Wat is eerlijk vraag ik me dan af?quote:Op woensdag 24 september 2008 14:59 schreef Houtworm het volgende:
We willen het eerlijk maken in Nederland. Dat je niet met 2 haltes 1 zone verder bent terwijl iemand die 5 haltes rijd maar binnen 1 zone blijft minder betaald. In Amsterdam en Rotterdam gebeurd het al gauw dat je met een kort ritje buiten de zone grens zit.
Die willen graag maximaal verdienen en zullen dus zeker moeilijk daarover gaan doen. Hoe naief moeten we worden.quote:Zo complex is het helemaal niet om die kaart langs een lezer te houden. Hoe de OV bedrijven een eventuele storing afhandelen, geen idee. Die willen graag dat iedereen die kaart gebruikt, dus ze zullen daar niet te moeilijk over doen.
Dan kom je het station van Amsterdan niet uit en loop je de kans dat de controleur in de trein ziet dat je een verkeerd kaartje hebt.quote:Op woensdag 24 september 2008 15:02 schreef DJKoster het volgende:
[..]
En wat is dan het voordeel met een kaartje wat je uit het automaat haalt
Wat als ik mijn chip oplaad voor een ritje Enschede-Hengelo en lekker naar Amsterdam ga?
Ja er zijn zoveel dingen die in theorie prachtig werken. Alleen heb je er niks aan als het in de praktijk niet goed gaat. Mensen in een overvolle bus willen er nou eenmaal zo snel mogelijk uit, dat zit in de mens. Dat is dus de praktijk. En onder die omstandigheden moet het kunnen werken.quote:Op woensdag 24 september 2008 14:54 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Dus dan is het meer een probleem van de mensen dan van het apparaat?
Wel een grote bus met 1.000 piepjes.
Lijkt me raar, er is namelijk sprake van een monopolie positie. Als het slecht is kunnen mensen niet zeggen we gaan iets anders doen. Nee wanneer ze met het OV moeten, moeten ze ook aan dit systeem deelnemen. Er is geen concurrentie voor die bedrijven om hun best te doen. Ik zeg niet dat ze het daarom niet zullen doen. Maar jouw redenering raakt kant noch wal.quote:Zo complex is het helemaal niet om die kaart langs een lezer te houden. Hoe de OV bedrijven een eventuele storing afhandelen, geen idee. Die willen graag dat iedereen die kaart gebruikt, dus ze zullen daar niet te moeilijk over doen.
Ik mag toch hopen dat je een station ook kunt verlaten zonder pas...quote:Op woensdag 24 september 2008 15:12 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Dan kom je het station van Amsterdan niet uit
Hmm.. goed punt. Tijd voor mijn gehackte OV-jaarkaartquote:en loop je de kans dat de controleur in de trein ziet dat je een verkeerd kaartje hebt.
En verder? Een strippenkaart is niet zo zwaar hoor...quote:Het voordeels is dat je niet én een strippenkaart én een treinkaart hebt maar alles in 1 pas zit.
Hoeveel krijg jij betaald om actief deel te nemen aan het afkraken van deze kaart? Ik krijg niks betaald, ik heb geen enkel belang bij die kaart. Ik maak er gewoon niet zo'n probleem van.quote:Op woensdag 24 september 2008 15:06 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wat is eerlijk vraag ik me dan af?
Een systeem doordrukken?
Een strippenkaart waarvan niemand mij kan verklaren waarom ik 1 strip als instaptarief moet betalen.
Een systeem maken waarbij je vroeger nog heen en weer kon met je strippenkaart en nu ons wijs maken dat het daarvoor nooit bedoelt is geweest. Retourtjes die niet meer verkrijgbaar zijn. Ja als je maar vaak genoeg op ons in praat en hierdoor onze perceptie veranderd wordt het opeens heel eerlijk.![]()
[..]
Die willen graag maximaal verdienen en zullen dus zeker moeilijk daarover gaan doen. Hoe naief moeten we worden.
Hoeveel kriijg jij trouwens betaald om actief deel te nemen en deze kaart zo te promoten.
Straks kom je een station niet meer in zonder pas. Dus dan is het probleem van verlaten zonder pas ook niet van toepassing.quote:Op woensdag 24 september 2008 15:21 schreef DJKoster het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat je een station ook kunt verlaten zonder pas...
[..]
Hmm.. goed punt. Tijd voor mijn gehackte OV-jaarkaart![]()
[..]
En verder? Een strippenkaart is niet zo zwaar hoor...
En kan ik zo'n kaart ook halen in de bus? Bij de supermarkt/sigarenboer?
Mijn kaart is tijdens het reizen gestolen... wat nu?quote:Op woensdag 24 september 2008 15:24 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Straks kom je een station niet meer in zonder pas. Dus dan is het probleem van verlaten zonder pas ook niet van toepassing.
Hoe ga ik dan aan zo'n kaart komenquote:Geen idee of de supermarkt en sigarenboer ook kaarten gaan verkopen.
Dan is er vast wel iemand om het poortje voor je open te maken.quote:Op woensdag 24 september 2008 15:28 schreef DJKoster het volgende:
[..]
Mijn kaart is tijdens het reizen gestolen... wat nu?
[..]
Hoe ga ik dan aan zo'n kaart komenBij het station? Hoe kom ik daar??
Die ken ik in Nederland niet zo veel. Maar als je voorbeelden hebt, noem ze maar op.quote:Op woensdag 24 september 2008 13:38 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Wat denk je van vollle treinen waarbij niet iedereen hardlopend naar buiten gaat en het dus toch al langzaam gaat.
Jawel, want nu zijn er geen poortjes dus kost het uberhaupt geen tijd.quote:Die poortjes kosten echt niet veel meer tijd.
Jij weet niet van volle treinen, bussen, trams en metros in Nederland? Woon je dan in een hutje op de hei ofzo?quote:Op woensdag 24 september 2008 15:36 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Die ken ik in Nederland niet zo veel. Maar als je voorbeelden hebt, noem ze maar op.
[..]
Jawel, want nu zijn er geen poortjes dus kost het uberhaupt geen tijd.
Tuurlijk kom je het station wel in, wat denk je van al die winkels die in stations zitten ? DIe willen ook omzetquote:Op woensdag 24 september 2008 15:24 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Straks kom je een station niet meer in zonder pas. Dus dan is het probleem van verlaten zonder pas ook niet van toepassing.
Geen idee of de supermarkt en sigarenboer ook kaarten gaan verkopen.
Hoeveel poortjes er zijn kun je zien bij alle metrostations in Rotterdam, te weinig, max 5 voor inchecken en max 5 voor uitchecken maar vaak minderquote:Op woensdag 24 september 2008 14:53 schreef Houtworm het volgende:
[..]
En hoeveel uitgangan heeft een groot station in Parijs? Trouwens ook wel een leuke vergelijking. In Parijs heb je stations waar je 5 minuten moet lopen om uberhaupt buiten te komen.
Nee ik heb geen idee van plannen voor hoeveel poortjes waar. Jij ook niet, dus je kunt ook niet zeggen of het genoeg is of niet. Dat zal de praktijk uit moeten wijzen. Als blijkt dat het te weinig is, kan er altijd nog een poortje bij worden gezet (mits genoeg ruimte). Het is niet zo dat er niks kan veranderen aan de situatie.
Wanneer je moet in en uit checken hangt af van wat naar wat je overstap. Dat is zo niet te zeggen.
Nou als dat het enigste voordeel is. Chapeau voor de bedenkers, die zijn hun geld in goud waard. Not.quote:Op woensdag 24 september 2008 15:12 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Dan kom je het station van Amsterdan niet uit en loop je de kans dat de controleur in de trein ziet dat je een verkeerd kaartje hebt.
Het voordeels is dat je niet én een strippenkaart én een treinkaart hebt maar alles in 1 pas zit.
Top op de dag van vandaag duurt een gemiddelde afhandeling van en storing van jouw kaart 3 weken.quote:Op woensdag 24 september 2008 14:59 schreef Houtworm het volgende:
[..]
We willen het eerlijk maken in Nederland. Dat je niet met 2 haltes 1 zone verder bent terwijl iemand die 5 haltes rijd maar binnen 1 zone blijft minder betaald. In Amsterdam en Rotterdam gebeurd het al gauw dat je met een kort ritje buiten de zone grens zit.
Zo complex is het helemaal niet om die kaart langs een lezer te houden. Hoe de OV bedrijven een eventuele storing afhandelen, geen idee. Die willen graag dat iedereen die kaart gebruikt, dus ze zullen daar niet te moeilijk over doen.
HAHAHA als je het poortje voor iemand anders openmaakt kan je er zelf niet meer uit. Dan sta je als uitgecheckt te boek !!!! Als er een storing is van het systeem ook, dan kunnen ze de poortjes wel open zetten maar kan je daarna niet verder !!quote:Op woensdag 24 september 2008 15:34 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Dan is er vast wel iemand om het poortje voor je open te maken.
De kaart kun je nu al aanvragen bij verschillende vervoersbedrijven. Hoe de verkoop in de toekomst gaat, geen idee. Dat zal de tijd uitwijzen. Ik zou me daar niet al te druk om maken als ik jou was.
Grappig om te zien hoe allerlei mogelijke problemen verzonnen worden om het maar af te kunnen kraken.
Nee dat is niet het enigste voordeel.quote:Op woensdag 24 september 2008 16:02 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nou als dat het enigste voordeel is. Chapeau voor de bedenkers, die zijn hun geld in goud waard. Not.
Weer een nieuwtje voor jou, op stations lopen niet alleen maar reizigers rond maar ook mensen die daar werken!quote:Op woensdag 24 september 2008 16:05 schreef macca728 het volgende:
[..]
HAHAHA als je het poortje voor iemand anders openmaakt kan je er zelf niet meer uit. Dan sta je als uitgecheckt te boek !!!! Als er een storing is van het systeem ook, dan kunnen ze de poortjes wel open zetten maar kan je daarna niet verder !!
Vergelijkbaar met wanneer je nu je pas kwijtraakt dus.quote:Op woensdag 24 september 2008 16:02 schreef macca728 het volgende:
[..]
Top op de dag van vandaag duurt een gemiddelde afhandeling van en storing van jouw kaart 3 weken.
In de tussentijd mag je een nieuwe kaart kopen, opnieuw opladen en opnieuw betalen. Wel zonder het voordeel van je abonnement natuurlijk want een persoonlijke chipcard aanvragen duurt meer dan 1 maand
Waarom zijn mensen toch zo makkelijk zo bang voor nieuwe dingen?quote:Op woensdag 24 september 2008 16:21 schreef wdn het volgende:
Houtworm: dat ik mijn treinkaart samen met mijn buskaart kan kopen en dan 2 papiertjes krijgt zal me een rotzorg wezen. Daar hoef ik echt geen OV chip kaart voor. Niemand denk ik. Nog sterker: ik ben wel eens mijn buskaart kwijtgeraakt en heb bij de NS een nieuwe kunnen regelen voor die kaart. Kostte me 54,50 ipv de 390 euro als ik dat moet betalen voor en trein en bus met 1 kaart.
Daarnaast zullen deze poortjes per definitie meer tijd kosten.
2 voorbeelden:
Het station in Eindhoven kent nu 5 plekken waar je uit het station kan. 3 aan de stadkant waarvan er 2 naast erkaar liggen en 2 aan de buskant. De mensen die de stad in willen en met de bus komen stappen uit en lopen door het station naar de andere kant. Is straks niet meer mogelijk en men moet of om het station heen lopen of wachten op een bus die die kant op gaat. Kost beduidend meer tijd.
Op het moment dat de 2 intercity's uit Venlo en Roermond aankomen zijn net daarvoor de intercity's uit Den Bosch en Tilburg aangekomen (scheelt een minuutje denk ik). Ik gok op een kleine 800 man (allevier die intercity's zitten tijdens de spits overvol (denk aan volgepropte trappen en volle in/uitgangen in de trein).
Dat volk kan nu al niet door die uitgangen zonder dat alles stokt. Die poortjes zullen het alleen maar erger maken.
In Roermond zijn, ter voorbereiding van die ov kaart omdat men toch ging verbouwen, van de 6 mogelijkheden om op het station te komen er 4 afgesloten met hekken zodat iedereen moet omlopen om door die 2 uitgangen te kunnen. Kost beduidend meer tijd dan de huidige situatie.
Nee, niemand maakt me wijs dat dit niet meer tijd kost. Ik denk zelfs dat mensen eerder van huis zullen moeten
om een trein eerder te pakken om toch om 8:30 op het werk te zijn.
Niemand zal geloven dat dit systeem sneller zal werken. Er worden barrieres opgericht en die kosten per definitie altijd meer tijd.
Om nog niet te spreken over de prijs, over wat het kost als er problemen zijn en het zondermeer doordrijven van dit systeem terwijl overduidelijk is dat de problemen in Rotterdam geen kinderziektes zijn maar het gewoon een door en door ziek systeem.
Kwijtraken van je pas is je eigen fout dus dat mag best 3 weken duren als straf.quote:Op woensdag 24 september 2008 16:21 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Vergelijkbaar met wanneer je nu je pas kwijtraakt dus.
Ja kwijtraken is je eigen schuld, een storing de fout van het OV bedrijf.quote:Op woensdag 24 september 2008 16:21 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Vergelijkbaar met wanneer je nu je pas kwijtraakt dus.
Waarom denk jij zo snel dat je mij kent!?!? Ik ben de eerste die nieuwe dingen uitprobeert hoor.quote:Op woensdag 24 september 2008 16:24 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Waarom zijn mensen toch zo makkelijk zo bang voor nieuwe dingen?
Er worden allerlei scenario's uit de kast getrokken om de chipkaart en de werking daarvan als slecht te bestempelen. Andere grote steden zijn ons allang voorgegaan en daar het ook gewoon goed. Ja het zal even wennen en anders zijn. Maar dat het echt zo verschrikelijk en ongewenst gaat worden als sommige hier willen doen geloven is echt onzin.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |