Groundhog Dayquote:Op dinsdag 30 september 2008 23:10 schreef TJLinden het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Deze maand heb ik zelf 26 filmpjes bekeken waaruit ik dan de volgende top 10 kan samenstellen:
1. Groundhog Day (Harold Ramis, 1993)
Right you are! Dan is niet functioneel naakt nog een understatement...quote:Op woensdag 1 oktober 2008 19:31 schreef Hapertje het volgende:
En over niet functioneel naakt gesproken. Een naakte Phillip Seymour Hoffman die zijn vrouw op zijn hondjes neemt vol in beeld.... gross!
Dat is inderdaad een heerlijke horror.quote:The Orphanage - Spannend, onderhuids en erg intelligente horror. Een van mijn nieuwe favorieten! 8.5
Maar de scene met Marisa Tomei daarna is toch niet echt verkeerd.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 19:31 schreef Hapertje het volgende:
Before The Devil Knows You're Dead - En over niet functioneel naakt gesproken. Een naakte Phillip Seymour Hoffman die zijn vrouw op zijn hondjes neemt vol in beeld.... gross! 3.5
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Het zet de verhoudingen weer op scherp en vanaf dan wordt de film weer erg interessant. Het krachtig einde is onwoodyaans inktzwart en duidelijk een ode aan Ingmar Bergman. Best wel indrukwekkende film al met al! Cijfer: 8
[ Bericht 0% gewijzigd door Falco op 02-10-2008 23:51:06 ]<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
quote:Op donderdag 2 oktober 2008 23:57 schreef Lambiekje het volgende:
Die Welle (2008)
Duitse remake van de The Wave (1981). Beide zijn gebaseerd op een werkelijke school experiment, wat heeft plaats gevonden in 1967 te Californië.
De docent probeert aan de hand van een les autokratie uit te leggen hoe het nazisisme zo groot kon worden. Men is van mening dat een dictatuur tegenwoordig ondenkbaar is. De docent gaat middels een experiment proberen duidelijk te maken dat het wel simpel is en hij richt samen met zijn klas een club op, Die Welle. Al snel komen de leerlingen zelf met ideeen van een eigen uniform, de witte bloes. Het wordt een hechte groep. Binnen een week loopt het uit de hand.
JA!! zo verdomde simpel is het om fascisme te creeeren. Mensen zijn zo verdomde dom. Men kan echt niet meer zelf nadenken als het om de groepconsensus gaat. Het is gewoon eng te noemen En dat heeft Hitler in de jaren 30 maar al te goed doorzien. We zijn zo makkelijk te bespelen...Een klein beetje macht en het loop zo dramatisch uit de hand.
cijfer 8Heb The Wave een keer op school (bij geschiedenis) gezien, is deze de moeite waard?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
Ik heb 'The wave' ook gezien in mijn schooltijd (een film die verplichte kost op scholen zou moeten zijn). Geen idee dat er een remake van was, dus meteen de download even aangezet. Ik ben erg benieuwd. Zelfs dutch subs gevonden zodat de kids hier ook kunnen kijken.quote:Op donderdag 2 oktober 2008 23:59 schreef donroyco het volgende:
[..]
Heb The Wave een keer op school (bij geschiedenis) gezien, is deze de moeite waard?
Waar heb je Gomorra gezienquote:Op woensdag 1 oktober 2008 18:22 schreef SaintOfKillers het volgende:
Nog een top 10 van september. Niet zo heel veel gezien en het was in het algemeen allemaal ook niet erg bijzonder.
1. Gomorra (Matteo Garrone - 2008)
2. Detective Story (William Wyler - 1951)
3. August Rush (Kirsten Sheridan - 2007)
4. Thirteen Days (Roger Donaldson - 2000)
5. Bikur Ha-Tizmoret (Eran Kolirin - 2007)
6. The Hitch-Hiker (Ida Lupino - 1953)
7. Eight Men Out (John Sayles - 1988)
8. Fallen Angel (Otto Preminger - 1945)
9. Mephisto (Istvan Szabo - 1981)
10. The Marriage Circle (Ernst Lubitsch - 1924)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |