abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62264505
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 16:40 schreef peetje64 het volgende:
Onze dochter heeft op 24 september haar urgentieverklaring gekregen.
Gefeliciteerd zou je zeggen maar nu is het volgende het geval.
Zij heeft een heleboel meegemaakt zoals in 1 maand 4 keer bij haar ingebroken en 1 keer hebben criminelen haar hele huisje kort en klein geslagen.
Zij zit nu al sinds februari dit jaar ondergedoken en nu gebeurd er dit.
Nu heeft zij gisteren op een huisje gereageerd en krijgt zij telefoon van de woningbouw vereniging dat er heel veel mensen in Beuningen die in een sloopwoning zitten en die ook een woning nog hebben en dat die mensen eerder aan de beurt zijn als zij.
Weet iemand van jullie wat nu precies een urgentieverklaring inhoud en of het zo is dat die mensen eerder recht hebben op een woning dan zij.
Ze heeft 4 maanden de tijd maar die zijn als er een paar honderd mensen zo een urgentie krijgen zo om.
Bedankt Peetje.
????????????????????????

Klinkt lullig maar ik snap de link met F1 niet zo.
quote:
Geregistreerd op: donderdag 9 oktober 2008 @ 16:15
Laatste bezoek: 35 minuten, 44 seconden geleden.
Aantal posts: 1 (gemiddeld 1 per dag)
Hulp nodig met Fokken?
Calm down, please!
pi_62264716
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 16:40 schreef peetje64 het volgende:
Onze dochter heeft op 24 september haar urgentieverklaring gekregen.
Gefeliciteerd zou je zeggen maar nu is het volgende het geval.
Zij heeft een heleboel meegemaakt zoals in 1 maand 4 keer bij haar ingebroken en 1 keer hebben criminelen haar hele huisje kort en klein geslagen.
Zij zit nu al sinds februari dit jaar ondergedoken en nu gebeurd er dit.
Nu heeft zij gisteren op een huisje gereageerd en krijgt zij telefoon van de woningbouw vereniging dat er heel veel mensen in Beuningen die in een sloopwoning zitten en die ook een woning nog hebben en dat die mensen eerder aan de beurt zijn als zij.
Weet iemand van jullie wat nu precies een urgentieverklaring inhoud en of het zo is dat die mensen eerder recht hebben op een woning dan zij.
Ze heeft 4 maanden de tijd maar die zijn als er een paar honderd mensen zo een urgentie krijgen zo om.
Bedankt Peetje.
  donderdag 9 oktober 2008 @ 17:43:53 #205
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_62265058
Verkeerd topic uitgekozen
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_62265147
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 17:43 schreef Sinister-D- het volgende:
Verkeerd topic uitgekozen
Probeer het eens bij R&P of de Klaagbaak
Mijn urgentieverklaring heeft gewerkt: ik had met een 3 weken een woning.

Maar da's allemaal offtopic geneuzel
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 9 oktober 2008 @ 17:53:08 #207
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_62265272
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 17:47 schreef Sally het volgende:

[..]

Probeer het eens bij R&P of de Klaagbaak
Mijn urgentieverklaring heeft gewerkt: ik had met een 3 weken een woning.

Maar da's allemaal offtopic geneuzel
Werk, Geldzaken en Recht is een beter subforum voor deze vraag
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_62265303
Ach ja ... op de meeste computers staat F1 voor hulp

flauw
Calm down, please!
  donderdag 9 oktober 2008 @ 18:10:10 #209
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_62265669
alle (electronische) hulpmiddelen zijn vanag seizoen 2008 verboden
Please, make yourself uncomfortable.
pi_62267006
quote:
Canada verdwenen door commercieel meningsverschil

Eerder deze week werd de kalender voor 2009 bekendgemaakt, en de Canadese Grand Prix ontbrak hierop. Volgens de organisatie door commerciële geschillen met Bernie Ecclestone. Ze zouden niet in staat zijn de hoge prijs te betalen die de Brit vraagt voor het organiseren van een Grand Prix. Alleen financiële hulp van de regering zou de race terug op de kalender kunnen krijgen.

Paul Wilson, woordvoerder van de race-organisatie, meldde dat er tot voor kort nog altijd onderhandelingen gaande waren tussen de organisatie en Ecclestone, omdat de organisatie de hoge kosten niet meer kon betalen. Deze onderhandelingen zijn echter stopgezet door Ecclestone en de Formule 1-baas haalde de onder fans populaire race ook maar meteen van de kalender.

"Het is waar dat er een commercieel meningsverschil tussen ons bestond", aldus Wilson. "We vinden het erg jammer dat meneer Ecclestone de onderhandelingen heeft stopgezet en op deze manier heeft gereageerd. We zijn een private onderneming en het is voor een organisatie als de onze onmogelijk om aan de huidige vraag van de Formule 1 te voldoen."

"Of het waard is voor de regering om geld in het evenement te stoppen? Geen idee, die vraag moet de regering beantwoorden", antwoordde Wilson op de vraag of het voor de regering rendabel is hulp te bieden aan de organisatie.
pi_62267170
Commercieel, dus t gaat om geld.
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 17:54 schreef Googolplexian het volgende:
Ach ja ... op de meeste computers staat F1 voor hulp

flauw
Where facts are few, experts are many.
  donderdag 9 oktober 2008 @ 19:38:16 #212
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_62267541
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 19:23 schreef Atreidez het volgende:
Commercieel, dus t gaat om geld.
[..]


en dan mekkeren dat de kosten naar beneden moeten
Please, make yourself uncomfortable.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 10 oktober 2008 @ 01:17:58 #213
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_62277079
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_62278240
FP2 is NU, he
Calm down, please!
pi_62278793
Nou ik nog nog mooi de laatste beelden mee pakken...
pi_62280335
quote:
Williams man warns that a manufacturer could quit

09/10/2008

Williams chief executive Adam Parr has gone public and admitted what many have been whispering for some time, that a manufacturer could quit F1 in the not too distant future.

"There is a serious possibility that one or two teams may pull out and they could be manufacturer teams," Parr told BBC Oxford. "The assumption is that it would be an independent team but I don't think this is necessarily the case."

The fact is that Pitpass has been warning of such a scenario for some time. While most focus on the independent and smaller teams, such as Williams and Force India, there is the very real fact that the major manufacturers will re-evaluate what they get out of F1 compared to what they put in.

For the teams at the front of the grid, convincing shareholders, boardroom executives and sponsors to continue splashing the cash is not a problem, but for those teams spending millions and millions in order to grab the occasional point and maybe even a once-a-season trip to the podium things are getting harder.

While Honda no longer has to worry about being embarrassed by Super Aguri, the fact is that 2009 is almost certainly going to be make or break for the Brackley team. Should Ross Brawn and the new regulations not see the Japanese team make serious progress, the powers-that-be are sure to reconsider their involvement in the sport, especially if Toyota's upturn continues.

Then there is Renault, where the senior management in France has made no secret of the fact that it will only continue in F1 while the team is capable of competing for wins. While Fernando Alonso's victory in Singapore was most welcome, for the many millions it invests in its F1 project it will want to see its cars dicing with Ferrari and McLaren not Red Bull and Toro Rosso.

However, let's not forget that when Red Bull's Dietrich Mateschitz came into F1 he made it clear that he was only going to be in it for a limited period, at one time "three years" was mentioned. Thankfully, while the 'mother' team is struggling, Toro Rosso pulled off a popular victory at Monza. This in turn has led to Mateschitz admitting that he is reconsidering his previous decision to sell his fifty per cent stake in the Faenza outfit.

However, in the same way that the Austrian might have had a change of heart over Toro Rosso, one day he could well awake and ask himself why he is spending so much money on a sport which has already served its purpose, namely telling the world about his energy drink.

"What is broken in Formula One is, in broad terms, the revenue available to the teams is less than the costs of participating in the sport," added Parr, and Williams has more reason to worry about the future than most.

Being the last remaining independent, the team is already under threat. However, the ongoing financial crisis is hitting many of its sponsors including the Royal Bank of Scotland, not to mention the many Icelandic companies whose names are embalozned on the Toyota-powered car. Names such as All Saints and mydiamonds.com, which are both part of the Icelandic giant, the Baugur Group, which also sponsors the Grove outfit courtesy another of its companies, Hamleys, the London-based toy store.

Worrying times.
Calm down, please!
pi_62280526
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 17:54 schreef Googolplexian het volgende:
Ach ja ... op de meeste computers staat F1 voor hulp

flauw
Zou ze serieus zo gedacht hebben?
Serieus probleem natuurlijk, maar je leest toch even een topic? (jaja, 1e post op het forum... dus mss toch een doos van de bovenste plank )

Oh: je grapje: lol lol
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_62280799
quote:
Paul Wilson, woordvoerder van de race-organisatie, meldde dat er tot voor kort nog altijd onderhandelingen gaande waren tussen de organisatie en Ecclestone, omdat de organisatie de hoge kosten niet meer kon betalen. Deze onderhandelingen zijn echter stopgezet door Ecclestone en de Formule 1-baas haalde de onder fans populaire race ook maar meteen van de kalender.
Met andere woorden, het klopt dat ze een contract hadden, maar Montreal kon het niet nakomen, en zoals de meeste commerciele ondernemingen zouden doen, heeft Bernie de stekker er uitgetrokken. Jammer maar helaas. Misschien dat Canada kan bijspringen om te zorgen dat Montreal de afspraken kan nakomen.
pi_62282320
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 09:49 schreef Googolplexian het volgende:

[..]


Dan wordt het toch tijd om de kosten / budgets te beperken om te zorgen dat er anderen kunnen instappen in de F1. Nu is dat eigenlijk alleen mogelijk voor autofabrikanten of de upper rich (FI, RBR+STR).

Mochten er teams uitvallen (door hoge budgetten en tegenvallende resultaten) moeten er natuurlijk wel andere teams voor in de plaats komen want een F1 met minder dan 10 team (of 20 wagens) is natuurlijk geen F1.

Dus een motoren fabrikant dat motor en versnellingsbak voor weinig levert aan andere teams zou een welkome aanvulling zijn. Of klantenchassis en klantenmotoren natuurlijk.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 11:24:31 #221
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_62282480
Klantenmotoren bestaan al. Klantenchassis ook min of meer.
Please, make yourself uncomfortable.
pi_62285151
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 11:24 schreef bodylotion het volgende:
Klantenmotoren bestaan al. Klantenchassis ook min of meer.
Ik doelde ook op de combinatie. En vanaf 2010 zouden klantenchassis helemaal verboden worden (nu worden ze nog gedoogd ). Maar of dat nu zo'n goed idee is in deze tijd ...
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 18:01:04 #223
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_62293139
Het zal tijd worden.... In een al dan niet iets gewijzigde vorm, maar tenminste beter als nu
quote:
Oude safetycar-regels keren terug in 2009
Eindelijk afspraken over nieuw systeem

[10-10-2008] Volgend jaar keren de oude safetycar-regels terug. Het huidige systeem, waarin bij het op de baan komen van de safetycar de pitstraat dicht gaat, wordt afgeschaft.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 18:57:13 #224
131304 Game_Error
Vol verwachting...
pi_62294323
Goeie zaak
ff wachten nog
pi_62295337
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 18:01 schreef Sinister-D- het volgende:
Het zal tijd worden.... In een al dan niet iets gewijzigde vorm, maar tenminste beter als nu
[..]


Mooi. Want nu is het echt een ramp.
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 19:43:22 #226
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_62295412
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 13:07 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Ik doelde ook op de combinatie. En vanaf 2010 zouden klantenchassis helemaal verboden worden (nu worden ze nog gedoogd ). Maar of dat nu zo'n goed idee is in deze tijd ...
Eerder heb ik eens een ideetje opgeworpen voor een constructie als in de MotoGP, waarin je verschillende fabrieksteams hebben die gebruik maken van eigen engineers die in contact staan met de engineers van de fabrikant. Deze zullen ook vaak bij het hoofdteam aanwezig zijn, als er al een hoofdteam is.
Ok, het constructeurskampioenschap zal dan scheef getrokken worden en weinig meer voorstellen vanwege de ongelijke hoeveelheden (tenzij er een limiet wordt opgesteld oid, maar dat heb je in de MotoGP ook niet).
Het gaat dan wel om volledige auto's die worden overgenomen. Maar dan moeten de officiele fabrieksteams het wel dulden dat andere teams het beter doen dan hunzelf, wat we ook regelmatig in de MotoGP zien.
Maar goed, dat is met verschillende constructies ook wel te voorkomen (bijv. de klantenteams en zusterteams een ouder chassis geven of updates wat later oid.). Om de F1 goedkoop te houden en toch een volwaardige klasse te houden denk ik dat men niet zo restrictief met dergelijke constructies moet omgaan.
Ok, de teams die perse alles op eigen kracht willen doen zullen op termijn onder de druk bezwijken. Maar dat liever dan een gestandaardiseerde zooi.
Een ander probleem is dat het instappen van nieuwe teams dan ook langs de fabrikanten moet gaan omdat een van hun waarschijnlijk een auto moet leveren (tenzij het een nieuwe fabrikant betreft of een privateer die denkt het op eigen houtje te kunnen, maar dat wordt dus minder waarschijnlijk).
pi_62296642
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 19:43 schreef Xaobotnik het volgende:
Ok, het constructeurskampioenschap zal dan scheef getrokken worden en weinig meer voorstellen vanwege de ongelijke hoeveelheden (tenzij er een limiet wordt opgesteld oid, maar dat heb je in de MotoGP ook niet).
In het verleden (tot jaren 70 werd het gedaan) kon je ook een overjarige auto kopen, en daar je wedstrijden mee rijden. Toen telde alleen de hoogste uitslag mee voor het constructeurskampioenschap. Je zou nu kunnen stellen dat alleen de hoogste twee klasseringen meetellen.
pi_62296861
Honda heeft een manier gevonden om langzamer te gaan door naar Ferrari te kijken:
quote:
Honda trial 'traffic lights' pitstop system
Friday 10 Oktober at 19:00 : Oct.10 (GMM)

Just as Ferrari abandons its unique 'traffic lights' approach to F1 pitstops, rival team Honda has begun testing a near-identical concept at the scene of the Japanese grand prix

The Brackley based squad does not intend to replace the traditional 'lollipop' system either at Fuji Speedway or elsewhere in 2008

But Honda, led by the former long time Ferrari technical director Ross Brawn, did trial the system during pitstop practice in the pitlane on Thursday

It is believed the system, to be further tested over the forthcoming winter period, is being evaluated in view of a possible debut next season

Meanwhile, it is rumoured in the Fuji paddock that - despite the calamity during Felipe Massa's pitstop in Singapore two weeks ago - Ferrari might reintroduce a tweaked traffic lights system at some point in the future

It is believed that Honda's new system can only trigger a green light if the fuel hose is removed from the car, irrespective of any manual button controls operated by mechanics
Calm down, please!
pi_62297158
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 20:53 schreef Googolplexian het volgende:
Honda heeft een manier gevonden om langzamer te gaan door naar Ferrari te kijken:
[..]


Zo zorgt Honda teminste nog een beetje voor spektakel
pi_62331481
quote:
Raikkonen: Both McLarens hit me

Kimi Raikkonen claimed after the Japanese Grand Prix that he was hit by both McLaren drivers in a controversial first corner incident which cost world championship leader Lewis Hamilton a drive-through penalty in Fuji on Sunday.

The Ferrari driver got a better start from the front row than poleman Hamilton but was forced to run wide by the late-braking McLaren driver, who along with his teammate Heikki Kovalainen failed to exit Turn One on-track. This allowed Robert Kubica and Fernando Alonso to sneak through ahead of all three.

Raikkonen recovered to finish third, but the Finn felt that damage sustained in the first corner incident cost him any chance of a win on Sunday.

"I got a pretty good start but then braking into Turn 1 I was trying to turn and there was first one McLaren and then a second," he said. "Both hit me and I had nowhere to go other than straight. I lost many places and had some damage on the front, I got back on circuit but was behind people.

"I was catching up and getting past some people, then at the pitstop I was behind Robert [Kubica], I was fighting against him. In the last stint I had a few tries to get past him, but always caught him in the last part of the circuit and the main straight.

"He went to the inside and I didn't have anywhere to go, we got side-by-side but I knew that if nobody lifted in Turn 3 I had no option but to run-off the circuit.

"Then my tyres started to grain a bit so I eased off. It was a bit disappointing what happened in the first corner but at least I got to the finish this time."

This was Raikkonen's first finish since the Hungarian Grand Prix five races ago, and while he was relieved to have finally registered a result, the 28-year-old clearly believed he should have achieved more in the race.

"I lost straightaway the front [after the incident], it didn't feel the same any more," he explained. "Heikki [Kovalainen] hit me harder, the front felt quite light, I didn't know I didn't ask if we had damaged something.

"It was okay, but we were missing something to not be fast enough to catch up with the cars in front. Before the second stop I got stuck behind Rubens Barrichello and lost a second. In the end it was quite a difficult race so we got third place and hopefully now we can score better from here."
pi_62332774
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 18:22 schreef Trystar het volgende:

[..]


Raikkonen kan zoveel zeggen, maar Hamilton heeft hem bij de start niet geraakt, zoals hier, hier en hier te zien is. Misschien Kovalainen, maar ook dat betwijfel ik.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_62333860
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 19:29 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Raikkonen kan zoveel zeggen, maar Hamilton heeft hem bij de start niet geraakt, zoals hier, hier en hier te zien is. Misschien Kovalainen, maar ook dat betwijfel ik.
Ik heb in het bericht gezet dat het Kovalainen was, dat zegt Kimi zelf in een interview. (zie o.a. GPUpdate).
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  zondag 12 oktober 2008 @ 20:53:23 #233
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_62334838
Kimi moet niet zeiken. Zelf reed die de vorige race bekant Glock dood
  maandag 13 oktober 2008 @ 13:24:13 #234
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_62349273


Renault Mousepadje kopen bij Autoweek?
pi_62349470
Waar is de prijs op gebaseerd?
Where facts are few, experts are many.
pi_62349638
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 13:31 schreef Atreidez het volgende:
Waar is de prijs op gebaseerd?
Zal wel een foutje zijn of je krijgt Piquet er bij
pi_62351524
quote:
Alonso willing to help Massa
13 October 2008

Felipe Massa has received the support of double world champion Fernando Alonso as the Brazilian fights for the 2008 F1 championship title. Renault driver Alonso has revealed he will do whatever he can to help Massa winning the championship.

When asked by Spanish reporters if Alonso is willing to help Felipe Massa the Spaniard replied: "Yes, absolutely. If I'm able to help Massa I certainly will."

Felipe Massa finished seventh at the Fuji Speedway while championship leader Lewis Hamilton did not score any points. Massa is, with two races to go, five points behind on Hamilton.
Pffff Va Cagare!
Where facts are few, experts are many.
  maandag 13 oktober 2008 @ 14:52:28 #238
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_62351615
Waarom zou hij Massa willen helpen? Als ik me het goed herinner waren ze vorig jaar niet de beste vrienden...
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 13 oktober 2008 @ 14:55:46 #239
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_62351709
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 14:52 schreef Fir3fly het volgende:
Waarom zou hij Massa willen helpen? Als ik me het goed herinner waren ze vorig jaar niet de beste vrienden...
Nog altijd meer dan met Hamilton !
Please, make yourself uncomfortable.
  maandag 13 oktober 2008 @ 14:58:51 #240
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_62351793
Goed punt.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 13 oktober 2008 @ 14:58:54 #241
37554 CloseToTheEdge
I get up, I get down
pi_62351795
Hij is nog steeds verbolgen over z'n mislukte seizoen bij McLaren
pi_62351952
Ja idd, naar mannetje zeg .... Had ie bij Mclaren maar beter moeten zijn als Hamilton
quote:
Alonso: "Ik zal Massa helpen waar ik kan"
13 oktober 2008

In de strijd om de wereldtitel krijgt Felipe Massa tijdens de laatste twee races nog hulp vanuit onverwachte hoek. Renault-coureur Fernando Alonso heeft laten weten de 27-jarige Braziliaan te zullen helpen, als hij daarvoor de kans krijgt.

Op de vraag van de Spaanse sportkrant AS of hij Massa zal helpen om zijn oud-teamgenoot Lewis Hamilton te verslaan, antwoordde de winnaar van de Japanse Grand Prix: "Ja, absoluut. Als ik Massa kan helpen, dan doe ik dat."
Bron
pi_62352064
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 14:52 schreef Fir3fly het volgende:
Waarom zou hij Massa willen helpen? Als ik me het goed herinner waren ze vorig jaar niet de beste vrienden...
Hij gunt het McLaren niet.

Ik wil nu het bericht op FOK!sport hierneer zetten, maar de poster heeft het nog niet geplaatst
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_62352099
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 15:05 schreef dapluiz het volgende:
Ja idd, naar mannetje zeg .... Had ie bij Mclaren maar beter moeten zijn als Hamilton
[..]

Bron
Ik durf te wedden dat dit bericht verdraaid is door de pers.
pi_62352401
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 14:49 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Pffff Va Cagare!
Hamilton er af rammen in de eerste bocht in China én Brazillie
pi_62352501
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 15:24 schreef Trystar het volgende:

[..]

Hamilton er af rammen in de eerste bocht in China én Brazillie
Als Kovalainen Massa er dan af ramt is er niets aan de hand.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_62352597
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 15:27 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Als Kovalainen Massa er dan af ramt is er niets aan de hand.
lol.
Ik vind het maar onzin van Alonso, hij is dus zó anti McLaren dat ie Massa wil gaan helpen
  maandag 13 oktober 2008 @ 16:46:19 #248
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_62354793
Alonso wilt ook vrienden met Ferrari blijven natuurlijk he
Please, make yourself uncomfortable.
pi_62357462
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 13:37 schreef Trystar het volgende:

[..]

Zal wel een foutje zijn of je krijgt Piquet er bij
Dan kan hij nooit zo duur zijn.
pi_62365783
Sorry jong's: Punten ronde 16 later
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 14 oktober 2008 @ 00:41:30 #251
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_62367001
ik mag die Alonso steeds meer
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 11:03:52 #252
34586 kepler
No bounce, no play
pi_62371573
http://www.nu.nl/news/178(...)ij_met_Hamilton.html
quote:
Lewis Hamilton maakt zich steeds minder populair bij zijn collega's in de Formule 1. De Britse McLaren-Mercedes-coureur zou er een te agressieve rijstijl op na houden.

Robert Kubica stoort zich al langer aan zijn tegenstander en vindt dat Hamilton het afgelopen weekend op de Fuji Speedway in Japan ook weer te bont maakte.

De Pool heeft liever Felipe Massa als wereldkampioen dan Hamilton. De Brit kwam de laatste tijd in opspraak door Timo Glock, Kimi Räikkönen en Fernando Alonso af te snijden.

Het AD tekende uit Kubica's mond op: "Er zijn twee mogelijkheden: óf iemand rijdt hard maar fair, óf iemand rijdt te agressief en te zelfverzekerd. Wat hij deed op Monza door Glock het gras in te dwingen, of dat Alonso op de rem moest trappen om een botsing te voorkomen, dat is veel te gevaarlijk."

Geen invloed

"De anderen denken er hetzelfde over", zegt hij over zijn medecoureurs. "Maar uiteindelijk kunnen we er alleen over praten. Wanneer iemand ervan overtuigd is dat hij zulke dingen mag doen, dan hebben we verder geen invloed."

De hoofdpersoon in deze rel gaat niet in op de aantijgingen. "Ik praat wel op het asfalt. Ik denk dat iedereen hierover een eigen mening heeft en dat respecteer ik. Verder wil ik er niet op ingaan."

Opzet

Hamilton gaf tegenover de BBC een veeg uit de pan aan Massa, die hem afgelopen weekend voorbleef. "Ik nam de bocht op een normale manier, maar Felipe knokte zich op erg agressieve wijze terug en raakte me. Hier was overduidelijk opzet in het spel", zei Hamilton, die daardoor begon te spinnen en het hele veld voor moest laten gaan. De Brit eindigde uiteindelijk als twaalfde.
Ik ben het er bij nader inzien wel mee eens, maar het is net op het randje naar mijn idee. Om te kunnen winnen moet je soms gewoon een aggressieve rij-stijl hebben, en daarnaast is het ook leuk om te kijken
The line is a dot to you!
pi_62371725
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 11:03 schreef kepler het volgende:

Om te kunnen winnen moet je soms gewoon een aggressieve rij-stijl hebben, en daarnaast is het ook leuk om te kijken
Amen.

Hamilton is de enige die dit seizoen het kijken waard maakt.
Calm down, please!
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 11:11:26 #254
34586 kepler
No bounce, no play
pi_62371769
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 11:09 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Amen.

Hamilton is de enige die dit seizoen het kijken waard maakt.
Massa en Raikonen maken het ook wel leuk
Alonso en Kubica trouwens ook

Gewoon een tof seizoen
The line is a dot to you!
pi_62371871
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 11:11 schreef kepler het volgende:

[..]

Massa en Raikonen maken het ook wel leuk
Alonso en Kubica trouwens ook

Gewoon een tof seizoen
Als Hamilton er niet zou zijn of 30 punten achter lag dan was er 0,0 aan.
Laten we zeggen dat de huidige situatie IDEAAL is voor Bernie.
Calm down, please!
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 11:20:39 #256
34586 kepler
No bounce, no play
pi_62372075
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 11:14 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Als Hamilton er niet zou zijn of 30 punten achter lag dan was er 0,0 aan.
Laten we zeggen dat de huidige situatie IDEAAL is voor Bernie.
Tuurlijk, maar dat kan je natuurlijk ook zeggen over Massa
The line is a dot to you!
pi_62372152
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 11:20 schreef kepler het volgende:

[..]

Tuurlijk, maar dat kan je natuurlijk ook zeggen over Massa
Zo spectaculair vind ik Massa niet rijden, afgezien een fuel-hose, ofzo.
Maargoed ... ik ben partijdig ^^
Calm down, please!
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 11:25:52 #258
34586 kepler
No bounce, no play
pi_62372226
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 11:23 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Zo spectaculair vind ik Massa niet rijden, afgezien een fuel-hose, ofzo.
Maargoed ... ik ben partijdig ^^
ow op die fiets

Qua rij-stijl is Hamilton inderdaad leuker om te kijken, maar dat heeft niks met de spanning in het WK te maken. Alhoewel ik Massa ook wel leuk vond om te zien deze GP (niet in positieve zin )
The line is a dot to you!
pi_62373224
haha dit vind ik dan wel humor van alonso. Ik ben pro hamilton opzich (vind massa ook een leuke rijder niet daarvan, gun ze het opzich alletwee) , maar dit is een heerlijk niet politiek antwoord. Typisch voorbeeld van: Ik ga hem lekker terug naaien, fuck hun en jullie mogen het allemaal weten.
Losers always whine about there best.Winners go home and fuck the prom queen!
pi_62373379
ik me alleen toch altijf af, dat als de huidge coureurs Hamilton te agressief vinden, wat er dan gebeurd zou zijn als ze het bijvoorbeeld tegen Gilles Villeneuve, Nigel Mansell, Nelson Piquet, Ayrton Senna en dat soort mannen op hadden moeten nemen.

Maar ja, ik vraag me ook af wat er gebeurd zou zijn als de huidige norm voor drive-throughs toe zou zijn gepast op legendarische gevechten. Denk dat die gevechten dan nu een stuk minder legendarisch zouden zijn geweest.
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 12:10:31 #261
34586 kepler
No bounce, no play
pi_62373541
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 12:05 schreef Ared het volgende:
ik me alleen toch altijf af, dat als de huidge coureurs Hamilton te agressief vinden, wat er dan gebeurd zou zijn als ze het bijvoorbeeld tegen Gilles Villeneuve, Nigel Mansell, Nelson Piquet, Ayrton Senna en dat soort mannen op hadden moeten nemen.

Maar ja, ik vraag me ook af wat er gebeurd zou zijn als de huidige norm voor drive-throughs toe zou zijn gepast op legendarische gevechten. Denk dat die gevechten dan nu een stuk minder legendarisch zouden zijn geweest.
eens, maar dat zeg ik al de hele tijd. De FIA moet meer naar de omstandigheden kijken en minder naar de regels
The line is a dot to you!
pi_62373684
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 11:59 schreef -Jean- het volgende:
haha dit vind ik dan wel humor van alonso. Ik ben pro hamilton opzich (vind massa ook een leuke rijder niet daarvan, gun ze het opzich alletwee) , maar dit is een heerlijk niet politiek antwoord. Typisch voorbeeld van: Ik ga hem lekker terug naaien, fuck hun en jullie mogen het allemaal weten.
tsja, altijd leuk als een coureur even politiek niet-correctie uitspraken doet, maar aan de andere kant... dat 'ie zich zelfs na back-to-back overwinningen niet over die situatie van vorig jaar heen kan zetten en zich verlaagd tot zo'n niveau van "wraak", toont wel aan dat hij als mens wat minder volwassen is dan als coureur.

Daarnaast is wat hij voorstelt nog een graadje verbodener dan gebruik maken van teamorders, en alleen al het uitspreken van de intentie zou hem op een reprimande moeten komen te staan van de FIA, als je het mij vraagt.
pi_62379175
quote:
Verbod op bijtanken tijdens races op komst?

De Formula One Teams Association (FOTA) zal deze week in China vergaderen over een verbod op het bijtanken tijdens de pitstops. Zo meldt het Britse Autosport.

De afgelopen jaren is het al een paar keer misgegaan tijdens een pitstop. Zo reed Felipe Massa in Singapore weg met de brandstofslang nog in de auto. Een verbod op het bijtanken zou dus goed zijn voor de veiligheid van de sport, maar heeft wel grote gevolgen voor het ontwerp van de auto's, aangezien er dan grotere brandstoftanks in de wagens moeten komen. Een andere oplossing waarbij de auto's niet hoeven te worden aangepast, is het inkorten van de races, wat mogelijk weer aansluit bij de ideeën van de FOTA om het Formule 1-weekend volgend jaar flink te veranderen.
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 16:25:45 #264
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_62380187
.

Lijkt me het meest gepast. Maar gelukkig zullen de meeste van die voorstellen er niet door komen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 14 oktober 2008 @ 16:34:52 #265
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_62380443
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 16:37:26 #266
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_62380526
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 15:44 schreef Trystar het volgende:

Een andere oplossing waarbij de auto's niet hoeven te worden aangepast, is het inkorten van de races, wat mogelijk weer aansluit bij de ideeën van de FOTA om het Formule 1-weekend volgend jaar flink te veranderen.

De races duren me nu soms te al te kort
Vind trouwens dat in de hoogste tak van autosport er geen sprintraces oid moeten komen, het blijft het hoogste niveau en daar horen lange races bij.

Daarnaast zijn de onderlinge verschillen tussen de auto's zo groot dat een kortere race ook saaier wordt, omdat winnen in de formule 1 van meer factoren afhangt dan van een snelle coureur.
Please, make yourself uncomfortable.
pi_62383343
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 15:44 schreef Trystar het volgende:

De afgelopen jaren is het al een paar keer misgegaan tijdens een pitstop. Zo reed Felipe Massa in Singapore weg met de brandstofslang nog in de auto.
Ze kunnen natuurlijk ook een beter systeem proberen te ontwerpen.
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 18:44:15 #268
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_62383647
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 18:30 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Ze kunnen natuurlijk ook een beter systeem proberen te ontwerpen.
inderdaad, dat de auto pas weg kan als ie ontkoppelt is. Zou niet zo moeilijk moeten zijn
Please, make yourself uncomfortable.
pi_62384478
quote:
Toro Rosso to delay Bourdais decision

Scuderia Toro Rosso could hold back on making a decision about Sebastien Bourdais' future with the team until after the end of the season as they ponder their driver options for next year.

The Italian outfit are already looking for a replacement for Sebastian Vettel and Bourdais' future had been uncertain after a difficult middle part to the season.

However, with some strong performance from Bourdais in recent races - including what should have been more points in Japan last weekend – the Frenchman is now looking more likely to be given another chance in 2009.

But team co-owner Gerhard Berger wants to wait a while before finalising his plans – although he admitted that Bourdais was now driving at the level expected of him.

When asked if Bourdais' Fuji performance had boosted the Frenchman's chances for next year, Berger said: "Well, I don't want to say anything at this stage because we have to sort out everything in a quiet way. But that's exactly what we need to see him doing as he did today. It was a good result."

Although Bourdais lost his points-scoring finish in Japan after being punished for a collision with Felipe Massa, Berger is adamant his driver did nothing wrong.

"It was a racing accident," explained Berger. "Bourdais was inside, if Massa had given him two centimetres more space both cars would go around the corner, so I wouldn't think it's Bourdais's mistake at all. But I wouldn't say it was Massa's either. It was a racing accident. Nothing happened anyway – in a racing situation, two cars touching is a normal thing."

When asked if he felt there were too many penalties being handed out at the moment, Berger said: "I don't want to comment on it because it's not where we should discuss this. But I like more to see racing.

"If there are some incidents that are reasonable racing accidents, not something crazy, I would like to see them let it go. Investigations are important, but too many are found guilty."
Bron
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 20:02:10 #270
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_62385759
Bourdais moeten ze er gewoon bijhouden daar.
pi_62385854
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 20:02 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Bourdais moeten ze er gewoon bijhouden daar.
I second that.. van mij mag ie best naar Renault ook, ipv Piquet
Where facts are few, experts are many.
pi_62386511
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 20:05 schreef Atreidez het volgende:

[..]

I second that.. van mij mag ie best naar Renault ook, ipv Piquet
van mij mag hij naar super aguri! Opgeruimd staat netjes... :-)
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 20:41:34 #273
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_62386753
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 15:27 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Als Kovalainen Massa er dan af ramt is er niets aan de hand.
juist
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  woensdag 15 oktober 2008 @ 13:12:42 #274
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_62402211
quote:
Mosley legt bezuinigingsvoorstellen bij teams neer

FIA-president Max Mosley heeft de teams middels een brief op de hoogte gebracht van de maatregelen die in zijn ogen moeten worden genomen om de enorme kosten in de Formule 1 terug te dringen. Zo meldt The Times. Mosley liet eerder al weten voorstander te zijn van het invoeren van meer standaardonderdelen in de F1.

Zo wil Mosley dat er vanaf 2010 met standaardmotoren wordt gereden. Ook denkt de Brit aan zaken als standaardwielen en een standaardwielophanging. Vanaf 2013 moet de volledige aandrijving van een Formule 1-wagen worden gestandaardiseerd. "We staan op dit punt open voor nieuwe ideeën", schrijft Mosley. "De enige voorwaarde is dat de kosten van de ontwikkeling, de productie en het onderhoud van de 'powertrain' lager moeten zijn dan nu het geval is en dat de 'powertrains' voor een minimale prijs beschikbaar moeten zijn voor de onafhankelijke teams."

Ook stelt Mosley voor dat de teams in de toekomst niet meer mogen uitgeven dan de televisiegelden die zij ontvangen van de FOM. Dit betekent dat een team tussen de 50 en 65 miljoen euro aan budget zou krijgen. Volgende week komen de teambazen en Mosley in Genève bijeen om over dit pakket aan maatregelen te vergaderen.
Bron

Het enigste wat op zich goed is, is het budget verhaal maar waar moeten teams dan heen met het geld van sponsoren?
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_62408679
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 13:12 schreef nils7 het volgende:

[..]

Bron

Het enigste wat op zich goed is, is het budget verhaal maar waar moeten teams dan heen met het geld van sponsoren?
Die hebben ze dan blijkbaar niet meer nodig..
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  woensdag 15 oktober 2008 @ 17:46:05 #276
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_62410450
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 13:12 schreef nils7 het volgende:

[..]

Bron

Het enigste wat op zich goed is, is het budget verhaal maar waar moeten teams dan heen met het geld van sponsoren?
Investeren in een nog dikkere windtunnel zodat de topteams nog meer voordeel kunnen halen uit hun aerodynamische pakket
Please, make yourself uncomfortable.
  woensdag 15 oktober 2008 @ 21:09:20 #277
798 voyeur
bemoeit zich
pi_62416028
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 17:46 schreef bodylotion het volgende:

[..]

Investeren in een nog dikkere windtunnel zodat de topteams nog meer voordeel kunnen halen uit hun aerodynamische pakket
Terechte opmerking!

Ik zie niet in wat de Fia nu echt wil. Zelfs als je 80% van de F1 standaardiseert kun je met absurde inspanningen op die andere 20% nog steeds een voordeel halen. Sommige teams hebben fantastische simulators en baan tracking tools. Dat geeft je een voordeel en ik zie niet in hoe de Fia investeringen in die dingen kan verbieden. Teams kunnen dat onderbrengen in een 'algemene autosport' divisie omdat het immers in principe ook ten goede komt aan aan andere raceklasses.

De geest is uit de fles sinds de fabrieksteams het als een investering in hun imago zien.
Here we are now, entertain us.
pi_62416146
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 17:46 schreef bodylotion het volgende:

[..]

Investeren in een nog dikkere windtunnel zodat de topteams nog meer voordeel kunnen halen uit hun aerodynamische pakket
Of bijvoorbeeld via een aparte BV doorsluizen. Zijn vast wel constructies te verzinnen waardoor ze kunnen beschikken over meer geld.
pi_62416844
quote:
Toch geen Grand Prix van Frankrijk in 2009

Er wordt volgend jaar toch geen Grand Prix van Frankrijk verreden. Zo heeft de Fédération Française du Sport Automobile (FFSA) woensdagavond bekendgemaakt. De race stond voor 28 juni gepland op het circuit van Magny-Cours.

In een verklaring van de FFSA staat: "Om economische redenen hebben we besloten om de Grand Prix van Frankrijk, die gepland stond voor 28 juni 2009, af te gelasten. De FFSA wil iedereen bedanken die de afgelopen jaren de Franse Grand Prix heeft bezocht. De FFSA zal de trouwe fans die reeds een kaartje hadden gekocht voor 2009, hun geld teruggeven. Onze excuses voor het eventuele ongemak."

Door het verdwijnen van de Franse Grand Prix staan er volgend jaar nog maar zeventien races op de Formule 1-kalender, één minder dat dit seizoen.
pi_62417557
Nou mooi, kan mooi cannada er voor op

Omg echt alle oude circuits gaan van de callender...
  woensdag 15 oktober 2008 @ 22:03:15 #281
34586 kepler
No bounce, no play
pi_62417721
quote:
Ik vind eigenlijk dat de wedstrijdleiding zich zo weinig mogelijk moet bemoeien met de actie op de baan, tenzij er echt overduidelijk sprake is van een overtreding. Het is toch zonde dat de uitslag van een race en de uitkomst van een kampioenschap bepaald worden door een paar officials die te weinig verstand van zaken hebben.
http://f1.gpupdate.net/nl(...)-mogelijk-ingrijpen/

Ben ik het wel helemaal mee eens

(column van Jan Lammers)
The line is a dot to you!
pi_62423002
En nog meer voer voor de wel of niet-terechte straffen in de GP van Japan!

[F1] Grand Prix van Japan - Fuji Speedway # 2
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_62423175
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  donderdag 16 oktober 2008 @ 09:35:47 #284
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_62426795
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 21:09 schreef voyeur het volgende:

[..]

Terechte opmerking!

Ik zie niet in wat de Fia nu echt wil. Zelfs als je 80% van de F1 standaardiseert kun je met absurde inspanningen op die andere 20% nog steeds een voordeel halen. Sommige teams hebben fantastische simulators en baan tracking tools. Dat geeft je een voordeel en ik zie niet in hoe de Fia investeringen in die dingen kan verbieden. Teams kunnen dat onderbrengen in een 'algemene autosport' divisie omdat het immers in principe ook ten goede komt aan aan andere raceklasses.

De geest is uit de fles sinds de fabrieksteams het als een investering in hun imago zien.
Je haalt een goed punt aan!
Het grote geld gaat echt niet zomaar wegstromen uit de Formule 1.
Je hebt dit eigenlijk afgelopen jaren al kunnen zien op een kleinere schaal: Bepaalde ontwikkelingen mbt. de auto's zijn sterk aan banden gelegd. Maar er wordt altijd weer een ander aspect aan de bolide gevonden waarop een team met veel geld kan excelleren door er gigantisch veel R&D geld in te pompen (of door out-of-the-box thinking, zie X-wings).

Denk aan het ontstaan van alle vleugeltjes, chimneys, vikingshorens, X-Wings etc. etc.
pi_62431060
Die zijn volgend jaar allemaal weg.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 16 oktober 2008 @ 15:37:01 #286
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_62436147
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 16 oktober 2008 @ 16:50:33 #287
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_62438200
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 12:26 schreef NED het volgende:
Die zijn volgend jaar allemaal weg.
Dat was slechts een voorbeeld van een gebied waarop men zich volledig is gaan storten in de zoektocht naar meer downforce.
Nu die dingen allemaal verboden zijn gaat men ongetwijfeld weer op zoek naar iets nieuws.
pi_62439875
quote:
Coureurs stellen rijgedrag Hamilton aan de kaak

De coureurs zullen zeker twee zaken ter sprake brengen tijdens de rijdersbriefing op vrijdag. Behalve de inconsistentie van de wedstrijdleiding zullen Jarno Trulli en Mark Webber, beiden voorzitter van de Grand Prix Drivers' Association (GPDA) het rijgedrag van Lewis Hamilton aan de kaak stellen. Volgens hen was het rijgedrag van de McLaren-coureur in Japan niet netjes.

Volgens Trulli had hij in Japan vierde kunnen worden als hij niet was opgehouden door Hamilton, ondanks dat er blauwe vlaggen aan de Brit werden getoond. "Ik ben absoluut niet blij", vertelde hij aan het Britse Autosport. "Ik leidde de race en hij hield me twee ronden lang op. Ik heb hierdoor zo'n 1,5 seconde verloren en als dit niet was gebeurd, had ik na mijn tweede stop misschien voor de Renault (van Nelson Piquet, red.) kunnen komen. Lewis keek niet eens in zijn spiegels. Hij had beter op moeten letten, want zijn race was toch al voorbij."

Collega Webber is niet te spreken over de start van Hamilton, die in de remzone voor de eerste bocht nog van richting veranderde. Volgens Webber is dit onacceptabel. "Je kan niet in een remzone rondrijden zoals hij deed. In 2000 hebben we al een marshal verloren, omdat coureurs van hun lijn veranderden in de remzone. Hier zullen we het echt over moeten hebben."
pi_62440494
Die uitspraak van Webber vind ik ook zeer tendentieus. Het was niet alsof Hamilton levens in gevaar heeft gebracht, laat staan die van een marshall. De vergelijking met de situatie van toen slaat nergens op.
pi_62448320
http://f1.gpupdate.net/nl(...)n-frankrijk-in-2009/
quote:
Toch geen Grand Prix van Frankrijk in 2009
15 oktober 2008


Er wordt volgend jaar toch geen Grand Prix van Frankrijk verreden. Zo heeft de Fédération Française du Sport Automobile (FFSA) woensdagavond bekendgemaakt. De race stond voor 28 juni gepland op het circuit van Magny-Cours.

In een verklaring van de FFSA staat: "Om economische redenen hebben we besloten om de Grand Prix van Frankrijk, die gepland stond voor 28 juni 2009, af te gelasten. De FFSA wil iedereen bedanken die de afgelopen jaren de Franse Grand Prix heeft bezocht. De FFSA zal de trouwe fans die reeds een kaartje hadden gekocht voor 2009, hun geld teruggeven. Onze excuses voor het eventuele ongemak."

Door het verdwijnen van de Franse Grand Prix staan er volgend jaar nog maar zeventien races op de Formule 1-kalender, één minder dat dit seizoen.
En daar valt nummer 2 van de kalender.. al mis ik deze een stuk minder als Montreal.
Where facts are few, experts are many.
pi_62448524
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 23:30 schreef Atreidez het volgende:
http://f1.gpupdate.net/nl(...)n-frankrijk-in-2009/
[..]

En daar valt nummer 2 van de kalender.. al mis ik deze een stuk minder als Montreal.
Die stond er lang eerder
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 21:35 schreef Trystar het volgende:

[quote:

Toch geen Grand Prix van Frankrijk in 2009]
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_62457859
Dacht al dat ik er overheen had gelezen ... Heb ik wel vaker bij posts van Trystar

http://f1.gpupdate.net/nl(...)009-bij-force-india/
quote:
Fisichella en Sutil ook in 2009 bij Force India
17 oktober 2008

Giancarlo Fisichella en Adrian Sutil zullen ook in 2009 voor Force India rijden. Zo heeft teameigenaar Vijay Mallya vrijdag bekendgemaakt tijdens een persconferentie.

"We zijn erg tevreden over Adrian en Giancarlo. Zij zullen ook in 2009 voor ons rijden", zo onthulde de Indiase miljardair vrijdag op een persbijeenkomst in China.

Fisichella is momenteel bezig aan zijn eerste jaar bij Force India. Sutil rijdt al twee seizoenen bij het team uit Silverstone, dat vorig jaar nog door het leven ging als Spyker F1. Beide coureurs hebben dit seizoen nog geen punten behaald.
Fisi betaald ze eigen stoeltje Ik snap niet waarom ze die gast nog aanhouden...
Where facts are few, experts are many.
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 13:53:46 #293
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_62459390
Wat een lachertje weer
quote:
FIA begint aanbesteding standaardmotor
Mosley lijkt zin door te drijven

[17-10-2008] In een kort maar veelbetekenend persbericht heeft de FIA vandaag bekendgemaakt van start te gaan met de aanbesteding voor het leveren van een standaardmotor voor de Formule 1 vanaf 2010. Eerder deze week ging het alleen nog om plannen, nu lijkt de FIA de knoop al doorgehakt te hebben.
Zou die soms willen samenvoegen met A1gp ofzo

Wanneer hupt mosley eens een ravijn in met z'n ideetjes
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 12:59 schreef Atreidez het volgende:
Dacht al dat ik er overheen had gelezen ... Heb ik wel vaker bij posts van Trystar

http://f1.gpupdate.net/nl(...)009-bij-force-india/
[..]

Fisi betaald ze eigen stoeltje Ik snap niet waarom ze die gast nog aanhouden...
De continuïteit, de ervaring van Fisico die er voor zorgt dat de auto geen 10 seconden langzamer is dan de rest van het veld. En natuurlijk Fisico's domme uitstapjes langs de baan die voor een hoog amusements gehalte zorgen + bijbehorende reclame die dan te zien is op tv

[ Bericht 19% gewijzigd door Sinister-D- op 17-10-2008 13:59:28 ]
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_62462094
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 13:53 schreef Sinister-D- het volgende:
Zou die soms willen samenvoegen met A1gp ofzo
Da's wel de droom van de FIA natuurlijk, een heel veld met alleen maar Ferrari's. Hoeven ze geen rare beslissingen meer te nemen, er wint altijd een Ferrari.

(Humor, jongens, humor. Er staat een smiley achter...)
pi_62479072
quote:
Toyota onthult nieuwe bolide po 16 januari
Het Japans Duitse team van Toyota zal volgend jaar haar bolide op 16 januari aan de pers tonen, zo heeft het team van Toyota laten weten.

Waar de nieuwe bolide wordt getoont is niet bekend gemaakt, maar waarschijnlijk zal dat gewoon in de thuisbasis zijn in Keulen in Duitsland.

Launch data 2009
Team - datum
ToyotaF1 - 16 januari


Gepost op 18/10/2008 09:05 door: Redactie
Ik ben erg benieuwd naar volgend jaar
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 11:15:00 #296
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_62480169
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 15:29 schreef Ared het volgende:

[..]

Da's wel de droom van de FIA natuurlijk, een heel veld met alleen maar Ferrari's. Hoeven ze geen rare beslissingen meer te nemen, er wint altijd een Ferrari.

(Humor, jongens, humor. Er staat een smiley achter...)
We kunnen ook gewoon de F1 schrappen en de A1 in de zomer laten rijden
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_62481755
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_62505823
En in de categorie nutteloze statistieken ben ik alvast bezig met een vergelijking ten opzichte van vorig seizoen. Zo kun je welke teams het qua punten beter of minder hebben gedaan. En welke teams nog een kans hebben om zich te verbeteren tijdens de GP van Brazilië.




Zoals je kunt zien zijn Toyota, BMW Sauber en STR de grootste stijgers. McLaren en Ferrari springen er vooral negatief uit.

Nu de coureurs:



Kubica is hier de grote winnaar. Aan de hand van de vorige grafiek is het logisch dat Vettel, Trulli en Glock ook sterke stijgers zijn. En Kovalainen is logischerwijs ook gestegen na zijn overstap naar McLaren. Alonso zoals verwacht de grootste daler.

Nu de percentages van behaalde overwinningen per team/coureur.



Percentage van het totaal aantal behalen punten per team. Op dit moment 17×18 punten=306.


Totaal aantal te behalen punten per coureur is op het moment 17×10=170


Totaal aantal te verdelen punten: (10+8+6+5+4+3+2+1)×17=663


[ Bericht 0% gewijzigd door ElmarO op 19-10-2008 16:39:19 (Verkeerd aantal overwinningen ingevuld :@) ]
pi_62506252


Het valt je niet op dat de laatste twee hetzelfde zijn?

Verder gaaf gedaan
Calm down, please!
pi_62506368
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 16:42 schreef Googolplexian het volgende:


Het valt je niet op dat de laatste twee hetzelfde zijn?

Verder gaaf gedaan
Zijn toch echt verschillend naar mijn idee.

Bij de op één na laatste gaat het om het totaal dat iedere coureur maximaal kan halen. Op dit moment dus 17×10 punten=170. En welk percentage ze daar dus van hebben behaald.

In de laatste gaat het om het percentage van het totaal aantal punten dat er per race wordt verdeeld en welk stuk iedere coureur daar dus uit heeft genomen. Dus (10+8+6+5+4+3+2+1)×17=663.

-Edit-
Je hebt gelijk. Verkeerde soort grafiek gekozen.

[ Bericht 6% gewijzigd door ElmarO op 19-10-2008 16:57:35 ]
pi_62506438
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 16:47 schreef ElmarO het volgende:
Bij de op één na laatste gaat het om het totaal dat iedere coureur maximaal kan halen. Op dit moment dus 17×10 punten=170. En welk percentage ze daar dus van hebben behaald.

Dus Hamilton heeft 24 punten volgens jou? (14% van 170=23,8)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')