abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Licht Ontvlambaar vrijdag 19 september 2008 @ 09:07:06 #51
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_61750580
Nee... Maar iemand die beweert al jaren een groot bedrijf met diverse afdelingen te hebben, heeft over het algemeen ook adviseurs, lijkt me...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_61750707
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 08:52 schreef Errrwin het volgende:

[..]

Ik vraag me serieus af waarom je dit soort zaken dan op FOK! komt vragen?
Omdat hij hoopt dat we met zijn allen gaan roepen dat hij hem op staande voet moet ontslaan

Ik bedoel, iedereen zegt: officiele reprimande en hij blijft doorzeuren en vindt dat zijn werknemer boete moet doen, maar weet (behalve ontslaan) dan kennelijk geen andere maatregel en een reprimande is hem dus te soft.

Leuk, eigen bedrijfje hebben
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  vrijdag 19 september 2008 @ 09:17:13 #53
331 Merel
Be here now.
pi_61750768
Dus die vriendelijke werknemer heeft via mond-op-mond-reclame 59 orders voor je weten binnen te halen! Ik vind dat ie een beloning verdiend heeft
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
pi_61751206
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 09:17 schreef Merel het volgende:
Dus die vriendelijke werknemer heeft via mond-op-mond-reclame 59 orders voor je weten binnen te halen! Ik vind dat ie een beloning verdiend heeft

Ik zou zelfs diegene tot hoofd marketing uitroepen en hem van de planning afhalen.

Vooral dat die 59 orders die hij binnengesleept heeft door aan 1 persoon een ander telefoonnummer te geven allemaal in dezelfde week plaats vonden. Super marketeer.
pi_61752954
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 09:05 schreef SHE het volgende:
Want Fok! is voor losers?
Ja.
Heb je de voorwaarden niet gelezen toen je je registreerde?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_61757454
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 09:05 schreef SHE het volgende:
Want Fok! is voor losers?
Dat zegt toch niemand?

Er zitten zeker deskundige gebruikers op FOK! en zeker in WGR. Er zitten echter nog veel meer mensen die vooral dénken dat ze dingen weten en eigenlijk onzin uitkramen. Als je daarbij al jarenlang een groot bedrijf hebt met meerdere afdelingen en je weet niet hoe je hier mee om moet gaan, dan moet je bij bol.com misschien een een boek 'Effectief leiderschap' gaan halen of externe hulp inhuren.
pi_61758075
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 09:35 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ik zou zelfs diegene tot hoofd marketing uitroepen en hem van de planning afhalen.

Vooral dat die 59 orders die hij binnengesleept heeft door aan 1 persoon een ander telefoonnummer te geven allemaal in dezelfde week plaats vonden. Super marketeer.
Dat denk ik ook. Tjonge jonge, wat een regeltjesgeneuk. Zeg gewoon tegen die medewerker dat als hij nog weer eens klantjes aanbrengt (59! verdomme zeg, dat is niet niks hoor), dat hij dan zorgt dat alle voor de afhandeling vereiste afdelingen op de hoogte zijn.
pi_61758272
Wat een wazig topic. Het contractueel verbieden om informatie aan buitenstaanders te geven .

Leg aan werknemers uit waaróm het procedure is om relevante (!) informatie via een centrale afdeling te laten lopen, omdat bv anders orders niet geregistreerd etc worden.

Geez... .

Soms is het juist ontzettend zinvol om mensen even rechtstreeks contact te laten hebben met een klant.
pi_61759248
quote:
Op donderdag 18 september 2008 17:18 schreef hoipim het volgende:
Hallo,
[...]
enkele weken geleden ging het mis, ik ontdekte dat de afdeling planning meer had ingepland dan de afdeling communicatie had aangenomen, na nader onderzoekt blijkt dat een medewerker van de afdeling planning het telefoonnummer van deze afdeling(wat eigenlijk alleen intern word gebruikt) aan familie heeft gegeven, en tegen hun heeft gezegd bel mij maar ik plan jullie wel, dan hoef de afdeling communicatie niet te bellen en dat gaat sneller.

Hij heeft dit bekend, en na mijn inzien is dit in strijd met zijn contract, wat moet ik doen, wat is een passende straf?
Ten eerste kun je dit als indicatie gebruiken. Misschien dat het proces er op papier wel leuk uitziet maar in de praktijk niet prettig overkomt. De misdragingen van de medewerker zouden daar een symptoom van kunnen zijn.

Ten tweede, wat vind je er nu erg aan? Krenkt het dat hij tegen jouw bevelen is ingegaan?
Want voor dit 'vergrijp' klinkt ontslag en contractbreuk wel heel zwaar.
Wat denk je ervan als hij zelf alle afspraken die hij heeft gemaakt moet gaan opbellen en verzetten, dat is zo'n beschamende ervaring dat hij geen verdere waarschuwingen nodig heeft...
pi_61759405
nogmaals het gaat er niet om dat het niet duidelijk is, hij heeft het bewust gedaan.

BEWUST hij snapt gewoon de procedure, hij kan zich ook vinden in de procedure.

hij heeft alles opgebiecht, waarin hij meerdere keren zei dat hij bewust de procedure heeft overtreden.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 19 september 2008 @ 14:25:24 #61
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_61759514
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 14:22 schreef hoipim het volgende:
nogmaals het gaat er niet om dat het niet duidelijk is, hij heeft het bewust gedaan.

hij heeft alles opgebiecht, waarin hij meerdere keren zei dat hij bewust de procedure heeft overtreden.
Nou... wat loop je nou hier te janken.
pi_61759685
quote:

Maar nogmaals zoals velen hier al gezegd hebben en we het nogmaals herhalen, de procedures kunnen wel klopppen maar als de mogelijkheden er zijn om die te overtreden zal daar ook makkelijk gebruik van gemaakt gaan worden. Mensen zijn geen machines, anders zet je er maar robots neer.

En dan nog het verhaal blijft vaag, 59 orders in 1 dag vanwege een doorgegeven telefoonnummer, super marketeer die gast, die moet je vragen of hij ergens anders in de organisatie gaat werken ipv planning.

Sowieso iemand die op planning zit en niets van de logistieke processen die zich binnen een bedrijf afspelen snapt zit die wel op de juiste plaats.
  vrijdag 19 september 2008 @ 14:33:44 #63
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_61759769
quote:

Als iemand de procedure én snapt én zich daarin kan vinden, dan zal diegene 'em ook niet bewust overtreden, denk je wel? Ergens klopt er iets niet.
pi_61759882
quote:

Nou en? Blijkbaar kon hij zich op dat moment niet in de procedure vinden, en overigens geheel terecht volgens mij.
pi_61760683
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 09:17 schreef Merel het volgende:
Dus die vriendelijke werknemer heeft via mond-op-mond-reclame 59 orders voor je weten binnen te halen!
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 09:35 schreef Basp1 het volgende:
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 13:40 schreef Diederik_Duck het volgende:
Dat denk ik ook. Tjonge jonge, wat een regeltjesgeneuk. Zeg gewoon tegen die medewerker dat als hij nog weer eens klantjes aanbrengt (59! verdomme zeg, dat is niet niks hoor), dat hij dan zorgt dat alle voor de afhandeling vereiste afdelingen op de hoogte zijn.
Zit ik het hele topic door te lezen met dit idee in het achterhoofd, komen hier gelukkig toch de eerste nuchtere reacties.

Geef die gast bevoegdheden om zelf orders in te schieten bij inkoop en communicatie en maak 'm empoyee of the year! Hij levert het bedijf veel meer op dan ie kost. Kennelijk zijn de huidige procedures te rigide en zit er nog veel meer groeimogelijkheden in je bedijf dan nu. Wellicht had die gast dat heel goed door.

Hoeveel man werkt er trouwens op afdeling planning? Of heeft die gast zelf alle 59 telefoontjes aangenomen en ingepland, dus ook die van de buurvrouw van de achternicht die naast de slager van z'n zus woont?
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_61760747
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 14:37 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Nou en? Blijkbaar kon hij zich op dat moment niet in de procedure vinden, en overigens geheel terecht volgens mij.
dat kon hij dus wel
pi_61760777
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 14:33 schreef Pool het volgende:

[..]

Als iemand de procedure én snapt én zich daarin kan vinden, dan zal diegene 'em ook niet bewust overtreden, denk je wel? Ergens klopt er iets niet.
hij wil gewoon in een goed boekje komen, straks overal rondbazuinen dat hij 59 orders heeft binnengehaald.

hij wist dat hij iets deed wat niet mocht, dat risico heeft hij genomen.
pi_61760833
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 15:06 schreef hoipim het volgende:

[..]

dat kon hij dus wel
Dan deed hij het dus alleen maar om jou te stangen.

En zo te zien hier is dat goed gelukt

Jammer alleen dat je geen kosten op hem kan verhalen, je kunt het natuurlijk als control freak altijd proberen.
pi_61760895
-Op de eerste plaats, geef die gast een oorkonde, verkoper van het jaar
-Ten tweede, wat is jou functie in dat bedrijf, procedure-controleur? Misschien moet je bij de stadswacht gaan werken en auto's op foutparkeren gaan bekeuren.
-Ten derde, ik zou me kapot lachen als ik mijn HRM afdeling hier om hulp zou zien vragen, als een werknemer al dan niet bewust iets doet wat 'eigenlijk' niet mag maar wel inkomsten genereerd. Ik zou al 10 ontslagen moeten zijn op die manier. Ik wordt namelijk beloond als ik orders binnen sleep al zit ik op support. Een bedrijf draaid op inkomen, en als daarvoor een procedure overgeslagen moet worden of dat het een wending heeft, 59 orders zoals jij zegt in een korte tijd vind ik een hele prestatie en daar kan jij je personeel mooi van betalen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-09-2008 15:12:09 ]
  vrijdag 19 september 2008 @ 15:12:58 #70
331 Merel
Be here now.
pi_61760923
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 15:07 schreef hoipim het volgende:

hij wil gewoon in een goed boekje komen, straks overal rondbazuinen dat hij 59 orders heeft binnengehaald.

Heb je eens een gemotiveerde werknemer die opdrachten voor je binnenhaalt, ga je nog zitten zeuren! Nee het ging niet volgens het boekje, maar het is nu eenmaal gebeurd en nu moet je bedenken wat je ermee gaat doen. Een beetje ondernemer zet zoiets naar z'n hand! Verander je interne processen, vraag die werknemer of ie niet nog meer vrienden en familie heeft, en verzin een oplossing waar iedereen blij mee is.
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
pi_61760937
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 15:06 schreef hoipim het volgende:

[..]

dat kon hij dus wel
Oh ja? Waarom deed hij dan anders? Weleens gehoord van het verschil tussen woorden en daden? En waar je iemand op moet beoordelen?
pi_61760971
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARRGHHHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!
Ik kan er niet meer tegen. http://nl.wikipedia.org/wiki/'t_Kofschip

"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 19 september 2008 @ 15:14:56 #73
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_61760977
quote:

[..]

JA.... WAT WIL JE NOU?!!??

Sjezus. Als jij mijn directeur was had ik voor jou 10 anderen gezocht.
pi_61760983
quote:

[..]

Het mocht niet, maar hij heeft wel heel veel geld voor je bedrijf binnen geharkt. Wat zou hier zwaarder moeten wegen? Moeilijk hoor...
pi_61761010
Oja en ik heb een stemmetje in mijn hoofd die zegt dat jij die werknemer bent die dat telefoonnummer hebt uitgegeven en dat je je nu afvraagt wat de consequenties kunnen zijn
pi_61761052
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 15:14 schreef Syrena het volgende:

Adem in ....... adem uit ......

* eens is
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  vrijdag 19 september 2008 @ 15:17:49 #77
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_61761054
"Regels zijn nou eenmaal regels!" . .
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
pi_61761068
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 15:14 schreef Syrena het volgende:

Wie is er in de fout gegaan?
pi_61761078
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 15:14 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

JA.... WAT WIL JE NOU?!!??

Sjezus. Als jij mijn directeur was had ik voor jou 10 anderen gezocht.
Hij wil 'm het liefst dood het bedrijf uithebben. Nou, dat gaat dus niet dus dan emmert hij nog maar even door dat het niet eeheerrrluuuhuuuk is. Enzo.
pi_61761111
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 15:18 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Wie is er in de fout gegaan?
Draaid. Ik wordt. En er zijn er meer, maar deze deden me de das om
Tja, vrijdagmiddag, dan kan ik niet zo heel veel meer hebben zeg maar
pi_61761124
@TS: Dit lijkt me een relevante vraag:
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 15:03 schreef r_one het volgende:
Hoeveel man werkt er trouwens op afdeling planning? Of heeft die gast zelf alle 59 telefoontjes aangenomen en ingepland, dus ook die van de buurvrouw van de achternicht die naast de slager van z'n zus woont?
.
pi_61761178
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 15:20 schreef Syrena het volgende:

[..]

Oef, dat is wel erg ja . Nu ja, de vrijmibo komt er weer aan he, nog even doorzetten
  Licht Ontvlambaar vrijdag 19 september 2008 @ 15:34:22 #83
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_61761477
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_61761587
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 15:15 schreef MarkyB het volgende:
Oja en ik heb een stemmetje in mijn hoofd die zegt dat jij die werknemer bent die dat telefoonnummer hebt uitgegeven en dat je je nu afvraagt wat de consequenties kunnen zijn
Ik heb een stemmetje in mijn hoofd die dat zegt dat TS:
  • leidinggevende is
  • opdracht heeft van " baas" om "de dader" de oren te wassen
  • niet blij is met deze topicwending
  • nu een kutweekend gaat krijgen
  • en daarom afgetaaid is.

epic topic fail?
  • r_one in WGR / [WGR] Feedback
    .
      vrijdag 19 september 2008 @ 15:38:30 #85
    36461 Joppy
    geen colaboy
    pi_61761604
    Er is dus een afdeling planning, die kan wel dingen inplannen, maar dat niet doorgeven aan de operationele afdelingen? Dat moet gedaan worden door de afdeling communicatie Als ik het goed begrijp.....
    Is het niet veel logischer om communicatie alleen de klantorders te laten aannemen en Planning de regie te laten voeren over het inplannen en het uitlaten voeren van de orders? Scheelt volgens mij een hoop oeverloos geouwehoer met Communicatie. En op die manier had de betreffende medewerker wel 59 extra orders binnen gehaald, maar was het geen probleem geweest.
    Let the beat control your body!
    pi_61762087
    quote:
    Op vrijdag 19 september 2008 15:38 schreef Joppy het volgende:
    Er is dus een afdeling planning, die kan wel dingen inplannen, maar dat niet doorgeven aan de operationele afdelingen? Dat moet gedaan worden door de afdeling communicatie Als ik het goed begrijp.....
    Is het niet veel logischer om communicatie alleen de klantorders te laten aannemen en Planning de regie te laten voeren over het inplannen en het uitlaten voeren van de orders? Scheelt volgens mij een hoop oeverloos geouwehoer met Communicatie. En op die manier had de betreffende medewerker wel 59 extra orders binnen gehaald, maar was het geen probleem geweest.
    Nah, dat klinkt allemaal veel te logisch en functioneel. Dat doen we dus niet.
    pi_61762161
    Inderdaad. Wat een takkeslecht plan van jou zeg Joppy Zo is een bedrijf hebben toch helemaal niet leuk meer?

vrijdag 19 september 2008 @ 16:02:11 #88
    36431 bleiblei
    Toogmakker:copyright:
    pi_61762205
    Mooi topic is dit .
    Enne, ik geloof der geen reet van dat de TS capabel genoeg is om een bedrijf te runnen .
    pi_61762309
    quote:
    Op vrijdag 19 september 2008 16:02 schreef bleiblei het volgende:

Enne, ik geloof der geen reet van dat de TS capabel genoeg is om een bedrijf te runnen .
    Sommmige mensen hebben soms een gouden zichzelf verkopend product, dus het kan wel. Ik denk dat de TS met een flinke opleiding bedrijfskunde er veel meer eruit kan halen.
    pi_61762901
    Het zou een goed idee zijn om de afdeling Communicatie ook alle interne mailtjes te laten typen, zo hou je de totale regie over de communicatie binnen het bedrijf .
      vrijdag 19 september 2008 @ 16:42:30 #91
    36461 Joppy
    geen colaboy
    pi_61763183
    quote:
    Op vrijdag 19 september 2008 16:29 schreef DennisMoore het volgende:
    Het zou een goed idee zijn om de afdeling Communicatie ook alle interne mailtjes te laten typen, zo hou je de totale regie over de communicatie binnen het bedrijf .
    Misschien kan dat wel uitbesteed worden aan China, specialisten in het beheren van communicatie

ps: Ik als bedrijfskunde student, zoek nog een uitdagende afstudeerplek
    Let the beat control your body!
    pi_61763879
    quote:
    Op vrijdag 19 september 2008 16:42 schreef Joppy het volgende:

ps: Ik als bedrijfskunde student, zoek nog een uitdagende afstudeerplek
    Dat uitdagende zit wel goed.
    pi_61764548
    eigenlijk wil ik hem, en met mij de een aantal belangrijke mensen , hem flink straffen door hem te korte of een schorsing.
    Ik kan dit niet verkopen, als de belangrijke mensen(een deel weet ervan zoals hierboven te lezen valt(dat is familie van mij, en de rest weet nog van niks( de niet familie, de echt belangrijke mensen).
    krijgen te horen dat ik niks doe, dan staan zo de aandelen voor een dumpprijs te koop.
    pi_61764892
    quote:
    Op vrijdag 19 september 2008 14:30 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Maar nogmaals zoals velen hier al gezegd hebben en we het nogmaals herhalen, de procedures kunnen wel klopppen maar als de mogelijkheden er zijn om die te overtreden zal daar ook makkelijk gebruik van gemaakt gaan worden. Mensen zijn geen machines, anders zet je er maar robots neer.

En dan nog het verhaal blijft vaag, 59 orders in 1 dag vanwege een doorgegeven telefoonnummer, super marketeer die gast, die moet je vragen of hij ergens anders in de organisatie gaat werken ipv planning.

Sowieso iemand die op planning zit en niets van de logistieke processen die zich binnen een bedrijf afspelen snapt zit die wel op de juiste plaats.
    Ik vind het veel grappiger dat de afdeling planning niet zelfstandig in mag plannen
    pi_61765024
    Een beetje ondernemer zou denken, normaal gesproken doen ze 150 bestellingen in de hele week, maar als er wat druk op komt te staan kunnen ze er 59 in 10 uur doen. Hmm, misschien valt daar nog iets meer uit te halen....

Maarja, ik begrijp dat hem straffen natuurlijk veel belangrijker voor je is.....
    pi_61765345
    Dat die gast werknemer van de jaar moet zijn is natuurlijk onzin, hij had z'n vrienden ook gewoon het goede telefoonnummer kunnen geven. Net als misschien andere collega's die ook veel vrienden heeft geworven waar we niet achterkomen .

Oh, een gebruik eens HOOFDLETTERS.
    All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
    pi_61765487
    quote:
    Op vrijdag 19 september 2008 15:20 schreef Syrena het volgende:

[..]

Leuk dat je dan met het Kofschip aan komt, maar die is daar niet van toepassing
    pi_61765741
    quote:
    Op vrijdag 19 september 2008 18:39 schreef Light het volgende:

[..]

Leuk dat je dan met het Kofschip aan komt, maar die is daar niet van toepassing
    Het was vrijdagmiddag Ik dacht, begin bij de basis.

Maar de aap is uit de mouw, hij wil hem inderdaad dood zwaarder straffen dan eigenlijk mogelijk. En hij is kennelijk het neefje van de directeur die het vuile werk mag opknappen voordat de *echt* belangrijke mensen er lucht van krijgen.

Ik zou wat de *echt* belangrijke mensen betreft de tips van dit topic maar volgen en een negatieve daad ombuigen naar iets positiefs. Jullie weten nu dat het proces van eerst alles langs communicatie niet zo goed (kuch) werkt. Doe er je voordeel mee. Lijkt me beter voor de aandelen dan iemand korten, ontslaan (of doodmaken )
    pi_61766228
    quote:
    Op vrijdag 19 september 2008 18:53 schreef Syrena het volgende:

[..]

Het was vrijdagmiddag Ik dacht, begin bij de basis.

Maar de aap is uit de mouw, hij wil hem inderdaad dood zwaarder straffen dan eigenlijk mogelijk. En hij is kennelijk het neefje van de directeur die het vuile werk mag opknappen voordat de *echt* belangrijke mensen er lucht van krijgen.

Ik zou wat de *echt* belangrijke mensen betreft de tips van dit topic maar volgen en een negatieve daad ombuigen naar iets positiefs. Jullie weten nu dat het proces van eerst alles langs communicatie niet zo goed (kuch) werkt. Doe er je voordeel mee. Lijkt me beter voor de aandelen dan iemand korten, ontslaan (of doodmaken )
    ik ben niet het neefje van, ik heb dit bedrijf zelf opgezet en doordat ik enkele jaren in de problemen ben gekomen heb ik een hoop aandelen verkocht, waardoor ik nu dus een minderheidsaandeelhouder ben, maar wel directeur.
    pi_61766268
    quote:
    Op vrijdag 19 september 2008 19:14 schreef hoipim het volgende:

[..]

ik ben niet het neefje van, ik heb dit bedrijf zelf opgezet en doordat ik enkele jaren in de problemen ben gekomen heb ik een hoop aandelen verkocht, waardoor ik nu dus een minderheidsaandeelhouder ben, maar wel directeur.
    Die nu zijn frustratie botviert op zijn personeel
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')