abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 11:20:39 #256
34586 kepler
No bounce, no play
pi_62372075
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 11:14 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Als Hamilton er niet zou zijn of 30 punten achter lag dan was er 0,0 aan.
Laten we zeggen dat de huidige situatie IDEAAL is voor Bernie.
Tuurlijk, maar dat kan je natuurlijk ook zeggen over Massa
The line is a dot to you!
pi_62372152
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 11:20 schreef kepler het volgende:

[..]

Tuurlijk, maar dat kan je natuurlijk ook zeggen over Massa
Zo spectaculair vind ik Massa niet rijden, afgezien een fuel-hose, ofzo.
Maargoed ... ik ben partijdig ^^
Calm down, please!
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 11:25:52 #258
34586 kepler
No bounce, no play
pi_62372226
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 11:23 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Zo spectaculair vind ik Massa niet rijden, afgezien een fuel-hose, ofzo.
Maargoed ... ik ben partijdig ^^
ow op die fiets

Qua rij-stijl is Hamilton inderdaad leuker om te kijken, maar dat heeft niks met de spanning in het WK te maken. Alhoewel ik Massa ook wel leuk vond om te zien deze GP (niet in positieve zin )
The line is a dot to you!
pi_62373224
haha dit vind ik dan wel humor van alonso. Ik ben pro hamilton opzich (vind massa ook een leuke rijder niet daarvan, gun ze het opzich alletwee) , maar dit is een heerlijk niet politiek antwoord. Typisch voorbeeld van: Ik ga hem lekker terug naaien, fuck hun en jullie mogen het allemaal weten.
Losers always whine about there best.Winners go home and fuck the prom queen!
pi_62373379
ik me alleen toch altijf af, dat als de huidge coureurs Hamilton te agressief vinden, wat er dan gebeurd zou zijn als ze het bijvoorbeeld tegen Gilles Villeneuve, Nigel Mansell, Nelson Piquet, Ayrton Senna en dat soort mannen op hadden moeten nemen.

Maar ja, ik vraag me ook af wat er gebeurd zou zijn als de huidige norm voor drive-throughs toe zou zijn gepast op legendarische gevechten. Denk dat die gevechten dan nu een stuk minder legendarisch zouden zijn geweest.
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 12:10:31 #261
34586 kepler
No bounce, no play
pi_62373541
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 12:05 schreef Ared het volgende:
ik me alleen toch altijf af, dat als de huidge coureurs Hamilton te agressief vinden, wat er dan gebeurd zou zijn als ze het bijvoorbeeld tegen Gilles Villeneuve, Nigel Mansell, Nelson Piquet, Ayrton Senna en dat soort mannen op hadden moeten nemen.

Maar ja, ik vraag me ook af wat er gebeurd zou zijn als de huidige norm voor drive-throughs toe zou zijn gepast op legendarische gevechten. Denk dat die gevechten dan nu een stuk minder legendarisch zouden zijn geweest.
eens, maar dat zeg ik al de hele tijd. De FIA moet meer naar de omstandigheden kijken en minder naar de regels
The line is a dot to you!
pi_62373684
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 11:59 schreef -Jean- het volgende:
haha dit vind ik dan wel humor van alonso. Ik ben pro hamilton opzich (vind massa ook een leuke rijder niet daarvan, gun ze het opzich alletwee) , maar dit is een heerlijk niet politiek antwoord. Typisch voorbeeld van: Ik ga hem lekker terug naaien, fuck hun en jullie mogen het allemaal weten.
tsja, altijd leuk als een coureur even politiek niet-correctie uitspraken doet, maar aan de andere kant... dat 'ie zich zelfs na back-to-back overwinningen niet over die situatie van vorig jaar heen kan zetten en zich verlaagd tot zo'n niveau van "wraak", toont wel aan dat hij als mens wat minder volwassen is dan als coureur.

Daarnaast is wat hij voorstelt nog een graadje verbodener dan gebruik maken van teamorders, en alleen al het uitspreken van de intentie zou hem op een reprimande moeten komen te staan van de FIA, als je het mij vraagt.
pi_62379175
quote:
Verbod op bijtanken tijdens races op komst?

De Formula One Teams Association (FOTA) zal deze week in China vergaderen over een verbod op het bijtanken tijdens de pitstops. Zo meldt het Britse Autosport.

De afgelopen jaren is het al een paar keer misgegaan tijdens een pitstop. Zo reed Felipe Massa in Singapore weg met de brandstofslang nog in de auto. Een verbod op het bijtanken zou dus goed zijn voor de veiligheid van de sport, maar heeft wel grote gevolgen voor het ontwerp van de auto's, aangezien er dan grotere brandstoftanks in de wagens moeten komen. Een andere oplossing waarbij de auto's niet hoeven te worden aangepast, is het inkorten van de races, wat mogelijk weer aansluit bij de ideeën van de FOTA om het Formule 1-weekend volgend jaar flink te veranderen.
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 16:25:45 #264
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_62380187
.

Lijkt me het meest gepast. Maar gelukkig zullen de meeste van die voorstellen er niet door komen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 14 oktober 2008 @ 16:34:52 #265
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_62380443
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 16:37:26 #266
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_62380526
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 15:44 schreef Trystar het volgende:

Een andere oplossing waarbij de auto's niet hoeven te worden aangepast, is het inkorten van de races, wat mogelijk weer aansluit bij de ideeën van de FOTA om het Formule 1-weekend volgend jaar flink te veranderen.

De races duren me nu soms te al te kort
Vind trouwens dat in de hoogste tak van autosport er geen sprintraces oid moeten komen, het blijft het hoogste niveau en daar horen lange races bij.

Daarnaast zijn de onderlinge verschillen tussen de auto's zo groot dat een kortere race ook saaier wordt, omdat winnen in de formule 1 van meer factoren afhangt dan van een snelle coureur.
Please, make yourself uncomfortable.
pi_62383343
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 15:44 schreef Trystar het volgende:

De afgelopen jaren is het al een paar keer misgegaan tijdens een pitstop. Zo reed Felipe Massa in Singapore weg met de brandstofslang nog in de auto.
Ze kunnen natuurlijk ook een beter systeem proberen te ontwerpen.
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 18:44:15 #268
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_62383647
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 18:30 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Ze kunnen natuurlijk ook een beter systeem proberen te ontwerpen.
inderdaad, dat de auto pas weg kan als ie ontkoppelt is. Zou niet zo moeilijk moeten zijn
Please, make yourself uncomfortable.
pi_62384478
quote:
Toro Rosso to delay Bourdais decision

Scuderia Toro Rosso could hold back on making a decision about Sebastien Bourdais' future with the team until after the end of the season as they ponder their driver options for next year.

The Italian outfit are already looking for a replacement for Sebastian Vettel and Bourdais' future had been uncertain after a difficult middle part to the season.

However, with some strong performance from Bourdais in recent races - including what should have been more points in Japan last weekend – the Frenchman is now looking more likely to be given another chance in 2009.

But team co-owner Gerhard Berger wants to wait a while before finalising his plans – although he admitted that Bourdais was now driving at the level expected of him.

When asked if Bourdais' Fuji performance had boosted the Frenchman's chances for next year, Berger said: "Well, I don't want to say anything at this stage because we have to sort out everything in a quiet way. But that's exactly what we need to see him doing as he did today. It was a good result."

Although Bourdais lost his points-scoring finish in Japan after being punished for a collision with Felipe Massa, Berger is adamant his driver did nothing wrong.

"It was a racing accident," explained Berger. "Bourdais was inside, if Massa had given him two centimetres more space both cars would go around the corner, so I wouldn't think it's Bourdais's mistake at all. But I wouldn't say it was Massa's either. It was a racing accident. Nothing happened anyway – in a racing situation, two cars touching is a normal thing."

When asked if he felt there were too many penalties being handed out at the moment, Berger said: "I don't want to comment on it because it's not where we should discuss this. But I like more to see racing.

"If there are some incidents that are reasonable racing accidents, not something crazy, I would like to see them let it go. Investigations are important, but too many are found guilty."
Bron
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 20:02:10 #270
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_62385759
Bourdais moeten ze er gewoon bijhouden daar.
pi_62385854
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 20:02 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Bourdais moeten ze er gewoon bijhouden daar.
I second that.. van mij mag ie best naar Renault ook, ipv Piquet
Where facts are few, experts are many.
pi_62386511
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 20:05 schreef Atreidez het volgende:

[..]

I second that.. van mij mag ie best naar Renault ook, ipv Piquet
van mij mag hij naar super aguri! Opgeruimd staat netjes... :-)
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 20:41:34 #273
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_62386753
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 15:27 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Als Kovalainen Massa er dan af ramt is er niets aan de hand.
juist
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  woensdag 15 oktober 2008 @ 13:12:42 #274
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_62402211
quote:
Mosley legt bezuinigingsvoorstellen bij teams neer

FIA-president Max Mosley heeft de teams middels een brief op de hoogte gebracht van de maatregelen die in zijn ogen moeten worden genomen om de enorme kosten in de Formule 1 terug te dringen. Zo meldt The Times. Mosley liet eerder al weten voorstander te zijn van het invoeren van meer standaardonderdelen in de F1.

Zo wil Mosley dat er vanaf 2010 met standaardmotoren wordt gereden. Ook denkt de Brit aan zaken als standaardwielen en een standaardwielophanging. Vanaf 2013 moet de volledige aandrijving van een Formule 1-wagen worden gestandaardiseerd. "We staan op dit punt open voor nieuwe ideeën", schrijft Mosley. "De enige voorwaarde is dat de kosten van de ontwikkeling, de productie en het onderhoud van de 'powertrain' lager moeten zijn dan nu het geval is en dat de 'powertrains' voor een minimale prijs beschikbaar moeten zijn voor de onafhankelijke teams."

Ook stelt Mosley voor dat de teams in de toekomst niet meer mogen uitgeven dan de televisiegelden die zij ontvangen van de FOM. Dit betekent dat een team tussen de 50 en 65 miljoen euro aan budget zou krijgen. Volgende week komen de teambazen en Mosley in Genève bijeen om over dit pakket aan maatregelen te vergaderen.
Bron

Het enigste wat op zich goed is, is het budget verhaal maar waar moeten teams dan heen met het geld van sponsoren?
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_62408679
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 13:12 schreef nils7 het volgende:

[..]

Bron

Het enigste wat op zich goed is, is het budget verhaal maar waar moeten teams dan heen met het geld van sponsoren?
Die hebben ze dan blijkbaar niet meer nodig..
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  woensdag 15 oktober 2008 @ 17:46:05 #276
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_62410450
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 13:12 schreef nils7 het volgende:

[..]

Bron

Het enigste wat op zich goed is, is het budget verhaal maar waar moeten teams dan heen met het geld van sponsoren?
Investeren in een nog dikkere windtunnel zodat de topteams nog meer voordeel kunnen halen uit hun aerodynamische pakket
Please, make yourself uncomfortable.
  woensdag 15 oktober 2008 @ 21:09:20 #277
798 voyeur
bemoeit zich
pi_62416028
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 17:46 schreef bodylotion het volgende:

[..]

Investeren in een nog dikkere windtunnel zodat de topteams nog meer voordeel kunnen halen uit hun aerodynamische pakket
Terechte opmerking!

Ik zie niet in wat de Fia nu echt wil. Zelfs als je 80% van de F1 standaardiseert kun je met absurde inspanningen op die andere 20% nog steeds een voordeel halen. Sommige teams hebben fantastische simulators en baan tracking tools. Dat geeft je een voordeel en ik zie niet in hoe de Fia investeringen in die dingen kan verbieden. Teams kunnen dat onderbrengen in een 'algemene autosport' divisie omdat het immers in principe ook ten goede komt aan aan andere raceklasses.

De geest is uit de fles sinds de fabrieksteams het als een investering in hun imago zien.
Here we are now, entertain us.
pi_62416146
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 17:46 schreef bodylotion het volgende:

[..]

Investeren in een nog dikkere windtunnel zodat de topteams nog meer voordeel kunnen halen uit hun aerodynamische pakket
Of bijvoorbeeld via een aparte BV doorsluizen. Zijn vast wel constructies te verzinnen waardoor ze kunnen beschikken over meer geld.
pi_62416844
quote:
Toch geen Grand Prix van Frankrijk in 2009

Er wordt volgend jaar toch geen Grand Prix van Frankrijk verreden. Zo heeft de Fédération Française du Sport Automobile (FFSA) woensdagavond bekendgemaakt. De race stond voor 28 juni gepland op het circuit van Magny-Cours.

In een verklaring van de FFSA staat: "Om economische redenen hebben we besloten om de Grand Prix van Frankrijk, die gepland stond voor 28 juni 2009, af te gelasten. De FFSA wil iedereen bedanken die de afgelopen jaren de Franse Grand Prix heeft bezocht. De FFSA zal de trouwe fans die reeds een kaartje hadden gekocht voor 2009, hun geld teruggeven. Onze excuses voor het eventuele ongemak."

Door het verdwijnen van de Franse Grand Prix staan er volgend jaar nog maar zeventien races op de Formule 1-kalender, één minder dat dit seizoen.
pi_62417557
Nou mooi, kan mooi cannada er voor op

Omg echt alle oude circuits gaan van de callender...
  woensdag 15 oktober 2008 @ 22:03:15 #281
34586 kepler
No bounce, no play
pi_62417721
quote:
Ik vind eigenlijk dat de wedstrijdleiding zich zo weinig mogelijk moet bemoeien met de actie op de baan, tenzij er echt overduidelijk sprake is van een overtreding. Het is toch zonde dat de uitslag van een race en de uitkomst van een kampioenschap bepaald worden door een paar officials die te weinig verstand van zaken hebben.
http://f1.gpupdate.net/nl(...)-mogelijk-ingrijpen/

Ben ik het wel helemaal mee eens

(column van Jan Lammers)
The line is a dot to you!
pi_62423002
En nog meer voer voor de wel of niet-terechte straffen in de GP van Japan!

[F1] Grand Prix van Japan - Fuji Speedway # 2
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_62423175
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  donderdag 16 oktober 2008 @ 09:35:47 #284
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_62426795
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 21:09 schreef voyeur het volgende:

[..]

Terechte opmerking!

Ik zie niet in wat de Fia nu echt wil. Zelfs als je 80% van de F1 standaardiseert kun je met absurde inspanningen op die andere 20% nog steeds een voordeel halen. Sommige teams hebben fantastische simulators en baan tracking tools. Dat geeft je een voordeel en ik zie niet in hoe de Fia investeringen in die dingen kan verbieden. Teams kunnen dat onderbrengen in een 'algemene autosport' divisie omdat het immers in principe ook ten goede komt aan aan andere raceklasses.

De geest is uit de fles sinds de fabrieksteams het als een investering in hun imago zien.
Je haalt een goed punt aan!
Het grote geld gaat echt niet zomaar wegstromen uit de Formule 1.
Je hebt dit eigenlijk afgelopen jaren al kunnen zien op een kleinere schaal: Bepaalde ontwikkelingen mbt. de auto's zijn sterk aan banden gelegd. Maar er wordt altijd weer een ander aspect aan de bolide gevonden waarop een team met veel geld kan excelleren door er gigantisch veel R&D geld in te pompen (of door out-of-the-box thinking, zie X-wings).

Denk aan het ontstaan van alle vleugeltjes, chimneys, vikingshorens, X-Wings etc. etc.
pi_62431060
Die zijn volgend jaar allemaal weg.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 16 oktober 2008 @ 15:37:01 #286
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_62436147
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 16 oktober 2008 @ 16:50:33 #287
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_62438200
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 12:26 schreef NED het volgende:
Die zijn volgend jaar allemaal weg.
Dat was slechts een voorbeeld van een gebied waarop men zich volledig is gaan storten in de zoektocht naar meer downforce.
Nu die dingen allemaal verboden zijn gaat men ongetwijfeld weer op zoek naar iets nieuws.
pi_62439875
quote:
Coureurs stellen rijgedrag Hamilton aan de kaak

De coureurs zullen zeker twee zaken ter sprake brengen tijdens de rijdersbriefing op vrijdag. Behalve de inconsistentie van de wedstrijdleiding zullen Jarno Trulli en Mark Webber, beiden voorzitter van de Grand Prix Drivers' Association (GPDA) het rijgedrag van Lewis Hamilton aan de kaak stellen. Volgens hen was het rijgedrag van de McLaren-coureur in Japan niet netjes.

Volgens Trulli had hij in Japan vierde kunnen worden als hij niet was opgehouden door Hamilton, ondanks dat er blauwe vlaggen aan de Brit werden getoond. "Ik ben absoluut niet blij", vertelde hij aan het Britse Autosport. "Ik leidde de race en hij hield me twee ronden lang op. Ik heb hierdoor zo'n 1,5 seconde verloren en als dit niet was gebeurd, had ik na mijn tweede stop misschien voor de Renault (van Nelson Piquet, red.) kunnen komen. Lewis keek niet eens in zijn spiegels. Hij had beter op moeten letten, want zijn race was toch al voorbij."

Collega Webber is niet te spreken over de start van Hamilton, die in de remzone voor de eerste bocht nog van richting veranderde. Volgens Webber is dit onacceptabel. "Je kan niet in een remzone rondrijden zoals hij deed. In 2000 hebben we al een marshal verloren, omdat coureurs van hun lijn veranderden in de remzone. Hier zullen we het echt over moeten hebben."
pi_62440494
Die uitspraak van Webber vind ik ook zeer tendentieus. Het was niet alsof Hamilton levens in gevaar heeft gebracht, laat staan die van een marshall. De vergelijking met de situatie van toen slaat nergens op.
pi_62448320
http://f1.gpupdate.net/nl(...)n-frankrijk-in-2009/
quote:
Toch geen Grand Prix van Frankrijk in 2009
15 oktober 2008


Er wordt volgend jaar toch geen Grand Prix van Frankrijk verreden. Zo heeft de Fédération Française du Sport Automobile (FFSA) woensdagavond bekendgemaakt. De race stond voor 28 juni gepland op het circuit van Magny-Cours.

In een verklaring van de FFSA staat: "Om economische redenen hebben we besloten om de Grand Prix van Frankrijk, die gepland stond voor 28 juni 2009, af te gelasten. De FFSA wil iedereen bedanken die de afgelopen jaren de Franse Grand Prix heeft bezocht. De FFSA zal de trouwe fans die reeds een kaartje hadden gekocht voor 2009, hun geld teruggeven. Onze excuses voor het eventuele ongemak."

Door het verdwijnen van de Franse Grand Prix staan er volgend jaar nog maar zeventien races op de Formule 1-kalender, één minder dat dit seizoen.
En daar valt nummer 2 van de kalender.. al mis ik deze een stuk minder als Montreal.
Where facts are few, experts are many.
pi_62448524
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 23:30 schreef Atreidez het volgende:
http://f1.gpupdate.net/nl(...)n-frankrijk-in-2009/
[..]

En daar valt nummer 2 van de kalender.. al mis ik deze een stuk minder als Montreal.
Die stond er lang eerder
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 21:35 schreef Trystar het volgende:

[quote:

Toch geen Grand Prix van Frankrijk in 2009]
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_62457859
Dacht al dat ik er overheen had gelezen ... Heb ik wel vaker bij posts van Trystar

http://f1.gpupdate.net/nl(...)009-bij-force-india/
quote:
Fisichella en Sutil ook in 2009 bij Force India
17 oktober 2008

Giancarlo Fisichella en Adrian Sutil zullen ook in 2009 voor Force India rijden. Zo heeft teameigenaar Vijay Mallya vrijdag bekendgemaakt tijdens een persconferentie.

"We zijn erg tevreden over Adrian en Giancarlo. Zij zullen ook in 2009 voor ons rijden", zo onthulde de Indiase miljardair vrijdag op een persbijeenkomst in China.

Fisichella is momenteel bezig aan zijn eerste jaar bij Force India. Sutil rijdt al twee seizoenen bij het team uit Silverstone, dat vorig jaar nog door het leven ging als Spyker F1. Beide coureurs hebben dit seizoen nog geen punten behaald.
Fisi betaald ze eigen stoeltje Ik snap niet waarom ze die gast nog aanhouden...
Where facts are few, experts are many.
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 13:53:46 #293
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_62459390
Wat een lachertje weer
quote:
FIA begint aanbesteding standaardmotor
Mosley lijkt zin door te drijven

[17-10-2008] In een kort maar veelbetekenend persbericht heeft de FIA vandaag bekendgemaakt van start te gaan met de aanbesteding voor het leveren van een standaardmotor voor de Formule 1 vanaf 2010. Eerder deze week ging het alleen nog om plannen, nu lijkt de FIA de knoop al doorgehakt te hebben.
Zou die soms willen samenvoegen met A1gp ofzo

Wanneer hupt mosley eens een ravijn in met z'n ideetjes
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 12:59 schreef Atreidez het volgende:
Dacht al dat ik er overheen had gelezen ... Heb ik wel vaker bij posts van Trystar

http://f1.gpupdate.net/nl(...)009-bij-force-india/
[..]

Fisi betaald ze eigen stoeltje Ik snap niet waarom ze die gast nog aanhouden...
De continuïteit, de ervaring van Fisico die er voor zorgt dat de auto geen 10 seconden langzamer is dan de rest van het veld. En natuurlijk Fisico's domme uitstapjes langs de baan die voor een hoog amusements gehalte zorgen + bijbehorende reclame die dan te zien is op tv

[ Bericht 19% gewijzigd door Sinister-D- op 17-10-2008 13:59:28 ]
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_62462094
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 13:53 schreef Sinister-D- het volgende:
Zou die soms willen samenvoegen met A1gp ofzo
Da's wel de droom van de FIA natuurlijk, een heel veld met alleen maar Ferrari's. Hoeven ze geen rare beslissingen meer te nemen, er wint altijd een Ferrari.

(Humor, jongens, humor. Er staat een smiley achter...)
pi_62479072
quote:
Toyota onthult nieuwe bolide po 16 januari
Het Japans Duitse team van Toyota zal volgend jaar haar bolide op 16 januari aan de pers tonen, zo heeft het team van Toyota laten weten.

Waar de nieuwe bolide wordt getoont is niet bekend gemaakt, maar waarschijnlijk zal dat gewoon in de thuisbasis zijn in Keulen in Duitsland.

Launch data 2009
Team - datum
ToyotaF1 - 16 januari


Gepost op 18/10/2008 09:05 door: Redactie
Ik ben erg benieuwd naar volgend jaar
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 11:15:00 #296
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_62480169
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 15:29 schreef Ared het volgende:

[..]

Da's wel de droom van de FIA natuurlijk, een heel veld met alleen maar Ferrari's. Hoeven ze geen rare beslissingen meer te nemen, er wint altijd een Ferrari.

(Humor, jongens, humor. Er staat een smiley achter...)
We kunnen ook gewoon de F1 schrappen en de A1 in de zomer laten rijden
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_62481755
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_62505823
En in de categorie nutteloze statistieken ben ik alvast bezig met een vergelijking ten opzichte van vorig seizoen. Zo kun je welke teams het qua punten beter of minder hebben gedaan. En welke teams nog een kans hebben om zich te verbeteren tijdens de GP van Brazilië.




Zoals je kunt zien zijn Toyota, BMW Sauber en STR de grootste stijgers. McLaren en Ferrari springen er vooral negatief uit.

Nu de coureurs:



Kubica is hier de grote winnaar. Aan de hand van de vorige grafiek is het logisch dat Vettel, Trulli en Glock ook sterke stijgers zijn. En Kovalainen is logischerwijs ook gestegen na zijn overstap naar McLaren. Alonso zoals verwacht de grootste daler.

Nu de percentages van behaalde overwinningen per team/coureur.



Percentage van het totaal aantal behalen punten per team. Op dit moment 17×18 punten=306.


Totaal aantal te behalen punten per coureur is op het moment 17×10=170


Totaal aantal te verdelen punten: (10+8+6+5+4+3+2+1)×17=663


[ Bericht 0% gewijzigd door ElmarO op 19-10-2008 16:39:19 (Verkeerd aantal overwinningen ingevuld :@) ]
pi_62506252


Het valt je niet op dat de laatste twee hetzelfde zijn?

Verder gaaf gedaan
Calm down, please!
pi_62506368
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 16:42 schreef Googolplexian het volgende:


Het valt je niet op dat de laatste twee hetzelfde zijn?

Verder gaaf gedaan
Zijn toch echt verschillend naar mijn idee.

Bij de op één na laatste gaat het om het totaal dat iedere coureur maximaal kan halen. Op dit moment dus 17×10 punten=170. En welk percentage ze daar dus van hebben behaald.

In de laatste gaat het om het percentage van het totaal aantal punten dat er per race wordt verdeeld en welk stuk iedere coureur daar dus uit heeft genomen. Dus (10+8+6+5+4+3+2+1)×17=663.

-Edit-
Je hebt gelijk. Verkeerde soort grafiek gekozen.

[ Bericht 6% gewijzigd door ElmarO op 19-10-2008 16:57:35 ]
pi_62506438
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 16:47 schreef ElmarO het volgende:
Bij de op één na laatste gaat het om het totaal dat iedere coureur maximaal kan halen. Op dit moment dus 17×10 punten=170. En welk percentage ze daar dus van hebben behaald.

Dus Hamilton heeft 24 punten volgens jou? (14% van 170=23,8)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')