de communicatie dient een verzoek in voor de montage van product b op adres a bij de planning, de planning doet aan de hand van de al geplande afspraken, de afspraken invoegen en stelt de communicatie hiervan op de hoogte en geeft meteen datum en tijd door.quote:Op vrijdag 19 september 2008 20:31 schreef bleiblei het volgende:
Sowieso is het raar dat er 2 planningen circuleren in dat bedrijf.
1tje bij communicatie en 1tje bij planning.
Als er bij planning iets toegevoegd wordt, weten ze dat bij communicatie niet.
Wat doen ze dan bij planning? Een planning maken voor zichzelf waar niemand op kijkt?
Kan je die hele afdeling opdoeken.
Kortom, der klopt geen hond van. Maar dat was dus al tijden duidelijk.
Misschien is er een gemotiveerde werknemer die wat extra wil doen.quote:Op vrijdag 19 september 2008 20:36 schreef hoipim het volgende:
ja inderdaad had het een systeem moeten zijn, maar dat is flinke financiële hap, omdat te laten maken.
Nogmaals hetzelfde advies dus. DOE ER IETS MEE TS!quote:Op vrijdag 19 september 2008 20:43 schreef stFz het volgende:
Je moet iets positiefs van deze situatie maken, procedures verbeteren, intern duilijk laten zien wat er fout kan gaan als er interne nummers doorgegeven worden enzo. Een medewerker schorsen schiet je toch geen drol mee op? Die heeft de boodschap vast wel begrepen. Straf hem niet publiekelijk maar heb het er 1op1 met hem over.
De aandeelhouders zullen daar veel blijer mee zijn dunkt mij. Een negatieve werkomgeving creeert geen medewekers die zich inzetten voor het bedrijf.
Dit hele geval is een mooi voorbeeld van het feit dat mensen zichzelf willen ontplooien. Die communicatieafdeling wordt alleen competent genoeg geacht om extern te communiceren en de rest van het bedrijf 'kan' dat blijkbaar niet. En dan loop je inderdaad dit risico. Dit voorbeeld geeft juist aan hoe hard het bedrijf nog kan groeien als de mensen op de andere afdelingen wat meer verantwoordelijkheid krijgen.quote:Op vrijdag 19 september 2008 15:38 schreef Joppy het volgende:
Er is dus een afdeling planning, die kan wel dingen inplannen, maar dat niet doorgeven aan de operationele afdelingen? Dat moet gedaan worden door de afdeling communicatieAls ik het goed begrijp.....
Is het niet veel logischer om communicatie alleen de klantorders te laten aannemen en Planning de regie te laten voeren over het inplannen en het uitlaten voeren van de orders? Scheelt volgens mij een hoop oeverloos geouwehoer met Communicatie. En op die manier had de betreffende medewerker wel 59 extra orders binnen gehaald, maar was het geen probleem geweest.
Vraag ik me ergens wel af voor wat voor school/opleiding dat is.quote:Op vrijdag 19 september 2008 23:04 schreef athlonkmf het volgende:
Ten eerste... een centrale "communicatieafdeling" die afspraken maakt voor klanten met andere afdelingen. Klinkt als een goede voedingsbodem voor bureaucratie en een logge procedures...
En blijkbaar vinden de klanten het ook, want zij doen ook liever direct zaken met de juiste afdeling.
* athlonkmf thinks dat dit een huiswerkvraagje is...
management voor gevorderden, nu bij LOI?quote:Op vrijdag 19 september 2008 23:16 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Vraag ik me ergens wel af voor wat voor school/opleiding dat is.
Tklinkt me iig. niet heel intelligent in de oren![]()
.
En toen moest ik denken aan deze post: Ontslagverhalen: get the hell outta my office!quote:Op vrijdag 19 september 2008 17:47 schreef hoipim het volgende:
eigenlijk wil ik hem, en met mij de een aantal belangrijke mensen , hem flink straffen door hem te korte of een schorsing.
Ik kan dit niet verkopen, als de belangrijke mensen(een deel weet ervan zoals hierboven te lezen valt(dat is familie van mij, en de rest weet nog van niks( de niet familie, de echt belangrijke mensen).
krijgen te horen dat ik niks doe, dan staan zo de aandelen voor een dumpprijs te koop.
Maar, maar.............quote:Op vrijdag 19 september 2008 20:36 schreef hoipim het volgende:
[..]
de communicatie dient een verzoek in voor de montage van product b op adres a bij de planning, de planning doet aan de hand van de al geplande afspraken, de afspraken invoegen en stelt de communicatie hiervan op de hoogte en geeft meteen datum en tijd door.
ja inderdaad had het een systeem moeten zijn, maar dat is flinke financiële hap, omdat te laten maken.
Ik zat dus niet ver naast de waarheidquote:Op vrijdag 19 september 2008 15:37 schreef r_one het volgende:
Ik heb een stemmetje in mijn hoofd die dat zegt dat TS:leidinggevende is opdracht heeft van "dé baas" om "de dader" de oren te wassen niet blij is met deze topicwending nu een kutweekend gaat krijgen en daarom afgetaaid is.
epic topic fail?
Dus "ook" van niet-klanten. Leveranciers bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 18 september 2008 17:18 schreef hoipim het volgende:
Eind 1999 hebben wij daarom de afdeling communicatie opgericht, deze afdeling is een centrale plek voor alle post/email en telefoontjes(ook van klanten), hierdoor is het rechtstreekse contact tussen klant en afdeling weg gehaald en is er een centrale post.
ALLE communicatie ging toch via "communicatie", dan toch ook de telefoontjes met leveranciers?!quote:Op donderdag 18 september 2008 17:51 schreef hoipim het volgende:
en daarnaast hebben de afdelingen een telefoon nodig om bijvoorbeeld met de levranciers en zo te bellen.
Nee, dat heb je correct opgemerkt.quote:Op zondag 21 september 2008 03:57 schreef Poepoog het volgende:
Ben ik de enige die zich af vraagt wát er precies is verkocht, of heb ik daar overheen gelezen?
Maar het is blijkbaar wel een gewild en uniek (?) product gezien het feit dat de medewerker mensen bevoordeelde.quote:Op zondag 21 september 2008 04:31 schreef r_one het volgende:
[..]
Ik kwam ook niet verder dan "een product" dat in eigen beheer geassembleerd wordt en door een monteur bij de klant op locatie wordt geïnstalleerd. En gezien de mond-op-mondreclame lijkt het me dan om een consumentenproduct te gaan. Geen flauw idee.
Alleen in omlooptijd (wat weer averechts uitpakte).quote:Op zondag 21 september 2008 04:48 schreef Poepoog het volgende:
Maar het is blijkbaar wel een gewild en uniek (?) product gezien het feit dat de medewerker mensen bevoordeelde.
Relaxed toch? Kan je mooi je bedrijf voor een prikkie terugkopenquote:Op vrijdag 19 september 2008 17:47 schreef hoipim het volgende:
Ik kan dit niet verkopen, als de belangrijke mensen(een deel weet ervan zoals hierboven te lezen valt(dat is familie van mij, en de rest weet nog van niks( de niet familie, de echt belangrijke mensen).
krijgen te horen dat ik niks doe, dan staan zo de aandelen voor een dumpprijs te koop.
Was ook mijn eerste ingeving (of een airco) maar wordt doorgaans niet door de installateur geassembleerd.quote:Op zondag 21 september 2008 04:58 schreef Andromache het volgende:
Een cv-ketel.
Doet Danny toch ook met enige regelmaat.quote:Op zondag 21 september 2008 05:33 schreef bof het volgende:
als je je zakelijke problemen hier gaat posten dan zou ik je zaakje meteen maar opdoeken.
nah.. dan geef hem een flinke uitbrander en een schriftelijke waarschuwing en plaats hem als de sodemieter over naar de salesafdeling. Opgelostquote:Op vrijdag 19 september 2008 20:14 schreef hoipim het volgende:
[..]
de grootaandeelhouder(mijn pa) heeft geen standpunt genomen, en wil dat ik dit op een goede manier oplos.ik wil hem gewoon duidelijk maken dat hij niet zomaar regels aan zijn laars kan lappen, tuurlijk ben ik blij met de extra orders maar dat hoeft hij niet te weten
Inderdaad.quote:Op vrijdag 19 september 2008 08:52 schreef Errrwin het volgende:
[..]
Ik vraag me serieus af waarom je dit soort zaken dan op FOK! komt vragen?
Dus met het bewust overtreden heeft hij wel 59 orders voor je ontvangen, als hij de procedure die je wilt die gehanteerd wordt naleeft had je ook mooi naar die 59 orders kunnen fluiten.quote:Op vrijdag 19 september 2008 14:22 schreef hoipim het volgende:
nogmaals het gaat er niet om dat het niet duidelijk is, hij heeft het bewust gedaan.
BEWUST hij snapt gewoon de procedure, hij kan zich ook vinden in de procedure.
hij heeft alles opgebiecht, waarin hij meerdere keren zei dat hij bewust de procedure heeft overtreden.
Enige reden dat ik me door 4 pagina's gejank heenworstelquote:Op zondag 21 september 2008 03:57 schreef Poepoog het volgende:
Ben ik de enige die zich af vraagt wát er precies is verkocht, of heb ik daar overheen gelezen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |