abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61735450
Hallo,

AL jaren heb ik een groot bedrijf met verschillende afdelingen, vroeger was de communicatie tussen bedrijf en klanten een hel, er was geen centraal nummer en de klant moest zelf uitzoeken welke afdeling hij moest bellen en wat het nummer was.

Eind 1999 hebben wij daarom de afdeling communicatie opgericht, deze afdeling is een centrale plek voor alle post/email en telefoontjes(ook van klanten), hierdoor is het rechtstreekse contact tussen klant en afdeling weg gehaald en is er een centrale post.

In het contract verbieden wij de mensen van de verschillend afdelingen(muv comminucatie) om informatie te geven aan buitenstaanders en de afspraak is dat wanneer een buitenstaander belt deze word doorverbonden met de afdeling communicatie(centraal nummer), indien er een afspraak gemaakt moet worden gebeurt het volgende:

klant belt afdeling communicatie en legt uit dat het om een afspraak gaat.
de afdeling noteert dit en wenst de klant een fijne dag toe.(klant hangt op)

de afdeling neemt zo spoedig mogelijk contact op met de desbetreffende afdeling(in dit geval planning) en sluit alles kort.

daarna word de klant terug gebeld, en word alles doorgesproken(klant heeft dus geen rechtstreeks contact met de afdeling planning), dit alles gebeurd binnen een uur en in de meeste gevallen binnen een half uur.

enkele weken geleden ging het mis, ik ontdekte dat de afdeling planning meer had ingepland dan de afdeling communicatie had aangenomen, na nader onderzoekt blijkt dat een medewerker van de afdeling planning het telefoonnummer van deze afdeling(wat eigenlijk alleen intern word gebruikt) aan familie heeft gegeven, en tegen hun heeft gezegd bel mij maar ik plan jullie wel, dan hoef de afdeling communicatie niet te bellen en dat gaat sneller.

Hij heeft dit bekend, en na mijn inzien is dit in strijd met zijn contract, wat moet ik doen, wat is een passende straf?
pi_61735515
officiele reprimande, opgetekend in zijn personeelsdossier. Meer niet.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  donderdag 18 september 2008 @ 17:22:18 #3
134803 Deacon_Tigra
Final Fantasy Fanboy
pi_61735540
bij ons op de zaak kan je 3 officiele waarschuwingen krijgen,

na die 3 lig je eruit , werkt prima, en in die tijd kan je ook een mooi dossier opbouwen voor eventueel ontslag
Psn online ID Tec-Deacon
---------------------------------
オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
pi_61735550
quote:
Op donderdag 18 september 2008 17:21 schreef Argento het volgende:
officiele reprimande, opgetekend in zijn personeelsdossier. Meer niet.
pi_61735568
Aan een paal binden en zeven zweepslagen geven.
Dat is wat ik denk

Maar denk dat een (officiële) waarschuwing meer op zijn plaats is..
Do what you love, love what you do!
pi_61735588
tja weet niet hoe groot je bedrijf echt is, maar als het op normale voet gaat gewoon inderdaad vertellen dat het niet de bedoeling is en hem de hele week koffie laten halen!
pi_61735654
Mijn probleem is, de afdeling communicatie verzameld alle gegevens en informatie van de afdeling en verspreid deze aan de afdeling die deze gegevens nodig hebben, zo zorgen ze er ook voor dat de planning bij de werkplaats komt en bij de inkoop.

de afdeling communicatie heeft alleen de planning verspreid die bevestigd is door de afdeling planning, de illegaal gemaakt afspraken door de medewerker van de afdeling planning zijn niet ingevoerd door de afdeling communicatie(logisch ze wisten van niks) waardoor deze afspraken ook niet bij de werkplaats en de inkoop terecht zijn gekomen.

Daardoor stond alleen de spullen klaar voor de bevestigde afspraken en niet voor de illegale afspraken, maar de klant weet er niks van en belt boos naar mij dat er niemand komt, logisch want de afdeling planning heeft de afspraken illegaal gemaakt en niks doorgegeven.

en als de klanten niet tevreden zijn, dan is het oorlog tussen mij en de verantwoordelijke medewerker.alles voor de klant, klant is nummer een.
pi_61735681
quote:
Op donderdag 18 september 2008 17:28 schreef hoipim het volgende:
Mijn probleem is, de afdeling communicatie verzameld alle gegevens en informatie van de afdeling en verspreid deze aan de afdeling die deze gegevens nodig hebben, zo zorgen ze er ook voor dat de planning bij de werkplaats komt en bij de inkoop.

de afdeling communicatie heeft alleen de planning verspreid die bevestigd is door de afdeling planning, de illegaal gemaakt afspraken door de medewerker van de afdeling planning zijn niet ingevoerd door de afdeling communicatie(logisch ze wisten van niks) waardoor deze afspraken ook niet bij de werkplaats en de inkoop terecht zijn gekomen.

Daardoor stond alleen de spullen klaar voor de bevestigde afspraken en niet voor de illegale afspraken, maar de klant weet er niks van en belt boos naar mij dat er niemand komt, logisch want de afdeling planning heeft de afspraken illegaal gemaakt en niks doorgegeven.

en als de klanten niet tevreden zijn, dan is het oorlog tussen mij en de verantwoordelijke medewerker.alles voor de klant, klant is nummer een.
Maar wat wil jij nou hiermee?
  donderdag 18 september 2008 @ 17:32:37 #9
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_61735707
quote:
Op donderdag 18 september 2008 17:18 schreef hoipim het volgende:
na nader onderzoekt blijkt dat een medewerker van de afdeling planning het telefoonnummer van deze afdeling(wat eigenlijk alleen intern word gebruikt) aan familie heeft gegeven, en tegen hun heeft gezegd bel mij maar ik plan jullie wel, dan hoef de afdeling communicatie niet te bellen en dat gaat sneller.
Is dat zo erg dan?
Oftewel, heb je hier echt last van?
pi_61735754
quote:
Op donderdag 18 september 2008 17:32 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Is dat zo erg dan?
Oftewel, heb je hier echt last van?
zoals ik al zeg, andere afdelingen krijgen dit dan niet door, waardoor zij niet hun taken kunnen uitvoeren(wat betreft die opdracht), waardoor de benodigde spullen en mensen niet op de juiste plek aanwezig zijn en waardoor wij niet kunnen leveren aan klanten(alleen de klanten die een afspraak hebben via de korte weg)
  donderdag 18 september 2008 @ 17:35:50 #11
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_61735761
quote:
Op donderdag 18 september 2008 17:21 schreef Argento het volgende:
officiele reprimande, opgetekend in zijn personeelsdossier. Meer niet.
veel meer kun je ook niet.

Over hoeveel "illegale" afspraken gaat het heir? Ja, het is een overtreding, maar blijf het wel ff in verhouding zien...
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_61735840
quote:
Op donderdag 18 september 2008 17:35 schreef teamlead het volgende:

[..]

veel meer kun je ook niet.

Over hoeveel "illegale" afspraken gaat het heir? Ja, het is een overtreding, maar blijf het wel ff in verhouding zien...
59 afspraken, waardoor wij aan 59 klanten niet hebben kunnen leveren op de gemaakte afspraak, waardoor klanten boos werden, wij weer een nieuwe afspraak moesten maken(en dat gaat niet lekker met een boze klant).

Daarnaast hebben de overige afdelingen hals over kop 59 opdrachten moeten verwerken, terwijl ze daar normaal een aantal dagen voor hebben, de mensen van de werkplaats/montage hebben flink moeten overwerken om de opnieuw gemaakte afspraak wel na te komen.


de mensen hebben tot die in de nacht doorgewerkt om het door de klant besteld product in elkaar te zetten, te testen en klaar te zetten voor de monteur.(die duurt normale dagen)
pi_61735891
tvp
Op donderdag 22 mei 2008 10:28 schreef Spittie het volgende:
swarma spam hoer
Op maandag 4 mei 2009 16:09 schreef Broekpaling het volgende:
Swarmahoer, deleting your posts while users are still writing them.
  donderdag 18 september 2008 @ 17:42:56 #14
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_61735901
quote:
Op donderdag 18 september 2008 17:18 schreef hoipim het volgende:
na nader onderzoekt blijkt dat een medewerker van de afdeling planning het telefoonnummer van deze afdeling(wat eigenlijk alleen intern word gebruikt) aan familie heeft gegeven, en tegen hun heeft gezegd bel mij maar ik plan jullie wel, dan hoef de afdeling communicatie niet te bellen en dat gaat sneller.
quote:
Op donderdag 18 september 2008 17:39 schreef hoipim het volgende:

[..]

59 afspraken, waardoor wij aan 59 klanten niet hebben kunnen leveren op de gemaakte afspraak, waardoor klanten boos werden, wij weer een nieuwe afspraak moesten maken(en dat gaat niet lekker met een boze klant).

Daarnaast hebben de overige afdelingen hals over kop 59 opdrachten moeten verwerken, terwijl ze daar normaal een aantal dagen voor hebben, de mensen van de werkplaats/montage hebben flink moeten overwerken om de opnieuw gemaakte afspraak wel na te komen.
Ik snap het niet meer

Maar goed: ja, een hele zware tik op de vingers is zeker gepast, maar daar lijk je niet tevreden mee. Wat wil jij er mee?
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_61735968
quote:
Op donderdag 18 september 2008 17:42 schreef teamlead het volgende:

[..]


[..]

Ik snap het niet meer

Maar goed: ja, een hele zware tik op de vingers is zeker gepast, maar daar lijk je niet tevreden mee. Wat wil jij er mee?
ja hij heeft het nummer verspreid aan familie en vervolgens komen er vrienden van de familie en die zeggen van we willen ook zo ding laten maken, en dan zeg de familie doe het bij dit bedrijf, hier is het nummer en zo verspreid het zich.


oftewel het word in eerste instantie aan familie gegeven, en de familie geeft het weer aan vrienden en die bevelen het weer aan, aan hun kennissen en zo gaat het door en door.

maar diezelfde mensen komen wel bij mij klagen als de afspraak niet voor nageleefd
pi_61735984
quote:
Op donderdag 18 september 2008 17:42 schreef teamlead het volgende:

[..]


[..]

Ik snap het niet meer

Maar goed: ja, een hele zware tik op de vingers is zeker gepast, maar daar lijk je niet tevreden mee. Wat wil jij er mee?
bij dit bedrijf kan je een product kopen dat je bestelt door te bellen met één centrale afdeling. die plant dit product in bij de ene afdeling, en geeft het door aan de andere afdeling zodat die het klaar kan maken

er is een slimme man geweest van de planning afdeling die zijn vrienden sneller wilde laten behandelen door het gelijk in te plannen, alleen wist hij waarschijnlijk niet dat er naast de planning ook een bericht naar de montage toe moest

gevolg: klanten die wel op de planning stonden door deze slimme meneer konden hun spullen niet ophalen omdat de montage van niks wist

klopt t zo ts?
Op donderdag 22 mei 2008 10:28 schreef Spittie het volgende:
swarma spam hoer
Op maandag 4 mei 2009 16:09 schreef Broekpaling het volgende:
Swarmahoer, deleting your posts while users are still writing them.
pi_61735987
quote:
Op donderdag 18 september 2008 17:32 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Is dat zo erg dan?
Oftewel, heb je hier echt last van?
Straks is TS haar baantje kwijt.
Als mensen eens zouden beseffen dat ze het met de nieuwe automatisering weer zelf kunnen.
pi_61736006
Volgens mij is je organisatie nog steeds een hel.

Waarom zou een buitenstaander doorverbonden moeten worden naar communicatie afdeling als je het goed inricht gaan alle inkomende telefoontjes alleen maar naar de communicatie afdeling.

Als een planning niet eens zelfstandig een opdracht kan aanemen en de gevolgen voor het hele proces niet kunnen doorzien.

Oplossing is in ieder geval alle nummers zo maken dat het alleen maar intern te bellen is en niet extern.
pi_61736022
quote:
Op donderdag 18 september 2008 17:46 schreef swarmahoer het volgende:

[..]

bij dit bedrijf kan je een product kopen dat je bestelt door te bellen met één centrale afdeling. die plant dit product in bij de ene afdeling, en geeft het door aan de andere afdeling zodat die het klaar kan maken

er is een slimme man geweest van de planning afdeling die zijn vrienden sneller wilde laten behandelen door het gelijk in te plannen, alleen wist hij waarschijnlijk niet dat er naast de planning ook een bericht naar de montage toe moest

gevolg: klanten die wel op de planning stonden door deze slimme meneer konden hun spullen niet ophalen omdat de montage van niks wist

klopt t zo ts?
hij heeft er weldegelijk weet van dat alle planningen worden gemeld aan de afdeling communicatie zodat die ze verder kan verspreiden naar inderdaad de montage en de inkoop.

voor de rest klopt het helemaal
pi_61736069
quote:
Op donderdag 18 september 2008 17:48 schreef Basp1 het volgende:
Volgens mij is je organisatie nog steeds een hel.

Waarom zou een buitenstaander doorverbonden moeten worden naar communicatie afdeling als je het goed inricht gaan alle inkomende telefoontjes alleen maar naar de communicatie afdeling.

Als een planning niet eens zelfstandig een opdracht kan aanemen en de gevolgen voor het hele proces niet kunnen doorzien.

Oplossing is in ieder geval alle nummers zo maken dat het alleen maar intern te bellen is en niet extern.
uiteraard geven wij alleen het centrale nummer, echter zijn er medewerkers die kennelijk de behoefte voelen om het nummer van de afdeling te geven aan vrienden/familie, en daarnaast hebben de afdelingen een telefoon nodig om bijvoorbeeld met de levranciers en zo te bellen.
  donderdag 18 september 2008 @ 17:53:16 #21
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_61736108
Officiele waarschuwing, ook schriftelijk en die in zijn dossier stoppen. Meer kun je niet doen lijkt mij.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_61736161
Teneerste zou ik bij alle boze klanten duidelijk maken dat het niet aan jou manier van werken ligt, maar er voor zorgen dat ze deze medewerker op aanspreken. Op verjaardagen en feesten gaat dat snel rond hoor. Als het toch familie is, dan kan hij vast wel mooi zijn excusses aanbieden. Namens zichzelf dan, niet namens het bedrijf.

Daarnaast had het voor hem een mooi leerproces geweest als hij zelf extra uren had kunnen draaien op alle afdelingen om zo zelf te voelen wat voor extra werk er uit uit zijn actie voortvloeit. Maarja, daar zal het nu vast te laat voor zijn omdat het extra werk al is gedaan.

Tevens geeft dit "probleem" aan dat er iets binnen je organisatie niet helemaal lekker loopt. Schijnbaar kunnen er toch afspraken worden gemaakt zonder dat er spullen besteld zijn. Dit geeft een gat in je organisatie weer, waar jij nu actief mee bezig kan om te zorgen dat dit niet meer in de toekomst voor kan komen. De afdeling planning heeft ook niet de procedures gevolgd.......Doe hier dus je voordeel mee.

En die medewerker, ach geef hem een waarschuwing......meer haal je er toch niet uit.....
pi_61736166
quote:
Op donderdag 18 september 2008 17:51 schreef hoipim het volgende:

[..]

uiteraard geven wij alleen het centrale nummer, echter zijn er medewerkers die kennelijk de behoefte voelen om het nummer van de afdeling te geven aan vrienden/familie, en daarnaast hebben de afdelingen een telefoon nodig om bijvoorbeeld met de levranciers en zo te bellen.
Op kantoor kan ik bellen met mijn toestel, maar niet rechtstreeks gebeld worden, verdiep je eens in je telefooncentrale dan.
pi_61736229
quote:
Op donderdag 18 september 2008 17:53 schreef karr-1 het volgende:
Officiele waarschuwing, ook schriftelijk en die in zijn dossier stoppen. Meer kun je niet doen lijkt mij.
oke, en wat betreft de kosten, de afdeling werkplaats is normaal om 18:00 uur klaar, doordat er opeens 59 bestellingen opdoken, hebben ze overgewerkt tot 04:00 uur(ik heb zelf ook meegeholpen uiteraard) leuk en aardig maar deze mensen zullen eens dezer dagen ook hun overwerkloon willen zien.

Kan ik de extra kosten verhalen op de dader?(11 man hebben dus bijna 10 uur langer gewerkt en willen hun loon zien)
pi_61736253
quote:
Op donderdag 18 september 2008 17:59 schreef hoipim het volgende:


oke, en wat betreft de kosten, de afdeling werkplaats is normaal om 18:00 uur klaar, doordat er opeens 59 bestellingen opdoken, hebben ze overgewerkt tot 04:00 uur(ik heb zelf ook meegeholpen uiteraard) leuk en aardig maar deze mensen zullen eens dezer dagen ook hun overwerkloon willen zien.

Kan ik de extra kosten verhalen op de dader?(11 man hebben dus bijna 10 uur langer gewerkt en willen hun loon zien)
Ik denk het niet dat valt gewoon onder ondernemers risico.
pi_61736270
quote:
Op donderdag 18 september 2008 17:56 schreef boarn het volgende:
Tevens geeft dit "probleem" aan dat er iets binnen je organisatie niet helemaal lekker loopt. Schijnbaar kunnen er toch afspraken worden gemaakt zonder dat er spullen besteld zijn. Dit geeft een gat in je organisatie weer, waar jij nu actief mee bezig kan om te zorgen dat dit niet meer in de toekomst voor kan komen. De afdeling planning heeft ook niet de procedures gevolgd.......Doe hier dus je voordeel mee..
de dader is van de afdeling planning en heeft logisch de procedure niet gevolgd(want hij deed iets wat niet mocht) anders was het niet mis gegaan, als alle opdrachten centraal binnenkomen is er geen enkel probleem in de schakeling, het probleem ontstaat doordat een deel van de schakeling niet doet wat ze moeten doen.
pi_61736296
Je kan nu wel heel zielig zitten doen omdat je vind dat deze medewerker hier voor moet boeten. Maar het feit dat het gebeurde is omdat het KON. Als je er nu voor zorgt dat het niet meer kan voorkomen in de toekomst, dan is toch het hele probleem opgelost. Oorzaak / Gevolg enzo.......

Volgens mij kan je de schade niet op hem verhalen, ondernemersrisico enzo. En dan nog, dan is het probleem nog niet opgelost, want de eerste de beste andere josti die denkt, hej, het kan dus ook binnendoor laat ik dat ook eens proberen...
pi_61736300
Denk dat dat ondernemers risico's zijn
pi_61736330
quote:
Op donderdag 18 september 2008 18:01 schreef hoipim het volgende:

[..]

de dader is van de afdeling planning en heeft logisch de procedure niet gevolgd anders was het niet mis gegaan, als alle opdrachten centraal binnenkomen is er geen enkel probleem in de schakeling, het probleem ontstaat doordat een deel van de schakeling niet doet wat ze moeten doen.
Dus......zijn je procedure's niet duidelijk. Want als het wel duidelijk was geweest, dan was het niet gebeurt.....Je kan moeilijk je werknemer kwalijk nemen dat jij geen duidelijke procedure's opzet.
pi_61736363
quote:
Op donderdag 18 september 2008 18:03 schreef boarn het volgende:
Je kan nu wel heel zielig zitten doen omdat je vind dat deze medewerker hier voor moet boeten. Maar het feit dat het gebeurde is omdat het KON. Als je er nu voor zorgt dat het niet meer kan voorkomen in de toekomst, dan is toch het hele probleem opgelost. Oorzaak / Gevolg enzo.......

Volgens mij kan je de schade niet op hem verhalen, ondernemersrisico enzo. En dan nog, dan is het probleem nog niet opgelost, want de eerste de beste andere josti die denkt, hej, het kan dus ook binnendoor laat ik dat ook eens proberen...
in zijn omschrijving en zijn aanvullende functie omschrijving staat alles heel gedetailleerd uitgelegd, en wij hebben dus absoluut geen ruimte gelaten voor dit soort actie`s
  donderdag 18 september 2008 @ 18:08:19 #31
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_61736387
quote:
Op donderdag 18 september 2008 17:59 schreef hoipim het volgende:

[..]

oke, en wat betreft de kosten, de afdeling werkplaats is normaal om 18:00 uur klaar, doordat er opeens 59 bestellingen opdoken, hebben ze overgewerkt tot 04:00 uur(ik heb zelf ook meegeholpen uiteraard) leuk en aardig maar deze mensen zullen eens dezer dagen ook hun overwerkloon willen zien.

Kan ik de extra kosten verhalen op de dader?(11 man hebben dus bijna 10 uur langer gewerkt en willen hun loon zien)
correct me if i'm wrong.. maar jij hebt toch ook de omzet opgestreken over die 59 klanten? Jij bent als werkgever verantwoordelijk voor de loonbetaling lijkt me
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_61736397
quote:
Op donderdag 18 september 2008 18:05 schreef boarn het volgende:

[..]

Dus......zijn je procedure's niet duidelijk. Want als het wel duidelijk was geweest, dan was het niet gebeurt.....Je kan moeilijk je werknemer kwalijk nemen dat jij geen duidelijke procedure's opzet.
de procedure`s zijn wel duidelijk, de dader geeft zelf aan dat hij bewust de procedure niet heeft gevolgd en dat hij wist van het feit dat het niet mocht en dat het niet volgens de procedure is.

De dader heeft bewust er voor gekozen om de procedure te negeren, terwijl hij met zijn volle verstand wist dat zijn actie niet mocht volgens de procedure, de uitleg van zijn leidinggevende en zijn contract.(hij geeft ook aan dat de procedure`s helder waren en dat hij deze bewust heeft genegeerd).
pi_61736400
je krijgt natuurlik ook geld voor de geleverde producten
Op donderdag 22 mei 2008 10:28 schreef Spittie het volgende:
swarma spam hoer
Op maandag 4 mei 2009 16:09 schreef Broekpaling het volgende:
Swarmahoer, deleting your posts while users are still writing them.
  donderdag 18 september 2008 @ 18:09:28 #34
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_61736410
quote:
Op donderdag 18 september 2008 18:05 schreef boarn het volgende:

[..]

Dus......zijn je procedure's niet duidelijk. Want als het wel duidelijk was geweest, dan was het niet gebeurt.....Je kan moeilijk je werknemer kwalijk nemen dat jij geen duidelijke procedure's opzet.
mwaoh.. uit het verhaal van TS blijkt wel dat de procedure duidelijk was. Dat de procedure door een individu te verneuken valt, doet niets af aan de duidelijkheid
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_61736490
quote:
Op donderdag 18 september 2008 18:06 schreef hoipim het volgende:

[..]

in zijn omschrijving en zijn aanvullende functie omschrijving staat alles heel gedetailleerd uitgelegd, en wij hebben dus absoluut geen ruimte gelaten voor dit soort actie`s
Wat noem je geen ruimte laten?

Ik ga er van uit dat dingen als planning en materiaal reserveringen via een centraal informatiesysteem gaan? In welk geval je mensen op de afdeling planning bijvoorbeeld geen rechten geeft op het maken van een nieuwe order (wat deze persoon blijkbaar heeft gedaan).

Als je er alleen maar van uit gaat dat mensen doen wat in hun taakomschrijving staat, laat je juist erg veel ruimte over.
pi_61736549
quote:
Op donderdag 18 september 2008 18:14 schreef El_Psycho het volgende:

[..]

Wat noem je geen ruimte laten?

Ik ga er van uit dat dingen als planning en materiaal reserveringen via een centraal informatiesysteem gaan? In welk geval je mensen op de afdeling planning bijvoorbeeld geen rechten geeft op het maken van een nieuwe order (wat deze persoon blijkbaar heeft gedaan).

Als je er alleen maar van uit gaat dat mensen doen wat in hun taakomschrijving staat, laat je juist erg veel ruimte over.
in zowel zijn contract als taakomschrijving word ook heel duidelijk wat niet de bedoeling is.
pi_61736619
quote:
Op donderdag 18 september 2008 18:16 schreef hoipim het volgende:

[..]

in zowel zijn contract als taakomschrijving word ook heel duidelijk wat niet de bedoeling is.
Op mijn werk is het niet de bedoeling dat ik op Fok zit.... Toch post ik hier nu een reactie.

Je kan er niet van uitgaan dat mensen altijd doen wat de bedoeling is, behalve door er voor te zorgen dat het onmogelijk wordt om iets te doen wat niet de bedoeling is.
pi_61743419
t
v
p
peace, nd suck a !@$%
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 18 september 2008 @ 22:20:22 #39
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_61743548
Wat een procedurele hel is dit bedrijf
  donderdag 18 september 2008 @ 22:31:23 #40
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_61743968
quote:
Op donderdag 18 september 2008 18:20 schreef El_Psycho het volgende:

[..]

Op mijn werk is het niet de bedoeling dat ik op Fok zit.... Toch post ik hier nu een reactie.

Je kan er niet van uitgaan dat mensen altijd doen wat de bedoeling is, behalve door er voor te zorgen dat het onmogelijk wordt om iets te doen wat niet de bedoeling is.
Precies. Dat krijg je als je mensen in dienst neemt in plaats van robots. Die zijn soms eigenwijs. En ze houden zich soms niet aan protocollen, zeker niet als die zo omslachtig lijken te zijn als het protocol dat door TS omschreven wordt.

Dagelijks gaan er op elke welkvloer dingetjes niet helemaal volgens protocol. En natuurlijk moet je daar zo'n medewerker op aanspreken. De manier waarop je dit doet en of je zo'n reprimande ook in het personeelsdossier opneemt, ligt aan wat voor soort baas je wil zijn.
pi_61745199
quote:
Op donderdag 18 september 2008 18:14 schreef El_Psycho het volgende:

[..]

Wat noem je geen ruimte laten?

Ik ga er van uit dat dingen als planning en materiaal reserveringen via een centraal informatiesysteem gaan? In welk geval je mensen op de afdeling planning bijvoorbeeld geen rechten geeft op het maken van een nieuwe order (wat deze persoon blijkbaar heeft gedaan).

Als je er alleen maar van uit gaat dat mensen doen wat in hun taakomschrijving staat, laat je juist erg veel ruimte over.
Dat inderdaad. Waarom is het mogelijk dat de afdeling planning een afspraak kan plannen terwijl dat niet mag? (typische naam dan: afdeling planning) Zorgen dat je op de hoogte bent van alle mogelijke risico's binnen je bedrijf en die zoveel mogelijk afdekken.

moet eerlijk zeggen dat ik me afvraag of TS niet de medewerker in kwestie is, ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat een directeur die hier zo'n vraag stelt nogal vreemd is
  donderdag 18 september 2008 @ 23:02:24 #42
187763 SpaReine
Spa zuivert je lichaam!
pi_61745249
quote:
Op donderdag 18 september 2008 17:59 schreef hoipim het volgende:

[..]

oke, en wat betreft de kosten, de afdeling werkplaats is normaal om 18:00 uur klaar, doordat er opeens 59 bestellingen opdoken, hebben ze overgewerkt tot 04:00 uur(ik heb zelf ook meegeholpen uiteraard) leuk en aardig maar deze mensen zullen eens dezer dagen ook hun overwerkloon willen zien.

Kan ik de extra kosten verhalen op de dader?(11 man hebben dus bijna 10 uur langer gewerkt en willen hun loon zien)
Ehm, ik ben scholier en weet niet zoveel over dit soort zaken, maar dit verhalen op je werknemer is een beetje raar. Ja ze hebben overgewerkt. Maar je hebt dan in die 10 uur ook 59(!) extra bestellingen kunnen verwerken. Wat ook weer voordelig is voor jou. Ik weet niet of je mensen die overwerken meer moet betalen (150% van normale loon??), maar anders kun je een of andere regeling treffen dat hij de overwerkloon minus denormaleuurloon gedeeltelijk ofzo moet terugbetalen, kan ook in vorm van cadeau's etc. Gewoon dat hij weet dat ie het de volgende keer niet meer moet flikken. En misschien ook een waarschuwing.
.......
  vrijdag 19 september 2008 @ 00:29:48 #43
208846 FB14
Lijpe shit ouwe!
pi_61747584
Ik heb een ernstig vermoeden dat TS niet capabel genoeg is voor zijn functie.
Een troll is een troll is nooit zomaar een troll
  vrijdag 19 september 2008 @ 03:18:45 #44
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_61749052
Kun je niet in de centrale (laten) instellen dat externe telefoontjes naar de afdelingsnummers direct worden doorgeschakeld naar het centrale nummer? Is het probleem voor de toekomst direct ondervangen.

Het is onredelijk om de overwerktijd te verhalen op de medewerker in kwestie. Het is denk het handigst als je de overwerkers tijd voor tijd geeft, in een rustige periode.

[ Bericht 23% gewijzigd door Andromache op 19-09-2008 03:46:20 ]
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_61749899
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 03:18 schreef Andromache het volgende:

Het is onredelijk om de overwerktijd te verhalen op de medewerker in kwestie. Het is denk het handigst als je de overwerkers tijd voor tijd geeft, in een rustige periode.
Ow dus het personeel heeft wat jou betrefd geen keuze meer om voor extra geld of tijd voor tijd te gaan.

Sommige mensen die hier rondhangen wil ik betitelen als machtsgeile dictatoren in spe, die echt niets van een bedrijf leiden snappen. Of misschien wel , maar zich dan weer zullen verbazen over het hoge verloop onder de werknemers.
pi_61750269
1/ misschien ziet de medewerker het nut van de procedure niet in - leg de gevolgen opnieuw uit
2/ misschien is er iets mis met je gewone procedure, waarom zou men anders de behoefte voelen om een ander nummer door te geven?
Persoonlijk zou ik als klant niet blij zijn met je prrocedure, want er zijn nu 2 gesprekken nodig om iets af te handelen: zelf bellen als klant, en aan half uur later teruggebeld worden. Uitermate vervelend. Je moet 2 keer tijd maken, je spullen over dit dossier bijeenzoeken. Veel handiger om alles in 1 keer af te handelen. Bovendien bel ik liever zelf naar een bedrijfg dan teruggebeld te worden, zo heb ik zelf onder controle wanneer ik onderbroken word in mijn ander wwerk.
pi_61750328
quote:
Op donderdag 18 september 2008 17:18 schreef hoipim het volgende:
Hallo,

AL jaren heb ik een groot bedrijf met verschillende afdelingen,
Ik vraag me serieus af waarom je dit soort zaken dan op FOK! komt vragen?
  vrijdag 19 september 2008 @ 08:57:29 #48
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61750403
Ik vind het best een zware overtreding eigenlijk. Helaas is dit (volgens mij) niet voldoende voor ontslag op staande voet, maar mijn handen zouden jeuken.
Ik zou hem goed laten monitoren komende maanden en sowieso het 'vergrijp' documenteren als officiele waarschuwing en deze aangetekend naar zijn huisadres versturen. Kopie ervan in personeelsdossier.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 19 september 2008 @ 09:02:46 #49
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_61750503
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 08:52 schreef Errrwin het volgende:

[..]

Ik vraag me serieus af waarom je dit soort zaken dan op FOK! komt vragen?
Anders ik wel...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  vrijdag 19 september 2008 @ 09:05:21 #50
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61750554
Want Fok! is voor losers?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')