abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61876843
In Londen ?

Maar in Nederland gaat het landelijk gebeuren. In heel het OV. Hoeveel mensen stappen uit de metro bij Rotterdam CS? Hoeveel mensen stappen er uit bij Amsterdam CS. Niet uit 1 metro of 1 trein maar meerdere !!! Het gaat bij drukke punten echt wel om wat meer man dan je denkt hoor.
pi_61876937
In Londen zijn ook stations met meerdere lijnen. Denk dat er daar genoeg stations zijn waar meer mensen doorheen gaan dan in Amsterdam of Rotterdam.
pi_61877186
quote:
Op woensdag 24 september 2008 13:29 schreef Houtworm het volgende:

[..]

In Nederland krijgen we alleen maar de situatie waarbij je je pas er overheen moet halen. Dus dat is sowieso sneller. En in Parijs heb je ook vaak zat lokaties waar ook maar een paar poortjes staan. De situatie in Parijs is echt niet beter dan in Rotterdam of andere Nederlandse steden.

Als iedereen zijn OV chipkaart bij de hand heeft, dan zal het veel minder tijd kosten. Kwestie van wennen. Dat is ze in Parijs ook gelukt! Of denk je dat daar altijd al die poortjes zijn geweest?
In parijs wordt niet het maximum afgeschreven als je niet uitcheckt aangezien je niet overal hoeft uit te checken in parijs.

Worden ook in parijs de gegevens van reizigers 7 jaar opgeslagen?
pi_61877269
quote:
Op woensdag 24 september 2008 14:27 schreef Basp1 het volgende:

[..]

In parijs wordt niet het maximum afgeschreven als je niet uitcheckt aangezien je niet overal hoeft uit te checken in parijs.

Worden ook in parijs de gegevens van reizigers 7 jaar opgeslagen?
In Nederland moet je wel blind, doof én stom zijn om niet uit te checken. Of hoogspringer om over de poortjes heen te springen.

Geen idee wat ze in Parijs met die gegevens doen. Als ze het in Parijs ook doen, is het dan ineens wel goed?
pi_61877335
quote:
Op woensdag 24 september 2008 14:15 schreef Houtworm het volgende:
In Londen zijn ook stations met meerdere lijnen. Denk dat er daar genoeg stations zijn waar meer mensen doorheen gaan dan in Amsterdam of Rotterdam.
Dat zal zeker, maar als ik naar parijs kijk dan heeft een groot metro station ook opeens 8 uitgangen (ipv een voor en achter uitgang ) , met bij elke uitgang 20 poortjes of meer om door te gaan. Nederland kennende moeten we het zo goedkoop mogelijk doen (wat het allang niet meer is) en wordt de capaciteit om het aantal poortjes te gebruiken niet maximaal gekozen.
pi_61877413
quote:
Op woensdag 24 september 2008 13:09 schreef macca728 het volgende:
Je moet je kaart 2x door een lees apparaat halen, dat in de eerste plaats.
IN en UITchecken. Dat hoeft nu niet, gaat dus mer tijd kosten

In de tweede plaats, ALLE mensen moeten dat gaan doen en dat gaat veel tijd kosten. Alle mensen moeten hun kaart weer laten lezen ook bij het uitchecken als een hoop mensen tegelijkertijd uitstapt bij drukke metro stations en treinstations etc etc. Dat gaat tijd kosten, Dat heeft de proefperiode in de metro duidelijk uitgewezen.

Vaste prijzen ? Nee een systeem dat minder tijd kost bv een strippenkaart of abonnement zoals nu. Ik hoef mijn abonnement helemaal noot te laten lezen, hoe kan dat dan meer tijd kosten ?
Ik ben ook heel erg benieuwd... Op zaterdag stappen in deze stad 30-40 mensen uit bij 1 halte (stadscentrum). Dat duurt al 2 minuten. Als mensen daarbij ook nog 5-10s kwijt zijn aan het laten lezen van hun chipkaart...
pi_61877438
quote:
Op woensdag 24 september 2008 14:34 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dat zal zeker, maar als ik naar parijs kijk dan heeft een groot metro station ook opeens 8 uitgangen (ipv een voor en achter uitgang ) , met bij elke uitgang 20 poortjes of meer om door te gaan. Nederland kennende moeten we het zo goedkoop mogelijk doen (wat het allang niet meer is) en wordt de capaciteit om het aantal poortjes te gebruiken niet maximaal gekozen.
Zo simpel altijd dat oordelen op vooroordelen...

Ook wel grappig om de grote stations van Parijs te vergelijken met kleine stations in Nederland.
pi_61877466
quote:
Op woensdag 24 september 2008 14:38 schreef DJKoster het volgende:

[..]

Ik ben ook heel erg benieuwd... Op zaterdag stappen in deze stad 30-40 mensen uit bij 1 halte (stadscentrum). Dat duurt al 2 minuten. Als mensen daarbij ook nog 5-10s kwijt zijn aan het laten lezen van hun chipkaart...
Het lezen van een chipkaart gaat binnen 1 seconde.
pi_61877486
quote:
Op woensdag 24 september 2008 14:31 schreef Houtworm het volgende:

[..]

In Nederland moet je wel blind, doof én stom zijn om niet uit te checken. Of hoogspringer om over de poortjes heen te springen.

Geen idee wat ze in Parijs met die gegevens doen. Als ze het in Parijs ook doen, is het dan ineens wel goed?
Als je uitstapt bij een halte moet je echt niet door een poortje hoor. Als ik zie hoe chaotisch het er aan toegaat in die overvolle stadsbussen lijkt het me zeer matig om in zo'n mensenmassa nog even rustig je kaartje langs de lezer te houden en te checken of ie er daadwerkelijk langs is geweest.
know'm sayin?
×
word? word.
pi_61877492
quote:
Op woensdag 24 september 2008 14:38 schreef DJKoster het volgende:

[..]

Ik ben ook heel erg benieuwd... Op zaterdag stappen in deze stad 30-40 mensen uit bij 1 halte (stadscentrum). Dat duurt al 2 minuten. Als mensen daarbij ook nog 5-10s kwijt zijn aan het laten lezen van hun chipkaart...
Ow..het automaat bij de uitgang is defect. Iedereen uitstappen bij de ingang a.u.b.
pi_61877502
quote:
Op woensdag 24 september 2008 14:31 schreef Houtworm het volgende:

In Nederland moet je wel blind, doof én stom zijn om niet uit te checken. Of hoogspringer om over de poortjes heen te springen.
OW gaan er ook poortjes in bussen komen?

Het voordeel van veel grote steden als parijs en london is dat er vaak een flatfee is ipv de nederlandse manier laten we het zo moeilijk mogelijk maken en dan moeten de klanten maar kijken of het werkbaar is.
quote:
Geen idee wat ze in Parijs met die gegevens doen. Als ze het in Parijs ook doen, is het dan ineens wel goed?
Nee dan is het ook niet goed dat gehele opslaan van mijn reisgegevens irrriteert me mateloos.

Verder kan ik in parijs gewoon normale kaartjes kopen voor 1 rit ipv minimaal 7.50 euro moet betalen voor een anonieme kaart.
pi_61877567
quote:
Op woensdag 24 september 2008 14:39 schreef Houtworm het volgende:

[..]

Het lezen van een chipkaart gaat binnen 1 seconde.
Het lezen wel.. Maar de hele handeling niet.. wachten totdat de persoon voor je weg is (uiteraard net iemand die nog zijn chipkaart moet pakken), chipkaart voor dat ding houden, wachten op bevestiging, het laten doordringen van die bevestiging, weglopen.
pi_61877610
quote:
Op woensdag 24 september 2008 14:40 schreef alors het volgende:

[..]

Als je uitstapt bij een halte moet je echt niet door een poortje hoor. Als ik zie hoe chaotisch het er aan toegaat in die overvolle stadsbussen lijkt het me zeer matig om in zo'n mensenmassa nog even rustig je kaartje langs de lezer te houden en te checken of ie er daadwerkelijk langs is geweest.
Bij tram en bus zit zo'n lezer bij elke deur. Kleine moeite om daar aan te denken. En met een duidelijk signaal laat dat apparaat weten dat die het heeft geregistreed dat je naar buiten gaat. Dat duurt echt geen uren.
pi_61877638
quote:
Op woensdag 24 september 2008 14:40 schreef DJKoster het volgende:

[..]

Ow..het automaat bij de uitgang is defect. Iedereen uitstappen bij de ingang a.u.b.
Net alsof er nu nooit een deur stuk is ofzo...
Wat een stress dan als iemand 10 seconden later uit de bus is...
pi_61877685
quote:
Op woensdag 24 september 2008 14:39 schreef Houtworm het volgende:

[..]

Zo simpel altijd dat oordelen op vooroordelen...

Ook wel grappig om de grote stations van Parijs te vergelijken met kleine stations in Nederland.
Nou dan gaan we het vergelijken met een groot station in nederland hoeveel uitgangen heeft laten we eens het grootste station van nederland nemen amsterdam, 2 tunnels 2 voor uitgangen en 2 achter uitgangen. Waarbij er nu een flinke verbvouwing gaande is.

Utrecht , hetzelfde

Kun jij ons dan soms de plannen van de NS laten zien hoeveel poortjes men waar wilt neerzetten.

Wat ik van de media begrepen heb is bijvoorbeeld dat de tunnel in leiden van voor en achter voorzien gaat worden van poortjes. Hierdoor zijn veel ondernemers over de flos omdat er minder publiek door de tunnel gaat lopen, en het publiek is ook niet blij mee, want die moeten een flinke omweg maken om het ziekenhuis te bereiken.

Wanneer moet ik nu wel en niet incheckken en uitchecken, bij overstappen?
pi_61877687
quote:
Op woensdag 24 september 2008 14:40 schreef Basp1 het volgende:

[..]

OW gaan er ook poortjes in bussen komen?

Het voordeel van veel grote steden als parijs en london is dat er vaak een flatfee is ipv de nederlandse manier laten we het zo moeilijk mogelijk maken en dan moeten de klanten maar kijken of het werkbaar is.
[..]

Nee dan is het ook niet goed dat gehele opslaan van mijn reisgegevens irrriteert me mateloos.

Verder kan ik in parijs gewoon normale kaartjes kopen voor 1 rit ipv minimaal 7.50 euro moet betalen voor een anonieme kaart.
Nee in de bussen komen naast de deuren duidelijke kaartlezers, niet te missen.

Iedereen per kilometer laten betalen in plaats van binnen 2 haltes een zone verder zijn, is het ook niet goed. achja, op die manier is er altijd wel wat te zeiken.

In Nederland kun je straks ook kaarten kopen voor 1 rit.
pi_61877709
quote:
Op woensdag 24 september 2008 14:45 schreef Houtworm het volgende:

[..]

Bij tram en bus zit zo'n lezer bij elke deur. Kleine moeite om daar aan te denken. En met een duidelijk signaal laat dat apparaat weten dat die het heeft geregistreed dat je naar buiten gaat. Dat duurt echt geen uren.
Dat zeg ik ook niet. Alleen ik kan me zo voorstellen dat iedereen zn kaartje er tegelijk voor drukt. En dat je dat duizend piepjes hoort, zonder nou te weten of die nou van jou was of van een ander die jou net aan de kant beukte.
know'm sayin?
×
word? word.
pi_61877770
quote:
Op woensdag 24 september 2008 14:49 schreef alors het volgende:

[..]

Dat zeg ik ook niet. Alleen ik kan me zo voorstellen dat iedereen zn kaartje er tegelijk voor drukt. En dat je dat duizend piepjes hoort, zonder nou te weten of die nou van jou was of van een ander die jou net aan de kant beukte.
Nee, iedereen blijft keurig wachten op zijn voorganger natuurlijk..

pi_61877806
quote:
Op woensdag 24 september 2008 14:48 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Nou dan gaan we het vergelijken met een groot station in nederland hoeveel uitgangen heeft laten we eens het grootste station van nederland nemen amsterdam, 2 tunnels 2 voor uitgangen en 2 achter uitgangen. Waarbij er nu een flinke verbvouwing gaande is.

Utrecht , hetzelfde

Kun jij ons dan soms de plannen van de NS laten zien hoeveel poortjes men waar wilt neerzetten.

Wat ik van de media begrepen heb is bijvoorbeeld dat de tunnel in leiden van voor en achter voorzien gaat worden van poortjes. Hierdoor zijn veel ondernemers over de flos omdat er minder publiek door de tunnel gaat lopen, en het publiek is ook niet blij mee, want die moeten een flinke omweg maken om het ziekenhuis te bereiken.

Wanneer moet ik nu wel en niet incheckken en uitchecken, bij overstappen?
En hoeveel uitgangan heeft een groot station in Parijs? Trouwens ook wel een leuke vergelijking. In Parijs heb je stations waar je 5 minuten moet lopen om uberhaupt buiten te komen.

Nee ik heb geen idee van plannen voor hoeveel poortjes waar. Jij ook niet, dus je kunt ook niet zeggen of het genoeg is of niet. Dat zal de praktijk uit moeten wijzen. Als blijkt dat het te weinig is, kan er altijd nog een poortje bij worden gezet (mits genoeg ruimte). Het is niet zo dat er niks kan veranderen aan de situatie.

Wanneer je moet in en uit checken hangt af van wat naar wat je overstap. Dat is zo niet te zeggen.
pi_61877817
quote:
Op woensdag 24 september 2008 14:49 schreef alors het volgende:

[..]

Dat zeg ik ook niet. Alleen ik kan me zo voorstellen dat iedereen zn kaartje er tegelijk voor drukt. En dat je dat duizend piepjes hoort, zonder nou te weten of die nou van jou was of van een ander die jou net aan de kant beukte.
Dus dan is het meer een probleem van de mensen dan van het apparaat?
Wel een grote bus met 1.000 piepjes.
pi_61877865
quote:
Op woensdag 24 september 2008 14:48 schreef Houtworm het volgende:

Nee in de bussen komen naast de deuren duidelijke kaartlezers, niet te missen.
Ow dus daar kan wel opeens mijn maximum bedrag afgeschreven gaan worden. Zoals ik al eerder stelde we willen het te complex maken in nederland en als er iets niet geod gaat met die kaart wel de kosten op de consument af wentelen want die moet blijven bewijzen dat een electronisch apparaat niet werkte.
quote:
Iedereen per kilometer laten betalen in plaats van binnen 2 haltes een zone verder zijn, is het ook niet goed. achja, op die manier is er altijd wel wat te zeiken.
Met een flatfee binnen stadsgenzen heb je hier al veel minder last van. Ja dan is het zo dat je voor 1 halte een flink bedrag betaald. Maar dat doen we nu ook al met het ov want er is nu altijd ook al 1 strip instap tarief.
pi_61877955
quote:
Op woensdag 24 september 2008 14:55 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ow dus daar kan wel opeens mijn maximum bedrag afgeschreven gaan worden. Zoals ik al eerder stelde we willen het te complex maken in nederland en als er iets niet geod gaat met die kaart wel de kosten op de consument af wentelen want die moet blijven bewijzen dat een electronisch apparaat niet werkte.
[..]

Met een flatfee binnen stadsgenzen heb je hier al veel minder last van. Ja dan is het zo dat je voor 1 halte een flink bedrag betaald. Maar dat doen we nu ook al met het ov want er is nu altijd ook al 1 strip instap tarief.
We willen het eerlijk maken in Nederland. Dat je niet met 2 haltes 1 zone verder bent terwijl iemand die 5 haltes rijd maar binnen 1 zone blijft minder betaald. In Amsterdam en Rotterdam gebeurd het al gauw dat je met een kort ritje buiten de zone grens zit.

Zo complex is het helemaal niet om die kaart langs een lezer te houden. Hoe de OV bedrijven een eventuele storing afhandelen, geen idee. Die willen graag dat iedereen die kaart gebruikt, dus ze zullen daar niet te moeilijk over doen.
pi_61877985
quote:
Op woensdag 24 september 2008 14:54 schreef Houtworm het volgende:

Dus dan is het meer een probleem van de mensen dan van het apparaat?
Wel een grote bus met 1.000 piepjes.
Piept dat apparaat alleen, dat is dan leuk dan voor alle wat slechthorende mensen, waarvan er steeds meer komen.
pi_61878028
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 22:29 schreef Houtworm het volgende:

Voor de trein is het iets anders. Dan moet je je kaart "opladen" met de route die je wil reizen. Je geeft bij een automaat aan waar je heen wilt, je betaald en die eindbestemming komt op je pas te staan.
En wat is dan het voordeel met een kaartje wat je uit het automaat haalt

Wat als ik mijn chip oplaad voor een ritje Enschede-Hengelo en lekker naar Amsterdam ga?
pi_61878053
quote:
Op woensdag 24 september 2008 15:00 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Piept dat apparaat alleen, dat is dan leuk dan voor alle wat slechthorende mensen, waarvan er steeds meer komen.
Die kunnen dan op het scherm kijken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')