Fijn genuanceerd verhaal. Maar verklaar je nader. Waar ben je het niet mee eens?quote:Op zondag 21 september 2008 18:39 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Gast ben je retarded ofzo? Weet je helemaal niets van de hulk af? Mis jij soms enige vorm van abstract denken? Kijk je uberhaupt wel eens films die niet in het genre 'Jerry Bruckheimer' vallen?
De eerste Hellboy vind ik wel een goeie film. Denk dat die qua strekking ook niet zo heel anders is dan deel 2, maar dat weet ik niet zeker want ik moet deel 2 nog zien. Binnenkort ook maar eens checken op de thuisbioscoopquote:Op maandag 22 september 2008 09:24 schreef Keffo het volgende:
Hellboy 2
Ik heb hellboy 1 nooit gezien omdat die destijds nogal slechte recensies kreeg. Met deel 2 was het een stuk beter zo vertelde men mij. En inderdaad. Hellboy is een actiefilm die goed combineert met een groot fanatasie element. Goede actie scenes, redelijke grappen en prima verhaal. Ik ben niet direct van de vreemde wezens maar in dit geval stoorde ik me er totaal niet aan en waren ze juist erg goed en origineel bedacht. Ik heb me goed vermaakt. Cijfer 8/10
Serieus?? er hoeft niet altijd iets te gebeuren om een film goed te laten zijnquote:Op zondag 21 september 2008 16:41 schreef trebremmit het volgende:
Rear Window 1954
Ik kon er niet van genieten wat een saai gebeuren het duurt maar en het duurt maar, alleen het laatste kwartiertje komt er wat spanning in. Ik heb wel betere films gezien van Hitchcock en snap de hoge waarderingen dan ook niet.
5/10
Hitchcock staat bekend om zn suspense in zijn films maar dat mis ik in deze film. Ik vind het meer een soort toneesltuk, al dat gepraat tussen Kelly, Stewart en Ritter ik kon er niks mee. Vertigo heb ik veel meer mee en zelfs zn Engelse films vind ik beter zoals The Lady Vanishes. Is Rear Window jouwn favoriete Hitchcock dan?quote:Op maandag 22 september 2008 13:57 schreef Timo20 het volgende:
[..]
Serieus?? er hoeft niet altijd iets te gebeuren om een film goed te laten zijnHet goede van de film is juist dat je (samen met James Stewart) toe kijkt hoe er van alles gebeurd en er niets aan kunt doen. Het voyeuristische element van de film is juist wat `m zo briljant maakt.
Ik dacht altijd dat Rear Window de Hitchcock film was, op Psycho na dan...quote:Op maandag 22 september 2008 16:52 schreef trebremmit het volgende:
[..]
Hitchcock staat bekend om zn suspense in zijn films maar dat mis ik in deze film. Ik vind het meer een soort toneesltuk, al dat gepraat tussen Kelly, Stewart en Ritter ik kon er niks mee. Vertigo heb ik veel meer mee en zelfs zn Engelse films vind ik beter zoals The Lady Vanishes. Is Rear Window jouwn favoriete Hitchcock dan?
Vertigo vond ik maar matig. Dat was een half script dat dan meer 2 keer na elkaar werd verfilmd.quote:Op maandag 22 september 2008 16:52 schreef trebremmit het volgende:
Vertigo heb ik veel meer mee en zelfs zn Engelse films vind ik beter zoals The Lady Vanishes.
Vertigo is ook briljant maar The Lady Vanishes vond ik eerlijk gezegd een beetje tegenvallen.quote:Op maandag 22 september 2008 16:52 schreef trebremmit het volgende:
Vertigo heb ik veel meer mee en zelfs zn Engelse films vind ik beter zoals The Lady Vanishes.
Dat niet, denk dat (hoe orgineelquote:Is Rear Window jouwn favoriete Hitchcock dan?
Zij ook om jou.quote:Op woensdag 24 september 2008 00:03 schreef eQuaL het volgende:
Bienvenue chez les ch'tis, (NRC. imdb)
ik moet nog steeds lachen
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 23 september 2008 14:33 schreef scanman01 het volgende:
[ afbeelding ]
Mirrors (2008)
Een thriller/horrorfilm met KieferSutherland en Paula Patton. Het verhaal is erg ver gezocht, maar als je door het ongeloofwaardige heen kunt kijken is het een best wel geslaagde en bij vlagen super spannende thriller geworden. Dat de film ook 'horror' wordt genoemd komt door 2 of 3 scenes, die echt wel behoorlijk grof zijn. Wat mij betreft is het minpunt aan deze film het einde. Beetje jammer dat er bij dit soort films altijd een enigszins onaangename twist aan het einde schijnt te horen. Verrassend is het wel, maar of je daar als kijker op zit te wachten? Hoe dan ook, door het einde zakt de film af naar een '7', terwijl het een 8 leek te worden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
Ik vond het wel een vermakelijke film (voor in het vliegtuigquote:Op donderdag 25 september 2008 11:01 schreef Gorro het volgende:
Fool's Gold (Andy Tennant, 2008)
[ afbeelding ]
Erg matige avonturen film. Alles voelt zo gedateerd aan. Het naïeve avonturen verhaal kabbelt voort zonder de interesse echt aan te spreken, terwijl de film de joligheid zelve probeert te zijn. Daar faalt de film hopeloos in. Wat overblijft is een fijne tropische setting. **
Dat is een geweldige film ja EHHHquote:Op woensdag 24 september 2008 00:03 schreef eQuaL het volgende:
Bienvenue chez les ch'tis, (NRC. imdb)
ik moet nog steeds lachen
[ afbeelding ]
Waar/hoe heb je die kunnen zien?quote:Op vrijdag 26 september 2008 11:53 schreef Gorro het volgende:
(#150) The Crowd (King Vidor, 1928)
[ afbeelding ]
Prima film van King Vidor over een normaal gezin wat probeert te overleven in New York. We krijgen een korte introductie van John Simms. Wat beelden van zijn geboorte, jeugd en ouders. Dan komen we aan in New York, waar hij een grote meneer probeert te worden. De openingsmontage van New York is erg indrukwekkend en doet denken aan Berlin: Die Sinfonie der Großstadt een jaar eerder. Dan volgt de lastige weg naar te top, onder druk van zijn vrouw een haar familie. Mooi om te zien dat veel thema's van toen nog steeds actueel zijn. Zo wordt de materialistische instelling bijvoorbeeld meteen afgestraft. ****
Vooruit dan:quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Toki o kakeru shôjo(2006)
Of "Een sprong in de tijd". Japanse animatiefilm over een meisje Makoto dat na een vreemde gebeurtenis op haar school de mogelijkheid lijkt verworven te hebben om terug te springen in de tijdf. Dit vindt ze aanvankelijk erg leuk om dat het haar dagelijkse leven een stuk leuker maakt, maar uiteindelijk leert ze dat er ook gevolgen aan verbonden zijn, en op sommige momenten wordt het levensgevaarlijk.
Best genietbaar, al is het niet de beste anime die ik gezien heb. Ondanks het futuristische element blijft het voornamelijk een film over een tienermeisje dat leert omgaan met jongens.
Een TV-rip van Turner Classic Movies gedownload een tijd geleden.quote:Op zaterdag 27 september 2008 10:08 schreef RuneRose het volgende:
[..]
Waar/hoe heb je die kunnen zien?
Klinkt allemaal wel goed. Ik wil die film asap ook wel eens checken.quote:Op zaterdag 27 september 2008 02:30 schreef Mr.Noodle het volgende:
Vorige week gezien:
Red Cliff (Chi Bi) (2008)
7,8/10
Klinkt best goed.quote:Op maandag 29 september 2008 12:39 schreef Hulkio het volgende:
Ghost Dog: The Way of the Samurai (Jim Jarmusch, 1999)
Prima film van Jim Jarmusch, met in de hoofdrol een zeer overtuigende Forest Whitaker. Het vehaal heeft prima uitgangspunten en de combinatie tussen het serieuze deel en de komische scenes is goed gevonden. Verder beschikt de film over een sterke soundtrack (die helaas af en toe wel wat in herhaling valt). Wat de film in mijn ogen helaas niet tot een echte topper maakt is het niet diep genoeg uitwerken van het verhaal en de personages. Zo had ik bijvoorbeeld graag wat meer van de geschiedenis van het Ghost Dog personage gezien, waarom de keuze voor deze levensstijl? Ik had nu het gevoel dat ik naar een deel van het verhaal zat te kijken. Dat kan natuurlijk een bewuste keuze zijn, je hoeft niet alles voor te kauwen, maar hierdoor wordt het wel wat lastiger om je in te leven en blijft het allemaal wat oppervlakkig. Zal zeker nog meer films van Jarmusch gaan kijken. 7.8
Dan moet ik je teleurstellen, de acteur van Harvey Dent, Aaron Eckhart, heeft in een interview verteld datquote:Op maandag 29 september 2008 19:08 schreef Canisfire het volgende:
En met Two Face als hoofd badguy kijk ik ook al weer uit naar het vervolg
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |