Kimi zat gewoon op de racelijn in Spa. En als je dat van de baan duwen noemt, moet je ook naar de actie van Webber kijken toen Massa hem gisteren rechts voorbij wilde. Die ging ook drie keer naar rechts. Dan is het feit dat Massa over de lijn van de pitsstraat reed volgens deze redenering veelal de fout van Webber. Overigens ragde ook Lewis over de witte lijn van de pitssstraat toen ie in de tweede ronde binnenkwam en daar kwam ie ook mee weg.quote:Op maandag 13 oktober 2008 20:17 schreef kepler het volgende:
[..]
tja, dan was de situatie in Belgie bijna hetzelfde (daar zaten ze ook naast elkaar). Hierbij duwde hij Hamilton ook van de baan. Is dat dan ook een bewust onbezonnen actie omdat Raikonen perse zijn plek wilde verdedigen ondanks dat hij veel langzamer was?
Het was gewoon een race-incident, dat veel vaker gebeurt bij de start. Waarom Hamilton daarvoor opeens wel gestraft wordt is in mijn ogen gewoon vreemd.
Haha, die is leuk! Montoya kreeg hier om onverklaarbare redenen een straf!quote:Op maandag 13 oktober 2008 20:58 schreef kepler het volgende:
Heb je misschien filmpjes van die incidenten? Ik kan alleen een grote startcrash vinden van 1994, maar ik zie niet echt wat er nu fout gaat bij Hakkinen
Ook eentje van Montoya vs Schumacher op Sepang, waar Schumacher Montoya buiten de baan duwt. Daar heeft tie vast geen straf voor gekregen
Dan had ik het verkeerd begrepen, maar ik bedoelde dan wel weer hetzelfdequote:Op zondag 12 oktober 2008 19:50 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Nee ik haalde het gevecht met Webber aan, waarbij Massa over het rood/witte verdriijvingsvlak ging om Webber in te halen terwijl er op dat moment (hypothetisch) iemand uit de pits had kunnen komen. Massa had diegene nooit kunnen zien en diegene Massa ook nooit. Het verdrijvingsvlak is er niet voor niets en het was dus gewoon een gevaarlijke actie, waar hij best voor bestraft had mogen worden.
Ik denk ook wel dat de persoonlijke veto tussen Mosley en Ron Dennis mee speelt voor de FIA alle beslissingen vallen in het nadeel van McLaren uit.quote:Op maandag 13 oktober 2008 10:53 schreef Sally het volgende:
[..]
Het lijkt er wel op![]()
Na de zeven vette jaren met Schumi I, toen was het overigens ook niet echt spannend, zoekt de FIA naar een nieuwe manier...
was niet zo'n handige actie inderdaad, levert wel leuk TV opquote:Op woensdag 15 oktober 2008 12:17 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Wat jammer dat dat filmpje niet wat langer onboard blijft bij Lewis; die vliegt er dus in de tweede bocht ook gewoon weer af. Van drie naar zes in een bocht. En wat een flatspot, zeg: erg dom van Lewis.
Hamilton neemt de beide Ferrari's ook mee in de eerste bocht en dat is - bewust of onbewust - niet zo heel erg netjesquote:Op woensdag 15 oktober 2008 10:59 schreef kepler het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)n_nader_bekeken.html
Betere beelden van alle incidenten in Japan. Het is zo toch echt wel duidelijk dat Hamilton zich compleet verremd tijdens de start, maar ik vind het nog steeds onzin om daar iemand voor te straffen.
Verder is ook te zien dat Massa Bourdais volgens mij helemaal nooit heeft gezien. Zodra hij dat tikje krijgt zie je hem echt verbaasd opzij kijken
Boeiend nu is de uitslag wat gunstiger voor Massaquote:Op woensdag 15 oktober 2008 13:04 schreef bodylotion het volgende:
[..]
Hamilton neemt de beide Ferrari's ook mee in de eerste bocht en dat is - bewust of onbewust - niet zo heel erg netjes
Dat van Bourdes slaat werkelijk nergens op. Zelfs al had hij een ronde achter gelegen, dan nog.
Lekker objectief weerquote:Op woensdag 15 oktober 2008 13:18 schreef nils7 het volgende:
[..]
Boeiend nu is de uitslag wat gunstiger voor Massa![]()
1 puntje extra gekregen hierdoor...
Wedstrijdleiding![]()
Ik ben gewoon hamilton fan heurquote:
Denk je dat de fabrieksteams intresse hebben om met een en de zelfde motor te rijden?quote:Op woensdag 15 oktober 2008 17:44 schreef bodylotion het volgende:
die FIA maakt het in ieder geval spannend
ik weet niet of je op mijn bericht reageert , maar ik zie daar toch echt geen onboard beelden bij bourdais , ja alleen dat zijschot vanaf massa maar niet vanuit de cockpit zoals bij de andere acties.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 19:20 schreef Peterselieman het volgende:
Ehm, kijk eens hier: [F1] Grand Prix van Japan - Fuji Speedway # 2
En Heiki denkt nog ff wat verder door te kunnen douwen.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 13:04 schreef bodylotion het volgende:
[..]
Hamilton neemt de beide Ferrari's ook mee in de eerste bocht en dat is - bewust of onbewust - niet zo heel erg netjes![]()
Dat slaat inderdaad nergens op. Bourdais deed daaar compleet niets verkeerd!quote:Dat van Bourdes slaat werkelijk nergens op. Zelfs al had hij een ronde achter gelegen, dan nog.
Mja, de beelden vanaf de auto van Massa zeggen denk ik al genoeg.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 19:28 schreef Swindler het volgende:
ik weet niet of je op mijn bericht reageert , maar ik zie daar toch echt geen onboard beelden bij bourdais , ja alleen dat zijschot vanaf massa maar niet vanuit de cockpit zoals bij de andere acties.
Ik doel op de penalties die in het voordeel zijn van Ferrariquote:Op woensdag 15 oktober 2008 17:46 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Denk je dat de fabrieksteams intresse hebben om met een en de zelfde motor te rijden?
gooide de deur dichtquote:Op woensdag 15 oktober 2008 22:20 schreef vosss het volgende:
Nouja, Hamilton gooide de deur anders ook behoorlijk dicht terwijl hij had kunnen verwachten dat Massa daar nog aan de binnenkant zou kunnen zitten.
Dat is gewoon dom rijden. Je weet dat er iemand KAN zitten, dan laat gewoon een klein beetje ruimte en je zit safe.
Maar dat doet die domme neger niet.
quote:Op woensdag 15 oktober 2008 23:05 schreef bodylotion het volgende:
[ afbeelding ]
DAAR hoort Massa gewoon niet te rijden
Is de regel niet dat je met twee wielen binnen de witte lijn moet blijven, anders is het afsnijden?
wel het topic lezen he sallyquote:Op donderdag 16 oktober 2008 00:58 schreef Sally het volgende:
Weer voer voor de discussies!![]()
FIA geeft beelden van Fuji vrij
Welk topic? Dit? Ik doe niet andersquote:
die link was al 2 keer geplaatstquote:Op donderdag 16 oktober 2008 14:25 schreef Sally het volgende:
[..]
Welk topic? Dit? Ik doe niet anders
Dat was me dan niet opgevallen... Maar ik plaats hier een link naar het FOK!sport berichtquote:Op donderdag 16 oktober 2008 16:02 schreef Swindler het volgende:
[..]
die link was al 2 keer geplaatst
Precies wat ik dus keer op keer zeg. Het was wachten op het moment dat hij ook daadwerkelijk gouden regels ging overschrijden, want de coureurs hebben al vaker en eerder hun ongenoegen geuit. Nogmaals, een onervaren F1-coureur in een topteam is vragen om problemen. Een snelle auto is leuk, maar ook je karakter en rijstijl is van levensbelang. Daarom moet je ook gewoon onderaan beginnen vind ik. En toch zijn mensen hier het daar nog mee oneens, en vinden ze het allemaal maar onzinquote:Op donderdag 16 oktober 2008 16:39 schreef ColtZ40 het volgende:
http://f1.gpupdate.net/nl(...)amilton-aan-de-kaak/
Als je zo geėrgerd bent, en dat zijn de andere coureurs, is dat niet zo vreemd te noemen. Daarom ook wordt de reden tot ingrijpen steeds belangrijker. Andere rijders gaan denken, dat kan ik ook wel op die manier, en gaan dat ook doen. Dan is al het werk op basis van veiligheid verloren tijd geweest, voordat je het weet begin je weer bij vooraf aan.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 17:59 schreef kepler het volgende:
Dan mogen ze de rijstijl van Massa ook wel aan de kaak stellen, want dat was in Japan ook totaal niet netjes
quote:Op donderdag 16 oktober 2008 18:09 schreef Fir3fly het volgende:
Verschil is dat Hamilton het hele jaar al aan het beuken is.
quote:Volgens hen was het rijgedrag van de McLaren-coureur in Japan niet netjes.
Nog voor het begin van de race was Kubica al aan het klagen over de rijstijl van een McLaren coureur.quote:
dat maakt niet uit natuurlijk. Omdat Pietje het doet mag Jantje het ook doenquote:Op donderdag 16 oktober 2008 18:16 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Als je zo geėrgerd bent, en dat zijn de andere coureurs, is dat niet zo vreemd te noemen. Daarom ook wordt de reden tot ingrijpen steeds belangrijker. Andere rijders gaan denken, dat kan ik ook wel op die manier, en gaan dat ook doen. Dan is al het werk op basis van veiligheid verloren tijd geweest, voordat je het weet begin je weer bij vooraf aan.
Glock en Monza? Met dik 250+ iemand bijna letterlijk het gras op duwen in een bocht niet gevaarlijk?quote:Zo extreem gevaarlijk vind ik hem niet rijden
Als Glock daar niet van het gas was gegaan was ie vol de baan afgevlogen.quote:Natuurlijk moet je niet mensen van de baan rammen, of andere coureurs echt bewust in gevaar brengen.
Nee, nog niet erover, omdat andere mensen liever eieren voor hun geld kiezenquote:Maar het blijft autosport en daar horen gevaarlijke situaties bij. Hamilton zijn acties zijn mijn inziens net op randje geweest, maar nog niet erover.
Webber haalt Monza ook aan in het artikel op autosport.com. Dit artikel is ook wat uitgebreider dan die van GPUpdate.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 20:22 schreef kepler het volgende:
Die actie op Glock was inderdaad wel gevaarlijk, maar daar hadden ze dan toen iets over moeten zeggen. Wat ik van het artikel begrijp is dat het om zijn acties in Japan gaat. Maar hij is echt niet de enige die iemand buiten de baan heeft geduwd, zie bv dat filmpje tussen Montoya en Schumacher waarbij Schumacher duidelijk Montoya van de baan duwt(ik kan me ook nog een incident in de Eau Rouge herinneren, weet alleen niet meer welke coureurs. Volgens mij Coulthard en Webber?)
heel dat artikel is al een stuk milder en heeft het over gedrag van de coureurs in het algemeen, waarbij ze nu Hamilton eruit pikken omdat dat opvalt de laatste tijd. We zullen morgen vast niet horen hoe dat gesprek is gegaanquote:Op donderdag 16 oktober 2008 20:43 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Webber haalt Monza ook aan in het artikel op autosport.com. Dit artikel is ook wat uitgebreider dan die van GPUpdate.
Denk het ook niet.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 20:58 schreef kepler het volgende:
[..]
heel dat artikel is al een stuk milder en heeft het over gedrag van de coureurs in het algemeen, waarbij ze nu Hamilton eruit pikken omdat dat opvalt de laatste tijd. We zullen morgen vast niet horen hoe dat gesprek is gegaan
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |