abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61880172
quote:
Op woensdag 24 september 2008 16:24 schreef wdn het volgende:

[..]

Kwijtraken van je pas is je eigen fout dus dat mag best 3 weken duren als straf.
In het huidige systeem ben je je kaart ook 3 weken kwijt als je door een storing je tegoed kwijt raakt.

Weer een voorbeeld van een probleem dat veroorzaakt wordt door dit systeem.

Het huidige systeem is niet vlekkeloos. Maar dit systeem is 100x erger. Zo niet 1000x.
Ook als het gestolen wordt, en dus niet jouw schuld, heb je niet meteen een nieuwe pas.

In Londen waren er storingen met het systeem, toen hebben ze voor de duur van die storing alle poortjes opengezet.

Wat verwacht je eigenlijk van dit systeem? Dat het 100% werkt altijd?
Verwacht je ook van de bus waarin je inzit dat die nooit betrokken raakt bij een ongeluk? Daar kunnen de gevolgen voor jou nog veel kwalijker zijn dan even je pas kwijt en wat extra administratie. Of in een auto stappen, van wij eis je dat je niet betrokken raakt bij een ongeluk?
Er zijn bij zoveel andere dingen zoveel problemen die kunnen ontstaan. Maar toch gebruiken we gewoon de bus, auto, fiets, eten etc. Daar acceptereen we allemaal dat het mis kan gaan. Maar bij de OV Chipkaart mag niks fout gaan! Dat mag echt niet.
pi_61880186
quote:
Op woensdag 24 september 2008 15:55 schreef macca728 het volgende:

[..]

Tuurlijk kom je het station wel in, wat denk je van al die winkels die in stations zitten ? DIe willen ook omzet
In leiden is er anders nog steeds een grote rel om.

http://www.mijnproefstation.nl/NSPoort_C01/default.asp?comid=2&modid=413&itemid=0&time=7732
pi_61880205
quote:
Op woensdag 24 september 2008 16:33 schreef wdn het volgende:

[..]

Waarom denk jij zo snel dat je mij kent!?!? Ik ben de eerste die nieuwe dingen uitprobeert hoor.

Maar dit systeem zoals het nu in Rotterdam staat is 1 grote ramp.
Ik heb het niet alleen over jou.
Dat het systeem in Rotterdam niet perfect is heeft voor een groot deel te maken met de nieuwigheid en het gedoe dat bij een overgangs fase hoort. Ik zou niet weten waarom het in Nederland niet net zo goed kan functioneren als in Londen en Parijs.
pi_61880266
quote:
Op woensdag 24 september 2008 16:34 schreef Basp1 het volgende:

[..]

In leiden is er anders nog steeds een grote rel om.

http://www.mijnproefstation.nl/NSPoort_C01/default.asp?comid=2&modid=413&itemid=0&time=7732
quote:
Het station wordt door nogal wat mensen gebruikt als verbindingsroute van de ene wijk naar de andere wijk. Deze ‘passanten’ kunnen straks gebruik maken van een gratis ‘passagerecht’. Het passagerecht is zonder kosten verkrijgbaar voor iedereen met een OV-chipkaart in de automaat en aan de balie. U kunt daarmee maximaal 30 minuten in het binnengebied van het station verblijven. Voetgangers en fietsers die naar de andere kant van het spoor willen, kunnen natuurlijk ook gebruik blijven maken van de openbare weg aan beide zijden van het station
Prima oplossing lijkt me!
pi_61880287
quote:
Op woensdag 24 september 2008 16:34 schreef Houtworm het volgende:

[..]

Ook als het gestolen wordt, en dus niet jouw schuld, heb je niet meteen een nieuwe pas.

In Londen waren er storingen met het systeem, toen hebben ze voor de duur van die storing alle poortjes opengezet.

Wat verwacht je eigenlijk van dit systeem? Dat het 100% werkt altijd?
Verwacht je ook van de bus waarin je inzit dat die nooit betrokken raakt bij een ongeluk? Daar kunnen de gevolgen voor jou nog veel kwalijker zijn dan even je pas kwijt en wat extra administratie. Of in een auto stappen, van wij eis je dat je niet betrokken raakt bij een ongeluk?
Er zijn bij zoveel andere dingen zoveel problemen die kunnen ontstaan. Maar toch gebruiken we gewoon de bus, auto, fiets, eten etc. Daar acceptereen we allemaal dat het mis kan gaan. Maar bij de OV Chipkaart mag niks fout gaan! Dat mag echt niet.

Echt een lulvergelijking, ik reis al bijna 18 jaar dagelijks met OV, nooit een ongeluk meegemaakt. Ik verwacht dat het 99,9 % werkt ja, kan dat niet ? Je bent 3 weken je pas kwijt als er buiten jouw schuld een storing is.

Ja zet alle poortjes maar open, als jij ingecheckt ben, kom je niet meer binnen met je chipcard als de poortjes weer dichtgaan. Ga maar checken, check in en check niet uit. Kijken of jij de volgende dag weer in kan checken
pi_61880316
quote:
Op woensdag 24 september 2008 16:35 schreef Houtworm het volgende:

[..]

Ik heb het niet alleen over jou.
Dat het systeem in Rotterdam niet perfect is heeft voor een groot deel te maken met de nieuwigheid en het gedoe dat bij een overgangs fase hoort. Ik zou niet weten waarom het in Nederland niet net zo goed kan functioneren als in Londen en Parijs.
Ze zijn al 3 jaar intensief aan het testen, Waarom werkt het dan niet ?
pi_61880338
quote:
Op woensdag 24 september 2008 16:38 schreef macca728 het volgende:

[..]

Echt een lulvergelijking, ik reis al bijna 18 jaar dagelijks met OV, nooit een ongeluk meegemaakt. Ik verwacht dat het 99,9 % werkt ja, kan dat niet ? Je bent 3 weken je pas kwijt als er buiten jouw schuld een storing is.

Ja zet alle poortjes maar open, als jij ingecheckt ben, kom je niet meer binnen met je chipcard als de poortjes weer dichtgaan. Ga maar checken, chek in en check niet uit. Kijken of jij de volgende dag weer in kan checken
Vermoedens, vooroordelen en aannames. Meer niet.
pi_61880356
quote:
Op woensdag 24 september 2008 16:34 schreef Houtworm het volgende:

In Londen waren er storingen met het systeem, toen hebben ze voor de duur van die storing alle poortjes opengezet.
EN verwacht je dat onze ov organisaties dat doen. Dan heb je nog het probleem dat je dus niet kan uitchecken en dus het maximum wordt afgeschreven. (of denk je dat de ns opeens dan een filantropische insatelling gaat worden
quote:
Wat verwacht je eigenlijk van dit systeem? Dat het 100% werkt altijd?
Ja zoals men het introduceerd wel.

Het huidige systeem werkt altijd 100%, ja soms zijn sommige NS automaten nogal eigenzinnig over postbankpasjes, maar ook daar doet de NS niets aan, dan moet je maar naar het loket om 50 eurocent extra te betalen voor je kaartje, terwijl je dat wel met je pinpas die daar het dan wel doet kan afrekenen.
quote:
Er zijn bij zoveel andere dingen zoveel problemen die kunnen ontstaan. Maar toch gebruiken we gewoon de bus, auto, fiets, eten etc. Daar acceptereen we allemaal dat het mis kan gaan. Maar bij de OV Chipkaart mag niks fout gaan! Dat mag echt niet.
Men maakt het zo moeilijk dat het wel mis moet gaan, dat is heel wat anders.
pi_61880391
quote:
Op woensdag 24 september 2008 16:40 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ze zijn al 3 jaar intensief aan het testen, Waarom werkt het dan niet ?
Omdat teveel partijen zich ermee bemoeien, eisen stellen en er nog steeds een overgangsfase is.
pi_61880411
quote:
Op woensdag 24 september 2008 16:40 schreef Houtworm het volgende:

[..]

Vermoedens en aannames. Meer niet.
Ga maar doen met je chipcard, kijken of ik gelijk heb

Ik heb het meegemaakt, ook bij anderen, Het is toch logisch, als jij niet uitcheckt, kan er geen prijs worden berekend, dus zal de card geblokkeerd worden. Als je bij je bedrijf je eigen aanmeld met je pasje, moet je als je naar buiten gaat, toch ook weer je pas voor het leesapparaat houden. Anders denkt het apparaat dat je binnen bent en laat je niet meer binnen als jij de volgende dag weer naar je werk gaat. Begrijp je ?
  woensdag 24 september 2008 @ 16:44:49 #286
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_61880434
Trouwens Houtworm je zegt dat er 1 kaart komt ter vervanging van een trein en busabbo zoals het nu is.

Volgens de website van Groen Links krijgen alle maatschappijen binnen een provincie een EIGEN KAART.
Dat wil zeggen dat ik voor mijn vervoer een buskaart in Roermond, een treinkaart en een buskaart voor Eindhoven moet kopen. Waarbij men per provincie een eigen tarief mag vaststellen dus die 2 buskaarten zullen ook nog eens een eigen prijs kennen.

Ik betaal nu per rit in zowel eindhoven als roermond 54,50 voor de bus. Bij 20 werkdagen is dat voor 80 ritten 0,68 eurocent per rit. In het nieuwe systeem betaal ik en in Roermond en in Eindhoven omgerekend naar Rotterdam en het huidige systeem 45,33 ct (prijs komt van berekeningen van rover.nl) per zone. Dat is ruim 90 ct in Roermond en ruim 2,40 in Eindhoven. Ik ga niet eens het totaal uitrekenen...
Mijn baas betaald maar het is te absurd voor woorden.
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
pi_61880443
quote:
Op woensdag 24 september 2008 16:43 schreef Houtworm het volgende:

[..]

Omdat teveel partijen zich ermee bemoeien, eisen stellen en er nog steeds een overgangsfase is.
Welke partijen ? De reizigers ? Overgangsfase ? Er zijn poortjes waar je alleen met de chipcard kan reizen hoor, daar werkt de strippenkaart niet. Dat is gescheiden, al 2 jaar
pi_61880527
quote:
Op woensdag 24 september 2008 16:38 schreef Houtworm het volgende:


Prima oplossing lijkt me!
Of te wel iedereen verplichten een ovchip knip te hebben alleen maar om te monitoren wie er door het station loopt. Oh nee het is om passage toegang te krijgen.
pi_61880547
quote:
Op woensdag 24 september 2008 16:44 schreef wdn het volgende:
Trouwens Houtworm je zegt dat er 1 kaart komt ter vervanging van een trein en busabbo zoals het nu is.

Volgens de website van Groen Links krijgen alle maatschappijen binnen een provincie een EIGEN KAART.
Dat wil zeggen dat ik voor mijn vervoer een buskaart in Roermond, een treinkaart en een buskaart voor Eindhoven moet kopen. Waarbij men per provincie een eigen tarief mag vaststellen dus die 2 buskaarten zullen ook nog eens een eigen prijs kennen.

Ik betaal nu per rit in zowel eindhoven als roermond 54,50 voor de bus. Bij 20 werkdagen is dat voor 80 ritten 0,68 eurocent per rit. In het nieuwe systeem betaal ik en in Roermond en in Eindhoven omgerekend naar Rotterdam 45,33 ct (prijs komt van berekeningen van rover.nl) per zone. Dat is ruim 90 ct in Roermond en ruim 2,40 in Eindhoven.
Mijn baas betaald maar het is te absurd voor woorden.
In Rotterdam kan je in elk geval de chipkaart van de RET niet gebruiken voor de trein, daar heb je inderdaad een chipkaart van de NS voor nodig. In Schiedam moet je als je het station binnenkomt door een poortje van de NS en als je daar doorheen bent, kan je niet meer inchecken in de poortjes van de metro. Volgens de RET omdat de RET en de NS een eigen systeem hebben. Misschen wordt het nog aangepast, maar dat is nu de situatie.
  woensdag 24 september 2008 @ 16:50:21 #290
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_61880603
quote:
Op woensdag 24 september 2008 15:38 schreef Houtworm het volgende:

[..]

Jij weet niet van volle treinen, bussen, trams en metros in Nederland? Woon je dan in een hutje op de hei ofzo?
Je begrijpt het blijkbaar niet, ik zal de vraag nogmaals stellen, maar dan in de context die je zelf erbij hebt gehaald:
quote:
Wat denk je van vollle treinen waarbij niet iedereen hardlopend naar buiten gaat en het dus toch al langzaam gaat?
Volle treinen waarbij iedereen netjes en geordend naar buiten en naar binnen gaat. Dan is het een kleine moeite om het pasje paraat te houden en in- danwel uit te checken. Dan mijn vraag: ik ken in Nederland weinig treinen/bussen/trams/metro's waarbij mensen netjes en geordend naar buiten en naar binnen gaan, zodat iedereen netjes in- en uit kan checken, zonder dat door dat in-/uitchecken problemen/vertragingen ontstaan. Heb je voorbeelden van jouw contect?
quote:
Nu zijn er (rol)trappen, mensen die in de weg staan en allerlei andere obstakels. Daarnaast is het ook niet zo dat iedereen uit de bus, tram of metro tegelijk binnen 1 seconde na het uitstappen voor het poortje staat.
(rol)Trappen staan niet voor de in-/uitgang van een trein/bus/...
Blijkbaar weet jij waar die poortjes dan wel komen te staan, kan je dat ons uitleggen? Dat maakt het voor ons iets duidelijker.
quote:
Het is zeker niet zo dat je nu compleet ongehinderd op volle snelheid uit de metro kunt stappen.
En als daar het in- en uitchecken bijkomt gaat het dus nog langer duren.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  woensdag 24 september 2008 @ 16:50:50 #291
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_61880612
Nee, wordt niet aangepast.

Zowel de trein als alle busmaatschappijen in 1 provincie krijgen een eigen kaart.
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
pi_61880628
quote:
Op woensdag 24 september 2008 16:41 schreef Basp1 het volgende:

[..]

EN verwacht je dat onze ov organisaties dat doen. Dan heb je nog het probleem dat je dus niet kan uitchecken en dus het maximum wordt afgeschreven. (of denk je dat de ns opeens dan een filantropische insatelling gaat worden
[..]

Ja zoals men het introduceerd wel.

Het huidige systeem werkt altijd 100%, ja soms zijn sommige NS automaten nogal eigenzinnig over postbankpasjes, maar ook daar doet de NS niets aan, dan moet je maar naar het loket om 50 eurocent extra te betalen voor je kaartje, terwijl je dat wel met je pinpas die daar het dan wel doet kan afrekenen.
[..]

Men maakt het zo moeilijk dat het wel mis moet gaan, dat is heel wat anders.
Ja in Londen hebben de OV bedrijven ook de schade op zich genomen. Ik zou niet weten waarom de OV bedrijven schade door hun veroorzaakt niet gaan vergoeden. Nu is het ook zal zo dat je geld terug kunt krijgen bij storingen. Ik zie geen reden waarom dat zou veranderen.

Dan ben je wel een beetje naief als je denkt dat het vanaf de eerste testdag 100% goed zou werken.
Dat het huidige systeem 100% werkt is natuurlijk ook een lachertje.

Het systeem wat ze in willen voeren is helemaal niet moeilijk. Het wordt moeilijk gemaakt door mensen die allemaal rampscenario's gaan verzinnen.
pi_61880708
quote:
Op woensdag 24 september 2008 16:47 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Of te wel iedereen verplichten een ovchip knip te hebben alleen maar om te monitoren wie er door het station loopt. Oh nee het is om passage toegang te krijgen.
Theoretisch is het station geen openbaar gebouw waar iedereen in en uit mag lopen. Het is net als elk ander gebouw een gebouw waar mensen de toegang geweigerd kan worden. Dat er door stations situaties ontstaan waardoor je binnedoor kunt lopen is mooi meegenomen. De NS staat in zijn volste recht om de toegang tot het station te beperken.
pi_61880727
quote:
Op woensdag 24 september 2008 16:50 schreef wdn het volgende:
Nee, wordt niet aangepast.

Zowel de trein als alle busmaatschappijen in 1 provincie krijgen een eigen kaart.
Is dat serieus echt waar dan heb ik echt nog meer bezwaren tegen die onzin kaart. Ik dacht dat het juist ingevoerd werd dat je met 1 en dezelfde kaart door heel nederland kan reizen.

Damn dan moet ik dus een loose kaart voor branbant, limburg en gelderland halen als ik naar familie wil en dan ook nog mijn ns kaart erbij, 4 kaarten ipv 1 kortingskaart, 1 strippenkaart, en 1 los kaartje uit een automaat als die werkt.
pi_61880772
quote:
Op woensdag 24 september 2008 16:51 schreef Houtworm het volgende:

[..]

Ja in Londen hebben de OV bedrijven ook de schade op zich genomen. Ik zou niet weten waarom de OV bedrijven schade door hun veroorzaakt niet gaan vergoeden. Nu is het ook zal zo dat je geld terug kunt krijgen bij storingen. Ik zie geen reden waarom dat zou veranderen.

Dan ben je wel een beetje naief als je denkt dat het vanaf de eerste testdag 100% goed zou werken.
Dat het huidige systeem 100% werkt is natuurlijk ook een lachertje.

Het systeem wat ze in willen voeren is helemaal niet moeilijk. Het wordt moeilijk gemaakt door mensen die allemaal rampscenario's gaan verzinnen.
Wat nou rampscenraio's ? Het is de praktijk, htet wordt 3 jaar getest hier al, De NS test nu in Flevoland omdat het in Rotterdam een ramp was en men de reizgers wat rust wil gunnen.

Connexxion deed er ook aan mee, maar is ook gestopt, omdat het systeem in bussen gewoon heel moeizaam functioneert.

Ja het werkt nu wel 100%, wat gaat er fout dan ? Een verkeerd stempel van de chauffeur ?
pi_61880787
quote:
Op woensdag 24 september 2008 16:44 schreef wdn het volgende:
Trouwens Houtworm je zegt dat er 1 kaart komt ter vervanging van een trein en busabbo zoals het nu is.

Volgens de website van Groen Links krijgen alle maatschappijen binnen een provincie een EIGEN KAART.
Dat wil zeggen dat ik voor mijn vervoer een buskaart in Roermond, een treinkaart en een buskaart voor Eindhoven moet kopen. Waarbij men per provincie een eigen tarief mag vaststellen dus die 2 buskaarten zullen ook nog eens een eigen prijs kennen.

Ik betaal nu per rit in zowel eindhoven als roermond 54,50 voor de bus. Bij 20 werkdagen is dat voor 80 ritten 0,68 eurocent per rit. In het nieuwe systeem betaal ik en in Roermond en in Eindhoven omgerekend naar Rotterdam en het huidige systeem 45,33 ct (prijs komt van berekeningen van rover.nl) per zone. Dat is ruim 90 ct in Roermond en ruim 2,40 in Eindhoven. Ik ga niet eens het totaal uitrekenen...
Mijn baas betaald maar het is te absurd voor woorden.
De vormgeving van de kaart is verschillend. De kaart van Roermond kun je ook in Friesland gebruiken.

De zones worden afgeschaft, dus die vergelijking valt nu niet te maken aan de hand van zones.
pi_61880813
quote:
Op woensdag 24 september 2008 16:55 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Is dat serieus echt waar dan heb ik echt nog meer bezwaren tegen die onzin kaart. Ik dacht dat het juist ingevoerd werd dat je met 1 en dezelfde kaart door heel nederland kan reizen.

Damn dan moet ik dus een loose kaart voor branbant, limburg en gelderland halen als ik naar familie wil en dan ook nog mijn ns kaart erbij, 4 kaarten ipv 1 kortingskaart, 1 strippenkaart, en 1 los kaartje uit een automaat als die werkt.
Makkelijk toch haha. In Rotterdam alleen al heb je 4 vervoerders, NS, Connexxion, Arriva en de RET
pi_61880858
quote:
Op woensdag 24 september 2008 16:55 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Is dat serieus echt waar dan heb ik echt nog meer bezwaren tegen die onzin kaart. Ik dacht dat het juist ingevoerd werd dat je met 1 en dezelfde kaart door heel nederland kan reizen.

Damn dan moet ik dus een loose kaart voor branbant, limburg en gelderland halen als ik naar familie wil en dan ook nog mijn ns kaart erbij, 4 kaarten ipv 1 kortingskaart, 1 strippenkaart, en 1 los kaartje uit een automaat als die werkt.
Nogmaals maar, de kaart die je in Zeeland koopt kun je ook gebruiken in Groningen.
pi_61880862
quote:
Op woensdag 24 september 2008 16:54 schreef Houtworm het volgende:

[..]

Theoretisch is het station geen openbaar gebouw waar iedereen in en uit mag lopen. Het is net als elk ander gebouw een gebouw waar mensen de toegang geweigerd kan worden. Dat er door stations situaties ontstaan waardoor je binnedoor kunt lopen is mooi meegenomen. De NS staat in zijn volste recht om de toegang tot het station te beperken.
Ja als we lekker bureaucratisch willen gaan doen wel. En daar ben je voorstander van proef ik wel. Regels zijn regels und ordnung must sein.

Maar dan zal de NS ook een probleem hebben met de exploitatie van de stations want dan wil er geen 1 winkel meer zitten in een stationshal.

Ik geloof er echt geen reet van dat je al deze onzin dingen zit te verdedigen zonder dat je er geld voor ontvangt.

Het idee van die ov chip is heel mooi. Mijn grootste bezwaren zijn: privacy schendingen, niet zo felxibel als men ons wilt doen geloven, retourtje wordt duurder
pi_61880925
quote:
Op woensdag 24 september 2008 17:00 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ja als we lekker bureaucratisch willen gaan doen wel. En daar ben je voorstander van proef ik wel. Regels zijn regels und ordnung must sein.

Maar dan zal de NS ook een probleem hebben met de exploitatie van de stations want dan wil er geen 1 winkel meer zitten in een stationshal.

Ik geloof er echt geen reet van dat je al deze onzin dingen zit te verdedigen zonder dat je er geld voor ontvangt.

Het idee van die ov chip is heel mooi. Mijn grootste bezwaren zijn: privacy schendingen, niet zo felxibel als men ons wilt doen geloven, retourtje wordt duurder
Lekker weer opblazen en erger maken dan het is. Dé discussie methode hier blijkt maar weer. En dan verbaasd zijn als mensen een andere mening hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')