quote:Op donderdag 18 september 2008 17:21 schreef Argento het volgende:
officiele reprimande, opgetekend in zijn personeelsdossier. Meer niet.
Maar wat wil jij nou hiermee?quote:Op donderdag 18 september 2008 17:28 schreef hoipim het volgende:
Mijn probleem is, de afdeling communicatie verzameld alle gegevens en informatie van de afdeling en verspreid deze aan de afdeling die deze gegevens nodig hebben, zo zorgen ze er ook voor dat de planning bij de werkplaats komt en bij de inkoop.
de afdeling communicatie heeft alleen de planning verspreid die bevestigd is door de afdeling planning, de illegaal gemaakt afspraken door de medewerker van de afdeling planning zijn niet ingevoerd door de afdeling communicatie(logisch ze wisten van niks) waardoor deze afspraken ook niet bij de werkplaats en de inkoop terecht zijn gekomen.
Daardoor stond alleen de spullen klaar voor de bevestigde afspraken en niet voor de illegale afspraken, maar de klant weet er niks van en belt boos naar mij dat er niemand komt, logisch want de afdeling planning heeft de afspraken illegaal gemaakt en niks doorgegeven.
en als de klanten niet tevreden zijn, dan is het oorlog tussen mij en de verantwoordelijke medewerker.alles voor de klant, klant is nummer een.
Is dat zo erg dan?quote:Op donderdag 18 september 2008 17:18 schreef hoipim het volgende:
na nader onderzoekt blijkt dat een medewerker van de afdeling planning het telefoonnummer van deze afdeling(wat eigenlijk alleen intern word gebruikt) aan familie heeft gegeven, en tegen hun heeft gezegd bel mij maar ik plan jullie wel, dan hoef de afdeling communicatie niet te bellen en dat gaat sneller.
zoals ik al zeg, andere afdelingen krijgen dit dan niet door, waardoor zij niet hun taken kunnen uitvoeren(wat betreft die opdracht), waardoor de benodigde spullen en mensen niet op de juiste plek aanwezig zijn en waardoor wij niet kunnen leveren aan klanten(alleen de klanten die een afspraak hebben via de korte weg)quote:Op donderdag 18 september 2008 17:32 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Is dat zo erg dan?
Oftewel, heb je hier echt last van?
veel meer kun je ook niet.quote:Op donderdag 18 september 2008 17:21 schreef Argento het volgende:
officiele reprimande, opgetekend in zijn personeelsdossier. Meer niet.
59 afspraken, waardoor wij aan 59 klanten niet hebben kunnen leveren op de gemaakte afspraak, waardoor klanten boos werden, wij weer een nieuwe afspraak moesten maken(en dat gaat niet lekker met een boze klant).quote:Op donderdag 18 september 2008 17:35 schreef teamlead het volgende:
[..]
veel meer kun je ook niet.![]()
Over hoeveel "illegale" afspraken gaat het heir? Ja, het is een overtreding, maar blijf het wel ff in verhouding zien...
quote:Op donderdag 18 september 2008 17:18 schreef hoipim het volgende:
na nader onderzoekt blijkt dat een medewerker van de afdeling planning het telefoonnummer van deze afdeling(wat eigenlijk alleen intern word gebruikt) aan familie heeft gegeven, en tegen hun heeft gezegd bel mij maar ik plan jullie wel, dan hoef de afdeling communicatie niet te bellen en dat gaat sneller.
Ik snap het niet meerquote:Op donderdag 18 september 2008 17:39 schreef hoipim het volgende:
[..]
59 afspraken, waardoor wij aan 59 klanten niet hebben kunnen leveren op de gemaakte afspraak, waardoor klanten boos werden, wij weer een nieuwe afspraak moesten maken(en dat gaat niet lekker met een boze klant).
Daarnaast hebben de overige afdelingen hals over kop 59 opdrachten moeten verwerken, terwijl ze daar normaal een aantal dagen voor hebben, de mensen van de werkplaats/montage hebben flink moeten overwerken om de opnieuw gemaakte afspraak wel na te komen.
ja hij heeft het nummer verspreid aan familie en vervolgens komen er vrienden van de familie en die zeggen van we willen ook zo ding laten maken, en dan zeg de familie doe het bij dit bedrijf, hier is het nummer en zo verspreid het zich.quote:Op donderdag 18 september 2008 17:42 schreef teamlead het volgende:
[..]
[..]
Ik snap het niet meer
Maar goed: ja, een hele zware tik op de vingers is zeker gepast, maar daar lijk je niet tevreden mee. Wat wil jij er mee?
bij dit bedrijf kan je een product kopen dat je bestelt door te bellen met één centrale afdeling. die plant dit product in bij de ene afdeling, en geeft het door aan de andere afdeling zodat die het klaar kan makenquote:Op donderdag 18 september 2008 17:42 schreef teamlead het volgende:
[..]
[..]
Ik snap het niet meer
Maar goed: ja, een hele zware tik op de vingers is zeker gepast, maar daar lijk je niet tevreden mee. Wat wil jij er mee?
Straks is TS haar baantje kwijt.quote:Op donderdag 18 september 2008 17:32 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Is dat zo erg dan?
Oftewel, heb je hier echt last van?
hij heeft er weldegelijk weet van dat alle planningen worden gemeld aan de afdeling communicatie zodat die ze verder kan verspreiden naar inderdaad de montage en de inkoop.quote:Op donderdag 18 september 2008 17:46 schreef swarmahoer het volgende:
[..]
bij dit bedrijf kan je een product kopen dat je bestelt door te bellen met één centrale afdeling. die plant dit product in bij de ene afdeling, en geeft het door aan de andere afdeling zodat die het klaar kan maken
er is een slimme man geweest van de planning afdeling die zijn vrienden sneller wilde laten behandelen door het gelijk in te plannen, alleen wist hij waarschijnlijk niet dat er naast de planning ook een bericht naar de montage toe moest
gevolg: klanten die wel op de planning stonden door deze slimme meneer konden hun spullen niet ophalen omdat de montage van niks wist
klopt t zo ts?
uiteraard geven wij alleen het centrale nummer, echter zijn er medewerkers die kennelijk de behoefte voelen om het nummer van de afdeling te geven aan vrienden/familie, en daarnaast hebben de afdelingen een telefoon nodig om bijvoorbeeld met de levranciers en zo te bellen.quote:Op donderdag 18 september 2008 17:48 schreef Basp1 het volgende:
Volgens mij is je organisatie nog steeds een hel.
Waarom zou een buitenstaander doorverbonden moeten worden naar communicatie afdeling als je het goed inricht gaan alle inkomende telefoontjes alleen maar naar de communicatie afdeling.
Als een planning niet eens zelfstandig een opdracht kan aanemen en de gevolgen voor het hele proces niet kunnen doorzien.
Oplossing is in ieder geval alle nummers zo maken dat het alleen maar intern te bellen is en niet extern.
Op kantoor kan ik bellen met mijn toestel, maar niet rechtstreeks gebeld worden, verdiep je eens in je telefooncentrale dan.quote:Op donderdag 18 september 2008 17:51 schreef hoipim het volgende:
[..]
uiteraard geven wij alleen het centrale nummer, echter zijn er medewerkers die kennelijk de behoefte voelen om het nummer van de afdeling te geven aan vrienden/familie, en daarnaast hebben de afdelingen een telefoon nodig om bijvoorbeeld met de levranciers en zo te bellen.
oke, en wat betreft de kosten, de afdeling werkplaats is normaal om 18:00 uur klaar, doordat er opeens 59 bestellingen opdoken, hebben ze overgewerkt tot 04:00 uur(ik heb zelf ook meegeholpen uiteraard) leuk en aardig maar deze mensen zullen eens dezer dagen ook hun overwerkloon willen zien.quote:Op donderdag 18 september 2008 17:53 schreef karr-1 het volgende:
Officiele waarschuwing, ook schriftelijk en die in zijn dossier stoppen. Meer kun je niet doen lijkt mij.
Ik denk het niet dat valt gewoon onder ondernemers risico.quote:Op donderdag 18 september 2008 17:59 schreef hoipim het volgende:
oke, en wat betreft de kosten, de afdeling werkplaats is normaal om 18:00 uur klaar, doordat er opeens 59 bestellingen opdoken, hebben ze overgewerkt tot 04:00 uur(ik heb zelf ook meegeholpen uiteraard) leuk en aardig maar deze mensen zullen eens dezer dagen ook hun overwerkloon willen zien.
Kan ik de extra kosten verhalen op de dader?(11 man hebben dus bijna 10 uur langer gewerkt en willen hun loon zien)
de dader is van de afdeling planning en heeft logisch de procedure niet gevolgd(want hij deed iets wat niet mocht) anders was het niet mis gegaan, als alle opdrachten centraal binnenkomen is er geen enkel probleem in de schakeling, het probleem ontstaat doordat een deel van de schakeling niet doet wat ze moeten doen.quote:Op donderdag 18 september 2008 17:56 schreef boarn het volgende:
Tevens geeft dit "probleem" aan dat er iets binnen je organisatie niet helemaal lekker loopt. Schijnbaar kunnen er toch afspraken worden gemaakt zonder dat er spullen besteld zijn. Dit geeft een gat in je organisatie weer, waar jij nu actief mee bezig kan om te zorgen dat dit niet meer in de toekomst voor kan komen. De afdeling planning heeft ook niet de procedures gevolgd.......Doe hier dus je voordeel mee..
Dus......zijn je procedure's niet duidelijk. Want als het wel duidelijk was geweest, dan was het niet gebeurt.....Je kan moeilijk je werknemer kwalijk nemen dat jij geen duidelijke procedure's opzet.quote:Op donderdag 18 september 2008 18:01 schreef hoipim het volgende:
[..]
de dader is van de afdeling planning en heeft logisch de procedure niet gevolgd anders was het niet mis gegaan, als alle opdrachten centraal binnenkomen is er geen enkel probleem in de schakeling, het probleem ontstaat doordat een deel van de schakeling niet doet wat ze moeten doen.
in zijn omschrijving en zijn aanvullende functie omschrijving staat alles heel gedetailleerd uitgelegd, en wij hebben dus absoluut geen ruimte gelaten voor dit soort actie`squote:Op donderdag 18 september 2008 18:03 schreef boarn het volgende:
Je kan nu wel heel zielig zitten doen omdat je vind dat deze medewerker hier voor moet boeten. Maar het feit dat het gebeurde is omdat het KON. Als je er nu voor zorgt dat het niet meer kan voorkomen in de toekomst, dan is toch het hele probleem opgelost. Oorzaak / Gevolg enzo.......
Volgens mij kan je de schade niet op hem verhalen, ondernemersrisico enzo. En dan nog, dan is het probleem nog niet opgelost, want de eerste de beste andere josti die denkt, hej, het kan dus ook binnendoor laat ik dat ook eens proberen...
correct me if i'm wrong.. maar jij hebt toch ook de omzet opgestreken over die 59 klanten? Jij bent als werkgever verantwoordelijk voor de loonbetaling lijkt mequote:Op donderdag 18 september 2008 17:59 schreef hoipim het volgende:
[..]
oke, en wat betreft de kosten, de afdeling werkplaats is normaal om 18:00 uur klaar, doordat er opeens 59 bestellingen opdoken, hebben ze overgewerkt tot 04:00 uur(ik heb zelf ook meegeholpen uiteraard) leuk en aardig maar deze mensen zullen eens dezer dagen ook hun overwerkloon willen zien.
Kan ik de extra kosten verhalen op de dader?(11 man hebben dus bijna 10 uur langer gewerkt en willen hun loon zien)
de procedure`s zijn wel duidelijk, de dader geeft zelf aan dat hij bewust de procedure niet heeft gevolgd en dat hij wist van het feit dat het niet mocht en dat het niet volgens de procedure is.quote:Op donderdag 18 september 2008 18:05 schreef boarn het volgende:
[..]
Dus......zijn je procedure's niet duidelijk. Want als het wel duidelijk was geweest, dan was het niet gebeurt.....Je kan moeilijk je werknemer kwalijk nemen dat jij geen duidelijke procedure's opzet.
mwaoh.. uit het verhaal van TS blijkt wel dat de procedure duidelijk was. Dat de procedure door een individu te verneuken valt, doet niets af aan de duidelijkheidquote:Op donderdag 18 september 2008 18:05 schreef boarn het volgende:
[..]
Dus......zijn je procedure's niet duidelijk. Want als het wel duidelijk was geweest, dan was het niet gebeurt.....Je kan moeilijk je werknemer kwalijk nemen dat jij geen duidelijke procedure's opzet.
Wat noem je geen ruimte laten?quote:Op donderdag 18 september 2008 18:06 schreef hoipim het volgende:
[..]
in zijn omschrijving en zijn aanvullende functie omschrijving staat alles heel gedetailleerd uitgelegd, en wij hebben dus absoluut geen ruimte gelaten voor dit soort actie`s
in zowel zijn contract als taakomschrijving word ook heel duidelijk wat niet de bedoeling is.quote:Op donderdag 18 september 2008 18:14 schreef El_Psycho het volgende:
[..]
Wat noem je geen ruimte laten?
Ik ga er van uit dat dingen als planning en materiaal reserveringen via een centraal informatiesysteem gaan? In welk geval je mensen op de afdeling planning bijvoorbeeld geen rechten geeft op het maken van een nieuwe order (wat deze persoon blijkbaar heeft gedaan).
Als je er alleen maar van uit gaat dat mensen doen wat in hun taakomschrijving staat, laat je juist erg veel ruimte over.
Op mijn werk is het niet de bedoeling dat ik op Fok zit.... Toch post ik hier nu een reactie.quote:Op donderdag 18 september 2008 18:16 schreef hoipim het volgende:
[..]
in zowel zijn contract als taakomschrijving word ook heel duidelijk wat niet de bedoeling is.
Precies. Dat krijg je als je mensen in dienst neemt in plaats van robots. Die zijn soms eigenwijs. En ze houden zich soms niet aan protocollen, zeker niet als die zo omslachtig lijken te zijn als het protocol dat door TS omschreven wordt.quote:Op donderdag 18 september 2008 18:20 schreef El_Psycho het volgende:
[..]
Op mijn werk is het niet de bedoeling dat ik op Fok zit.... Toch post ik hier nu een reactie.
Je kan er niet van uitgaan dat mensen altijd doen wat de bedoeling is, behalve door er voor te zorgen dat het onmogelijk wordt om iets te doen wat niet de bedoeling is.
Dat inderdaad. Waarom is het mogelijk dat de afdeling planning een afspraak kan plannen terwijl dat niet mag? (typische naam dan: afdeling planning) Zorgen dat je op de hoogte bent van alle mogelijke risico's binnen je bedrijf en die zoveel mogelijk afdekken.quote:Op donderdag 18 september 2008 18:14 schreef El_Psycho het volgende:
[..]
Wat noem je geen ruimte laten?
Ik ga er van uit dat dingen als planning en materiaal reserveringen via een centraal informatiesysteem gaan? In welk geval je mensen op de afdeling planning bijvoorbeeld geen rechten geeft op het maken van een nieuwe order (wat deze persoon blijkbaar heeft gedaan).
Als je er alleen maar van uit gaat dat mensen doen wat in hun taakomschrijving staat, laat je juist erg veel ruimte over.
Ehm, ik ben scholier en weet niet zoveel over dit soort zaken, maar dit verhalen op je werknemer is een beetje raar. Ja ze hebben overgewerkt. Maar je hebt dan in die 10 uur ook 59(!) extra bestellingen kunnen verwerken. Wat ook weer voordelig is voor jou. Ik weet niet of je mensen die overwerken meer moet betalen (150% van normale loon??), maar anders kun je een of andere regeling treffen dat hij de overwerkloon minus denormaleuurloon gedeeltelijk ofzo moet terugbetalen, kan ook in vorm van cadeau's etc. Gewoon dat hij weet dat ie het de volgende keer niet meer moet flikken. En misschien ook een waarschuwing.quote:Op donderdag 18 september 2008 17:59 schreef hoipim het volgende:
[..]
oke, en wat betreft de kosten, de afdeling werkplaats is normaal om 18:00 uur klaar, doordat er opeens 59 bestellingen opdoken, hebben ze overgewerkt tot 04:00 uur(ik heb zelf ook meegeholpen uiteraard) leuk en aardig maar deze mensen zullen eens dezer dagen ook hun overwerkloon willen zien.
Kan ik de extra kosten verhalen op de dader?(11 man hebben dus bijna 10 uur langer gewerkt en willen hun loon zien)
Ow dus het personeel heeft wat jou betrefd geen keuze meer om voor extra geld of tijd voor tijd te gaan.quote:Op vrijdag 19 september 2008 03:18 schreef Andromache het volgende:
Het is onredelijk om de overwerktijd te verhalen op de medewerker in kwestie. Het is denk het handigst als je de overwerkers tijd voor tijd geeft, in een rustige periode.
Ik vraag me serieus af waarom je dit soort zaken dan op FOK! komt vragen?quote:Op donderdag 18 september 2008 17:18 schreef hoipim het volgende:
Hallo,
AL jaren heb ik een groot bedrijf met verschillende afdelingen,
Anders ik wel...quote:Op vrijdag 19 september 2008 08:52 schreef Errrwin het volgende:
[..]
Ik vraag me serieus af waarom je dit soort zaken dan op FOK! komt vragen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |