quote:Op donderdag 18 september 2008 17:21 schreef Argento het volgende:
officiele reprimande, opgetekend in zijn personeelsdossier. Meer niet.
Maar wat wil jij nou hiermee?quote:Op donderdag 18 september 2008 17:28 schreef hoipim het volgende:
Mijn probleem is, de afdeling communicatie verzameld alle gegevens en informatie van de afdeling en verspreid deze aan de afdeling die deze gegevens nodig hebben, zo zorgen ze er ook voor dat de planning bij de werkplaats komt en bij de inkoop.
de afdeling communicatie heeft alleen de planning verspreid die bevestigd is door de afdeling planning, de illegaal gemaakt afspraken door de medewerker van de afdeling planning zijn niet ingevoerd door de afdeling communicatie(logisch ze wisten van niks) waardoor deze afspraken ook niet bij de werkplaats en de inkoop terecht zijn gekomen.
Daardoor stond alleen de spullen klaar voor de bevestigde afspraken en niet voor de illegale afspraken, maar de klant weet er niks van en belt boos naar mij dat er niemand komt, logisch want de afdeling planning heeft de afspraken illegaal gemaakt en niks doorgegeven.
en als de klanten niet tevreden zijn, dan is het oorlog tussen mij en de verantwoordelijke medewerker.alles voor de klant, klant is nummer een.
Is dat zo erg dan?quote:Op donderdag 18 september 2008 17:18 schreef hoipim het volgende:
na nader onderzoekt blijkt dat een medewerker van de afdeling planning het telefoonnummer van deze afdeling(wat eigenlijk alleen intern word gebruikt) aan familie heeft gegeven, en tegen hun heeft gezegd bel mij maar ik plan jullie wel, dan hoef de afdeling communicatie niet te bellen en dat gaat sneller.
zoals ik al zeg, andere afdelingen krijgen dit dan niet door, waardoor zij niet hun taken kunnen uitvoeren(wat betreft die opdracht), waardoor de benodigde spullen en mensen niet op de juiste plek aanwezig zijn en waardoor wij niet kunnen leveren aan klanten(alleen de klanten die een afspraak hebben via de korte weg)quote:Op donderdag 18 september 2008 17:32 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Is dat zo erg dan?
Oftewel, heb je hier echt last van?
veel meer kun je ook niet.quote:Op donderdag 18 september 2008 17:21 schreef Argento het volgende:
officiele reprimande, opgetekend in zijn personeelsdossier. Meer niet.
59 afspraken, waardoor wij aan 59 klanten niet hebben kunnen leveren op de gemaakte afspraak, waardoor klanten boos werden, wij weer een nieuwe afspraak moesten maken(en dat gaat niet lekker met een boze klant).quote:Op donderdag 18 september 2008 17:35 schreef teamlead het volgende:
[..]
veel meer kun je ook niet.![]()
Over hoeveel "illegale" afspraken gaat het heir? Ja, het is een overtreding, maar blijf het wel ff in verhouding zien...
quote:Op donderdag 18 september 2008 17:18 schreef hoipim het volgende:
na nader onderzoekt blijkt dat een medewerker van de afdeling planning het telefoonnummer van deze afdeling(wat eigenlijk alleen intern word gebruikt) aan familie heeft gegeven, en tegen hun heeft gezegd bel mij maar ik plan jullie wel, dan hoef de afdeling communicatie niet te bellen en dat gaat sneller.
Ik snap het niet meerquote:Op donderdag 18 september 2008 17:39 schreef hoipim het volgende:
[..]
59 afspraken, waardoor wij aan 59 klanten niet hebben kunnen leveren op de gemaakte afspraak, waardoor klanten boos werden, wij weer een nieuwe afspraak moesten maken(en dat gaat niet lekker met een boze klant).
Daarnaast hebben de overige afdelingen hals over kop 59 opdrachten moeten verwerken, terwijl ze daar normaal een aantal dagen voor hebben, de mensen van de werkplaats/montage hebben flink moeten overwerken om de opnieuw gemaakte afspraak wel na te komen.
ja hij heeft het nummer verspreid aan familie en vervolgens komen er vrienden van de familie en die zeggen van we willen ook zo ding laten maken, en dan zeg de familie doe het bij dit bedrijf, hier is het nummer en zo verspreid het zich.quote:Op donderdag 18 september 2008 17:42 schreef teamlead het volgende:
[..]
[..]
Ik snap het niet meer
Maar goed: ja, een hele zware tik op de vingers is zeker gepast, maar daar lijk je niet tevreden mee. Wat wil jij er mee?
bij dit bedrijf kan je een product kopen dat je bestelt door te bellen met één centrale afdeling. die plant dit product in bij de ene afdeling, en geeft het door aan de andere afdeling zodat die het klaar kan makenquote:Op donderdag 18 september 2008 17:42 schreef teamlead het volgende:
[..]
[..]
Ik snap het niet meer
Maar goed: ja, een hele zware tik op de vingers is zeker gepast, maar daar lijk je niet tevreden mee. Wat wil jij er mee?
Straks is TS haar baantje kwijt.quote:Op donderdag 18 september 2008 17:32 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Is dat zo erg dan?
Oftewel, heb je hier echt last van?
hij heeft er weldegelijk weet van dat alle planningen worden gemeld aan de afdeling communicatie zodat die ze verder kan verspreiden naar inderdaad de montage en de inkoop.quote:Op donderdag 18 september 2008 17:46 schreef swarmahoer het volgende:
[..]
bij dit bedrijf kan je een product kopen dat je bestelt door te bellen met één centrale afdeling. die plant dit product in bij de ene afdeling, en geeft het door aan de andere afdeling zodat die het klaar kan maken
er is een slimme man geweest van de planning afdeling die zijn vrienden sneller wilde laten behandelen door het gelijk in te plannen, alleen wist hij waarschijnlijk niet dat er naast de planning ook een bericht naar de montage toe moest
gevolg: klanten die wel op de planning stonden door deze slimme meneer konden hun spullen niet ophalen omdat de montage van niks wist
klopt t zo ts?
uiteraard geven wij alleen het centrale nummer, echter zijn er medewerkers die kennelijk de behoefte voelen om het nummer van de afdeling te geven aan vrienden/familie, en daarnaast hebben de afdelingen een telefoon nodig om bijvoorbeeld met de levranciers en zo te bellen.quote:Op donderdag 18 september 2008 17:48 schreef Basp1 het volgende:
Volgens mij is je organisatie nog steeds een hel.
Waarom zou een buitenstaander doorverbonden moeten worden naar communicatie afdeling als je het goed inricht gaan alle inkomende telefoontjes alleen maar naar de communicatie afdeling.
Als een planning niet eens zelfstandig een opdracht kan aanemen en de gevolgen voor het hele proces niet kunnen doorzien.
Oplossing is in ieder geval alle nummers zo maken dat het alleen maar intern te bellen is en niet extern.
Op kantoor kan ik bellen met mijn toestel, maar niet rechtstreeks gebeld worden, verdiep je eens in je telefooncentrale dan.quote:Op donderdag 18 september 2008 17:51 schreef hoipim het volgende:
[..]
uiteraard geven wij alleen het centrale nummer, echter zijn er medewerkers die kennelijk de behoefte voelen om het nummer van de afdeling te geven aan vrienden/familie, en daarnaast hebben de afdelingen een telefoon nodig om bijvoorbeeld met de levranciers en zo te bellen.
oke, en wat betreft de kosten, de afdeling werkplaats is normaal om 18:00 uur klaar, doordat er opeens 59 bestellingen opdoken, hebben ze overgewerkt tot 04:00 uur(ik heb zelf ook meegeholpen uiteraard) leuk en aardig maar deze mensen zullen eens dezer dagen ook hun overwerkloon willen zien.quote:Op donderdag 18 september 2008 17:53 schreef karr-1 het volgende:
Officiele waarschuwing, ook schriftelijk en die in zijn dossier stoppen. Meer kun je niet doen lijkt mij.
Ik denk het niet dat valt gewoon onder ondernemers risico.quote:Op donderdag 18 september 2008 17:59 schreef hoipim het volgende:
oke, en wat betreft de kosten, de afdeling werkplaats is normaal om 18:00 uur klaar, doordat er opeens 59 bestellingen opdoken, hebben ze overgewerkt tot 04:00 uur(ik heb zelf ook meegeholpen uiteraard) leuk en aardig maar deze mensen zullen eens dezer dagen ook hun overwerkloon willen zien.
Kan ik de extra kosten verhalen op de dader?(11 man hebben dus bijna 10 uur langer gewerkt en willen hun loon zien)
de dader is van de afdeling planning en heeft logisch de procedure niet gevolgd(want hij deed iets wat niet mocht) anders was het niet mis gegaan, als alle opdrachten centraal binnenkomen is er geen enkel probleem in de schakeling, het probleem ontstaat doordat een deel van de schakeling niet doet wat ze moeten doen.quote:Op donderdag 18 september 2008 17:56 schreef boarn het volgende:
Tevens geeft dit "probleem" aan dat er iets binnen je organisatie niet helemaal lekker loopt. Schijnbaar kunnen er toch afspraken worden gemaakt zonder dat er spullen besteld zijn. Dit geeft een gat in je organisatie weer, waar jij nu actief mee bezig kan om te zorgen dat dit niet meer in de toekomst voor kan komen. De afdeling planning heeft ook niet de procedures gevolgd.......Doe hier dus je voordeel mee..
Dus......zijn je procedure's niet duidelijk. Want als het wel duidelijk was geweest, dan was het niet gebeurt.....Je kan moeilijk je werknemer kwalijk nemen dat jij geen duidelijke procedure's opzet.quote:Op donderdag 18 september 2008 18:01 schreef hoipim het volgende:
[..]
de dader is van de afdeling planning en heeft logisch de procedure niet gevolgd anders was het niet mis gegaan, als alle opdrachten centraal binnenkomen is er geen enkel probleem in de schakeling, het probleem ontstaat doordat een deel van de schakeling niet doet wat ze moeten doen.
in zijn omschrijving en zijn aanvullende functie omschrijving staat alles heel gedetailleerd uitgelegd, en wij hebben dus absoluut geen ruimte gelaten voor dit soort actie`squote:Op donderdag 18 september 2008 18:03 schreef boarn het volgende:
Je kan nu wel heel zielig zitten doen omdat je vind dat deze medewerker hier voor moet boeten. Maar het feit dat het gebeurde is omdat het KON. Als je er nu voor zorgt dat het niet meer kan voorkomen in de toekomst, dan is toch het hele probleem opgelost. Oorzaak / Gevolg enzo.......
Volgens mij kan je de schade niet op hem verhalen, ondernemersrisico enzo. En dan nog, dan is het probleem nog niet opgelost, want de eerste de beste andere josti die denkt, hej, het kan dus ook binnendoor laat ik dat ook eens proberen...
correct me if i'm wrong.. maar jij hebt toch ook de omzet opgestreken over die 59 klanten? Jij bent als werkgever verantwoordelijk voor de loonbetaling lijkt mequote:Op donderdag 18 september 2008 17:59 schreef hoipim het volgende:
[..]
oke, en wat betreft de kosten, de afdeling werkplaats is normaal om 18:00 uur klaar, doordat er opeens 59 bestellingen opdoken, hebben ze overgewerkt tot 04:00 uur(ik heb zelf ook meegeholpen uiteraard) leuk en aardig maar deze mensen zullen eens dezer dagen ook hun overwerkloon willen zien.
Kan ik de extra kosten verhalen op de dader?(11 man hebben dus bijna 10 uur langer gewerkt en willen hun loon zien)
de procedure`s zijn wel duidelijk, de dader geeft zelf aan dat hij bewust de procedure niet heeft gevolgd en dat hij wist van het feit dat het niet mocht en dat het niet volgens de procedure is.quote:Op donderdag 18 september 2008 18:05 schreef boarn het volgende:
[..]
Dus......zijn je procedure's niet duidelijk. Want als het wel duidelijk was geweest, dan was het niet gebeurt.....Je kan moeilijk je werknemer kwalijk nemen dat jij geen duidelijke procedure's opzet.
mwaoh.. uit het verhaal van TS blijkt wel dat de procedure duidelijk was. Dat de procedure door een individu te verneuken valt, doet niets af aan de duidelijkheidquote:Op donderdag 18 september 2008 18:05 schreef boarn het volgende:
[..]
Dus......zijn je procedure's niet duidelijk. Want als het wel duidelijk was geweest, dan was het niet gebeurt.....Je kan moeilijk je werknemer kwalijk nemen dat jij geen duidelijke procedure's opzet.
Wat noem je geen ruimte laten?quote:Op donderdag 18 september 2008 18:06 schreef hoipim het volgende:
[..]
in zijn omschrijving en zijn aanvullende functie omschrijving staat alles heel gedetailleerd uitgelegd, en wij hebben dus absoluut geen ruimte gelaten voor dit soort actie`s
in zowel zijn contract als taakomschrijving word ook heel duidelijk wat niet de bedoeling is.quote:Op donderdag 18 september 2008 18:14 schreef El_Psycho het volgende:
[..]
Wat noem je geen ruimte laten?
Ik ga er van uit dat dingen als planning en materiaal reserveringen via een centraal informatiesysteem gaan? In welk geval je mensen op de afdeling planning bijvoorbeeld geen rechten geeft op het maken van een nieuwe order (wat deze persoon blijkbaar heeft gedaan).
Als je er alleen maar van uit gaat dat mensen doen wat in hun taakomschrijving staat, laat je juist erg veel ruimte over.
Op mijn werk is het niet de bedoeling dat ik op Fok zit.... Toch post ik hier nu een reactie.quote:Op donderdag 18 september 2008 18:16 schreef hoipim het volgende:
[..]
in zowel zijn contract als taakomschrijving word ook heel duidelijk wat niet de bedoeling is.
Precies. Dat krijg je als je mensen in dienst neemt in plaats van robots. Die zijn soms eigenwijs. En ze houden zich soms niet aan protocollen, zeker niet als die zo omslachtig lijken te zijn als het protocol dat door TS omschreven wordt.quote:Op donderdag 18 september 2008 18:20 schreef El_Psycho het volgende:
[..]
Op mijn werk is het niet de bedoeling dat ik op Fok zit.... Toch post ik hier nu een reactie.
Je kan er niet van uitgaan dat mensen altijd doen wat de bedoeling is, behalve door er voor te zorgen dat het onmogelijk wordt om iets te doen wat niet de bedoeling is.
Dat inderdaad. Waarom is het mogelijk dat de afdeling planning een afspraak kan plannen terwijl dat niet mag? (typische naam dan: afdeling planning) Zorgen dat je op de hoogte bent van alle mogelijke risico's binnen je bedrijf en die zoveel mogelijk afdekken.quote:Op donderdag 18 september 2008 18:14 schreef El_Psycho het volgende:
[..]
Wat noem je geen ruimte laten?
Ik ga er van uit dat dingen als planning en materiaal reserveringen via een centraal informatiesysteem gaan? In welk geval je mensen op de afdeling planning bijvoorbeeld geen rechten geeft op het maken van een nieuwe order (wat deze persoon blijkbaar heeft gedaan).
Als je er alleen maar van uit gaat dat mensen doen wat in hun taakomschrijving staat, laat je juist erg veel ruimte over.
Ehm, ik ben scholier en weet niet zoveel over dit soort zaken, maar dit verhalen op je werknemer is een beetje raar. Ja ze hebben overgewerkt. Maar je hebt dan in die 10 uur ook 59(!) extra bestellingen kunnen verwerken. Wat ook weer voordelig is voor jou. Ik weet niet of je mensen die overwerken meer moet betalen (150% van normale loon??), maar anders kun je een of andere regeling treffen dat hij de overwerkloon minus denormaleuurloon gedeeltelijk ofzo moet terugbetalen, kan ook in vorm van cadeau's etc. Gewoon dat hij weet dat ie het de volgende keer niet meer moet flikken. En misschien ook een waarschuwing.quote:Op donderdag 18 september 2008 17:59 schreef hoipim het volgende:
[..]
Ow dus het personeel heeft wat jou betrefd geen keuze meer om voor extra geld of tijd voor tijd te gaan.quote:Op vrijdag 19 september 2008 03:18 schreef Andromache het volgende:
Het is onredelijk om de overwerktijd te verhalen op de medewerker in kwestie. Het is denk het handigst als je de overwerkers tijd voor tijd geeft, in een rustige periode.
Ik vraag me serieus af waarom je dit soort zaken dan op FOK! komt vragen?quote:Op donderdag 18 september 2008 17:18 schreef hoipim het volgende:
Hallo,
AL jaren heb ik een groot bedrijf met verschillende afdelingen,
Anders ik wel...quote:Op vrijdag 19 september 2008 08:52 schreef Errrwin het volgende:
[..]
Ik vraag me serieus af waarom je dit soort zaken dan op FOK! komt vragen?
Omdat hij hoopt dat we met zijn allen gaan roepen dat hij hem op staande voet moet ontslaanquote:Op vrijdag 19 september 2008 08:52 schreef Errrwin het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 19 september 2008 09:17 schreef Merel het volgende:
Dus die vriendelijke werknemer heeft via mond-op-mond-reclame 59 orders voor je weten binnen te halen!Ik vind dat ie een beloning verdiend heeft
Ja.quote:Op vrijdag 19 september 2008 09:05 schreef SHE het volgende:
Want Fok! is voor losers?
Dat zegt toch niemand?quote:Op vrijdag 19 september 2008 09:05 schreef SHE het volgende:
Want Fok! is voor losers?
Dat denk ik ook. Tjonge jonge, wat een regeltjesgeneuk. Zeg gewoon tegen die medewerker dat als hij nog weer eens klantjes aanbrengt (59! verdomme zeg, dat is niet niks hoor), dat hij dan zorgt dat alle voor de afhandeling vereiste afdelingen op de hoogte zijn.quote:Op vrijdag 19 september 2008 09:35 schreef Basp1 het volgende:
[..]
![]()
Ik zou zelfs diegene tot hoofd marketing uitroepen en hem van de planning afhalen.![]()
Vooral dat die 59 orders die hij binnengesleept heeft door aan 1 persoon een ander telefoonnummer te geven allemaal in dezelfde week plaats vonden. Super marketeer.
Ten eerste kun je dit als indicatie gebruiken. Misschien dat het proces er op papier wel leuk uitziet maar in de praktijk niet prettig overkomt. De misdragingen van de medewerker zouden daar een symptoom van kunnen zijn.quote:Op donderdag 18 september 2008 17:18 schreef hoipim het volgende:
Hallo,
[...]
enkele weken geleden ging het mis, ik ontdekte dat de afdeling planning meer had ingepland dan de afdeling communicatie had aangenomen, na nader onderzoekt blijkt dat een medewerker van de afdeling planning het telefoonnummer van deze afdeling(wat eigenlijk alleen intern word gebruikt) aan familie heeft gegeven, en tegen hun heeft gezegd bel mij maar ik plan jullie wel, dan hoef de afdeling communicatie niet te bellen en dat gaat sneller.
Hij heeft dit bekend, en na mijn inzien is dit in strijd met zijn contract, wat moet ik doen, wat is een passende straf?
Nou... wat loop je nou hier te janken.quote:Op vrijdag 19 september 2008 14:22 schreef hoipim het volgende:
nogmaals het gaat er niet om dat het niet duidelijk is, hij heeft het bewust gedaan.
BEWUST hij snapt gewoon de procedure, hij kan zich ook vinden in de procedure.
hij heeft alles opgebiecht, waarin hij meerdere keren zei dat hij bewust de procedure heeft overtreden.
Maar nogmaals zoals velen hier al gezegd hebben en we het nogmaals herhalen, de procedures kunnen wel klopppen maar als de mogelijkheden er zijn om die te overtreden zal daar ook makkelijk gebruik van gemaakt gaan worden. Mensen zijn geen machines, anders zet je er maar robots neer.quote:Op vrijdag 19 september 2008 14:22 schreef hoipim het volgende:
nogmaals het gaat er niet om dat het niet duidelijk is, hij heeft het bewust gedaan.
hij heeft alles opgebiecht, waarin hij meerdere keren zei dat hij bewust de procedure heeft overtreden.
Als iemand de procedure én snapt én zich daarin kan vinden, dan zal diegene 'em ook niet bewust overtreden, denk je wel? Ergens klopt er iets niet.quote:Op vrijdag 19 september 2008 14:22 schreef hoipim het volgende:
Nou en? Blijkbaar kon hij zich op dat moment niet in de procedure vinden, en overigens geheel terecht volgens mij.quote:Op vrijdag 19 september 2008 14:22 schreef hoipim het volgende:
quote:Op vrijdag 19 september 2008 09:17 schreef Merel het volgende:
Dus die vriendelijke werknemer heeft via mond-op-mond-reclame 59 orders voor je weten binnen te halen!![]()
quote:Op vrijdag 19 september 2008 09:35 schreef Basp1 het volgende:
Vooral dat die 59 orders die hij binnengesleept heeft door aan 1 persoon een ander telefoonnummer te geven allemaal in dezelfde week plaats vonden. Super marketeer.
Zit ik het hele topic door te lezen met dit idee in het achterhoofd, komen hier gelukkig toch de eerste nuchtere reacties.quote:Op vrijdag 19 september 2008 13:40 schreef Diederik_Duck het volgende:
Dat denk ik ook. Tjonge jonge, wat een regeltjesgeneuk. Zeg gewoon tegen die medewerker dat als hij nog weer eens klantjes aanbrengt (59! verdomme zeg, dat is niet niks hoor), dat hij dan zorgt dat alle voor de afhandeling vereiste afdelingen op de hoogte zijn.
dat kon hij dus welquote:Op vrijdag 19 september 2008 14:37 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Nou en? Blijkbaar kon hij zich op dat moment niet in de procedure vinden, en overigens geheel terecht volgens mij.
hij wil gewoon in een goed boekje komen, straks overal rondbazuinen dat hij 59 orders heeft binnengehaald.quote:Op vrijdag 19 september 2008 14:33 schreef Pool het volgende:
[..]
Als iemand de procedure én snapt én zich daarin kan vinden, dan zal diegene 'em ook niet bewust overtreden, denk je wel? Ergens klopt er iets niet.
Dan deed hij het dus alleen maar om jou te stangen.quote:
Heb je eens een gemotiveerde werknemer die opdrachten voor je binnenhaalt, ga je nog zitten zeuren! Nee het ging niet volgens het boekje, maar het is nu eenmaal gebeurd en nu moet je bedenken wat je ermee gaat doen. Een beetje ondernemer zet zoiets naar z'n hand! Verander je interne processen, vraag die werknemer of ie niet nog meer vrienden en familie heeft, en verzin een oplossing waar iedereen blij mee is.quote:Op vrijdag 19 september 2008 15:07 schreef hoipim het volgende:
hij wil gewoon in een goed boekje komen, straks overal rondbazuinen dat hij 59 orders heeft binnengehaald.
hij wist dat hij iets deed wat niet mocht, dat risico heeft hij genomen.
Oh ja? Waarom deed hij dan anders? Weleens gehoord van het verschil tussen woorden en daden? En waar je iemand op moet beoordelen?quote:
JA.... WAT WIL JE NOU?!!??quote:Op vrijdag 19 september 2008 15:07 schreef hoipim het volgende:
[..]
hij wil gewoon in een goed boekje komen, straks overal rondbazuinen dat hij 59 orders heeft binnengehaald.
Het mocht niet, maar hij heeft wel heel veel geld voor je bedrijf binnen geharkt. Wat zou hier zwaarder moeten wegen? Moeilijk hoor...quote:Op vrijdag 19 september 2008 15:07 schreef hoipim het volgende:
[..]
Adem in ....... adem uit ......quote:Op vrijdag 19 september 2008 15:14 schreef Syrena het volgende:
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARRGHHHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!
Ik kan er niet meer tegen. http://nl.wikipedia.org/wiki/'t_Kofschip
Wie is er in de fout gegaan?quote:Op vrijdag 19 september 2008 15:14 schreef Syrena het volgende:
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARRGHHHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!
Ik kan er niet meer tegen. http://nl.wikipedia.org/wiki/'t_Kofschip
Hij wil 'm het liefst dood het bedrijf uithebben. Nou, dat gaat dus nietquote:Op vrijdag 19 september 2008 15:14 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
JA.... WAT WIL JE NOU?!!??
Sjezus. Als jij mijn directeur was had ik voor jou 10 anderen gezocht.
Draaid. Ik wordt. En er zijn er meer, maar deze deden me de das omquote:Op vrijdag 19 september 2008 15:18 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Wie is er in de fout gegaan?
quote:Op vrijdag 19 september 2008 15:03 schreef r_one het volgende:
Hoeveel man werkt er trouwens op afdeling planning? Of heeft die gast zelf alle 59 telefoontjes aangenomen en ingepland, dus ook die van de buurvrouw van de achternicht die naast de slager van z'n zus woont?
Oef, dat is wel erg jaquote:Op vrijdag 19 september 2008 15:20 schreef Syrena het volgende:
[..]
Draaid. Ik wordt. En er zijn er meer, maar deze deden me de das om![]()
Tja, vrijdagmiddag, dan kan ik niet zo heel veel meer hebben zeg maar
Ik heb een stemmetje in mijn hoofd die dat zegt dat TS:quote:Op vrijdag 19 september 2008 15:15 schreef MarkyB het volgende:
Oja en ik heb een stemmetje in mijn hoofd die zegt dat jij die werknemer bent die dat telefoonnummer hebt uitgegeven en dat je je nu afvraagt wat de consequenties kunnen zijn
Nah, dat klinkt allemaal veel te logisch en functioneel. Dat doen we dus niet.quote:Op vrijdag 19 september 2008 15:38 schreef Joppy het volgende:
Er is dus een afdeling planning, die kan wel dingen inplannen, maar dat niet doorgeven aan de operationele afdelingen? Dat moet gedaan worden door de afdeling communicatieAls ik het goed begrijp.....
Is het niet veel logischer om communicatie alleen de klantorders te laten aannemen en Planning de regie te laten voeren over het inplannen en het uitlaten voeren van de orders? Scheelt volgens mij een hoop oeverloos geouwehoer met Communicatie. En op die manier had de betreffende medewerker wel 59 extra orders binnen gehaald, maar was het geen probleem geweest.
Sommmige mensen hebben soms een gouden zichzelf verkopend product, dus het kan wel. Ik denk dat de TS met een flinke opleiding bedrijfskunde er veel meer eruit kan halen.quote:Op vrijdag 19 september 2008 16:02 schreef bleiblei het volgende:
Enne, ik geloof der geen reet van dat de TS capabel genoeg is om een bedrijf te runnen.
Misschien kan dat wel uitbesteed worden aan China, specialisten in het beheren van communicatiequote:Op vrijdag 19 september 2008 16:29 schreef DennisMoore het volgende:
Het zou een goed idee zijn om de afdeling Communicatie ook alle interne mailtjes te laten typen, zo hou je de totale regie over de communicatie binnen het bedrijf.
Dat uitdagende zit wel goed.quote:Op vrijdag 19 september 2008 16:42 schreef Joppy het volgende:
ps: Ik als bedrijfskunde student, zoek nog een uitdagende afstudeerplek![]()
Ik vind het veel grappiger dat de afdeling planning niet zelfstandig in mag plannenquote:Op vrijdag 19 september 2008 14:30 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Maar nogmaals zoals velen hier al gezegd hebben en we het nogmaals herhalen, de procedures kunnen wel klopppen maar als de mogelijkheden er zijn om die te overtreden zal daar ook makkelijk gebruik van gemaakt gaan worden. Mensen zijn geen machines, anders zet je er maar robots neer.
En dan nog het verhaal blijft vaag, 59 orders in 1 dag vanwege een doorgegeven telefoonnummer, super marketeer die gast, die moet je vragen of hij ergens anders in de organisatie gaat werken ipv planning.
Sowieso iemand die op planning zit en niets van de logistieke processen die zich binnen een bedrijf afspelen snapt zit die wel op de juiste plaats.
Leuk dat je dan met het Kofschip aan komt, maar die is daar niet van toepassingquote:Op vrijdag 19 september 2008 15:20 schreef Syrena het volgende:
[..]
Draaid. Ik wordt. En er zijn er meer, maar deze deden me de das om![]()
Tja, vrijdagmiddag, dan kan ik niet zo heel veel meer hebben zeg maar
Het was vrijdagmiddagquote:Op vrijdag 19 september 2008 18:39 schreef Light het volgende:
[..]
Leuk dat je dan met het Kofschip aan komt, maar die is daar niet van toepassing
ik ben niet het neefje van, ik heb dit bedrijf zelf opgezet en doordat ik enkele jaren in de problemen ben gekomen heb ik een hoop aandelen verkocht, waardoor ik nu dus een minderheidsaandeelhouder ben, maar wel directeur.quote:Op vrijdag 19 september 2008 18:53 schreef Syrena het volgende:
[..]
Het was vrijdagmiddagIk dacht, begin bij de basis.
Maar de aap is uit de mouw, hij wil hem inderdaad dood zwaarder straffen dan eigenlijk mogelijk. En hij is kennelijk het neefje van de directeur die het vuile werk mag opknappen voordat de *echt* belangrijke mensen er lucht van krijgen.
Ik zou wat de *echt* belangrijke mensen betreft de tips van dit topic maar volgen en een negatieve daad ombuigen naar iets positiefs. Jullie weten nu dat het proces van eerst alles langs communicatie niet zo goed (kuch) werkt. Doe er je voordeel mee. Lijkt me beter voor de aandelen dan iemand korten, ontslaan (of doodmaken)
Die nu zijn frustratie botviert op zijn personeelquote:Op vrijdag 19 september 2008 19:14 schreef hoipim het volgende:
[..]
ik ben niet het neefje van, ik heb dit bedrijf zelf opgezet en doordat ik enkele jaren in de problemen ben gekomen heb ik een hoop aandelen verkocht, waardoor ik nu dus een minderheidsaandeelhouder ben, maar wel directeur.
Dus je kunt er zelf geen fluit van en wil nu wraak omdat een werknemer er dus kennelijk wél in slaagt om opdrachten binnen te halen, al is het dan niet volgens de procedure (omdat die procedure dus te omslachtig is).quote:Op vrijdag 19 september 2008 19:14 schreef hoipim het volgende:
[..]
ik ben niet het neefje van, ik heb dit bedrijf zelf opgezet en doordat ik enkele jaren in de problemen ben gekomen heb ik een hoop aandelen verkocht, waardoor ik nu dus een minderheidsaandeelhouder ben, maar wel directeur.
het wordt steeds ergerquote:Op vrijdag 19 september 2008 19:14 schreef hoipim het volgende:
[..]
jawel, en ook als ik kosten wil maken voor een advocaat of adviseur dan moet ik een verzoek indienen, dus vandaar dat ik het via fok doe.quote:Op vrijdag 19 september 2008 19:26 schreef teamlead het volgende:
[..]
het wordt steeds erger. Als directeur hoef jij echt niet verantwoording af te leggen over individuele gevallen...
quote:Op vrijdag 19 september 2008 17:47 schreef hoipim het volgende:
eigenlijk wil ik hem, en met mij de een aantal belangrijke mensen , hem flink straffen door hem te korte of een schorsing.
Ik kan dit niet verkopen, als de belangrijke mensen(een deel weet ervan zoals hierboven te lezen valt(dat is familie van mij, en de rest weet nog van niks( de niet familie, de echt belangrijke mensen).
krijgen te horen dat ik niks doe, dan staan zo de aandelen voor een dumpprijs te koop.
die gasten hebben mij van de straat gered, hebben veel geld er in gestoken, om te verkomen dat ik zonder huis op straat zou belanden, vind je het gek dat elk wisewasje er een teveel is, bij het minste of geringste laten ze me kapot vallen en terecht.quote:Op vrijdag 19 september 2008 19:43 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja dit topic is nu alle geloofwaardigheid kwijt.
er zijn mensen die van hun kind houden.quote:Op vrijdag 19 september 2008 19:47 schreef Swetsenegger het volgende:
Whahaha, tranen over mijn wangen... Nou kloontje... grap geslaagd.
Nou, en gelijk hebben ze. Beetje je PRIVE etentjes declarerenquote:Op vrijdag 19 september 2008 19:33 schreef hoipim het volgende:
[..]
jawel, en ook als ik kosten wil maken voor een advocaat of adviseur dan moet ik een verzoek indienen, dus vandaar dat ik het via fok doe.
heeft allemaal te maken met mijn misstap in mijn prive leven, dus niet op zakelijk gebied.
vroeger had ik een auto van de zaak, ging ik vaker eten met mijn vriendin op kosten van de zaak, maar sinds mijn vader en een concurrent een aandeel in het bedrijf heeft(na mijn misstap) moet ik elke cent verantwoorden, en word alles nagerekend.
Het is duidelijk dat je geen kinderen hebt.quote:Op vrijdag 19 september 2008 19:47 schreef hoipim het volgende:
[..]
er zijn mensen die van hun kind houden.
Kennelijk hebben 'die groot aandeelhouders' lekker veel vertrouwen in je.quote:Op vrijdag 19 september 2008 19:46 schreef hoipim het volgende:
die gasten hebben mij van de straat gered, hebben veel geld er in gestoken, om te verkomen dat ik zonder huis op straat zou belanden, vind je het gek dat elk wisewasje er een teveel is, bij het minste of geringste laten ze me kapot vallen en terecht.
dat was vroeger, sinds dat me pa met gered heeft en het bedrijf grotendeels heeft overgenomen dien ik over elk klein dinggetje verantwoording af te leggen en word ik streng gecontroleerd en in de gaten gehouden.quote:Op vrijdag 19 september 2008 19:48 schreef Syrena het volgende:
[..]
Nou, en gelijk hebben ze. Beetje je PRIVE etentjes declarerenEn dan degene die voor 59 (!!!) extra orders zorgt eruit willen wippen.
We zouden eigenlijk je vader eens moeten bellen.
Niet streng genoeg. Mijn god wat een kneuzenkermis.quote:Op vrijdag 19 september 2008 19:50 schreef hoipim het volgende:
[..]
dat was vroeger, sinds dat me pa met gered heeft en het bedrijf grotendeels heeft overgenomen dien ik over elk klein dinggetje verantwoording af te leggen en word ik streng gecontroleerd en in de gaten gehouden.
het ging niet van harte, mijn moeder heeft me vader gedwongen om een groot deel van de aandelen te kopen en mij te redden, hij wou dit niet, maar me moeder had het laatste woord.quote:Op vrijdag 19 september 2008 19:50 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Kennelijk hebben 'die groot aandeelhouders' lekker veel vertrouwen in je.
Botvier dan niet je eigen frustraties op je personeel. Lul.quote:Op vrijdag 19 september 2008 19:53 schreef hoipim het volgende:
het ging niet van harte, mijn moeder heeft me vader gedwongen om een groot deel van de aandelen te kopen en mij te redden, hij wou dit niet, maar me moeder had het laatste woord.
Hij heeft mij dus tegen zijn wil in gered, en dat zorgt voor een niet zo goede band tussen ons.
Mijn vader wou mij best helpen, maar bedoelde met helpen niet het bedrijf opkopen, dus het ligt allemaal een beetje gevoelig.
alles gaat goed, de procedure`s werken, en aan mensen die bewust procedure`s overtreden, om hun familie voordeel te geven, daar kan je niks aan doen.quote:Op vrijdag 19 september 2008 19:53 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Niet streng genoeg. Mijn god wat een kneuzenkermis.
Je vind zelf van niet.quote:
Eh nee hoor.quote:de procedure`s werken
Jawel hoor. Daarnaast.... welk voordeel heeft die familie dan? Ze moeten die orders toch gewoon betalen?quote:, en aan mensen die bewust procedure`s overtreden, om hun familie voordeel te geven, daar kan je niks aan doen.
ik moet toch wat, ik kan toch niet over me heen laten lopen, en het zomaar toestaan?quote:Op vrijdag 19 september 2008 19:55 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Botvier dan niet je eigen frustraties op je personeel. Lul.
dat ze eerder geholpen zijn, dat deze man ze er gewoon even tussen gepland heeft, waar normaal geen ruimte is.quote:Op vrijdag 19 september 2008 19:57 schreef Swetsenegger het volgende:
Jawel hoor. Daarnaast.... welk voordeel heeft die familie dan? Ze moeten die orders toch gewoon betalen?
Dan moet je zorgen dat er een dusdanig stelsel aan vast hangt dat de productie niet eens aan een order kan beginnen als deze niet op het centrale nummer is binnen gekomen.quote:Op vrijdag 19 september 2008 19:59 schreef hoipim het volgende:
[..]
dat ze eerder geholpen zijn, dat deze man ze er gewoon even tussen gepland heeft, waar normaal geen ruimte is.
en daarnaast zijn bepaalde klanten verplaats zonder dat iemand anders daarvan wist, om ruimte te maken.
Orders dienen gewoon op het centraal nummer binnen te komen, klaar uit.
de grootaandeelhouder(mijn pa) heeft geen standpunt genomen, en wil dat ik dit op een goede manier oplos.ik wil hem gewoon duidelijk maken dat hij niet zomaar regels aan zijn laars kan lappen, tuurlijk ben ik blij met de extra orders maar dat hoeft hij niet te wetenquote:Op vrijdag 19 september 2008 20:08 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dan moet je zorgen dat er een dusdanig stelsel aan vast hangt dat de productie niet eens aan een order kan beginnen als deze niet op het centrale nummer is binnen gekomen.
Nu is dit topic volkomen nep, maar als er echt iemand zo dom zou zijn als jij had deze persoon blij moeten zijn met 59 orders. En als HIJ er door zijn stuitende domheid niet blij met had geweest had de groot aandeelhouder dat wel geweest. De zaak gaat zo goed dat mensen moeten overwerken!!
de communicatie dient een verzoek in voor de montage van product b op adres a bij de planning, de planning doet aan de hand van de al geplande afspraken, de afspraken invoegen en stelt de communicatie hiervan op de hoogte en geeft meteen datum en tijd door.quote:Op vrijdag 19 september 2008 20:31 schreef bleiblei het volgende:
Sowieso is het raar dat er 2 planningen circuleren in dat bedrijf.
1tje bij communicatie en 1tje bij planning.
Als er bij planning iets toegevoegd wordt, weten ze dat bij communicatie niet.
Wat doen ze dan bij planning? Een planning maken voor zichzelf waar niemand op kijkt?
Kan je die hele afdeling opdoeken.
Kortom, der klopt geen hond van. Maar dat was dus al tijden duidelijk.
Misschien is er een gemotiveerde werknemer die wat extra wil doen.quote:Op vrijdag 19 september 2008 20:36 schreef hoipim het volgende:
ja inderdaad had het een systeem moeten zijn, maar dat is flinke financiële hap, omdat te laten maken.
Nogmaals hetzelfde advies dus. DOE ER IETS MEE TS!quote:Op vrijdag 19 september 2008 20:43 schreef stFz het volgende:
Je moet iets positiefs van deze situatie maken, procedures verbeteren, intern duilijk laten zien wat er fout kan gaan als er interne nummers doorgegeven worden enzo. Een medewerker schorsen schiet je toch geen drol mee op? Die heeft de boodschap vast wel begrepen. Straf hem niet publiekelijk maar heb het er 1op1 met hem over.
De aandeelhouders zullen daar veel blijer mee zijn dunkt mij. Een negatieve werkomgeving creeert geen medewekers die zich inzetten voor het bedrijf.
Dit hele geval is een mooi voorbeeld van het feit dat mensen zichzelf willen ontplooien. Die communicatieafdeling wordt alleen competent genoeg geacht om extern te communiceren en de rest van het bedrijf 'kan' dat blijkbaar niet. En dan loop je inderdaad dit risico. Dit voorbeeld geeft juist aan hoe hard het bedrijf nog kan groeien als de mensen op de andere afdelingen wat meer verantwoordelijkheid krijgen.quote:Op vrijdag 19 september 2008 15:38 schreef Joppy het volgende:
Er is dus een afdeling planning, die kan wel dingen inplannen, maar dat niet doorgeven aan de operationele afdelingen? Dat moet gedaan worden door de afdeling communicatieAls ik het goed begrijp.....
Is het niet veel logischer om communicatie alleen de klantorders te laten aannemen en Planning de regie te laten voeren over het inplannen en het uitlaten voeren van de orders? Scheelt volgens mij een hoop oeverloos geouwehoer met Communicatie. En op die manier had de betreffende medewerker wel 59 extra orders binnen gehaald, maar was het geen probleem geweest.
Vraag ik me ergens wel af voor wat voor school/opleiding dat is.quote:Op vrijdag 19 september 2008 23:04 schreef athlonkmf het volgende:
Ten eerste... een centrale "communicatieafdeling" die afspraken maakt voor klanten met andere afdelingen. Klinkt als een goede voedingsbodem voor bureaucratie en een logge procedures...
En blijkbaar vinden de klanten het ook, want zij doen ook liever direct zaken met de juiste afdeling.
* athlonkmf thinks dat dit een huiswerkvraagje is...
management voor gevorderden, nu bij LOI?quote:Op vrijdag 19 september 2008 23:16 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Vraag ik me ergens wel af voor wat voor school/opleiding dat is.
Tklinkt me iig. niet heel intelligent in de oren![]()
.
En toen moest ik denken aan deze post: Ontslagverhalen: get the hell outta my office!quote:Op vrijdag 19 september 2008 17:47 schreef hoipim het volgende:
eigenlijk wil ik hem, en met mij de een aantal belangrijke mensen , hem flink straffen door hem te korte of een schorsing.
Ik kan dit niet verkopen, als de belangrijke mensen(een deel weet ervan zoals hierboven te lezen valt(dat is familie van mij, en de rest weet nog van niks( de niet familie, de echt belangrijke mensen).
krijgen te horen dat ik niks doe, dan staan zo de aandelen voor een dumpprijs te koop.
Maar, maar.............quote:Op vrijdag 19 september 2008 20:36 schreef hoipim het volgende:
[..]
de communicatie dient een verzoek in voor de montage van product b op adres a bij de planning, de planning doet aan de hand van de al geplande afspraken, de afspraken invoegen en stelt de communicatie hiervan op de hoogte en geeft meteen datum en tijd door.
ja inderdaad had het een systeem moeten zijn, maar dat is flinke financiële hap, omdat te laten maken.
Ik zat dus niet ver naast de waarheidquote:Op vrijdag 19 september 2008 15:37 schreef r_one het volgende:
Ik heb een stemmetje in mijn hoofd die dat zegt dat TS:leidinggevende is opdracht heeft van "dé baas" om "de dader" de oren te wassen niet blij is met deze topicwending nu een kutweekend gaat krijgen en daarom afgetaaid is.
epic topic fail?
Dus "ook" van niet-klanten. Leveranciers bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 18 september 2008 17:18 schreef hoipim het volgende:
Eind 1999 hebben wij daarom de afdeling communicatie opgericht, deze afdeling is een centrale plek voor alle post/email en telefoontjes(ook van klanten), hierdoor is het rechtstreekse contact tussen klant en afdeling weg gehaald en is er een centrale post.
ALLE communicatie ging toch via "communicatie", dan toch ook de telefoontjes met leveranciers?!quote:Op donderdag 18 september 2008 17:51 schreef hoipim het volgende:
en daarnaast hebben de afdelingen een telefoon nodig om bijvoorbeeld met de levranciers en zo te bellen.
Nee, dat heb je correct opgemerkt.quote:Op zondag 21 september 2008 03:57 schreef Poepoog het volgende:
Ben ik de enige die zich af vraagt wát er precies is verkocht, of heb ik daar overheen gelezen?
Maar het is blijkbaar wel een gewild en uniek (?) product gezien het feit dat de medewerker mensen bevoordeelde.quote:Op zondag 21 september 2008 04:31 schreef r_one het volgende:
[..]
Ik kwam ook niet verder dan "een product" dat in eigen beheer geassembleerd wordt en door een monteur bij de klant op locatie wordt geïnstalleerd. En gezien de mond-op-mondreclame lijkt het me dan om een consumentenproduct te gaan. Geen flauw idee.
Alleen in omlooptijd (wat weer averechts uitpakte).quote:Op zondag 21 september 2008 04:48 schreef Poepoog het volgende:
Maar het is blijkbaar wel een gewild en uniek (?) product gezien het feit dat de medewerker mensen bevoordeelde.
Relaxed toch? Kan je mooi je bedrijf voor een prikkie terugkopenquote:Op vrijdag 19 september 2008 17:47 schreef hoipim het volgende:
Was ook mijn eerste ingeving (of een airco) maar wordt doorgaans niet door de installateur geassembleerd.quote:Op zondag 21 september 2008 04:58 schreef Andromache het volgende:
Een cv-ketel.
Doet Danny toch ook met enige regelmaat.quote:Op zondag 21 september 2008 05:33 schreef bof het volgende:
als je je zakelijke problemen hier gaat posten dan zou ik je zaakje meteen maar opdoeken.
nah.. dan geef hem een flinke uitbrander en een schriftelijke waarschuwing en plaats hem als de sodemieter over naar de salesafdeling. Opgelostquote:Op vrijdag 19 september 2008 20:14 schreef hoipim het volgende:
[..]
de grootaandeelhouder(mijn pa) heeft geen standpunt genomen, en wil dat ik dit op een goede manier oplos.ik wil hem gewoon duidelijk maken dat hij niet zomaar regels aan zijn laars kan lappen, tuurlijk ben ik blij met de extra orders maar dat hoeft hij niet te weten
Inderdaad.quote:Op vrijdag 19 september 2008 08:52 schreef Errrwin het volgende:
[..]
Dus met het bewust overtreden heeft hij wel 59 orders voor je ontvangen, als hij de procedure die je wilt die gehanteerd wordt naleeft had je ook mooi naar die 59 orders kunnen fluiten.quote:Op vrijdag 19 september 2008 14:22 schreef hoipim het volgende:
Enige reden dat ik me door 4 pagina's gejank heenworstelquote:Op zondag 21 september 2008 03:57 schreef Poepoog het volgende:
Ben ik de enige die zich af vraagt wát er precies is verkocht, of heb ik daar overheen gelezen?
quote:Op donderdag 18 september 2008 17:56 schreef boarn het volgende:
Teneerste zou ik bij alle boze klanten duidelijk maken dat het niet aan jou manier van werken ligt, maar er voor zorgen dat ze deze medewerker op aanspreken.
Die dan via de afdeling communicatie met de andere afdelingen en de klanten communiceert.quote:Op woensdag 24 september 2008 12:49 schreef PDOA het volgende:
Ik zou een afdeling klantenservice in het leven roepen.
Wie plant dat dan?quote:Op woensdag 24 september 2008 14:18 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Die dan via de afdeling communicatie met de andere afdelingen en de klanten communiceert.
Dit. En daarnaast zou ik je telefooncentrale zo instellen dat die bewuste afdeling niet van buitenaf te benaderen is.quote:Op dinsdag 23 september 2008 13:04 schreef heiden6 het volgende:
Ik denk dat je te veel oog hebt voor de gevolgen voor je onderneming, en te weinig voor de omvang van de fout op zich. De medewerker zal er niet bij stil hebben gestaan hoeveel schade het bedrijf ervan ondervindt, en hoewel ik wel vind dat je dat aan hem uit zou moeten leggen (om hem duidelijk te maken dat, en waarom, het echt niet zomaar kan), maar dat je hem niet verantwoordelijk kunt houden voor alle negatieve gevolgen. Het is niet redelijk om het alleen vanuit je eigen perspectief te bekijken, want de medewerker kan niet alle gevolgen overzien. Houdt het dus bij een waarschuwing en een notitie, zou ik zeggen.
Verder vind ik het een vaag verhaal, en als je over dit soort dingetjes advies moet komen vragen hier, ben je niet capabel als manager.
Daarnaast vind ik dat je te veel bezig bent met je eigen image en niet met wat goed is voor het bedrijf. Als je zelf vindt dat je niet op die functie hoort te zitten kan ik wel begrijpen dat je zelf geen standpunt in durft te nemen...
Had je anders verwacht...quote:Op woensdag 24 september 2008 14:12 schreef matthijst het volgende:
TS is weg, lijkt het...
Tjonge jonge....quote:Op vrijdag 19 september 2008 08:57 schreef SHE het volgende:
Ik vind het best een zware overtreding eigenlijk. Helaas is dit (volgens mij) niet voldoende voor ontslag op staande voet, maar mijn handen zouden jeuken.
Ik zou hem goed laten monitoren komende maanden en sowieso het 'vergrijp' documenteren als officiele waarschuwing en deze aangetekend naar zijn huisadres versturen. Kopie ervan in personeelsdossier.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |