abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61793531
quote:
Op zondag 21 september 2008 04:58 schreef Andromache het volgende:
Een cv-ketel.
Was ook mijn eerste ingeving (of een airco) maar wordt doorgaans niet door de installateur geassembleerd.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  zondag 21 september 2008 @ 05:33:51 #152
184022 bof
turn & burn
pi_61793538
als je je zakelijke problemen hier gaat posten dan zou ik je zaakje meteen maar opdoeken.
pi_61793542
quote:
Op zondag 21 september 2008 05:33 schreef bof het volgende:
als je je zakelijke problemen hier gaat posten dan zou ik je zaakje meteen maar opdoeken.
Doet Danny toch ook met enige regelmaat.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_61796348
quote:
Op zondag 21 september 2008 04:58 schreef Andromache het volgende:
Een cv-ketel.
En wat is dan het voordeel dat je niet hoeft te wachten, maar wel gewoon moet dokken?
  zondag 21 september 2008 @ 13:23:04 #155
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_61797809
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 20:14 schreef hoipim het volgende:

[..]

de grootaandeelhouder(mijn pa) heeft geen standpunt genomen, en wil dat ik dit op een goede manier oplos.ik wil hem gewoon duidelijk maken dat hij niet zomaar regels aan zijn laars kan lappen, tuurlijk ben ik blij met de extra orders maar dat hoeft hij niet te weten
nah.. dan geef hem een flinke uitbrander en een schriftelijke waarschuwing en plaats hem als de sodemieter over naar de salesafdeling. Opgelost
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_61799155
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 08:52 schreef Errrwin het volgende:

[..]

Ik vraag me serieus af waarom je dit soort zaken dan op FOK! komt vragen?
Inderdaad.

Enne Fok is heus niet voor losers, maar als je een groot bedrijf hebt, dan heb je heus wel een bedrijfsjurist waar je dat soort zaken beter aan kunt vragen dan inderdaad aan een hele boel mensen (die je nog geeneens kent) waarvan je dan maar moet hopen dat ze er verstand van hebben.

Aan de andere kant moeten we de ts natuurlijk ook maar op zijn woord geloven.
  zondag 21 september 2008 @ 14:29:00 #157
19431 Dwan
Likken als lassie
pi_61799368
Dwannie is like god is rubbing your tummy
pi_61818055
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 14:22 schreef hoipim het volgende:
nogmaals het gaat er niet om dat het niet duidelijk is, hij heeft het bewust gedaan.


BEWUST hij snapt gewoon de procedure, hij kan zich ook vinden in de procedure.

hij heeft alles opgebiecht, waarin hij meerdere keren zei dat hij bewust de procedure heeft overtreden.
Dus met het bewust overtreden heeft hij wel 59 orders voor je ontvangen, als hij de procedure die je wilt die gehanteerd wordt naleeft had je ook mooi naar die 59 orders kunnen fluiten.

Dus doe gewoon wat aan je procedure en je ziet je winst stijgen
MOKUM XXX RATED
pi_61818984
Ik dacht dat aandeelhouders graag willen dat een bedrijf veel winst maakt, en goeie toekomstverwachtingen heeft. Een hoop extra orders is een hoop extra winst. Dat er daarvoor overgewerkt moet worden is een keus die je als leidinggevende hebt genomen. Of mag iedereen zelf beslissen of ze overwerken of niet? Daar zou je je misschien druk over kunnen maken.

Iemand die extra orders binnenhaalt zou niet afgestraft moeten worden, zelfs al is het de poetsvrouw interieurverzorgster. Mits de extra orders winst opleveren, en niet zodanig het systeem frustreren zodat de extra orders op verlies uitdraaien. Het systeem wat je bedacht hebt klinkt de meeste mensen vreemd in de oren. Het is redelijk omslachtig en niet klantvriendelijk. Omdat het niet klantvriendelijk is gaan mensen het op een andere manier oplossen.

Aangezien je aangaf dat klant koning is heb je een enquête gehouden onder je klanten/doelgroep, en daarmee is de conclusie getrokken dat de klanten teruggebeld willen worden? Of heb je alleen naar je bedrijf gekeken, en de klant (en verdere externe communicatie) als 'ongemakkelijk' bestempeld? Klinkt redelijk tegenstrijdig, maar je komt zo competent over dat ik het me toch afvraag.

Er is iets mis met je systeem. Doe er wat mee. Of je zorgt ervoor dat niemand naar buiten kan bellen. Is blijkbaar toch niet nodig want er is een afdeling communicatie. Laat communicatie maar telefoontjes doorschakelen of zo.. Of je zorgt ervoor dat de interne bedrijfsvoering aangepast gaat worden zodat iedere werknemer weet wat hij moet doen met eventuele nieuwe orders.

Jezelf bewijzen tegenover je vader/aandeelhouders wil niet zeggen dat je werknemers moet straffen voor het frustreren van je regelgeving. Er zijn ook andere middelen. Als je je moet verantwoorden aan je aandeelhouders dan maak je er een positief verhaal van, en geen negatieve.

En om het verhaal maar af te maken, je bent je huidige plaats niet waardig. Je gaat zelf de fout in door bedrijfsgelden te gebruiken voor privédoeleinden (lees: minder winst voor bedrijf) maar wil extra inkomsten afstraffen (lees: meer winst voor bedrijf).
pi_61824331
Als ik het verhaal van TS zo lees is het een relatief kleine overtreding met grote gevolgen.

Ik zou de medewerker na een goed gesprek een officiele waarschuwing geven en de procedures aanscherpen zodat dit niet meer kan gebeuren. Je kunt bijvoorbeeld heel makkelijk achterdeurnummers zo blokkeren dat ze niet meer vanaf buiten zijn te bellen. Zorg ook dat het centrale nummer makkelijk en goedkoop te bereiken is. Zeker geen 0900 nummer maar liefst een 0800 of als je dat te duur vind een regulier vast nummer. Je kunt ook kiezen voor een 088 nummer.

Overigens vraag ik mij af hoe groot je bedrijf werkelijk is, als je op Fok! voor dit soort zaken advies gaat inwinnen...
  maandag 22 september 2008 @ 14:19:28 #161
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_61824636
Sowieso typisch dat TS bij zijn voornemen om zwaar te straffen, alleen maar het belang noemt van streng overkomen t.o.v. de aandeelhouders. Het belang waar hij niet oplet, is dat bij het buitenproportioneel straffen van een werknemer, de arbeidsmoraal van de andere werknemers wel eens aangetast zou kunnen worden.

Wanneer je de procedures zodanig aanscherpt dat werknemers geen enkele vrije handelingsruimte meer hebben en als de sancties te streng zijn, dan krijg je gewoon een kutbedrijf waar niemand wil werken. Degenen die er nog wel werken, zullen ook geen poot meer voor je uitsteken dan wat volgens de procedures vereist is. Een werkgever die steeds procedureregels naar z'n werknemers smijt, zal ook eerder CAO- en arbobepalingen teruggesmeten krijgen, wanneer híj eens wat extra inzet nodig heeft.
pi_61848507
Ik denk dat je te veel oog hebt voor de gevolgen voor je onderneming, en te weinig voor de omvang van de fout op zich. De medewerker zal er niet bij stil hebben gestaan hoeveel schade het bedrijf ervan ondervindt, en hoewel ik wel vind dat je dat aan hem uit zou moeten leggen (om hem duidelijk te maken dat, en waarom, het echt niet zomaar kan), maar dat je hem niet verantwoordelijk kunt houden voor alle negatieve gevolgen. Het is niet redelijk om het alleen vanuit je eigen perspectief te bekijken, want de medewerker kan niet alle gevolgen overzien. Houdt het dus bij een waarschuwing en een notitie, zou ik zeggen.

Verder vind ik het een vaag verhaal, en als je over dit soort dingetjes advies moet komen vragen hier, ben je niet capabel als manager.

Daarnaast vind ik dat je te veel bezig bent met je eigen image en niet met wat goed is voor het bedrijf. Als je zelf vindt dat je niet op die functie hoort te zitten kan ik wel begrijpen dat je zelf geen standpunt in durft te nemen...
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  dinsdag 23 september 2008 @ 14:03:58 #163
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_61849727
quote:
Op zondag 21 september 2008 03:57 schreef Poepoog het volgende:
Ben ik de enige die zich af vraagt wát er precies is verkocht, of heb ik daar overheen gelezen?
Enige reden dat ik me door 4 pagina's gejank heenworstel
Haters everywhere but I don't really care.
  dinsdag 23 september 2008 @ 16:40:54 #164
52191 DABAMaster
Powered by /me
pi_61853335
tvp
  dinsdag 23 september 2008 @ 16:48:57 #165
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_61853536
quote:
Op donderdag 18 september 2008 17:56 schreef boarn het volgende:
Teneerste zou ik bij alle boze klanten duidelijk maken dat het niet aan jou manier van werken ligt, maar er voor zorgen dat ze deze medewerker op aanspreken.


Hoe professioneel. "Jamaarhijdeed't!!!"
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_61874974
Ik zou een afdeling klantenservice in het leven roepen.
  woensdag 24 september 2008 @ 14:12:24 #167
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_61876866
TS is weg, lijkt het...
Ik snap die hele geheimzinnigheid ook niet: "een produkt"...
Is TS bang dat hij via Fok nog eens 59 orders binnensleept die ie niet aankan ofzo....
Haters everywhere but I don't really care.
pi_61876986
quote:
Op woensdag 24 september 2008 12:49 schreef PDOA het volgende:
Ik zou een afdeling klantenservice in het leven roepen.
Die dan via de afdeling communicatie met de andere afdelingen en de klanten communiceert.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_61878336
quote:
Op woensdag 24 september 2008 14:18 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Die dan via de afdeling communicatie met de andere afdelingen en de klanten communiceert.
Wie plant dat dan?
pi_61879159
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 13:04 schreef heiden6 het volgende:
Ik denk dat je te veel oog hebt voor de gevolgen voor je onderneming, en te weinig voor de omvang van de fout op zich. De medewerker zal er niet bij stil hebben gestaan hoeveel schade het bedrijf ervan ondervindt, en hoewel ik wel vind dat je dat aan hem uit zou moeten leggen (om hem duidelijk te maken dat, en waarom, het echt niet zomaar kan), maar dat je hem niet verantwoordelijk kunt houden voor alle negatieve gevolgen. Het is niet redelijk om het alleen vanuit je eigen perspectief te bekijken, want de medewerker kan niet alle gevolgen overzien. Houdt het dus bij een waarschuwing en een notitie, zou ik zeggen.

Verder vind ik het een vaag verhaal, en als je over dit soort dingetjes advies moet komen vragen hier, ben je niet capabel als manager.

Daarnaast vind ik dat je te veel bezig bent met je eigen image en niet met wat goed is voor het bedrijf. Als je zelf vindt dat je niet op die functie hoort te zitten kan ik wel begrijpen dat je zelf geen standpunt in durft te nemen...
Dit. En daarnaast zou ik je telefooncentrale zo instellen dat die bewuste afdeling niet van buitenaf te benaderen is.
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_61879187
quote:
Op woensdag 24 september 2008 14:12 schreef matthijst het volgende:
TS is weg, lijkt het...
Had je anders verwacht...
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_61978871
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 08:57 schreef SHE het volgende:
Ik vind het best een zware overtreding eigenlijk. Helaas is dit (volgens mij) niet voldoende voor ontslag op staande voet, maar mijn handen zouden jeuken.
Ik zou hem goed laten monitoren komende maanden en sowieso het 'vergrijp' documenteren als officiele waarschuwing en deze aangetekend naar zijn huisadres versturen. Kopie ervan in personeelsdossier.
Tjonge jonge....

En dan vervolgens een paar maanden later bij het jaargesprek zeker aan hem vragen waarom hij zo op zijn tenen loopt.....
pi_61981661
De werknemer heeft het niet zo bedoeld en uh... wat het eerste in mij opkomt:

Hoe heeft dit kunnen gebeuren? Als klanten door via een ander nummer te bestellen de hele organisatie overhoop kunnen gooien, zegt dat niet ook iets over een zwakte binnen de organisatie?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')