de dader is van de afdeling planning en heeft logisch de procedure niet gevolgd(want hij deed iets wat niet mocht) anders was het niet mis gegaan, als alle opdrachten centraal binnenkomen is er geen enkel probleem in de schakeling, het probleem ontstaat doordat een deel van de schakeling niet doet wat ze moeten doen.quote:Op donderdag 18 september 2008 17:56 schreef boarn het volgende:
Tevens geeft dit "probleem" aan dat er iets binnen je organisatie niet helemaal lekker loopt. Schijnbaar kunnen er toch afspraken worden gemaakt zonder dat er spullen besteld zijn. Dit geeft een gat in je organisatie weer, waar jij nu actief mee bezig kan om te zorgen dat dit niet meer in de toekomst voor kan komen. De afdeling planning heeft ook niet de procedures gevolgd.......Doe hier dus je voordeel mee..
Dus......zijn je procedure's niet duidelijk. Want als het wel duidelijk was geweest, dan was het niet gebeurt.....Je kan moeilijk je werknemer kwalijk nemen dat jij geen duidelijke procedure's opzet.quote:Op donderdag 18 september 2008 18:01 schreef hoipim het volgende:
[..]
de dader is van de afdeling planning en heeft logisch de procedure niet gevolgd anders was het niet mis gegaan, als alle opdrachten centraal binnenkomen is er geen enkel probleem in de schakeling, het probleem ontstaat doordat een deel van de schakeling niet doet wat ze moeten doen.
in zijn omschrijving en zijn aanvullende functie omschrijving staat alles heel gedetailleerd uitgelegd, en wij hebben dus absoluut geen ruimte gelaten voor dit soort actie`squote:Op donderdag 18 september 2008 18:03 schreef boarn het volgende:
Je kan nu wel heel zielig zitten doen omdat je vind dat deze medewerker hier voor moet boeten. Maar het feit dat het gebeurde is omdat het KON. Als je er nu voor zorgt dat het niet meer kan voorkomen in de toekomst, dan is toch het hele probleem opgelost. Oorzaak / Gevolg enzo.......
Volgens mij kan je de schade niet op hem verhalen, ondernemersrisico enzo. En dan nog, dan is het probleem nog niet opgelost, want de eerste de beste andere josti die denkt, hej, het kan dus ook binnendoor laat ik dat ook eens proberen...
correct me if i'm wrong.. maar jij hebt toch ook de omzet opgestreken over die 59 klanten? Jij bent als werkgever verantwoordelijk voor de loonbetaling lijkt mequote:Op donderdag 18 september 2008 17:59 schreef hoipim het volgende:
[..]
oke, en wat betreft de kosten, de afdeling werkplaats is normaal om 18:00 uur klaar, doordat er opeens 59 bestellingen opdoken, hebben ze overgewerkt tot 04:00 uur(ik heb zelf ook meegeholpen uiteraard) leuk en aardig maar deze mensen zullen eens dezer dagen ook hun overwerkloon willen zien.
Kan ik de extra kosten verhalen op de dader?(11 man hebben dus bijna 10 uur langer gewerkt en willen hun loon zien)
de procedure`s zijn wel duidelijk, de dader geeft zelf aan dat hij bewust de procedure niet heeft gevolgd en dat hij wist van het feit dat het niet mocht en dat het niet volgens de procedure is.quote:Op donderdag 18 september 2008 18:05 schreef boarn het volgende:
[..]
Dus......zijn je procedure's niet duidelijk. Want als het wel duidelijk was geweest, dan was het niet gebeurt.....Je kan moeilijk je werknemer kwalijk nemen dat jij geen duidelijke procedure's opzet.
mwaoh.. uit het verhaal van TS blijkt wel dat de procedure duidelijk was. Dat de procedure door een individu te verneuken valt, doet niets af aan de duidelijkheidquote:Op donderdag 18 september 2008 18:05 schreef boarn het volgende:
[..]
Dus......zijn je procedure's niet duidelijk. Want als het wel duidelijk was geweest, dan was het niet gebeurt.....Je kan moeilijk je werknemer kwalijk nemen dat jij geen duidelijke procedure's opzet.
Wat noem je geen ruimte laten?quote:Op donderdag 18 september 2008 18:06 schreef hoipim het volgende:
[..]
in zijn omschrijving en zijn aanvullende functie omschrijving staat alles heel gedetailleerd uitgelegd, en wij hebben dus absoluut geen ruimte gelaten voor dit soort actie`s
in zowel zijn contract als taakomschrijving word ook heel duidelijk wat niet de bedoeling is.quote:Op donderdag 18 september 2008 18:14 schreef El_Psycho het volgende:
[..]
Wat noem je geen ruimte laten?
Ik ga er van uit dat dingen als planning en materiaal reserveringen via een centraal informatiesysteem gaan? In welk geval je mensen op de afdeling planning bijvoorbeeld geen rechten geeft op het maken van een nieuwe order (wat deze persoon blijkbaar heeft gedaan).
Als je er alleen maar van uit gaat dat mensen doen wat in hun taakomschrijving staat, laat je juist erg veel ruimte over.
Op mijn werk is het niet de bedoeling dat ik op Fok zit.... Toch post ik hier nu een reactie.quote:Op donderdag 18 september 2008 18:16 schreef hoipim het volgende:
[..]
in zowel zijn contract als taakomschrijving word ook heel duidelijk wat niet de bedoeling is.
Precies. Dat krijg je als je mensen in dienst neemt in plaats van robots. Die zijn soms eigenwijs. En ze houden zich soms niet aan protocollen, zeker niet als die zo omslachtig lijken te zijn als het protocol dat door TS omschreven wordt.quote:Op donderdag 18 september 2008 18:20 schreef El_Psycho het volgende:
[..]
Op mijn werk is het niet de bedoeling dat ik op Fok zit.... Toch post ik hier nu een reactie.
Je kan er niet van uitgaan dat mensen altijd doen wat de bedoeling is, behalve door er voor te zorgen dat het onmogelijk wordt om iets te doen wat niet de bedoeling is.
Dat inderdaad. Waarom is het mogelijk dat de afdeling planning een afspraak kan plannen terwijl dat niet mag? (typische naam dan: afdeling planning) Zorgen dat je op de hoogte bent van alle mogelijke risico's binnen je bedrijf en die zoveel mogelijk afdekken.quote:Op donderdag 18 september 2008 18:14 schreef El_Psycho het volgende:
[..]
Wat noem je geen ruimte laten?
Ik ga er van uit dat dingen als planning en materiaal reserveringen via een centraal informatiesysteem gaan? In welk geval je mensen op de afdeling planning bijvoorbeeld geen rechten geeft op het maken van een nieuwe order (wat deze persoon blijkbaar heeft gedaan).
Als je er alleen maar van uit gaat dat mensen doen wat in hun taakomschrijving staat, laat je juist erg veel ruimte over.
Ehm, ik ben scholier en weet niet zoveel over dit soort zaken, maar dit verhalen op je werknemer is een beetje raar. Ja ze hebben overgewerkt. Maar je hebt dan in die 10 uur ook 59(!) extra bestellingen kunnen verwerken. Wat ook weer voordelig is voor jou. Ik weet niet of je mensen die overwerken meer moet betalen (150% van normale loon??), maar anders kun je een of andere regeling treffen dat hij de overwerkloon minus denormaleuurloon gedeeltelijk ofzo moet terugbetalen, kan ook in vorm van cadeau's etc. Gewoon dat hij weet dat ie het de volgende keer niet meer moet flikken. En misschien ook een waarschuwing.quote:Op donderdag 18 september 2008 17:59 schreef hoipim het volgende:
[..]
oke, en wat betreft de kosten, de afdeling werkplaats is normaal om 18:00 uur klaar, doordat er opeens 59 bestellingen opdoken, hebben ze overgewerkt tot 04:00 uur(ik heb zelf ook meegeholpen uiteraard) leuk en aardig maar deze mensen zullen eens dezer dagen ook hun overwerkloon willen zien.
Kan ik de extra kosten verhalen op de dader?(11 man hebben dus bijna 10 uur langer gewerkt en willen hun loon zien)
Ow dus het personeel heeft wat jou betrefd geen keuze meer om voor extra geld of tijd voor tijd te gaan.quote:Op vrijdag 19 september 2008 03:18 schreef Andromache het volgende:
Het is onredelijk om de overwerktijd te verhalen op de medewerker in kwestie. Het is denk het handigst als je de overwerkers tijd voor tijd geeft, in een rustige periode.
Ik vraag me serieus af waarom je dit soort zaken dan op FOK! komt vragen?quote:Op donderdag 18 september 2008 17:18 schreef hoipim het volgende:
Hallo,
AL jaren heb ik een groot bedrijf met verschillende afdelingen,
Anders ik wel...quote:Op vrijdag 19 september 2008 08:52 schreef Errrwin het volgende:
[..]
Ik vraag me serieus af waarom je dit soort zaken dan op FOK! komt vragen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |