en zelfs dat hielp niet! het werd pas een "succes" toen ze op diverse plekken ALLEEN maar betaaal automaten had waar je kon chippen.quote:Op dinsdag 23 september 2008 23:04 schreef AchJa het volgende:
[..]
Alu hoedje? Dit is een publiek geheim wat meegespeeld heeft bij de invoering van de chipknip. Waarom denk je dat de banken zo happig waren op het collectief gebruik van de chipper? Ik weet niet hoeveel reclamespotjes er versleten zijn om ons aan de chip te krijgen.
Voor de standaardprijs ja.quote:Op dinsdag 23 september 2008 23:06 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
en daarmee kan je reizen voor dezelfde prijs?
En toch een mislukking. Iemand toch niet rijk geworden...quote:Op dinsdag 23 september 2008 23:04 schreef AchJa het volgende:
[..]
Alu hoedje? Dit is een publiek geheim wat meegespeeld heeft bij de invoering van de chipknip. Waarom denk je dat de banken zo happig waren op het collectief gebruik van de chipper? Ik weet niet hoeveel reclamespotjes er versleten zijn om ons aan de chip te krijgen.
Je geeft zelf in je eerdere reply al aan dat je toch niet zit te wachten op Jan en Alleman die in jouw reisgevens van de afgelopen jaar 7 gaan spitten. Wie garandeert mij dat over 7 jaar de reisgegevens nog steeds niet toegankelijk zijn voor "Jan en Alleman"?quote:Op dinsdag 23 september 2008 23:04 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Ik kan geen kwalijke gevolgen bedenken die voortvloeien uit het opslaan van die gegevens. Kan jij me zeggen dat er ineens drastisch gaat veranderen als die gegevens worden opgeslagen?
Hoezo werkt dat niet? Doet het het dan helemaal nooit? Moet je je kaart er een uur boven houden?quote:Op dinsdag 23 september 2008 23:06 schreef macca728 het volgende:
ik geef toch voorbeelden
Poortjes die te vroeg dichtklappen waardoor mensen gewond raken
Inchecken en uitchecken dat NIET werkt met name op bus en tram omdat die bewegen !!!!
Problemen met automaten, die niet goed opladen
Ga daar eens op in, dat in en uitchecken probleem gebeurt dagelijk tientallen keren, NU NOG
quote:Op dinsdag 23 september 2008 23:08 schreef Houtworm het volgende:
[..]
En toch een mislukking. Iemand toch niet rijk geworden...
ik wil gewoon een JA of NEE horen want volgens mij is dat namelijk niet het geval. dus nogmaalsquote:Op dinsdag 23 september 2008 23:07 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Voor de standaardprijs ja.
Dat is niet duurder dan een normaal kaartje.
http://www.cbpweb.nl/quote:Op dinsdag 23 september 2008 23:08 schreef AchJa het volgende:
[..]
Je geeft zelf in je eerdere reply al aan dat je toch niet zit te wachten op Jan en Alleman die in jouw reisgevens van de afgelopen jaar gaan spitten. Wie garandeert mij dat over 7 jaar de reisgegevens nog steeds niet toegankelijk zijn voor "Jan en Alleman"?
Ja.quote:Op dinsdag 23 september 2008 23:11 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
ik wil gewoon een JA of NEE horen want volgens mij is dat namelijk niet het geval. dus nogmaals
is het reizen met de anonieme kaart even duur dan met de standaard prijs? (en voor de duidelijkheid ik bedoel dus ECHT exact dezelfde prijs)
Hoeveel strippenkaarten zullen er in de afgelopen jaren zijn meegewassen, gestolen, verloren, opgebrand of wat dan ook?quote:Op dinsdag 23 september 2008 23:11 schreef AchJa het volgende:
[..]
En nu proberen ze het via die OV kaart en dan moeten we wel...
Alles ontwijken is overigens wel een heel sterk punt van je
Dat zeg je heel goed, "jij" bent aanwezig bij een kaartlezer en daar zijn automatisch je adresgegevens aan gekoppeld enz enz.quote:Op dinsdag 23 september 2008 23:11 schreef Houtworm het volgende:
[..]
http://www.cbpweb.nl/
En dan nog, ik zou niet weten wat voor een gevaar ik daar door zal lopen als het wel op straat komt. Het zijn geen pincodes, adres gegevens, telefoonnummers. Alleen maar gegevens dat jij op een bepaalde seconde bij een bepaalde kaartlezer was.
Net zoals die gekoppeld zijn aan je pinpas, GSM abbonement, Credit Card, Air Miles pas, Gamma kaart en tal van andere kaarten en dingen waar de gemiddelde Nederlander er wel een paar van heeft.quote:Op dinsdag 23 september 2008 23:14 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat zeg je heel goed, "jij" bent aanwezig bij een kaartlezer en daar zijn automatisch je adresgegevens aan gekoppeld enz enz.
En de gemeente raad van Rotterdam wil die OV chipkaart zo snel mogelijk invoeren. Misschien zijn die problemen toch niet zo erg als jij wilt doen geloven....quote:Op dinsdag 23 september 2008 23:15 schreef macca728 het volgende:
Ga eens reizen met de bus in Rotterdam
Poortjes die te vroeg dichtklappen, jij check in en voordat je erdoor gaat klapt het poortje weer dicht.
Resultaat = geblokkeerde chipkaart want je bent binnen volgens het systeem, alleen je staat buiten
Ik zeg dat het in de bus en de tram vaak niet werkt. Ja dan moet je meerdere keren ervoor houden tot de chauffeur zegt dat je door moet lopen omdat de bus of tram ook wegwil. Wat is er vaag aan ?
Als het apparaat je kaart niet herkent of verkeerd leest kan je in de toekomst als het verplicht wordt gewoon niet mee
Onzin vergelijking, maar dat heb je wsl zelf ook wel door.quote:Op dinsdag 23 september 2008 23:13 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Hoeveel strippenkaarten zullen er in de afgelopen jaren zijn meegewassen, gestolen, verloren, opgebrand of wat dan ook?
Ik denk dat de OV bedrijven wat dat betreft ook al genoeg winst maken aan niet gebruikte strippenkaarten. Het probleem wat jij schetst is niet nieuws en geldt dus zowel voor een chipkaart als strippenkaart.
Net zoals je een anonieme OV kaart kunt gebruiken.quote:Op dinsdag 23 september 2008 23:17 schreef macca728 het volgende:
ja hor, je GAMA kaart, AIR Miles kaart, Creditcard enz geven aan waar je bent geweest
Nee je GSM ook niet, die kan je uitzetten of gewoon thuislaten of een prepaidkaart gebruiken
Ik haal je punt onderuit, tuurlijk vind jij het dan een onzin vergelijking.quote:Op dinsdag 23 september 2008 23:20 schreef AchJa het volgende:
[..]
Onzin vergelijking, maar dat heb je wsl zelf ook wel door.
Sigh... zoals al 100 keer in deze topics gezegd is, is dat een keus die je maakt. Bij het OV heb je straks geen keus meer.quote:Op dinsdag 23 september 2008 23:15 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Net zoals die gekoppeld zijn aan je pinpas, GSM abbonement, Credit Card, Air Miles pas, Gamma kaart en tal van andere kaarten en dingen waar de gemiddelde Nederlander er wel een paar van heeft.
Zoals al 1000 keer gezegd, je kunt ook met een anonieme kaart reizen.quote:Op dinsdag 23 september 2008 23:22 schreef AchJa het volgende:
[..]
Sigh... zoals al 100 keer in deze topics gezegd is, is dat een keus die je maakt. Bij het OV heb je straks geen keus meer.
Ik vind jou stijl van discusieren niet zo prettig. Je roept vanalles maar komt niet met een echt duidelijk verhaal. Je lijkt hier alleen maar te zijn om te zeiken op de OV chipkaart. Wat dat betreft is het ook wel opvallend dat je alleen maar in de topics daarover reageert en voor de rest niet meedoet aan andere onderwerpen.quote:Op dinsdag 23 september 2008 23:22 schreef macca728 het volgende:
heb je weleens gereist met de chipkaart ?
daar geef je nooit antwoord op.
Lul niet, voor een anonieme kaart hoef je geen adres op te geven.quote:Op dinsdag 23 september 2008 23:24 schreef macca728 het volgende:
Ja dat kan. Vraag hem maar aan
Oops, ik moet mijn adres opgeven
Je haalt helemaal niets onderuit, ik zal het even proberen uit te leggen in Jip en Janneke taal. En dit betreft mensen die zo nu en dan met het OV gaan.quote:Op dinsdag 23 september 2008 23:21 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Ik haal je punt onderuit, tuurlijk vind jij het dan een onzin vergelijking.
Als ik het onzin zou vinden, dan zou ik het hier niet posten.
En wat kost die?quote:Op dinsdag 23 september 2008 23:23 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Zoals al 1000 keer gezegd, je kunt ook met een anonieme kaart reizen.
Als je in de bus een strippenkaart koopt wordt je sowieso genaaid. Die zijn veel duurder dan strippen vooraf kopen. Beide systemen zijn niet bedoeld voor mensen die maar een paar keer per jaar reizen, maar voor mensen die vaker reizen.quote:Op dinsdag 23 september 2008 23:32 schreef AchJa het volgende:
[..]
Je haalt helemaal niets onderuit, ik zal het even proberen uit te leggen in Jip en Janneke taal. En dit betreft mensen die zo nu en dan met het OV gaan.
Huidige situatie:
Stap in bus, koop een paar strippen, klaar. Geen extra centen voor Connexion, je hebt gewoon je ritje betaald.
Toekomstige situatie:
Ga chipkaart halen, laad hem op, stap in bus, klaar. Echter ga jij je kaart niet laden met 4.56 euro. Je gooit er gemakshalve een tientje op. Dus 5.44 staat rente te plukken op de rekening van Connexion. En dat gaat uiteindelijk om iedereen ipv die paar luizige figuren die hun strippenkaart verliezen of in de wasmachine stoppen.
Verschillend. Van gratis tot maximaal 7.50.quote:
Het zal je misschien verbazen, maar Nederland is groter dan alleen Rotterdam. Dus per plaats zijn er andere prijzen, acties en aanbiedingen.quote:Op dinsdag 23 september 2008 23:40 schreef macca728 het volgende:
gratis chipkaarten, vergeet het maar, 7,50 kosten die
Gratis kon je ze eerder krijgen, speciale aanbieding
Zie tarieven chipkaart op de chipkaart site
Netto word ik misschien genaaid, maar voor die paar keer per jaar ga ik geen 45 strippenkaart vooraf kopen die na een jaar niet meer te gebruiken is omdat de tarieven omhoog zijn gegaan. Ik doe wel ff snel zo'n 5 strippenkaart in de bus.quote:Op dinsdag 23 september 2008 23:37 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Als je in de bus een strippenkaart koopt wordt je sowieso genaaid. Die zijn veel duurder dan strippen vooraf kopen. Beide systemen zijn niet bedoeld voor mensen die maar een paar keer per jaar reizen, maar voor mensen die vaker reizen.
Ik heb helemaal niets met tijd, ik wil afstanden overbruggen. Al doet die bus een halve dag over een rit van 5 KM.quote:Overigens komt er ook een versie van de chipkaart waarbij je bijvoorbeeld 2 uur kunt reizen of andere limieten. Afhankelijk van de vervoerder. Je hoeft niet perse een kaart te kopen waar minimaal 10 euro op staat.
Ah, dat wordt nog leuk als je ergens heen wil, mag je ook nog ff een keer gaan uitzoeken wat de busrit in Uithuizemermieden gaat kosten dan de trein naar zie ik je nog een keer en dan mag je plotseling in Rotjeknor weer een ander bedrag voor een lullig busritje ophoesten.quote:Op dinsdag 23 september 2008 23:44 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Het zal je misschien verbazen, maar Nederland is groter dan alleen Rotterdam. Dus per plaats zijn er andere prijzen, acties en aanbiedingen.
Mijn grootste probleem is juist het privacy-aspect aan die kaart. Het is mij niet bekend bij wie de gegevens allemaal terecht komen, wat er mee gedaan wordt en bij wie ik eventueel fout geregistreerde gegevens kan laten herstellen.quote:Op dinsdag 23 september 2008 23:17 schreef macca728 het volgende:
ja hor, je GAMA kaart, AIR Miles kaart, Creditcard enz geven aan waar je bent geweest
Nee je GSM ook niet, die kan je uitzetten of gewoon thuislaten of een prepaidkaart gebruiken
Dus 7.50 is de max. Wat is de max van de niet anon kaart?quote:Op dinsdag 23 september 2008 23:39 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Verschillend. Van gratis tot maximaal 7.50.
Okay, geef maar toe, werk je op de PR afdeling van de BV OVChipKaart ofzo?quote:Op dinsdag 23 september 2008 23:44 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Het zal je misschien verbazen, maar Nederland is groter dan alleen Rotterdam. Dus per plaats zijn er andere prijzen, acties en aanbiedingen.
Net zoals er pre paid telefoons te koop zijn en waarmee je niet te traceren bent. Maar daar betaal je niet de hoofdprijs voor.quote:Op dinsdag 23 september 2008 22:36 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Als je je bezwaard voelt, er is ook een anonieme versie te krijgen.
Nou dan eens even in de database zoeken dan kunnen we precies gaan zien waar je geweest bent.quote:Op dinsdag 23 september 2008 23:25 schreef Houtworm het volgende:
En voor de voledigheid. Ik heb in Amsterdam en Rotterdam al regelmatig met de Chipkaart gereisd en ik vind het ideaal.
Dat is nu al niet anders. In elke stad moet je uitzoeken hoe de zones werken.quote:Op woensdag 24 september 2008 00:08 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ah, dat wordt nog leuk als je ergens heen wil, mag je ook nog ff een keer gaan uitzoeken wat de busrit in Uithuizemermieden gaat kosten dan de trein naar zie ik je nog een keer en dan mag je plotseling in Rotjeknor weer een ander bedrag voor een lullig busritje ophoesten.
Ook 7,50 max.quote:Op woensdag 24 september 2008 00:17 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dus 7.50 is de max. Wat is de max van de niet anon kaart?
Ik wens je veel succes.quote:Op woensdag 24 september 2008 08:53 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nou dan eens even in de database zoeken dan kunnen we precies gaan zien waar je geweest bent.
De OV bedrijven doen er niet zo moeilijk over om meer informatie te geven over wat ze met die gegevens doen. Er zijn verschillende folders over en je kunt ze er ook over bellen. Dan kun je eventueel ook aangeven dat je naar aanleiding van die gegevens geen informatie wenst te ontvangen.quote:Op woensdag 24 september 2008 00:13 schreef agter het volgende:
[..]
Mijn grootste probleem is juist het privacy-aspect aan die kaart. Het is mij niet bekend bij wie de gegevens allemaal terecht komen, wat er mee gedaan wordt en bij wie ik eventueel fout geregistreerde gegevens kan laten herstellen.
Ik geeft geen toestemming aan welke organisatie dan ook om gegevens bij te houden, en toch doen ze het.
Zeker in combinatie met rekeningrijden kan de overheid straks ALLE burgers tracken en tracen, alsof je een pakketje van DLH bent.
Bij de OV chipkaart komt er dus ook een "kleine" kaart. Je hoeft niet perse een eigen pas te kopen. De lokale vervoersmaatschappijen kunnen zelf dergelijke aanbiedingen doen zoals nu ook al gebeurd. Dalkaarten, koopavondkaarten enzovoort.quote:Op woensdag 24 september 2008 00:05 schreef AchJa het volgende:
[..]
Netto word ik misschien genaaid, maar voor die paar keer per jaar ga ik geen 45 strippenkaart vooraf kopen die na een jaar niet meer te gebruiken is omdat de tarieven omhoog zijn gegaan. Ik doe wel ff snel zo'n 5 strippenkaart in de bus.
[..]
Ik heb helemaal niets met tijd, ik wil afstanden overbruggen. Al doet die bus een halve dag over een rit van 5 KM.
Ja blijkbaar wel, want volgens Houtworm zijn er geen problemen en wordt alles makkelijker.quote:Op woensdag 24 september 2008 07:48 schreef Jarno het volgende:
[..]
Okay, geef maar toe, werk je op de PR afdeling van de BV OVChipKaart ofzo?
In Parijs kan je ook met een kaart het poortje open door even tezweven boven het lees apparaat. Daarnaast kan je ook met losse kaartjes of bv een Paris Visite kaart betalen dmv een kaartje er door een machine heen laten gaan. 2 systemen naast elkaar, heel klantvriendelijkquote:Op woensdag 24 september 2008 13:05 schreef Houtworm het volgende:
Het systeem in Parijs is echt niet sneller dan wat het in Nederland gaat worden.
Even met je kaart over een lees apparaat bewegen kost nagenoeg geen tijd.
In Parijs hebben ze trouwens een systeem waarbij je je kaartje in het poortje moet stoppen. Dat kost veel meer tijd dan de kaart langs een lees apparaat halen.
Het uitchecken is nodig om te weten waar je reis is geëindigd. Hoe moet het OV bedrijf anders weten hoever je hebt gereisd? Of wil je vaste prijzen in gaan voeren?
Mijn probleem is dat iedereen ook uit moet checken. Nogmaals dat kost tijd. En in Parijs zijn er iets meer poortjes en kan je ook gewoon met gewone kaartjes betalen. Ja in de metro in Parijs kan je abonnement er ook OVERHEEN halen ja. Gewone kaartjes er doorheen, gaat net zo snel hoor.quote:Op woensdag 24 september 2008 13:18 schreef Houtworm het volgende:
Denk eens even wat verder dan jouw eigen situatie en Rotterdam. Is dat nou zo moeilijk?
Er zijn 100.000'den mensen die geen traject kaart of abbonement hebbent. Of mensen die wel een tracject kaart hebben maar ook eens keer ergens anders heen willen. Het is niet zo dat iedereen die in het openbaar vervoer reis alleen maar een kaartje naar de controleur omhoog moet houden. Er zijn veel meer situaties waarbij een strippenkaart wordt gebruikt dan een abbonement.
Je hoeft de kaart niet DOOR een apparaat te halen, maar eroverheen. Als je je bij het uitstappen gewoon je kaart al in de hand hebt, dan kun je praktisch doorlopen zonder te wachten. Dat is gewoon een kwestie van wenner voor de gebruikers.
Als je vind dat het systeem in Parijs zo goed is, dan moet je ook geen probleem hebben met het systeem wat in Nederland komt.
In Nederland krijgen we alleen maar de situatie waarbij je je pas er overheen moet halen. Dus dat is sowieso sneller. En in Parijs heb je ook vaak zat lokaties waar ook maar een paar poortjes staan. De situatie in Parijs is echt niet beter dan in Rotterdam of andere Nederlandse steden.quote:Op woensdag 24 september 2008 13:22 schreef macca728 het volgende:
[..]
Mijn probleem is dat iedereen ook uit moet checken. Nogmaals dat kost tijd. En in Parijs zijn er iets meer poortjes en kan je ook gewoon met gewone kaartjes betalen. Ja in de metro in Parijs kan je abonnement er ook OVERHEEN halen ja. Gewone kaartjes er doorheen, gaat net zo snel hoor.
Ik denk dat in de spits 80% van de mensen een abonnement of bv OV kaart hebben en dat gaat tijd kosten. Ja iedereen heeft zijn chipkaart in de hand, Ja echt hoor, ga maar eens met de metro smorgens
In de bus zit het apparaat om uit te checken naast de deur. Dus je loopt er zo langs. Waarom zou dat extra veel tijd kosten?quote:Op woensdag 24 september 2008 13:23 schreef macca728 het volgende:
En in de bussen moet je straks ook uitchecken, ook dat gaat tijd kosten. Wat denk je als je bij een school stopt wat er gebeurt ? Of bij een busstation ? Of bejaardentehuis haha
Wat dacht je van je pasje bij het uitcheckapparaat moeten houden in plaats van snel naar buiten te stappen? Of kan je dat zelf niet bedenken?quote:Op woensdag 24 september 2008 13:30 schreef Houtworm het volgende:
[..]
In de bus zit het apparaat om uit te checken naast de deur. Dus je loopt er zo langs. Waarom zou dat extra veel tijd kosten?
Het is nu al niet zo dat bussen met de snelheid van het licht leegstromen.
omdat iedereen zijn kaart moet zoeken en omdat de uitleesapparatuur na 3 jaar testen nog steeds niet goed werkt waardoor je je kaart al 3x er voor moet houden voordat er uberhaupt wat gelezen wordt 3 JAAR is dit al zoquote:Op woensdag 24 september 2008 13:30 schreef Houtworm het volgende:
[..]
In de bus zit het apparaat om uit te checken naast de deur. Dus je loopt er zo langs. Waarom zou dat extra veel tijd kosten?
Het is nu al niet zo dat bussen met de snelheid van het licht leegstromen.
Dank je dat probeer ik hem dus ook duidelijk te maken. Nu kan je zo naar buiten, ook bij metro, tram en trein.quote:Op woensdag 24 september 2008 13:35 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Wat dacht je van je pasje bij het uitcheckapparaat moeten houden in plaats van snel naar buiten te stappen? Of kan je dat zelf niet bedenken?
En hoeveel meer tijd denk je dan aan?quote:Op woensdag 24 september 2008 13:34 schreef macca728 het volgende:
Jongen, in Rotterdam zijn max 10 poortjes waar dan ook, 5 voor inchecken en 5 voor uitchecken. Met andere woorden 5 voor mensen die naar binnen gaan en 5 voor mensen die naar buiten gaan. Bij drukke punten.
Bij Kralingse Zoom, een druk busstation zijn maar 3 poortjes maximaal voor inchecken.
Het gaat niet minder tijd kosten want nu kan je ZONDER in en uitchecken in de metro stappen, veel mensen, bijna 80% stapt over en zijn strippenkaart is dan al gestempeld. Als iedereen in en uit moet checken gaat dat altijd MEER tijd kosten.
Wat denk je van vollle treinen waarbij niet iedereen hardlopend naar buiten gaat en het dus toch al langzaam gaat.quote:Op woensdag 24 september 2008 13:35 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Wat dacht je van je pasje bij het uitcheckapparaat moeten houden in plaats van snel naar buiten te stappen? Of kan je dat zelf niet bedenken?
Nee niet allemaal maar ik kan dat nu wel doen. Voor een overstap bv ?quote:Op woensdag 24 september 2008 13:37 schreef Houtworm het volgende:
[..]
En hoeveel meer tijd denk je dan aan?
Alsof de mensen massa op stations nu door de stations allemaal hardlopen....
Dat is Parijs niet anders!quote:Op woensdag 24 september 2008 13:37 schreef macca728 het volgende:
[..]
Dank je dat probeer ik hem dus ook duidelijk te maken. Nu kan je zo naar buiten, ook bij metro, tram en trein.
Straks niet meer en dat gaat tijd kosten. EEN HELEBOEL TIJD
Nu moet je net zo goed door de mensenmassa gaan. Alsof je daar geen tijd mee verliest.quote:Op woensdag 24 september 2008 13:38 schreef macca728 het volgende:
[..]
Nee niet allemaal maar ik kan dat nu wel doen. Voor een overstap bv ?
HALLO dat is daar wel anders want je hoeft niet uit te checken !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! DAT GAAT TIJD KOSTEN OMDAT IEDEREEN TEGELIJK NAAR DIE POORTJES GAAT IN NEDERLAND !! in Parijs kan je gewoon doorlopen bij het uitstappenquote:Op woensdag 24 september 2008 13:38 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Dat is Parijs niet anders!
Dat systeem wat jij zo goed vind heeft dat ook.
Nee ook daar moet je je kaartje door het apparaat halen.quote:Op woensdag 24 september 2008 13:40 schreef macca728 het volgende:
[..]
HALLO dat is daar wel anders want je hoeft niet uit te checken !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! DAT GAAT TIJD KOSTEN OMDAT IEDEREEN TEGELIJK NAAR DIE POORTJES GAAT IN NEDERLAND !! in Parijs kan je gewoon doorlopen bij het uitstappen
Verschillend. Hangt van de situatie af. Als iedereen zijn pas bij de hand heeft zal het gewoon snel gaan. Als mensen hun kaart pas pakken als ze voor het poortje staan, kan dat vertraging veroorzaken bij andere mensen.quote:Op woensdag 24 september 2008 13:48 schreef macca728 het volgende:
Nee maar jij zegt dat het minder tijd kost en nu zeg je dat geen schokkende vertraging oplevert ?
Wat is het nou, gaat het meer of minder tijd kosten met de chipkaart ?
Waar het om gaat is dat als er een paar honderd man op Amsterdam Centraal uitstappen, die zich allemaal in rijen moeten gaan opstellen voor de poortjes om uit te checken. Waar die zelfde paar honderd man nu gewoon en masse het station uit kan lopen. En als je vervolgens met de tram naar een drukke bestemming wil dan voltrekt zich hetzelfde ritueel. Het kost gewoon veel meer tijd.quote:Op woensdag 24 september 2008 13:39 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Nu moet je net zo goed door de mensenmassa gaan. Alsof je daar geen tijd mee verliest.
Helemaal mee eens !!!! En Nederlanders stellen zich niet op in rijen, kijk maar bij bussen, trams, metro's en treinen, Je moet bijkans vechten om binnen te komen. En dat gaat echt niet veranderenquote:Op woensdag 24 september 2008 13:59 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Waar het om gaat is dat als er een paar honderd man op Amsterdam Centraal uitstappen, die zich allemaal in rijen moeten gaan opstellen voor de poortjes om uit te checken. Waar die zelfde paar honderd man nu gewoon en masse het station uit kan lopen. En als je vervolgens met de tram naar een drukke bestemming wil dan voltrekt zich hetzelfde ritueel. Het kost gewoon veel meer tijd.
Het is echt onzin om te stellen dat het veel meer tijd gaat kosten. Het is niet zo dat er rijen gevormd moeten worden. Er staan genoeg poortjes waardoor de "massa" vrijwel ongehinderd door kan lopen. Want het is niet zo dat de complete metro tegelijk bij het poortje staat. Daar zit sowieso al een verloop in.quote:Op woensdag 24 september 2008 13:59 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Waar het om gaat is dat als er een paar honderd man op Amsterdam Centraal uitstappen, die zich allemaal in rijen moeten gaan opstellen voor de poortjes om uit te checken. Waar die zelfde paar honderd man nu gewoon en masse het station uit kan lopen. En als je vervolgens met de tram naar een drukke bestemming wil dan voltrekt zich hetzelfde ritueel. Het kost gewoon veel meer tijd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |