abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 26 september 2008 @ 21:08:27 #81
228922 BreathMe
Adem in, Adem uit.
pi_61940717
het is een beetje rustig hier.

pi_61945636

Harold en Kumar ! daar zijn ze weer, Nadat ik meenigmaal dronken en of wel stoned heb genoten van deel 1.
Was het nu tijd voor deel twee nuchter wel te verstaan. En ik moet zeggen dat het allemaal nog al tegen viel.
Ik heb de film zelfs maar met moeite uitgekeken . Wat in deel een zo sterk was dat de heren echt een doel hadden dat was gewoon zo snel mogelijk white castle bereiken. Het doel in dit deel is toch om zoveel mogelijk uit de klauwen te blijven van een grappig bedoelde maar totaal niet zo overkomende medewerken van de FBI.
Wat ik wel goed vind is dat de makers heel goed laten zien wat ze van het anti terrosischme systeem in Amerika vinden, Dit is heel subtiel gedaan, Maar verder moet bij de volgende Harold en Kumar er weer duidelijk een doel zijn. Misschien dat ik de film beter vond als ze net zo als origineel het plan was ze zich meer zouden focusen over het bereiken van Amsterdam.
Mijn Snape wat doe je !
Niet zo dol op Amerika uit de kluiten gewassen kolonie vol randebielen.
Asperger and proud !
pi_61945912
Righteous Kill

Met Al Paccino Over een Politie-duo waarvan 1 middels een video-diary biecht dat hij bad-guys vermoord. 50 cent speelt ook een rol.

Matige film. Itt. tot andere films wel ok.
6.5
Hoeren TNT.. Graaierige overheid..
Ik heb nergens zoveel last van Marokkanen als in het nieuws :
  zaterdag 27 september 2008 @ 01:51:24 #84
16701 scanman01
Today's a good day
pi_61946262

The accidental husband (2008)
Het was weer eens tijd voor een romantic comedy. In de hoofdrollen Uma Thurman, Colin Firth en Jeffrey Dean Morgan. Regie is van Griffin Dunne, die ik vooral ken als acteur in films als 'An american werewolf in london' en 'After hours'.
De film is voorspelbaar van begin tot einde, maar toch nog wel redelijk de moeite waard. Uma speelt Emma, een soort liefdesdokter, die in haar radioprogramma adviezen geeft aan luisteraars. Op een dag geeft ze de aanstaande bruid van Patrick (Dean Morgan) het advies dat ze misschien toch maar niet moet trouwen. Zij volgt het advies op en Patricks wereld stort in elkaar. Vervolgens neemt hij wraak door de wiz-kid van de buurt de computer van de burgerlijke stand te laten hacken en haar ongetrouwde status te veranderen in 'getrouwd'..... met Patrick. Aangezien Emma zelf wil trouwen met Richard (Colin Firth), moet ze even dat foutje rechtzetten en de vergissing met Patrick laten annuleren. Daarvoor moet ze hem wel even opzoeken, om ook zijn handtekening te krijgen. Wat er dan gebeurt laat zich raden, maar toch is het allemaal wel redelijk vermakelijk. Geen topper, maar een aardig tussendoortje.

[ Bericht 0% gewijzigd door scanman01 op 27-09-2008 10:51:17 ]
My soul is painted like the wings of butterflies
  Redactie Games zaterdag 27 september 2008 @ 02:30:13 #85
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_61946480
Vorige week gezien:

Red Cliff (Chi Bi) (2008)

Website: Trailer
Regie: John Woo
Land: China
Genre: Actie / Avontuur / Oorlog / Drama
Tijdsduur: 150 minuten
Acteurs: Tony Leung Chiu Wai, Takeshi Kaneshiro en Wei Zhao

In het begin van de derde eeuw (208 A.D.) waarin China grote chaos en verdeeldheid heerst tussen verschillende machthebbers en familie, is er één militaire leider Cao Cao, die deze kans grijpt om de macht voor zich zelf te grijpen door de keizer op een slinkse manier te overtuigen dat hij eenheid van het land zal brengen. Nadat Cao Cao het noordelijk deel van China veroverd heeft, zet hij zijn zinnen Liu Bei, heerser van het Zuid-Westelijk deel van het land.

Liu Bei moet noodgedwongen met zijn inwoners vluchten, nadat Cao Cao met grote overmacht zijn land binnen dringt en alles met de grond gelijk maakt..

Echter Liu Bei, is nog niet van plan om de strijd op te geven. Samen met zijn militaire strategist Zhu-ge Liang, vraagt hij hulp bij zijn Zuidelijke buur, leider van het land van Wu, Sun Quan. Ondanks dat ze nu twee legers hebben, zijn ze nog steeds in de minderheid en lijken ze kansloos. Echter lijkt Zhu-ge Liang een plan te hebben gevonden om Cao Cao te kunnen afstoppen..

De film is gebaseerd op een verhaal, ook wel genoemd de "The Romance of Three Kingdoms".

Ik heb het verhaal niet gelezen, heb alleen wat info uit eerdere films die gebaseerd waren op hetzelfde boek. Dus zou eerlijk gezegd niet echt weten wat er wel en niet van klopt..

Maar wat de inhoud van de film betreft:
Mooi episch verfilmde veldslagen, choreografie van de actiesscenes, dit alles is heel erg goed in elkaar gezet gezien het aantal figuranten die ze gebruikt hebben (stuk of 800.000 ergens gelezen)
Er is een bepaalde gedeelte in de film waarin de Turtoise-formatie uitgevoerd werd. Eerst moest ik lachen om de wat stomme naam, maar later in het veld zag het er bijna poëtisch mooi uit.. Iets wat ik eigenlijk alleen maar tijdens de opening van de laatste Olympische spelen in China heb gezien.

Het verhaal mocht echter voor mij wel iets minder dromerig en poëtisch, er zat bijvoorbeeld een scene in met een paard dat aan het bevallen was, waarvan ik dacht, dusch wat is de verdere toevoeging hiervan
Ook de verheerlijking van verschillende helden in de film stoorde me een beetje, ze leken allemaal een beetje onoverwinnelijk, maar uiteindelijk zullen er toch een aantal moeten sterven om het tot een einde te brengen dacht ik zo.. ondanks dat zat het verhaal verder wel goed in elkaar..

De mokerslag kwam aan het einde van de film, een cliffhanger met de hele onaangename boodschap: To be Continued...

Uiteindelijk blijkt de film dus twee-delig te zijn. Eerste gedeelte duurde al meer dan 2 uur, 2e gedeelte gaat waarschijnlijk dezelfde kant op..

Samengevat, indrukwekkend, groots en mooi. Je ziet duidelijk dat er in deze film veel geld en energie gepompt is. Ik moet eerlijk zeggen, ik vind het jammer dat het nu blijft hangen bij To Be Continued.. maar ik zou deze film toch nog wel in z'n geheel in de bioscoop willen zien. Hij is groots en spectaculair opgezet en de uitvoering is er ook naar. John Woo, maakt het als regisseur toch weer waar , z'n trademark (witte duiven) kwamen er ook weer overduidelijk erin voor. Alleen nu nog even wachten op het 2e deel van de film

7,8/10
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  zaterdag 27 september 2008 @ 10:08:59 #86
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_61948206
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 11:53 schreef Gorro het volgende:
(#150) The Crowd (King Vidor, 1928)
[ afbeelding ]
Prima film van King Vidor over een normaal gezin wat probeert te overleven in New York. We krijgen een korte introductie van John Simms. Wat beelden van zijn geboorte, jeugd en ouders. Dan komen we aan in New York, waar hij een grote meneer probeert te worden. De openingsmontage van New York is erg indrukwekkend en doet denken aan Berlin: Die Sinfonie der Großstadt een jaar eerder. Dan volgt de lastige weg naar te top, onder druk van zijn vrouw een haar familie. Mooi om te zien dat veel thema's van toen nog steeds actueel zijn. Zo wordt de materialistische instelling bijvoorbeeld meteen afgestraft. ****
Waar/hoe heb je die kunnen zien?

De afgelopen weken in de bioscoop gezien:

the Edge of Love Dit moet wel het meest waardeloze excuus voor twee uur Keira Knightley zijn. Ik denk dat ze tot haar dood ieder jaar minstens 1 man de 2e wereld oorlog zal insturen. Absoluut dieptepunt is de cross-cutting van de amputatie van een arm naar de bevalling van een kind. Ik vraag me af of dit aan mij ligt, of dat het gewoon zo is. Maar komen er nu echt geen fatsoenlijke films meer uit Engeland? Alles wat ik lijk te zien is of een suffe misdaadkomedie met 'grappige' accentjes, of een boekverfilming voor preutse maar tegelijkertijd ondeugende vrouwen van boven de vijfitig.

Bottle Shock Vervelende formule film die werkelijk niets toevoegd aan wat we al kennen. Ze kunnen volgend jaar dezelfde film maken over kandijkoek, boter of weet ik veel wat. Gelukkig is het pas op het eind echt ergerniswekkend. De film duurt ook veel te lang, en is op geen enkel moment grappig.

De verfilming van All God's Children Can Dance. Een kort verhaal de schijnbaar bijzonder trendy schrijver Murakami. Die was niet onaardig. Lekker dromerig. Dialoog was nogal onwerkelijk, achtergrondgeluiden leken volledig te ontbreken en het was leuk in beeld gebracht. Ik ben wel benieuwd hoe groot de pik van Kengo nu werkelijk was.

Ook nog gezien: Trois Coileurs: Blue en die was ook niet echt slecht. Niet echt subtiel. Vreselijke muziek ook, wat een bombast. Breaking the Waves lieten ze ook nog zien. Maar daar kon ik niet echt inkomen. De hoofdstukaankondigingen (bij gebrek aan een beter woord) waren best leuk. Nazarin was dinsdag, en dat was een goede film. Toch geef ik de voorkeur aan het meer surrealistische werk van Bunuel. Ze hadden ook nog een Dardenne retrospectief, daar heb ik Rosetta gezien, en die was nogal overdonderend. Alles aan deze film was boos. Maar wel goed. La Promesse was ook de moeite waard, maar wel wat minder uitgesproken dan Rosetta...Det Sjunde Inseglet lieten ze ook nog zien. Maar die had ik al eens eerder gezien. Leuke film, ik snap niet waarom ik vaak mensen zie schrijven dat deze film zo zwaar is? Net als veel ander werk van Bergman uit de jaren vijftig vind ik deze film ondanks het zware onderwerp erg geestig en licht. Maar goed, het zevende zegel zal nooit een Bergman favoriet van mij worden. Ik geef de voorkeur aan zijn werk uit de jaren zestig. Burn After Reading aardige B-Coen. Offret was erg goed. the Life Before her Eyes was de meest pretentieuze draak van de afgelopen tijd. Versailles was een soort namaak Dardenne. Alleen leek deze film wel dood. Geen zak aan, en de film teert op het snoetje van het kinderacteurtje. Fanny och Alexander lieten ze ook nog zien, de drie uur durende versie dan. En daar heb ik ook wel van genoten, al zie ik liever die lange.

Op DVD...

Two-Lane Blacktop En die was best aardig. Ik miste alleen een beetje de 'klik', om er maar eens een woord aan te hangen. If... Was bijzonder goed. Mijn hart ging hier letterlijk sneller van kloppen.. Will Success Spoil Rock Hunter? was ook ontzettend leuk. Jane is een heerlijke wannabe Monroe, de satire is scherp en alles is lekker cartoonesque weergegeven. Is er dan nog iets anders? Ik weet het niet.

[ Bericht 27% gewijzigd door RuneRose op 27-09-2008 10:18:55 ]
pi_61952204
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 21:08 schreef BreathMe het volgende:
het is een beetje rustig hier.

Vooruit dan:

Click(2006)
Niet echt het film dat ik zou uitlenen, ik heb dan ook gewoon meegekeken omdat iemand anders hem wou zien. Komedie met Adam Sandler dus, waarin het hoofdpersonage een afstandsbediening krijgt waarmee hij de tijd op alle mogelijke manieren naar zijn hand kan zetten. Op het eerste zicht lijkt dit erg leuk, maar uiteindelijk komt hij toch in de problemen, en begint het hem te dagen dat zijn gedrag al minpunten vertoonde voor hij ooit die afstandsbediening kreeg.
Nog best genietbaar, moest af en toe eens lachen.

Voyna i mir I: Andrey Bolkonskiy (1965)
Voyna i mir II: Natasha Rostova (1966)
Oorlog en vrede dus, de versie uit de Sovjetunie van de jaren zestig. Het is te zeggen : de eerste twee van de vier schijven. Ik zit na vier uur dus nog maar halverwege.
Ik wist dat dit zware kost zou worden, dus heb ik me op voorhand en ook tijdens het kijken wat geïnformeerd. Deze film is echt zo'n klassieker die enorm veel gekost heeft en waar ongelooflijk veel mensen aan meegewerkt hebben.
Het verhaal speelt zich af in het begin van de negentiende eeuw, waarin Napoleon heel Europe en dus ook Rusland op z'n kop zet. Wij volgen een aantal redelijke welgestelde Russen, zowel op persoonlijk vlak als aan het front.
Tot hier vond ik het best interessant. Ik wil zeker de tweede helft zien. Wat je wel weer hebt, zoals vaak bij Sovjetfilms, is dat je echt beter moet oplettten, je krijgt het niet altijd zomaar voorgeschoteld (soms vraag ik m dan ook af "wie is dat nou, waarom doet die dat nou?")

Dresden (2006)
Duitse tv-film over het bombardement in 1945 op Dresden. Een dochter van een professor werkt in Dresden als verpleegster met een dokter met wie ze weldra misschien zal trouwen. De situatie wordt ingewikkelder wanneer ze gevoelens krijgt voor een neergeschoten Britse piloot.
Wat deze film siert is dat er zowel Duits als Engels in gesproken wordt, en dat het gedrag van beide kanten genuanceerd wordt (er zijn Duitsers die joden pesten of juist verbergen, er zijn Britten die ook het leed van de Duitsers onder ogen zien,....) Maar na een uur wordt het eigenlijk wel soms onrealistisch.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Toki o kakeru shôjo(2006)
Of "Een sprong in de tijd". Japanse animatiefilm over een meisje Makoto dat na een vreemde gebeurtenis op haar school de mogelijkheid lijkt verworven te hebben om terug te springen in de tijdf. Dit vindt ze aanvankelijk erg leuk om dat het haar dagelijkse leven een stuk leuker maakt, maar uiteindelijk leert ze dat er ook gevolgen aan verbonden zijn, en op sommige momenten wordt het levensgevaarlijk.
Best genietbaar, al is het niet de beste anime die ik gezien heb. Ondanks het futuristische element blijft het voornamelijk een film over een tienermeisje dat leert omgaan met jongens.
  zondag 28 september 2008 @ 20:21:21 #88
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_61979046
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 10:08 schreef RuneRose het volgende:

[..]

Waar/hoe heb je die kunnen zien?
Een TV-rip van Turner Classic Movies gedownload een tijd geleden.
pi_61979182
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 02:30 schreef Mr.Noodle het volgende:
Vorige week gezien:

Red Cliff (Chi Bi) (2008)

7,8/10
Klinkt allemaal wel goed. Ik wil die film asap ook wel eens checken.

Afgelopen donderdag heb ik Mirrors gekeken (zoals meerdere menschen hier) en ik vond het wel een aardige thriller/horror/whatever. Niks bijzonders verder.
pi_61980705
Iron Man (2008)
Wanneer Tony Stark (Robert Downey Jr.) ontvoerd wordt en gedwongen wordt een gevaarlijk wapen te maken maakt hij een pak die hem moet helpen ontsnappen. Vergelijkbaar met Batman Begins, het eerste uur bouwt het verhaal zich op om het tweede uur los te barsten. Een verstandige keuze zodat er toch iets mee te leven valt met het karakter Tony Stark. Prima acteerwerk van de hele cast. De SFX zijn mooi gedaan. Een prima popcorn entertainment film.
pi_61989404
Big Stan
Aardige komedie over een onroerendgoed magnaat die wordt veroordeeld voor fraude. Hij moet
dus de cel in maar zijn advocaat weet te regelen dat dat pas over 6 maanden gaat gebeuren.
Die tijd gebruikt Stan om zich te trainen tot een Bad Ass Kung Fu Fighter door de Master.
Een maal in de gevangenis weet Stan zich al snel tot koning van het gevang te kronen.
Rob Schnieder speelt de hoofdrol in deze komedie en is tevens de regiseur. Ben normaal geen fan van Rob maar ik moet zeggen, deze was best het kijken waard. Ik heb me niet bescheurd van het lachen maar ik heb me zeker vermaakt. Acteer prestaties zijn okay maar niet top notch. Prima film met een potje bier en een bak popcorn maar verwacht geen hoogstandjes.
6,5 / 10

The Scorpion King 2
Matige actiefilm over Mathayus die de dood van zn vader wil wreken. Daarvoor moet die wel eerst
een geschikt wapen vinden want de snodaard die hij terug wil pakken beschikt over duistere
krachten. Een quest naar en door de onderwereld volgt.
Ik vond het wel een vermakelijke film ondanks dat het acteren zeer matig was, de actie
ook veel beter had gekunt en de dialogen erg gemaakt over kwamen. Het was gewoon hersenloos
vermaak in de categorie tieten schieten helicopters (owkee, in dit geval misschien draken ipv
de helicopters). 5,5/10
http://www.scrumzelfstudie.nl voor snelle en goedkope Scrum Master Certificering dmv zelfstudie
  Moderator maandag 29 september 2008 @ 09:18:43 #92
9859 crew  Karina
Woman
pi_61989555
Mirrors
Horror/thriller met Kiefer Sutherland als nachtwaker die geobsedeerd raakt door spiegels in het gebouw waar hij werkt.

Echt heel goed vond ik de film niet, af en toe wel een spannend moment, maar dat was het. Gaandeweg de film begon ik me ook af te vragen of het weer een remake was van een Japanse film, het bleek geen remake van een Japanse, maar van een Koreaanse film te zijn. Ik vermoed dat het origineel beter is.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_61993448
Ghost Dog: The Way of the Samurai (Jim Jarmusch, 1999)
Prima film van Jim Jarmusch, met in de hoofdrol een zeer overtuigende Forest Whitaker. Het vehaal heeft prima uitgangspunten en de combinatie tussen het serieuze deel en de komische scenes is goed gevonden. Verder beschikt de film over een sterke soundtrack (die helaas af en toe wel wat in herhaling valt). Wat de film in mijn ogen helaas niet tot een echte topper maakt is het niet diep genoeg uitwerken van het verhaal en de personages. Zo had ik bijvoorbeeld graag wat meer van de geschiedenis van het Ghost Dog personage gezien, waarom de keuze voor deze levensstijl? Ik had nu het gevoel dat ik naar een deel van het verhaal zat te kijken. Dat kan natuurlijk een bewuste keuze zijn, je hoeft niet alles voor te kauwen, maar hierdoor wordt het wel wat lastiger om je in te leven en blijft het allemaal wat oppervlakkig. Zal zeker nog meer films van Jarmusch gaan kijken. 7.8
pi_61996371
quote:
Op maandag 29 september 2008 12:39 schreef Hulkio het volgende:
Ghost Dog: The Way of the Samurai (Jim Jarmusch, 1999)
Prima film van Jim Jarmusch, met in de hoofdrol een zeer overtuigende Forest Whitaker. Het vehaal heeft prima uitgangspunten en de combinatie tussen het serieuze deel en de komische scenes is goed gevonden. Verder beschikt de film over een sterke soundtrack (die helaas af en toe wel wat in herhaling valt). Wat de film in mijn ogen helaas niet tot een echte topper maakt is het niet diep genoeg uitwerken van het verhaal en de personages. Zo had ik bijvoorbeeld graag wat meer van de geschiedenis van het Ghost Dog personage gezien, waarom de keuze voor deze levensstijl? Ik had nu het gevoel dat ik naar een deel van het verhaal zat te kijken. Dat kan natuurlijk een bewuste keuze zijn, je hoeft niet alles voor te kauwen, maar hierdoor wordt het wel wat lastiger om je in te leven en blijft het allemaal wat oppervlakkig. Zal zeker nog meer films van Jarmusch gaan kijken. 7.8
Klinkt best goed. Die ga ik ook maar 's opzoeken.
Heb van Jarmusch tot nu toe dan de geinige shortsverzameling Coffee and Cigarettes (met hoogtepunt de ontmoeting van Tom Waits en Iggy Pop) en Broken Flowers gezien. Die laatste kon me helaas niet pakken, hij was me net te traag en leek gewoon niet echt lekker op gang te komen.
Als Bill Muray-fan had ik er graag iets moois in gezien, maar waar 'ie in persoonlijk favoriet Lost in Translation schitterde in een trage film, viel het me hier gewoon een beetje tegen..
pi_62002456
Night on Earth is volgens vele de beste film van Jarmusch.

Ik kan daar echter niet over oordelen want heb 'm nog nooit gezien .
pi_62003545

The Darknight !

Eindelijk eindelijk was ik in de mogelijkheid om deze film te zien.
En het is waar alles wat is geschreven over de rol van de Joker is waar.

Heath Ledger was echt geweldig als de joker. De spanning die ook steeds word opgebouwt wanneer hij in beeld is geniaal een woord geniaal. Batman doet ook een aardig zak in het duitje. En Morgan Freeman laat ook zien wat we al jaren weten gewoon dat hij een geniaale acteur is.
Al met al zijn de acteer prestaties geweldig.

Qua verhaal vind ik het alleen wat minder .Het word pas echt boeiend wanneer Joker uit de gevangenis ontsnapt. Het hele Maffia verhaal wat daarvoor aan gaat is niet erg boeiend. Maar het laatste uur van de film maakt alles meer dan goed. En met Two Face als hoofd badguy kijk ik ook al weer uit naar het vervolg

Mijn cijfer 8.7
Mijn Snape wat doe je !
Asperger and proud !
pi_62003686
quote:
Op maandag 29 september 2008 19:08 schreef Canisfire het volgende:
En met Two Face als hoofd badguy kijk ik ook al weer uit naar het vervolg
Dan moet ik je teleurstellen, de acteur van Harvey Dent, Aaron Eckhart, heeft in een interview verteld dat
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_62006523
Eagle Eye
Shia LaBeouf en Michelle Monaghan worden allebei gebeld door een mysterieze vrouw die hun beiden opdrachten laat uitvoeren. Tegelijkertijd worden hun persoonlijke levens omver gegooid door een serie omstandigheden. Ze worden gezocht door de FBI, en moeten zelf uitzoeken hoe ze uit deze situatie komen.

De actie in de film is aardig, paar goede actiescene`s, maar soms lijkt het wel of de camera teveel shaked en je bijna niks meekrijgt. Billy Bob Thornton speelt een aardige rol als FBI agent die de situatie moet onderzoeken, en er zijn ook nog bijrollen voor Rosario Dawson en Michael Chiklis. De spanning word de hele film hoog gehouden maar tegen het einde van de film als alles duidelijk word neemt de geloofwaardigheid erg af. Het had veel beter uitgewerkt kunnen worden, maar ik vond het wel een aardige hap-slik-kijkt-lekker-weg film waarbij het wel er veel wegheeft van andere bekende films.

IMDB: 6.8/10
Mijn cijfer: 7.0/10
  maandag 29 september 2008 @ 21:49:39 #99
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_62008818
Camp Rock

Erg standaard tienerfilm uit de Disneystal met erg standaard liedjes. Cijfer: 4,5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_62009820
In Bruges

De beste zwarte comedy die ik in jaren heb gezien. Bovendien krijgt hij een welverdiend plaatsje bij mijn favoriete films Hilarisch, leuk in elkaar gezet, mooi geacteerd, goede soundtrack en natuurlijk een prachtige stad. Geweldige film, heb me in tijden niet zo goed vermaakt

IMDb score: 8.1/10
Mijn score: 9/10

[ Bericht 4% gewijzigd door Jeeh op 29-09-2008 22:30:37 ]
(phew for a minute there i lost myself i lost myself
pi_62012377
quote:
Op maandag 29 september 2008 22:15 schreef Jeeh het volgende:
In Bruges
[ afbeelding ]

De beste zwarte comedy die ik in jaren heb gezien. Bovendien krijgt hij een welverdiend plaatsje bij mijn favoriete films Hilarisch, leuk in elkaar gezet, mooi geacteerd, goede soundtrack en natuurlijk een prachtige stad. Geweldige film, heb me in tijden niet zo goed vermaakt

IMDb score: 8.1/10
Mijn score: 9/10

Inderdaad een geweldige film. Veel van de grappen spoken nog steeds door m'n kop en op de meest onverwachte moment drijft er weer een scene of quote naar boven en zit ik weer een kwartier te lachen.
Heerlijke acteurs, heerlijke film, geniale humor...

Ray: "One gay beer for my gay friend, one normal beer for me... because I am normal."

Ray: "What exactly am I trying to say? You's a bunch of fuckin' elephants."

Wife: "It's just an inanimate object..."
Harry: "YOU'RE AN INANIMATE FUCKIN' OBJECT!"

Harry: "AN UZI? I'm not from South Central Los Angeles. I didn't come here to shoot twenty black ten year olds in a drive-by. I want a normal gun for a normal person."
pi_62020803
Heb Rise of the Footsoldier weer gezien, vette film, net op dvd gekocht
pi_62020992
okay wie kan me helpen:P
ik zoek de naam van die film waarin 3 gaste een weddenschap verliezen en zo terecht komen op die meide afdeling van die school
en het is niet she's all that
thanxx
  dinsdag 30 september 2008 @ 12:46:59 #104
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_62021115
quote:
Op maandag 29 september 2008 23:22 schreef TJLinden het volgende:

[..]

Inderdaad een geweldige film. Veel van de grappen spoken nog steeds door m'n kop en op de meest onverwachte moment drijft er weer een scene of quote naar boven en zit ik weer een kwartier te lachen.
Heerlijke acteurs, heerlijke film, geniale humor...

Je vergeet de mooiste!:

Ken: We shall strike a balance between culture and fun.
Ray: Somehow I believe, Ken, that the balance shall tip in the favor of culture, like a big fat fucking retarded fucking black girl on a see-saw opposite...a dwarf.
pi_62022677
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 12:46 schreef JelleS het volgende:

[..]

Je vergeet de mooiste!:

Ken: We shall strike a balance between culture and fun.
Ray: Somehow I believe, Ken, that the balance shall tip in the favor of culture, like a big fat fucking retarded fucking black girl on a see-saw opposite...a dwarf.
pi_62024669
Deze maand heb ik 19 films gezien waarvan 18 voor de eerste keer. Dit levert het volgende maandlijstje op.

Top 10:

1. Who's Afraid of Virginia Woolf (Mike Nichols, 1966) 8+
2. The Wind that Shakes the Barley (Ken Loach, 2006) 8
3. Crimes and Misdemeanors (Woody Allen, 1989) 8
4. Rebel without a Cause (Nicholas Ray, 1955) 8
5. The Station Agent (Thomas McCarthy, 2003) 8-
6. Stalag 17 (Billy Wilder, 1953) 7.5
7. The Bourne Supremacy (Paul Greengrass, 2004) 7.5
8. Rushmore (Wes Anderson, 1998) 7+
9. Koyaanisqatsi (Godfrey Reggio, 1983) 7
10. Letter from an Unknown Woman (Max Ophüls, 1948) 7

Flopfilms:
1. Tsukigami (2007) 5

De grootste tegenvaller was The Adventures of Robin Hood, die film valt niet heel serieus te nemen.
What's it going to be then, eh?
pi_62024904
Mijn hippe foreign snob-tip van de maand is Mio Fratello è Figlio Unico.
Graag op anoniem
pi_62036175
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 12:40 schreef Reckstar het volgende:
okay wie kan me helpen:P
ik zoek de naam van die film waarin 3 gaste een weddenschap verliezen en zo terecht komen op die meide afdeling van die school
en het is niet she's all that
thanxx
Sorority boys?
pi_62037746

Dunya en Daisie de film
Na dat ik vroeger heel de serie heb gezien vond ik het nu dan ook tijd voor de film.
Nou nou nou de film zou geweldig zijn volgens de meeste recensies.
Ik moet zeggen dat ik geweldig wel een beetje veel van het goeie vind.
Sterker nog ik vond de serie beter. Het verhaal is niet denderdend en wat ik helemaal jammer vind is het open einde. Zo kom je niet te weten waar Dunya nou gaat wonen en of ze nog moet trouwen. Erg jammer
Toch is het acteerwerk goed met een uiterst grappig Theo Maasen daarom toch een 6.7
Mijn Snape wat doe je !
Asperger and proud !
  dinsdag 30 september 2008 @ 22:51:50 #110
206253 PoepSnoet
a.k.a. ShitFace
pi_62037802
Tropic Thunder, een kleine 7
pi_62038385
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 15:03 schreef Gillingham het volgende:

8. Rushmore (Wes Anderson, 1998) 7+

Heerlijke film is dat. Vorige maand heb ik het grootste deel van Wes Anderson's films afgewerkt en ik ben toch erg dol op z'n stijltje geworden!

Deze maand heb ik zelf 26 filmpjes bekeken waaruit ik dan de volgende top 10 kan samenstellen:

1. Groundhog Day (Harold Ramis, 1993)
2. Match Point (Woody Allen, 2005)
3. Ghost World (Terry Zwigoff, 2001)
4. Ghost Busters (Ivan Reitman, 1984)
5. Marie Antoinette (Sofia Coppola, 2006)
6. Annie Hall (Woody Allen, 1977)
7. Girl With A Pearl Earring (Peter Webber, 2003)
8. A Love Song For Bobby Long (Shainee Gabel, 2004)
9. Tropic Thunder (Ben Stiller, 2008)
10.Ed Wood (Tim Burton, 1994)

Ik heb naast Annie Hall en Match Point van Woody Allen's hand ook nog Manhattan en Everyone Says I Love You bekeken. Vermakelijke films, maar stiekem vind ik zijn recentere films (Cassandra's Dream, Match Point, Scoop) wat leuker wegkijken dan de 'klassiekers'. Maar dan vloek ik waarschijnlijk in een kerk en heb ik een hele hoop diepgang gemist.
Woody Allen zelf is in elke film trouwens weer een heerlijk personage.

Ook voor de inmiddels 3e (of misschien 4e) keer weer Lost in Translation gekeken. Met elke kijkbeurt wordt 'ie beter.
  dinsdag 30 september 2008 @ 23:51:41 #112
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_62039516
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 15:13 schreef Mainport het volgende:
Mijn hippe foreign snob-tip van de maand is Mio Fratello è Figlio Unico.
De mijne Nude on the Moon.

Verder maar 8 films gezien . Ik geraak heus wel uit de filmkijkdip, maar het heeft wat tijd nodig.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  woensdag 1 oktober 2008 @ 01:51:40 #113
16701 scanman01
Today's a good day
pi_62041082

Indiana Jones 4 (2008)
Leuk laatste deel (neem ik aan) van de Indiana Jones serie. Lekkere actiescenes, hoewel sommigen wel erg veel van je fantasie vergen. Het had allemaal wel een tikkeltje realistischer gemogen (en dan heb ik het nog niet eens over de eindscene), maar ondanks dat andermaal weer een leuke Spielberg. Aanrader!
  Redactie Games woensdag 1 oktober 2008 @ 02:27:15 #114
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_62041295
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 01:51 schreef scanman01 het volgende:
[ afbeelding ]

Indiana Jones 4 (2008)
Leuk laatste deel (neem ik aan) van de Indiana Jones serie. Lekkere actiescenes, hoewel sommigen wel erg veel van je fantasie vergen. Het had allemaal wel een tikkeltje realistischer gemogen (en dan heb ik het nog niet eens over de eindscene), maar ondanks dat andermaal weer een leuke Spielberg. Aanrader!
Nah, deze is gewoon de Indiana Jones reeks niet waardig. Ik heb de DVD-Box gekocht, expres ZONDER deel 4..
Zonde, want de laatste film begon imho best goed...
  woensdag 1 oktober 2008 @ 02:32:28 #115
16701 scanman01
Today's a good day
pi_62041318
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 02:27 schreef Mr.Noodle het volgende:

[..]

Nah, deze is gewoon de Indiana Jones reeks niet waardig. Ik heb de DVD-Box gekocht, expres ZONDER deel 4..
Zonde, want de laatste film begon imho best goed...
Tja, dat is dan jouw mening. Hier vonden we het een erg vermakelijke film. Misschien net niet zo goed als de eerste drie, maar nog altijd de moeite waard. Op IMDB scoort deze ook nog een 7, dus dat is ook vrij redelijk na bijna 100.000 stemmen. Ik zou zelf tussen de 7.5 en een 8 geven.
  Redactie Games woensdag 1 oktober 2008 @ 02:57:26 #116
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_62041443
Uiteraard, maar wederom begrijp ik de score van IMDb niet, (net zoals Iron Man overigens). Wat ik gewoon een beetje miste in het laatste deel is net dat beetje extra humor in het verhaal, wat je wel in de eerste 3 delen ziet, Shia LeBoeuf was eigenlijk een miscast voor deze film en Marion die ze om nostalgische redenen gecast hebben maar acteerde als een dronken loeder... SFX net teveel over the top (in de jungle goed te zien), Steven Spielberg die iets te veel zijn "lange vinger verwijzing" op het verhaal drukte... dat maakte em voor mij zo dat het voor mij geen "indy" film meer was..
pi_62042883
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 02:57 schreef Mr.Noodle het volgende:
Uiteraard, maar wederom begrijp ik de score van IMDb niet, (net zoals Iron Man overigens). Wat ik gewoon een beetje miste in het laatste deel is net dat beetje extra humor in het verhaal, wat je wel in de eerste 3 delen ziet, Shia LeBoeuf was eigenlijk een miscast voor deze film en Marion die ze om nostalgische redenen gecast hebben maar acteerde als een dronken loeder... SFX net teveel over the top (in de jungle goed te zien), Steven Spielberg die iets te veel zijn "lange vinger verwijzing" op het verhaal drukte... dat maakte em voor mij zo dat het voor mij geen "indy" film meer was..
Dit dus!
http://www.scrumzelfstudie.nl voor snelle en goedkope Scrum Master Certificering dmv zelfstudie
pi_62044765
Indy IV

Ik heb me er werkelijk geweldig mee vermaakt. Heerlijk verhaal, leuke cast, heel veel actie en als hele dikke bonus natuurlijk Indiana Jones himself. De muziek, Ford, het pak, alles deromheen. Het was gewoon weer even helemaal Indy.

Natuurlijk is hij niet zo goed als de vorige 3, maar dat had hij eigenlijk ook niet kunnen worden. Toch een feest der herkenning, met Shia als een leuke toevoeging. Wat mij betreft mogen ze van deel V werk gaan maken
(phew for a minute there i lost myself i lost myself
pi_62045384
Ik heb net The Rocker gezien. Ik had eigenlijk een beetje een B-film met typische puberhumor verwacht, maar ik heb soms echt dubbel gelegen. Aangenaam verrast hier dus
pi_62045409
Snap alle kritiek op Indy IV ook niet helemaal.

Vond het een heerlijke film, met leuk acteerwerk, toffe humor, mooie locaties en een cool verhaal.
Misschien niet de beste, maar ik vind 'm stiekem wel beter dan 'Temple of Doom'.

En voor mij ontbrak het ook niet aan 'Indy-feeling' hoor. Harrison Ford deed het weer fantastisch, Spielberg en Lucas maakten er weer wat moois van en de opzwepende score van John Williams completeerde het geheel.

Ben er met verschillende mensen uiteindelijk 3 keer voor naar de bios geweest en zat elke keer weer te genieten.

Is er trouwens überhaupt iets bekend over een vijfde deel?
  woensdag 1 oktober 2008 @ 11:20:27 #121
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_62045978
The Strangers (Bryan Bertino, 2008)

Redelijk effectieve horrorfilm. De film vernieuwd het genre niet, maar is wel een prima voorbeeld van een klassieke suspense-thriller. De sfeer is prima en de spanning wordt goed opgebouwd. We krijgen net genoeg achtergrond informatie om mee te leven met een het geteisterde koppel. Helaas moeten er weer een paar irritante gemakkelijke schrikeffecten in zitten. ***

The Hottie & the Nottie (Tom Putnam, 2008)

Clichematig gedrocht met non-talent Paris Hilton in de hoofdrol. Het ergste zijn de scenes waarin Paris Hilton als de droom van elke man wordt afgeschilderd. Wat een misselijkmakende arrogantie. Verder krijgen we wat herkauwde plotelementen voorgeschoteld verpakt met infantiele "humor". *
  woensdag 1 oktober 2008 @ 11:53:41 #122
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_62046731
Deze maand 28 films gezien, waarvan 1 in de bioscoop. Ik zag ze allemaal voor het eerst.

Top 10:

1. 159 The Man from Earth (Richard Schenkman, 2007) ****½
2. 489 The Crowd (King Vidor, 1928) ****
3. 533 WALL·E (Andrew Stanton, 2008) ****
4. 589 La belle noiseuse (Jacques Rivette, 1991) ****
5. 612 Ben X (Nic Balthazar, 2007) ****
6. 731 Tropic Thunder (Ben Stiller, 2008) ****
7. 735 King of New York (Abel Ferrara, 1990) ****
8. 954 Tropa de elite (José Padilha, 2007) ****
9. 1306 Caro Diario (Nanni Moretti, 1993) ***½
10 1374 Wanted (Timur Bekmambetov, 2008) ***½

Gemiddelde: 6.14

Crap waren voornamelijk The Hottie & The Nottie en Postal *
pi_62047182
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 23:10 schreef TJLinden het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Deze maand heb ik zelf 26 filmpjes bekeken waaruit ik dan de volgende top 10 kan samenstellen:

1. Groundhog Day (Harold Ramis, 1993)

Groundhog Day . Die ga ik binnenkort ook weer kijken.
pi_62056390

Tropic Thunder
Vreemd... heel vreemd. op het einde wordt er een hoop geschoten en echt iedereen krijgt een veeg uit de pan. De drugsverslaafde acteurs in hollywood. De acteur die niet meer weet of hij een rol speelt of niet. De agents. De rapper die is gaan acteren.

er is vaak geen touw aan vast te knopen en toch is het een film die je vaker wil zien.
Het acteur werk is vreemd zeker van Downey jr snap je soms helemaal niets .
Deze kraamt de hele film dan ook totaal zinloze one liners uit waar echt niets van klopt en het slaat helemaal nergens op. En toch vind ik het een leuke film . Leuk niet geweldig

7.5
Mijn Snape wat doe je !
Asperger and proud !
  woensdag 1 oktober 2008 @ 18:22:39 #125
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_62056621
Nog een top 10 van september. Niet zo heel veel gezien en het was in het algemeen allemaal ook niet erg bijzonder.

1. Gomorra (Matteo Garrone - 2008)
2. Detective Story (William Wyler - 1951)
3. August Rush (Kirsten Sheridan - 2007)
4. Thirteen Days (Roger Donaldson - 2000)
5. Bikur Ha-Tizmoret (Eran Kolirin - 2007)
6. The Hitch-Hiker (Ida Lupino - 1953)
7. Eight Men Out (John Sayles - 1988)
8. Fallen Angel (Otto Preminger - 1945)
9. Mephisto (Istvan Szabo - 1981)
10. The Marriage Circle (Ernst Lubitsch - 1924)
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_62058264
5 films gezien:

Premonition - Mooi verhaal, traag uitgewerkt, wel goed geacteerd 7.5

Halloween 2007 - Totaal nutteloos vermaak, over the top en totaal niet eng 4

Mr. Brooks - Had er meer van verwacht. Dane Cook en William Hurt werkten op mijn zenuwen. Wel onderhoudend 6.5

Before The Devil Knows You're Dead - Dit moest een topfilm zijn. Maar het werkt totaal niet met al die flashbacks. Het verhaal kwam nooit echt op gang en de acteerprestaties lieten te wensen over. En over niet functioneel naakt gesproken. Een naakte Phillip Seymour Hoffman die zijn vrouw op zijn hondjes neemt vol in beeld.... gross! 3.5

The Orphanage - Spannend, onderhuids en erg intelligente horror. Een van mijn nieuwe favorieten! 8.5
Nothing takes the past away like the future!
  woensdag 1 oktober 2008 @ 19:38:57 #127
16701 scanman01
Today's a good day
pi_62058473
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 10:24 schreef Jeeh het volgende:
Indy IV
Precies
pi_62058763
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 19:31 schreef Hapertje het volgende:
En over niet functioneel naakt gesproken. Een naakte Phillip Seymour Hoffman die zijn vrouw op zijn hondjes neemt vol in beeld.... gross!
Right you are! Dan is niet functioneel naakt nog een understatement...
quote:
The Orphanage - Spannend, onderhuids en erg intelligente horror. Een van mijn nieuwe favorieten! 8.5
Dat is inderdaad een heerlijke horror.
Brrr... echt weer zo'n 'tussen-je-vingers-kijken' spektakel.
  woensdag 1 oktober 2008 @ 20:26:12 #129
41006 Flitspaal
De achtervolger
pi_62059710
Mijn top 10+ over september 2008:

1. Lost Horizon (1937) Frank Capra 8,8
2. Valmont (1989) Milos Forman 8,7
3. La Faute à Fidel! (2006) Julie Gavras 8,6
4. Morir en San Hilario (2005) Laura Mañá 8,5
4. A Letter to three wives (1949) Joseph L. Mankiewicz 8,5
4. Madame De … (1953) Max Ophüls 8,5
7. The Go-Getter (2007) Martin Hynes 8,3
8. Le Magnifique (1973) Philippe de Broca 8,2
8. Mon meilleur Ami (2006) Patrice Leconte 8,2
10. Ostre sledované vlaky (1966) Jirí Menzel 8
10. Le Conseguenza dell'Amore (2004) Paolo Sorrentino 8
10. Monsieur Hire (1989) Patrice Leconte 8
10. Duister Licht (1997) Martin Koolhoven 8
10. The Children's Hour (1961) William Wyler 8
  woensdag 1 oktober 2008 @ 20:49:20 #130
16701 scanman01
Today's a good day
pi_62060444
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 19:31 schreef Hapertje het volgende:

Before The Devil Knows You're Dead - En over niet functioneel naakt gesproken. Een naakte Phillip Seymour Hoffman die zijn vrouw op zijn hondjes neemt vol in beeld.... gross! 3.5
Maar de scene met Marisa Tomei daarna is toch niet echt verkeerd.
pi_62068937
September
Films
168. Raising Arizona (Ethan Coen, Joel Coen, 1987) :: 7.3
169. The King of Comedy (Martin Scorsese, 1982) :: 7.5
170. Thief (Michael Mann, 1981) :: 7.5
171. Manhattan (Woody Allen, 1979) :: 8.0
172. La Science des rêves (Michel Gondry, 2006) :: 7.3
173. Full Metal Jacket (Stanley Kubrick, 1987) :: 8.3
174. Clerks. (Kevin Smith, 1994) :: 7.3
175. 2001: A Space Odyssey (Stanley Kubrick, 1968) :: 6.0
176. Dial M for Murder (Alfred Hitchcock, 1954) :: 8.0
177. Sling Blade (Billy Bob Thornton, 1996) :: 7.0
178. Elegy (Isabel Coixet, 2008) :: 7.3
179. Ying hung boon sik (John Woo, 1986) :: 7.0
180. Wanted (Timur Bekmambetov, 2008) :: 7.0
181. Nixon (Oliver Stone, 1995) :: 7.5
182. Melinda and Melinda (Woody Allen, 2004) :: 7.0
183. Bienvenue chez les Ch'tis (Dany Boon, 2008) :: 7.4
184. 3:10 to Yuma (James Mangold, 2007) :: 8.0
185. 300 (Zack Snyder, 2006) :: 8.0
186. Ghost Dog: The Way of the Samurai (Jim Jarmusch, 1999) :: 7.8

Series
187. Weeds [S4] (Brian Dannelly, Ernest R. Dickerson, Paul Feig, Tucker Gates, Julie Anne Robinson, Lev L. Spiro, Craig Zisk, 2005) :: 7.8
  donderdag 2 oktober 2008 @ 09:14:37 #132
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_62069416
Just Friends (2005)
gister op TV.

Gozer (Ryan Reynolds) is tijdens zijn tiener jaren een dikkerd en is verliefd op Jamie (Amy Smart). Hij voelt zich buiten gesloten door zijn vrienden en gaat naar LA en raakt daar zijn dik zijn kwijt. Tien jaar later komt hij rond kerst weer terug in zijn geboorteplaats en wordt hij weer prompt verlieft op Jamie. Alleen het lelijk klasgenootje is ook een partij geworden.

Gedoe wat je van mijlen ver ziet aankomen, maar wel aandoenelijk. Amy is altijd wel leuk om naar te kijken.

cijfer 6
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  donderdag 2 oktober 2008 @ 10:06:45 #133
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_62070339
(#819) Caro diario (Nanni Moretti, 1993)

Het begin is heerlijk onthaastend. Heel simpel volgen we een scootertje en aanschouwen we Italiaanse gevels, rijden we door rijkere buurten, maar ook armere buurten om uiteindelijk uit te komen bij de plek waar Pier Paolo Pasolini vermoord is. Het vormt het eerste deel van drie stukjes waarin Nanni Moretti zijn kijk op het leven ventileert. Het tweede is wat komischer van aard en neemt ons mee naar verschillende eilanden en de eigenaardigheden die elk eiland kenmerkt. Hij eindigt somber in een kritische noot richting de Italiaanse doktoren en de beslommeringen die hij mee heeft gemaakt. Het geheel is wat fragmentarisch, maar heeft een aantal fijne momenten. ***½

WALL·E (Andrew Stanton, 2008)

Wat mij betreft de beste film van Pixar tot nu toe. Vooral het eerste gedeelte vond ik sterk. Een robotje alleen op de wereld. En dat zonder dialogen boeiend neerzetten en van een blikken machine een personage creëren waar je de rest van de film mee gaat leven. Dat blijft toch wel de grootste kracht van de Pixar films en wordt hier eigenlijk geperfectioneerd. Ook hierna behoudt de film veel van zijn magie in een verhaal wat de milieuproblematiek en consumptiemaatschappij aanraakt, maar gelukkig niet diep op ingaat. Centraal blijven WALL·E en EVE. ****
pi_62080076
Just friends

Leuke romkom met Amy Smart en Ryan Reynolds.
Reynolds speelt een ex dikzak die terug is in zij oude stadje om zijn jeugdliefde te herveroveren,Maar hij verandert van hollywood player in dezelfde onhandige sukkel die hij eerst was.
De film begint leuk maar zwakt erg af naar het einde.
Door een aantal leuke situaties net een voldoende!

Cijfer: 5,5
  donderdag 2 oktober 2008 @ 18:41:20 #135
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_62083280
Interiors

Woody Allen is populair de laatste tijd in dit topic, daarom zette ik d'r ook maar weer eentje op. Met Interiors slaat Woody een heel andere kant op dan de intelligent humoristische films met al dan niet een portie slapstick, die hij eerder maakte in de jaren '70. Het is een erg donkere kille film over drie verschillende zussen (een knappe filmster, een truttige trut en Diane Keaton), de relaties tussen hen en ook niet onbelangrijk, de relatie met hun moeder. Zoals je kunt verwachten: het gaat allemaal niet van een leien dakje, zeker niet wanneer vader en moeder (type kenau ) gaan scheiden. Moeder denkt dat het nog wel goedkomt met vader en ze weer samenkomen...
De verhoudingen tussen de spelers worden aardig neergezet, al is het niet meteen gemakkelijk ze helemaal te doorgronden. Duidelijk is wel de typische sfeer van eind jaren '70, waar mensen zich richtingloos van hot naar her heen stuiteren. Net op het moment dat alles in dreigt te kakken, komt vader
SPOILER
. Het zet de verhoudingen weer op scherp en vanaf dan wordt de film weer erg interessant. Het krachtig einde is onwoodyaans inktzwart en duidelijk een ode aan Ingmar Bergman. Best wel indrukwekkende film al met al! Cijfer: 8

[ Bericht 0% gewijzigd door Falco op 02-10-2008 23:51:06 ]
  donderdag 2 oktober 2008 @ 23:57:13 #136
52357 Lambiekje
pi_62095006
Die Welle (2008)
Duitse remake van de The Wave (1981). Beide zijn gebaseerd op een werkelijke school experiment, wat heeft plaats gevonden in 1967 te Californië.

De docent probeert aan de hand van een les autokratie uit te leggen hoe het nazisisme zo groot kon worden. Men is van mening dat een dictatuur tegenwoordig ondenkbaar is. De docent gaat middels een experiment proberen duidelijk te maken dat het wel simpel is en hij richt samen met zijn klas een club op, Die Welle. Al snel komen de leerlingen zelf met ideeen van een eigen uniform, de witte bloes. Het wordt een hechte groep. Binnen een week loopt het uit de hand.

JA!! zo verdomde simpel is het om fascisme te creeeren. Mensen zijn zo verdomde dom. Men kan echt niet meer zelf nadenken als het om de groepconsensus gaat. Het is gewoon eng te noemen En dat heeft Hitler in de jaren 30 maar al te goed doorzien. We zijn zo makkelijk te bespelen...Een klein beetje macht en het loop zo dramatisch uit de hand.

cijfer 8
SPOILER
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  donderdag 2 oktober 2008 @ 23:59:11 #137
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_62095054
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 23:57 schreef Lambiekje het volgende:
Die Welle (2008)
Duitse remake van de The Wave (1981). Beide zijn gebaseerd op een werkelijke school experiment, wat heeft plaats gevonden in 1967 te Californië.

De docent probeert aan de hand van een les autokratie uit te leggen hoe het nazisisme zo groot kon worden. Men is van mening dat een dictatuur tegenwoordig ondenkbaar is. De docent gaat middels een experiment proberen duidelijk te maken dat het wel simpel is en hij richt samen met zijn klas een club op, Die Welle. Al snel komen de leerlingen zelf met ideeen van een eigen uniform, de witte bloes. Het wordt een hechte groep. Binnen een week loopt het uit de hand.

JA!! zo verdomde simpel is het om fascisme te creeeren. Mensen zijn zo verdomde dom. Men kan echt niet meer zelf nadenken als het om de groepconsensus gaat. Het is gewoon eng te noemen En dat heeft Hitler in de jaren 30 maar al te goed doorzien. We zijn zo makkelijk te bespelen...Een klein beetje macht en het loop zo dramatisch uit de hand.

cijfer 8
SPOILER
Heb The Wave een keer op school (bij geschiedenis) gezien, is deze de moeite waard?
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 00:09:36 #138
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_62095348
Vanavond in de sneak:

My Best Friend`s Girl
Ontzettend voorspelbare en platte comedy met Dane Cook in de hoofdrol die geknipt lijkt voor die rol. Hij doet precies wat van `m verwacht mag worden. Alle plat gewalste paden van de romantische comedy worden hier nog eens betreden. Er zitten een aantal tamelijk grappige opmerkingen en momenten in maar het is een soort waar je voor in de stemming moet zijn. Als je dat bent hebt je 90 minuten een aardig vermakelijke comedy.

IMDB Cijfer: 4,9/10
Mijn Cijfer: 6,0/10
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 00:28:24 #139
16701 scanman01
Today's a good day
pi_62095725
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 23:59 schreef donroyco het volgende:

[..]

Heb The Wave een keer op school (bij geschiedenis) gezien, is deze de moeite waard?
Ik heb 'The wave' ook gezien in mijn schooltijd (een film die verplichte kost op scholen zou moeten zijn). Geen idee dat er een remake van was, dus meteen de download even aangezet. Ik ben erg benieuwd. Zelfs dutch subs gevonden zodat de kids hier ook kunnen kijken.
pi_62095892
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 18:22 schreef SaintOfKillers het volgende:
Nog een top 10 van september. Niet zo heel veel gezien en het was in het algemeen allemaal ook niet erg bijzonder.

1. Gomorra (Matteo Garrone - 2008)
2. Detective Story (William Wyler - 1951)
3. August Rush (Kirsten Sheridan - 2007)
4. Thirteen Days (Roger Donaldson - 2000)
5. Bikur Ha-Tizmoret (Eran Kolirin - 2007)
6. The Hitch-Hiker (Ida Lupino - 1953)
7. Eight Men Out (John Sayles - 1988)
8. Fallen Angel (Otto Preminger - 1945)
9. Mephisto (Istvan Szabo - 1981)
10. The Marriage Circle (Ernst Lubitsch - 1924)
Waar heb je Gomorra gezien ?
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 01:13:45 #141
16701 scanman01
Today's a good day
pi_62096275
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 23:57 schreef Lambiekje het volgende:
Die Welle (2008)
Ik heb de remake inmiddels binnen en even snel doorheen gewandeld (ik ga de film echt ook nog gewoon helemaal bekijken). Volgens mij mist deze versie iets op het einde wat ik juist in 'The wave' zo 'shocking' vond. Maar deze heeft dan weer iets anders.
Morgen met de hele familie even rustig bekijken.
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 01:19:19 #142
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_62096328
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 00:28 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Ik heb 'The wave' ook gezien in mijn schooltijd (een film die verplichte kost op scholen zou moeten zijn). Geen idee dat er een remake van was, dus meteen de download even aangezet. Ik ben erg benieuwd. Zelfs dutch subs gevonden zodat de kids hier ook kunnen kijken.
Thanks
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 07:23:27 #143
52357 Lambiekje
pi_62098330
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 01:13 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Ik heb de remake inmiddels binnen en even snel doorheen gewandeld (ik ga de film echt ook nog gewoon helemaal bekijken). Volgens mij mist deze versie iets op het einde wat ik juist in 'The wave' zo 'shocking' vond. Maar deze heeft dan weer iets anders.
Morgen met de hele familie even rustig bekijken.
SPOILER
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 07:26:09 #144
52357 Lambiekje
pi_62098345
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 00:28 schreef scanman01 het volgende:

[..]

ik heb Duitse DVD met NL subs gedownd. Terwijl het pas laat november in de bios komt hier. Zo jammer.
Nu ook weer met die Belgische film Aanrijding in Moscou. 2 maanden terug al gezien. Waarom is NL zo laat met knappe films vertonen terwijl in land verherkomst al gewoon op DVD te koop is. Wile men geen biosbezoekers of zo in NL.
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 07:28:20 #145
52357 Lambiekje
pi_62098354
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 01:19 schreef donroyco het volgende:

[..]

Thanks
De versie van Wave (1981) die rondzweeft op Internet is echt van een zeer matige kwaliteit. VHS gedubde divx. Ik heb er geen enkele notie van dat er een originele DVD van bestaat. Maar inhoud film is "stof tot nadenken".
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 09:39:54 #146
16701 scanman01
Today's a good day
pi_62099692
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 07:28 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

De versie van Wave (1981) die rondzweeft op Internet is echt van een zeer matige kwaliteit. VHS gedubde divx. Ik heb er geen enkele notie van dat er een originele DVD van bestaat. Maar inhoud film is "stof tot nadenken".
Geloof me, ik heb alles gedaan om 'The wave' te bemachtigen. De film is gewoon nooit uitgebracht op dvd en de versie die ik op emule heb gevonden was inderdaad van heel matige kwaliteit. Ik wilde dat mijn kinderen die film zouden zien.. en nu is er dus de kans met die remake. Hopelijk is die net zo goed.
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 10:08:39 #147
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_62100191
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 00:39 schreef cultheld het volgende:
Waar heb je Gomorra gezien ?
Gewoon in de bioscoop. Italiaanse en Franse films draaien bijna altijd veel eerder in België dan in Nederland. Entre les murs draait hier nu ook sinds woensdag.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 16:40:46 #148
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_62108926
Het is een tijd geleden, dus een hele waslijst van wat ik afgelopen weken heb gezien.

Blizna (The Scar) (1976, Pol, Krzysztof Kieslowski)
Er wordt besloten om in een klein stadje een chemische fabriek te bouwen om zo de economie in de regio wat op te krikken. Stefan Bednarz, die vroeger in het stadje woonde, krijgt de leiding over de fabriek. De eerlijke Bednarz moet echter vechten tegen een corrupt systeem en inwoners, die alleen korte termijn visie hebben. Dat is wat de film goed maakt. Waar andere politieke Poolse films uit die tijd bestaan uit propoganda voor het communisme of juist complete kritiek daarop, laat Kieswolski, meester van de nuance als hij is, zien hoe moeilijk het is om als goedwillende in zo'n systeem te werken. De film is doet erg documentairisch aan. Dat is ook het minpunt. Want ondanks dat het interessant is om te zien, zorgt het er wel voor dat het moeilijk is om mee te leven met de personage's.
De film eindigt met een scené waarin Bednarz een baby probeert te leren lopen. Maar elke keer als hij de baby los laat valt die. Een mooiere metafoor bestaat niet.
cijfer: 7.5

Yao a yao yao dao waipo qiao (Shanghai Triad) (1995, Ch, Yimou Zhang)
Een jongen moet werken als hulpje van het lief van een gangsterbaas (Gong Li). Als zangeres in zijn nachtclub voelt zij zich de koningin van Shanghai. Maar onder die arrogante bitch zit toch ook wel een hart. Nadat er een mislukte aanslag is op het leven van de baas vluchten baas, liefje,hulpje en nog wat andere mensen naar een eilandje. Op dat eilandje leven leven een moeder en een dochter. Gong Li krijgt tijdens haar verblijf wat levenslessen. En dat allemaal in je eerste werkweek.
Het ziet er allemaal weer prachtig uit met schitterende shot met een blauwe gloed of van lang wijvend graan. Ook Gong Li is op haar allermooist en allersterkst. Maar jammer genoeg heeft het verhaal niet zoveel van wanten, waardoor het imo een wat mindere Zhang is.

Naked Lunch (1991, Can, David Cronenberg)
Wtf, hadden ze gebruikt toen Burroughs het boek schreef en Cronenberg de film maakte? Dit is zo'n film waarbij je er al snel achter komt dat het verhaal weinig hout snijdt. Maar je gewoon achterover moet leunen en genieten van de bizarheid.
cijfer: 8

El Mariachi (1992, Mex, Robert Rodriguez)
Het orgineel dat Rodriguez later zelf zou remaken als Desperado. (of is het nou een sequel moet opmerkelijk veel overeenkomsten met het eerste deel?)
Omdat in dit orgineel (wel) sprake is van een echte verwarring tussen personen is die veel geiniger. Verder ziet het allemaal een stuk goedkoper uit, maar het talent is wel al duidelijk zichtbaar. Maar daardoor ook wat minder spectaculair.

Grosse Pointe Blank (1997, VS, George Armitage)
Een huurmoordenaar krijgt een opdracht in zijn oude woonplaats, waar toevallig ook een schoolreunië is. Hierdoor wordt hij herenigd met zijn oude vlam.
Leuke combi van actie en romcom. Cusack is perfect voor de rol. Er is een erg goede chemie met Minnie Diver.
cijfer:7.5

Stigmata (1999, VS, Rupert Wainwright)
Een ongelovige jongedame (Patrica Arquette) krijg last van stigmata. Een knappe priester (Gabriel Byrne) wordt er naar toe gestuurd om het te onderzoeken. Maar de Vaticaan wil het allemaal in de doofpot stoppen, omdat het te maken heeft met het echte evangelie van Jezus.
Het verhaal is al belachelijk. De uitwerking is nog grotere bagger. Er probeert angst gecreëerd te worden met snelle flitsende montage's. Maar die zijn alleen maar zeer irritant. Het ronduit slechte spel van Arquette valt dan ook niet mee. Bovendien als in een paar scené's ze bezeten is en met een andere stem praat, is dat lachwekkend slecht gedaan.
cijfer: 4

The Player (1992, VS, Robert Altman)
Een film producer krijgt kaarten met doods bedreigingen van een afgewezen schrijver.
Omdat de film dus over een filmmaker gaat heet het leuke inside grappen en verwijzingen, maar dat kan jammer genoeg niet verhullen dat het verhaal zelf niet heel boeiend is.
cijfer: 6

In the Mouth of Madness (1995, VS, John Carpenter)
Ik ben erg fan van dit soort surrealistische horror, omdat je nooit weet wat er gaat gebeuren. Daardoor zit de film constant vol spanning en angst.
cijfer: 8.5

Sling Blade (1996, VS, Billy Bob Thornton)
Billy Bob speelt Karl, een zwakbegaafde moordenaar, die wordt vrijgelaten nadat zijn behandeling er op zit. Hij keert terug naar zijn geboortedorp. Daar raakt hij bevriend met een eenzame jongentje, Frank. Frank's moeder heeft een relatie met een erg geweldadig opvliegende vriend. Hoe zou dat aflopen?
Goede "zwakbegaafde raakt bevriend met eenzame jongen" film. Maar ik kon me de hele tijd maar niet over die "geef mij een oscar"-kop van Thorton heen zetten. De film duurt imo ook te lang. Na een gegeven moment is het wel duidelijk.
cijfer: 6.5

Gekijô ban Burîchi: Za Daiamondo dasuto riberion - Mô hitotsu no hyôrinmaru (Bleach: The Diamond Dust Rebellion) (2007, Jap, Noriyuki Abe)
Leuk tussendoortje voor de fans van de serie met lekker veel actie en veel geliefde karakters erin.
cijfer:7

Carlito's Way (1993, VS, Brian De Palma)
Goede de Palma-Pacino film. Pacino is (weer) ouderwets goed. Met ook een onherkenbare Sean Penn (dat bedoel ik als compliment)

Iron Man (2008, VS, Jon Favreau)
Dat de film zo goed werkt, is voor een groot deel te danken aan de perfecte castig van Robert Downey Jr. Downey Jr. is gewoon Tony Stark. Verder is het een zeer degelijke en vermakelijke superhelden film.

Election (1999, VS, Alexander Payne)
Fantastische politiek satire verkapt als high school drama.

The Glass Key (1942, VS, Stuart Heisler)
Moet diepgraven om iets te herinneren over deze. Maar kan me ook niet herinneren dat die saai of irritant was. Zo ver ik me kan herinneren goed voor een vermakelijk anderhalf uurjte.
cijfer: 7

Jungfrukällan (The Virgin Spring) (1960, Zw, Ingmar Bergman)
Bergman maakt van een simpel verhaal, over een meisje dat verkracht en vermoordt wordt en haar vaders wraak, een vraagstuk over geloof, menselijkheid, zonde, boetedoening en twijfel. Zoals vaker wordt er vraagtekens opgeroepen over het bestaan van God en de rechteloosheid in de wereld. Wat extra versterkt wordt doordat de film zich afspeelt in een tijd, waar het christendom nog niet compleet gevestigd is en oude (heidense) religie's ook nog worden beoefend. Zo begint de film bijvoorbeeld met iemand die Odin aanroept.
Het spel van Birgitta Pettersson en Max von Sydow is sterk als altijd. Maar het is imo de mysterieuze Gunnel Lindblom, die in alle scene de aandacht naar haar toe trekt. Jammer dat zij iets te weinig screentime krijgt.

Estômago (2007,Br, Marcos Jorge)
De film bestaat uit twee verhaallijnen waarin we Raimundo Nonato volgen. In de eerste is hij net in een stad komen wonen. Hij krijgt een baantje als kok aangeboden. Omdat hij over veel talent beschikt, klimt hij langzaam op. Ondertussen wordt hij verliefd op een volslanke prostituee. In het andere zit Raimundo in het gevang. Door zijn kookkunsten weet hij het respect van de andere gevangen te winnen en klimt hij langzaam op.
João Miguel als Raimundo, draagt de film met gemak. Hij is perfect als de sympathieke, naïeve underdog.
Doordat er steeds tijdig geswitcht wordt tussen de twee tijdslijnen blijft het tempo erin. Hoewel imo al vanaf het begin duidelijk is wat er gaat gebeuren/gebeurd is.
Ook heb ik door deze film geleerd hoe je goed een ui kan snijden.

Central do Brasil (Central Station) (1998, Br, Walter Salles)
Ontroerende film over een oudere vrouw Dora, die een jochie, Josue, helpt om zijn verloren vader te vinden. Net zoals Cidade de Deus schuwt de film de grauwe werkelijkheid niet. Zo wil Dora in het begin niets weten van Josue. Ze verkoopt hem zelfs aan een weeshuis. Maar komt tot inkeer en besluit hem toch te helpen met zijn zoektocht. Natuurlijk groeien ze onderweg langzaam naar elkaar toe.

Dat maakt het aantal films gezien in september 2008 21. De top 10 van nieuw geziene films::
1. In the Mouth of Madness (1995, VS, John Carpenter) 8.5
2. Jungfrukällan (The Virgin Spring) (1960, Zw, Ingmar Bergman) 8.5
3. Central do Brasil (Central Station) (1998, Br, Walter Salles) 8
4. Carlito's Way (1993, VS, Brian De Palma) 8
5. Naked Lunch (1991, Can, David Cronenberg) 8
6. El Mariachi (1992, Mex, Robert Rodriguez) 8
7. Iron Man (2008, VS, Jon Favreau) 8
8. Estômago (2007,Br, Marcos Jorge) 7.5
9. Cross of Iron (1977, VK, Sam Peckinpah) 7.5
10. Blizna (The Scar) (1976, Pol, Krzysztof Kieslowski) 7.5

Dieptepunten waren:
2. The Strangers (2008, VS, Bryan Bertino) 4.5
1. Stigmata (1999, VS, Rupert Wainwright) 4

The Adventures of Priscilla, Queen of the Desert (1994, Aus, Stephan Elliott)
Drie dragqueens besluiten om op een roadtrip te gaan, nadat ze een opdracht hebben gekregen in de middle of nowhere. We hebben Bernadette, een drag op middelbare leeftijd, die alles zo wel een beetje gezien heeft en genoeg heeft van het showbizz leventje. Tick, die tot grote verbazing van de rest, de opdracht heeft gekregen van zijn vrouw. De jonge Felicia is overtuigd homo en wil dat overgraag laten blijken met bijna fatale gevolgen. Maar onder het masker van alle drie schuilen breekbare onzekere mensen met hun eigen twijfels.
De drie generaties dragqueens zijn uitstekend gespeeld door Stamp, Weaving en Pearce. Mannen, die je allemaan niet zo snel in die rol zou verwachten. (We hebben het hier over General Zod en Agent Smith ) Maar daarom misschien juist zo goed werken.
Het is imho erg lastig om niet te vallen voor al het overflamboyante vertoon.
Maar bovenal is Priscilla een erg grappige film, die op een goede manier de levenstijl van de hoofdpersonage's op de hak neemt zonder een slappe parodie te worden.

I Kina spiser de hunde (In China They Eat Dogs) (1999, Den, Lasse Spang Olsen)
Een sukkel, Arvid, wordt gedumpt door zijn vriendin. Ook wordt op dezelfde dag de bank waar hij werkt berooft. Hij weet echter de crimineel te overmeesteren met een squash racket. De meesten zouden zichzelf dan als held zien. Maar Arvid niet, hij komt tot inzicht dat hij met zijn aktie het geluk van de crimineel en zijn vrouw in de weg staat. Dus besluit hij om samen met zijn geweldadige criminele broer, die hij al jaren niet heeft gezien, een bank te overvallen. Ze krijgen hulp van de domme hulpjes van de broer. Echter één van die domme hulpjes heeft banden met de Russische criminelen. Alles gaat van kwaad tot erger.
Het is weer zo'n Deense zwarte komedie. De film heeft zo zijn momenten. Maar zakte ook te veel in imho.
cijfer: 7
pi_62110817
haha the Wave opnieuw uitbrengen, destijds moest ik zo erg lachen om hoe verschrikkelijk dom die studenten waren. Ben benieuwd of ze het nu beter kunnen maken en dat het nog een beetje geloofwaardig is.
pi_62111214
Le Amiche, van Michaelangelo Antonioni; een relatief onbekend werk, maar in mijn ogen één van zijn beste films. De film speelt zich af rondom het Italiaanse upperclass leven in Italië, waar de elite zo haar eigen intriges en problemen kent. De onderwerpen zijn zelfs in 2008 nog verrassend actueel en daarom is dit een tijdloos meesterwerk. Om nog maar te zwijgen over de bloedmooie actrices (mét klasse), die op overtuigende wijze invulling geven aan de ambitieuze, onafhankelijke Italiaanse vrouwen binnen de Romeinse aristocratie.

8/10 .
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 20:24:05 #151
52357 Lambiekje
pi_62113646
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 09:39 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Geloof me, ik heb alles gedaan om 'The wave' te bemachtigen. De film is gewoon nooit uitgebracht op dvd en de versie die ik op emule heb gevonden was inderdaad van heel matige kwaliteit. Ik wilde dat mijn kinderen die film zouden zien.. en nu is er dus de kans met die remake. Hopelijk is die net zo goed.
Ik kwam hierop terecht.

En kijk eens tada !! .. Amazon heeft hem op DVD

vrijdag 3 oktober 2008 @ 20:31:04 #152
52357 Lambiekje
pi_62113816
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 16:40 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Het is een tijd geleden, dus een hele waslijst van wat ik afgelopen weken heb gezien.

Election (1999, VS, Alexander Payne)
Fantastische politiek satire verkapt als high school drama.

En natuurlijk een lovely Reese Witherspoon.
pi_62117941
Love Thy Neighbour (1973)

Komedie van Hammer, waarin twee buurmannen uit de arbeidersklasse, de een blank en de ander zwart, elkaar flink naar het leven staan. Hun persoonlijke vete leidt onder andere tot wilde stakingen in de fabriek waar ze beide werken als ze allebei een eigen vakbond oprichten en grote paniek thuis wanneer de ouders van de mannen op bezoek komen en er samen vandoor lijken te gaan. Dit alles tot grote ergernis van de bijbehorende buurvrouwen, die wèl goed met elkaar overweg kunnen.

Leuke film die de draak steekt met allerlei vooroordelen en raciale stereotypes. De manier waarop valt nu nog net iets politiek incorrecter uit dan in de jaren zeventig, aangezien de rascistische termen over en weer vliegen, maar dat draagt ook wel een beetje bij aan de hele setting.
Het is trouwens de spin-off van een gelijknamige sitcom waar ik zelf nog nooit eerder van had gehoord, maar die wel erg populair schijnt te zijn geweest.

cijfer: 7, IMDB:5.9
pi_62118325
Dunya en Desie (2008)

Geweldige leuke film over Dunya en Desie die voor de problemen des levens komen te staan.
Waar Dunya worstelt met haar cultuur en de liefde is Desie zwanger van dr rij-instructeur die haar slechts als speeltje ziet.Samen maken ze een reis door marokko waar ze op zoek zijn naar de vader van Desie,mooie gebouwen maar vooral zichzelf.
Enige minpuntje is het slecht uitgewerkte lijntje rond de uithuwelijking van Dunya dit had iets secuurder gemogen,Verder een heerlijke feelgood movie voor het hele gezin!

Cijfer: 7,5
  zaterdag 4 oktober 2008 @ 01:14:12 #155
16701 scanman01
Today's a good day
pi_62120811
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 20:24 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Ik kwam hierop terecht.

En kijk eens tada !! .. Amazon heeft hem op DVD

[ afbeelding ]
Ik zoek er jaren naar en nergens te vinden. Blijkt ie dus dit jaar te zijn gereleased
Thanks.
  zaterdag 4 oktober 2008 @ 03:22:08 #156
16701 scanman01
Today's a good day
pi_62122047

Die Welle (2008)
Een soort van remake van 'The Wave' uit de jaren 80. 'The wave' was/is een film die wat mij betreft verplicht moet worden vertoond op iedere middelbare school. Helaas is dat niet het geval. Deze duitse remake is ook zeer sterk, maar verschilt op een aantal vlakken. In mijn herinnering reageerden de scholieren in 'The wave' nog een stukje fanatieker op alles. Dat was in deze duitse versie net even wat minder. Maar vanaf 1 uur en 29 minuten heb ik met tranen in mijn ogen de rest van de film uitgekeken. Erg heftig en om de een of andere reden héél herkenbaar en triest.
Het meest schokkende is dat je de enige verstandige persoon/scholier in de film eigenlijk een beetje een zeikerd vindt... óndanks dat je weet waar de film over gaat. Ongelooflijk.
Een kritisch puntje is dat er misschien een aantal scenes uit hadden gemogen. Een minuut of 10. Verder is het opnieuw een must-see geworden.
  zaterdag 4 oktober 2008 @ 10:46:36 #157
52357 Lambiekje
pi_62123426
Righteous Kill (2008)
Rooser (Al Pacino) en Turk (Robert de Niro) zijn twee door gewinterde agenten. Op een gegeven moment worden de scumbags vermoord met een rijmpapiertje erbij. Ze kunnen niet echt iets vinden wie nu de moorden pleegt. 2 jonge agentjes denken dat het een agent is die de seriemoordenaar is. Ze verdenken Turk. En beginnen en eigen onderzoek.

ach het is wel aardig. Maar het is zeker geen hoogvlieger met beide acteurrotten Pacino en De Niro.

cijfer 6 / imdb 6.5
  zaterdag 4 oktober 2008 @ 11:34:34 #158
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_62124024
Tropic Thunder (Ben Stiller, 2008)

Geweldige comedy. Het begint al bij de fake-trailers. Deze warmen de lachspieren prima op. Het sterkste punt zijn vooral de personages. Allemaal heerlijk over the top karikaturen samengeraapt uit verschillende Vietnam-films. Het sterkst is Robert Downey Jr. in een geweldige rol als acteur die zijn huid heeft laten pigmenteren om een zwarte kerel te spelen. Maar eigenlijk zijn ze allemaal erg sterk. Nick Nolte als veteraan, Ben Stiller als actieheld en vooral ook een haast onherkenbare Tom Cruise. Alleen Jack Black's rol verzuipt een beetje. ****

Bigger Stronger Faster* (Chris Bell, 2008)

Zeer rijke documentaire die verschillende onderwerpen behandeld. Centraal staat de Amerikaanse competatieve cultuur. Aan de hand van een indringend portret van zijn eigen familie toont Chris Bell de keerzijde van zo'n cultuur alsmede de oorsprong voor de huidige generatie. Het Amerika onder Reagan met zijn "All American Heroes" in de vorm van Hulk Hogan, Sylvester Stallone en Arnold Schwarzenegger wordt gezien als katalysator achter de steroïden rage en de dubieuze regeling hier omtrent. Verder wordt ook de huidige voedingssupplementen branche onder de loep genomen. Dit alles wordt interessant en onderhoudend gebracht met gevoel voor humor en ritme. De balans tussen het persoonlijke verhaal van zijn familie en de totale problematiek wordt mooi bewaard. ****

Offscreen (Christoffer Boe, 2006)

Christoffer Boe blijft een erg interessante regisseur. Na zijn erg sterke debuut Reconstruction en sterke Allegro slaat hij nu een iets andere richting in. De eerste twee waren mysterieuze, stijlvolle films. Deze is back to basic, in zijn geheel gefilmd met een hand-held camera die door de acteur zelf bedient wordt à la Blair Witch Project. De film doet voornamelijk aan het werk van Gaspar Noé denken, maar dan op z'n Deens. Heel direct en persoonlijk. ***½

(#635) The Verdict (Sidney Lumet, 1982)

Sterk rechtbankdrama van Sidney Lumet, die ooit debuteerde met de beste film in dat genre 12 Angry Men. De kracht van deze film ligt voornamelijk in de ijzersterke acteerprestatie van Paul Newman. Heel genuanceerd geeft hij het personage van Frank Galvin vorm, openbaart hij zijn drijfveren en sleept hij ons mee in zijn gevecht voor gerechtigheid voor zijn client, maar ook om zichzelf nog eens te bewijzen. ****
  Moderator zaterdag 4 oktober 2008 @ 12:49:04 #159
9859 crew  Karina
Woman
pi_62125278
The Bank Job
Een aantal kruimeldieven krijgt een tip over een bank die makkelijk te beroven is. Wat zij niet weten, is dat er nog een verborgen agenda achter zit, waar ze pas na de overval achterkomen.

Goede film met een sterk verhaal (waargebeurd overigens). Alleen in het begin werd ik af en toe in verwarring gebracht door wat flash backs en heen en weer geswitch tussen de diverse lokaties, zodat ik soms niet meer wist wie nou wie was.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_62125408
30 films gezien in september, waarvan ik er 2 al eens had gezien. Alles tezamen goed voor een aardig gemiddelde van afgerond 7,0

01. Ivan's Childhood (1962, Andrei Tarkovsky) 8,5
Film over de 12 jarige Ivan en een groep Russische militairen bij wie Ivan zich heeft aangesloten als spion. Door een korte periode bij de militairen en een reeks flashbacks wordt een beeld geschetst van Ivan's jeugd. Intiem en af en toe wonderschoon gefilmd.

02. This Man Must Die (1969, Claude Chabrol) 8,0
Zoontje wordt doodgereden en pappa wil uiteraard wraak. Daarom begint hij een relatie met de schoonzus van de schuldige. Een van de wanstaltigste klootzakken die je ooit in een film hebt gezien. Begint wat matigjes, maar wordt met de minuut beter en interessanter.

03. Rio Bravo (1959, Howard Hawks) 8,0
Simpele maar doeltreffende western met in de hoofdrollen John Wayne, Dean Martin, Ricky Nelson en Angie Dickinson. Een aantal mannen moeten een gevangene bewaken terwijl ze belaagd worden door de bende van de gevangene. Het dorpje veranderd in een slagveld en de mannen onder leiding van Wayne weten zich goed staande te houden tegen de steeds geweldadiger wordende bende. John Wayne brengt zijn welbekende western performance, maar het is vooral Martin die een goede rol neerzet.

04. The Hustler (1961, Robert Rossen) 7,5
05. Tropic Thunder (2008, Ben Stiller) 7,5

06. The Chaser (2008, Hong-jin Na) 7,5
Seriemoordenaar ontvoert hoertje, maar haar pooier vindt dat niet zo leuk. Hij zorgt per toeval ervoor dat de moordenaar in handen komt van de politie en beide proberen ze te achterhalen waar zijn martelkamer is. De gek heeft geen enkele moeite om zijn wandaden te bekennen, maar zorgt ervoor dat hij geen info weggeeft over mogelijke bewijzen. Hij doet dat zo goed dat ie de poltie en de pooier tot wanhoop drijft. Wat rest is een race tegen de klok om het hoertje terug te vinden. Lijkt in eerste instantie misschien niet over de meest sympathieke hoofdpersonages te beschikken, maar het acteerwerk is behoorlijk en de film blijft boeiend.

07. 3:10 to Yuma (1988, James Mangold) 7,5 review
08. Harper (1966, Jack Smight) 7,5
09. The Boys in Company C(1978, Sidney J. Furie) 7,5
10. The Fallen Idol (1948, Carol Reed) 7,5
11. The Passenger (1975, Michelangelo Antonioni) 7,5
12. Dead Man (1995, Jim Jarmusch) 7,5
13. The Asphalt Jungle (1950, John Huston) 7,0
14. The Taking of Pelham One Two Three (1974, Joseph Sargent) 7,0
15. Le Boucher (1970, Claude Chabrol) 7,0
16. Once Upon a Time in America (1984, Sergio Leone) 7,0
17. Red Cliff (2008, John Woo) 7,0
18. Miss Pettigrew Lives for a Day (2008, Bharat Nalluri) 7,0
19. The Manchurian Candidate (1962, John Frankenheimer) 7,0
20. Battleship Potemkin (1925, Sergei M. Eisenstein) 7,0
21. Day of the Outlaw (1959, André De Toth) 7,0
22. The Dam Busters (1955, Michael Anderson) 6,5
23. Harsh Times (2005, David Ayer) 6,5
24. The Minus Man (1999, Hampton Fancher) 6,5
25. Them! (1954, Gordon Douglas) 6,5
26. Wanted (2008, Timur Bekmambetov) 6,5

27. Chocolate (2008, Prachya Pinkaew) 5,5
De recentste film van Pinkaew, de regisseur van o.a. Ong Bak. Qua verhaal weer net zo triest, maar je verwacht ook niet veel beter. Waar het om gaat zijn uiteraard de gevechten. Dit keer is het helaas niet Tony Jaa die zich mag uitsloven, maar moeten we het doen met JeeJa Yanin. Ze doet het best aardig, maar toch mist er wat. Het ziet er vaak net niet krachtig en snel genoeg uit waardoor het toch iets minder spectaculair oogt dan de acrobatische capriolen uit Ong Bak waar Jaa net dat beetje extra weet te brengen. Uiteindelijk vond ik het dus een beetje teleurstellend.

28. Death Race (2008, Paul W.S. Anderson) 5,5 review
29. The 40 year old virgin (2005, Judd Apatow) 5,5
30. Kiltro (2006, Ernesto Díaz Espinoza) 5,0
This is the way the world ends
Not with a bang but a whimper
Mijn reviews
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')