abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61828422
quote:
Op maandag 22 september 2008 13:57 schreef Timo20 het volgende:

[..]

Serieus?? er hoeft niet altijd iets te gebeuren om een film goed te laten zijn Het goede van de film is juist dat je (samen met James Stewart) toe kijkt hoe er van alles gebeurd en er niets aan kunt doen. Het voyeuristische element van de film is juist wat `m zo briljant maakt.
Hitchcock staat bekend om zn suspense in zijn films maar dat mis ik in deze film. Ik vind het meer een soort toneesltuk, al dat gepraat tussen Kelly, Stewart en Ritter ik kon er niks mee. Vertigo heb ik veel meer mee en zelfs zn Engelse films vind ik beter zoals The Lady Vanishes. Is Rear Window jouwn favoriete Hitchcock dan?
pi_61828507
Rear Window kon mij vooral bekoren door de spitsvondige dialogen (met name tussen Stewart en Kelly).
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_61829631
quote:
Op maandag 22 september 2008 16:52 schreef trebremmit het volgende:

[..]

Hitchcock staat bekend om zn suspense in zijn films maar dat mis ik in deze film. Ik vind het meer een soort toneesltuk, al dat gepraat tussen Kelly, Stewart en Ritter ik kon er niks mee. Vertigo heb ik veel meer mee en zelfs zn Engelse films vind ik beter zoals The Lady Vanishes. Is Rear Window jouwn favoriete Hitchcock dan?
Ik dacht altijd dat Rear Window de Hitchcock film was, op Psycho na dan...
  maandag 22 september 2008 @ 17:49:39 #64
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_61829950
quote:
Vertigo heb ik veel meer mee en zelfs zn Engelse films vind ik beter zoals The Lady Vanishes.
Vertigo vond ik maar matig. Dat was een half script dat dan meer 2 keer na elkaar werd verfilmd.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  dinsdag 23 september 2008 @ 14:33:06 #65
16701 scanman01
Today's a good day
pi_61850313

Mirrors (2008)
Een thriller/horrorfilm met KieferSutherland en Paula Patton. Het verhaal is erg ver gezocht, maar als je door het ongeloofwaardige heen kunt kijken is het een best wel geslaagde en bij vlagen super spannende thriller geworden. Dat de film ook 'horror' wordt genoemd komt door 2 of 3 scenes, die echt wel behoorlijk grof zijn. Wat mij betreft is het minpunt aan deze film het einde. Beetje jammer dat er bij dit soort films altijd een enigszins onaangename twist aan het einde schijnt te horen. Verrassend is het wel, maar of je daar als kijker op zit te wachten? Hoe dan ook, door het einde zakt de film af naar een '7', terwijl het een 8 leek te worden.
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_61861221
3:10 to Yuma

Prachtige western, niet te geloven dat het zo lang duurde voor hij hier verscheen. Geweldige cast, prachtige beelden en een mooi verhaal. Helemaal goed.
IMDb score: 8.0/10
My score: 8.0/10

Dead Poet's Society

Tja. Een film die iedereen toch in elk geval 1x gezien moet hebben. Prachtig!
IMDb score: 7.8/10
My score: 9.0/10

Deception

Voorspelbaar en vreselijk volgens het boekje. Wel onderhoudend verder, maar jammer van de goede cast.
IMDb score: 5.8/10
My score: 6.0/10

The Thing

Heerlijke ouderwetse horror die na al die jaren niets van zijn spanning is kwijt geraakt. Zo worden ze nog maar zelden gemaakt helaas.
IMDb score: 8.1/10
My score: 9.0/10
(phew for a minute there i lost myself i lost myself
  dinsdag 23 september 2008 @ 21:47:21 #67
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_61861957
quote:
Vertigo heb ik veel meer mee en zelfs zn Engelse films vind ik beter zoals The Lady Vanishes.
Vertigo is ook briljant maar The Lady Vanishes vond ik eerlijk gezegd een beetje tegenvallen.
quote:
Is Rear Window jouwn favoriete Hitchcock dan?
Dat niet, denk dat (hoe orgineel ) Psycho m`n favoriet is. Maar hij staat wel hoog op m`n favoriete lijstje
pi_61866896
Bienvenue chez les ch'tis, (NRC. imdb)

ik moet nog steeds lachen

woensdag 24 september 2008 @ 00:43:59 #69
228922 BreathMe
Adem in, Adem uit.
pi_61867536
quote:
Op woensdag 24 september 2008 00:03 schreef eQuaL het volgende:

[ afbeelding ]
Zij ook om jou.
  woensdag 24 september 2008 @ 10:47:17 #70
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_61871854
Definitely, Maybe (Adam Brooks, 2008)

Eén van de betere romantische komedies van de laatste tijd. De structuur van de film heeft daar een aandeel in. De wisselwerking tussen Abigail Breslin en Ryan Reynolds is leuk en het verhaal is ook wat minder voorspelbaar als veel soortgenoten. De drie potentiële moeders zijn alle drie goede mogelijkheden en leuk gespeeld door Rachel Weisz, Isla Fischer en Elizabeth Banks. ***½

Southland Tales (Richard Kelly, 2006)

Het eerste wat me te binnen schiet is: interessante mislukking. Zelden een film gezien die zo wisselvallig is. Het ene moment kijk je naar een erg toffe scene, maar die wordt dan te vaak weer gevolgd door een mislukte. Verder kreeg ik ook te vaak het gevoel dat de film te graag vaag wilde doen, zonder dat hier echt een bevredigende gedachte achter zat. Desalniettemin respect voor Richard Kelly dat hij zo onbevangen met het medium omgaat en probeert te vernieuwen. Het is zeker uniek, maar ik hoop dat hij dit ook wat meer in een constante vorm weet te gieten voor zijn volgende projecten. ***½

I Kina spiser de hunde (In China They Eat Dogs) (Lasse Spang Olsen, 1999)

Vermakelijke Deense misdaad comedy met een aantal spectaculaire actiescenes. Het script zit vol met absurde situaties en humor en dat maakt alles lekker vlot en entertainend. Het is alleen wel jammer dat de film zo lelijk is en de muziek zo slecht. Ze hadden het lage budget wel iets beter mogen proberen te verhullen. Hierdoor komt het script toch niet helemaal tot volle bloei. ***

Baby Mama (Michael McCullers, 2008)

Bij de eerste hoofdrol het grote witte doek haalt Tina Fey nog niet het niveau van haar tv-serie 30 Rock. Het vermaakt allemaal wel maar de echte lach is er te weinig. Verder is het verhaal ook niet wereldschokkend. Het slot zie je al van mijlen ver aankomen en wat is er eigenlijk met de 12-jarige dochter van Rob gebeurd op het einde? **½
pi_61880564
was vandaag en gister vrij en had zin om een paar films te kijken. heb de volgende films gezien
the love guru. beetje overdreven maar af en toe best grappig, ik zou hem een 6 geven.

just like heaven, redelijke film met Reese Witherspoon. Romantisch/comedie. Wel een beetje mijn genre 7,5.

camp rock, Ik houd van heel veel soorten films, van horror tot komedie etc. Dus zo ook deze teenage film vond ik best te pruimen een 7,5 in zijn genre.

click, met Adam Sandler vind ik echt een aanrader, leuke humor met wat drama erbij. een 8

forgetting sarah marshall. Heel flauw maar wel een leuke komedie goed acteerwerk ook. 7

Vorige week deze film gezien.
Captain Corelli's Mandolin: Vond het een goede film een drama met romantiek en zeer goed te pruimen. denk dat deze film het goed zou doen op een date.

Ik heb zo langzamerhand al zoveel films gezien, Maar iemand die nog leuke films weet in het genre komedie gemixed met een beetje romantiek of drama. alsjeblieft niet films als naked gun of police acedemy, voor mij echt te flauw.
  donderdag 25 september 2008 @ 11:01:42 #72
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_61899198
Fool's Gold (Andy Tennant, 2008)

Erg matige avonturen film. Alles voelt zo gedateerd aan. Het naïeve avonturen verhaal kabbelt voort zonder de interesse echt aan te spreken, terwijl de film de joligheid zelve probeert te zijn. Daar faalt de film hopeloos in. Wat overblijft is een fijne tropische setting. **

Slacker Uprising (Michael Moore, 2008)

De nieuwste documentaire van Michael Moore is altijd een moment om naar uit te kijken. Helaas weet hij deze niet echt te overtuigen. Het is een pamflet van de campagne die hij vier jaar geleden heeft gevoerd om de jongere generatie te mobiliseren. Het is voornamelijk een registratie van deze happening en heeft helaas weinig spitvondige kritiek te melden. Natuurlijk krijgen de republikeinen er flink van langs, maar de films heeft niets nieuws te bieden. ***

Death Race (Paul W.S. Anderson, 2008)

Toch best toffe remake van het gedateerde Death Race 2000. De film moet het vooral hebben van de Destruction Derby/Twisted Metal-achtige autorace-geweld en dat vond ik vroeger toch altijd erg vermakelijke games en hier is dat gevoel goed vertaald naar het witte doek. Veel plaats voor verhaal is er niet en is ook niet nodig. Het is allemaal lekker stereotype en voldoet prima als hersenloos vermaak. ***
pi_61901249
3:10 to Yuma (James Mangold, 2007)
Na extreem lang wachten was de film dan eindelijk in Nederland in de bioscoop te zien, dit uitstellen zal waarschijnlijk wel lage bezoekersaantallen tot gevolg hebben aangezien de dvd ook al een aardige tijd uit is. Op de film valt verder weinig aan te merken, het is in elk geval fijn om te zien dat er nog steeds goede westerns gemaakt worden. Zoals je kan verwachten bij een western ligt het tempo vrij laag, maar persoonlijk vond ik dat niet echt een storende factor. Bale en Crowe weten hunnen rollen goed neer te zetten en ook de bijrollen waren sterk. 8.0

300 (Zack Snyder, 2006)
Na de film twee jaar geleden in de bioscoop te hebben gezien nu pas de eerste herkijkbeurt en wel op blu-ray. Blijft een sterke film die het vooral van de visuele pracht en vette aktiescenes moet hebben. Het verhaal en het acteerwerk blijven misschien wat achter, maar zijn ook zeker niet slecht. 8.0
pi_61910662
Salò o le 120 giornate di Sodoma

Ik heb nog nooit het het gevoel gehad dat ik een film uit wilde zetten omdat het echt allemaal wat te ver ging, terwijl ik echt heel bizarre films heb gezien al. Deze film heb ik met moeite afgekeken. Wat een ziekelijke film. Hoe ver kun je gaan met het vernederen van mensen.

Door het hoge shockeer gehalte geef ik hem een 7.
  donderdag 25 september 2008 @ 19:46:22 #75
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_61912783
Funny Games
Ook deze film zou voor shockerend door het leven moeten gaan. Ik vond dat wel meevallen. Het is een ietwat trage thriller, waarbij een rijk Duits gezin meegesleurd wordt in ziekelijke spelletjes van twee Duitsers. Het begint met het vragen om vier eieren, maar eindigt in een gruwelijke sadistische nachtmerrie. Op zich wel aardig gevonden zo her en der. Michael Haneke wil de kijker meebrengen dat het FOUT is om te genieten van geweld in films. Dat haalde ik maar met moeite uit die film en sowieso deel ik die boodschap niet met hem. Ook bij Cache kon ik zijn redenaties totaal niet volgen. Cijfer: 6,5

Into the Wild

Eindelijk weer eens een erg goede film gezien . Wat veel natuurschoon herbergt Amerika toch. Sean Penn weet het feilloos te registreren met zijn camera. Het verhaal over een Holden Caufield-achtige persoon paste er prima bij. Cijfer: 8,5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  donderdag 25 september 2008 @ 20:18:58 #76
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_61913598
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 14:33 schreef scanman01 het volgende:
[ afbeelding ]

Mirrors (2008)
Een thriller/horrorfilm met KieferSutherland en Paula Patton. Het verhaal is erg ver gezocht, maar als je door het ongeloofwaardige heen kunt kijken is het een best wel geslaagde en bij vlagen super spannende thriller geworden. Dat de film ook 'horror' wordt genoemd komt door 2 of 3 scenes, die echt wel behoorlijk grof zijn. Wat mij betreft is het minpunt aan deze film het einde. Beetje jammer dat er bij dit soort films altijd een enigszins onaangename twist aan het einde schijnt te horen. Verrassend is het wel, maar of je daar als kijker op zit te wachten? Hoe dan ook, door het einde zakt de film af naar een '7', terwijl het een 8 leek te worden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  vrijdag 26 september 2008 @ 11:53:27 #77
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_61927847
(#150) The Crowd (King Vidor, 1928)

Prima film van King Vidor over een normaal gezin wat probeert te overleven in New York. We krijgen een korte introductie van John Simms. Wat beelden van zijn geboorte, jeugd en ouders. Dan komen we aan in New York, waar hij een grote meneer probeert te worden. De openingsmontage van New York is erg indrukwekkend en doet denken aan Berlin: Die Sinfonie der Großstadt een jaar eerder. Dan volgt de lastige weg naar te top, onder druk van zijn vrouw een haar familie. Mooi om te zien dat veel thema's van toen nog steeds actueel zijn. Zo wordt de materialistische instelling bijvoorbeeld meteen afgestraft. ****
  vrijdag 26 september 2008 @ 12:09:20 #78
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_61928247
quote:
Op donderdag 25 september 2008 11:01 schreef Gorro het volgende:
Fool's Gold (Andy Tennant, 2008)
[ afbeelding ]
Erg matige avonturen film. Alles voelt zo gedateerd aan. Het naïeve avonturen verhaal kabbelt voort zonder de interesse echt aan te spreken, terwijl de film de joligheid zelve probeert te zijn. Daar faalt de film hopeloos in. Wat overblijft is een fijne tropische setting. **
Ik vond het wel een vermakelijke film (voor in het vliegtuig )
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_61930282
quote:
Op woensdag 24 september 2008 00:03 schreef eQuaL het volgende:

[ afbeelding ]
Dat is een geweldige film ja EHHH

Heb erg genoten van de film
  vrijdag 26 september 2008 @ 20:40:04 #80
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_61939983
Gisteren in de sneak:

Sagan
Een biopic over de Franse schrijfster Francoise Sagan. De gebruikelijke biopic cliche`s komen weer rijkelijk voorbij (de opkomst en ondergang, het gebruik van drugs, je beter voelen dan je omgeving etc. etc.)
Opzich ziet de film goed in elkaar en is het acteerwerk dik in orde. Vooral Sylvie Testud maakt indruk in de hoofdrol.
Ondanks dat de film bijna 2 uur duurt ligt het tempo toch te hoog en wordt er te snel in de tijd vooruit gesprongen waardoor het geheel erg onsamenhangend en fragmentarisch overkomt. Dat is jammer want er had meer ingezeten, vooral als je kijkt naar het prachtige einde.
Geen slechte film, eerder your average biopic waar niet veel op aan is te merken maar nog minder echt top aan is.

IMDB Cijfer: 6,8/10
Mijn Cijfer: 6,3/10
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')