abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 21 september 2008 @ 23:27:39 #51
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_61813907
Rush Hour 3
Oeh wat een middelmatigheid. Wat een irritante nep Chris Rock.

cijfer 4.5 / imdb 6.1
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_61813930
Wanted! WTF wat een heftige vette film!!!!
~Geluk, is beseffen dat het geluk in je zit~
  maandag 22 september 2008 @ 01:31:55 #53
16701 scanman01
Today's a good day
pi_61816192
Still breathing

Met Brendan Fraser en Joanna Going. Trage film. Wel aardig maar geen aanrader.
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_61818133
quote:
Op zondag 21 september 2008 18:39 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Gast ben je retarded ofzo? Weet je helemaal niets van de hulk af? Mis jij soms enige vorm van abstract denken? Kijk je uberhaupt wel eens films die niet in het genre 'Jerry Bruckheimer' vallen?
Fijn genuanceerd verhaal. Maar verklaar je nader. Waar ben je het niet mee eens?
http://www.scrumzelfstudie.nl voor snelle en goedkope Scrum Master Certificering dmv zelfstudie
pi_61818207
Hellboy 2
Ik heb hellboy 1 nooit gezien omdat die destijds nogal slechte recensies kreeg. Met deel 2 was het een stuk beter zo vertelde men mij. En inderdaad. Hellboy is een actiefilm die goed combineert met een groot fanatasie element. Goede actie scenes, redelijke grappen en prima verhaal. Ik ben niet direct van de vreemde wezens maar in dit geval stoorde ik me er totaal niet aan en waren ze juist erg goed en origineel bedacht. Ik heb me goed vermaakt. Cijfer 8/10
http://www.scrumzelfstudie.nl voor snelle en goedkope Scrum Master Certificering dmv zelfstudie
pi_61819052
quote:
Op maandag 22 september 2008 09:24 schreef Keffo het volgende:
Hellboy 2
Ik heb hellboy 1 nooit gezien omdat die destijds nogal slechte recensies kreeg. Met deel 2 was het een stuk beter zo vertelde men mij. En inderdaad. Hellboy is een actiefilm die goed combineert met een groot fanatasie element. Goede actie scenes, redelijke grappen en prima verhaal. Ik ben niet direct van de vreemde wezens maar in dit geval stoorde ik me er totaal niet aan en waren ze juist erg goed en origineel bedacht. Ik heb me goed vermaakt. Cijfer 8/10
De eerste Hellboy vind ik wel een goeie film. Denk dat die qua strekking ook niet zo heel anders is dan deel 2, maar dat weet ik niet zeker want ik moet deel 2 nog zien. Binnenkort ook maar eens checken op de thuisbioscoop .

Die Guillermo del Toro vind ik sowieso altijd wel okay met z'n films. Pan's Labyrinth zag er ook tof uit.
pi_61822230
Bienvenue chez les Ch'tis (Dany Boon, 2008)
Leuke en originele Franse film die waarschijnlijk leuker is voor de echte Frankrijk kenner, maar toch ook zeer vermakelijk voor iemand die er nog (bijna) nooit is geweest. De opzet is leuk gevonden, al heeft wel wat weg van In Bruges (het belachelijk maken van een stad/ streek) en de grappen zijn ondanks dat ze af en toe wel wat simpel zijn toch geslaagd. Helaas valt men af en toe wat in herhaling maar de cast weet er voor te zorgen dat die niet echt als storende factor wordt ervaren. Vooral de acteur in de hoofdrol was sterk, zijn gezichtsuitdrukkingen spreken af en toe boekdelen.

Bij het binnenkomen van de zaal dacht ik even dat ik bij de 65+ voorstelling was binnengelopen. Veel oud publiek en ik kan je verzekeren dat die vervelender zijn dan de meeste jongeren. Het was geen moment stil tijdens de film. "Oh daar zijn wij ook geweest!" En helemaal erg, het hardop vertellen van de ontwikkelingen die iedereen ook gewoon kan zien "Ohh hij is dronken tijdens zijn werk". Ondanks het publiek en weinig Franse voorkennis toch een zeer vermakelijke film en weer eens wat anders dan het standaard Hollywood werk dat normaal in de bioscopen draait. 7.4
  maandag 22 september 2008 @ 13:57:44 #58
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_61824160
quote:
Op zondag 21 september 2008 16:41 schreef trebremmit het volgende:
Rear Window 1954

Ik kon er niet van genieten wat een saai gebeuren het duurt maar en het duurt maar, alleen het laatste kwartiertje komt er wat spanning in. Ik heb wel betere films gezien van Hitchcock en snap de hoge waarderingen dan ook niet.
5/10
Serieus?? er hoeft niet altijd iets te gebeuren om een film goed te laten zijn Het goede van de film is juist dat je (samen met James Stewart) toe kijkt hoe er van alles gebeurd en er niets aan kunt doen. Het voyeuristische element van de film is juist wat `m zo briljant maakt.
  Moderator maandag 22 september 2008 @ 14:28:25 #59
9859 crew  Karina
Woman
pi_61824795
Nihon chinbotsu (Japan Sinks)
Japanse rampenfilm: Japan wordt geteisterd door aardbevingen en dreigt in zijn geheel te verdwijnen. De regering laat de bevolking geloven dat het zeker 5 jaar gaat duren voordat dit gebeurt, in werkelijkheid zal het al binnen een jaar zijn.

Goede film met een verhaal dat je kunt verwachten van dit type (wetenschappers die een oplossing weten, regeringen die dingen verborgen houden). Hij komt wel een beetje traag op gang.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_61828096
Cidade de Deus, voor de 4e keer of zo. Blijft goed .
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_61828422
quote:
Op maandag 22 september 2008 13:57 schreef Timo20 het volgende:

[..]

Serieus?? er hoeft niet altijd iets te gebeuren om een film goed te laten zijn Het goede van de film is juist dat je (samen met James Stewart) toe kijkt hoe er van alles gebeurd en er niets aan kunt doen. Het voyeuristische element van de film is juist wat `m zo briljant maakt.
Hitchcock staat bekend om zn suspense in zijn films maar dat mis ik in deze film. Ik vind het meer een soort toneesltuk, al dat gepraat tussen Kelly, Stewart en Ritter ik kon er niks mee. Vertigo heb ik veel meer mee en zelfs zn Engelse films vind ik beter zoals The Lady Vanishes. Is Rear Window jouwn favoriete Hitchcock dan?
pi_61828507
Rear Window kon mij vooral bekoren door de spitsvondige dialogen (met name tussen Stewart en Kelly).
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_61829631
quote:
Op maandag 22 september 2008 16:52 schreef trebremmit het volgende:

[..]

Hitchcock staat bekend om zn suspense in zijn films maar dat mis ik in deze film. Ik vind het meer een soort toneesltuk, al dat gepraat tussen Kelly, Stewart en Ritter ik kon er niks mee. Vertigo heb ik veel meer mee en zelfs zn Engelse films vind ik beter zoals The Lady Vanishes. Is Rear Window jouwn favoriete Hitchcock dan?
Ik dacht altijd dat Rear Window de Hitchcock film was, op Psycho na dan...
  maandag 22 september 2008 @ 17:49:39 #64
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_61829950
quote:
Vertigo heb ik veel meer mee en zelfs zn Engelse films vind ik beter zoals The Lady Vanishes.
Vertigo vond ik maar matig. Dat was een half script dat dan meer 2 keer na elkaar werd verfilmd.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  dinsdag 23 september 2008 @ 14:33:06 #65
16701 scanman01
Today's a good day
pi_61850313

Mirrors (2008)
Een thriller/horrorfilm met KieferSutherland en Paula Patton. Het verhaal is erg ver gezocht, maar als je door het ongeloofwaardige heen kunt kijken is het een best wel geslaagde en bij vlagen super spannende thriller geworden. Dat de film ook 'horror' wordt genoemd komt door 2 of 3 scenes, die echt wel behoorlijk grof zijn. Wat mij betreft is het minpunt aan deze film het einde. Beetje jammer dat er bij dit soort films altijd een enigszins onaangename twist aan het einde schijnt te horen. Verrassend is het wel, maar of je daar als kijker op zit te wachten? Hoe dan ook, door het einde zakt de film af naar een '7', terwijl het een 8 leek te worden.
pi_61861221
3:10 to Yuma

Prachtige western, niet te geloven dat het zo lang duurde voor hij hier verscheen. Geweldige cast, prachtige beelden en een mooi verhaal. Helemaal goed.
IMDb score: 8.0/10
My score: 8.0/10

Dead Poet's Society

Tja. Een film die iedereen toch in elk geval 1x gezien moet hebben. Prachtig!
IMDb score: 7.8/10
My score: 9.0/10

Deception

Voorspelbaar en vreselijk volgens het boekje. Wel onderhoudend verder, maar jammer van de goede cast.
IMDb score: 5.8/10
My score: 6.0/10

The Thing

Heerlijke ouderwetse horror die na al die jaren niets van zijn spanning is kwijt geraakt. Zo worden ze nog maar zelden gemaakt helaas.
IMDb score: 8.1/10
My score: 9.0/10
(phew for a minute there i lost myself i lost myself
  dinsdag 23 september 2008 @ 21:47:21 #67
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_61861957
quote:
Vertigo heb ik veel meer mee en zelfs zn Engelse films vind ik beter zoals The Lady Vanishes.
Vertigo is ook briljant maar The Lady Vanishes vond ik eerlijk gezegd een beetje tegenvallen.
quote:
Is Rear Window jouwn favoriete Hitchcock dan?
Dat niet, denk dat (hoe orgineel ) Psycho m`n favoriet is. Maar hij staat wel hoog op m`n favoriete lijstje
pi_61866896
Bienvenue chez les ch'tis, (NRC. imdb)

ik moet nog steeds lachen

woensdag 24 september 2008 @ 00:43:59 #69
228922 BreathMe
Adem in, Adem uit.
pi_61867536
quote:
Op woensdag 24 september 2008 00:03 schreef eQuaL het volgende:

[ afbeelding ]
Zij ook om jou.
  woensdag 24 september 2008 @ 10:47:17 #70
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_61871854
Definitely, Maybe (Adam Brooks, 2008)

Eén van de betere romantische komedies van de laatste tijd. De structuur van de film heeft daar een aandeel in. De wisselwerking tussen Abigail Breslin en Ryan Reynolds is leuk en het verhaal is ook wat minder voorspelbaar als veel soortgenoten. De drie potentiële moeders zijn alle drie goede mogelijkheden en leuk gespeeld door Rachel Weisz, Isla Fischer en Elizabeth Banks. ***½

Southland Tales (Richard Kelly, 2006)

Het eerste wat me te binnen schiet is: interessante mislukking. Zelden een film gezien die zo wisselvallig is. Het ene moment kijk je naar een erg toffe scene, maar die wordt dan te vaak weer gevolgd door een mislukte. Verder kreeg ik ook te vaak het gevoel dat de film te graag vaag wilde doen, zonder dat hier echt een bevredigende gedachte achter zat. Desalniettemin respect voor Richard Kelly dat hij zo onbevangen met het medium omgaat en probeert te vernieuwen. Het is zeker uniek, maar ik hoop dat hij dit ook wat meer in een constante vorm weet te gieten voor zijn volgende projecten. ***½

I Kina spiser de hunde (In China They Eat Dogs) (Lasse Spang Olsen, 1999)

Vermakelijke Deense misdaad comedy met een aantal spectaculaire actiescenes. Het script zit vol met absurde situaties en humor en dat maakt alles lekker vlot en entertainend. Het is alleen wel jammer dat de film zo lelijk is en de muziek zo slecht. Ze hadden het lage budget wel iets beter mogen proberen te verhullen. Hierdoor komt het script toch niet helemaal tot volle bloei. ***

Baby Mama (Michael McCullers, 2008)

Bij de eerste hoofdrol het grote witte doek haalt Tina Fey nog niet het niveau van haar tv-serie 30 Rock. Het vermaakt allemaal wel maar de echte lach is er te weinig. Verder is het verhaal ook niet wereldschokkend. Het slot zie je al van mijlen ver aankomen en wat is er eigenlijk met de 12-jarige dochter van Rob gebeurd op het einde? **½
pi_61880564
was vandaag en gister vrij en had zin om een paar films te kijken. heb de volgende films gezien
the love guru. beetje overdreven maar af en toe best grappig, ik zou hem een 6 geven.

just like heaven, redelijke film met Reese Witherspoon. Romantisch/comedie. Wel een beetje mijn genre 7,5.

camp rock, Ik houd van heel veel soorten films, van horror tot komedie etc. Dus zo ook deze teenage film vond ik best te pruimen een 7,5 in zijn genre.

click, met Adam Sandler vind ik echt een aanrader, leuke humor met wat drama erbij. een 8

forgetting sarah marshall. Heel flauw maar wel een leuke komedie goed acteerwerk ook. 7

Vorige week deze film gezien.
Captain Corelli's Mandolin: Vond het een goede film een drama met romantiek en zeer goed te pruimen. denk dat deze film het goed zou doen op een date.

Ik heb zo langzamerhand al zoveel films gezien, Maar iemand die nog leuke films weet in het genre komedie gemixed met een beetje romantiek of drama. alsjeblieft niet films als naked gun of police acedemy, voor mij echt te flauw.
  donderdag 25 september 2008 @ 11:01:42 #72
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_61899198
Fool's Gold (Andy Tennant, 2008)

Erg matige avonturen film. Alles voelt zo gedateerd aan. Het naïeve avonturen verhaal kabbelt voort zonder de interesse echt aan te spreken, terwijl de film de joligheid zelve probeert te zijn. Daar faalt de film hopeloos in. Wat overblijft is een fijne tropische setting. **

Slacker Uprising (Michael Moore, 2008)

De nieuwste documentaire van Michael Moore is altijd een moment om naar uit te kijken. Helaas weet hij deze niet echt te overtuigen. Het is een pamflet van de campagne die hij vier jaar geleden heeft gevoerd om de jongere generatie te mobiliseren. Het is voornamelijk een registratie van deze happening en heeft helaas weinig spitvondige kritiek te melden. Natuurlijk krijgen de republikeinen er flink van langs, maar de films heeft niets nieuws te bieden. ***

Death Race (Paul W.S. Anderson, 2008)

Toch best toffe remake van het gedateerde Death Race 2000. De film moet het vooral hebben van de Destruction Derby/Twisted Metal-achtige autorace-geweld en dat vond ik vroeger toch altijd erg vermakelijke games en hier is dat gevoel goed vertaald naar het witte doek. Veel plaats voor verhaal is er niet en is ook niet nodig. Het is allemaal lekker stereotype en voldoet prima als hersenloos vermaak. ***
pi_61901249
3:10 to Yuma (James Mangold, 2007)
Na extreem lang wachten was de film dan eindelijk in Nederland in de bioscoop te zien, dit uitstellen zal waarschijnlijk wel lage bezoekersaantallen tot gevolg hebben aangezien de dvd ook al een aardige tijd uit is. Op de film valt verder weinig aan te merken, het is in elk geval fijn om te zien dat er nog steeds goede westerns gemaakt worden. Zoals je kan verwachten bij een western ligt het tempo vrij laag, maar persoonlijk vond ik dat niet echt een storende factor. Bale en Crowe weten hunnen rollen goed neer te zetten en ook de bijrollen waren sterk. 8.0

300 (Zack Snyder, 2006)
Na de film twee jaar geleden in de bioscoop te hebben gezien nu pas de eerste herkijkbeurt en wel op blu-ray. Blijft een sterke film die het vooral van de visuele pracht en vette aktiescenes moet hebben. Het verhaal en het acteerwerk blijven misschien wat achter, maar zijn ook zeker niet slecht. 8.0
pi_61910662
Salò o le 120 giornate di Sodoma

Ik heb nog nooit het het gevoel gehad dat ik een film uit wilde zetten omdat het echt allemaal wat te ver ging, terwijl ik echt heel bizarre films heb gezien al. Deze film heb ik met moeite afgekeken. Wat een ziekelijke film. Hoe ver kun je gaan met het vernederen van mensen.

Door het hoge shockeer gehalte geef ik hem een 7.
  donderdag 25 september 2008 @ 19:46:22 #75
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_61912783
Funny Games
Ook deze film zou voor shockerend door het leven moeten gaan. Ik vond dat wel meevallen. Het is een ietwat trage thriller, waarbij een rijk Duits gezin meegesleurd wordt in ziekelijke spelletjes van twee Duitsers. Het begint met het vragen om vier eieren, maar eindigt in een gruwelijke sadistische nachtmerrie. Op zich wel aardig gevonden zo her en der. Michael Haneke wil de kijker meebrengen dat het FOUT is om te genieten van geweld in films. Dat haalde ik maar met moeite uit die film en sowieso deel ik die boodschap niet met hem. Ook bij Cache kon ik zijn redenaties totaal niet volgen. Cijfer: 6,5

Into the Wild

Eindelijk weer eens een erg goede film gezien . Wat veel natuurschoon herbergt Amerika toch. Sean Penn weet het feilloos te registreren met zijn camera. Het verhaal over een Holden Caufield-achtige persoon paste er prima bij. Cijfer: 8,5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  donderdag 25 september 2008 @ 20:18:58 #76
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_61913598
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 14:33 schreef scanman01 het volgende:
[ afbeelding ]

Mirrors (2008)
Een thriller/horrorfilm met KieferSutherland en Paula Patton. Het verhaal is erg ver gezocht, maar als je door het ongeloofwaardige heen kunt kijken is het een best wel geslaagde en bij vlagen super spannende thriller geworden. Dat de film ook 'horror' wordt genoemd komt door 2 of 3 scenes, die echt wel behoorlijk grof zijn. Wat mij betreft is het minpunt aan deze film het einde. Beetje jammer dat er bij dit soort films altijd een enigszins onaangename twist aan het einde schijnt te horen. Verrassend is het wel, maar of je daar als kijker op zit te wachten? Hoe dan ook, door het einde zakt de film af naar een '7', terwijl het een 8 leek te worden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  vrijdag 26 september 2008 @ 11:53:27 #77
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_61927847
(#150) The Crowd (King Vidor, 1928)

Prima film van King Vidor over een normaal gezin wat probeert te overleven in New York. We krijgen een korte introductie van John Simms. Wat beelden van zijn geboorte, jeugd en ouders. Dan komen we aan in New York, waar hij een grote meneer probeert te worden. De openingsmontage van New York is erg indrukwekkend en doet denken aan Berlin: Die Sinfonie der Großstadt een jaar eerder. Dan volgt de lastige weg naar te top, onder druk van zijn vrouw een haar familie. Mooi om te zien dat veel thema's van toen nog steeds actueel zijn. Zo wordt de materialistische instelling bijvoorbeeld meteen afgestraft. ****
  vrijdag 26 september 2008 @ 12:09:20 #78
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_61928247
quote:
Op donderdag 25 september 2008 11:01 schreef Gorro het volgende:
Fool's Gold (Andy Tennant, 2008)
[ afbeelding ]
Erg matige avonturen film. Alles voelt zo gedateerd aan. Het naïeve avonturen verhaal kabbelt voort zonder de interesse echt aan te spreken, terwijl de film de joligheid zelve probeert te zijn. Daar faalt de film hopeloos in. Wat overblijft is een fijne tropische setting. **
Ik vond het wel een vermakelijke film (voor in het vliegtuig )
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_61930282
quote:
Op woensdag 24 september 2008 00:03 schreef eQuaL het volgende:

[ afbeelding ]
Dat is een geweldige film ja EHHH

Heb erg genoten van de film
  vrijdag 26 september 2008 @ 20:40:04 #80
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_61939983
Gisteren in de sneak:

Sagan
Een biopic over de Franse schrijfster Francoise Sagan. De gebruikelijke biopic cliche`s komen weer rijkelijk voorbij (de opkomst en ondergang, het gebruik van drugs, je beter voelen dan je omgeving etc. etc.)
Opzich ziet de film goed in elkaar en is het acteerwerk dik in orde. Vooral Sylvie Testud maakt indruk in de hoofdrol.
Ondanks dat de film bijna 2 uur duurt ligt het tempo toch te hoog en wordt er te snel in de tijd vooruit gesprongen waardoor het geheel erg onsamenhangend en fragmentarisch overkomt. Dat is jammer want er had meer ingezeten, vooral als je kijkt naar het prachtige einde.
Geen slechte film, eerder your average biopic waar niet veel op aan is te merken maar nog minder echt top aan is.

IMDB Cijfer: 6,8/10
Mijn Cijfer: 6,3/10
  vrijdag 26 september 2008 @ 21:08:27 #81
228922 BreathMe
Adem in, Adem uit.
pi_61940717
het is een beetje rustig hier.

pi_61945636

Harold en Kumar ! daar zijn ze weer, Nadat ik meenigmaal dronken en of wel stoned heb genoten van deel 1.
Was het nu tijd voor deel twee nuchter wel te verstaan. En ik moet zeggen dat het allemaal nog al tegen viel.
Ik heb de film zelfs maar met moeite uitgekeken . Wat in deel een zo sterk was dat de heren echt een doel hadden dat was gewoon zo snel mogelijk white castle bereiken. Het doel in dit deel is toch om zoveel mogelijk uit de klauwen te blijven van een grappig bedoelde maar totaal niet zo overkomende medewerken van de FBI.
Wat ik wel goed vind is dat de makers heel goed laten zien wat ze van het anti terrosischme systeem in Amerika vinden, Dit is heel subtiel gedaan, Maar verder moet bij de volgende Harold en Kumar er weer duidelijk een doel zijn. Misschien dat ik de film beter vond als ze net zo als origineel het plan was ze zich meer zouden focusen over het bereiken van Amsterdam.
Mijn Snape wat doe je !
Niet zo dol op Amerika uit de kluiten gewassen kolonie vol randebielen.
Asperger and proud !
pi_61945912
Righteous Kill

Met Al Paccino Over een Politie-duo waarvan 1 middels een video-diary biecht dat hij bad-guys vermoord. 50 cent speelt ook een rol.

Matige film. Itt. tot andere films wel ok.
6.5
Hoeren TNT.. Graaierige overheid..
Ik heb nergens zoveel last van Marokkanen als in het nieuws :
  zaterdag 27 september 2008 @ 01:51:24 #84
16701 scanman01
Today's a good day
pi_61946262

The accidental husband (2008)
Het was weer eens tijd voor een romantic comedy. In de hoofdrollen Uma Thurman, Colin Firth en Jeffrey Dean Morgan. Regie is van Griffin Dunne, die ik vooral ken als acteur in films als 'An american werewolf in london' en 'After hours'.
De film is voorspelbaar van begin tot einde, maar toch nog wel redelijk de moeite waard. Uma speelt Emma, een soort liefdesdokter, die in haar radioprogramma adviezen geeft aan luisteraars. Op een dag geeft ze de aanstaande bruid van Patrick (Dean Morgan) het advies dat ze misschien toch maar niet moet trouwen. Zij volgt het advies op en Patricks wereld stort in elkaar. Vervolgens neemt hij wraak door de wiz-kid van de buurt de computer van de burgerlijke stand te laten hacken en haar ongetrouwde status te veranderen in 'getrouwd'..... met Patrick. Aangezien Emma zelf wil trouwen met Richard (Colin Firth), moet ze even dat foutje rechtzetten en de vergissing met Patrick laten annuleren. Daarvoor moet ze hem wel even opzoeken, om ook zijn handtekening te krijgen. Wat er dan gebeurt laat zich raden, maar toch is het allemaal wel redelijk vermakelijk. Geen topper, maar een aardig tussendoortje.

[ Bericht 0% gewijzigd door scanman01 op 27-09-2008 10:51:17 ]
  Redactie Games zaterdag 27 september 2008 @ 02:30:13 #85
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_61946480
Vorige week gezien:

Red Cliff (Chi Bi) (2008)

Website: Trailer
Regie: John Woo
Land: China
Genre: Actie / Avontuur / Oorlog / Drama
Tijdsduur: 150 minuten
Acteurs: Tony Leung Chiu Wai, Takeshi Kaneshiro en Wei Zhao

In het begin van de derde eeuw (208 A.D.) waarin China grote chaos en verdeeldheid heerst tussen verschillende machthebbers en familie, is er één militaire leider Cao Cao, die deze kans grijpt om de macht voor zich zelf te grijpen door de keizer op een slinkse manier te overtuigen dat hij eenheid van het land zal brengen. Nadat Cao Cao het noordelijk deel van China veroverd heeft, zet hij zijn zinnen Liu Bei, heerser van het Zuid-Westelijk deel van het land.

Liu Bei moet noodgedwongen met zijn inwoners vluchten, nadat Cao Cao met grote overmacht zijn land binnen dringt en alles met de grond gelijk maakt..

Echter Liu Bei, is nog niet van plan om de strijd op te geven. Samen met zijn militaire strategist Zhu-ge Liang, vraagt hij hulp bij zijn Zuidelijke buur, leider van het land van Wu, Sun Quan. Ondanks dat ze nu twee legers hebben, zijn ze nog steeds in de minderheid en lijken ze kansloos. Echter lijkt Zhu-ge Liang een plan te hebben gevonden om Cao Cao te kunnen afstoppen..

De film is gebaseerd op een verhaal, ook wel genoemd de "The Romance of Three Kingdoms".

Ik heb het verhaal niet gelezen, heb alleen wat info uit eerdere films die gebaseerd waren op hetzelfde boek. Dus zou eerlijk gezegd niet echt weten wat er wel en niet van klopt..

Maar wat de inhoud van de film betreft:
Mooi episch verfilmde veldslagen, choreografie van de actiesscenes, dit alles is heel erg goed in elkaar gezet gezien het aantal figuranten die ze gebruikt hebben (stuk of 800.000 ergens gelezen)
Er is een bepaalde gedeelte in de film waarin de Turtoise-formatie uitgevoerd werd. Eerst moest ik lachen om de wat stomme naam, maar later in het veld zag het er bijna poëtisch mooi uit.. Iets wat ik eigenlijk alleen maar tijdens de opening van de laatste Olympische spelen in China heb gezien.

Het verhaal mocht echter voor mij wel iets minder dromerig en poëtisch, er zat bijvoorbeeld een scene in met een paard dat aan het bevallen was, waarvan ik dacht, dusch wat is de verdere toevoeging hiervan
Ook de verheerlijking van verschillende helden in de film stoorde me een beetje, ze leken allemaal een beetje onoverwinnelijk, maar uiteindelijk zullen er toch een aantal moeten sterven om het tot een einde te brengen dacht ik zo.. ondanks dat zat het verhaal verder wel goed in elkaar..

De mokerslag kwam aan het einde van de film, een cliffhanger met de hele onaangename boodschap: To be Continued...

Uiteindelijk blijkt de film dus twee-delig te zijn. Eerste gedeelte duurde al meer dan 2 uur, 2e gedeelte gaat waarschijnlijk dezelfde kant op..

Samengevat, indrukwekkend, groots en mooi. Je ziet duidelijk dat er in deze film veel geld en energie gepompt is. Ik moet eerlijk zeggen, ik vind het jammer dat het nu blijft hangen bij To Be Continued.. maar ik zou deze film toch nog wel in z'n geheel in de bioscoop willen zien. Hij is groots en spectaculair opgezet en de uitvoering is er ook naar. John Woo, maakt het als regisseur toch weer waar , z'n trademark (witte duiven) kwamen er ook weer overduidelijk erin voor. Alleen nu nog even wachten op het 2e deel van de film

7,8/10
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  zaterdag 27 september 2008 @ 10:08:59 #86
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_61948206
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 11:53 schreef Gorro het volgende:
(#150) The Crowd (King Vidor, 1928)
[ afbeelding ]
Prima film van King Vidor over een normaal gezin wat probeert te overleven in New York. We krijgen een korte introductie van John Simms. Wat beelden van zijn geboorte, jeugd en ouders. Dan komen we aan in New York, waar hij een grote meneer probeert te worden. De openingsmontage van New York is erg indrukwekkend en doet denken aan Berlin: Die Sinfonie der Großstadt een jaar eerder. Dan volgt de lastige weg naar te top, onder druk van zijn vrouw een haar familie. Mooi om te zien dat veel thema's van toen nog steeds actueel zijn. Zo wordt de materialistische instelling bijvoorbeeld meteen afgestraft. ****
Waar/hoe heb je die kunnen zien?

De afgelopen weken in de bioscoop gezien:

the Edge of Love Dit moet wel het meest waardeloze excuus voor twee uur Keira Knightley zijn. Ik denk dat ze tot haar dood ieder jaar minstens 1 man de 2e wereld oorlog zal insturen. Absoluut dieptepunt is de cross-cutting van de amputatie van een arm naar de bevalling van een kind. Ik vraag me af of dit aan mij ligt, of dat het gewoon zo is. Maar komen er nu echt geen fatsoenlijke films meer uit Engeland? Alles wat ik lijk te zien is of een suffe misdaadkomedie met 'grappige' accentjes, of een boekverfilming voor preutse maar tegelijkertijd ondeugende vrouwen van boven de vijfitig.

Bottle Shock Vervelende formule film die werkelijk niets toevoegd aan wat we al kennen. Ze kunnen volgend jaar dezelfde film maken over kandijkoek, boter of weet ik veel wat. Gelukkig is het pas op het eind echt ergerniswekkend. De film duurt ook veel te lang, en is op geen enkel moment grappig.

De verfilming van All God's Children Can Dance. Een kort verhaal de schijnbaar bijzonder trendy schrijver Murakami. Die was niet onaardig. Lekker dromerig. Dialoog was nogal onwerkelijk, achtergrondgeluiden leken volledig te ontbreken en het was leuk in beeld gebracht. Ik ben wel benieuwd hoe groot de pik van Kengo nu werkelijk was.

Ook nog gezien: Trois Coileurs: Blue en die was ook niet echt slecht. Niet echt subtiel. Vreselijke muziek ook, wat een bombast. Breaking the Waves lieten ze ook nog zien. Maar daar kon ik niet echt inkomen. De hoofdstukaankondigingen (bij gebrek aan een beter woord) waren best leuk. Nazarin was dinsdag, en dat was een goede film. Toch geef ik de voorkeur aan het meer surrealistische werk van Bunuel. Ze hadden ook nog een Dardenne retrospectief, daar heb ik Rosetta gezien, en die was nogal overdonderend. Alles aan deze film was boos. Maar wel goed. La Promesse was ook de moeite waard, maar wel wat minder uitgesproken dan Rosetta...Det Sjunde Inseglet lieten ze ook nog zien. Maar die had ik al eens eerder gezien. Leuke film, ik snap niet waarom ik vaak mensen zie schrijven dat deze film zo zwaar is? Net als veel ander werk van Bergman uit de jaren vijftig vind ik deze film ondanks het zware onderwerp erg geestig en licht. Maar goed, het zevende zegel zal nooit een Bergman favoriet van mij worden. Ik geef de voorkeur aan zijn werk uit de jaren zestig. Burn After Reading aardige B-Coen. Offret was erg goed. the Life Before her Eyes was de meest pretentieuze draak van de afgelopen tijd. Versailles was een soort namaak Dardenne. Alleen leek deze film wel dood. Geen zak aan, en de film teert op het snoetje van het kinderacteurtje. Fanny och Alexander lieten ze ook nog zien, de drie uur durende versie dan. En daar heb ik ook wel van genoten, al zie ik liever die lange.

Op DVD...

Two-Lane Blacktop En die was best aardig. Ik miste alleen een beetje de 'klik', om er maar eens een woord aan te hangen. If... Was bijzonder goed. Mijn hart ging hier letterlijk sneller van kloppen.. Will Success Spoil Rock Hunter? was ook ontzettend leuk. Jane is een heerlijke wannabe Monroe, de satire is scherp en alles is lekker cartoonesque weergegeven. Is er dan nog iets anders? Ik weet het niet.

[ Bericht 27% gewijzigd door RuneRose op 27-09-2008 10:18:55 ]
pi_61952204
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 21:08 schreef BreathMe het volgende:
het is een beetje rustig hier.

Vooruit dan:

Click(2006)
Niet echt het film dat ik zou uitlenen, ik heb dan ook gewoon meegekeken omdat iemand anders hem wou zien. Komedie met Adam Sandler dus, waarin het hoofdpersonage een afstandsbediening krijgt waarmee hij de tijd op alle mogelijke manieren naar zijn hand kan zetten. Op het eerste zicht lijkt dit erg leuk, maar uiteindelijk komt hij toch in de problemen, en begint het hem te dagen dat zijn gedrag al minpunten vertoonde voor hij ooit die afstandsbediening kreeg.
Nog best genietbaar, moest af en toe eens lachen.

Voyna i mir I: Andrey Bolkonskiy (1965)
Voyna i mir II: Natasha Rostova (1966)
Oorlog en vrede dus, de versie uit de Sovjetunie van de jaren zestig. Het is te zeggen : de eerste twee van de vier schijven. Ik zit na vier uur dus nog maar halverwege.
Ik wist dat dit zware kost zou worden, dus heb ik me op voorhand en ook tijdens het kijken wat geïnformeerd. Deze film is echt zo'n klassieker die enorm veel gekost heeft en waar ongelooflijk veel mensen aan meegewerkt hebben.
Het verhaal speelt zich af in het begin van de negentiende eeuw, waarin Napoleon heel Europe en dus ook Rusland op z'n kop zet. Wij volgen een aantal redelijke welgestelde Russen, zowel op persoonlijk vlak als aan het front.
Tot hier vond ik het best interessant. Ik wil zeker de tweede helft zien. Wat je wel weer hebt, zoals vaak bij Sovjetfilms, is dat je echt beter moet oplettten, je krijgt het niet altijd zomaar voorgeschoteld (soms vraag ik m dan ook af "wie is dat nou, waarom doet die dat nou?")

Dresden (2006)
Duitse tv-film over het bombardement in 1945 op Dresden. Een dochter van een professor werkt in Dresden als verpleegster met een dokter met wie ze weldra misschien zal trouwen. De situatie wordt ingewikkelder wanneer ze gevoelens krijgt voor een neergeschoten Britse piloot.
Wat deze film siert is dat er zowel Duits als Engels in gesproken wordt, en dat het gedrag van beide kanten genuanceerd wordt (er zijn Duitsers die joden pesten of juist verbergen, er zijn Britten die ook het leed van de Duitsers onder ogen zien,....) Maar na een uur wordt het eigenlijk wel soms onrealistisch.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Toki o kakeru shôjo(2006)
Of "Een sprong in de tijd". Japanse animatiefilm over een meisje Makoto dat na een vreemde gebeurtenis op haar school de mogelijkheid lijkt verworven te hebben om terug te springen in de tijdf. Dit vindt ze aanvankelijk erg leuk om dat het haar dagelijkse leven een stuk leuker maakt, maar uiteindelijk leert ze dat er ook gevolgen aan verbonden zijn, en op sommige momenten wordt het levensgevaarlijk.
Best genietbaar, al is het niet de beste anime die ik gezien heb. Ondanks het futuristische element blijft het voornamelijk een film over een tienermeisje dat leert omgaan met jongens.
  zondag 28 september 2008 @ 20:21:21 #88
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_61979046
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 10:08 schreef RuneRose het volgende:

[..]

Waar/hoe heb je die kunnen zien?
Een TV-rip van Turner Classic Movies gedownload een tijd geleden.
pi_61979182
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 02:30 schreef Mr.Noodle het volgende:
Vorige week gezien:

Red Cliff (Chi Bi) (2008)

7,8/10
Klinkt allemaal wel goed. Ik wil die film asap ook wel eens checken.

Afgelopen donderdag heb ik Mirrors gekeken (zoals meerdere menschen hier) en ik vond het wel een aardige thriller/horror/whatever. Niks bijzonders verder.
pi_61980705
Iron Man (2008)
Wanneer Tony Stark (Robert Downey Jr.) ontvoerd wordt en gedwongen wordt een gevaarlijk wapen te maken maakt hij een pak die hem moet helpen ontsnappen. Vergelijkbaar met Batman Begins, het eerste uur bouwt het verhaal zich op om het tweede uur los te barsten. Een verstandige keuze zodat er toch iets mee te leven valt met het karakter Tony Stark. Prima acteerwerk van de hele cast. De SFX zijn mooi gedaan. Een prima popcorn entertainment film.
pi_61989404
Big Stan
Aardige komedie over een onroerendgoed magnaat die wordt veroordeeld voor fraude. Hij moet
dus de cel in maar zijn advocaat weet te regelen dat dat pas over 6 maanden gaat gebeuren.
Die tijd gebruikt Stan om zich te trainen tot een Bad Ass Kung Fu Fighter door de Master.
Een maal in de gevangenis weet Stan zich al snel tot koning van het gevang te kronen.
Rob Schnieder speelt de hoofdrol in deze komedie en is tevens de regiseur. Ben normaal geen fan van Rob maar ik moet zeggen, deze was best het kijken waard. Ik heb me niet bescheurd van het lachen maar ik heb me zeker vermaakt. Acteer prestaties zijn okay maar niet top notch. Prima film met een potje bier en een bak popcorn maar verwacht geen hoogstandjes.
6,5 / 10

The Scorpion King 2
Matige actiefilm over Mathayus die de dood van zn vader wil wreken. Daarvoor moet die wel eerst
een geschikt wapen vinden want de snodaard die hij terug wil pakken beschikt over duistere
krachten. Een quest naar en door de onderwereld volgt.
Ik vond het wel een vermakelijke film ondanks dat het acteren zeer matig was, de actie
ook veel beter had gekunt en de dialogen erg gemaakt over kwamen. Het was gewoon hersenloos
vermaak in de categorie tieten schieten helicopters (owkee, in dit geval misschien draken ipv
de helicopters). 5,5/10
  Moderator maandag 29 september 2008 @ 09:18:43 #92
9859 crew  Karina
Woman
pi_61989555
Mirrors
Horror/thriller met Kiefer Sutherland als nachtwaker die geobsedeerd raakt door spiegels in het gebouw waar hij werkt.

Echt heel goed vond ik de film niet, af en toe wel een spannend moment, maar dat was het. Gaandeweg de film begon ik me ook af te vragen of het weer een remake was van een Japanse film, het bleek geen remake van een Japanse, maar van een Koreaanse film te zijn. Ik vermoed dat het origineel beter is.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_61993448
Ghost Dog: The Way of the Samurai (Jim Jarmusch, 1999)
Prima film van Jim Jarmusch, met in de hoofdrol een zeer overtuigende Forest Whitaker. Het vehaal heeft prima uitgangspunten en de combinatie tussen het serieuze deel en de komische scenes is goed gevonden. Verder beschikt de film over een sterke soundtrack (die helaas af en toe wel wat in herhaling valt). Wat de film in mijn ogen helaas niet tot een echte topper maakt is het niet diep genoeg uitwerken van het verhaal en de personages. Zo had ik bijvoorbeeld graag wat meer van de geschiedenis van het Ghost Dog personage gezien, waarom de keuze voor deze levensstijl? Ik had nu het gevoel dat ik naar een deel van het verhaal zat te kijken. Dat kan natuurlijk een bewuste keuze zijn, je hoeft niet alles voor te kauwen, maar hierdoor wordt het wel wat lastiger om je in te leven en blijft het allemaal wat oppervlakkig. Zal zeker nog meer films van Jarmusch gaan kijken. 7.8
pi_61996371
quote:
Op maandag 29 september 2008 12:39 schreef Hulkio het volgende:
Ghost Dog: The Way of the Samurai (Jim Jarmusch, 1999)
Prima film van Jim Jarmusch, met in de hoofdrol een zeer overtuigende Forest Whitaker. Het vehaal heeft prima uitgangspunten en de combinatie tussen het serieuze deel en de komische scenes is goed gevonden. Verder beschikt de film over een sterke soundtrack (die helaas af en toe wel wat in herhaling valt). Wat de film in mijn ogen helaas niet tot een echte topper maakt is het niet diep genoeg uitwerken van het verhaal en de personages. Zo had ik bijvoorbeeld graag wat meer van de geschiedenis van het Ghost Dog personage gezien, waarom de keuze voor deze levensstijl? Ik had nu het gevoel dat ik naar een deel van het verhaal zat te kijken. Dat kan natuurlijk een bewuste keuze zijn, je hoeft niet alles voor te kauwen, maar hierdoor wordt het wel wat lastiger om je in te leven en blijft het allemaal wat oppervlakkig. Zal zeker nog meer films van Jarmusch gaan kijken. 7.8
Klinkt best goed. Die ga ik ook maar 's opzoeken.
Heb van Jarmusch tot nu toe dan de geinige shortsverzameling Coffee and Cigarettes (met hoogtepunt de ontmoeting van Tom Waits en Iggy Pop) en Broken Flowers gezien. Die laatste kon me helaas niet pakken, hij was me net te traag en leek gewoon niet echt lekker op gang te komen.
Als Bill Muray-fan had ik er graag iets moois in gezien, maar waar 'ie in persoonlijk favoriet Lost in Translation schitterde in een trage film, viel het me hier gewoon een beetje tegen..
pi_62002456
Night on Earth is volgens vele de beste film van Jarmusch.

Ik kan daar echter niet over oordelen want heb 'm nog nooit gezien .
pi_62003545

The Darknight !

Eindelijk eindelijk was ik in de mogelijkheid om deze film te zien.
En het is waar alles wat is geschreven over de rol van de Joker is waar.

Heath Ledger was echt geweldig als de joker. De spanning die ook steeds word opgebouwt wanneer hij in beeld is geniaal een woord geniaal. Batman doet ook een aardig zak in het duitje. En Morgan Freeman laat ook zien wat we al jaren weten gewoon dat hij een geniaale acteur is.
Al met al zijn de acteer prestaties geweldig.

Qua verhaal vind ik het alleen wat minder .Het word pas echt boeiend wanneer Joker uit de gevangenis ontsnapt. Het hele Maffia verhaal wat daarvoor aan gaat is niet erg boeiend. Maar het laatste uur van de film maakt alles meer dan goed. En met Two Face als hoofd badguy kijk ik ook al weer uit naar het vervolg

Mijn cijfer 8.7
Mijn Snape wat doe je !
Niet zo dol op Amerika uit de kluiten gewassen kolonie vol randebielen.
Asperger and proud !
pi_62003686
quote:
Op maandag 29 september 2008 19:08 schreef Canisfire het volgende:
En met Two Face als hoofd badguy kijk ik ook al weer uit naar het vervolg
Dan moet ik je teleurstellen, de acteur van Harvey Dent, Aaron Eckhart, heeft in een interview verteld dat
SPOILER
pi_62006523
Eagle Eye
Shia LaBeouf en Michelle Monaghan worden allebei gebeld door een mysterieze vrouw die hun beiden opdrachten laat uitvoeren. Tegelijkertijd worden hun persoonlijke levens omver gegooid door een serie omstandigheden. Ze worden gezocht door de FBI, en moeten zelf uitzoeken hoe ze uit deze situatie komen.

De actie in de film is aardig, paar goede actiescene`s, maar soms lijkt het wel of de camera teveel shaked en je bijna niks meekrijgt. Billy Bob Thornton speelt een aardige rol als FBI agent die de situatie moet onderzoeken, en er zijn ook nog bijrollen voor Rosario Dawson en Michael Chiklis. De spanning word de hele film hoog gehouden maar tegen het einde van de film als alles duidelijk word neemt de geloofwaardigheid erg af. Het had veel beter uitgewerkt kunnen worden, maar ik vond het wel een aardige hap-slik-kijkt-lekker-weg film waarbij het wel er veel wegheeft van andere bekende films.

IMDB: 6.8/10
Mijn cijfer: 7.0/10
  maandag 29 september 2008 @ 21:49:39 #99
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_62008818
Camp Rock

Erg standaard tienerfilm uit de Disneystal met erg standaard liedjes. Cijfer: 4,5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_62009820
In Bruges

De beste zwarte comedy die ik in jaren heb gezien. Bovendien krijgt hij een welverdiend plaatsje bij mijn favoriete films Hilarisch, leuk in elkaar gezet, mooi geacteerd, goede soundtrack en natuurlijk een prachtige stad. Geweldige film, heb me in tijden niet zo goed vermaakt

IMDb score: 8.1/10
Mijn score: 9/10

[ Bericht 4% gewijzigd door Jeeh op 29-09-2008 22:30:37 ]
(phew for a minute there i lost myself i lost myself
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')