abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61865751
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 23:24 schreef macca728 het volgende:
Ja dat kan. Vraag hem maar aan

Oops, ik moet mijn adres opgeven
Lul niet, voor een anonieme kaart hoef je geen adres op te geven.
pi_61865936
Ik reis elke dag met het OV , bus, tram en metro, 2x overstappen per rit.
Ga je ook met het stadsvervoer per bus en tram in Rotterdam ? Daar geef ik concrete voorbeelden over. In de metro is de chipkaart inderdaad vrij probleemloos te gebruiken. Maar zeker niet in de bus en tram. Zeker niet in de spits in de metro

Ja ik heb me pas geregistreerd, vandaar.

Wat geen duidelijk verhaal ? Het is toch heel simpel ? Gewoon lezen, apparatuur werkt vaak niet goed, tarieven zijn VAAK een stuk duurder, klachten worden niet goed afgehandeld.

Nogmaals als de chipkaart goed werkt, waarom niet verplicht invoeren in bus en tram in Rotterdam ?
Geen enkel probleem toch ? Of wel ?
pi_61865963
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 23:21 schreef Houtworm het volgende:

[..]

Ik haal je punt onderuit, tuurlijk vind jij het dan een onzin vergelijking.

Als ik het onzin zou vinden, dan zou ik het hier niet posten.
Je haalt helemaal niets onderuit, ik zal het even proberen uit te leggen in Jip en Janneke taal. En dit betreft mensen die zo nu en dan met het OV gaan.

Huidige situatie:
Stap in bus, koop een paar strippen, klaar. Geen extra centen voor Connexion, je hebt gewoon je ritje betaald.

Toekomstige situatie:
Ga chipkaart halen, laad hem op, stap in bus, klaar. Echter ga jij je kaart niet laden met 4.56 euro. Je gooit er gemakshalve een tientje op. Dus 5.44 staat rente te plukken op de rekening van Connexion. En dat gaat uiteindelijk om iedereen ipv die paar luizige figuren die hun strippenkaart verliezen of in de wasmachine stoppen.
pi_61865985
Ja, vergeet ook niet de 7,50 die je voor de chipkaart zelf moet betalen !!
pi_61866098
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 23:32 schreef AchJa het volgende:

[..]

Je haalt helemaal niets onderuit, ik zal het even proberen uit te leggen in Jip en Janneke taal. En dit betreft mensen die zo nu en dan met het OV gaan.

Huidige situatie:
Stap in bus, koop een paar strippen, klaar. Geen extra centen voor Connexion, je hebt gewoon je ritje betaald.

Toekomstige situatie:
Ga chipkaart halen, laad hem op, stap in bus, klaar. Echter ga jij je kaart niet laden met 4.56 euro. Je gooit er gemakshalve een tientje op. Dus 5.44 staat rente te plukken op de rekening van Connexion. En dat gaat uiteindelijk om iedereen ipv die paar luizige figuren die hun strippenkaart verliezen of in de wasmachine stoppen.
Als je in de bus een strippenkaart koopt wordt je sowieso genaaid. Die zijn veel duurder dan strippen vooraf kopen. Beide systemen zijn niet bedoeld voor mensen die maar een paar keer per jaar reizen, maar voor mensen die vaker reizen.

Overigens komt er ook een versie van de chipkaart waarbij je bijvoorbeeld 2 uur kunt reizen of andere limieten. Afhankelijk van de vervoerder. Je hoeft niet perse een kaart te kopen waar minimaal 10 euro op staat.

Dus ook daar is geen schokkende veranderring ten opzichte van de huidige situatie.
pi_61866158
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 23:33 schreef AchJa het volgende:

[..]

En wat kost die?
Verschillend. Van gratis tot maximaal 7.50.

Maar er zijn ook aanbiedingen en combi's. In Rotterdam hebben ze Feyenoord en Sparta kaarten waar je dan ook wat andere zaken erbij krijgt.
pi_61866222
gratis chipkaarten, vergeet het maar, 7,50 kosten die

Gratis kon je ze eerder krijgen, speciale aanbieding

Zie tarieven chipkaart op de chipkaart site
pi_61866349
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 23:40 schreef macca728 het volgende:
gratis chipkaarten, vergeet het maar, 7,50 kosten die

Gratis kon je ze eerder krijgen, speciale aanbieding

Zie tarieven chipkaart op de chipkaart site
Het zal je misschien verbazen, maar Nederland is groter dan alleen Rotterdam. Dus per plaats zijn er andere prijzen, acties en aanbiedingen.
pi_61866931
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 23:37 schreef Houtworm het volgende:

[..]

Als je in de bus een strippenkaart koopt wordt je sowieso genaaid. Die zijn veel duurder dan strippen vooraf kopen. Beide systemen zijn niet bedoeld voor mensen die maar een paar keer per jaar reizen, maar voor mensen die vaker reizen.
Netto word ik misschien genaaid, maar voor die paar keer per jaar ga ik geen 45 strippenkaart vooraf kopen die na een jaar niet meer te gebruiken is omdat de tarieven omhoog zijn gegaan. Ik doe wel ff snel zo'n 5 strippenkaart in de bus.
quote:
Overigens komt er ook een versie van de chipkaart waarbij je bijvoorbeeld 2 uur kunt reizen of andere limieten. Afhankelijk van de vervoerder. Je hoeft niet perse een kaart te kopen waar minimaal 10 euro op staat.
Ik heb helemaal niets met tijd, ik wil afstanden overbruggen. Al doet die bus een halve dag over een rit van 5 KM.
pi_61866997
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 23:44 schreef Houtworm het volgende:

[..]

Het zal je misschien verbazen, maar Nederland is groter dan alleen Rotterdam. Dus per plaats zijn er andere prijzen, acties en aanbiedingen.
Ah, dat wordt nog leuk als je ergens heen wil, mag je ook nog ff een keer gaan uitzoeken wat de busrit in Uithuizemermieden gaat kosten dan de trein naar zie ik je nog een keer en dan mag je plotseling in Rotjeknor weer een ander bedrag voor een lullig busritje ophoesten.
pi_61867075
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 23:17 schreef macca728 het volgende:
ja hor, je GAMA kaart, AIR Miles kaart, Creditcard enz geven aan waar je bent geweest

Nee je GSM ook niet, die kan je uitzetten of gewoon thuislaten of een prepaidkaart gebruiken
Mijn grootste probleem is juist het privacy-aspect aan die kaart. Het is mij niet bekend bij wie de gegevens allemaal terecht komen, wat er mee gedaan wordt en bij wie ik eventueel fout geregistreerde gegevens kan laten herstellen.
Ik geeft geen toestemming aan welke organisatie dan ook om gegevens bij te houden, en toch doen ze het.

Zeker in combinatie met rekeningrijden kan de overheid straks ALLE burgers tracken en tracen, alsof je een pakketje van DLH bent.
Make my day!
pi_61868823
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 23:44 schreef Houtworm het volgende:

[..]

Okay, geef maar toe, werk je op de PR afdeling van de BV OVChipKaart ofzo?
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_61869322
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 22:36 schreef Houtworm het volgende:

[..]

Als je je bezwaard voelt, er is ook een anonieme versie te krijgen.
Net zoals er pre paid telefoons te koop zijn en waarmee je niet te traceren bent. Maar daar betaal je niet de hoofdprijs voor.

Die OV chipknip wordt je opgedrongen en de gegeven automagisch bijgehouden voor fucking 7 jaar.
pi_61869438
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 23:25 schreef Houtworm het volgende:

En voor de voledigheid. Ik heb in Amsterdam en Rotterdam al regelmatig met de Chipkaart gereisd en ik vind het ideaal.
Nou dan eens even in de database zoeken dan kunnen we precies gaan zien waar je geweest bent.
pi_61873407
quote:
Op woensdag 24 september 2008 00:08 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ah, dat wordt nog leuk als je ergens heen wil, mag je ook nog ff een keer gaan uitzoeken wat de busrit in Uithuizemermieden gaat kosten dan de trein naar zie ik je nog een keer en dan mag je plotseling in Rotjeknor weer een ander bedrag voor een lullig busritje ophoesten.
Dat is nu al niet anders. In elke stad moet je uitzoeken hoe de zones werken.

Heerlijk toch al die mensen die problemen verwachten die er allang zijn.
pi_61873425
quote:
Op woensdag 24 september 2008 00:17 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dus 7.50 is de max. Wat is de max van de niet anon kaart?
Ook 7,50 max.
pi_61873438
quote:
Op woensdag 24 september 2008 08:53 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Nou dan eens even in de database zoeken dan kunnen we precies gaan zien waar je geweest bent.
Ik wens je veel succes.
pi_61873542
quote:
Op woensdag 24 september 2008 00:13 schreef agter het volgende:

[..]

Mijn grootste probleem is juist het privacy-aspect aan die kaart. Het is mij niet bekend bij wie de gegevens allemaal terecht komen, wat er mee gedaan wordt en bij wie ik eventueel fout geregistreerde gegevens kan laten herstellen.
Ik geeft geen toestemming aan welke organisatie dan ook om gegevens bij te houden, en toch doen ze het.

Zeker in combinatie met rekeningrijden kan de overheid straks ALLE burgers tracken en tracen, alsof je een pakketje van DLH bent.
De OV bedrijven doen er niet zo moeilijk over om meer informatie te geven over wat ze met die gegevens doen. Er zijn verschillende folders over en je kunt ze er ook over bellen. Dan kun je eventueel ook aangeven dat je naar aanleiding van die gegevens geen informatie wenst te ontvangen.

Het is allemaal niet zo schokkend als mensen denken. Zeker niet in een tijd waarin de handelingen van iedereen al grotendeels traceerbaar zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door Houtworm op 24-09-2008 12:56:42 ]
pi_61873604
quote:
Op woensdag 24 september 2008 00:05 schreef AchJa het volgende:

[..]

Netto word ik misschien genaaid, maar voor die paar keer per jaar ga ik geen 45 strippenkaart vooraf kopen die na een jaar niet meer te gebruiken is omdat de tarieven omhoog zijn gegaan. Ik doe wel ff snel zo'n 5 strippenkaart in de bus.
[..]

Ik heb helemaal niets met tijd, ik wil afstanden overbruggen. Al doet die bus een halve dag over een rit van 5 KM.
Bij de OV chipkaart komt er dus ook een "kleine" kaart. Je hoeft niet perse een eigen pas te kopen. De lokale vervoersmaatschappijen kunnen zelf dergelijke aanbiedingen doen zoals nu ook al gebeurd. Dalkaarten, koopavondkaarten enzovoort.
pi_61874997

[ Bericht 100% gewijzigd door macca728 op 24-09-2008 12:51:34 ]
pi_61875076
quote:
Op woensdag 24 september 2008 07:48 schreef Jarno het volgende:

[..]

Okay, geef maar toe, werk je op de PR afdeling van de BV OVChipKaart ofzo?
Ja blijkbaar wel, want volgens Houtworm zijn er geen problemen en wordt alles makkelijker.
pi_61875206
Reizen zou gemakkelijker worden met de OV chipkaart, maar je moet gewoon altijd een aantal handelingen meer verrichten. Altijd in EN uitchecken, waarom niet het systeem van Parijs genomen met stevige poortjes en waar je gewoon door kan lopen bij het uitstappen.

Enig idee hoeveel vertraging dat op gaat leveren ? Bij drukke metro en treinstations ?
pi_61875319
Het systeem in Parijs is echt niet sneller dan wat het in Nederland gaat worden.
Even met je kaart over een lees apparaat bewegen kost nagenoeg geen tijd.

In Parijs hebben ze trouwens een systeem waarbij je je kaartje in het poortje moet stoppen. Dat kost veel meer tijd dan de kaart langs een lees apparaat halen.

Het uitchecken is nodig om te weten waar je reis is geëindigd. Hoe moet het OV bedrijf anders weten hoever je hebt gereisd? Of wil je vaste prijzen in gaan voeren?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')