abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61736270
quote:
Op donderdag 18 september 2008 17:56 schreef boarn het volgende:
Tevens geeft dit "probleem" aan dat er iets binnen je organisatie niet helemaal lekker loopt. Schijnbaar kunnen er toch afspraken worden gemaakt zonder dat er spullen besteld zijn. Dit geeft een gat in je organisatie weer, waar jij nu actief mee bezig kan om te zorgen dat dit niet meer in de toekomst voor kan komen. De afdeling planning heeft ook niet de procedures gevolgd.......Doe hier dus je voordeel mee..
de dader is van de afdeling planning en heeft logisch de procedure niet gevolgd(want hij deed iets wat niet mocht) anders was het niet mis gegaan, als alle opdrachten centraal binnenkomen is er geen enkel probleem in de schakeling, het probleem ontstaat doordat een deel van de schakeling niet doet wat ze moeten doen.
pi_61736296
Je kan nu wel heel zielig zitten doen omdat je vind dat deze medewerker hier voor moet boeten. Maar het feit dat het gebeurde is omdat het KON. Als je er nu voor zorgt dat het niet meer kan voorkomen in de toekomst, dan is toch het hele probleem opgelost. Oorzaak / Gevolg enzo.......

Volgens mij kan je de schade niet op hem verhalen, ondernemersrisico enzo. En dan nog, dan is het probleem nog niet opgelost, want de eerste de beste andere josti die denkt, hej, het kan dus ook binnendoor laat ik dat ook eens proberen...
pi_61736300
Denk dat dat ondernemers risico's zijn
pi_61736330
quote:
Op donderdag 18 september 2008 18:01 schreef hoipim het volgende:

[..]

de dader is van de afdeling planning en heeft logisch de procedure niet gevolgd anders was het niet mis gegaan, als alle opdrachten centraal binnenkomen is er geen enkel probleem in de schakeling, het probleem ontstaat doordat een deel van de schakeling niet doet wat ze moeten doen.
Dus......zijn je procedure's niet duidelijk. Want als het wel duidelijk was geweest, dan was het niet gebeurt.....Je kan moeilijk je werknemer kwalijk nemen dat jij geen duidelijke procedure's opzet.
pi_61736363
quote:
Op donderdag 18 september 2008 18:03 schreef boarn het volgende:
Je kan nu wel heel zielig zitten doen omdat je vind dat deze medewerker hier voor moet boeten. Maar het feit dat het gebeurde is omdat het KON. Als je er nu voor zorgt dat het niet meer kan voorkomen in de toekomst, dan is toch het hele probleem opgelost. Oorzaak / Gevolg enzo.......

Volgens mij kan je de schade niet op hem verhalen, ondernemersrisico enzo. En dan nog, dan is het probleem nog niet opgelost, want de eerste de beste andere josti die denkt, hej, het kan dus ook binnendoor laat ik dat ook eens proberen...
in zijn omschrijving en zijn aanvullende functie omschrijving staat alles heel gedetailleerd uitgelegd, en wij hebben dus absoluut geen ruimte gelaten voor dit soort actie`s
  donderdag 18 september 2008 @ 18:08:19 #31
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_61736387
quote:
Op donderdag 18 september 2008 17:59 schreef hoipim het volgende:

[..]

oke, en wat betreft de kosten, de afdeling werkplaats is normaal om 18:00 uur klaar, doordat er opeens 59 bestellingen opdoken, hebben ze overgewerkt tot 04:00 uur(ik heb zelf ook meegeholpen uiteraard) leuk en aardig maar deze mensen zullen eens dezer dagen ook hun overwerkloon willen zien.

Kan ik de extra kosten verhalen op de dader?(11 man hebben dus bijna 10 uur langer gewerkt en willen hun loon zien)
correct me if i'm wrong.. maar jij hebt toch ook de omzet opgestreken over die 59 klanten? Jij bent als werkgever verantwoordelijk voor de loonbetaling lijkt me
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_61736397
quote:
Op donderdag 18 september 2008 18:05 schreef boarn het volgende:

[..]

Dus......zijn je procedure's niet duidelijk. Want als het wel duidelijk was geweest, dan was het niet gebeurt.....Je kan moeilijk je werknemer kwalijk nemen dat jij geen duidelijke procedure's opzet.
de procedure`s zijn wel duidelijk, de dader geeft zelf aan dat hij bewust de procedure niet heeft gevolgd en dat hij wist van het feit dat het niet mocht en dat het niet volgens de procedure is.

De dader heeft bewust er voor gekozen om de procedure te negeren, terwijl hij met zijn volle verstand wist dat zijn actie niet mocht volgens de procedure, de uitleg van zijn leidinggevende en zijn contract.(hij geeft ook aan dat de procedure`s helder waren en dat hij deze bewust heeft genegeerd).
pi_61736400
je krijgt natuurlik ook geld voor de geleverde producten
Op donderdag 22 mei 2008 10:28 schreef Spittie het volgende:
swarma spam hoer
Op maandag 4 mei 2009 16:09 schreef Broekpaling het volgende:
Swarmahoer, deleting your posts while users are still writing them.
  donderdag 18 september 2008 @ 18:09:28 #34
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_61736410
quote:
Op donderdag 18 september 2008 18:05 schreef boarn het volgende:

[..]

Dus......zijn je procedure's niet duidelijk. Want als het wel duidelijk was geweest, dan was het niet gebeurt.....Je kan moeilijk je werknemer kwalijk nemen dat jij geen duidelijke procedure's opzet.
mwaoh.. uit het verhaal van TS blijkt wel dat de procedure duidelijk was. Dat de procedure door een individu te verneuken valt, doet niets af aan de duidelijkheid
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_61736490
quote:
Op donderdag 18 september 2008 18:06 schreef hoipim het volgende:

[..]

in zijn omschrijving en zijn aanvullende functie omschrijving staat alles heel gedetailleerd uitgelegd, en wij hebben dus absoluut geen ruimte gelaten voor dit soort actie`s
Wat noem je geen ruimte laten?

Ik ga er van uit dat dingen als planning en materiaal reserveringen via een centraal informatiesysteem gaan? In welk geval je mensen op de afdeling planning bijvoorbeeld geen rechten geeft op het maken van een nieuwe order (wat deze persoon blijkbaar heeft gedaan).

Als je er alleen maar van uit gaat dat mensen doen wat in hun taakomschrijving staat, laat je juist erg veel ruimte over.
pi_61736549
quote:
Op donderdag 18 september 2008 18:14 schreef El_Psycho het volgende:

[..]

Wat noem je geen ruimte laten?

Ik ga er van uit dat dingen als planning en materiaal reserveringen via een centraal informatiesysteem gaan? In welk geval je mensen op de afdeling planning bijvoorbeeld geen rechten geeft op het maken van een nieuwe order (wat deze persoon blijkbaar heeft gedaan).

Als je er alleen maar van uit gaat dat mensen doen wat in hun taakomschrijving staat, laat je juist erg veel ruimte over.
in zowel zijn contract als taakomschrijving word ook heel duidelijk wat niet de bedoeling is.
pi_61736619
quote:
Op donderdag 18 september 2008 18:16 schreef hoipim het volgende:

[..]

in zowel zijn contract als taakomschrijving word ook heel duidelijk wat niet de bedoeling is.
Op mijn werk is het niet de bedoeling dat ik op Fok zit.... Toch post ik hier nu een reactie.

Je kan er niet van uitgaan dat mensen altijd doen wat de bedoeling is, behalve door er voor te zorgen dat het onmogelijk wordt om iets te doen wat niet de bedoeling is.
pi_61743419
t
v
p
peace, nd suck a !@$%
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 18 september 2008 @ 22:20:22 #39
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_61743548
Wat een procedurele hel is dit bedrijf
  donderdag 18 september 2008 @ 22:31:23 #40
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_61743968
quote:
Op donderdag 18 september 2008 18:20 schreef El_Psycho het volgende:

[..]

Op mijn werk is het niet de bedoeling dat ik op Fok zit.... Toch post ik hier nu een reactie.

Je kan er niet van uitgaan dat mensen altijd doen wat de bedoeling is, behalve door er voor te zorgen dat het onmogelijk wordt om iets te doen wat niet de bedoeling is.
Precies. Dat krijg je als je mensen in dienst neemt in plaats van robots. Die zijn soms eigenwijs. En ze houden zich soms niet aan protocollen, zeker niet als die zo omslachtig lijken te zijn als het protocol dat door TS omschreven wordt.

Dagelijks gaan er op elke welkvloer dingetjes niet helemaal volgens protocol. En natuurlijk moet je daar zo'n medewerker op aanspreken. De manier waarop je dit doet en of je zo'n reprimande ook in het personeelsdossier opneemt, ligt aan wat voor soort baas je wil zijn.
pi_61745199
quote:
Op donderdag 18 september 2008 18:14 schreef El_Psycho het volgende:

[..]

Wat noem je geen ruimte laten?

Ik ga er van uit dat dingen als planning en materiaal reserveringen via een centraal informatiesysteem gaan? In welk geval je mensen op de afdeling planning bijvoorbeeld geen rechten geeft op het maken van een nieuwe order (wat deze persoon blijkbaar heeft gedaan).

Als je er alleen maar van uit gaat dat mensen doen wat in hun taakomschrijving staat, laat je juist erg veel ruimte over.
Dat inderdaad. Waarom is het mogelijk dat de afdeling planning een afspraak kan plannen terwijl dat niet mag? (typische naam dan: afdeling planning) Zorgen dat je op de hoogte bent van alle mogelijke risico's binnen je bedrijf en die zoveel mogelijk afdekken.

moet eerlijk zeggen dat ik me afvraag of TS niet de medewerker in kwestie is, ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat een directeur die hier zo'n vraag stelt nogal vreemd is
  donderdag 18 september 2008 @ 23:02:24 #42
187763 SpaReine
Spa zuivert je lichaam!
pi_61745249
quote:
Op donderdag 18 september 2008 17:59 schreef hoipim het volgende:

[..]

oke, en wat betreft de kosten, de afdeling werkplaats is normaal om 18:00 uur klaar, doordat er opeens 59 bestellingen opdoken, hebben ze overgewerkt tot 04:00 uur(ik heb zelf ook meegeholpen uiteraard) leuk en aardig maar deze mensen zullen eens dezer dagen ook hun overwerkloon willen zien.

Kan ik de extra kosten verhalen op de dader?(11 man hebben dus bijna 10 uur langer gewerkt en willen hun loon zien)
Ehm, ik ben scholier en weet niet zoveel over dit soort zaken, maar dit verhalen op je werknemer is een beetje raar. Ja ze hebben overgewerkt. Maar je hebt dan in die 10 uur ook 59(!) extra bestellingen kunnen verwerken. Wat ook weer voordelig is voor jou. Ik weet niet of je mensen die overwerken meer moet betalen (150% van normale loon??), maar anders kun je een of andere regeling treffen dat hij de overwerkloon minus denormaleuurloon gedeeltelijk ofzo moet terugbetalen, kan ook in vorm van cadeau's etc. Gewoon dat hij weet dat ie het de volgende keer niet meer moet flikken. En misschien ook een waarschuwing.
.......
  vrijdag 19 september 2008 @ 00:29:48 #43
208846 FB14
Lijpe shit ouwe!
pi_61747584
Ik heb een ernstig vermoeden dat TS niet capabel genoeg is voor zijn functie.
Een troll is een troll is nooit zomaar een troll
  vrijdag 19 september 2008 @ 03:18:45 #44
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_61749052
Kun je niet in de centrale (laten) instellen dat externe telefoontjes naar de afdelingsnummers direct worden doorgeschakeld naar het centrale nummer? Is het probleem voor de toekomst direct ondervangen.

Het is onredelijk om de overwerktijd te verhalen op de medewerker in kwestie. Het is denk het handigst als je de overwerkers tijd voor tijd geeft, in een rustige periode.

[ Bericht 23% gewijzigd door Andromache op 19-09-2008 03:46:20 ]
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_61749899
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 03:18 schreef Andromache het volgende:

Het is onredelijk om de overwerktijd te verhalen op de medewerker in kwestie. Het is denk het handigst als je de overwerkers tijd voor tijd geeft, in een rustige periode.
Ow dus het personeel heeft wat jou betrefd geen keuze meer om voor extra geld of tijd voor tijd te gaan.

Sommige mensen die hier rondhangen wil ik betitelen als machtsgeile dictatoren in spe, die echt niets van een bedrijf leiden snappen. Of misschien wel , maar zich dan weer zullen verbazen over het hoge verloop onder de werknemers.
pi_61750269
1/ misschien ziet de medewerker het nut van de procedure niet in - leg de gevolgen opnieuw uit
2/ misschien is er iets mis met je gewone procedure, waarom zou men anders de behoefte voelen om een ander nummer door te geven?
Persoonlijk zou ik als klant niet blij zijn met je prrocedure, want er zijn nu 2 gesprekken nodig om iets af te handelen: zelf bellen als klant, en aan half uur later teruggebeld worden. Uitermate vervelend. Je moet 2 keer tijd maken, je spullen over dit dossier bijeenzoeken. Veel handiger om alles in 1 keer af te handelen. Bovendien bel ik liever zelf naar een bedrijfg dan teruggebeld te worden, zo heb ik zelf onder controle wanneer ik onderbroken word in mijn ander wwerk.
pi_61750328
quote:
Op donderdag 18 september 2008 17:18 schreef hoipim het volgende:
Hallo,

AL jaren heb ik een groot bedrijf met verschillende afdelingen,
Ik vraag me serieus af waarom je dit soort zaken dan op FOK! komt vragen?
  vrijdag 19 september 2008 @ 08:57:29 #48
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61750403
Ik vind het best een zware overtreding eigenlijk. Helaas is dit (volgens mij) niet voldoende voor ontslag op staande voet, maar mijn handen zouden jeuken.
Ik zou hem goed laten monitoren komende maanden en sowieso het 'vergrijp' documenteren als officiele waarschuwing en deze aangetekend naar zijn huisadres versturen. Kopie ervan in personeelsdossier.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 19 september 2008 @ 09:02:46 #49
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_61750503
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 08:52 schreef Errrwin het volgende:

[..]

Ik vraag me serieus af waarom je dit soort zaken dan op FOK! komt vragen?
Anders ik wel...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  vrijdag 19 september 2008 @ 09:05:21 #50
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61750554
Want Fok! is voor losers?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')