quote:Genationaliseerd
Ten aanzien van de hypotheekbanken Fannie Mae en Freddie Mac had de Amerikaanse overheid nog een andere strategie. Die banken zijn feitelijk genationaliseerd.
.quote:AMSTERDAM (Dow Jones)--Bank of America Corp. heeft een overeenkomst bereikt over de overname van de Amerikaanse zakenbank Merrill Lynch & Co. Dat hebben de partijen maandagochtend bekendgemaakt. Bank of America koopt Merrill via een aandelenruil met een totale waarde van $50 miljard
.quote:Lehman Brothers Holding vraagt faillissement aan
AMSTERDAM (Dow Jones)--De Amerikaanse zakenbank Lehman Brothers Holding Inc. heeft maandagochtend een zogenoemd Chapter 11 failissementsbeschermingsaanvraag ingediend. De aankondiging komt na een weekend van onderhandelingen waarbij de bank er niet in is geslaagd een koper te vinden voor de door de kredietcrisis geplaagde investeringsbank.
De Britse bank Barclays en de Amerikaanse bank Bank of America, die interesse hadden getoond in Lehman Brothers, trokken zich zondag terug nadat bleek dat de Amerikaanse overheid geen financiele garanties wilde verlenen voor een dergelijke transactie
http://www.sopn.nl/modules/news/article.php?storyid=45642quote:Een bericht op een van mijn favoriete (dagelijkse) blogs trok mijn aandacht. Lehman Brothers houdt kennelijk vergaderingen in het weekend net voor het openbaren van de 2e kwartaalcijfers. Uit bronnen die verbonden zijn aan Lehman Brothers blijkt dat dergelijke vergaderingen in het weekend ongebruikelijk zijn.
Lehman Brothers ligt al even onder vuur van investeerders vanwege gerapporteerde verliezen die telkens de verwachtingen negatief overtreffen. Je hoeft maar de beurskoers van Lehman Brothers erbij te pakken om te zien welke kant het op gaat.
Dit bericht van weekendvergaderingen roepen een beeld op van een bank met een probleem. Welke kwestie is zo prangend dat voor de 2e kwartaalcijfers het hogere management in het weekend op mag komen draven? Een ding lijkt zeker: vast niet omdat het zo goed gaat met Lehman Brothers.
Deze kwestie vormt een mooie aanleiding om kort de status van de kredietcrisis te evalueren. Zoals bekend startte de kredietcrisis met de zogenaamde subprime leningen. Aggressieve leningen aan minderbedeelden waarvan de waarde thans flink wat minder is dan 100%. De verliezen die daarmee op zijn getreden, hebben al tot vele berichten van verliezen bij banken geleid. Miljarden dollars zijn afgeschreven op deze leningen en daarvan afgeleide producten (o.a. CDO). Wat ik nog steeds niet in volle omvang voorbij heb zien komen, zijn de verliezen die andere partijen dan banken geleden moeten hebben op deze producten, zoals pensioenfondsen. Wellicht dat dit nog volgt.
Banken hebben er alles aan gedaan om de effecten van de verliezen uit te smeren in tijd. Hetzij door creatief boekhouden (de eerder besproken Level 3 accounting), hetzij door het niet op de balans hebben van financiele bezittingen (in de zogeheten SIV's). Ook werden verliezen langzaam en beetje bij beetje aan het publiek gevoerd, in plaats van in één keer. De hoge heren spreken zelfs van een mogelijkheid dat 'het ergste voorbij is'.
De realiteit is anders. Het lijkt er op dat we nu een volgende fase van de kredietcrisis ingaan. Alle troep die verborgen zit op de balansen van banken komt langzamerhand naar voren. Bezittingen die niet op de balans stonden maar 'off balance' in SIV's door het leven gaan, moeten langzamerhand toch echt op de balans van de daaraan verbonden bank worden gezet. De verliezen die daaraan verbonden zijn, gaan de bank dan uiteindelijk raken. Daarnaast gaan de verliezen steeds meer hun tol eisen van de winstgevendheid van banken. Sterker nog, banken hebben de afgelopen maanden veel kapitaal opgehaald om hun eigen vermogen enigszins op peil te houden. Zonder genoeg eigen vermogen, kunnen/mogen ze geen geld meer uitlenen!
Ik denk het niet, ik volg AEX al 7 jaar sinds 2000 hou ik het bijquote:Op zaterdag 20 september 2008 23:18 schreef SpecialK het volgende:
Meki. Er zijn echt honderd-duizenden economen die er voor gestudeerd hebben die er veel meer vanaf weten dan jij en ik. En al die mensen komen niet tot dezelfde conclusie als jij. Wellicht ben je met dit topic een beetje buiten je eigen kennisveld aan het spelen?
Bron / lees meer: news.bbc.co.ukquote:Het fonds krijgt een groote van 800 miljard dollar en met deze pot geld kan minister van Financiën Paulson redden wie hij wil redden.
In het kort het financiële reddingsplan van de regering Bush om de huidige crisis op te lossen.
Het fonds moet "slechte schulden" van in problemen geraakte financiële instituten overnemen. We kunnen dus spreken van het "nationaliserne van schuld". Met het plan zal geen nieuw overheidsorgaan worden gesteld. In plaats daarvan zal Paulson samen met "inversteringsmanagers gaan samenwerken".
Ook is tijdelijk een stop gezet op het "short sellen" in 799 bedrijven. Met short sellen wordt gespeculeerd op een waardevermindering van de onderliggende waarden.
Het volgende slachtoffer van de crisis meldt zich al weer Morgan Stanley is op zoek naar een partner.
Effectief komen de nu genomen maatregelen neer op het omzetten van bankschulden in staatsschuld.
Alleen jammer dat je de oorzaak niet vermeld. Amerikaanse burgers die al jaren boven hun stand leven en gewend zijn alles op krediet te kopen. Daarbij inderdaad de subprime hypotheken die aan de economisch zwakkeren werden geleverd (diezelfde burgers die als gevolg van een terugval in de economie die hypotheken niet meer konden betalen) en ziedaar de ineenstorting van een systeem dat vanaf dag 1 al gedoemd was.quote:Op zaterdag 20 september 2008 23:20 schreef Meki het volgende:
[..]
Ik denk het niet, ik volg AEX al 7 jaar sinds 2000 hou ik het bij
AEX is zelf een complottheorie , makkelijke manier van geld stelen via aandelen.
Check dit
Chronologisch zagen we dus het volgende sinds half 2007:oplopende verliezen sub prime producten; crisis zou beperkt zijn tot subprime; banken die verliezen rapporteren; banken die nog meer verliezen rapporteren; bevestigingen over en weer dat niemand dit had kunnen voorzien (leugens natuurlijk); banken die aandelen uitgeven om kapitaal binnen te halen; nog meer rondjes aandelen uitgeven om kapitaal binnen te halen; eerste banken die ten onder gaan (Bear Stearns); economie begint in te zakken, b.v. slechte werkloosheidscijfers, VS gemeenten die failliet gaan (kortom, kredietcrisis natuurlijk niet beperkt tot subpprime); andere financiële producten lopen verliezen op (o.a. Alt-A); banken verlagen hun dividend; en nu: grotere banken die kennelijk het water echt tot de lippen hebben staan.
Oorzaak is 100 % Bush en USA en de kapatalismequote:Op zaterdag 20 september 2008 23:25 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:
[..]
Alleen jammer dat je de oorzaak niet vermeld. Amerikaanse burgers die al jaren boven hun stand leven en gewend zijn alles op krediet te kopen. Daarbij inderdaad de subprime hypotheken die aan de economisch zwakkeren werden geleverd (diezelfde burgers die als gevolg van een terugval in de economie die hypotheken niet meer konden betalen) en ziedaar de ineenstorting van een systeem dat vanaf dag 1 al gedoemd was.
quote:Op zaterdag 20 september 2008 23:46 schreef Meki het volgende:
[..]
Ik heb hierover gestudeerd en ik kan je 100 % aanraden je geld niet naar de bank te brengen
waarom zouden er niet een paar bevriende saoedische fat-ass oliesheiks in het complot kunnen zitten..??quote:Op zondag 21 september 2008 01:25 schreef mirved het volgende:
Citibank de grootste bank van amerika is door financiering uit het midde-oosten gered. Daar gaat je complot. byebye
Dat is bij 90% van Meki's topics.quote:Op zondag 21 september 2008 00:24 schreef EldorkoGrande het volgende:
maar ik durf er grof geld op in te zetten dat het mallotige onzin is ipv discussiewaardige materie.
96% is goochelen met cijfers.quote:Op zondag 21 september 2008 02:32 schreef cerror het volgende:
[..]
Dat is bij 90% van Meki's topics.
En ik ben goed met statistieken.
Leg even uit hoe banken die amper nog geld hebben om zichzelf overeind te houden, Russische banken over kunnen nemen? En de government sponsored enterprises zoals freddie mac en fannie mae, staan zoals de term al doet vermoeden wat dichter bij de overheid dan een regulier bedrijf, alhoewel het wel separate entiteiten zijn. Daardoor worden zij wel gered, en laat de Amerikaanse overheid een Lehman Brothers omdonderen. Wat veel verwarring geeft is de willekeur in het beleid, want ze grepen bij Bear Stearns ook in, dus niemand weet eigenlijk welke banken/instituten de overheid wel het redden waard vindt, en welke niet.quote:Op zaterdag 20 september 2008 23:11 schreef Meki het volgende:
De kredietcrisis is een complot van de Amerikanen om zoveel andere banken over te nemen. om hun machten in het buitenland te vergroten.
Zo heeft de Amerikaanse overheid nu de macht over zeer belangrijke banken in USA. Waar de Amerikaanse overheid nu met zijn wereldplan doorgaan om de wereld over te nemen.
[..]
[..]
.
[..]
.
Via deze weg willen ze een crisis over de hele wereld maken, zo moest in Rusland snel de overheid ingrijpen, anders had de Amerikaanse banken Rusland overgenomen.
Er zit hier meer wat achter... meer dan huizencrisis of bankencrisis.. de kapatalisme vervalt dankzij hebzucht
Ik denk dat dat hypotheekcrisis een dekmantel is om de echte smerig handelszaken te verbloemen.quote:Op maandag 22 september 2008 08:45 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Leg even uit hoe banken die amper nog geld hebben om zichzelf overeind te houden, Russische banken over kunnen nemen? En de government sponsored enterprises zoals freddie mac en fannie mae, staan zoals de term al doet vermoeden wat dichter bij de overheid dan een regulier bedrijf, alhoewel het wel separate entiteiten zijn. Daardoor worden zij wel gered, en laat de Amerikaanse overheid een Lehman Brothers omdonderen. Wat veel verwarring geeft is de willekeur in het beleid, want ze grepen bij Bear Stearns ook in, dus niemand weet eigenlijk welke banken/instituten de overheid wel het redden waard vindt, en welke niet.
Waar het mis ging, is dat men ging handelen in die sub-prime hypotheken, en deze pakketten vertroebelde met andere producten. (en de ratings van die producten werden weer toegekend door Moody's en S&P, instituten die niet onafhankelijk waren, want de eigenaren waren de grote banken....) En ach, als een paar joe's en jane's es een hypotheek niet terug betalen was het geen ramp, want er zat zoveel overwaarde in die huizen dat ze dat met een gedwongen verkoop zo weer terug pakten. Nu weet dus niemand meer wie op welke producten echt risico loopt, en dus moet men afschrijven, en dat balletje ging trouwens rollen doordat de Amerikaanse overheid strengere boekhoudregels invoerde, waardoor men de courante waarde van de sub-prime producten op de balans moest zetten, en niet de boekwaarde. Moet je maar eens kijken naar de tijdslijn van al dit gedonder, de sneeuwbal begon te rollen toen de grote banken met hun jaarcijfers kwamen..
Maar als dit een masterplan is, waarom worden de grote Amerikaanse banken dan gered door staatsfondsen van landen met veel olie geld, of landen zoals China waar de economie nog wel goed draait?
Lousy hypotheekjes? Even ter info, in Nederland hebben we voor ~490 miljard aan hypotheken lopen.. Maar ook ~220 miljard aan spaargeld, dus dat moet er eigenlijk nog van af getrokken worden. Ter vergelijking, het BNP is voor dit jaar berekend op 560 miljard..quote:Op maandag 22 september 2008 10:00 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Ik denk dat dat hypotheekcrisis een dekmantel is om de echte smerige handelszaken te verbloemen.
Wat nu als het miljarden gepompt hebben in Iraq-oorlog wat ettelijke triljarden kost in middels. De oorlog blijkt niet zo productiet te zijn als het lijkt.
Het is raar dat de ene bank wel staatshandje krijgt en de andere express omgeduwd wordt.
Het lijkt me duidelijk dat wij de consument niet het ECHTE verhaal te horen krijgen. Ik kan me niet voorstellen dat een paar lousy hypotheekjes de boel zou laten klappen. Zijn we nu echt zo makkelijk te sussen met het hypotheek-verhaal ?!?
huh de counter saat op $556,252,470,963 . En dan zal de schaduwboekhouding er niet in begrepen zitten.quote:Op maandag 22 september 2008 10:33 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Lousy hypotheekjes? Even ter info, in Nederland hebben we voor ~490 miljard aan hypotheken lopen.. Maar ook ~220 miljard aan spaargeld, dus dat moet er eigenlijk nog van af getrokken worden. Ter vergelijking, het BNP is voor dit jaar berekend op 560 miljard..
En de hypotheekmarkt in Amerika is ~$6,5 triljoen, dus daar is de 900 miljard die laatste golfoorlog tot nu toe heeft gekost ongeveer 1/7e van. Je maakt er maar van wat je wilt, maar we hebben het hier niet over een verloren beurs oid, maar over de hoeksteen van elke moderne economie.
Ik zie dit topic nog steeds in de lijst staan anders?quote:Op zondag 21 september 2008 11:18 schreef ToT het volgende:
Over bullshit gesproken: dat heb ik ff verwijderd uit dit topic.
Niets gebeurt met toeval. En overigens de beurskrach van 1929 was een act van de Rothschilds en Morgans. Dus ja er is een groep binnen de financiele wereld die boel op stang jaagt.quote:Op maandag 22 september 2008 13:24 schreef One_of_the_few het volgende:
Elke grote gebeurtenis is een complot.
Dus dit ook.
Ik denk dat we n gedeelte van het echte verhaal wel te horen krijgen, het ligt er maar net aan welke verbanden je wil zien.quote:Op maandag 22 september 2008 10:00 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Ik denk dat dat hypotheekcrisis een dekmantel is om de echte smerig handelszaken te verbloemen.
Wat nu als het miljarden gepompt hebben in Iraq-oorlog wat ettelijke triljarden kost in middels. De oorlog blijkt niet zo productiet te zijn als het lijkt.
Het is raar dat de ene bank wel staatshandje krijgt en de andere express omgeduwd wordt.
Het lijkt me duidelijk dat wij de consument niet het ECHTE verhaal te horen krijgen. Ik kan me niet voorstellen dat een paar lousy hypotheekjes de boel zou laten klappen. Zijn we nu echt zo makkelijk te sussen met het hypotheek-verhaal ?!?
De hond bijt zichzelf oid,toch denk ik idd dat het bedoeling kan zijn dat ze sterker en groter zullen worden, door financiele macht verder te centraliseren. Niet zo gek dat sommigen gaan cashen als ze om zich heen mensen gearesteerd zien worden.quote:Marking what some say is the start of the criminalization of the credit crisis, federal prosecutors indicted two Bear Stearns hedge fund managers yesterday and announced that more than 400 real estate lawyers, appraisers, and brokers have been arrested in recent months.
http://www.nysun.com/busi(...)credit-crisis/80408/
Verder denk ik dat de miljarden verslindende Iraq oorlog de onderliggende oorzaak is van de crisis. Vergeet ook die mega fraudezaken waarvan 'n hoop documentatie op 9-11 verloren is gegaan niet.quote:"We are in new territory, this is a different game," Reid said at a briefing in Washington. Neither Federal Reserve Chairman Ben Bernanke nor Treasury Secretary Henry Paulson "know what to do but they are trying to come up with ideas," Reid said.
http://whatreallyhappened(...)no-one-knows-what-do
Bron? En kom nou niet met Zeitgeist ofzo...quote:Op maandag 22 september 2008 13:43 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
En overigens de beurskrach van 1929 was een act van de Rothschilds en Morgans. Dus ja er is een groep binnen de financiele wereld die boel op stang jaagt.
quote:Op maandag 22 september 2008 13:52 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Bron? En kom nou niet met Zeitgeist ofzo...
"I sincerely believe that banking establishments are more dangerous thanquote:Op maandag 22 september 2008 13:52 schreef Bananenman het volgende:
MK-Ultra is gewoon een tactiek van die gasten...quote:Op maandag 22 september 2008 14:25 schreef Cyclonis het volgende:
Volgens mij ben jij een complot Lambiekje. Jij bent een CIA agent die als doel heeft complotbedenkers dusdanig gestoord te laten overkomen, dat niemand ze meer serieus neemt, zodat de grote boze CIA rustig haar gangetje kan gaan....
Wat is je probleem met Zeitgeist?quote:Op maandag 22 september 2008 13:52 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Is een complot.quote:Op maandag 22 september 2008 18:31 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Wat is je probleem met Zeitgeist?
Niks, behalve dat het de allergrootste onzinfilm ooit gemaakt is danquote:Op maandag 22 september 2008 18:31 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Wat is je probleem met Zeitgeist?
doe eens een poging tot onderbouwen anders? Ik vond persoonlijk an inconvenient truth een veel grotere onzinfilm bijv.quote:Op maandag 22 september 2008 21:28 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Niks, behalve dat het de allergrootste onzinfilm ooit gemaakt is dan
Die heb ik niet gezien. Maar het moge duidelijk zijn dat een erg groot deel van Zeitgeist totale onzin is. Allerlei quotes die veranderd zijn en/of uit hun context zijn getrokken. Dat stuk over het goedkeuren van de Federal Reserve Act bijvoorbeeld. In Zeitgeist beweren ze dat die er even snel doorgedrukt is toen het halve congres weg was met de kerstdagen, terwijl er 4 maanden over vergaderd is en het met een grote meerderheid is goedgekeurd. En zo zijn er nog talloze dingen te noemen.quote:Op maandag 22 september 2008 21:31 schreef teamlead het volgende:
[..]
doe eens een poging tot onderbouwen anders? Ik vond persoonlijk an inconvenient truth een veel grotere onzinfilm bijv.
bron?quote:Op maandag 22 september 2008 21:46 schreef Bananenman het volgende:
[..]
In Zeitgeist beweren ze dat die er even snel doorgedrukt is toen het halve congres weg was met de kerstdagen, terwijl er 4 maanden over vergaderd is en het met een grote meerderheid is goedgekeurd.
Denk je nou echt dat over zoiets als het stemmen van het congres geen logs bewaard worden?quote:
Zijn bron:quote:The film implies that nobody knew about the act, when it had been debated and discussed for more than 4 months prior to being voted on. It passed the House on December 22, 1913 with 298 yeas to 60 nays, with 76 not voting (even if they would have voted all nay, it would still have been a majority of yeas).[21] The next day the Senate passed it, 43 yeas to 25 nays, with 27 not voting. The record shows that almost all of those not voting on the bill had previously declared their intentions, and were paired with members of the opposite intentions.
Waarom is het onzin? Dan ben ik daar wel eens benieuwd naar. Of ben je op je teentjes getrapt dat Jezus toch anders is dan dat het verkondigd wordt in het meest gelezen plagiaatboek? Je weet dat christelijke feesten als pasen en kerstmis berust op paddestoel verering ?quote:Op maandag 22 september 2008 21:28 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Niks, behalve dat het de allergrootste onzinfilm ooit gemaakt is dan
Lambiekje... Hitler werd sterk door een combinatie van factoren, waarbij de crach van de 20's slechts een minimale invloed hadquote:Wat nu als het toch klapt, iedereen werkeloos. Dan opeens hebbe we geen oor meer naar Bossen die zeggen dat er niets aan de hand is dan kiezen we massaal voor een Wilders. Zo kon het dus gebeuren dat Hitler sterk werd.
Dat klopt er is over vergaderd. Maar een dag of wat voor goedkeuring is er een mega-wijziging doorgevoerd.quote:Op maandag 22 september 2008 21:46 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Die heb ik niet gezien. Maar het moge duidelijk zijn dat een erg groot deel van Zeitgeist totale onzin is. Allerlei quotes die veranderd zijn en/of uit hun context zijn getrokken. Dat stuk over het goedkeuren van de Federal Reserve Act bijvoorbeeld. In Zeitgeist beweren ze dat die er even snel doorgedrukt is toen het halve congres weg was met de kerstdagen, terwijl er 4 maanden over vergaderd is en het met een grote meerderheid is goedgekeurd. En zo zijn er nog talloze dingen te noemen.
Nou dat betwijfel ik. Hitler werd gepotitioneerd door USA. Net zoals dat met Saddam is gebeurd.quote:Op dinsdag 23 september 2008 09:39 schreef teamlead het volgende:
[..]
Lambiekje... Hitler werd sterk door een combinatie van factoren, waarbij de crach van de 20's slechts een minimale invloed had
Zoals te lezen is werd er op 22 en 23 december over gestemd. Ik weet niet hoe het met jou zit, maar als je op 22 en 23 december al niet meer kunt werken omdat je de hele tijd met je hoofd bij gezelligheid en kalkoen zit dan is er iets goed mis hoor.quote:Op dinsdag 23 september 2008 09:42 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Dat klopt er is over vergaderd. Maar een dag of wat voor goedkeuring is er een mega-wijzing doorgevoerd.
Het is toch al frappant genoeg dat het rond Kerst wordt ingevoerd? of niet. Iedereen zit met zijn gedachte aan de turkey en familie en gezelligheid te denken !? Denk daar maar over na!?
quote:Op dinsdag 23 september 2008 09:45 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Nou dat betwijfel ik. Hitler werd gepotitioneerd door USA. Net zoals dat met Saddam is gebeurd.
Allemachtig gast, wat heb jij een bord voor je kop. Ooit van het Verdrag van Versailles gehoord?quote:Op dinsdag 23 september 2008 09:45 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Nou dat betwijfel ik. Hitler werd gepotitioneerd door USA. Net zoals dat met Saddam is gebeurd.
Die oude Bush was een facsist en wilde een facsistische coup plegen in de VS en heeft waarschijnlijk nog wat geld richting ons aller Dolfje gesluisd.quote:Op dinsdag 23 september 2008 09:58 schreef B-FliP het volgende:
Hoe Prescott Bush Hitler geholpen heeft (om er zelf beter van te
worden)...
http://www.guardian.co.uk/world/2004/sep/25/usa.secondworldwar
En dan zijn zijn zoon en kleinzoon daarna tot president gekozen
van Amerika en niemand die er iets van zegt...
Met de feiten die algemeen in kranten hebben gestaan en officieel op papier staan. Maar dat betekend nog niet dat het daadwerkelijk zo gegaan is.quote:Op dinsdag 23 september 2008 09:16 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Denk je nou echt dat over zoiets als het stemmen van het congres geen logs bewaard worden?
[..]
Zijn bron:
21. Changes in the Banking and Currency System of the United States. House Report No. 69, 63d Congress to accompany H.R. 7837, submitted to the full House by Mr. Glass, from the House Committee on Banking and Currency, September 9, 1913. A discussion of the deficiencies of the then current banking system as well as those in the Aldrich Plan and quotations from the 1912 Democratic platform are laid out in this report, pages 3-11
22. (See v. 51 Cong. Record, pages 1464, 1487-88).
Er zit ook nog een leuke quote van oud-president Wilson tussen, die impliceert dat hij spijt heeft van zijn beslissing omtrent de FED. Het leukste is echter dat de quote niet klopt en dat hij bovendien uit 1912 is, VOOR het invoeren van de Federal Reserve Act.
Daar de bron van? Zijn eigen boek: The New Freedom - Wilson, Woodrow - Chapter 8
Wou je nog meer voorbeelden? Die hele film is van begin tot eind weerlegd.
Als ze die daarvoor niet hadden, hoe hebben ze dit complot dan in gang gezet ?quote:Op zaterdag 20 september 2008 23:11 schreef Meki het volgende:
Zo heeft de Amerikaanse overheid nu de macht over zeer belangrijke banken in USA.
quote:Op dinsdag 23 september 2008 10:02 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Met de feiten die algemeen in kranten hebben gestaan en officieel op papier staan. Maar dat betekend nog niet dat het daadwerkelijk zo gegaan is.
Het is dus niet een eenmans actie van Hitler en zijn NSDAP. De gehele wereld bemoeide er zich mee al voordat er oorlog was...quote:Op dinsdag 23 september 2008 10:02 schreef teamlead het volgende:
[..]
Die oude Bush was een facsist en wilde een facsistische coup plegen in de VS en heeft waarschijnlijk nog wat geld richting ons aller Dolfje gesluisd.
Ja en dus?
Of Schwarzenegger als Californische goveneur, zoon van een Nazi.quote:Op dinsdag 23 september 2008 09:58 schreef B-FliP het volgende:
Hoe Prescott Bush Hitler geholpen heeft (om er zelf beter van te
worden)...
http://www.guardian.co.uk/world/2004/sep/25/usa.secondworldwar
En dan zijn zijn zoon en kleinzoon daarna tot president gekozen
van Amerika en niemand die er iets van zegt...
je kunt ook teveel verbanden zienquote:Op dinsdag 23 september 2008 10:04 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Het is dus niet een eenmans actie van Hitler en zijn NSDAP. De gehele wereld bemoeide er zich mee al voordat er oorlog was...
ja joh, diskwalificeer anders ff een hele generatie politici omdat hun vader een nazi was...quote:Op dinsdag 23 september 2008 10:06 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Of Schwarzenegger als Californische goveneur, zoon van een Nazi.
Ik heb hier geeneens woorden voor...quote:Op dinsdag 23 september 2008 10:02 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Met de feiten die algemeen in kranten hebben gestaan en officieel op papier staan. Maar dat betekend nog niet dat het daadwerkelijk zo gegaan is.
Duitsland mocht geen leger hebben dat weet ik. Maar dan kan USA toch nog steeds onder de radar wapentuig verkopen aan Duitsland?! Handeldrijven gaat boven alles. en toch wist duitsland en dermate sterk leger te hebben binnen 20 jaar na dat verdrag met zelfs een beurskrach. Het Versaillesverdrag is dus aan de laars gelapt....quote:Op dinsdag 23 september 2008 09:50 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Allemachtig gast, wat heb jij een bord voor je kop. Ooit van het Verdrag van Versailles gehoord?
Van de reptilians, toch ?quote:Op dinsdag 23 september 2008 10:12 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Hoe kwam Saddam toch aan zijn wapens. Of hoe komt NoordKorea toch aan zijn nucleare rotzooi?!
Goh, zijn de geschiedenisboeken en jijzelf het toch nog over iets eens.quote:Op dinsdag 23 september 2008 10:12 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Het Versaillesverdrag is dus aan de laars gelapt....
ik denk niet bekrompen, dat weet ik zeker. Ik weet dat ik achterlijk ben als je uitgaat van de premisse dat alles wat we geleerd hebben op school en journaals waar is....quote:Op dinsdag 23 september 2008 10:09 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Ik heb hier geeneens woorden voor...Ik zal het even in caps doen voor de duidelijkheid.
HOE ACHTERLIJK BEN JIJ? Waarom geloof je ongefundeerde uitspraken in die baggerdocumentaires van je wel en zijn solide op papier vastgelegde bronnen onbetrouwbaar? Je weet op deze manier alles wel om te vormen naar je eigen bekrompen wereldje he. Het is echt prachtig om te zien. Je wilt mensen zogenaamd leren om kritisch te zijn en goed na te denken, maar jij bent de enige die dat niet kan.
Als je Rumsfeld een reptillian noemtquote:
Niet iedereen was fout in oostenrijk of duitsland...quote:Op dinsdag 23 september 2008 10:07 schreef teamlead het volgende:
[..]
ja joh, diskwalificeer anders ff een hele generatie politici omdat hun vader een nazi was...
wie moet duitsland en oostenrijk dan besturen?
Ik zeg ook nergens dat je alles moet geloven wat ze je op school hebben geleerd en wat er op het journaal is. Je moet kritisch blijven. Het grappige is dat je dat zelf ook steeds noemt, maar dan mijn posts niet gelooft terwijl ik betrouwbare bronnen citeer. Althans, misschien acht jij ze niet betrouwbaar omdat volgens jou misschien het hele congres in het complot zit en ze expres met de logs geknutseld hebben, maar je ziet toch zelf ook wel dat ze in ieder geval beter gesteund worden door de feiten dan die vage docus als Zeitgeist? Kijk er nou ECHT eens kritisch naar. Zeitgeist brult wat loze dingen die lekker spraakmakend zijn (zonder bronnen te noemen), en dat vind jij betrouwbaarder? Zie je het zelf niet?quote:Op dinsdag 23 september 2008 10:16 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
ik denk niet bekrompen, dat weet ik zeker. Ik weet dat ik achterlijk ben als je uitgaat van de premisse dat alles wat we geleerd hebben op school en journaals waar is....
Dus?quote:Op dinsdag 23 september 2008 10:02 schreef teamlead het volgende:
Die oude Bush was een facsist en wilde een facsistische coup plegen in de VS en heeft waarschijnlijk nog wat geld richting ons aller Dolfje gesluisd.
Ja en dus?
Zeitgeist probeert aan te tonen dat wat we geleerd hebben als vaststaand feit wel eens gebaseerd is op drijfzand, zoals bv het verhaal van de FED. Ik zeg niet dat alles even waar is in Zeitgeist. Het is een eyeopener en leidraad voor zelfonderzoek...quote:Op dinsdag 23 september 2008 10:21 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Ik zeg ook nergens dat je alles moet geloven wat ze je op school hebben geleerd en wat er op het journaal is. Je moet kritisch blijven. Het grappige is dat je dat zelf ook steeds noemt, maar dan mijn posts niet gelooft terwijl ik betrouwbare bronnen citeer. Althans, misschien acht jij ze niet betrouwbaar omdat volgens jou misschien het hele congres in het complot zit en ze expres met de logs geknutseld hebben, maar je ziet toch zelf ook wel dat ze in ieder geval beter gesteund worden door de feiten dan die vage docus als Zeitgeist? Kijk er nou ECHT eens kritisch naar. Zeitgeist brult wat loze dingen die lekker spraakmakend zijn (zonder bronnen te noemen), en dat vind jij betrouwbaarder? Zie je het zelf niet?
wat is daar raar aanquote:Op dinsdag 23 september 2008 10:18 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Niet iedereen was fout in oostenrijk of duitsland...
Feit is wel dat het raar is dat een nazizoon in amerika voor het zeggen mag hebben in een staat.
quote:Op dinsdag 23 september 2008 10:16 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
ik denk niet bekrompen, dat weet ik zeker.
Waarom creeer je dan een stromanargument door te impliceren dat je mede-forummer ervan uitgaat hij alles gelooft wat hem op school en het journaal vertelt wordt? Mag ik dat onder de noemer achterlijk gedrag plaatsen?quote:Ik weet dat ik achterlijk ben als je uitgaat van de premisse dat alles wat we geleerd hebben op school en journaals waar is....
Jep, kutfilm.quote:Heb je Money Masters gezien?
Dus als de zoon van Chavez aan de macht komt dan is dat ok?quote:Op dinsdag 23 september 2008 10:34 schreef teamlead het volgende:
wat is daar raar aanSinds wanneer is een zoon verantwoordelijk voor de daden van zijn vader?
als dat op legitieme wijze gebeurt: ja, dan is dat okequote:Op dinsdag 23 september 2008 10:39 schreef B-FliP het volgende:
[..]
Dus als de zoon van Chavez aan de macht komt dan is dat ok?
Als de zoon van Saddam aan de macht zou komen is dat ok?
Als de (hypothetische) zoon van Hitler aan de macht zou komen is dat ok?
net als in elk ander land geldit in de VS: als je eenmaal geld en macht hebt, wil je dat behouden. Dat gelddt voro de familie Fenteneer van Vlissingen net zo goed als voor de familie Bushquote:Ik vraag me af wat dan niet ok is...
De familie Bush heeft een groot deel van hun familiekapitaal te danken
aan meneer Prescott en nu zijn ze weer bezig met geld te maken over
de rug van Amerika en de lijken elders...
quote:De appel valt niet ver van de boom... Dat spreekwoord is er met een reden...
Nee, als de NSDAP ergens aan meedoet, is het inderdaad geen eenmansactie. Heel goed!quote:Op dinsdag 23 september 2008 10:04 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Het is dus niet een eenmans actie van Hitler en zijn NSDAP.
Fout, Duitsland mocht een beperkt leger hebben. Natuurlijk is het Versaillesverdrag door Hitler veronachtzaamd, daarom kon ´ie herbewapening invoeren.quote:Op dinsdag 23 september 2008 10:12 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Duitsland mocht geen leger hebben dat weet ik. Maar dan kan USA toch nog steeds onder de radar wapentuig verkopen aan Duitsland?! Handeldrijven gaat boven alles. en toch wist duitsland en dermate sterk leger te hebben binnen 20 jaar na dat verdrag met zelfs een beurskrach. Het Versaillesverdrag is dus aan de laars gelapt....
Hoe kwam Saddam toch aan zijn wapens. Of hoe komt NoordKorea toch aan zijn nucleare rotzooi?!
Dat hangt toch gewoon af van zijn eigen daden en denkbeelden ?quote:Op dinsdag 23 september 2008 10:39 schreef B-FliP het volgende:
[..]
Dus als de zoon van Chavez aan de macht komt dan is dat ok?
Dat hangt toch gewoon af van zijn eigen daden en denkbeelden ?quote:Als de zoon van Saddam aan de macht zou komen is dat ok?
Dat hangt toch gewoon af van zijn eigen daden en denkbeelden ?quote:Als de (hypothetische) zoon van Hitler aan de macht zou komen is dat ok?
Mensen beoordelen op dingen waar ze zelf niks aan kunnen doen.quote:Ik vraag me af wat dan niet ok is...
ja hoi.. ONZ is op 49...quote:Op dinsdag 23 september 2008 10:54 schreef Xenomaniac het volgende:
Okay Meki, ik geef het toe. Samen met mijn achterbuurman heb ik de kredietcrisis bedacht om uiteindelijk Marokkanen de schuld te kunnen geven. Dat is mislukt omdat we er te laat achter kwamen dat Marokkanen helemaal geen geld hebben. Nu geven we Israël en de VS gewoon weer de schuld, iedereen blij.
Voor de goede orde: het historisch besef van Lambiekje, in zijn eigen woorden.quote:Op dinsdag 23 september 2008 10:18 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Niet iedereen was fout in oostenrijk of duitsland...
Feit is wel dat het raar is dat een nazizoon in amerika voor het zeggen mag hebben in een staat.
quote:Die leger mannetjes in het Pentagon zoals Rumsfeld (da man van het aspartaam) is erger dan Hitler en zijn nazies ooit was. Hitler was nog enigszins gestructureerd. Wat de Amerikanen doen slaat echt TOTAAL nergens op.
Inderdaad. Veel mensen schijnen niet te begrijpen dat Hitler niet campagne voerde met de slogan 'ik ga alle joden vergassen!quote:Op dinsdag 23 september 2008 10:57 schreef L.Denninger het volgende:En Prescott Bush een Nazi noemen is een loopje nemen met de waarheid.
Dat hij omging en zaken deed met mensen die sympathie voor de Nazi's hadden is niet verbazingwekkend, daar waren er een hoop meer van in die tijd, net zoals er nu een hoop mensen zijn met sympathie voor de VVD, of de PVDA, of Geert Wilders.
En vrienden / zakenrelaties van mij zullen vast ook sympathie hebben voor een van die partijen, terwijl dat misschien niet mijn eigen voorkeur is.
Er zou met wantrouwen gekeken moeten worden naar deze mensenquote:Op dinsdag 23 september 2008 10:57 schreef L.Denninger het volgende:
Dat hangt toch gewoon af van zijn eigen daden en denkbeelden ?
Jah joh, ga de Nazi's vergelijken met elke andere politieke partij... Over een loopjequote:Mensen beoordelen op dingen waar ze zelf niks aan kunnen doen.
Wie hun vader of moeder is bijvoorbeeld.
En Prescott Bush een Nazi te noemen is een loopje nemen met de waarheid.
Dat hij omging en zaken deed met mensen die sympathie voor de Nazi's hadden is niet verbazingwekkend, daar waren er een hoop meer van in die tijd, net zoals er nu een hoop mensen zijn met sympathie voor de VVD, of de PVDA, of Geert Wilders.
En vrienden / zakenrelaties van mij zullen vast ook sympathie hebben voor een van die partijen, terwijl dat misschien niet mijn eigen voorkeur is.
Precies, alweer een reden om Kennedy postuum z'n presidentschap af te nemen.quote:Op dinsdag 23 september 2008 11:12 schreef B-FliP het volgende:
[..]
Er zou met wantrouwen gekeken moeten worden naar deze mensen
omdat deze een bepaalde opvoeding genoten hebben en inhoudelijke
kennis van zaken hebben gekregen van hun vader welke de macht
en het familiekapitaal doorgeeft aan de zoon...
Zolang de zoon niet publiekelijk afstand neemt van de acties van
de vader in kwestie en de boel openbaar maakt is achterdocht
niet misplaatst...
Rrrrright... De vervolging van de Joden is een ander verhaal... Dat Hitlerquote:Op dinsdag 23 september 2008 11:10 schreef Bananenman het volgende:
Inderdaad. Veel mensen schijnen niet te begrijpen dat Hitler niet campagne voerde met de slogan 'ik ga alle joden vergassen!' Vele jaren later is het makkelijk om iedereen die sympathie had voor hem en zijn partij af te schilderen als criminelen en zwaar gestoorden, maar destijds was het gewoon een man met een visie die gedeeld werd door velen.
En jij wou Prescott Bush met Sadam Hussein vergelijken dan ofzo ?quote:Op dinsdag 23 september 2008 11:12 schreef B-FliP het volgende:
[..]
Er zou met wantrouwen gekeken moeten worden naar deze mensen
omdat deze een bepaalde opvoeding genoten hebben en inhoudelijke
kennis van zaken hebben gekregen van hun vader welke de macht
en het familiekapitaal doorgeeft aan de zoon...
Waarvan moet ie afstand nemen ? Dat zijn vader rijk is ? Dat ie in business was met mensen met nazi-sympathieen ?quote:Zolang de zoon niet publiekelijk afstand neemt van de acties van
de vader in kwestie en de boel openbaar maakt is achterdocht
niet misplaatst...
Dat is achteraf makkelijk te roepen. Destijds begonnen ze als elke andere partij ja.quote:Jah joh, ga de Nazi's vergelijken met elke andere politieke partij... Over een loopje
nemen met de waarheid gesproken...
Net zoals ik, want ik verdien mijn geld ook in de financiele industrie - dat bedoel je toch ?quote:En ik noem Prescott geen Nazi maar iemand die geld maakt op oorlog en misere, net zoals zijn zoon en zijn kleinzoon... Criminelen
eenmansland actie dan...quote:Op dinsdag 23 september 2008 10:49 schreef Apropos het volgende:
[..]
Nee, als de NSDAP ergens aan meedoet, is het inderdaad geen eenmansactie. Heel goed!
Het stelsel is gebaseerd op fraude en crimineel gedrag. Omdat het algemeen geaccepteerd stelsel is maakt het nog niet deugdelijk.quote:Op dinsdag 23 september 2008 11:35 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
En jij wou Prescott Bush met Sadam Hussein vergelijken dan ofzo ?
[..]
Waarvan moet ie afstand nemen ? Dat zijn vader rijk is ? Dat ie in business was met mensen met nazi-sympathieen ?
Had ie volgens jou een prive-leger ofzo, of heeft ie mensen gemarteld ?
Als zaken doen crimineel is is 99.9% van de wereld crimineel.
[..]
In 1933 had er ook heel hard opgetreden moeten worden. En niet Lubbe als schuldige aanwijzen!quote:Dat is achteraf makkelijk te roepen. Destijds begonnen ze als elke andere partij ja.
[..]
indirect ja.quote:Net zoals ik, want ik verdien mijn geld ook in de financiele industrie - dat bedoel je toch ?
Eigenlijk is iedereen die rijk is of in de financiele industrie werkt verantwoordelijk voor alle oorlogen en moorden in de wereld, toch ?
quote:Dat is achteraf makkelijk te roepen. Destijds begonnen ze als elke andere partij ja.
quote:Op dinsdag 23 september 2008 11:16 schreef B-FliP het volgende:
[..]
Rrrrright... De vervolging van de Joden is een ander verhaal... Dat Hitler
een gevaar zou worden voor de omringende landen was een angst die
veel wereldleiders deelden...
quote:Op dinsdag 23 september 2008 11:38 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Het stelsel is gebaseerd op fraude en crimineel gedrag. Omdat het algemeen geaccepteerd stelsel is maakt het nog niet deugdelijk.
[..]
In 1933 had er ook heel hard opgetreden moeten worden. En niet Lubbe als schuldige aanwijzen!
[..]
indirect ja.
Helemaal fout is het handelen in voedselaandelen...
Net als met deelname aan een lotterlij. Betrokken personen zijn uitgesloten van deelname.quote:Op dinsdag 23 september 2008 10:57 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Mensen beoordelen op dingen waar ze zelf niks aan kunnen doen.
Wie hun vader of moeder is bijvoorbeeld.
Hij wist met wie hij handelde. Dus goed praten heeft geen zin..quote:En Prescott Bush een Nazi noemen is een loopje nemen met de waarheid.
En als die nu eens de dader was?quote:Op dinsdag 23 september 2008 11:45 schreef Apropos het volgende:
[quote]In 1933 had er ook heel hard opgetreden moeten worden. En niet Lubbe als schuldige aanwijzen!
je weet dat Bush presidentie lauter op fraude, rascisme en bedrog berust.quote:Op dinsdag 23 september 2008 11:46 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Okee, we komen nu tot de kern van jouw idee :
Bush had nooit president mogen worden omdat zijn vader handel dreef, en ook al is dat compleet legaal,
het maakt hem tot een Nazi die ter dood veroordeeld had moeten worden.
Lees nou zelf eens wat je allemaal schrijft
Een huurmoordenaar is niet de echte dader... Lubbe was net als Oswald een patsy.quote:Op dinsdag 23 september 2008 11:46 schreef Apropos het volgende:
[..]
En als die nu eens de dader was?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |