Probeer het eens bij R&P of de Klaagbaakquote:
Werk, Geldzaken en Recht is een beter subforum voor deze vraagquote:Op donderdag 9 oktober 2008 17:47 schreef Sally het volgende:
[..]
Probeer het eens bij R&P of de Klaagbaak
Mijn urgentieverklaring heeft gewerkt: ik had met een 3 weken een woning.
Maar da's allemaal offtopic geneuzel![]()
quote:Canada verdwenen door commercieel meningsverschil
Eerder deze week werd de kalender voor 2009 bekendgemaakt, en de Canadese Grand Prix ontbrak hierop. Volgens de organisatie door commerciële geschillen met Bernie Ecclestone. Ze zouden niet in staat zijn de hoge prijs te betalen die de Brit vraagt voor het organiseren van een Grand Prix. Alleen financiële hulp van de regering zou de race terug op de kalender kunnen krijgen.
Paul Wilson, woordvoerder van de race-organisatie, meldde dat er tot voor kort nog altijd onderhandelingen gaande waren tussen de organisatie en Ecclestone, omdat de organisatie de hoge kosten niet meer kon betalen. Deze onderhandelingen zijn echter stopgezet door Ecclestone en de Formule 1-baas haalde de onder fans populaire race ook maar meteen van de kalender.
"Het is waar dat er een commercieel meningsverschil tussen ons bestond", aldus Wilson. "We vinden het erg jammer dat meneer Ecclestone de onderhandelingen heeft stopgezet en op deze manier heeft gereageerd. We zijn een private onderneming en het is voor een organisatie als de onze onmogelijk om aan de huidige vraag van de Formule 1 te voldoen."
"Of het waard is voor de regering om geld in het evenement te stoppen? Geen idee, die vraag moet de regering beantwoorden", antwoordde Wilson op de vraag of het voor de regering rendabel is hulp te bieden aan de organisatie.
quote:Op donderdag 9 oktober 2008 17:54 schreef Googolplexian het volgende:
Ach ja ... op de meeste computers staat F1 voor hulp
flauw
en dan mekkeren dat de kosten naar beneden moetenquote:Op donderdag 9 oktober 2008 19:23 schreef Atreidez het volgende:
Commercieel, dus t gaat om geld.
[..]
quote:Williams man warns that a manufacturer could quit
09/10/2008
Williams chief executive Adam Parr has gone public and admitted what many have been whispering for some time, that a manufacturer could quit F1 in the not too distant future.
"There is a serious possibility that one or two teams may pull out and they could be manufacturer teams," Parr told BBC Oxford. "The assumption is that it would be an independent team but I don't think this is necessarily the case."
The fact is that Pitpass has been warning of such a scenario for some time. While most focus on the independent and smaller teams, such as Williams and Force India, there is the very real fact that the major manufacturers will re-evaluate what they get out of F1 compared to what they put in.
For the teams at the front of the grid, convincing shareholders, boardroom executives and sponsors to continue splashing the cash is not a problem, but for those teams spending millions and millions in order to grab the occasional point and maybe even a once-a-season trip to the podium things are getting harder.
While Honda no longer has to worry about being embarrassed by Super Aguri, the fact is that 2009 is almost certainly going to be make or break for the Brackley team. Should Ross Brawn and the new regulations not see the Japanese team make serious progress, the powers-that-be are sure to reconsider their involvement in the sport, especially if Toyota's upturn continues.
Then there is Renault, where the senior management in France has made no secret of the fact that it will only continue in F1 while the team is capable of competing for wins. While Fernando Alonso's victory in Singapore was most welcome, for the many millions it invests in its F1 project it will want to see its cars dicing with Ferrari and McLaren not Red Bull and Toro Rosso.
However, let's not forget that when Red Bull's Dietrich Mateschitz came into F1 he made it clear that he was only going to be in it for a limited period, at one time "three years" was mentioned. Thankfully, while the 'mother' team is struggling, Toro Rosso pulled off a popular victory at Monza. This in turn has led to Mateschitz admitting that he is reconsidering his previous decision to sell his fifty per cent stake in the Faenza outfit.
However, in the same way that the Austrian might have had a change of heart over Toro Rosso, one day he could well awake and ask himself why he is spending so much money on a sport which has already served its purpose, namely telling the world about his energy drink.
"What is broken in Formula One is, in broad terms, the revenue available to the teams is less than the costs of participating in the sport," added Parr, and Williams has more reason to worry about the future than most.
Being the last remaining independent, the team is already under threat. However, the ongoing financial crisis is hitting many of its sponsors including the Royal Bank of Scotland, not to mention the many Icelandic companies whose names are embalozned on the Toyota-powered car. Names such as All Saints and mydiamonds.com, which are both part of the Icelandic giant, the Baugur Group, which also sponsors the Grove outfit courtesy another of its companies, Hamleys, the London-based toy store.
Worrying times.
quote:Op donderdag 9 oktober 2008 17:54 schreef Googolplexian het volgende:
Ach ja ... op de meeste computers staat F1 voor hulp
flauw
Met andere woorden, het klopt dat ze een contract hadden, maar Montreal kon het niet nakomen, en zoals de meeste commerciele ondernemingen zouden doen, heeft Bernie de stekker er uitgetrokken. Jammer maar helaas. Misschien dat Canada kan bijspringen om te zorgen dat Montreal de afspraken kan nakomen.quote:Paul Wilson, woordvoerder van de race-organisatie, meldde dat er tot voor kort nog altijd onderhandelingen gaande waren tussen de organisatie en Ecclestone, omdat de organisatie de hoge kosten niet meer kon betalen. Deze onderhandelingen zijn echter stopgezet door Ecclestone en de Formule 1-baas haalde de onder fans populaire race ook maar meteen van de kalender.
Dan wordt het toch tijd om de kosten / budgets te beperken om te zorgen dat er anderen kunnen instappen in de F1. Nu is dat eigenlijk alleen mogelijk voor autofabrikanten of de upper rich (FI, RBR+STR).quote:
Ik doelde ook op de combinatie. En vanaf 2010 zouden klantenchassis helemaal verboden worden (nu worden ze nog gedoogdquote:Op vrijdag 10 oktober 2008 11:24 schreef bodylotion het volgende:
Klantenmotoren bestaan al. Klantenchassis ook min of meer.
quote:Oude safetycar-regels keren terug in 2009
Eindelijk afspraken over nieuw systeem
[10-10-2008] Volgend jaar keren de oude safetycar-regels terug. Het huidige systeem, waarin bij het op de baan komen van de safetycar de pitstraat dicht gaat, wordt afgeschaft.
Mooi. Want nu is het echt een ramp.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 18:01 schreef Sinister-D- het volgende:
Het zal tijd worden.... In een al dan niet iets gewijzigde vorm, maar tenminste beter als nu
[..]
Eerder heb ik eens een ideetje opgeworpen voor een constructie als in de MotoGP, waarin je verschillende fabrieksteams hebben die gebruik maken van eigen engineers die in contact staan met de engineers van de fabrikant. Deze zullen ook vaak bij het hoofdteam aanwezig zijn, als er al een hoofdteam is.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 13:07 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ik doelde ook op de combinatie. En vanaf 2010 zouden klantenchassis helemaal verboden worden (nu worden ze nog gedoogd). Maar of dat nu zo'n goed idee is in deze tijd ...
In het verleden (tot jaren 70 werd het gedaan) kon je ook een overjarige auto kopen, en daar je wedstrijden mee rijden. Toen telde alleen de hoogste uitslag mee voor het constructeurskampioenschap. Je zou nu kunnen stellen dat alleen de hoogste twee klasseringen meetellen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 19:43 schreef Xaobotnik het volgende:
Ok, het constructeurskampioenschap zal dan scheef getrokken worden en weinig meer voorstellen vanwege de ongelijke hoeveelheden (tenzij er een limiet wordt opgesteld oid, maar dat heb je in de MotoGP ook niet).
quote:Honda trial 'traffic lights' pitstop system
Friday 10 Oktober at 19:00 : Oct.10 (GMM)
Just as Ferrari abandons its unique 'traffic lights' approach to F1 pitstops, rival team Honda has begun testing a near-identical concept at the scene of the Japanese grand prix
The Brackley based squad does not intend to replace the traditional 'lollipop' system either at Fuji Speedway or elsewhere in 2008
But Honda, led by the former long time Ferrari technical director Ross Brawn, did trial the system during pitstop practice in the pitlane on Thursday
It is believed the system, to be further tested over the forthcoming winter period, is being evaluated in view of a possible debut next season
Meanwhile, it is rumoured in the Fuji paddock that - despite the calamity during Felipe Massa's pitstop in Singapore two weeks ago - Ferrari might reintroduce a tweaked traffic lights system at some point in the future
It is believed that Honda's new system can only trigger a green light if the fuel hose is removed from the car, irrespective of any manual button controls operated by mechanics
Zo zorgt Honda teminste nog een beetje voor spektakelquote:Op vrijdag 10 oktober 2008 20:53 schreef Googolplexian het volgende:
Honda heeft een manier gevonden om langzamer te gaan door naar Ferrari te kijken:
[..]
quote:Raikkonen: Both McLarens hit me
Kimi Raikkonen claimed after the Japanese Grand Prix that he was hit by both McLaren drivers in a controversial first corner incident which cost world championship leader Lewis Hamilton a drive-through penalty in Fuji on Sunday.
The Ferrari driver got a better start from the front row than poleman Hamilton but was forced to run wide by the late-braking McLaren driver, who along with his teammate Heikki Kovalainen failed to exit Turn One on-track. This allowed Robert Kubica and Fernando Alonso to sneak through ahead of all three.
Raikkonen recovered to finish third, but the Finn felt that damage sustained in the first corner incident cost him any chance of a win on Sunday.
"I got a pretty good start but then braking into Turn 1 I was trying to turn and there was first one McLaren and then a second," he said. "Both hit me and I had nowhere to go other than straight. I lost many places and had some damage on the front, I got back on circuit but was behind people.
"I was catching up and getting past some people, then at the pitstop I was behind Robert [Kubica], I was fighting against him. In the last stint I had a few tries to get past him, but always caught him in the last part of the circuit and the main straight.
"He went to the inside and I didn't have anywhere to go, we got side-by-side but I knew that if nobody lifted in Turn 3 I had no option but to run-off the circuit.
"Then my tyres started to grain a bit so I eased off. It was a bit disappointing what happened in the first corner but at least I got to the finish this time."
This was Raikkonen's first finish since the Hungarian Grand Prix five races ago, and while he was relieved to have finally registered a result, the 28-year-old clearly believed he should have achieved more in the race.
"I lost straightaway the front [after the incident], it didn't feel the same any more," he explained. "Heikki [Kovalainen] hit me harder, the front felt quite light, I didn't know I didn't ask if we had damaged something.
"It was okay, but we were missing something to not be fast enough to catch up with the cars in front. Before the second stop I got stuck behind Rubens Barrichello and lost a second. In the end it was quite a difficult race so we got third place and hopefully now we can score better from here."
Raikkonen kan zoveel zeggen, maar Hamilton heeft hem bij de start niet geraakt, zoals hier, hier en hier te zien is. Misschien Kovalainen, maar ook dat betwijfel ik.quote:
Ik heb in het bericht gezet dat het Kovalainen was, dat zegt Kimi zelf in een interview. (zie o.a. GPUpdate).quote:Op zondag 12 oktober 2008 19:29 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Raikkonen kan zoveel zeggen, maar Hamilton heeft hem bij de start niet geraakt, zoals hier, hier en hier te zien is. Misschien Kovalainen, maar ook dat betwijfel ik.
Pffffquote:Alonso willing to help Massa
13 October 2008
Felipe Massa has received the support of double world champion Fernando Alonso as the Brazilian fights for the 2008 F1 championship title. Renault driver Alonso has revealed he will do whatever he can to help Massa winning the championship.
When asked by Spanish reporters if Alonso is willing to help Felipe Massa the Spaniard replied: "Yes, absolutely. If I'm able to help Massa I certainly will."
Felipe Massa finished seventh at the Fuji Speedway while championship leader Lewis Hamilton did not score any points. Massa is, with two races to go, five points behind on Hamilton.
Nog altijd meer dan met Hamiltonquote:Op maandag 13 oktober 2008 14:52 schreef Fir3fly het volgende:
Waarom zou hij Massa willen helpen? Als ik me het goed herinner waren ze vorig jaar niet de beste vrienden...
Bronquote:Alonso: "Ik zal Massa helpen waar ik kan"
13 oktober 2008
In de strijd om de wereldtitel krijgt Felipe Massa tijdens de laatste twee races nog hulp vanuit onverwachte hoek. Renault-coureur Fernando Alonso heeft laten weten de 27-jarige Braziliaan te zullen helpen, als hij daarvoor de kans krijgt.
Op de vraag van de Spaanse sportkrant AS of hij Massa zal helpen om zijn oud-teamgenoot Lewis Hamilton te verslaan, antwoordde de winnaar van de Japanse Grand Prix: "Ja, absoluut. Als ik Massa kan helpen, dan doe ik dat."
Hij gunt het McLaren niet.quote:Op maandag 13 oktober 2008 14:52 schreef Fir3fly het volgende:
Waarom zou hij Massa willen helpen? Als ik me het goed herinner waren ze vorig jaar niet de beste vrienden...
Ik durf te wedden dat dit bericht verdraaid is door de pers.quote:Op maandag 13 oktober 2008 15:05 schreef dapluiz het volgende:
Ja idd, naar mannetje zeg .... Had ie bij Mclaren maar beter moeten zijn als Hamilton
[..]
Bron
Als Kovalainen Massa er dan af ramt is er niets aan de hand.quote:Op maandag 13 oktober 2008 15:24 schreef Trystar het volgende:
[..]
Hamilton er af rammen in de eerste bocht in China én Brazillie
lol.quote:Op maandag 13 oktober 2008 15:27 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Als Kovalainen Massa er dan af ramt is er niets aan de hand.
Dan kan hij nooit zo duur zijn.quote:Op maandag 13 oktober 2008 13:37 schreef Trystar het volgende:
[..]
Zal wel een foutje zijnof je krijgt Piquet er bij
Ik ben het er bij nader inzien wel mee eens, maar het is net op het randje naar mijn idee. Om te kunnen winnen moet je soms gewoon een aggressieve rij-stijl hebben, en daarnaast is het ook leuk om te kijkenquote:Lewis Hamilton maakt zich steeds minder populair bij zijn collega's in de Formule 1. De Britse McLaren-Mercedes-coureur zou er een te agressieve rijstijl op na houden.
Robert Kubica stoort zich al langer aan zijn tegenstander en vindt dat Hamilton het afgelopen weekend op de Fuji Speedway in Japan ook weer te bont maakte.
De Pool heeft liever Felipe Massa als wereldkampioen dan Hamilton. De Brit kwam de laatste tijd in opspraak door Timo Glock, Kimi Räikkönen en Fernando Alonso af te snijden.
Het AD tekende uit Kubica's mond op: "Er zijn twee mogelijkheden: óf iemand rijdt hard maar fair, óf iemand rijdt te agressief en te zelfverzekerd. Wat hij deed op Monza door Glock het gras in te dwingen, of dat Alonso op de rem moest trappen om een botsing te voorkomen, dat is veel te gevaarlijk."
Geen invloed
"De anderen denken er hetzelfde over", zegt hij over zijn medecoureurs. "Maar uiteindelijk kunnen we er alleen over praten. Wanneer iemand ervan overtuigd is dat hij zulke dingen mag doen, dan hebben we verder geen invloed."
De hoofdpersoon in deze rel gaat niet in op de aantijgingen. "Ik praat wel op het asfalt. Ik denk dat iedereen hierover een eigen mening heeft en dat respecteer ik. Verder wil ik er niet op ingaan."
Opzet
Hamilton gaf tegenover de BBC een veeg uit de pan aan Massa, die hem afgelopen weekend voorbleef. "Ik nam de bocht op een normale manier, maar Felipe knokte zich op erg agressieve wijze terug en raakte me. Hier was overduidelijk opzet in het spel", zei Hamilton, die daardoor begon te spinnen en het hele veld voor moest laten gaan. De Brit eindigde uiteindelijk als twaalfde.
Amen.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 11:03 schreef kepler het volgende:
Om te kunnen winnen moet je soms gewoon een aggressieve rij-stijl hebben, en daarnaast is het ook leuk om te kijken
Massa en Raikonen maken het ook wel leukquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 11:09 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Amen.
Hamilton is de enige die dit seizoen het kijken waard maakt.
Als Hamilton er niet zou zijn of 30 punten achter lag dan was er 0,0 aan.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 11:11 schreef kepler het volgende:
[..]
Massa en Raikonen maken het ook wel leuk
Alonso en Kubica trouwens ook
Gewoon een tof seizoen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |