone. Dat is ruim 90 ct in Roermond en ruim 2,40 in Eindhoven.
Mijn baas betaald maar het is te absurd voor woorden.
Je begrijpt het blijkbaar niet, ik zal de vraag nogmaals stellen, maar dan in de context die je zelf erbij hebt gehaald:quote:Op woensdag 24 september 2008 15:38 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Jij weet niet van volle treinen, bussen, trams en metros in Nederland? Woon je dan in een hutje op de hei ofzo?
Volle treinen waarbij iedereen netjes en geordend naar buiten en naar binnen gaat. Dan is het een kleine moeite om het pasje paraat te houden en in- danwel uit te checken. Dan mijn vraag: ik ken in Nederland weinig treinen/bussen/trams/metro's waarbij mensen netjes en geordend naar buiten en naar binnen gaan, zodat iedereen netjes in- en uit kan checken, zonder dat door dat in-/uitchecken problemen/vertragingen ontstaan. Heb je voorbeelden van jouw contect?quote:Wat denk je van vollle treinen waarbij niet iedereen hardlopend naar buiten gaat en het dus toch al langzaam gaat?
(rol)Trappen staan niet voor de in-/uitgang van een trein/bus/...quote:Nu zijn er (rol)trappen, mensen die in de weg staan en allerlei andere obstakels. Daarnaast is het ook niet zo dat iedereen uit de bus, tram of metro tegelijk binnen 1 seconde na het uitstappen voor het poortje staat.
En als daar het in- en uitchecken bijkomt gaat het dus nog langer duren.quote:Het is zeker niet zo dat je nu compleet ongehinderd op volle snelheid uit de metro kunt stappen.
Ja in Londen hebben de OV bedrijven ook de schade op zich genomen. Ik zou niet weten waarom de OV bedrijven schade door hun veroorzaakt niet gaan vergoeden. Nu is het ook zal zo dat je geld terug kunt krijgen bij storingen. Ik zie geen reden waarom dat zou veranderen.quote:Op woensdag 24 september 2008 16:41 schreef Basp1 het volgende:
[..]
EN verwacht je dat onze ov organisaties dat doen. Dan heb je nog het probleem dat je dus niet kan uitchecken en dus het maximum wordt afgeschreven. (of denk je dat de ns opeens dan een filantropische insatelling gaat worden![]()
[..]
Ja zoals men het introduceerd wel.
Het huidige systeem werkt altijd 100%, ja soms zijn sommige NS automaten nogal eigenzinnig over postbankpasjes, maar ook daar doet de NS niets aan, dan moet je maar naar het loket om 50 eurocent extra te betalen voor je kaartje, terwijl je dat wel met je pinpas die daar het dan wel doet kan afrekenen.![]()
[..]
Men maakt het zo moeilijk dat het wel mis moet gaan, dat is heel wat anders.
Theoretisch is het station geen openbaar gebouw waar iedereen in en uit mag lopen. Het is net als elk ander gebouw een gebouw waar mensen de toegang geweigerd kan worden. Dat er door stations situaties ontstaan waardoor je binnedoor kunt lopen is mooi meegenomen. De NS staat in zijn volste recht om de toegang tot het station te beperken.quote:Op woensdag 24 september 2008 16:47 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Of te wel iedereen verplichten een ovchip knip te hebben alleen maar om te monitoren wie er door het station loopt. Oh nee het is om passage toegang te krijgen.
Is dat serieus echt waar dan heb ik echt nog meer bezwaren tegen die onzin kaart. Ik dacht dat het juist ingevoerd werd dat je met 1 en dezelfde kaart door heel nederland kan reizen.quote:Op woensdag 24 september 2008 16:50 schreef wdn het volgende:
Nee, wordt niet aangepast.
Zowel de trein als alle busmaatschappijen in 1 provincie krijgen een eigen kaart.
Wat nou rampscenraio's ? Het is de praktijk, htet wordt 3 jaar getest hier al, De NS test nu in Flevoland omdat het in Rotterdam een ramp was en men de reizgers wat rust wil gunnen.quote:Op woensdag 24 september 2008 16:51 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Ja in Londen hebben de OV bedrijven ook de schade op zich genomen. Ik zou niet weten waarom de OV bedrijven schade door hun veroorzaakt niet gaan vergoeden. Nu is het ook zal zo dat je geld terug kunt krijgen bij storingen. Ik zie geen reden waarom dat zou veranderen.
Dan ben je wel een beetje naief als je denkt dat het vanaf de eerste testdag 100% goed zou werken.
Dat het huidige systeem 100% werkt is natuurlijk ook een lachertje.
Het systeem wat ze in willen voeren is helemaal niet moeilijk. Het wordt moeilijk gemaakt door mensen die allemaal rampscenario's gaan verzinnen.
De vormgeving van de kaart is verschillend. De kaart van Roermond kun je ook in Friesland gebruiken.quote:Op woensdag 24 september 2008 16:44 schreef wdn het volgende:
Trouwens Houtworm je zegt dat er 1 kaart komt ter vervanging van een trein en busabbo zoals het nu is.
Volgens de website van Groen Links krijgen alle maatschappijen binnen een provincie een EIGEN KAART.
Dat wil zeggen dat ik voor mijn vervoer een buskaart in Roermond, een treinkaart en een buskaart voor Eindhoven moet kopen. Waarbij men per provincie een eigen tarief mag vaststellen dus die 2 buskaarten zullen ook nog eens een eigen prijs kennen.
Ik betaal nu per rit in zowel eindhoven als roermond 54,50 voor de bus. Bij 20 werkdagen is dat voor 80 ritten 0,68 eurocent per rit. In het nieuwe systeem betaal ik en in Roermond en in Eindhoven omgerekend naar Rotterdam en het huidige systeem 45,33 ct (prijs komt van berekeningen van rover.nl) per zone. Dat is ruim 90 ct in Roermond en ruim 2,40 in Eindhoven. Ik ga niet eens het totaal uitrekenen...
Mijn baas betaald maar het is te absurd voor woorden.
Makkelijk toch haha. In Rotterdam alleen al heb je 4 vervoerders, NS, Connexxion, Arriva en de RETquote:Op woensdag 24 september 2008 16:55 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Is dat serieus echt waar dan heb ik echt nog meer bezwaren tegen die onzin kaart. Ik dacht dat het juist ingevoerd werd dat je met 1 en dezelfde kaart door heel nederland kan reizen.
Damn dan moet ik dus een loose kaart voor branbant, limburg en gelderland halen als ik naar familie wil en dan ook nog mijn ns kaart erbij, 4 kaarten ipv 1 kortingskaart, 1 strippenkaart, en 1 los kaartje uit een automaat als die werkt.
Nogmaals maar, de kaart die je in Zeeland koopt kun je ook gebruiken in Groningen.quote:Op woensdag 24 september 2008 16:55 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Is dat serieus echt waar dan heb ik echt nog meer bezwaren tegen die onzin kaart. Ik dacht dat het juist ingevoerd werd dat je met 1 en dezelfde kaart door heel nederland kan reizen.
Damn dan moet ik dus een loose kaart voor branbant, limburg en gelderland halen als ik naar familie wil en dan ook nog mijn ns kaart erbij, 4 kaarten ipv 1 kortingskaart, 1 strippenkaart, en 1 los kaartje uit een automaat als die werkt.
Ja als we lekker bureaucratisch willen gaan doen wel. En daar ben je voorstander van proef ik wel. Regels zijn regels und ordnung must sein.quote:Op woensdag 24 september 2008 16:54 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Theoretisch is het station geen openbaar gebouw waar iedereen in en uit mag lopen. Het is net als elk ander gebouw een gebouw waar mensen de toegang geweigerd kan worden. Dat er door stations situaties ontstaan waardoor je binnedoor kunt lopen is mooi meegenomen. De NS staat in zijn volste recht om de toegang tot het station te beperken.
Lekker weer opblazen en erger maken dan het is. Dé discussie methode hier blijkt maar weer. En dan verbaasd zijn als mensen een andere mening hebben.quote:Op woensdag 24 september 2008 17:00 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ja als we lekker bureaucratisch willen gaan doen wel. En daar ben je voorstander van proef ik wel. Regels zijn regels und ordnung must sein.![]()
Maar dan zal de NS ook een probleem hebben met de exploitatie van de stations want dan wil er geen 1 winkel meer zitten in een stationshal.
Ik geloof er echt geen reet van dat je al deze onzin dingen zit te verdedigen zonder dat je er geld voor ontvangt.
Het idee van die ov chip is heel mooi. Mijn grootste bezwaren zijn: privacy schendingen, niet zo felxibel als men ons wilt doen geloven, retourtje wordt duurder
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |