????????????????????????quote:Op donderdag 9 oktober 2008 16:40 schreef peetje64 het volgende:
Onze dochter heeft op 24 september haar urgentieverklaring gekregen.
Gefeliciteerd zou je zeggen maar nu is het volgende het geval.
Zij heeft een heleboel meegemaakt zoals in 1 maand 4 keer bij haar ingebroken en 1 keer hebben criminelen haar hele huisje kort en klein geslagen.
Zij zit nu al sinds februari dit jaar ondergedoken en nu gebeurd er dit.
Nu heeft zij gisteren op een huisje gereageerd en krijgt zij telefoon van de woningbouw vereniging dat er heel veel mensen in Beuningen die in een sloopwoning zitten en die ook een woning nog hebben en dat die mensen eerder aan de beurt zijn als zij.
Weet iemand van jullie wat nu precies een urgentieverklaring inhoud en of het zo is dat die mensen eerder recht hebben op een woning dan zij.
Ze heeft 4 maanden de tijd maar die zijn als er een paar honderd mensen zo een urgentie krijgen zo om.
Bedankt Peetje.
Hulp nodig met Fokken?quote:Geregistreerd op: donderdag 9 oktober 2008 @ 16:15
Laatste bezoek: 35 minuten, 44 seconden geleden.
Aantal posts: 1 (gemiddeld 1 per dag)
quote:Op donderdag 9 oktober 2008 16:40 schreef peetje64 het volgende:
Onze dochter heeft op 24 september haar urgentieverklaring gekregen.
Gefeliciteerd zou je zeggen maar nu is het volgende het geval.
Zij heeft een heleboel meegemaakt zoals in 1 maand 4 keer bij haar ingebroken en 1 keer hebben criminelen haar hele huisje kort en klein geslagen.
Zij zit nu al sinds februari dit jaar ondergedoken en nu gebeurd er dit.
Nu heeft zij gisteren op een huisje gereageerd en krijgt zij telefoon van de woningbouw vereniging dat er heel veel mensen in Beuningen die in een sloopwoning zitten en die ook een woning nog hebben en dat die mensen eerder aan de beurt zijn als zij.
Weet iemand van jullie wat nu precies een urgentieverklaring inhoud en of het zo is dat die mensen eerder recht hebben op een woning dan zij.
Ze heeft 4 maanden de tijd maar die zijn als er een paar honderd mensen zo een urgentie krijgen zo om.
Bedankt Peetje.
Probeer het eens bij R&P of de Klaagbaakquote:
Werk, Geldzaken en Recht is een beter subforum voor deze vraagquote:Op donderdag 9 oktober 2008 17:47 schreef Sally het volgende:
[..]
Probeer het eens bij R&P of de Klaagbaak
Mijn urgentieverklaring heeft gewerkt: ik had met een 3 weken een woning.
Maar da's allemaal offtopic geneuzel![]()
quote:Canada verdwenen door commercieel meningsverschil
Eerder deze week werd de kalender voor 2009 bekendgemaakt, en de Canadese Grand Prix ontbrak hierop. Volgens de organisatie door commerciële geschillen met Bernie Ecclestone. Ze zouden niet in staat zijn de hoge prijs te betalen die de Brit vraagt voor het organiseren van een Grand Prix. Alleen financiële hulp van de regering zou de race terug op de kalender kunnen krijgen.
Paul Wilson, woordvoerder van de race-organisatie, meldde dat er tot voor kort nog altijd onderhandelingen gaande waren tussen de organisatie en Ecclestone, omdat de organisatie de hoge kosten niet meer kon betalen. Deze onderhandelingen zijn echter stopgezet door Ecclestone en de Formule 1-baas haalde de onder fans populaire race ook maar meteen van de kalender.
"Het is waar dat er een commercieel meningsverschil tussen ons bestond", aldus Wilson. "We vinden het erg jammer dat meneer Ecclestone de onderhandelingen heeft stopgezet en op deze manier heeft gereageerd. We zijn een private onderneming en het is voor een organisatie als de onze onmogelijk om aan de huidige vraag van de Formule 1 te voldoen."
"Of het waard is voor de regering om geld in het evenement te stoppen? Geen idee, die vraag moet de regering beantwoorden", antwoordde Wilson op de vraag of het voor de regering rendabel is hulp te bieden aan de organisatie.
quote:Op donderdag 9 oktober 2008 17:54 schreef Googolplexian het volgende:
Ach ja ... op de meeste computers staat F1 voor hulp
flauw
en dan mekkeren dat de kosten naar beneden moetenquote:Op donderdag 9 oktober 2008 19:23 schreef Atreidez het volgende:
Commercieel, dus t gaat om geld.
[..]
quote:Williams man warns that a manufacturer could quit
09/10/2008
Williams chief executive Adam Parr has gone public and admitted what many have been whispering for some time, that a manufacturer could quit F1 in the not too distant future.
"There is a serious possibility that one or two teams may pull out and they could be manufacturer teams," Parr told BBC Oxford. "The assumption is that it would be an independent team but I don't think this is necessarily the case."
The fact is that Pitpass has been warning of such a scenario for some time. While most focus on the independent and smaller teams, such as Williams and Force India, there is the very real fact that the major manufacturers will re-evaluate what they get out of F1 compared to what they put in.
For the teams at the front of the grid, convincing shareholders, boardroom executives and sponsors to continue splashing the cash is not a problem, but for those teams spending millions and millions in order to grab the occasional point and maybe even a once-a-season trip to the podium things are getting harder.
While Honda no longer has to worry about being embarrassed by Super Aguri, the fact is that 2009 is almost certainly going to be make or break for the Brackley team. Should Ross Brawn and the new regulations not see the Japanese team make serious progress, the powers-that-be are sure to reconsider their involvement in the sport, especially if Toyota's upturn continues.
Then there is Renault, where the senior management in France has made no secret of the fact that it will only continue in F1 while the team is capable of competing for wins. While Fernando Alonso's victory in Singapore was most welcome, for the many millions it invests in its F1 project it will want to see its cars dicing with Ferrari and McLaren not Red Bull and Toro Rosso.
However, let's not forget that when Red Bull's Dietrich Mateschitz came into F1 he made it clear that he was only going to be in it for a limited period, at one time "three years" was mentioned. Thankfully, while the 'mother' team is struggling, Toro Rosso pulled off a popular victory at Monza. This in turn has led to Mateschitz admitting that he is reconsidering his previous decision to sell his fifty per cent stake in the Faenza outfit.
However, in the same way that the Austrian might have had a change of heart over Toro Rosso, one day he could well awake and ask himself why he is spending so much money on a sport which has already served its purpose, namely telling the world about his energy drink.
"What is broken in Formula One is, in broad terms, the revenue available to the teams is less than the costs of participating in the sport," added Parr, and Williams has more reason to worry about the future than most.
Being the last remaining independent, the team is already under threat. However, the ongoing financial crisis is hitting many of its sponsors including the Royal Bank of Scotland, not to mention the many Icelandic companies whose names are embalozned on the Toyota-powered car. Names such as All Saints and mydiamonds.com, which are both part of the Icelandic giant, the Baugur Group, which also sponsors the Grove outfit courtesy another of its companies, Hamleys, the London-based toy store.
Worrying times.
quote:Op donderdag 9 oktober 2008 17:54 schreef Googolplexian het volgende:
Ach ja ... op de meeste computers staat F1 voor hulp
flauw
Met andere woorden, het klopt dat ze een contract hadden, maar Montreal kon het niet nakomen, en zoals de meeste commerciele ondernemingen zouden doen, heeft Bernie de stekker er uitgetrokken. Jammer maar helaas. Misschien dat Canada kan bijspringen om te zorgen dat Montreal de afspraken kan nakomen.quote:Paul Wilson, woordvoerder van de race-organisatie, meldde dat er tot voor kort nog altijd onderhandelingen gaande waren tussen de organisatie en Ecclestone, omdat de organisatie de hoge kosten niet meer kon betalen. Deze onderhandelingen zijn echter stopgezet door Ecclestone en de Formule 1-baas haalde de onder fans populaire race ook maar meteen van de kalender.
Dan wordt het toch tijd om de kosten / budgets te beperken om te zorgen dat er anderen kunnen instappen in de F1. Nu is dat eigenlijk alleen mogelijk voor autofabrikanten of de upper rich (FI, RBR+STR).quote:
Ik doelde ook op de combinatie. En vanaf 2010 zouden klantenchassis helemaal verboden worden (nu worden ze nog gedoogdquote:Op vrijdag 10 oktober 2008 11:24 schreef bodylotion het volgende:
Klantenmotoren bestaan al. Klantenchassis ook min of meer.
quote:Oude safetycar-regels keren terug in 2009
Eindelijk afspraken over nieuw systeem
[10-10-2008] Volgend jaar keren de oude safetycar-regels terug. Het huidige systeem, waarin bij het op de baan komen van de safetycar de pitstraat dicht gaat, wordt afgeschaft.
Mooi. Want nu is het echt een ramp.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 18:01 schreef Sinister-D- het volgende:
Het zal tijd worden.... In een al dan niet iets gewijzigde vorm, maar tenminste beter als nu
[..]
Eerder heb ik eens een ideetje opgeworpen voor een constructie als in de MotoGP, waarin je verschillende fabrieksteams hebben die gebruik maken van eigen engineers die in contact staan met de engineers van de fabrikant. Deze zullen ook vaak bij het hoofdteam aanwezig zijn, als er al een hoofdteam is.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 13:07 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ik doelde ook op de combinatie. En vanaf 2010 zouden klantenchassis helemaal verboden worden (nu worden ze nog gedoogd). Maar of dat nu zo'n goed idee is in deze tijd ...
In het verleden (tot jaren 70 werd het gedaan) kon je ook een overjarige auto kopen, en daar je wedstrijden mee rijden. Toen telde alleen de hoogste uitslag mee voor het constructeurskampioenschap. Je zou nu kunnen stellen dat alleen de hoogste twee klasseringen meetellen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 19:43 schreef Xaobotnik het volgende:
Ok, het constructeurskampioenschap zal dan scheef getrokken worden en weinig meer voorstellen vanwege de ongelijke hoeveelheden (tenzij er een limiet wordt opgesteld oid, maar dat heb je in de MotoGP ook niet).
quote:Honda trial 'traffic lights' pitstop system
Friday 10 Oktober at 19:00 : Oct.10 (GMM)
Just as Ferrari abandons its unique 'traffic lights' approach to F1 pitstops, rival team Honda has begun testing a near-identical concept at the scene of the Japanese grand prix
The Brackley based squad does not intend to replace the traditional 'lollipop' system either at Fuji Speedway or elsewhere in 2008
But Honda, led by the former long time Ferrari technical director Ross Brawn, did trial the system during pitstop practice in the pitlane on Thursday
It is believed the system, to be further tested over the forthcoming winter period, is being evaluated in view of a possible debut next season
Meanwhile, it is rumoured in the Fuji paddock that - despite the calamity during Felipe Massa's pitstop in Singapore two weeks ago - Ferrari might reintroduce a tweaked traffic lights system at some point in the future
It is believed that Honda's new system can only trigger a green light if the fuel hose is removed from the car, irrespective of any manual button controls operated by mechanics
Zo zorgt Honda teminste nog een beetje voor spektakelquote:Op vrijdag 10 oktober 2008 20:53 schreef Googolplexian het volgende:
Honda heeft een manier gevonden om langzamer te gaan door naar Ferrari te kijken:
[..]
quote:Raikkonen: Both McLarens hit me
Kimi Raikkonen claimed after the Japanese Grand Prix that he was hit by both McLaren drivers in a controversial first corner incident which cost world championship leader Lewis Hamilton a drive-through penalty in Fuji on Sunday.
The Ferrari driver got a better start from the front row than poleman Hamilton but was forced to run wide by the late-braking McLaren driver, who along with his teammate Heikki Kovalainen failed to exit Turn One on-track. This allowed Robert Kubica and Fernando Alonso to sneak through ahead of all three.
Raikkonen recovered to finish third, but the Finn felt that damage sustained in the first corner incident cost him any chance of a win on Sunday.
"I got a pretty good start but then braking into Turn 1 I was trying to turn and there was first one McLaren and then a second," he said. "Both hit me and I had nowhere to go other than straight. I lost many places and had some damage on the front, I got back on circuit but was behind people.
"I was catching up and getting past some people, then at the pitstop I was behind Robert [Kubica], I was fighting against him. In the last stint I had a few tries to get past him, but always caught him in the last part of the circuit and the main straight.
"He went to the inside and I didn't have anywhere to go, we got side-by-side but I knew that if nobody lifted in Turn 3 I had no option but to run-off the circuit.
"Then my tyres started to grain a bit so I eased off. It was a bit disappointing what happened in the first corner but at least I got to the finish this time."
This was Raikkonen's first finish since the Hungarian Grand Prix five races ago, and while he was relieved to have finally registered a result, the 28-year-old clearly believed he should have achieved more in the race.
"I lost straightaway the front [after the incident], it didn't feel the same any more," he explained. "Heikki [Kovalainen] hit me harder, the front felt quite light, I didn't know I didn't ask if we had damaged something.
"It was okay, but we were missing something to not be fast enough to catch up with the cars in front. Before the second stop I got stuck behind Rubens Barrichello and lost a second. In the end it was quite a difficult race so we got third place and hopefully now we can score better from here."
Raikkonen kan zoveel zeggen, maar Hamilton heeft hem bij de start niet geraakt, zoals hier, hier en hier te zien is. Misschien Kovalainen, maar ook dat betwijfel ik.quote:
Ik heb in het bericht gezet dat het Kovalainen was, dat zegt Kimi zelf in een interview. (zie o.a. GPUpdate).quote:Op zondag 12 oktober 2008 19:29 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Raikkonen kan zoveel zeggen, maar Hamilton heeft hem bij de start niet geraakt, zoals hier, hier en hier te zien is. Misschien Kovalainen, maar ook dat betwijfel ik.
Pffffquote:Alonso willing to help Massa
13 October 2008
Felipe Massa has received the support of double world champion Fernando Alonso as the Brazilian fights for the 2008 F1 championship title. Renault driver Alonso has revealed he will do whatever he can to help Massa winning the championship.
When asked by Spanish reporters if Alonso is willing to help Felipe Massa the Spaniard replied: "Yes, absolutely. If I'm able to help Massa I certainly will."
Felipe Massa finished seventh at the Fuji Speedway while championship leader Lewis Hamilton did not score any points. Massa is, with two races to go, five points behind on Hamilton.
Nog altijd meer dan met Hamiltonquote:Op maandag 13 oktober 2008 14:52 schreef Fir3fly het volgende:
Waarom zou hij Massa willen helpen? Als ik me het goed herinner waren ze vorig jaar niet de beste vrienden...
Bronquote:Alonso: "Ik zal Massa helpen waar ik kan"
13 oktober 2008
In de strijd om de wereldtitel krijgt Felipe Massa tijdens de laatste twee races nog hulp vanuit onverwachte hoek. Renault-coureur Fernando Alonso heeft laten weten de 27-jarige Braziliaan te zullen helpen, als hij daarvoor de kans krijgt.
Op de vraag van de Spaanse sportkrant AS of hij Massa zal helpen om zijn oud-teamgenoot Lewis Hamilton te verslaan, antwoordde de winnaar van de Japanse Grand Prix: "Ja, absoluut. Als ik Massa kan helpen, dan doe ik dat."
Hij gunt het McLaren niet.quote:Op maandag 13 oktober 2008 14:52 schreef Fir3fly het volgende:
Waarom zou hij Massa willen helpen? Als ik me het goed herinner waren ze vorig jaar niet de beste vrienden...
Ik durf te wedden dat dit bericht verdraaid is door de pers.quote:Op maandag 13 oktober 2008 15:05 schreef dapluiz het volgende:
Ja idd, naar mannetje zeg .... Had ie bij Mclaren maar beter moeten zijn als Hamilton
[..]
Bron
Als Kovalainen Massa er dan af ramt is er niets aan de hand.quote:Op maandag 13 oktober 2008 15:24 schreef Trystar het volgende:
[..]
Hamilton er af rammen in de eerste bocht in China én Brazillie
lol.quote:Op maandag 13 oktober 2008 15:27 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Als Kovalainen Massa er dan af ramt is er niets aan de hand.
Dan kan hij nooit zo duur zijn.quote:Op maandag 13 oktober 2008 13:37 schreef Trystar het volgende:
[..]
Zal wel een foutje zijnof je krijgt Piquet er bij
Ik ben het er bij nader inzien wel mee eens, maar het is net op het randje naar mijn idee. Om te kunnen winnen moet je soms gewoon een aggressieve rij-stijl hebben, en daarnaast is het ook leuk om te kijkenquote:Lewis Hamilton maakt zich steeds minder populair bij zijn collega's in de Formule 1. De Britse McLaren-Mercedes-coureur zou er een te agressieve rijstijl op na houden.
Robert Kubica stoort zich al langer aan zijn tegenstander en vindt dat Hamilton het afgelopen weekend op de Fuji Speedway in Japan ook weer te bont maakte.
De Pool heeft liever Felipe Massa als wereldkampioen dan Hamilton. De Brit kwam de laatste tijd in opspraak door Timo Glock, Kimi Räikkönen en Fernando Alonso af te snijden.
Het AD tekende uit Kubica's mond op: "Er zijn twee mogelijkheden: óf iemand rijdt hard maar fair, óf iemand rijdt te agressief en te zelfverzekerd. Wat hij deed op Monza door Glock het gras in te dwingen, of dat Alonso op de rem moest trappen om een botsing te voorkomen, dat is veel te gevaarlijk."
Geen invloed
"De anderen denken er hetzelfde over", zegt hij over zijn medecoureurs. "Maar uiteindelijk kunnen we er alleen over praten. Wanneer iemand ervan overtuigd is dat hij zulke dingen mag doen, dan hebben we verder geen invloed."
De hoofdpersoon in deze rel gaat niet in op de aantijgingen. "Ik praat wel op het asfalt. Ik denk dat iedereen hierover een eigen mening heeft en dat respecteer ik. Verder wil ik er niet op ingaan."
Opzet
Hamilton gaf tegenover de BBC een veeg uit de pan aan Massa, die hem afgelopen weekend voorbleef. "Ik nam de bocht op een normale manier, maar Felipe knokte zich op erg agressieve wijze terug en raakte me. Hier was overduidelijk opzet in het spel", zei Hamilton, die daardoor begon te spinnen en het hele veld voor moest laten gaan. De Brit eindigde uiteindelijk als twaalfde.
Amen.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 11:03 schreef kepler het volgende:
Om te kunnen winnen moet je soms gewoon een aggressieve rij-stijl hebben, en daarnaast is het ook leuk om te kijken
Massa en Raikonen maken het ook wel leukquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 11:09 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Amen.
Hamilton is de enige die dit seizoen het kijken waard maakt.
Als Hamilton er niet zou zijn of 30 punten achter lag dan was er 0,0 aan.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 11:11 schreef kepler het volgende:
[..]
Massa en Raikonen maken het ook wel leuk
Alonso en Kubica trouwens ook
Gewoon een tof seizoen
Tuurlijk, maar dat kan je natuurlijk ook zeggen over Massaquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 11:14 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Als Hamilton er niet zou zijn of 30 punten achter lag dan was er 0,0 aan.
Laten we zeggen dat de huidige situatie IDEAAL is voor Bernie.
Zo spectaculair vind ik Massa niet rijden, afgezien een fuel-hose, ofzo.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 11:20 schreef kepler het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar dat kan je natuurlijk ook zeggen over Massa
ow op die fietsquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 11:23 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Zo spectaculair vind ik Massa niet rijden, afgezien een fuel-hose, ofzo.
Maargoed ... ik ben partijdig ^^
eens, maar dat zeg ik al de hele tijd. De FIA moet meer naar de omstandigheden kijken en minder naar de regelsquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 12:05 schreef Ared het volgende:
ik me alleen toch altijf af, dat als de huidge coureurs Hamilton te agressief vinden, wat er dan gebeurd zou zijn als ze het bijvoorbeeld tegen Gilles Villeneuve, Nigel Mansell, Nelson Piquet, Ayrton Senna en dat soort mannen op hadden moeten nemen.
Maar ja, ik vraag me ook af wat er gebeurd zou zijn als de huidige norm voor drive-throughs toe zou zijn gepast op legendarische gevechten. Denk dat die gevechten dan nu een stuk minder legendarisch zouden zijn geweest.
tsja, altijd leuk als een coureur even politiek niet-correctie uitspraken doet, maar aan de andere kant... dat 'ie zich zelfs na back-to-back overwinningen niet over die situatie van vorig jaar heen kan zetten en zich verlaagd tot zo'n niveau van "wraak", toont wel aan dat hij als mens wat minder volwassen is dan als coureur.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 11:59 schreef -Jean- het volgende:
haha dit vind ik dan wel humor van alonso. Ik ben pro hamilton opzich (vind massa ook een leuke rijder niet daarvan, gun ze het opzich alletwee) , maar dit is een heerlijk niet politiek antwoord. Typisch voorbeeld van: Ik ga hem lekker terug naaien, fuck hun en jullie mogen het allemaal weten.
quote:Verbod op bijtanken tijdens races op komst?
De Formula One Teams Association (FOTA) zal deze week in China vergaderen over een verbod op het bijtanken tijdens de pitstops. Zo meldt het Britse Autosport.
De afgelopen jaren is het al een paar keer misgegaan tijdens een pitstop. Zo reed Felipe Massa in Singapore weg met de brandstofslang nog in de auto. Een verbod op het bijtanken zou dus goed zijn voor de veiligheid van de sport, maar heeft wel grote gevolgen voor het ontwerp van de auto's, aangezien er dan grotere brandstoftanks in de wagens moeten komen. Een andere oplossing waarbij de auto's niet hoeven te worden aangepast, is het inkorten van de races, wat mogelijk weer aansluit bij de ideeën van de FOTA om het Formule 1-weekend volgend jaar flink te veranderen.
De races duren me nu soms te al te kortquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 15:44 schreef Trystar het volgende:
Een andere oplossing waarbij de auto's niet hoeven te worden aangepast, is het inkorten van de races, wat mogelijk weer aansluit bij de ideeën van de FOTA om het Formule 1-weekend volgend jaar flink te veranderen.
Ze kunnen natuurlijk ook een beter systeem proberen te ontwerpen.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 15:44 schreef Trystar het volgende:
De afgelopen jaren is het al een paar keer misgegaan tijdens een pitstop. Zo reed Felipe Massa in Singapore weg met de brandstofslang nog in de auto.
inderdaad, dat de auto pas weg kan als ie ontkoppelt is. Zou niet zo moeilijk moeten zijnquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 18:30 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Ze kunnen natuurlijk ook een beter systeem proberen te ontwerpen.
Bronquote:Toro Rosso to delay Bourdais decision
Scuderia Toro Rosso could hold back on making a decision about Sebastien Bourdais' future with the team until after the end of the season as they ponder their driver options for next year.
The Italian outfit are already looking for a replacement for Sebastian Vettel and Bourdais' future had been uncertain after a difficult middle part to the season.
However, with some strong performance from Bourdais in recent races - including what should have been more points in Japan last weekend – the Frenchman is now looking more likely to be given another chance in 2009.
But team co-owner Gerhard Berger wants to wait a while before finalising his plans – although he admitted that Bourdais was now driving at the level expected of him.
When asked if Bourdais' Fuji performance had boosted the Frenchman's chances for next year, Berger said: "Well, I don't want to say anything at this stage because we have to sort out everything in a quiet way. But that's exactly what we need to see him doing as he did today. It was a good result."
Although Bourdais lost his points-scoring finish in Japan after being punished for a collision with Felipe Massa, Berger is adamant his driver did nothing wrong.
"It was a racing accident," explained Berger. "Bourdais was inside, if Massa had given him two centimetres more space both cars would go around the corner, so I wouldn't think it's Bourdais's mistake at all. But I wouldn't say it was Massa's either. It was a racing accident. Nothing happened anyway – in a racing situation, two cars touching is a normal thing."
When asked if he felt there were too many penalties being handed out at the moment, Berger said: "I don't want to comment on it because it's not where we should discuss this. But I like more to see racing.
"If there are some incidents that are reasonable racing accidents, not something crazy, I would like to see them let it go. Investigations are important, but too many are found guilty."
I second that.. van mij mag ie best naar Renault ook, ipv Piquetquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 20:02 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Bourdais moeten ze er gewoon bijhouden daar.
van mij mag hij naar super aguri! Opgeruimd staat netjes... :-)quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 20:05 schreef Atreidez het volgende:
[..]
I second that.. van mij mag ie best naar Renault ook, ipv Piquet
juistquote:Op maandag 13 oktober 2008 15:27 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Als Kovalainen Massa er dan af ramt is er niets aan de hand.
Bronquote:Mosley legt bezuinigingsvoorstellen bij teams neer
FIA-president Max Mosley heeft de teams middels een brief op de hoogte gebracht van de maatregelen die in zijn ogen moeten worden genomen om de enorme kosten in de Formule 1 terug te dringen. Zo meldt The Times. Mosley liet eerder al weten voorstander te zijn van het invoeren van meer standaardonderdelen in de F1.
Zo wil Mosley dat er vanaf 2010 met standaardmotoren wordt gereden. Ook denkt de Brit aan zaken als standaardwielen en een standaardwielophanging. Vanaf 2013 moet de volledige aandrijving van een Formule 1-wagen worden gestandaardiseerd. "We staan op dit punt open voor nieuwe ideeën", schrijft Mosley. "De enige voorwaarde is dat de kosten van de ontwikkeling, de productie en het onderhoud van de 'powertrain' lager moeten zijn dan nu het geval is en dat de 'powertrains' voor een minimale prijs beschikbaar moeten zijn voor de onafhankelijke teams."
Ook stelt Mosley voor dat de teams in de toekomst niet meer mogen uitgeven dan de televisiegelden die zij ontvangen van de FOM. Dit betekent dat een team tussen de 50 en 65 miljoen euro aan budget zou krijgen. Volgende week komen de teambazen en Mosley in Genève bijeen om over dit pakket aan maatregelen te vergaderen.
Die hebben ze dan blijkbaar niet meer nodig..quote:Op woensdag 15 oktober 2008 13:12 schreef nils7 het volgende:![]()
[..]
Bron
Het enigste wat op zich goed is, is het budget verhaal maar waar moeten teams dan heen met het geld van sponsoren?
Investeren in een nog dikkere windtunnel zodat de topteams nog meer voordeel kunnen halen uit hun aerodynamische pakketquote:Op woensdag 15 oktober 2008 13:12 schreef nils7 het volgende:![]()
[..]
Bron
Het enigste wat op zich goed is, is het budget verhaal maar waar moeten teams dan heen met het geld van sponsoren?
Terechte opmerking!quote:Op woensdag 15 oktober 2008 17:46 schreef bodylotion het volgende:
[..]
Investeren in een nog dikkere windtunnel zodat de topteams nog meer voordeel kunnen halen uit hun aerodynamische pakket
Of bijvoorbeeld via een aparte BV doorsluizen. Zijn vast wel constructies te verzinnen waardoor ze kunnen beschikken over meer geld.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 17:46 schreef bodylotion het volgende:
[..]
Investeren in een nog dikkere windtunnel zodat de topteams nog meer voordeel kunnen halen uit hun aerodynamische pakket
quote:Toch geen Grand Prix van Frankrijk in 2009
Er wordt volgend jaar toch geen Grand Prix van Frankrijk verreden. Zo heeft de Fédération Française du Sport Automobile (FFSA) woensdagavond bekendgemaakt. De race stond voor 28 juni gepland op het circuit van Magny-Cours.
In een verklaring van de FFSA staat: "Om economische redenen hebben we besloten om de Grand Prix van Frankrijk, die gepland stond voor 28 juni 2009, af te gelasten. De FFSA wil iedereen bedanken die de afgelopen jaren de Franse Grand Prix heeft bezocht. De FFSA zal de trouwe fans die reeds een kaartje hadden gekocht voor 2009, hun geld teruggeven. Onze excuses voor het eventuele ongemak."
Door het verdwijnen van de Franse Grand Prix staan er volgend jaar nog maar zeventien races op de Formule 1-kalender, één minder dat dit seizoen.
http://f1.gpupdate.net/nl(...)-mogelijk-ingrijpen/quote:Ik vind eigenlijk dat de wedstrijdleiding zich zo weinig mogelijk moet bemoeien met de actie op de baan, tenzij er echt overduidelijk sprake is van een overtreding. Het is toch zonde dat de uitslag van een race en de uitkomst van een kampioenschap bepaald worden door een paar officials die te weinig verstand van zaken hebben.
Je haalt een goed punt aan!quote:Op woensdag 15 oktober 2008 21:09 schreef voyeur het volgende:
[..]
Terechte opmerking!
Ik zie niet in wat de Fia nu echt wil. Zelfs als je 80% van de F1 standaardiseert kun je met absurde inspanningen op die andere 20% nog steeds een voordeel halen. Sommige teams hebben fantastische simulators en baan tracking tools. Dat geeft je een voordeel en ik zie niet in hoe de Fia investeringen in die dingen kan verbieden. Teams kunnen dat onderbrengen in een 'algemene autosport' divisie omdat het immers in principe ook ten goede komt aan aan andere raceklasses.
De geest is uit de fles sinds de fabrieksteams het als een investering in hun imago zien.
Dat was slechts een voorbeeld van een gebied waarop men zich volledig is gaan storten in de zoektocht naar meer downforce.quote:
quote:Coureurs stellen rijgedrag Hamilton aan de kaak
De coureurs zullen zeker twee zaken ter sprake brengen tijdens de rijdersbriefing op vrijdag. Behalve de inconsistentie van de wedstrijdleiding zullen Jarno Trulli en Mark Webber, beiden voorzitter van de Grand Prix Drivers' Association (GPDA) het rijgedrag van Lewis Hamilton aan de kaak stellen. Volgens hen was het rijgedrag van de McLaren-coureur in Japan niet netjes.
Volgens Trulli had hij in Japan vierde kunnen worden als hij niet was opgehouden door Hamilton, ondanks dat er blauwe vlaggen aan de Brit werden getoond. "Ik ben absoluut niet blij", vertelde hij aan het Britse Autosport. "Ik leidde de race en hij hield me twee ronden lang op. Ik heb hierdoor zo'n 1,5 seconde verloren en als dit niet was gebeurd, had ik na mijn tweede stop misschien voor de Renault (van Nelson Piquet, red.) kunnen komen. Lewis keek niet eens in zijn spiegels. Hij had beter op moeten letten, want zijn race was toch al voorbij."
Collega Webber is niet te spreken over de start van Hamilton, die in de remzone voor de eerste bocht nog van richting veranderde. Volgens Webber is dit onacceptabel. "Je kan niet in een remzone rondrijden zoals hij deed. In 2000 hebben we al een marshal verloren, omdat coureurs van hun lijn veranderden in de remzone. Hier zullen we het echt over moeten hebben."
En daar valt nummer 2 van de kalender.. al mis ik deze een stuk minder als Montreal.quote:Toch geen Grand Prix van Frankrijk in 2009
15 oktober 2008
Er wordt volgend jaar toch geen Grand Prix van Frankrijk verreden. Zo heeft de Fédération Française du Sport Automobile (FFSA) woensdagavond bekendgemaakt. De race stond voor 28 juni gepland op het circuit van Magny-Cours.
In een verklaring van de FFSA staat: "Om economische redenen hebben we besloten om de Grand Prix van Frankrijk, die gepland stond voor 28 juni 2009, af te gelasten. De FFSA wil iedereen bedanken die de afgelopen jaren de Franse Grand Prix heeft bezocht. De FFSA zal de trouwe fans die reeds een kaartje hadden gekocht voor 2009, hun geld teruggeven. Onze excuses voor het eventuele ongemak."
Door het verdwijnen van de Franse Grand Prix staan er volgend jaar nog maar zeventien races op de Formule 1-kalender, één minder dat dit seizoen.
Die stond er lang eerderquote:Op donderdag 16 oktober 2008 23:30 schreef Atreidez het volgende:
http://f1.gpupdate.net/nl(...)n-frankrijk-in-2009/
[..]
En daar valt nummer 2 van de kalender.. al mis ik deze een stuk minder als Montreal.
quote:Op woensdag 15 oktober 2008 21:35 schreef Trystar het volgende:
[quote:
Toch geen Grand Prix van Frankrijk in 2009]
Fisi betaald ze eigen stoeltjequote:Fisichella en Sutil ook in 2009 bij Force India
17 oktober 2008
Giancarlo Fisichella en Adrian Sutil zullen ook in 2009 voor Force India rijden. Zo heeft teameigenaar Vijay Mallya vrijdag bekendgemaakt tijdens een persconferentie.
"We zijn erg tevreden over Adrian en Giancarlo. Zij zullen ook in 2009 voor ons rijden", zo onthulde de Indiase miljardair vrijdag op een persbijeenkomst in China.
Fisichella is momenteel bezig aan zijn eerste jaar bij Force India. Sutil rijdt al twee seizoenen bij het team uit Silverstone, dat vorig jaar nog door het leven ging als Spyker F1. Beide coureurs hebben dit seizoen nog geen punten behaald.
Zou die soms willen samenvoegen met A1gp ofzoquote:FIA begint aanbesteding standaardmotor
Mosley lijkt zin door te drijven
[17-10-2008] In een kort maar veelbetekenend persbericht heeft de FIA vandaag bekendgemaakt van start te gaan met de aanbesteding voor het leveren van een standaardmotor voor de Formule 1 vanaf 2010. Eerder deze week ging het alleen nog om plannen, nu lijkt de FIA de knoop al doorgehakt te hebben.
De continuïteit, de ervaring van Fisico die er voor zorgt dat de auto geen 10 seconden langzamer is dan de rest van het veld. En natuurlijk Fisico's domme uitstapjes langs de baan die voor een hoog amusements gehalte zorgen + bijbehorende reclame die dan te zien is op tvquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 12:59 schreef Atreidez het volgende:
Dacht al dat ik er overheen had gelezen ... Heb ik wel vaker bij posts van Trystar![]()
http://f1.gpupdate.net/nl(...)009-bij-force-india/
[..]
Fisi betaald ze eigen stoeltjeIk snap niet waarom ze die gast nog aanhouden...
Da's wel de droom van de FIA natuurlijk, een heel veld met alleen maar Ferrari's. Hoeven ze geen rare beslissingen meer te nemen, er wint altijd een Ferrari.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 13:53 schreef Sinister-D- het volgende:
Zou die soms willen samenvoegen met A1gp ofzo![]()
Ik ben erg benieuwd naar volgend jaarquote:Toyota onthult nieuwe bolide po 16 januari
Het Japans Duitse team van Toyota zal volgend jaar haar bolide op 16 januari aan de pers tonen, zo heeft het team van Toyota laten weten.
Waar de nieuwe bolide wordt getoont is niet bekend gemaakt, maar waarschijnlijk zal dat gewoon in de thuisbasis zijn in Keulen in Duitsland.
Launch data 2009
Team - datum
ToyotaF1 - 16 januari
Gepost op 18/10/2008 09:05 door: Redactie
We kunnen ook gewoon de F1 schrappen en de A1 in de zomer laten rijdenquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 15:29 schreef Ared het volgende:
[..]
Da's wel de droom van de FIA natuurlijk, een heel veld met alleen maar Ferrari's. Hoeven ze geen rare beslissingen meer te nemen, er wint altijd een Ferrari.
(Humor, jongens, humor. Er staat een smiley achter...)
Zijn toch echt verschillend naar mijn idee.quote:Op zondag 19 oktober 2008 16:42 schreef Googolplexian het volgende:
Het valt je niet op dat de laatste twee hetzelfde zijn?
Verder gaaf gedaan
Dus Hamilton heeft 24 punten volgens jou? (14% van 170=23,8)quote:Op zondag 19 oktober 2008 16:47 schreef ElmarO het volgende:
Bij de op één na laatste gaat het om het totaal dat iedere coureur maximaal kan halen. Op dit moment dus 17×10 punten=170. En welk percentage ze daar dus van hebben behaald.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |