Tuurlijk, maar dat kan je natuurlijk ook zeggen over Massaquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 11:14 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Als Hamilton er niet zou zijn of 30 punten achter lag dan was er 0,0 aan.
Laten we zeggen dat de huidige situatie IDEAAL is voor Bernie.
Zo spectaculair vind ik Massa niet rijden, afgezien een fuel-hose, ofzo.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 11:20 schreef kepler het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar dat kan je natuurlijk ook zeggen over Massa
ow op die fietsquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 11:23 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Zo spectaculair vind ik Massa niet rijden, afgezien een fuel-hose, ofzo.
Maargoed ... ik ben partijdig ^^
eens, maar dat zeg ik al de hele tijd. De FIA moet meer naar de omstandigheden kijken en minder naar de regelsquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 12:05 schreef Ared het volgende:
ik me alleen toch altijf af, dat als de huidge coureurs Hamilton te agressief vinden, wat er dan gebeurd zou zijn als ze het bijvoorbeeld tegen Gilles Villeneuve, Nigel Mansell, Nelson Piquet, Ayrton Senna en dat soort mannen op hadden moeten nemen.
Maar ja, ik vraag me ook af wat er gebeurd zou zijn als de huidige norm voor drive-throughs toe zou zijn gepast op legendarische gevechten. Denk dat die gevechten dan nu een stuk minder legendarisch zouden zijn geweest.
tsja, altijd leuk als een coureur even politiek niet-correctie uitspraken doet, maar aan de andere kant... dat 'ie zich zelfs na back-to-back overwinningen niet over die situatie van vorig jaar heen kan zetten en zich verlaagd tot zo'n niveau van "wraak", toont wel aan dat hij als mens wat minder volwassen is dan als coureur.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 11:59 schreef -Jean- het volgende:
haha dit vind ik dan wel humor van alonso. Ik ben pro hamilton opzich (vind massa ook een leuke rijder niet daarvan, gun ze het opzich alletwee) , maar dit is een heerlijk niet politiek antwoord. Typisch voorbeeld van: Ik ga hem lekker terug naaien, fuck hun en jullie mogen het allemaal weten.
quote:Verbod op bijtanken tijdens races op komst?
De Formula One Teams Association (FOTA) zal deze week in China vergaderen over een verbod op het bijtanken tijdens de pitstops. Zo meldt het Britse Autosport.
De afgelopen jaren is het al een paar keer misgegaan tijdens een pitstop. Zo reed Felipe Massa in Singapore weg met de brandstofslang nog in de auto. Een verbod op het bijtanken zou dus goed zijn voor de veiligheid van de sport, maar heeft wel grote gevolgen voor het ontwerp van de auto's, aangezien er dan grotere brandstoftanks in de wagens moeten komen. Een andere oplossing waarbij de auto's niet hoeven te worden aangepast, is het inkorten van de races, wat mogelijk weer aansluit bij de ideeën van de FOTA om het Formule 1-weekend volgend jaar flink te veranderen.
De races duren me nu soms te al te kortquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 15:44 schreef Trystar het volgende:
Een andere oplossing waarbij de auto's niet hoeven te worden aangepast, is het inkorten van de races, wat mogelijk weer aansluit bij de ideeën van de FOTA om het Formule 1-weekend volgend jaar flink te veranderen.
Ze kunnen natuurlijk ook een beter systeem proberen te ontwerpen.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 15:44 schreef Trystar het volgende:
De afgelopen jaren is het al een paar keer misgegaan tijdens een pitstop. Zo reed Felipe Massa in Singapore weg met de brandstofslang nog in de auto.
inderdaad, dat de auto pas weg kan als ie ontkoppelt is. Zou niet zo moeilijk moeten zijnquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 18:30 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Ze kunnen natuurlijk ook een beter systeem proberen te ontwerpen.
Bronquote:Toro Rosso to delay Bourdais decision
Scuderia Toro Rosso could hold back on making a decision about Sebastien Bourdais' future with the team until after the end of the season as they ponder their driver options for next year.
The Italian outfit are already looking for a replacement for Sebastian Vettel and Bourdais' future had been uncertain after a difficult middle part to the season.
However, with some strong performance from Bourdais in recent races - including what should have been more points in Japan last weekend – the Frenchman is now looking more likely to be given another chance in 2009.
But team co-owner Gerhard Berger wants to wait a while before finalising his plans – although he admitted that Bourdais was now driving at the level expected of him.
When asked if Bourdais' Fuji performance had boosted the Frenchman's chances for next year, Berger said: "Well, I don't want to say anything at this stage because we have to sort out everything in a quiet way. But that's exactly what we need to see him doing as he did today. It was a good result."
Although Bourdais lost his points-scoring finish in Japan after being punished for a collision with Felipe Massa, Berger is adamant his driver did nothing wrong.
"It was a racing accident," explained Berger. "Bourdais was inside, if Massa had given him two centimetres more space both cars would go around the corner, so I wouldn't think it's Bourdais's mistake at all. But I wouldn't say it was Massa's either. It was a racing accident. Nothing happened anyway – in a racing situation, two cars touching is a normal thing."
When asked if he felt there were too many penalties being handed out at the moment, Berger said: "I don't want to comment on it because it's not where we should discuss this. But I like more to see racing.
"If there are some incidents that are reasonable racing accidents, not something crazy, I would like to see them let it go. Investigations are important, but too many are found guilty."
I second that.. van mij mag ie best naar Renault ook, ipv Piquetquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 20:02 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Bourdais moeten ze er gewoon bijhouden daar.
van mij mag hij naar super aguri! Opgeruimd staat netjes... :-)quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 20:05 schreef Atreidez het volgende:
[..]
I second that.. van mij mag ie best naar Renault ook, ipv Piquet
juistquote:Op maandag 13 oktober 2008 15:27 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Als Kovalainen Massa er dan af ramt is er niets aan de hand.
Bronquote:Mosley legt bezuinigingsvoorstellen bij teams neer
FIA-president Max Mosley heeft de teams middels een brief op de hoogte gebracht van de maatregelen die in zijn ogen moeten worden genomen om de enorme kosten in de Formule 1 terug te dringen. Zo meldt The Times. Mosley liet eerder al weten voorstander te zijn van het invoeren van meer standaardonderdelen in de F1.
Zo wil Mosley dat er vanaf 2010 met standaardmotoren wordt gereden. Ook denkt de Brit aan zaken als standaardwielen en een standaardwielophanging. Vanaf 2013 moet de volledige aandrijving van een Formule 1-wagen worden gestandaardiseerd. "We staan op dit punt open voor nieuwe ideeën", schrijft Mosley. "De enige voorwaarde is dat de kosten van de ontwikkeling, de productie en het onderhoud van de 'powertrain' lager moeten zijn dan nu het geval is en dat de 'powertrains' voor een minimale prijs beschikbaar moeten zijn voor de onafhankelijke teams."
Ook stelt Mosley voor dat de teams in de toekomst niet meer mogen uitgeven dan de televisiegelden die zij ontvangen van de FOM. Dit betekent dat een team tussen de 50 en 65 miljoen euro aan budget zou krijgen. Volgende week komen de teambazen en Mosley in Genève bijeen om over dit pakket aan maatregelen te vergaderen.
Die hebben ze dan blijkbaar niet meer nodig..quote:Op woensdag 15 oktober 2008 13:12 schreef nils7 het volgende:![]()
[..]
Bron
Het enigste wat op zich goed is, is het budget verhaal maar waar moeten teams dan heen met het geld van sponsoren?
Investeren in een nog dikkere windtunnel zodat de topteams nog meer voordeel kunnen halen uit hun aerodynamische pakketquote:Op woensdag 15 oktober 2008 13:12 schreef nils7 het volgende:![]()
[..]
Bron
Het enigste wat op zich goed is, is het budget verhaal maar waar moeten teams dan heen met het geld van sponsoren?
Terechte opmerking!quote:Op woensdag 15 oktober 2008 17:46 schreef bodylotion het volgende:
[..]
Investeren in een nog dikkere windtunnel zodat de topteams nog meer voordeel kunnen halen uit hun aerodynamische pakket
Of bijvoorbeeld via een aparte BV doorsluizen. Zijn vast wel constructies te verzinnen waardoor ze kunnen beschikken over meer geld.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 17:46 schreef bodylotion het volgende:
[..]
Investeren in een nog dikkere windtunnel zodat de topteams nog meer voordeel kunnen halen uit hun aerodynamische pakket
quote:Toch geen Grand Prix van Frankrijk in 2009
Er wordt volgend jaar toch geen Grand Prix van Frankrijk verreden. Zo heeft de Fédération Française du Sport Automobile (FFSA) woensdagavond bekendgemaakt. De race stond voor 28 juni gepland op het circuit van Magny-Cours.
In een verklaring van de FFSA staat: "Om economische redenen hebben we besloten om de Grand Prix van Frankrijk, die gepland stond voor 28 juni 2009, af te gelasten. De FFSA wil iedereen bedanken die de afgelopen jaren de Franse Grand Prix heeft bezocht. De FFSA zal de trouwe fans die reeds een kaartje hadden gekocht voor 2009, hun geld teruggeven. Onze excuses voor het eventuele ongemak."
Door het verdwijnen van de Franse Grand Prix staan er volgend jaar nog maar zeventien races op de Formule 1-kalender, één minder dat dit seizoen.
http://f1.gpupdate.net/nl(...)-mogelijk-ingrijpen/quote:Ik vind eigenlijk dat de wedstrijdleiding zich zo weinig mogelijk moet bemoeien met de actie op de baan, tenzij er echt overduidelijk sprake is van een overtreding. Het is toch zonde dat de uitslag van een race en de uitkomst van een kampioenschap bepaald worden door een paar officials die te weinig verstand van zaken hebben.
Je haalt een goed punt aan!quote:Op woensdag 15 oktober 2008 21:09 schreef voyeur het volgende:
[..]
Terechte opmerking!
Ik zie niet in wat de Fia nu echt wil. Zelfs als je 80% van de F1 standaardiseert kun je met absurde inspanningen op die andere 20% nog steeds een voordeel halen. Sommige teams hebben fantastische simulators en baan tracking tools. Dat geeft je een voordeel en ik zie niet in hoe de Fia investeringen in die dingen kan verbieden. Teams kunnen dat onderbrengen in een 'algemene autosport' divisie omdat het immers in principe ook ten goede komt aan aan andere raceklasses.
De geest is uit de fles sinds de fabrieksteams het als een investering in hun imago zien.
Dat was slechts een voorbeeld van een gebied waarop men zich volledig is gaan storten in de zoektocht naar meer downforce.quote:
quote:Coureurs stellen rijgedrag Hamilton aan de kaak
De coureurs zullen zeker twee zaken ter sprake brengen tijdens de rijdersbriefing op vrijdag. Behalve de inconsistentie van de wedstrijdleiding zullen Jarno Trulli en Mark Webber, beiden voorzitter van de Grand Prix Drivers' Association (GPDA) het rijgedrag van Lewis Hamilton aan de kaak stellen. Volgens hen was het rijgedrag van de McLaren-coureur in Japan niet netjes.
Volgens Trulli had hij in Japan vierde kunnen worden als hij niet was opgehouden door Hamilton, ondanks dat er blauwe vlaggen aan de Brit werden getoond. "Ik ben absoluut niet blij", vertelde hij aan het Britse Autosport. "Ik leidde de race en hij hield me twee ronden lang op. Ik heb hierdoor zo'n 1,5 seconde verloren en als dit niet was gebeurd, had ik na mijn tweede stop misschien voor de Renault (van Nelson Piquet, red.) kunnen komen. Lewis keek niet eens in zijn spiegels. Hij had beter op moeten letten, want zijn race was toch al voorbij."
Collega Webber is niet te spreken over de start van Hamilton, die in de remzone voor de eerste bocht nog van richting veranderde. Volgens Webber is dit onacceptabel. "Je kan niet in een remzone rondrijden zoals hij deed. In 2000 hebben we al een marshal verloren, omdat coureurs van hun lijn veranderden in de remzone. Hier zullen we het echt over moeten hebben."
En daar valt nummer 2 van de kalender.. al mis ik deze een stuk minder als Montreal.quote:Toch geen Grand Prix van Frankrijk in 2009
15 oktober 2008
Er wordt volgend jaar toch geen Grand Prix van Frankrijk verreden. Zo heeft de Fédération Française du Sport Automobile (FFSA) woensdagavond bekendgemaakt. De race stond voor 28 juni gepland op het circuit van Magny-Cours.
In een verklaring van de FFSA staat: "Om economische redenen hebben we besloten om de Grand Prix van Frankrijk, die gepland stond voor 28 juni 2009, af te gelasten. De FFSA wil iedereen bedanken die de afgelopen jaren de Franse Grand Prix heeft bezocht. De FFSA zal de trouwe fans die reeds een kaartje hadden gekocht voor 2009, hun geld teruggeven. Onze excuses voor het eventuele ongemak."
Door het verdwijnen van de Franse Grand Prix staan er volgend jaar nog maar zeventien races op de Formule 1-kalender, één minder dat dit seizoen.
Die stond er lang eerderquote:Op donderdag 16 oktober 2008 23:30 schreef Atreidez het volgende:
http://f1.gpupdate.net/nl(...)n-frankrijk-in-2009/
[..]
En daar valt nummer 2 van de kalender.. al mis ik deze een stuk minder als Montreal.
quote:Op woensdag 15 oktober 2008 21:35 schreef Trystar het volgende:
[quote:
Toch geen Grand Prix van Frankrijk in 2009]
Fisi betaald ze eigen stoeltjequote:Fisichella en Sutil ook in 2009 bij Force India
17 oktober 2008
Giancarlo Fisichella en Adrian Sutil zullen ook in 2009 voor Force India rijden. Zo heeft teameigenaar Vijay Mallya vrijdag bekendgemaakt tijdens een persconferentie.
"We zijn erg tevreden over Adrian en Giancarlo. Zij zullen ook in 2009 voor ons rijden", zo onthulde de Indiase miljardair vrijdag op een persbijeenkomst in China.
Fisichella is momenteel bezig aan zijn eerste jaar bij Force India. Sutil rijdt al twee seizoenen bij het team uit Silverstone, dat vorig jaar nog door het leven ging als Spyker F1. Beide coureurs hebben dit seizoen nog geen punten behaald.
Zou die soms willen samenvoegen met A1gp ofzoquote:FIA begint aanbesteding standaardmotor
Mosley lijkt zin door te drijven
[17-10-2008] In een kort maar veelbetekenend persbericht heeft de FIA vandaag bekendgemaakt van start te gaan met de aanbesteding voor het leveren van een standaardmotor voor de Formule 1 vanaf 2010. Eerder deze week ging het alleen nog om plannen, nu lijkt de FIA de knoop al doorgehakt te hebben.
De continuïteit, de ervaring van Fisico die er voor zorgt dat de auto geen 10 seconden langzamer is dan de rest van het veld. En natuurlijk Fisico's domme uitstapjes langs de baan die voor een hoog amusements gehalte zorgen + bijbehorende reclame die dan te zien is op tvquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 12:59 schreef Atreidez het volgende:
Dacht al dat ik er overheen had gelezen ... Heb ik wel vaker bij posts van Trystar![]()
http://f1.gpupdate.net/nl(...)009-bij-force-india/
[..]
Fisi betaald ze eigen stoeltjeIk snap niet waarom ze die gast nog aanhouden...
Da's wel de droom van de FIA natuurlijk, een heel veld met alleen maar Ferrari's. Hoeven ze geen rare beslissingen meer te nemen, er wint altijd een Ferrari.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 13:53 schreef Sinister-D- het volgende:
Zou die soms willen samenvoegen met A1gp ofzo![]()
Ik ben erg benieuwd naar volgend jaarquote:Toyota onthult nieuwe bolide po 16 januari
Het Japans Duitse team van Toyota zal volgend jaar haar bolide op 16 januari aan de pers tonen, zo heeft het team van Toyota laten weten.
Waar de nieuwe bolide wordt getoont is niet bekend gemaakt, maar waarschijnlijk zal dat gewoon in de thuisbasis zijn in Keulen in Duitsland.
Launch data 2009
Team - datum
ToyotaF1 - 16 januari
Gepost op 18/10/2008 09:05 door: Redactie
We kunnen ook gewoon de F1 schrappen en de A1 in de zomer laten rijdenquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 15:29 schreef Ared het volgende:
[..]
Da's wel de droom van de FIA natuurlijk, een heel veld met alleen maar Ferrari's. Hoeven ze geen rare beslissingen meer te nemen, er wint altijd een Ferrari.
(Humor, jongens, humor. Er staat een smiley achter...)
Zijn toch echt verschillend naar mijn idee.quote:Op zondag 19 oktober 2008 16:42 schreef Googolplexian het volgende:
Het valt je niet op dat de laatste twee hetzelfde zijn?
Verder gaaf gedaan
Dus Hamilton heeft 24 punten volgens jou? (14% van 170=23,8)quote:Op zondag 19 oktober 2008 16:47 schreef ElmarO het volgende:
Bij de op één na laatste gaat het om het totaal dat iedere coureur maximaal kan halen. Op dit moment dus 17×10 punten=170. En welk percentage ze daar dus van hebben behaald.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |