abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61735450
Hallo,

AL jaren heb ik een groot bedrijf met verschillende afdelingen, vroeger was de communicatie tussen bedrijf en klanten een hel, er was geen centraal nummer en de klant moest zelf uitzoeken welke afdeling hij moest bellen en wat het nummer was.

Eind 1999 hebben wij daarom de afdeling communicatie opgericht, deze afdeling is een centrale plek voor alle post/email en telefoontjes(ook van klanten), hierdoor is het rechtstreekse contact tussen klant en afdeling weg gehaald en is er een centrale post.

In het contract verbieden wij de mensen van de verschillend afdelingen(muv comminucatie) om informatie te geven aan buitenstaanders en de afspraak is dat wanneer een buitenstaander belt deze word doorverbonden met de afdeling communicatie(centraal nummer), indien er een afspraak gemaakt moet worden gebeurt het volgende:

klant belt afdeling communicatie en legt uit dat het om een afspraak gaat.
de afdeling noteert dit en wenst de klant een fijne dag toe.(klant hangt op)

de afdeling neemt zo spoedig mogelijk contact op met de desbetreffende afdeling(in dit geval planning) en sluit alles kort.

daarna word de klant terug gebeld, en word alles doorgesproken(klant heeft dus geen rechtstreeks contact met de afdeling planning), dit alles gebeurd binnen een uur en in de meeste gevallen binnen een half uur.

enkele weken geleden ging het mis, ik ontdekte dat de afdeling planning meer had ingepland dan de afdeling communicatie had aangenomen, na nader onderzoekt blijkt dat een medewerker van de afdeling planning het telefoonnummer van deze afdeling(wat eigenlijk alleen intern word gebruikt) aan familie heeft gegeven, en tegen hun heeft gezegd bel mij maar ik plan jullie wel, dan hoef de afdeling communicatie niet te bellen en dat gaat sneller.

Hij heeft dit bekend, en na mijn inzien is dit in strijd met zijn contract, wat moet ik doen, wat is een passende straf?
pi_61735515
officiele reprimande, opgetekend in zijn personeelsdossier. Meer niet.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  donderdag 18 september 2008 @ 17:22:18 #3
134803 Deacon_Tigra
Final Fantasy Fanboy
pi_61735540
bij ons op de zaak kan je 3 officiele waarschuwingen krijgen,

na die 3 lig je eruit , werkt prima, en in die tijd kan je ook een mooi dossier opbouwen voor eventueel ontslag
Psn online ID Tec-Deacon
---------------------------------
オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
pi_61735550
quote:
Op donderdag 18 september 2008 17:21 schreef Argento het volgende:
pi_61735568
Aan een paal binden en zeven zweepslagen geven.
Dat is wat ik denk

Maar denk dat een (officiële) waarschuwing meer op zijn plaats is..
Do what you love, love what you do!
pi_61735588
tja weet niet hoe groot je bedrijf echt is, maar als het op normale voet gaat gewoon inderdaad vertellen dat het niet de bedoeling is en hem de hele week koffie laten halen!
pi_61735654
Mijn probleem is, de afdeling communicatie verzameld alle gegevens en informatie van de afdeling en verspreid deze aan de afdeling die deze gegevens nodig hebben, zo zorgen ze er ook voor dat de planning bij de werkplaats komt en bij de inkoop.

de afdeling communicatie heeft alleen de planning verspreid die bevestigd is door de afdeling planning, de illegaal gemaakt afspraken door de medewerker van de afdeling planning zijn niet ingevoerd door de afdeling communicatie(logisch ze wisten van niks) waardoor deze afspraken ook niet bij de werkplaats en de inkoop terecht zijn gekomen.

Daardoor stond alleen de spullen klaar voor de bevestigde afspraken en niet voor de illegale afspraken, maar de klant weet er niks van en belt boos naar mij dat er niemand komt, logisch want de afdeling planning heeft de afspraken illegaal gemaakt en niks doorgegeven.

en als de klanten niet tevreden zijn, dan is het oorlog tussen mij en de verantwoordelijke medewerker.alles voor de klant, klant is nummer een.
pi_61735681
quote:
Op donderdag 18 september 2008 17:28 schreef hoipim het volgende:
Mijn probleem is, de afdeling communicatie verzameld alle gegevens en informatie van de afdeling en verspreid deze aan de afdeling die deze gegevens nodig hebben, zo zorgen ze er ook voor dat de planning bij de werkplaats komt en bij de inkoop.

de afdeling communicatie heeft alleen de planning verspreid die bevestigd is door de afdeling planning, de illegaal gemaakt afspraken door de medewerker van de afdeling planning zijn niet ingevoerd door de afdeling communicatie(logisch ze wisten van niks) waardoor deze afspraken ook niet bij de werkplaats en de inkoop terecht zijn gekomen.

Daardoor stond alleen de spullen klaar voor de bevestigde afspraken en niet voor de illegale afspraken, maar de klant weet er niks van en belt boos naar mij dat er niemand komt, logisch want de afdeling planning heeft de afspraken illegaal gemaakt en niks doorgegeven.

en als de klanten niet tevreden zijn, dan is het oorlog tussen mij en de verantwoordelijke medewerker.alles voor de klant, klant is nummer een.
Maar wat wil jij nou hiermee?
  donderdag 18 september 2008 @ 17:32:37 #9
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_61735707
quote:
Op donderdag 18 september 2008 17:18 schreef hoipim het volgende:
na nader onderzoekt blijkt dat een medewerker van de afdeling planning het telefoonnummer van deze afdeling(wat eigenlijk alleen intern word gebruikt) aan familie heeft gegeven, en tegen hun heeft gezegd bel mij maar ik plan jullie wel, dan hoef de afdeling communicatie niet te bellen en dat gaat sneller.
Is dat zo erg dan?
Oftewel, heb je hier echt last van?
pi_61735754
quote:
Op donderdag 18 september 2008 17:32 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Is dat zo erg dan?
zoals ik al zeg, andere afdelingen krijgen dit dan niet door, waardoor zij niet hun taken kunnen uitvoeren(wat betreft die opdracht), waardoor de benodigde spullen en mensen niet op de juiste plek aanwezig zijn en waardoor wij niet kunnen leveren aan klanten(alleen de klanten die een afspraak hebben via de korte weg)
  donderdag 18 september 2008 @ 17:35:50 #11
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_61735761
quote:
Op donderdag 18 september 2008 17:21 schreef Argento het volgende:
veel meer kun je ook niet.

Over hoeveel "illegale" afspraken gaat het heir? Ja, het is een overtreding, maar blijf het wel ff in verhouding zien...
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_61735840
quote:
Op donderdag 18 september 2008 17:35 schreef teamlead het volgende:

[..]

veel meer kun je ook niet.

Over hoeveel "illegale" afspraken gaat het heir? Ja, het is een overtreding, maar blijf het wel ff in verhouding zien...
59 afspraken, waardoor wij aan 59 klanten niet hebben kunnen leveren op de gemaakte afspraak, waardoor klanten boos werden, wij weer een nieuwe afspraak moesten maken(en dat gaat niet lekker met een boze klant).

Daarnaast hebben de overige afdelingen hals over kop 59 opdrachten moeten verwerken, terwijl ze daar normaal een aantal dagen voor hebben, de mensen van de werkplaats/montage hebben flink moeten overwerken om de opnieuw gemaakte afspraak wel na te komen.

de mensen hebben tot die in de nacht doorgewerkt om het door de klant besteld product in elkaar te zetten, te testen en klaar te zetten voor de monteur.(die duurt normale dagen)
pi_61735891
tvp
Op donderdag 22 mei 2008 10:28 schreef Spittie het volgende:
swarma spam hoer
Op maandag 4 mei 2009 16:09 schreef Broekpaling het volgende:
Swarmahoer, deleting your posts while users are still writing them.
  donderdag 18 september 2008 @ 17:42:56 #14
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_61735901
quote:
na nader onderzoekt blijkt dat een medewerker van de afdeling planning het telefoonnummer van deze afdeling(wat eigenlijk alleen intern word gebruikt) aan familie heeft gegeven, en tegen hun heeft gezegd bel mij maar ik plan jullie wel, dan hoef de afdeling communicatie niet te bellen en dat gaat sneller.
quote:
Op donderdag 18 september 2008 17:39 schreef hoipim het volgende:

[..]

59 afspraken, waardoor wij aan 59 klanten niet hebben kunnen leveren op de gemaakte afspraak, waardoor klanten boos werden, wij weer een nieuwe afspraak moesten maken(en dat gaat niet lekker met een boze klant).

Daarnaast hebben de overige afdelingen hals over kop 59 opdrachten moeten verwerken, terwijl ze daar normaal een aantal dagen voor hebben, de mensen van de werkplaats/montage hebben flink moeten overwerken om de opnieuw gemaakte afspraak wel na te komen.
Ik snap het niet meer

Maar goed: ja, een hele zware tik op de vingers is zeker gepast, maar daar lijk je niet tevreden mee. Wat wil jij er mee?
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
pi_61735968
quote:
Op donderdag 18 september 2008 17:42 schreef teamlead het volgende:

[..]

[..]

Ik snap het niet meer

Maar goed: ja, een hele zware tik op de vingers is zeker gepast, maar daar lijk je niet tevreden mee. Wat wil jij er mee?
ja hij heeft het nummer verspreid aan familie en vervolgens komen er vrienden van de familie en die zeggen van we willen ook zo ding laten maken, en dan zeg de familie doe het bij dit bedrijf, hier is het nummer en zo verspreid het zich.

oftewel het word in eerste instantie aan familie gegeven, en de familie geeft het weer aan vrienden en die bevelen het weer aan, aan hun kennissen en zo gaat het door en door.

maar diezelfde mensen komen wel bij mij klagen als de afspraak niet voor nageleefd
pi_61735984
quote:
Op donderdag 18 september 2008 17:42 schreef teamlead het volgende:

[..]

[..]

Ik snap het niet meer

bij dit bedrijf kan je een product kopen dat je bestelt door te bellen met één centrale afdeling. die plant dit product in bij de ene afdeling, en geeft het door aan de andere afdeling zodat die het klaar kan maken

er is een slimme man geweest van de planning afdeling die zijn vrienden sneller wilde laten behandelen door het gelijk in te plannen, alleen wist hij waarschijnlijk niet dat er naast de planning ook een bericht naar de montage toe moest

gevolg: klanten die wel op de planning stonden door deze slimme meneer konden hun spullen niet ophalen omdat de montage van niks wist

klopt t zo ts?
swarma spam hoer
pi_61735987
quote:
Op donderdag 18 september 2008 17:32 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Is dat zo erg dan?
Straks is TS haar baantje kwijt.
Als mensen eens zouden beseffen dat ze het met de nieuwe automatisering weer zelf kunnen.
pi_61736006
Volgens mij is je organisatie nog steeds een hel.

Waarom zou een buitenstaander doorverbonden moeten worden naar communicatie afdeling als je het goed inricht gaan alle inkomende telefoontjes alleen maar naar de communicatie afdeling.

Als een planning niet eens zelfstandig een opdracht kan aanemen en de gevolgen voor het hele proces niet kunnen doorzien.

Oplossing is in ieder geval alle nummers zo maken dat het alleen maar intern te bellen is en niet extern.
pi_61736022
quote:
Op donderdag 18 september 2008 17:46 schreef swarmahoer het volgende:

[..]

bij dit bedrijf kan je een product kopen dat je bestelt door te bellen met één centrale afdeling. die plant dit product in bij de ene afdeling, en geeft het door aan de andere afdeling zodat die het klaar kan maken

er is een slimme man geweest van de planning afdeling die zijn vrienden sneller wilde laten behandelen door het gelijk in te plannen, alleen wist hij waarschijnlijk niet dat er naast de planning ook een bericht naar de montage toe moest

gevolg: klanten die wel op de planning stonden door deze slimme meneer konden hun spullen niet ophalen omdat de montage van niks wist

klopt t zo ts?
hij heeft er weldegelijk weet van dat alle planningen worden gemeld aan de afdeling communicatie zodat die ze verder kan verspreiden naar inderdaad de montage en de inkoop.

voor de rest klopt het helemaal
pi_61736069
quote:
Op donderdag 18 september 2008 17:48 schreef Basp1 het volgende:
Volgens mij is je organisatie nog steeds een hel.

Waarom zou een buitenstaander doorverbonden moeten worden naar communicatie afdeling als je het goed inricht gaan alle inkomende telefoontjes alleen maar naar de communicatie afdeling.

Als een planning niet eens zelfstandig een opdracht kan aanemen en de gevolgen voor het hele proces niet kunnen doorzien.

Oplossing is in ieder geval alle nummers zo maken dat het alleen maar intern te bellen is en niet extern.
uiteraard geven wij alleen het centrale nummer, echter zijn er medewerkers die kennelijk de behoefte voelen om het nummer van de afdeling te geven aan vrienden/familie, en daarnaast hebben de afdelingen een telefoon nodig om bijvoorbeeld met de levranciers en zo te bellen.
  donderdag 18 september 2008 @ 17:53:16 #21
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_61736108
Officiele waarschuwing, ook schriftelijk en die in zijn dossier stoppen. Meer kun je niet doen lijkt mij.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_61736161
Teneerste zou ik bij alle boze klanten duidelijk maken dat het niet aan jou manier van werken ligt, maar er voor zorgen dat ze deze medewerker op aanspreken. Op verjaardagen en feesten gaat dat snel rond hoor. Als het toch familie is, dan kan hij vast wel mooi zijn excusses aanbieden. Namens zichzelf dan, niet namens het bedrijf.

Daarnaast had het voor hem een mooi leerproces geweest als hij zelf extra uren had kunnen draaien op alle afdelingen om zo zelf te voelen wat voor extra werk er uit uit zijn actie voortvloeit. Maarja, daar zal het nu vast te laat voor zijn omdat het extra werk al is gedaan.

Tevens geeft dit "probleem" aan dat er iets binnen je organisatie niet helemaal lekker loopt. Schijnbaar kunnen er toch afspraken worden gemaakt zonder dat er spullen besteld zijn. Dit geeft een gat in je organisatie weer, waar jij nu actief mee bezig kan om te zorgen dat dit niet meer in de toekomst voor kan komen. De afdeling planning heeft ook niet de procedures gevolgd.......Doe hier dus je voordeel mee.

En die medewerker, ach geef hem een waarschuwing......meer haal je er toch niet uit.....
pi_61736166
quote:
Op donderdag 18 september 2008 17:51 schreef hoipim het volgende:

[..]

uiteraard geven wij alleen het centrale nummer, echter zijn er medewerkers die kennelijk de behoefte voelen om het nummer van de afdeling te geven aan vrienden/familie, en daarnaast hebben de afdelingen een telefoon nodig om bijvoorbeeld met de levranciers en zo te bellen.
Op kantoor kan ik bellen met mijn toestel, maar niet rechtstreeks gebeld worden, verdiep je eens in je telefooncentrale dan.
pi_61736229
quote:
Op donderdag 18 september 2008 17:53 schreef karr-1 het volgende:
Officiele waarschuwing, ook schriftelijk en die in zijn dossier stoppen. Meer kun je niet doen lijkt mij.
oke, en wat betreft de kosten, de afdeling werkplaats is normaal om 18:00 uur klaar, doordat er opeens 59 bestellingen opdoken, hebben ze overgewerkt tot 04:00 uur(ik heb zelf ook meegeholpen uiteraard) leuk en aardig maar deze mensen zullen eens dezer dagen ook hun overwerkloon willen zien.

Kan ik de extra kosten verhalen op de dader?(11 man hebben dus bijna 10 uur langer gewerkt en willen hun loon zien)
pi_61736253
quote:
Op donderdag 18 september 2008 17:59 schreef hoipim het volgende:

oke, en wat betreft de kosten, de afdeling werkplaats is normaal om 18:00 uur klaar, doordat er opeens 59 bestellingen opdoken, hebben ze overgewerkt tot 04:00 uur(ik heb zelf ook meegeholpen uiteraard) leuk en aardig maar deze mensen zullen eens dezer dagen ook hun overwerkloon willen zien.

Kan ik de extra kosten verhalen op de dader?(11 man hebben dus bijna 10 uur langer gewerkt en willen hun loon zien)
Ik denk het niet dat valt gewoon onder ondernemers risico.
pi_61736270
quote:
Op donderdag 18 september 2008 17:56 schreef boarn het volgende:
Tevens geeft dit "probleem" aan dat er iets binnen je organisatie niet helemaal lekker loopt. Schijnbaar kunnen er toch afspraken worden gemaakt zonder dat er spullen besteld zijn. Dit geeft een gat in je organisatie weer, waar jij nu actief mee bezig kan om te zorgen dat dit niet meer in de toekomst voor kan komen. De afdeling planning heeft ook niet de procedures gevolgd.......Doe hier dus je voordeel mee..
de dader is van de afdeling planning en heeft logisch de procedure niet gevolgd(want hij deed iets wat niet mocht) anders was het niet mis gegaan, als alle opdrachten centraal binnenkomen is er geen enkel probleem in de schakeling, het probleem ontstaat doordat een deel van de schakeling niet doet wat ze moeten doen.
pi_61736296
Je kan nu wel heel zielig zitten doen omdat je vind dat deze medewerker hier voor moet boeten. Maar het feit dat het gebeurde is omdat het KON. Als je er nu voor zorgt dat het niet meer kan voorkomen in de toekomst, dan is toch het hele probleem opgelost. Oorzaak / Gevolg enzo.......

Volgens mij kan je de schade niet op hem verhalen, ondernemersrisico enzo. En dan nog, dan is het probleem nog niet opgelost, want de eerste de beste andere josti die denkt, hej, het kan dus ook binnendoor laat ik dat ook eens proberen...
pi_61736300
Denk dat dat ondernemers risico's zijn
pi_61736330
quote:
Op donderdag 18 september 2008 18:01 schreef hoipim het volgende:

[..]

de dader is van de afdeling planning en heeft logisch de procedure niet gevolgd anders was het niet mis gegaan, als alle opdrachten centraal binnenkomen is er geen enkel probleem in de schakeling, het probleem ontstaat doordat een deel van de schakeling niet doet wat ze moeten doen.
Dus......zijn je procedure's niet duidelijk. Want als het wel duidelijk was geweest, dan was het niet gebeurt.....Je kan moeilijk je werknemer kwalijk nemen dat jij geen duidelijke procedure's opzet.
pi_61736363
quote:
Op donderdag 18 september 2008 18:03 schreef boarn het volgende:
Je kan nu wel heel zielig zitten doen omdat je vind dat deze medewerker hier voor moet boeten. Maar het feit dat het gebeurde is omdat het KON. Als je er nu voor zorgt dat het niet meer kan voorkomen in de toekomst, dan is toch het hele probleem opgelost. Oorzaak / Gevolg enzo.......

Volgens mij kan je de schade niet op hem verhalen, ondernemersrisico enzo. En dan nog, dan is het probleem nog niet opgelost, want de eerste de beste andere josti die denkt, hej, het kan dus ook binnendoor laat ik dat ook eens proberen...
in zijn omschrijving en zijn aanvullende functie omschrijving staat alles heel gedetailleerd uitgelegd, en wij hebben dus absoluut geen ruimte gelaten voor dit soort actie`s
  donderdag 18 september 2008 @ 18:08:19 #31
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_61736387
quote:

[..]

correct me if i'm wrong.. maar jij hebt toch ook de omzet opgestreken over die 59 klanten? Jij bent als werkgever verantwoordelijk voor de loonbetaling lijkt me
pi_61736397
quote:
Op donderdag 18 september 2008 18:05 schreef boarn het volgende:

[..]

Dus......zijn je procedure's niet duidelijk. Want als het wel duidelijk was geweest, dan was het niet gebeurt.....Je kan moeilijk je werknemer kwalijk nemen dat jij geen duidelijke procedure's opzet.
de procedure`s zijn wel duidelijk, de dader geeft zelf aan dat hij bewust de procedure niet heeft gevolgd en dat hij wist van het feit dat het niet mocht en dat het niet volgens de procedure is.

De dader heeft bewust er voor gekozen om de procedure te negeren, terwijl hij met zijn volle verstand wist dat zijn actie niet mocht volgens de procedure, de uitleg van zijn leidinggevende en zijn contract.(hij geeft ook aan dat de procedure`s helder waren en dat hij deze bewust heeft genegeerd).
pi_61736400
je krijgt natuurlik ook geld voor de geleverde producten
swarma spam hoer
  donderdag 18 september 2008 @ 18:09:28 #34
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_61736410
quote:
Op donderdag 18 september 2008 18:05 schreef boarn het volgende:

[..]

mwaoh.. uit het verhaal van TS blijkt wel dat de procedure duidelijk was. Dat de procedure door een individu te verneuken valt, doet niets af aan de duidelijkheid
pi_61736490
quote:
Op donderdag 18 september 2008 18:06 schreef hoipim het volgende:

[..]

in zijn omschrijving en zijn aanvullende functie omschrijving staat alles heel gedetailleerd uitgelegd, en wij hebben dus absoluut geen ruimte gelaten voor dit soort actie`s
Wat noem je geen ruimte laten?

Ik ga er van uit dat dingen als planning en materiaal reserveringen via een centraal informatiesysteem gaan? In welk geval je mensen op de afdeling planning bijvoorbeeld geen rechten geeft op het maken van een nieuwe order (wat deze persoon blijkbaar heeft gedaan).

Als je er alleen maar van uit gaat dat mensen doen wat in hun taakomschrijving staat, laat je juist erg veel ruimte over.
pi_61736549
quote:
Op donderdag 18 september 2008 18:14 schreef El_Psycho het volgende:

[..]

Ik ga er van uit dat dingen als planning en materiaal reserveringen via een centraal informatiesysteem gaan? In welk geval je mensen op de afdeling planning bijvoorbeeld geen rechten geeft op het maken van een nieuwe order (wat deze persoon blijkbaar heeft gedaan).

Als je er alleen maar van uit gaat dat mensen doen wat in hun taakomschrijving staat, laat je juist erg veel ruimte over.
in zowel zijn contract als taakomschrijving word ook heel duidelijk wat niet de bedoeling is.
pi_61736619
quote:
Op donderdag 18 september 2008 18:16 schreef hoipim het volgende:

[..]

in zowel zijn contract als taakomschrijving word ook heel duidelijk wat niet de bedoeling is.
Op mijn werk is het niet de bedoeling dat ik op Fok zit.... Toch post ik hier nu een reactie.

Je kan er niet van uitgaan dat mensen altijd doen wat de bedoeling is, behalve door er voor te zorgen dat het onmogelijk wordt om iets te doen wat niet de bedoeling is.
pi_61743419
t
v
p
peace, nd suck a !@$%
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 18 september 2008 @ 22:20:22 #39
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_61743548
Wat een procedurele hel is dit bedrijf
  donderdag 18 september 2008 @ 22:31:23 #40
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_61743968
quote:
Op donderdag 18 september 2008 18:20 schreef El_Psycho het volgende:

[..]

Op mijn werk is het niet de bedoeling dat ik op Fok zit.... Toch post ik hier nu een reactie.

Je kan er niet van uitgaan dat mensen altijd doen wat de bedoeling is, behalve door er voor te zorgen dat het onmogelijk wordt om iets te doen wat niet de bedoeling is.
Precies. Dat krijg je als je mensen in dienst neemt in plaats van robots. Die zijn soms eigenwijs. En ze houden zich soms niet aan protocollen, zeker niet als die zo omslachtig lijken te zijn als het protocol dat door TS omschreven wordt.

Dagelijks gaan er op elke welkvloer dingetjes niet helemaal volgens protocol. En natuurlijk moet je daar zo'n medewerker op aanspreken. De manier waarop je dit doet en of je zo'n reprimande ook in het personeelsdossier opneemt, ligt aan wat voor soort baas je wil zijn.
pi_61745199
quote:
Op donderdag 18 september 2008 18:14 schreef El_Psycho het volgende:

[..]

Dat inderdaad. Waarom is het mogelijk dat de afdeling planning een afspraak kan plannen terwijl dat niet mag? (typische naam dan: afdeling planning) Zorgen dat je op de hoogte bent van alle mogelijke risico's binnen je bedrijf en die zoveel mogelijk afdekken.

moet eerlijk zeggen dat ik me afvraag of TS niet de medewerker in kwestie is, ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat een directeur die hier zo'n vraag stelt nogal vreemd is
  donderdag 18 september 2008 @ 23:02:24 #42
187763 SpaReine
Spa zuivert je lichaam!
pi_61745249
quote:

[..]

Ehm, ik ben scholier en weet niet zoveel over dit soort zaken, maar dit verhalen op je werknemer is een beetje raar. Ja ze hebben overgewerkt. Maar je hebt dan in die 10 uur ook 59(!) extra bestellingen kunnen verwerken. Wat ook weer voordelig is voor jou. Ik weet niet of je mensen die overwerken meer moet betalen (150% van normale loon??), maar anders kun je een of andere regeling treffen dat hij de overwerkloon minus denormaleuurloon gedeeltelijk ofzo moet terugbetalen, kan ook in vorm van cadeau's etc. Gewoon dat hij weet dat ie het de volgende keer niet meer moet flikken. En misschien ook een waarschuwing.
.......
  vrijdag 19 september 2008 @ 00:29:48 #43
208846 FB14
Lijpe shit ouwe!
pi_61747584
Ik heb een ernstig vermoeden dat TS niet capabel genoeg is voor zijn functie.
Een troll is een troll is nooit zomaar een troll
  vrijdag 19 september 2008 @ 03:18:45 #44
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_61749052
Kun je niet in de centrale (laten) instellen dat externe telefoontjes naar de afdelingsnummers direct worden doorgeschakeld naar het centrale nummer? Is het probleem voor de toekomst direct ondervangen.

Het is onredelijk om de overwerktijd te verhalen op de medewerker in kwestie. Het is denk het handigst als je de overwerkers tijd voor tijd geeft, in een rustige periode.

[ Bericht 23% gewijzigd door Andromache op 19-09-2008 03:46:20 ]
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_61749899
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 03:18 schreef Andromache het volgende:

Het is onredelijk om de overwerktijd te verhalen op de medewerker in kwestie. Het is denk het handigst als je de overwerkers tijd voor tijd geeft, in een rustige periode.
Ow dus het personeel heeft wat jou betrefd geen keuze meer om voor extra geld of tijd voor tijd te gaan.

Sommige mensen die hier rondhangen wil ik betitelen als machtsgeile dictatoren in spe, die echt niets van een bedrijf leiden snappen. Of misschien wel , maar zich dan weer zullen verbazen over het hoge verloop onder de werknemers.
pi_61750269
1/ misschien ziet de medewerker het nut van de procedure niet in - leg de gevolgen opnieuw uit
2/ misschien is er iets mis met je gewone procedure, waarom zou men anders de behoefte voelen om een ander nummer door te geven?
Persoonlijk zou ik als klant niet blij zijn met je prrocedure, want er zijn nu 2 gesprekken nodig om iets af te handelen: zelf bellen als klant, en aan half uur later teruggebeld worden. Uitermate vervelend. Je moet 2 keer tijd maken, je spullen over dit dossier bijeenzoeken. Veel handiger om alles in 1 keer af te handelen. Bovendien bel ik liever zelf naar een bedrijfg dan teruggebeld te worden, zo heb ik zelf onder controle wanneer ik onderbroken word in mijn ander wwerk.
pi_61750328
quote:
Hallo,

AL jaren heb ik een groot bedrijf met verschillende afdelingen,
Ik vraag me serieus af waarom je dit soort zaken dan op FOK! komt vragen?
  vrijdag 19 september 2008 @ 08:57:29 #48
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61750403
Ik vind het best een zware overtreding eigenlijk. Helaas is dit (volgens mij) niet voldoende voor ontslag op staande voet, maar mijn handen zouden jeuken.
Ik zou hem goed laten monitoren komende maanden en sowieso het 'vergrijp' documenteren als officiele waarschuwing en deze aangetekend naar zijn huisadres versturen. Kopie ervan in personeelsdossier.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 19 september 2008 @ 09:02:46 #49
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_61750503
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 08:52 schreef Errrwin het volgende:

[..]

Anders ik wel...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  vrijdag 19 september 2008 @ 09:05:21 #50
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61750554
Want Fok! is voor losers?
  Licht Ontvlambaar vrijdag 19 september 2008 @ 09:07:06 #51
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_61750580
Nee... Maar iemand die beweert al jaren een groot bedrijf met diverse afdelingen te hebben, heeft over het algemeen ook adviseurs, lijkt me...
pi_61750707
quote:

[..]

Omdat hij hoopt dat we met zijn allen gaan roepen dat hij hem op staande voet moet ontslaan

Ik bedoel, iedereen zegt: officiele reprimande en hij blijft doorzeuren en vindt dat zijn werknemer boete moet doen, maar weet (behalve ontslaan) dan kennelijk geen andere maatregel en een reprimande is hem dus te soft.

Leuk, eigen bedrijfje hebben
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  vrijdag 19 september 2008 @ 09:17:13 #53
331 Merel
Be here now.
pi_61750768
Dus die vriendelijke werknemer heeft via mond-op-mond-reclame 59 orders voor je weten binnen te halen! Ik vind dat ie een beloning verdiend heeft
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
pi_61751206
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 09:17 schreef Merel het volgende:
Dus die vriendelijke werknemer heeft via mond-op-mond-reclame 59 orders voor je weten binnen te halen! Ik vind dat ie een beloning verdiend heeft

Ik zou zelfs diegene tot hoofd marketing uitroepen en hem van de planning afhalen.

Vooral dat die 59 orders die hij binnengesleept heeft door aan 1 persoon een ander telefoonnummer te geven allemaal in dezelfde week plaats vonden. Super marketeer.
pi_61752954
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 09:05 schreef SHE het volgende:
Ja.
Heb je de voorwaarden niet gelezen toen je je registreerde?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_61757454
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 09:05 schreef SHE het volgende:
Dat zegt toch niemand?

Er zitten zeker deskundige gebruikers op FOK! en zeker in WGR. Er zitten echter nog veel meer mensen die vooral dénken dat ze dingen weten en eigenlijk onzin uitkramen. Als je daarbij al jarenlang een groot bedrijf hebt met meerdere afdelingen en je weet niet hoe je hier mee om moet gaan, dan moet je bij bol.com misschien een een boek 'Effectief leiderschap' gaan halen of externe hulp inhuren.
pi_61758075
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 09:35 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ik zou zelfs diegene tot hoofd marketing uitroepen en hem van de planning afhalen.

Vooral dat die 59 orders die hij binnengesleept heeft door aan 1 persoon een ander telefoonnummer te geven allemaal in dezelfde week plaats vonden. Super marketeer.
Dat denk ik ook. Tjonge jonge, wat een regeltjesgeneuk. Zeg gewoon tegen die medewerker dat als hij nog weer eens klantjes aanbrengt (59! verdomme zeg, dat is niet niks hoor), dat hij dan zorgt dat alle voor de afhandeling vereiste afdelingen op de hoogte zijn.
pi_61758272
Wat een wazig topic. Het contractueel verbieden om informatie aan buitenstaanders te geven .

Leg aan werknemers uit waaróm het procedure is om relevante (!) informatie via een centrale afdeling te laten lopen, omdat bv anders orders niet geregistreerd etc worden.

Geez... .

Soms is het juist ontzettend zinvol om mensen even rechtstreeks contact te laten hebben met een klant.
pi_61759248
quote:
Hallo,
[...]
enkele weken geleden ging het mis, ik ontdekte dat de afdeling planning meer had ingepland dan de afdeling communicatie had aangenomen, na nader onderzoekt blijkt dat een medewerker van de afdeling planning het telefoonnummer van deze afdeling(wat eigenlijk alleen intern word gebruikt) aan familie heeft gegeven, en tegen hun heeft gezegd bel mij maar ik plan jullie wel, dan hoef de afdeling communicatie niet te bellen en dat gaat sneller.

Hij heeft dit bekend, en na mijn inzien is dit in strijd met zijn contract, wat moet ik doen, wat is een passende straf?
Ten eerste kun je dit als indicatie gebruiken. Misschien dat het proces er op papier wel leuk uitziet maar in de praktijk niet prettig overkomt. De misdragingen van de medewerker zouden daar een symptoom van kunnen zijn.

Ten tweede, wat vind je er nu erg aan? Krenkt het dat hij tegen jouw bevelen is ingegaan?
Want voor dit 'vergrijp' klinkt ontslag en contractbreuk wel heel zwaar.
Wat denk je ervan als hij zelf alle afspraken die hij heeft gemaakt moet gaan opbellen en verzetten, dat is zo'n beschamende ervaring dat hij geen verdere waarschuwingen nodig heeft...
pi_61759405
nogmaals het gaat er niet om dat het niet duidelijk is, hij heeft het bewust gedaan.

BEWUST hij snapt gewoon de procedure, hij kan zich ook vinden in de procedure.

hij heeft alles opgebiecht, waarin hij meerdere keren zei dat hij bewust de procedure heeft overtreden.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 19 september 2008 @ 14:25:24 #61
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_61759514
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 14:22 schreef hoipim het volgende:
nogmaals het gaat er niet om dat het niet duidelijk is, hij heeft het bewust gedaan.

hij heeft alles opgebiecht, waarin hij meerdere keren zei dat hij bewust de procedure heeft overtreden.
Nou... wat loop je nou hier te janken.
pi_61759685
quote:

Maar nogmaals zoals velen hier al gezegd hebben en we het nogmaals herhalen, de procedures kunnen wel klopppen maar als de mogelijkheden er zijn om die te overtreden zal daar ook makkelijk gebruik van gemaakt gaan worden. Mensen zijn geen machines, anders zet je er maar robots neer.

En dan nog het verhaal blijft vaag, 59 orders in 1 dag vanwege een doorgegeven telefoonnummer, super marketeer die gast, die moet je vragen of hij ergens anders in de organisatie gaat werken ipv planning.

Sowieso iemand die op planning zit en niets van de logistieke processen die zich binnen een bedrijf afspelen snapt zit die wel op de juiste plaats.
  vrijdag 19 september 2008 @ 14:33:44 #63
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_61759769
quote:

Als iemand de procedure én snapt én zich daarin kan vinden, dan zal diegene 'em ook niet bewust overtreden, denk je wel? Ergens klopt er iets niet.
pi_61759882
quote:

Nou en? Blijkbaar kon hij zich op dat moment niet in de procedure vinden, en overigens geheel terecht volgens mij.
pi_61760683
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 09:17 schreef Merel het volgende:
Dus die vriendelijke werknemer heeft via mond-op-mond-reclame 59 orders voor je weten binnen te halen!
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 09:35 schreef Basp1 het volgende:
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 13:40 schreef Diederik_Duck het volgende:
Dat denk ik ook. Tjonge jonge, wat een regeltjesgeneuk. Zeg gewoon tegen die medewerker dat als hij nog weer eens klantjes aanbrengt (59! verdomme zeg, dat is niet niks hoor), dat hij dan zorgt dat alle voor de afhandeling vereiste afdelingen op de hoogte zijn.
Zit ik het hele topic door te lezen met dit idee in het achterhoofd, komen hier gelukkig toch de eerste nuchtere reacties.

Geef die gast bevoegdheden om zelf orders in te schieten bij inkoop en communicatie en maak 'm empoyee of the year! Hij levert het bedijf veel meer op dan ie kost. Kennelijk zijn de huidige procedures te rigide en zit er nog veel meer groeimogelijkheden in je bedijf dan nu. Wellicht had die gast dat heel goed door.

Hoeveel man werkt er trouwens op afdeling planning? Of heeft die gast zelf alle 59 telefoontjes aangenomen en ingepland, dus ook die van de buurvrouw van de achternicht die naast de slager van z'n zus woont?
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_61760747
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 14:37 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Nou en? Blijkbaar kon hij zich op dat moment niet in de procedure vinden, en overigens geheel terecht volgens mij.
dat kon hij dus wel
pi_61760777
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 14:33 schreef Pool het volgende:

[..]

Als iemand de procedure én snapt én zich daarin kan vinden, dan zal diegene 'em ook niet bewust overtreden, denk je wel? Ergens klopt er iets niet.
hij wil gewoon in een goed boekje komen, straks overal rondbazuinen dat hij 59 orders heeft binnengehaald.

hij wist dat hij iets deed wat niet mocht, dat risico heeft hij genomen.
pi_61760833
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 15:06 schreef hoipim het volgende:

[..]

dat kon hij dus wel
Dan deed hij het dus alleen maar om jou te stangen.

En zo te zien hier is dat goed gelukt

Jammer alleen dat je geen kosten op hem kan verhalen, je kunt het natuurlijk als control freak altijd proberen.
pi_61760895
-Op de eerste plaats, geef die gast een oorkonde, verkoper van het jaar
-Ten tweede, wat is jou functie in dat bedrijf, procedure-controleur? Misschien moet je bij de stadswacht gaan werken en auto's op foutparkeren gaan bekeuren.
-Ten derde, ik zou me kapot lachen als ik mijn HRM afdeling hier om hulp zou zien vragen, als een werknemer al dan niet bewust iets doet wat 'eigenlijk' niet mag maar wel inkomsten genereerd. Ik zou al 10 ontslagen moeten zijn op die manier. Ik wordt namelijk beloond als ik orders binnen sleep al zit ik op support. Een bedrijf draaid op inkomen, en als daarvoor een procedure overgeslagen moet worden of dat het een wending heeft, 59 orders zoals jij zegt in een korte tijd vind ik een hele prestatie en daar kan jij je personeel mooi van betalen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-09-2008 15:12:09 ]
  vrijdag 19 september 2008 @ 15:12:58 #70
331 Merel
Be here now.
pi_61760923
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 15:07 schreef hoipim het volgende:

hij wil gewoon in een goed boekje komen, straks overal rondbazuinen dat hij 59 orders heeft binnengehaald.

Heb je eens een gemotiveerde werknemer die opdrachten voor je binnenhaalt, ga je nog zitten zeuren! Nee het ging niet volgens het boekje, maar het is nu eenmaal gebeurd en nu moet je bedenken wat je ermee gaat doen. Een beetje ondernemer zet zoiets naar z'n hand! Verander je interne processen, vraag die werknemer of ie niet nog meer vrienden en familie heeft, en verzin een oplossing waar iedereen blij mee is.
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
pi_61760937
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 15:06 schreef hoipim het volgende:

[..]

dat kon hij dus wel
Oh ja? Waarom deed hij dan anders? Weleens gehoord van het verschil tussen woorden en daden? En waar je iemand op moet beoordelen?
pi_61760971
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARRGHHHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!
Ik kan er niet meer tegen. http://nl.wikipedia.org/wiki/'t_Kofschip

"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 19 september 2008 @ 15:14:56 #73
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_61760977
quote:

[..]

JA.... WAT WIL JE NOU?!!??

Sjezus. Als jij mijn directeur was had ik voor jou 10 anderen gezocht.
pi_61760983
quote:

[..]

Het mocht niet, maar hij heeft wel heel veel geld voor je bedrijf binnen geharkt. Wat zou hier zwaarder moeten wegen? Moeilijk hoor...
pi_61761010
Oja en ik heb een stemmetje in mijn hoofd die zegt dat jij die werknemer bent die dat telefoonnummer hebt uitgegeven en dat je je nu afvraagt wat de consequenties kunnen zijn
pi_61761052
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 15:14 schreef Syrena het volgende:

Adem in ....... adem uit ......

* eens is
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  vrijdag 19 september 2008 @ 15:17:49 #77
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_61761054
"Regels zijn nou eenmaal regels!" . .
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
pi_61761068
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 15:14 schreef Syrena het volgende:

Wie is er in de fout gegaan?
pi_61761078
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 15:14 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

JA.... WAT WIL JE NOU?!!??

Sjezus. Als jij mijn directeur was had ik voor jou 10 anderen gezocht.
Hij wil 'm het liefst dood het bedrijf uithebben. Nou, dat gaat dus niet dus dan emmert hij nog maar even door dat het niet eeheerrrluuuhuuuk is. Enzo.
pi_61761111
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 15:18 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Wie is er in de fout gegaan?
Draaid. Ik wordt. En er zijn er meer, maar deze deden me de das om
Tja, vrijdagmiddag, dan kan ik niet zo heel veel meer hebben zeg maar
pi_61761124
@TS: Dit lijkt me een relevante vraag:
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 15:03 schreef r_one het volgende:
Hoeveel man werkt er trouwens op afdeling planning? Of heeft die gast zelf alle 59 telefoontjes aangenomen en ingepland, dus ook die van de buurvrouw van de achternicht die naast de slager van z'n zus woont?
.
pi_61761178
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 15:20 schreef Syrena het volgende:

[..]

Oef, dat is wel erg ja . Nu ja, de vrijmibo komt er weer aan he, nog even doorzetten
  Licht Ontvlambaar vrijdag 19 september 2008 @ 15:34:22 #83
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_61761477
pi_61761587
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 15:15 schreef MarkyB het volgende:
Oja en ik heb een stemmetje in mijn hoofd die zegt dat jij die werknemer bent die dat telefoonnummer hebt uitgegeven en dat je je nu afvraagt wat de consequenties kunnen zijn
Ik heb een stemmetje in mijn hoofd die dat zegt dat TS:
  • leidinggevende is
  • opdracht heeft van " baas" om "de dader" de oren te wassen
  • niet blij is met deze topicwending
  • nu een kutweekend gaat krijgen
  • en daarom afgetaaid is.

epic topic fail?
  • r_one in WGR / [WGR] Feedback
    .
      vrijdag 19 september 2008 @ 15:38:30 #85
    36461 Joppy
    geen colaboy
    pi_61761604
    Er is dus een afdeling planning, die kan wel dingen inplannen, maar dat niet doorgeven aan de operationele afdelingen? Dat moet gedaan worden door de afdeling communicatie Als ik het goed begrijp.....
    Is het niet veel logischer om communicatie alleen de klantorders te laten aannemen en Planning de regie te laten voeren over het inplannen en het uitlaten voeren van de orders? Scheelt volgens mij een hoop oeverloos geouwehoer met Communicatie. En op die manier had de betreffende medewerker wel 59 extra orders binnen gehaald, maar was het geen probleem geweest.
    Let the beat control your body!
    pi_61762087
    quote:
    Op vrijdag 19 september 2008 15:38 schreef Joppy het volgende:
    Er is dus een afdeling planning, die kan wel dingen inplannen, maar dat niet doorgeven aan de operationele afdelingen? Dat moet gedaan worden door de afdeling communicatie Als ik het goed begrijp.....
    Is het niet veel logischer om communicatie alleen de klantorders te laten aannemen en Planning de regie te laten voeren over het inplannen en het uitlaten voeren van de orders? Scheelt volgens mij een hoop oeverloos geouwehoer met Communicatie. En op die manier had de betreffende medewerker wel 59 extra orders binnen gehaald, maar was het geen probleem geweest.
    Nah, dat klinkt allemaal veel te logisch en functioneel. Dat doen we dus niet.
    pi_61762161
    Inderdaad. Wat een takkeslecht plan van jou zeg Joppy Zo is een bedrijf hebben toch helemaal niet leuk meer?

vrijdag 19 september 2008 @ 16:02:11 #88
    36431 bleiblei
    Toogmakker:copyright:
    pi_61762205
    Mooi topic is dit .
    Enne, ik geloof der geen reet van dat de TS capabel genoeg is om een bedrijf te runnen .
    pi_61762309
    quote:
    Op vrijdag 19 september 2008 16:02 schreef bleiblei het volgende:

Enne, ik geloof der geen reet van dat de TS capabel genoeg is om een bedrijf te runnen .
    Sommmige mensen hebben soms een gouden zichzelf verkopend product, dus het kan wel. Ik denk dat de TS met een flinke opleiding bedrijfskunde er veel meer eruit kan halen.
    pi_61762901
    Het zou een goed idee zijn om de afdeling Communicatie ook alle interne mailtjes te laten typen, zo hou je de totale regie over de communicatie binnen het bedrijf .
      vrijdag 19 september 2008 @ 16:42:30 #91
    36461 Joppy
    geen colaboy
    pi_61763183
    quote:
    Op vrijdag 19 september 2008 16:29 schreef DennisMoore het volgende:
    Het zou een goed idee zijn om de afdeling Communicatie ook alle interne mailtjes te laten typen, zo hou je de totale regie over de communicatie binnen het bedrijf .
    Misschien kan dat wel uitbesteed worden aan China, specialisten in het beheren van communicatie

ps: Ik als bedrijfskunde student, zoek nog een uitdagende afstudeerplek
    pi_61763879
    quote:
    Op vrijdag 19 september 2008 16:42 schreef Joppy het volgende:

ps: Ik als bedrijfskunde student, zoek nog een uitdagende afstudeerplek
    Dat uitdagende zit wel goed.
    pi_61764548
    eigenlijk wil ik hem, en met mij de een aantal belangrijke mensen , hem flink straffen door hem te korte of een schorsing.
    Ik kan dit niet verkopen, als de belangrijke mensen(een deel weet ervan zoals hierboven te lezen valt(dat is familie van mij, en de rest weet nog van niks( de niet familie, de echt belangrijke mensen).
    krijgen te horen dat ik niks doe, dan staan zo de aandelen voor een dumpprijs te koop.
    pi_61764892
    quote:
    Op vrijdag 19 september 2008 14:30 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Maar nogmaals zoals velen hier al gezegd hebben en we het nogmaals herhalen, de procedures kunnen wel klopppen maar als de mogelijkheden er zijn om die te overtreden zal daar ook makkelijk gebruik van gemaakt gaan worden. Mensen zijn geen machines, anders zet je er maar robots neer.

En dan nog het verhaal blijft vaag, 59 orders in 1 dag vanwege een doorgegeven telefoonnummer, super marketeer die gast, die moet je vragen of hij ergens anders in de organisatie gaat werken ipv planning.

Sowieso iemand die op planning zit en niets van de logistieke processen die zich binnen een bedrijf afspelen snapt zit die wel op de juiste plaats.
    Ik vind het veel grappiger dat de afdeling planning niet zelfstandig in mag plannen
    pi_61765024
    Een beetje ondernemer zou denken, normaal gesproken doen ze 150 bestellingen in de hele week, maar als er wat druk op komt te staan kunnen ze er 59 in 10 uur doen. Hmm, misschien valt daar nog iets meer uit te halen....

Maarja, ik begrijp dat hem straffen natuurlijk veel belangrijker voor je is.....
    pi_61765345
    Dat die gast werknemer van de jaar moet zijn is natuurlijk onzin, hij had z'n vrienden ook gewoon het goede telefoonnummer kunnen geven. Net als misschien andere collega's die ook veel vrienden heeft geworven waar we niet achterkomen .

Oh, een gebruik eens HOOFDLETTERS.
    All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
    pi_61765487
    quote:
    Op vrijdag 19 september 2008 15:20 schreef Syrena het volgende:

[..]

Leuk dat je dan met het Kofschip aan komt, maar die is daar niet van toepassing
    pi_61765741
    quote:
    Op vrijdag 19 september 2008 18:39 schreef Light het volgende:

[..]

Leuk dat je dan met het Kofschip aan komt, maar die is daar niet van toepassing
    Het was vrijdagmiddag Ik dacht, begin bij de basis.

Maar de aap is uit de mouw, hij wil hem inderdaad dood zwaarder straffen dan eigenlijk mogelijk. En hij is kennelijk het neefje van de directeur die het vuile werk mag opknappen voordat de *echt* belangrijke mensen er lucht van krijgen.

Ik zou wat de *echt* belangrijke mensen betreft de tips van dit topic maar volgen en een negatieve daad ombuigen naar iets positiefs. Jullie weten nu dat het proces van eerst alles langs communicatie niet zo goed (kuch) werkt. Doe er je voordeel mee. Lijkt me beter voor de aandelen dan iemand korten, ontslaan (of doodmaken )
    pi_61766228
    quote:
    Op vrijdag 19 september 2008 18:53 schreef Syrena het volgende:

[..]

Het was vrijdagmiddag Ik dacht, begin bij de basis.

Maar de aap is uit de mouw, hij wil hem inderdaad dood zwaarder straffen dan eigenlijk mogelijk. En hij is kennelijk het neefje van de directeur die het vuile werk mag opknappen voordat de *echt* belangrijke mensen er lucht van krijgen.

Ik zou wat de *echt* belangrijke mensen betreft de tips van dit topic maar volgen en een negatieve daad ombuigen naar iets positiefs. Jullie weten nu dat het proces van eerst alles langs communicatie niet zo goed (kuch) werkt. Doe er je voordeel mee. Lijkt me beter voor de aandelen dan iemand korten, ontslaan (of doodmaken )
    ik ben niet het neefje van, ik heb dit bedrijf zelf opgezet en doordat ik enkele jaren in de problemen ben gekomen heb ik een hoop aandelen verkocht, waardoor ik nu dus een minderheidsaandeelhouder ben, maar wel directeur.
    pi_61766268
    quote:
    Op vrijdag 19 september 2008 19:14 schreef hoipim het volgende:

[..]

ik ben niet het neefje van, ik heb dit bedrijf zelf opgezet en doordat ik enkele jaren in de problemen ben gekomen heb ik een hoop aandelen verkocht, waardoor ik nu dus een minderheidsaandeelhouder ben, maar wel directeur.
    Die nu zijn frustratie botviert op zijn personeel
    pi_61766489
    quote:

[..]

Dus je kunt er zelf geen fluit van en wil nu wraak omdat een werknemer er dus kennelijk wél in slaagt om opdrachten binnen te halen, al is het dan niet volgens de procedure (omdat die procedure dus te omslachtig is).

En om het NOG mooier te maken kom je ook nog advies op Fok! vragen. Of all places.
      vrijdag 19 september 2008 @ 19:26:01 #102
    100297 teamlead
    Nu met Napoleon complex
    pi_61766520
    quote:

[..]

het wordt steeds erger . Als directeur hoef jij echt niet verantwoording af te leggen over individuele gevallen...
    pi_61766673
    quote:
    Op vrijdag 19 september 2008 19:26 schreef teamlead het volgende:

[..]

het wordt steeds erger . Als directeur hoef jij echt niet verantwoording af te leggen over individuele gevallen...
    jawel, en ook als ik kosten wil maken voor een advocaat of adviseur dan moet ik een verzoek indienen, dus vandaar dat ik het via fok doe.

heeft allemaal te maken met mijn misstap in mijn prive leven, dus niet op zakelijk gebied.

vroeger had ik een auto van de zaak, ging ik vaker eten met mijn vriendin op kosten van de zaak, maar sinds mijn vader en een concurrent een aandeel in het bedrijf heeft(na mijn misstap) moet ik elke cent verantwoorden, en word alles nagerekend.
      FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 19 september 2008 @ 19:43:22 #104
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_61766942
    quote:
    Op vrijdag 19 september 2008 17:47 schreef hoipim het volgende:
    eigenlijk wil ik hem, en met mij de een aantal belangrijke mensen , hem flink straffen door hem te korte of een schorsing.
    Ik kan dit niet verkopen, als de belangrijke mensen(een deel weet ervan zoals hierboven te lezen valt(dat is familie van mij, en de rest weet nog van niks( de niet familie, de echt belangrijke mensen).
    krijgen te horen dat ik niks doe, dan staan zo de aandelen voor een dumpprijs te koop.

Ja dit topic is nu alle geloofwaardigheid kwijt.
    pi_61767017
    quote:
    Op vrijdag 19 september 2008 19:43 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ja dit topic is nu alle geloofwaardigheid kwijt.
    die gasten hebben mij van de straat gered, hebben veel geld er in gestoken, om te verkomen dat ik zonder huis op straat zou belanden, vind je het gek dat elk wisewasje er een teveel is, bij het minste of geringste laten ze me kapot vallen en terecht.
      FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 19 september 2008 @ 19:47:12 #106
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_61767051
    Whahaha, tranen over mijn wangen... Nou kloontje... grap geslaagd.
    pi_61767073
    quote:
    Op vrijdag 19 september 2008 19:47 schreef Swetsenegger het volgende:
    Whahaha, tranen over mijn wangen... Nou kloontje... grap geslaagd.
    er zijn mensen die van hun kind houden.
    pi_61767094
    Gooi er maar een slotje op .
    pi_61767112
    quote:
    Op vrijdag 19 september 2008 19:33 schreef hoipim het volgende:

[..]

jawel, en ook als ik kosten wil maken voor een advocaat of adviseur dan moet ik een verzoek indienen, dus vandaar dat ik het via fok doe.

heeft allemaal te maken met mijn misstap in mijn prive leven, dus niet op zakelijk gebied.

vroeger had ik een auto van de zaak, ging ik vaker eten met mijn vriendin op kosten van de zaak, maar sinds mijn vader en een concurrent een aandeel in het bedrijf heeft(na mijn misstap) moet ik elke cent verantwoorden, en word alles nagerekend.
    Nou, en gelijk hebben ze. Beetje je PRIVE etentjes declareren En dan degene die voor 59 (!!!) extra orders zorgt eruit willen wippen.

We zouden eigenlijk je vader eens moeten bellen.
      FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 19 september 2008 @ 19:50:16 #110
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_61767149
    quote:
    Op vrijdag 19 september 2008 19:47 schreef hoipim het volgende:

[..]

er zijn mensen die van hun kind houden.
    Het is duidelijk dat je geen kinderen hebt.
    pi_61767160
    quote:
    Op vrijdag 19 september 2008 19:46 schreef hoipim het volgende:
    die gasten hebben mij van de straat gered, hebben veel geld er in gestoken, om te verkomen dat ik zonder huis op straat zou belanden, vind je het gek dat elk wisewasje er een teveel is, bij het minste of geringste laten ze me kapot vallen en terecht.
    Kennelijk hebben 'die groot aandeelhouders' lekker veel vertrouwen in je.

Maar als je al zelfs voor een dergelijk akkefietje zelf als grondlegger-directeur geen oplossing kan verzinnen verdien je kennelijk niet veel meer dan een trap onder je kont zodat je de deur uit vliegt.

Enige vorm van controle over je bedrijf mist geheel.
    pi_61767165
    quote:
    Op vrijdag 19 september 2008 19:48 schreef Syrena het volgende:

[..]

Nou, en gelijk hebben ze. Beetje je PRIVE etentjes declareren En dan degene die voor 59 (!!!) extra orders zorgt eruit willen wippen.

We zouden eigenlijk je vader eens moeten bellen.
    dat was vroeger, sinds dat me pa met gered heeft en het bedrijf grotendeels heeft overgenomen dien ik over elk klein dinggetje verantwoording af te leggen en word ik streng gecontroleerd en in de gaten gehouden.
      FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 19 september 2008 @ 19:53:09 #113
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_61767238
    quote:
    Op vrijdag 19 september 2008 19:50 schreef hoipim het volgende:

[..]

dat was vroeger, sinds dat me pa met gered heeft en het bedrijf grotendeels heeft overgenomen dien ik over elk klein dinggetje verantwoording af te leggen en word ik streng gecontroleerd en in de gaten gehouden.
    Niet streng genoeg. Mijn god wat een kneuzenkermis.
    pi_61767259
    quote:
    Op vrijdag 19 september 2008 19:50 schreef _Arthur het volgende:

[..]

Kennelijk hebben 'die groot aandeelhouders' lekker veel vertrouwen in je.
    het ging niet van harte, mijn moeder heeft me vader gedwongen om een groot deel van de aandelen te kopen en mij te redden, hij wou dit niet, maar me moeder had het laatste woord.

Hij heeft mij dus tegen zijn wil in gered, en dat zorgt voor een niet zo goede band tussen ons.

Mijn vader wou mij best helpen, maar bedoelde met helpen niet het bedrijf opkopen, dus het ligt allemaal een beetje gevoelig.
      FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 19 september 2008 @ 19:55:32 #115
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_61767303
    Geen goede band met je vader, geen goede band met je personeel.... ik zie een patroon.
    pi_61767305
    quote:
    Op vrijdag 19 september 2008 19:53 schreef hoipim het volgende:
    het ging niet van harte, mijn moeder heeft me vader gedwongen om een groot deel van de aandelen te kopen en mij te redden, hij wou dit niet, maar me moeder had het laatste woord.

Hij heeft mij dus tegen zijn wil in gered, en dat zorgt voor een niet zo goede band tussen ons.

Mijn vader wou mij best helpen, maar bedoelde met helpen niet het bedrijf opkopen, dus het ligt allemaal een beetje gevoelig.
    Botvier dan niet je eigen frustraties op je personeel. Lul.
    pi_61767311
    quote:
    Op vrijdag 19 september 2008 19:53 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Niet streng genoeg. Mijn god wat een kneuzenkermis.
    alles gaat goed, de procedure`s werken, en aan mensen die bewust procedure`s overtreden, om hun familie voordeel te geven, daar kan je niks aan doen.
      FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 19 september 2008 @ 19:57:47 #118
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_61767372
    quote:
    Op vrijdag 19 september 2008 19:55 schreef hoipim het volgende:

[..]

alles gaat goed,
    Je vind zelf van niet.
    quote:
    de procedure`s werken
    Eh nee hoor.
    quote:
    , en aan mensen die bewust procedure`s overtreden, om hun familie voordeel te geven, daar kan je niks aan doen.
    Jawel hoor. Daarnaast.... welk voordeel heeft die familie dan? Ze moeten die orders toch gewoon betalen?
    pi_61767379
    quote:
    Op vrijdag 19 september 2008 19:55 schreef _Arthur het volgende:

[..]

Botvier dan niet je eigen frustraties op je personeel. Lul.
    ik moet toch wat, ik kan toch niet over me heen laten lopen, en het zomaar toestaan?

Deze man heeft bewust de regels overtreden, en daarnaast sinds een paar jaar doet een derde partij mee en die zullen er niet blij mee zijn als ze horen dat de directeur over zich heen laat lopen
    pi_61767418
    quote:
    Op vrijdag 19 september 2008 19:57 schreef Swetsenegger het volgende:

Jawel hoor. Daarnaast.... welk voordeel heeft die familie dan? Ze moeten die orders toch gewoon betalen?
    dat ze eerder geholpen zijn, dat deze man ze er gewoon even tussen gepland heeft, waar normaal geen ruimte is.
    en daarnaast zijn bepaalde klanten verplaats zonder dat iemand anders daarvan wist, om ruimte te maken.
    Orders dienen gewoon op het centraal nummer binnen te komen, klaar uit.
      FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 19 september 2008 @ 20:08:11 #121
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_61767631
    quote:
    Op vrijdag 19 september 2008 19:59 schreef hoipim het volgende:

[..]

dat ze eerder geholpen zijn, dat deze man ze er gewoon even tussen gepland heeft, waar normaal geen ruimte is.
    en daarnaast zijn bepaalde klanten verplaats zonder dat iemand anders daarvan wist, om ruimte te maken.
    Orders dienen gewoon op het centraal nummer binnen te komen, klaar uit.
    Dan moet je zorgen dat er een dusdanig stelsel aan vast hangt dat de productie niet eens aan een order kan beginnen als deze niet op het centrale nummer is binnen gekomen.

Nu is dit topic volkomen nep, maar als er echt iemand zo dom zou zijn als jij had deze persoon blij moeten zijn met 59 orders. En als HIJ er door zijn stuitende domheid niet blij met had geweest had de groot aandeelhouder dat wel geweest. De zaak gaat zo goed dat mensen moeten overwerken!!
    pi_61767774
    quote:
    Op vrijdag 19 september 2008 20:08 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dan moet je zorgen dat er een dusdanig stelsel aan vast hangt dat de productie niet eens aan een order kan beginnen als deze niet op het centrale nummer is binnen gekomen.

Nu is dit topic volkomen nep, maar als er echt iemand zo dom zou zijn als jij had deze persoon blij moeten zijn met 59 orders. En als HIJ er door zijn stuitende domheid niet blij met had geweest had de groot aandeelhouder dat wel geweest. De zaak gaat zo goed dat mensen moeten overwerken!!
    de grootaandeelhouder(mijn pa) heeft geen standpunt genomen, en wil dat ik dit op een goede manier oplos.ik wil hem gewoon duidelijk maken dat hij niet zomaar regels aan zijn laars kan lappen, tuurlijk ben ik blij met de extra orders maar dat hoeft hij niet te weten
      vrijdag 19 september 2008 @ 20:20:14 #123
    36431 bleiblei
    pi_61767916
    OMG. wat een topic. Het wordt echt mooier en mooier .
    Hoe oud ben Pim?
      vrijdag 19 september 2008 @ 20:25:49 #124
    152789 karr-1
    One man can make a difference
    pi_61768043
    Dat ze zo iemand directeur maken is al te stom voor woorden, maar dat je het op deze manier probeert op te lossen is helemaal te belachelijk voor woorden. Het topic is zeer vermakelijk, maar natuurlijk absoluut nep.
    Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
    "Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
    pi_61768092
    Klinkt als een lekker flexibel bedrijf.

En als productie/monteurs 59 orders niet aankunnen, dan zijn die 59 orders heel erg veel t.o.v. de normale orderintake. En dan is het dus vreemd dat het niet direct opvalt, gewoon gebrek aan overzicht en controle dus.

Anyway, dit hele topic schreeuwt het woord mismanagement uit en als de relatie met je aandeelhouders echt zo is als je beweert, dan hadden ze je al lang moeten uitkopen en ontslaan, om een wel geschikte directeur de touwtjes in handen te geven.
    O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
    Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
    A Guinness a day keeps the doctor away
    pi_61768123
    Wie zit er trouwens te wachten op een bedrijf dat je alleen kunt bellen om op de communicatie afdeling een bericht achter te laten met als standaard actie "U wordt zo spoedig mogelijk teruggebeld"
    O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
    Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
    A Guinness a day keeps the doctor away
    pi_61768131
    Schopje -> R&P
      vrijdag 19 september 2008 @ 20:31:12 #128
    36431 bleiblei
    pi_61768160
    Sowieso is het raar dat er 2 planningen circuleren in dat bedrijf.
    1tje bij communicatie en 1tje bij planning.
    Als er bij planning iets toegevoegd wordt, weten ze dat bij communicatie niet .
    Wat doen ze dan bij planning? Een planning maken voor zichzelf waar niemand op kijkt?
    Kan je die hele afdeling opdoeken .

Kortom, der klopt geen hond van. Maar dat was dus al tijden duidelijk.
    pi_61768254
    quote:
    Op vrijdag 19 september 2008 20:31 schreef bleiblei het volgende:
    Sowieso is het raar dat er 2 planningen circuleren in dat bedrijf.
    1tje bij communicatie en 1tje bij planning.
    Als er bij planning iets toegevoegd wordt, weten ze dat bij communicatie niet .
    Wat doen ze dan bij planning? Een planning maken voor zichzelf waar niemand op kijkt?
    Kan je die hele afdeling opdoeken .

Kortom, der klopt geen hond van. Maar dat was dus al tijden duidelijk.
    de communicatie dient een verzoek in voor de montage van product b op adres a bij de planning, de planning doet aan de hand van de al geplande afspraken, de afspraken invoegen en stelt de communicatie hiervan op de hoogte en geeft meteen datum en tijd door.

ja inderdaad had het een systeem moeten zijn, maar dat is flinke financiële hap, omdat te laten maken.
      FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 19 september 2008 @ 20:42:06 #130
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_61768381
    quote:
    Op vrijdag 19 september 2008 20:36 schreef hoipim het volgende:

ja inderdaad had het een systeem moeten zijn, maar dat is flinke financiële hap, omdat te laten maken.
    Misschien is er een gemotiveerde werknemer die wat extra wil doen.
    pi_61768406
    Je moet iets positiefs van deze situatie maken, procedures verbeteren, intern duilijk laten zien wat er fout kan gaan als er interne nummers doorgegeven worden enzo. Een medewerker schorsen schiet je toch geen drol mee op? Die heeft de boodschap vast wel begrepen. Straf hem niet publiekelijk maar heb het er 1op1 met hem over.

De aandeelhouders zullen daar veel blijer mee zijn dunkt mij. Een negatieve werkomgeving creeert geen medewekers die zich inzetten voor het bedrijf.
    hehehehehehehehehehhaeaheaehaehheahaehahaeheheheheheheheh :D;D:D::D;d:D:d;d;d
    pi_61769577
    quote:
    Op vrijdag 19 september 2008 20:43 schreef stFz het volgende:
    Je moet iets positiefs van deze situatie maken, procedures verbeteren, intern duilijk laten zien wat er fout kan gaan als er interne nummers doorgegeven worden enzo. Een medewerker schorsen schiet je toch geen drol mee op? Die heeft de boodschap vast wel begrepen. Straf hem niet publiekelijk maar heb het er 1op1 met hem over.

De aandeelhouders zullen daar veel blijer mee zijn dunkt mij. Een negatieve werkomgeving creeert geen medewekers die zich inzetten voor het bedrijf.
    Nogmaals hetzelfde advies dus. DOE ER IETS MEE TS!
    En lees eens een managementboek. Daar beginnen ze met dit soort dingen al op p.1.

Je moet je eigen gevoelens ten opzichte van die werknemer even loslaten. Je hebt een bedrijf, wees dan ook eens zakelijk. Je hebt met die kerel gepraat, hij weet nu dat ie iets dergelijks niet meer hoeft te flikken. Klaar.

Dan kun je nu gaan werken aan andere procedures mbt tot de afdelingen communicatie en planning, zodat dit niet meer kan voorkomen en jullie meer orders binnenkrijgen. En geef de kerels die hebben overgewerkt waar ze recht op hebben, des te gemotiveerder zullen ze worden om flink aan te pakken als er ook meer orders binnenkomen.
    pi_61771632
    quote:
    Op vrijdag 19 september 2008 15:38 schreef Joppy het volgende:
    Dit hele geval is een mooi voorbeeld van het feit dat mensen zichzelf willen ontplooien. Die communicatieafdeling wordt alleen competent genoeg geacht om extern te communiceren en de rest van het bedrijf 'kan' dat blijkbaar niet. En dan loop je inderdaad dit risico. Dit voorbeeld geeft juist aan hoe hard het bedrijf nog kan groeien als de mensen op de andere afdelingen wat meer verantwoordelijkheid krijgen.

Vraag aan de eigenaar: is er wel eens iemand in je bedrijf geweest die aangegeven heeft dat het op deze manier niet optimaal werkt en hoe reageerde je daarop? En wat vinden de klanten ervan dat het bestellen zo omslachtig moet?
    pi_61771758
    Ten eerste... een centrale "communicatieafdeling" die afspraken maakt voor klanten met andere afdelingen. Klinkt als een goede voedingsbodem voor bureaucratie en een logge procedures...

En blijkbaar vinden de klanten het ook, want zij doen ook liever direct zaken met de juiste afdeling.

* athlonkmf thinks dat dit een huiswerkvraagje is...

[ Bericht 12% gewijzigd door athlonkmf op 19-09-2008 23:14:42 ]
      vrijdag 19 september 2008 @ 23:16:10 #135
    36431 bleiblei
    pi_61771986
    quote:
    Op vrijdag 19 september 2008 23:04 schreef athlonkmf het volgende:
    Ten eerste... een centrale "communicatieafdeling" die afspraken maakt voor klanten met andere afdelingen. Klinkt als een goede voedingsbodem voor bureaucratie en een logge procedures...

En blijkbaar vinden de klanten het ook, want zij doen ook liever direct zaken met de juiste afdeling.

* athlonkmf thinks dat dit een huiswerkvraagje is...
    Vraag ik me ergens wel af voor wat voor school/opleiding dat is.
    Tklinkt me iig. niet heel intelligent in de oren .
    pi_61772337
    quote:
    Op vrijdag 19 september 2008 23:16 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Vraag ik me ergens wel af voor wat voor school/opleiding dat is.
    Tklinkt me iig. niet heel intelligent in de oren .
    management voor gevorderden, nu bij LOI?
    pi_61774116
    quote:
    En toen moest ik denken aan deze post: Ontslagverhalen: get the hell outta my office!
    .
    pi_61774312
    geef de mensen die overgewerkt hebben eerst een taart voor de extra moeite, en vervolgens bednkt je die pipo dat hij je even zovrel orders erbij heefdt geregeld met het verzoek om het verlopig toch via het centrale nummer te doen totdat de boel flexibel genoeg is.
      zaterdag 20 september 2008 @ 10:04:07 #139
    13804 MouseOver
    Cabdriver from Hell
    pi_61776008
    Als iemand daadkracht van je wil zien, dan kun je dat beter op een structurelere manier aanpakken dan die werknemer die net dat beetje extra wilde doen figuurlijk te onthoofden. Pak eens het onderliggende probleem aan en geef er een goede draai aan. Maak die procedures wat werkbaarder.

Dikke kans dat die aandeelhouders je zo in je nek hijgen omdat ze juist vinden dat je het nu verkeerd aanpakt.
    Vampire Romance O+
    pi_61779280
    Maar TS zeg nu eens eerlijk; eigenlijk heb je iets persoonlijks tegen de betreffende werknemer he. Heeft hij je vriendinnetje ooit eens afgepakt?
      zaterdag 20 september 2008 @ 18:00:00 #141
    36461 Joppy
    geen colaboy
    pi_61783594
    quote:
    Op vrijdag 19 september 2008 20:36 schreef hoipim het volgende:

[..]

de communicatie dient een verzoek in voor de montage van product b op adres a bij de planning, de planning doet aan de hand van de al geplande afspraken, de afspraken invoegen en stelt de communicatie hiervan op de hoogte en geeft meteen datum en tijd door.

Maar, maar.............

ach, laat ook maar
    pi_61793322
    Inderdaad, dat de 'directeur' de hete adem van de 'aandeelhouders' ofwel zijn vader in zijn nek voelt is geen reden om ineens een publieke afstraffing op te zoeken.

Je hebt een gesprek gehad met die persoon die aangegeven heeft dat hij de procedures snapt. Je hebt hem ook vast duidelijk gemaakt dat de productieafdelingen alle zeilen hebben moeten bijzetten om in de vraag te voldoen en dat een aantal klanten nu boos is geworden.
    Dat wetende zal hij deze fout niet nogmaals maken. Je bent klaar, je hebt hem een waarschuwing gegeven, je hebt je product aan 59 extra klanten verkocht. Er zullen mogelijk verliezen zijn geweest maar dit is als geheel een goede eye-opener.

Ga eens met de persoon in kwestie om tafel zitten, samen met de afdelingen en overleg eens hoe dit beter kan worden gestroomlijnd, want als ik het zo hoor is je organisatie erg star.
    Kapitalisatie is de beste remedie tegen ideologische inhoud. - Zodiakk.
    FA Jump: webicon weggehaald wegens wachtwoord beveiliging
    pi_61793358
    quote:
    Op vrijdag 19 september 2008 15:37 schreef r_one het volgende:
    Ik heb een stemmetje in mijn hoofd die dat zegt dat TS:
  • leidinggevende is
  • opdracht heeft van " baas" om "de dader" de oren te wassen
  • niet blij is met deze topicwending
  • nu een kutweekend gaat krijgen
  • en daarom afgetaaid is.

epic topic fail?
  • Ik zat dus niet ver naast de waarheid

Waarbij " baas" = "pa"
    .
    pi_61793385
    Ben ik de enige die zich af vraagt wát er precies is verkocht, of heb ik daar overheen gelezen?
    pi_61793458
    Valt me nu pas op maar TS spreekt zichzelf tegen:
    quote:
    Eind 1999 hebben wij daarom de afdeling communicatie opgericht, deze afdeling is een centrale plek voor alle post/email en telefoontjes(ook van klanten), hierdoor is het rechtstreekse contact tussen klant en afdeling weg gehaald en is er een centrale post.
    Dus "ook" van niet-klanten. Leveranciers bijvoorbeeld.
    quote:
    Op donderdag 18 september 2008 17:51 schreef hoipim het volgende:
    en daarnaast hebben de afdelingen een telefoon nodig om bijvoorbeeld met de levranciers en zo te bellen.
    ALLE communicatie ging toch via "communicatie", dan toch ook de telefoontjes met leveranciers?!

Of zit "inkoop" in een bevoorrechte positie en mogen zij wel direct calls maken? En loopt de planning dan niet in de soep als "inkoop" buiten "communicatie" om werkt?

Of is "planning" de duimschroeven aangedraaid om het management te kunnen laten prijsschieten?
    .
    pi_61793466
    quote:
    Op zondag 21 september 2008 03:57 schreef Poepoog het volgende:
    Ben ik de enige die zich af vraagt wát er precies is verkocht, of heb ik daar overheen gelezen?
    Nee, dat heb je correct opgemerkt.

Ik kwam ook niet verder dan "een product" dat in eigen beheer geassembleerd wordt en door een monteur bij de klant op locatie wordt geïnstalleerd. En gezien de mond-op-mondreclame lijkt het me dan om een consumentenproduct te gaan. Geen flauw idee.
    .
    pi_61793485
    quote:
    Op zondag 21 september 2008 04:31 schreef r_one het volgende:

[..]

Ik kwam ook niet verder dan "een product" dat in eigen beheer geassembleerd wordt en door een monteur bij de klant op locatie wordt geïnstalleerd. En gezien de mond-op-mondreclame lijkt het me dan om een consumentenproduct te gaan. Geen flauw idee.
    Maar het is blijkbaar wel een gewild en uniek (?) product gezien het feit dat de medewerker mensen bevoordeelde.
      zondag 21 september 2008 @ 04:58:40 #148
    138876 Andromache
    PJ/De KastAlter Bridge-fan
    pi_61793495
    Een cv-ketel.
    == houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
    --- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
    Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
    *O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
    pi_61793500
    quote:
    Op zondag 21 september 2008 04:48 schreef Poepoog het volgende:
    Maar het is blijkbaar wel een gewild en uniek (?) product gezien het feit dat de medewerker mensen bevoordeelde.
    Alleen in omlooptijd (wat weer averechts uitpakte).
    Ik zie geen aanleiding om "uniek" te veronderstellen, b.v. een zonnescherm zou in het profiel passen.
    .
    pi_61793527
    quote:
    Relaxed toch? Kan je mooi je bedrijf voor een prikkie terugkopen
    Big dick.
    pi_61793531
    quote:
    Op zondag 21 september 2008 04:58 schreef Andromache het volgende:
    Een cv-ketel.
    Was ook mijn eerste ingeving (of een airco) maar wordt doorgaans niet door de installateur geassembleerd.
    .
      zondag 21 september 2008 @ 05:33:51 #152
    184022 bof
    turn & burn
    pi_61793538
    als je je zakelijke problemen hier gaat posten dan zou ik je zaakje meteen maar opdoeken.
    pi_61793542
    quote:
    Op zondag 21 september 2008 05:33 schreef bof het volgende:
    als je je zakelijke problemen hier gaat posten dan zou ik je zaakje meteen maar opdoeken.
    Doet Danny toch ook met enige regelmaat.
    .
    pi_61796348
    quote:
    Op zondag 21 september 2008 04:58 schreef Andromache het volgende:
    Een cv-ketel.
    En wat is dan het voordeel dat je niet hoeft te wachten, maar wel gewoon moet dokken?
      zondag 21 september 2008 @ 13:23:04 #155
    100297 teamlead
    Nu met Napoleon complex
    pi_61797809
    quote:
    Op vrijdag 19 september 2008 20:14 schreef hoipim het volgende:

[..]

de grootaandeelhouder(mijn pa) heeft geen standpunt genomen, en wil dat ik dit op een goede manier oplos.ik wil hem gewoon duidelijk maken dat hij niet zomaar regels aan zijn laars kan lappen, tuurlijk ben ik blij met de extra orders maar dat hoeft hij niet te weten
    nah.. dan geef hem een flinke uitbrander en een schriftelijke waarschuwing en plaats hem als de sodemieter over naar de salesafdeling. Opgelost
    pi_61799155
    quote:

[..]

Inderdaad.

Enne Fok is heus niet voor losers, maar als je een groot bedrijf hebt, dan heb je heus wel een bedrijfsjurist waar je dat soort zaken beter aan kunt vragen dan inderdaad aan een hele boel mensen (die je nog geeneens kent) waarvan je dan maar moet hopen dat ze er verstand van hebben.

Aan de andere kant moeten we de ts natuurlijk ook maar op zijn woord geloven.
      zondag 21 september 2008 @ 14:29:00 #157
    19431 Dwan
    Likken als lassie
    pi_61799368
    Dwannie is like god is rubbing your tummy
    pi_61818055
    quote:

Dus met het bewust overtreden heeft hij wel 59 orders voor je ontvangen, als hij de procedure die je wilt die gehanteerd wordt naleeft had je ook mooi naar die 59 orders kunnen fluiten.

Dus doe gewoon wat aan je procedure en je ziet je winst stijgen
    MOKUM XXX RATED
    pi_61818984
    Ik dacht dat aandeelhouders graag willen dat een bedrijf veel winst maakt, en goeie toekomstverwachtingen heeft. Een hoop extra orders is een hoop extra winst. Dat er daarvoor overgewerkt moet worden is een keus die je als leidinggevende hebt genomen. Of mag iedereen zelf beslissen of ze overwerken of niet? Daar zou je je misschien druk over kunnen maken.

Iemand die extra orders binnenhaalt zou niet afgestraft moeten worden, zelfs al is het de poetsvrouw interieurverzorgster. Mits de extra orders winst opleveren, en niet zodanig het systeem frustreren zodat de extra orders op verlies uitdraaien. Het systeem wat je bedacht hebt klinkt de meeste mensen vreemd in de oren. Het is redelijk omslachtig en niet klantvriendelijk. Omdat het niet klantvriendelijk is gaan mensen het op een andere manier oplossen.

Aangezien je aangaf dat klant koning is heb je een enquête gehouden onder je klanten/doelgroep, en daarmee is de conclusie getrokken dat de klanten teruggebeld willen worden? Of heb je alleen naar je bedrijf gekeken, en de klant (en verdere externe communicatie) als 'ongemakkelijk' bestempeld? Klinkt redelijk tegenstrijdig, maar je komt zo competent over dat ik het me toch afvraag.

Er is iets mis met je systeem. Doe er wat mee. Of je zorgt ervoor dat niemand naar buiten kan bellen. Is blijkbaar toch niet nodig want er is een afdeling communicatie. Laat communicatie maar telefoontjes doorschakelen of zo.. Of je zorgt ervoor dat de interne bedrijfsvoering aangepast gaat worden zodat iedere werknemer weet wat hij moet doen met eventuele nieuwe orders.

Jezelf bewijzen tegenover je vader/aandeelhouders wil niet zeggen dat je werknemers moet straffen voor het frustreren van je regelgeving. Er zijn ook andere middelen. Als je je moet verantwoorden aan je aandeelhouders dan maak je er een positief verhaal van, en geen negatieve.

En om het verhaal maar af te maken, je bent je huidige plaats niet waardig. Je gaat zelf de fout in door bedrijfsgelden te gebruiken voor privédoeleinden (lees: minder winst voor bedrijf) maar wil extra inkomsten afstraffen (lees: meer winst voor bedrijf).
    pi_61824331
    Als ik het verhaal van TS zo lees is het een relatief kleine overtreding met grote gevolgen.

Ik zou de medewerker na een goed gesprek een officiele waarschuwing geven en de procedures aanscherpen zodat dit niet meer kan gebeuren. Je kunt bijvoorbeeld heel makkelijk achterdeurnummers zo blokkeren dat ze niet meer vanaf buiten zijn te bellen. Zorg ook dat het centrale nummer makkelijk en goedkoop te bereiken is. Zeker geen 0900 nummer maar liefst een 0800 of als je dat te duur vind een regulier vast nummer. Je kunt ook kiezen voor een 088 nummer.

Overigens vraag ik mij af hoe groot je bedrijf werkelijk is, als je op Fok! voor dit soort zaken advies gaat inwinnen...
      maandag 22 september 2008 @ 14:19:28 #161
    79102 Pool
    Noord noch Zuid
    pi_61824636
    Sowieso typisch dat TS bij zijn voornemen om zwaar te straffen, alleen maar het belang noemt van streng overkomen t.o.v. de aandeelhouders. Het belang waar hij niet oplet, is dat bij het buitenproportioneel straffen van een werknemer, de arbeidsmoraal van de andere werknemers wel eens aangetast zou kunnen worden.

Wanneer je de procedures zodanig aanscherpt dat werknemers geen enkele vrije handelingsruimte meer hebben en als de sancties te streng zijn, dan krijg je gewoon een kutbedrijf waar niemand wil werken. Degenen die er nog wel werken, zullen ook geen poot meer voor je uitsteken dan wat volgens de procedures vereist is. Een werkgever die steeds procedureregels naar z'n werknemers smijt, zal ook eerder CAO- en arbobepalingen teruggesmeten krijgen, wanneer híj eens wat extra inzet nodig heeft.
    pi_61848507
    Ik denk dat je te veel oog hebt voor de gevolgen voor je onderneming, en te weinig voor de omvang van de fout op zich. De medewerker zal er niet bij stil hebben gestaan hoeveel schade het bedrijf ervan ondervindt, en hoewel ik wel vind dat je dat aan hem uit zou moeten leggen (om hem duidelijk te maken dat, en waarom, het echt niet zomaar kan), maar dat je hem niet verantwoordelijk kunt houden voor alle negatieve gevolgen. Het is niet redelijk om het alleen vanuit je eigen perspectief te bekijken, want de medewerker kan niet alle gevolgen overzien. Houdt het dus bij een waarschuwing en een notitie, zou ik zeggen.

Verder vind ik het een vaag verhaal, en als je over dit soort dingetjes advies moet komen vragen hier, ben je niet capabel als manager.

Daarnaast vind ik dat je te veel bezig bent met je eigen image en niet met wat goed is voor het bedrijf. Als je zelf vindt dat je niet op die functie hoort te zitten kan ik wel begrijpen dat je zelf geen standpunt in durft te nemen...
    As the officer took her away, she recalled that she asked,
    "Why do you push us around?"
    And she remembered him saying,
    "I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
      dinsdag 23 september 2008 @ 14:03:58 #163
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_61849727
    quote:
    Op zondag 21 september 2008 03:57 schreef Poepoog het volgende:
    Enige reden dat ik me door 4 pagina's gejank heenworstel
    Haters everywhere but I don't really care.
      dinsdag 23 september 2008 @ 16:40:54 #164
    52191 DABAMaster