Definitely, Maybe (Adam Brooks, 2008)
![]()
Eén van de betere romantische komedies van de laatste tijd. De structuur van de film heeft daar een aandeel in. De wisselwerking tussen Abigail Breslin en Ryan Reynolds is leuk en het verhaal is ook wat minder voorspelbaar als veel soortgenoten. De drie potentiële moeders zijn alle drie goede mogelijkheden en leuk gespeeld door Rachel Weisz, Isla Fischer en Elizabeth Banks. ***½
Southland Tales (Richard Kelly, 2006)
![]()
Het eerste wat me te binnen schiet is: interessante mislukking. Zelden een film gezien die zo wisselvallig is. Het ene moment kijk je naar een erg toffe scene, maar die wordt dan te vaak weer gevolgd door een mislukte. Verder kreeg ik ook te vaak het gevoel dat de film te graag vaag wilde doen, zonder dat hier echt een bevredigende gedachte achter zat. Desalniettemin respect voor Richard Kelly dat hij zo onbevangen met het medium omgaat en probeert te vernieuwen. Het is zeker uniek, maar ik hoop dat hij dit ook wat meer in een constante vorm weet te gieten voor zijn volgende projecten. ***½
I Kina spiser de hunde (In China They Eat Dogs) (Lasse Spang Olsen, 1999)
![]()
Vermakelijke Deense misdaad comedy met een aantal spectaculaire actiescenes. Het script zit vol met absurde situaties en humor en dat maakt alles lekker vlot en entertainend. Het is alleen wel jammer dat de film zo lelijk is en de muziek zo slecht. Ze hadden het lage budget wel iets beter mogen proberen te verhullen. Hierdoor komt het script toch niet helemaal tot volle bloei. ***
Baby Mama (Michael McCullers, 2008)
![]()
Bij de eerste hoofdrol het grote witte doek haalt Tina Fey nog niet het niveau van haar tv-serie
30 Rock. Het vermaakt allemaal wel maar de echte lach is er te weinig. Verder is het verhaal ook niet wereldschokkend. Het slot zie je al van mijlen ver aankomen en wat is er eigenlijk met de 12-jarige dochter van Rob gebeurd op het einde? **½