abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61790352
De kredietcrisis is een complot van de Amerikanen om zoveel andere banken over te nemen. om hun machten in het buitenland te vergroten.

Zo heeft de Amerikaanse overheid nu de macht over zeer belangrijke banken in USA. Waar de Amerikaanse overheid nu met zijn wereldplan doorgaan om de wereld over te nemen.
quote:
Genationaliseerd

Ten aanzien van de hypotheekbanken Fannie Mae en Freddie Mac had de Amerikaanse overheid nog een andere strategie. Die banken zijn feitelijk genationaliseerd.
quote:
AMSTERDAM (Dow Jones)--Bank of America Corp. heeft een overeenkomst bereikt over de overname van de Amerikaanse zakenbank Merrill Lynch & Co. Dat hebben de partijen maandagochtend bekendgemaakt. Bank of America koopt Merrill via een aandelenruil met een totale waarde van $50 miljard
.
quote:
Lehman Brothers Holding vraagt faillissement aan

AMSTERDAM (Dow Jones)--De Amerikaanse zakenbank Lehman Brothers Holding Inc. heeft maandagochtend een zogenoemd Chapter 11 failissementsbeschermingsaanvraag ingediend. De aankondiging komt na een weekend van onderhandelingen waarbij de bank er niet in is geslaagd een koper te vinden voor de door de kredietcrisis geplaagde investeringsbank.

De Britse bank Barclays en de Amerikaanse bank Bank of America, die interesse hadden getoond in Lehman Brothers, trokken zich zondag terug nadat bleek dat de Amerikaanse overheid geen financiele garanties wilde verlenen voor een dergelijke transactie
.

Via deze weg willen ze een crisis over de hele wereld maken, zo moest in Rusland snel de overheid ingrijpen, anders had de Amerikaanse banken Rusland overgenomen.

Er zit hier meer wat achter... meer dan huizencrisis of bankencrisis.. de kapatalisme vervalt dankzij hebzucht
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_61790402
quote:
Een bericht op een van mijn favoriete (dagelijkse) blogs trok mijn aandacht. Lehman Brothers houdt kennelijk vergaderingen in het weekend net voor het openbaren van de 2e kwartaalcijfers. Uit bronnen die verbonden zijn aan Lehman Brothers blijkt dat dergelijke vergaderingen in het weekend ongebruikelijk zijn.

Lehman Brothers ligt al even onder vuur van investeerders vanwege gerapporteerde verliezen die telkens de verwachtingen negatief overtreffen. Je hoeft maar de beurskoers van Lehman Brothers erbij te pakken om te zien welke kant het op gaat.

Dit bericht van weekendvergaderingen roepen een beeld op van een bank met een probleem. Welke kwestie is zo prangend dat voor de 2e kwartaalcijfers het hogere management in het weekend op mag komen draven? Een ding lijkt zeker: vast niet omdat het zo goed gaat met Lehman Brothers.

Deze kwestie vormt een mooie aanleiding om kort de status van de kredietcrisis te evalueren. Zoals bekend startte de kredietcrisis met de zogenaamde subprime leningen. Aggressieve leningen aan minderbedeelden waarvan de waarde thans flink wat minder is dan 100%. De verliezen die daarmee op zijn getreden, hebben al tot vele berichten van verliezen bij banken geleid. Miljarden dollars zijn afgeschreven op deze leningen en daarvan afgeleide producten (o.a. CDO). Wat ik nog steeds niet in volle omvang voorbij heb zien komen, zijn de verliezen die andere partijen dan banken geleden moeten hebben op deze producten, zoals pensioenfondsen. Wellicht dat dit nog volgt.

Banken hebben er alles aan gedaan om de effecten van de verliezen uit te smeren in tijd. Hetzij door creatief boekhouden (de eerder besproken Level 3 accounting), hetzij door het niet op de balans hebben van financiele bezittingen (in de zogeheten SIV's). Ook werden verliezen langzaam en beetje bij beetje aan het publiek gevoerd, in plaats van in één keer. De hoge heren spreken zelfs van een mogelijkheid dat 'het ergste voorbij is'.

De realiteit is anders. Het lijkt er op dat we nu een volgende fase van de kredietcrisis ingaan. Alle troep die verborgen zit op de balansen van banken komt langzamerhand naar voren. Bezittingen die niet op de balans stonden maar 'off balance' in SIV's door het leven gaan, moeten langzamerhand toch echt op de balans van de daaraan verbonden bank worden gezet. De verliezen die daaraan verbonden zijn, gaan de bank dan uiteindelijk raken. Daarnaast gaan de verliezen steeds meer hun tol eisen van de winstgevendheid van banken. Sterker nog, banken hebben de afgelopen maanden veel kapitaal opgehaald om hun eigen vermogen enigszins op peil te houden. Zonder genoeg eigen vermogen, kunnen/mogen ze geen geld meer uitlenen!
http://www.sopn.nl/modules/news/article.php?storyid=45642
pi_61790409
schopje naar TRU
pi_61790443
Denk eens na, Admiraal denk eens na hoe kan een wereldwijd banken nou in een crisis komen door USA ??
  zaterdag 20 september 2008 @ 23:18:06 #5
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_61790486
Meki. Er zijn echt honderd-duizenden economen die er voor gestudeerd hebben die er veel meer vanaf weten dan jij en ik. En al die mensen komen niet tot dezelfde conclusie als jij. Wellicht ben je met dit topic een beetje buiten je eigen kennisveld aan het spelen?
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_61790528
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 23:18 schreef SpecialK het volgende:
Meki. Er zijn echt honderd-duizenden economen die er voor gestudeerd hebben die er veel meer vanaf weten dan jij en ik. En al die mensen komen niet tot dezelfde conclusie als jij. Wellicht ben je met dit topic een beetje buiten je eigen kennisveld aan het spelen?
Ik denk het niet, ik volg AEX al 7 jaar sinds 2000 hou ik het bij
AEX is zelf een complottheorie , makkelijke manier van geld stelen via aandelen.

Check dit

Chronologisch zagen we dus het volgende sinds half 2007:
  • oplopende verliezen sub prime producten;
  • crisis zou beperkt zijn tot subprime;
  • banken die verliezen rapporteren;
  • banken die nog meer verliezen rapporteren;
  • bevestigingen over en weer dat niemand dit had kunnen voorzien (leugens natuurlijk);
  • banken die aandelen uitgeven om kapitaal binnen te halen;
  • nog meer rondjes aandelen uitgeven om kapitaal binnen te halen;
  • eerste banken die ten onder gaan (Bear Stearns);
  • economie begint in te zakken, b.v. slechte werkloosheidscijfers, VS gemeenten die failliet gaan (kortom, kredietcrisis natuurlijk niet beperkt tot subpprime);
  • andere financiële producten lopen verliezen op (o.a. Alt-A);
  • banken verlagen hun dividend;
  • en nu: grotere banken die kennelijk het water echt tot de lippen hebben staan.
  • Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
    pi_61790530
    Snap je wel dat de FED geen overheidsinstelling is maar een particuliere bank?

Je hele eerste post gaat over particuliere banken die andere banken overnemen. Ik zie nergens in je hele verhaal maar iets staan dat met de overheid te maken heeft.

Het plan van bush om 800 miljard beschikbaar te stellen (lees te laten bijdrukken) is natuurlijk wel de waanzin ten top
    pi_61790560
    quote:
    Het fonds krijgt een groote van 800 miljard dollar en met deze pot geld kan minister van Financiën Paulson redden wie hij wil redden.

In het kort het financiële reddingsplan van de regering Bush om de huidige crisis op te lossen.

Het fonds moet "slechte schulden" van in problemen geraakte financiële instituten overnemen. We kunnen dus spreken van het "nationaliserne van schuld". Met het plan zal geen nieuw overheidsorgaan worden gesteld. In plaats daarvan zal Paulson samen met "inversteringsmanagers gaan samenwerken".

Ook is tijdelijk een stop gezet op het "short sellen" in 799 bedrijven. Met short sellen wordt gespeculeerd op een waardevermindering van de onderliggende waarden.

Het volgende slachtoffer van de crisis meldt zich al weer Morgan Stanley is op zoek naar een partner.

Effectief komen de nu genomen maatregelen neer op het omzetten van bankschulden in staatsschuld.
    Bron / lees meer: news.bbc.co.uk
    pi_61790588
    het is een complot!!!
    pi_61790628
    quote:
    Op zaterdag 20 september 2008 23:20 schreef Meki het volgende:

[..]

Ik denk het niet, ik volg AEX al 7 jaar sinds 2000 hou ik het bij
    AEX is zelf een complottheorie , makkelijke manier van geld stelen via aandelen.

Check dit

Chronologisch zagen we dus het volgende sinds half 2007:
  • oplopende verliezen sub prime producten;
  • crisis zou beperkt zijn tot subprime;
  • banken die verliezen rapporteren;
  • banken die nog meer verliezen rapporteren;
  • bevestigingen over en weer dat niemand dit had kunnen voorzien (leugens natuurlijk);
  • banken die aandelen uitgeven om kapitaal binnen te halen;
  • nog meer rondjes aandelen uitgeven om kapitaal binnen te halen;
  • eerste banken die ten onder gaan (Bear Stearns);
  • economie begint in te zakken, b.v. slechte werkloosheidscijfers, VS gemeenten die failliet gaan (kortom, kredietcrisis natuurlijk niet beperkt tot subpprime);
  • andere financiële producten lopen verliezen op (o.a. Alt-A);
  • banken verlagen hun dividend;
  • en nu: grotere banken die kennelijk het water echt tot de lippen hebben staan.
  • Alleen jammer dat je de oorzaak niet vermeld. Amerikaanse burgers die al jaren boven hun stand leven en gewend zijn alles op krediet te kopen. Daarbij inderdaad de subprime hypotheken die aan de economisch zwakkeren werden geleverd (diezelfde burgers die als gevolg van een terugval in de economie die hypotheken niet meer konden betalen) en ziedaar de ineenstorting van een systeem dat vanaf dag 1 al gedoemd was.
    pi_61790730
    quote:
    Op zaterdag 20 september 2008 23:25 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:

[..]

Alleen jammer dat je de oorzaak niet vermeld. Amerikaanse burgers die al jaren boven hun stand leven en gewend zijn alles op krediet te kopen. Daarbij inderdaad de subprime hypotheken die aan de economisch zwakkeren werden geleverd (diezelfde burgers die als gevolg van een terugval in de economie die hypotheken niet meer konden betalen) en ziedaar de ineenstorting van een systeem dat vanaf dag 1 al gedoemd was.
    Oorzaak is 100 % Bush en USA en de kapatalisme

Het is nog niet vaak voorgekomen dat in zo’n korte tijd zoveel geld in het niets verdween. Volgens Standard & Poor’s (S&P), een internationaal gerenommeerd kredietbeoordelaar, is er door de kredietcrisis op de internationale aandelenbeurzen in de maand januari voor 5.2 biljoen dollar aan aandelenwaarde de mist in gegaan.

Standard & Poor’s onderzocht 52 internationale aandelenbeurzen, daarvan leden er in januari 50 verlies, 25 daarvan meer als 10%. Vreemd genoeg viel de schade in de VS, die toch de bron van alle ellende is met zijn huizen en hypotheekcrisis, nog relatief mee en bleef het verlies beperkt tot “slechts” 7.67%

Van de 52 beurzen hadden er slechts 2 een positieve maand, Jordanië met 3% en Marokko met ruim 10%. Gemiddeld gingen de koersen echter met meer als 12% naar beneden, ook een land zoals China, waar de koersen alleen maar leken te stijgen, moest 21% inleveren. Op het dieptepunt was het verlies zelfs bijna 8 biljoen.

Wat feiten op een rijtje

Brazilië –8,6%
    Frankrijk – 12,3%
    Nederland –13,5%
    Duitsland –13,7%
    Rusland –16%
    India –16%
    Noorwegen –20%
    China –21,4%
    Turkije –22.7%

De beursen zijn in februari weer een beetje omhoog gekrabbeld maar het blijft een open vraag of het laagste punt voor dit jaar bereikt is, een andere vraag is “waar is dat geld gebleven?”

Waar is 5.2 biljoen ??
    pi_61791676
    quote:
    Op zaterdag 20 september 2008 23:46 schreef Meki het volgende:

[..]

Ik heb hierover gestudeerd en ik kan je 100 % aanraden je geld niet naar de bank te brengen

Mijn complimenten voor je creatieve en vooral vernieuwende Nederlands, Meki

Maarreh, wat bedoel je nu eigenlijk?

- Heb jij Economie gestudeerd? (je was agent in opleiding geloof ik?)
    - Heb jij de kredietcrisis bestudeerd? (dan moet je niet zo duur doen, Je hebt pas GEstudeerd als je een bul hebt... )
    - Bedoel je misschien nog iets heel anders?

Wat betreft je OP: Ik weet helaas niet genoeg van (macro)economie en bankzaken af om je verhaal naar het rijk der fabelen te verwijzen, maar ik durf er grof geld op in te zetten dat het mallotige onzin is ipv discussiewaardige materie.
    Ik vind van niet
      zondag 21 september 2008 @ 00:25:14 #13
    64670 Dagonet
    Radicaal compromist
    pi_61791689
    Veel plezier Meki.
    Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
    Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
    Mijn grootste bijdrage aan de FP.
    pi_61792423
    Citibank de grootste bank van amerika is door financiering uit het midde-oosten gered. Daar gaat je complot. byebye
    Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
      zondag 21 september 2008 @ 01:53:33 #15
    153313 Orwell
    aka Huig Molenaar
    pi_61792759
    quote:
    Op zondag 21 september 2008 01:25 schreef mirved het volgende:
    Citibank de grootste bank van amerika is door financiering uit het midde-oosten gered. Daar gaat je complot. byebye
    waarom zouden er niet een paar bevriende saoedische fat-ass oliesheiks in het complot kunnen zitten..??
    Huig
      zondag 21 september 2008 @ 02:28:14 #16
    150517 SpecialK
    No hesitation, no delay.
    pi_61793006
    en vergeet niet dat dit allemaal uiteindelijk georganiseerd wordt door de greys
    There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
      zondag 21 september 2008 @ 02:32:38 #17
    65837 cerror
    ik kom af en toe
    pi_61793020
    quote:
    Op zondag 21 september 2008 00:24 schreef EldorkoGrande het volgende:
    maar ik durf er grof geld op in te zetten dat het mallotige onzin is ipv discussiewaardige materie.
    Dat is bij 90% van Meki's topics.
    En ik ben goed met statistieken.
    Hoi, ik ben een lamzak met een passie voor flessen wasverzachter.
    Neuk mijn oor en noem me Harry Mulisch
      zondag 21 september 2008 @ 10:05:43 #18
    52357 Lambiekje
    Everything is upside down
    pi_61794455
    Meki heel goed dat je dit onderzoekt.

Ik denk dat mensen hier die wederom zielig lopen te blaten en elk figuur die iets afwijkends zegt wat niet in hun Vinegar Herald staat bestempelen met Lambiekje Gewoon zoveel mogelijk rotzooien.
    Of ik de enige ben die een afwijkende mening heeft over de gang van zaken wat onze maatschappij draaiend houdt. Zo naief.

Ik vind het ronduit triest dat dit soort onderwerpen in BNW terecht komen. FOK is fasctisch. En durft met geen mogelijkheid open te staan voor zaken dat wel degelijk gebeurt in realiteit. Totaal niet lezen wat er nu speelt.

Heb je je verdiept in waarom in 1913 de Federale Bank is onstaan. Waarom het geld niet MEER het goud dekt. Waarom er geen goud meer ligt in Fort Knox. Hoe het kan dat een paar hypotheekleningen de groter banken ter aarde staan te wankelen. Heb je je verdiept in het aanloop naar de beurskrach van 1929. Ik vind het ook hoogst frappant dat het NL banken en Duitste banken meetrekt in de mallaise. Ik denk dat het domino-effect pas net begonnen is.

Er wordt gezegd dat banken garant staan voor 20.000 voor elk account. Maar wat nu als een rits van banken over de kop gaan. Ik kan me niet voorstellen dat iedereen netjes zijn geld krijgt uitbetaald. En als de DNB extra geld gaat bijdrukken dan krijgen we een Zimbabwaanse munt.

Toen is het niet zomaar gebeurd. Nu gebeurt hetzelfde. En wederom is gros te stom om in te zien dat er hele foute spelletjes gespeeld worden.

Wat het aller grootste probleem is dat we een bankaccount MOETEN hebben. Waar je in 1960 nog je geld in een loonzakje mocht ontvangen is dat tegenwoordig gewoon bij wet verboden. Dat je baas je cash uitbetaalt ook al is het belasting gedeelte netjes afgedragen. Uiteraard is de smoes van als mensen 2500 euro in hun portomenee hebben dat ze het direct omzetten naar goederen. Maar wat nou als je er op staat. Zo onvoorzichtig is men nu ook weer niet.

Ik neem aan dat je docus kent als Money as Debt en Money Masters - How International Bankers Gained Control

Keep up the good work!

[ Bericht 2% gewijzigd door Lambiekje op 21-09-2008 23:11:42 ]
    Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
      zondag 21 september 2008 @ 10:08:13 #19
    52357 Lambiekje
    pi_61794482
    quote:
    Op zondag 21 september 2008 02:32 schreef cerror het volgende:

[..]

Dat is bij 90% van Meki's topics.
    En ik ben goed met statistieken.
    96% is goochelen met cijfers. Het is bullshit.
    Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
    pi_61795438
    Over bullshit gesproken: dat heb ik ff verwijderd uit dit topic.
    pi_61817611
    quote:
    Op zaterdag 20 september 2008 23:11 schreef Meki het volgende:
    De kredietcrisis is een complot van de Amerikanen om zoveel andere banken over te nemen. om hun machten in het buitenland te vergroten.

Zo heeft de Amerikaanse overheid nu de macht over zeer belangrijke banken in USA. Waar de Amerikaanse overheid nu met zijn wereldplan doorgaan om de wereld over te nemen.
    [..]

[..]
    .
    [..]
    .

Via deze weg willen ze een crisis over de hele wereld maken, zo moest in Rusland snel de overheid ingrijpen, anders had de Amerikaanse banken Rusland overgenomen.

Er zit hier meer wat achter... meer dan huizencrisis of bankencrisis.. de kapatalisme vervalt dankzij hebzucht
    Leg even uit hoe banken die amper nog geld hebben om zichzelf overeind te houden, Russische banken over kunnen nemen? En de government sponsored enterprises zoals freddie mac en fannie mae, staan zoals de term al doet vermoeden wat dichter bij de overheid dan een regulier bedrijf, alhoewel het wel separate entiteiten zijn. Daardoor worden zij wel gered, en laat de Amerikaanse overheid een Lehman Brothers omdonderen. Wat veel verwarring geeft is de willekeur in het beleid, want ze grepen bij Bear Stearns ook in, dus niemand weet eigenlijk welke banken/instituten de overheid wel het redden waard vindt, en welke niet.

Waar het mis ging, is dat men ging handelen in die sub-prime hypotheken, en deze pakketten vertroebelde met andere producten. (en de ratings van die producten werden weer toegekend door Moody's en S&P, instituten die niet onafhankelijk waren, want de eigenaren waren de grote banken....) En ach, als een paar joe's en jane's es een hypotheek niet terug betalen was het geen ramp, want er zat zoveel overwaarde in die huizen dat ze dat met een gedwongen verkoop zo weer terug pakten. Nu weet dus niemand meer wie op welke producten echt risico loopt, en dus moet men afschrijven, en dat balletje ging trouwens rollen doordat de Amerikaanse overheid strengere boekhoudregels invoerde, waardoor men de courante waarde van de sub-prime producten op de balans moest zetten, en niet de boekwaarde. Moet je maar eens kijken naar de tijdslijn van al dit gedonder, de sneeuwbal begon te rollen toen de grote banken met hun jaarcijfers kwamen..

Maar als dit een masterplan is, waarom worden de grote Amerikaanse banken dan gered door staatsfondsen van landen met veel olie geld, of landen zoals China waar de economie nog wel goed draait?
    Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
      maandag 22 september 2008 @ 10:00:29 #22
    52357 Lambiekje
    pi_61818889
    quote:
    Op maandag 22 september 2008 08:45 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Leg even uit hoe banken die amper nog geld hebben om zichzelf overeind te houden, Russische banken over kunnen nemen? En de government sponsored enterprises zoals freddie mac en fannie mae, staan zoals de term al doet vermoeden wat dichter bij de overheid dan een regulier bedrijf, alhoewel het wel separate entiteiten zijn. Daardoor worden zij wel gered, en laat de Amerikaanse overheid een Lehman Brothers omdonderen. Wat veel verwarring geeft is de willekeur in het beleid, want ze grepen bij Bear Stearns ook in, dus niemand weet eigenlijk welke banken/instituten de overheid wel het redden waard vindt, en welke niet.

Waar het mis ging, is dat men ging handelen in die sub-prime hypotheken, en deze pakketten vertroebelde met andere producten. (en de ratings van die producten werden weer toegekend door Moody's en S&P, instituten die niet onafhankelijk waren, want de eigenaren waren de grote banken....) En ach, als een paar joe's en jane's es een hypotheek niet terug betalen was het geen ramp, want er zat zoveel overwaarde in die huizen dat ze dat met een gedwongen verkoop zo weer terug pakten. Nu weet dus niemand meer wie op welke producten echt risico loopt, en dus moet men afschrijven, en dat balletje ging trouwens rollen doordat de Amerikaanse overheid strengere boekhoudregels invoerde, waardoor men de courante waarde van de sub-prime producten op de balans moest zetten, en niet de boekwaarde. Moet je maar eens kijken naar de tijdslijn van al dit gedonder, de sneeuwbal begon te rollen toen de grote banken met hun jaarcijfers kwamen..

Maar als dit een masterplan is, waarom worden de grote Amerikaanse banken dan gered door staatsfondsen van landen met veel olie geld, of landen zoals China waar de economie nog wel goed draait?
    Ik denk dat dat hypotheekcrisis een dekmantel is om de echte smerig handelszaken te verbloemen.

Wat nu als het miljarden gepompt hebben in Iraq-oorlog wat ettelijke triljarden kost in middels. De oorlog blijkt niet zo productiet te zijn als het lijkt.

Het is raar dat de ene bank wel staatshandje krijgt en de andere express omgeduwd wordt.

Het lijkt me duidelijk dat wij de consument niet het ECHTE verhaal te horen krijgen. Ik kan me niet voorstellen dat een paar lousy hypotheekjes de boel zou laten klappen. Zijn we nu echt zo makkelijk te sussen met het hypotheek-verhaal ?!?

[ Bericht 0% gewijzigd door Lambiekje op 22-09-2008 10:10:11 ]
    pi_61819471
    quote:
    Op maandag 22 september 2008 10:00 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Ik denk dat dat hypotheekcrisis een dekmantel is om de echte smerige handelszaken te verbloemen.

Wat nu als het miljarden gepompt hebben in Iraq-oorlog wat ettelijke triljarden kost in middels. De oorlog blijkt niet zo productiet te zijn als het lijkt.

Het is raar dat de ene bank wel staatshandje krijgt en de andere express omgeduwd wordt.

Het lijkt me duidelijk dat wij de consument niet het ECHTE verhaal te horen krijgen. Ik kan me niet voorstellen dat een paar lousy hypotheekjes de boel zou laten klappen. Zijn we nu echt zo makkelijk te sussen met het hypotheek-verhaal ?!?
    Lousy hypotheekjes? Even ter info, in Nederland hebben we voor ~490 miljard aan hypotheken lopen.. Maar ook ~220 miljard aan spaargeld, dus dat moet er eigenlijk nog van af getrokken worden. Ter vergelijking, het BNP is voor dit jaar berekend op 560 miljard..

En de hypotheekmarkt in Amerika is ~$6,5 triljoen, dus daar is de 900 miljard die laatste golfoorlog tot nu toe heeft gekost ongeveer 1/7e van. Je maakt er maar van wat je wilt, maar we hebben het hier niet over een verloren beurs oid, maar over de hoeksteen van elke moderne economie.
    Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
      maandag 22 september 2008 @ 10:36:02 #24
    100297 teamlead
    Nu met Napoleon complex
    pi_61819530
    Nog los van de getallen: de hypotheekmarkt in de VS is fundamenteel anders dan de hypotheekmarkt in Nederland. De manier van hypotheekverstrekken daar is veel risicovoller. Als het daar misgaat, gaat het grondig mis (blijkt nu ook wel)

En Lambiekje: natuurlijk horen wij niet het hele verhaal met alle nuanceringen etc. De bedrijven zelf hebben er weinig behoefte aan om de vuile was buiten te hangen en voor de media is het ondoenlijk om alles te vertellen. Dat wil nog niet meteen zeggen dat er een complot is
    If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
    Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
    Victory belongs to the most persevering
      maandag 22 september 2008 @ 11:24:43 #25
    132152 Ticker
    En de Watskeburt?!
    pi_61820625
    Toch vind ik de situatie erg toevallig:

Bush - oorlog - geld probleempje.
    - Maybe O.D.B My Long Distance Family -
    "Computer says: no.."
    "Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')