abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62413006
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 19:20 schreef Peterselieman het volgende:
Ehm, kijk eens hier: [F1] Grand Prix van Japan - Fuji Speedway # 2
ik weet niet of je op mijn bericht reageert , maar ik zie daar toch echt geen onboard beelden bij bourdais , ja alleen dat zijschot vanaf massa maar niet vanuit de cockpit zoals bij de andere acties.
<>
pi_62413034
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 13:04 schreef bodylotion het volgende:

[..]

Hamilton neemt de beide Ferrari's ook mee in de eerste bocht en dat is - bewust of onbewust - niet zo heel erg netjes
En Heiki denkt nog ff wat verder door te kunnen douwen.
Het lijkt onderhand we lafgesproken werk tussen Lewis en Heiki, hoe vaker ik de beelden bekijk lijkt het er steeds meer op dat Heiki ziet dat Lewis de Ferrari's naar buiten drukt en dan zelf denkt dat ie ook nog wel ff mee kan drukken om zo Lewis te helpen.

Gelukkig wist Massa Lewis terug te kloten
quote:
Dat van Bourdes slaat werkelijk nergens op. Zelfs al had hij een ronde achter gelegen, dan nog.
Dat slaat inderdaad nergens op. Bourdais deed daaar compleet niets verkeerd!

En overigens had Webber dan wel weer op zn kloten mogen krijgen vanwege het op het verdrijvingsvlak duwen van Massa. Dat had best gevolgen kunnen hebben als daar net eentje de pit uit kwam rijden
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 15 oktober 2008 @ 19:44:58 #178
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_62413407
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 19:28 schreef Swindler het volgende:

ik weet niet of je op mijn bericht reageert , maar ik zie daar toch echt geen onboard beelden bij bourdais , ja alleen dat zijschot vanaf massa maar niet vanuit de cockpit zoals bij de andere acties.
Mja, de beelden vanaf de auto van Massa zeggen denk ik al genoeg.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 15 oktober 2008 @ 21:06:42 #179
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_62415948
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 17:46 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Denk je dat de fabrieksteams intresse hebben om met een en de zelfde motor te rijden?
Ik doel op de penalties die in het voordeel zijn van Ferrari
Please, make yourself uncomfortable.
  woensdag 15 oktober 2008 @ 21:39:57 #180
129814 wolferl
Ik kan niets bedenken
pi_62416979
http://www.formula1.com/news/headlines/2008/10/8530.html

Dit zijn wat punten die ik wil aanhalen.


  • De start

    Je ziet bij de start, dat Raikonnen duidelijk sneller weg is dan Hamilton.
    Als snel weet Hamilton zijn gaspedaal te vinden en komt nog voor bocht 1 voor Raikonnen.
    Toen Hamilton en Raikonnen daarvoor naast elkaar reden, raakte Hamilton en Raikonnen elkaar niet.
    Kovelainen rijd inmiddels in bocht 1 naast Raikonnen, en raakt diezelfde Raikonnen, zodat de laatst genoemde moet uitwijken, zo ook nog Massa. Dat Hamilton bocht 1 mist, net als alle andere koplopers, was allang bekend bij de wedstrijdleiding. Ook Kubica en Alonso klaagde daarover. Wat ik niet begrijp is dat Hamilton een Drive Trough Penalty kreeg, terwijl eigenlijk Kovelainen die moest krijgen.

  • Massa vs. Hamilton

    Je ziet op een gegeven moment dat Massa en Hamilton in gevecht zijn. Hamilton is sneller op dat moment en rijd vlak naast Massa. Massa mist bij bocht 10 compleet de afslag en gaat wijd, Hamilton is er nu voorbij.
    Massa gaat erachter aan, en tikt Hamilton (bewust?) van de baan.


    Massa en Hamilton krijgen beide dezelfde straf, Hamilton voor iets waar ie ten eerste niets aan kon doen, want iedereen had last van koude banden in bocht 1, en tevens was hij niet diegene die Raikonnen raakte, maar dat was Kovelainen. En Massa krijgt dezelfde straf omdat ie Hamilton van de baan had geknikkerd.

    Er klopt geen ene moer van strafverdelingen en objectief kijken naar mogelijk daders.
  • pi_62418345
    Nouja, Hamilton gooide de deur anders ook behoorlijk dicht terwijl hij had kunnen verwachten dat Massa daar nog aan de binnenkant zou kunnen zitten.

    Dat is gewoon dom rijden. Je weet dat er iemand KAN zitten, dan laat gewoon een klein beetje ruimte en je zit safe.

    Maar dat doet die domme neger niet.

    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
      woensdag 15 oktober 2008 @ 22:51:24 #182
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_62419387
    quote:
    Op woensdag 15 oktober 2008 22:20 schreef vosss het volgende:
    Nouja, Hamilton gooide de deur anders ook behoorlijk dicht terwijl hij had kunnen verwachten dat Massa daar nog aan de binnenkant zou kunnen zitten.

    Dat is gewoon dom rijden. Je weet dat er iemand KAN zitten, dan laat gewoon een klein beetje ruimte en je zit safe.

    Maar dat doet die domme neger niet.


    gooide de deur dicht
    Zelfs al had hij ruimte gelaten dan was hij nog vol in de zijkant geraakt. Dit was echt 100% de schuld van Massa Massa haalt de eerste bocht niet en gooit z'n auto vervolgens over het gras/kerbs in een soort van wanhoopspoging, daar hoef je als Hamilton echt geen rekening mee te houden

    Massa gooide zelf wel de deur dicht bij Bourdais, dat was pas een domme actie want Bourdais zat er toch al naast.

    De actie van Hamilton in de eerste bocht was ook niet zo heel slim, maar minder dom als de acties van Massa
    The line is a dot to you!
      woensdag 15 oktober 2008 @ 23:05:36 #183
    130370 bodylotion
    Since 16.09.05
    pi_62419833


    DAAR hoort Massa gewoon niet te rijden

    Is de regel niet dat je met twee wielen binnen de witte lijn moet blijven, anders is het afsnijden?
    Please, make yourself uncomfortable.
      woensdag 15 oktober 2008 @ 23:53:06 #184
    129814 wolferl
    Ik kan niets bedenken
    pi_62421385
    quote:
    Op woensdag 15 oktober 2008 23:05 schreef bodylotion het volgende:
    [ afbeelding ]

    DAAR hoort Massa gewoon niet te rijden

    Is de regel niet dat je met twee wielen binnen de witte lijn moet blijven, anders is het afsnijden?


    precies, Massa kwam daar omdat ie zelf de bocht miste.

    Eigenlijk had een zwarte vlag op z'n plaats geweest.
    pi_62422917
    Weer voer voor de discussies!

    FIA geeft beelden van Fuji vrij
    Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
    :*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
    pi_62423086
    Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
    :*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
    pi_62429157
    quote:
    Op donderdag 16 oktober 2008 00:58 schreef Sally het volgende:
    Weer voer voor de discussies!

    FIA geeft beelden van Fuji vrij
    wel het topic lezen he sally
    <>
    pi_62434276
    quote:
    Op donderdag 16 oktober 2008 11:12 schreef Swindler het volgende:

    [..]

    wel het topic lezen he sally
    Welk topic? Dit? Ik doe niet anders
    Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
    :*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
    pi_62436808
    quote:
    Op donderdag 16 oktober 2008 14:25 schreef Sally het volgende:

    [..]

    Welk topic? Dit? Ik doe niet anders
    die link was al 2 keer geplaatst
    <>
    pi_62439031
    quote:
    Op donderdag 16 oktober 2008 16:02 schreef Swindler het volgende:

    [..]

    die link was al 2 keer geplaatst
    Dat was me dan niet opgevallen... Maar ik plaats hier een link naar het FOK!sport bericht

    Edit: ik ben dit topic met zowel de zoekwoorden 'FIA' als 'beelden' doorgegaan, maar niets gevonden Dus ik was de eerste met dit nieuws

    Ik vond het de hele dag al raar dat er nog niets over de FIA vrijgegeven tv-beelden werd gezegd.

    [ Bericht 24% gewijzigd door Sally op 16-10-2008 17:27:08 ]
    Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
    :*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
    pi_62439676
    quote:
    Precies wat ik dus keer op keer zeg. Het was wachten op het moment dat hij ook daadwerkelijk gouden regels ging overschrijden, want de coureurs hebben al vaker en eerder hun ongenoegen geuit. Nogmaals, een onervaren F1-coureur in een topteam is vragen om problemen. Een snelle auto is leuk, maar ook je karakter en rijstijl is van levensbelang. Daarom moet je ook gewoon onderaan beginnen vind ik. En toch zijn mensen hier het daar nog mee oneens, en vinden ze het allemaal maar onzin
      donderdag 16 oktober 2008 @ 17:59:39 #193
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_62439858
    Dan mogen ze de rijstijl van Massa ook wel aan de kaak stellen, want dat was in Japan ook totaal niet netjes
    The line is a dot to you!
      donderdag 16 oktober 2008 @ 18:09:17 #194
    128155 Fir3fly
    Goodnight everybody!
    pi_62440023
    Verschil is dat Hamilton het hele jaar al aan het beuken is.
    And if you listen very hard
    The tune will come to you at last
    When all are one and one is all
    To be a rock and not to roll
    pi_62440199
    quote:
    Op donderdag 16 oktober 2008 17:59 schreef kepler het volgende:
    Dan mogen ze de rijstijl van Massa ook wel aan de kaak stellen, want dat was in Japan ook totaal niet netjes
    Als je zo geėrgerd bent, en dat zijn de andere coureurs, is dat niet zo vreemd te noemen. Daarom ook wordt de reden tot ingrijpen steeds belangrijker. Andere rijders gaan denken, dat kan ik ook wel op die manier, en gaan dat ook doen. Dan is al het werk op basis van veiligheid verloren tijd geweest, voordat je het weet begin je weer bij vooraf aan.
      donderdag 16 oktober 2008 @ 19:28:32 #196
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_62441961
    quote:
    Op donderdag 16 oktober 2008 18:09 schreef Fir3fly het volgende:
    Verschil is dat Hamilton het hele jaar al aan het beuken is.
    quote:
    Volgens hen was het rijgedrag van de McLaren-coureur in Japan niet netjes.
    The line is a dot to you!
    pi_62442058
    quote:
    Op donderdag 16 oktober 2008 19:28 schreef kepler het volgende:

    [..]


    [..]
    Nog voor het begin van de race was Kubica al aan het klagen over de rijstijl van een McLaren coureur.
      donderdag 16 oktober 2008 @ 19:36:08 #198
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_62442178
    quote:
    Op donderdag 16 oktober 2008 18:16 schreef Tarabass het volgende:

    [..]

    Als je zo geėrgerd bent, en dat zijn de andere coureurs, is dat niet zo vreemd te noemen. Daarom ook wordt de reden tot ingrijpen steeds belangrijker. Andere rijders gaan denken, dat kan ik ook wel op die manier, en gaan dat ook doen. Dan is al het werk op basis van veiligheid verloren tijd geweest, voordat je het weet begin je weer bij vooraf aan.
    dat maakt niet uit natuurlijk. Omdat Pietje het doet mag Jantje het ook doen Als Hamilton in Japan fout zat, dan zat Massa net zo goed fout.

    Zo extreem gevaarlijk vind ik hem niet rijden, gewoon iets aggresiever dan anderen en ik krijg het idee dat andere coureurs nu een beetje lafjes doen . Coureurs zoals Sato (vroeger) en Coulthard vind ik wel gevaarlijk rijden af en toe.

    Natuurlijk moet je niet mensen van de baan rammen, of andere coureurs echt bewust in gevaar brengen. Maar het blijft autosport en daar horen gevaarlijke situaties bij. Hamilton zijn acties zijn mijn inziens net op randje geweest, maar nog niet erover. Misschien de start in Japan, maar daar is hij dan ook voor gestraft.
    The line is a dot to you!
    pi_62443058
    quote:
    Zo extreem gevaarlijk vind ik hem niet rijden
    Glock en Monza? Met dik 250+ iemand bijna letterlijk het gras op duwen in een bocht niet gevaarlijk?
    quote:
    Natuurlijk moet je niet mensen van de baan rammen, of andere coureurs echt bewust in gevaar brengen.
    Als Glock daar niet van het gas was gegaan was ie vol de baan afgevlogen.
    Hamilton meent dat iedereen maar voor hem moet wijken en dat is helemaal niet zo!!
    quote:
    Maar het blijft autosport en daar horen gevaarlijke situaties bij. Hamilton zijn acties zijn mijn inziens net op randje geweest, maar nog niet erover.
    Nee, nog niet erover, omdat andere mensen liever eieren voor hun geld kiezen
    (zie Kimi in Japan en Glock in Monza bv)

    En zo zijn er nog wel meer acties van Hamilton aan te halen.

    Ik mag hem voor geen 5 cent, maargoed, als je dat zegt ben je al vlug een racist.

    Stelletje niggerlovers zeg ik dan maar altijd terug als ik dat te horen krijg
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
      donderdag 16 oktober 2008 @ 20:22:49 #200
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_62443334
    Die actie op Glock was inderdaad wel gevaarlijk, maar daar hadden ze dan toen iets over moeten zeggen. Wat ik van het artikel begrijp is dat het om zijn acties in Japan gaat. Maar hij is echt niet de enige die iemand buiten de baan heeft geduwd, zie bv dat filmpje tussen Montoya en Schumacher waarbij Schumacher duidelijk Montoya van de baan duwt (ik kan me ook nog een incident in de Eau Rouge herinneren, weet alleen niet meer welke coureurs. Volgens mij Coulthard en Webber?)

    We kunnen hier trouwens wel over blijven discussieren, maar ik vind nog steeds dat Hamilton meestal binnen de grenzen blijft (acties zoals Glock daargelaten). Als je de grenzen opzoekt, dan ga je daar soms ook overheen. Maar hoort dat niet gewoon bij de sport? Massa is ook over de grens gegaan in Japan toen hij Hamilton eraf tikte.
    The line is a dot to you!
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')