abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62012377
quote:
Op maandag 29 september 2008 22:15 schreef Jeeh het volgende:
In Bruges
[ afbeelding ]

De beste zwarte comedy die ik in jaren heb gezien. Bovendien krijgt hij een welverdiend plaatsje bij mijn favoriete films Hilarisch, leuk in elkaar gezet, mooi geacteerd, goede soundtrack en natuurlijk een prachtige stad. Geweldige film, heb me in tijden niet zo goed vermaakt

IMDb score: 8.1/10
Mijn score: 9/10

Inderdaad een geweldige film. Veel van de grappen spoken nog steeds door m'n kop en op de meest onverwachte moment drijft er weer een scene of quote naar boven en zit ik weer een kwartier te lachen.
Heerlijke acteurs, heerlijke film, geniale humor...

Ray: "One gay beer for my gay friend, one normal beer for me... because I am normal."

Ray: "What exactly am I trying to say? You's a bunch of fuckin' elephants."

Wife: "It's just an inanimate object..."
Harry: "YOU'RE AN INANIMATE FUCKIN' OBJECT!"

Harry: "AN UZI? I'm not from South Central Los Angeles. I didn't come here to shoot twenty black ten year olds in a drive-by. I want a normal gun for a normal person."
pi_62020803
Heb Rise of the Footsoldier weer gezien, vette film, net op dvd gekocht
pi_62020992
okay wie kan me helpen:P
ik zoek de naam van die film waarin 3 gaste een weddenschap verliezen en zo terecht komen op die meide afdeling van die school
en het is niet she's all that
thanxx
  dinsdag 30 september 2008 @ 12:46:59 #104
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_62021115
quote:
Op maandag 29 september 2008 23:22 schreef TJLinden het volgende:

[..]

Inderdaad een geweldige film. Veel van de grappen spoken nog steeds door m'n kop en op de meest onverwachte moment drijft er weer een scene of quote naar boven en zit ik weer een kwartier te lachen.
Heerlijke acteurs, heerlijke film, geniale humor...

Je vergeet de mooiste!:

Ken: We shall strike a balance between culture and fun.
Ray: Somehow I believe, Ken, that the balance shall tip in the favor of culture, like a big fat fucking retarded fucking black girl on a see-saw opposite...a dwarf.
pi_62022677
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 12:46 schreef JelleS het volgende:

[..]

Je vergeet de mooiste!:

Ken: We shall strike a balance between culture and fun.
Ray: Somehow I believe, Ken, that the balance shall tip in the favor of culture, like a big fat fucking retarded fucking black girl on a see-saw opposite...a dwarf.
pi_62024669
Deze maand heb ik 19 films gezien waarvan 18 voor de eerste keer. Dit levert het volgende maandlijstje op.

Top 10:

1. Who's Afraid of Virginia Woolf (Mike Nichols, 1966) 8+
2. The Wind that Shakes the Barley (Ken Loach, 2006) 8
3. Crimes and Misdemeanors (Woody Allen, 1989) 8
4. Rebel without a Cause (Nicholas Ray, 1955) 8
5. The Station Agent (Thomas McCarthy, 2003) 8-
6. Stalag 17 (Billy Wilder, 1953) 7.5
7. The Bourne Supremacy (Paul Greengrass, 2004) 7.5
8. Rushmore (Wes Anderson, 1998) 7+
9. Koyaanisqatsi (Godfrey Reggio, 1983) 7
10. Letter from an Unknown Woman (Max Ophüls, 1948) 7

Flopfilms:
1. Tsukigami (2007) 5

De grootste tegenvaller was The Adventures of Robin Hood, die film valt niet heel serieus te nemen.
What's it going to be then, eh?
pi_62024904
Mijn hippe foreign snob-tip van de maand is Mio Fratello è Figlio Unico.
Graag op anoniem
pi_62036175
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 12:40 schreef Reckstar het volgende:
okay wie kan me helpen:P
ik zoek de naam van die film waarin 3 gaste een weddenschap verliezen en zo terecht komen op die meide afdeling van die school
en het is niet she's all that
thanxx
Sorority boys?
pi_62037746

Dunya en Daisie de film
Na dat ik vroeger heel de serie heb gezien vond ik het nu dan ook tijd voor de film.
Nou nou nou de film zou geweldig zijn volgens de meeste recensies.
Ik moet zeggen dat ik geweldig wel een beetje veel van het goeie vind.
Sterker nog ik vond de serie beter. Het verhaal is niet denderdend en wat ik helemaal jammer vind is het open einde. Zo kom je niet te weten waar Dunya nou gaat wonen en of ze nog moet trouwen. Erg jammer
Toch is het acteerwerk goed met een uiterst grappig Theo Maasen daarom toch een 6.7
Mijn Snape wat doe je !
Niet zo dol op Amerika uit de kluiten gewassen kolonie vol randebielen.
Asperger and proud !
  dinsdag 30 september 2008 @ 22:51:50 #110
206253 PoepSnoet
a.k.a. ShitFace
pi_62037802
Tropic Thunder, een kleine 7
pi_62038385
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 15:03 schreef Gillingham het volgende:

8. Rushmore (Wes Anderson, 1998) 7+

Heerlijke film is dat. Vorige maand heb ik het grootste deel van Wes Anderson's films afgewerkt en ik ben toch erg dol op z'n stijltje geworden!

Deze maand heb ik zelf 26 filmpjes bekeken waaruit ik dan de volgende top 10 kan samenstellen:

1. Groundhog Day (Harold Ramis, 1993)
2. Match Point (Woody Allen, 2005)
3. Ghost World (Terry Zwigoff, 2001)
4. Ghost Busters (Ivan Reitman, 1984)
5. Marie Antoinette (Sofia Coppola, 2006)
6. Annie Hall (Woody Allen, 1977)
7. Girl With A Pearl Earring (Peter Webber, 2003)
8. A Love Song For Bobby Long (Shainee Gabel, 2004)
9. Tropic Thunder (Ben Stiller, 2008)
10.Ed Wood (Tim Burton, 1994)

Ik heb naast Annie Hall en Match Point van Woody Allen's hand ook nog Manhattan en Everyone Says I Love You bekeken. Vermakelijke films, maar stiekem vind ik zijn recentere films (Cassandra's Dream, Match Point, Scoop) wat leuker wegkijken dan de 'klassiekers'. Maar dan vloek ik waarschijnlijk in een kerk en heb ik een hele hoop diepgang gemist.
Woody Allen zelf is in elke film trouwens weer een heerlijk personage.

Ook voor de inmiddels 3e (of misschien 4e) keer weer Lost in Translation gekeken. Met elke kijkbeurt wordt 'ie beter.
  dinsdag 30 september 2008 @ 23:51:41 #112
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_62039516
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 15:13 schreef Mainport het volgende:
Mijn hippe foreign snob-tip van de maand is Mio Fratello è Figlio Unico.
De mijne Nude on the Moon.

Verder maar 8 films gezien . Ik geraak heus wel uit de filmkijkdip, maar het heeft wat tijd nodig.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  woensdag 1 oktober 2008 @ 01:51:40 #113
16701 scanman01
Today's a good day
pi_62041082

Indiana Jones 4 (2008)
Leuk laatste deel (neem ik aan) van de Indiana Jones serie. Lekkere actiescenes, hoewel sommigen wel erg veel van je fantasie vergen. Het had allemaal wel een tikkeltje realistischer gemogen (en dan heb ik het nog niet eens over de eindscene), maar ondanks dat andermaal weer een leuke Spielberg. Aanrader!
My soul is painted like the wings of butterflies
  Redactie Games woensdag 1 oktober 2008 @ 02:27:15 #114
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_62041295
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 01:51 schreef scanman01 het volgende:
[ afbeelding ]

Indiana Jones 4 (2008)
Leuk laatste deel (neem ik aan) van de Indiana Jones serie. Lekkere actiescenes, hoewel sommigen wel erg veel van je fantasie vergen. Het had allemaal wel een tikkeltje realistischer gemogen (en dan heb ik het nog niet eens over de eindscene), maar ondanks dat andermaal weer een leuke Spielberg. Aanrader!
Nah, deze is gewoon de Indiana Jones reeks niet waardig. Ik heb de DVD-Box gekocht, expres ZONDER deel 4..
Zonde, want de laatste film begon imho best goed...
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  woensdag 1 oktober 2008 @ 02:32:28 #115
16701 scanman01
Today's a good day
pi_62041318
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 02:27 schreef Mr.Noodle het volgende:

[..]

Nah, deze is gewoon de Indiana Jones reeks niet waardig. Ik heb de DVD-Box gekocht, expres ZONDER deel 4..
Zonde, want de laatste film begon imho best goed...
Tja, dat is dan jouw mening. Hier vonden we het een erg vermakelijke film. Misschien net niet zo goed als de eerste drie, maar nog altijd de moeite waard. Op IMDB scoort deze ook nog een 7, dus dat is ook vrij redelijk na bijna 100.000 stemmen. Ik zou zelf tussen de 7.5 en een 8 geven.
My soul is painted like the wings of butterflies
  Redactie Games woensdag 1 oktober 2008 @ 02:57:26 #116
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_62041443
Uiteraard, maar wederom begrijp ik de score van IMDb niet, (net zoals Iron Man overigens). Wat ik gewoon een beetje miste in het laatste deel is net dat beetje extra humor in het verhaal, wat je wel in de eerste 3 delen ziet, Shia LeBoeuf was eigenlijk een miscast voor deze film en Marion die ze om nostalgische redenen gecast hebben maar acteerde als een dronken loeder... SFX net teveel over the top (in de jungle goed te zien), Steven Spielberg die iets te veel zijn "lange vinger verwijzing" op het verhaal drukte... dat maakte em voor mij zo dat het voor mij geen "indy" film meer was..
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_62042883
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 02:57 schreef Mr.Noodle het volgende:
Uiteraard, maar wederom begrijp ik de score van IMDb niet, (net zoals Iron Man overigens). Wat ik gewoon een beetje miste in het laatste deel is net dat beetje extra humor in het verhaal, wat je wel in de eerste 3 delen ziet, Shia LeBoeuf was eigenlijk een miscast voor deze film en Marion die ze om nostalgische redenen gecast hebben maar acteerde als een dronken loeder... SFX net teveel over the top (in de jungle goed te zien), Steven Spielberg die iets te veel zijn "lange vinger verwijzing" op het verhaal drukte... dat maakte em voor mij zo dat het voor mij geen "indy" film meer was..
Dit dus!
http://www.scrumzelfstudie.nl voor snelle en goedkope Scrum Master Certificering dmv zelfstudie
pi_62044765
Indy IV

Ik heb me er werkelijk geweldig mee vermaakt. Heerlijk verhaal, leuke cast, heel veel actie en als hele dikke bonus natuurlijk Indiana Jones himself. De muziek, Ford, het pak, alles deromheen. Het was gewoon weer even helemaal Indy.

Natuurlijk is hij niet zo goed als de vorige 3, maar dat had hij eigenlijk ook niet kunnen worden. Toch een feest der herkenning, met Shia als een leuke toevoeging. Wat mij betreft mogen ze van deel V werk gaan maken
(phew for a minute there i lost myself i lost myself
pi_62045384
Ik heb net The Rocker gezien. Ik had eigenlijk een beetje een B-film met typische puberhumor verwacht, maar ik heb soms echt dubbel gelegen. Aangenaam verrast hier dus
pi_62045409
Snap alle kritiek op Indy IV ook niet helemaal.

Vond het een heerlijke film, met leuk acteerwerk, toffe humor, mooie locaties en een cool verhaal.
Misschien niet de beste, maar ik vind 'm stiekem wel beter dan 'Temple of Doom'.

En voor mij ontbrak het ook niet aan 'Indy-feeling' hoor. Harrison Ford deed het weer fantastisch, Spielberg en Lucas maakten er weer wat moois van en de opzwepende score van John Williams completeerde het geheel.

Ben er met verschillende mensen uiteindelijk 3 keer voor naar de bios geweest en zat elke keer weer te genieten.

Is er trouwens überhaupt iets bekend over een vijfde deel?
  woensdag 1 oktober 2008 @ 11:20:27 #121
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_62045978
The Strangers (Bryan Bertino, 2008)

Redelijk effectieve horrorfilm. De film vernieuwd het genre niet, maar is wel een prima voorbeeld van een klassieke suspense-thriller. De sfeer is prima en de spanning wordt goed opgebouwd. We krijgen net genoeg achtergrond informatie om mee te leven met een het geteisterde koppel. Helaas moeten er weer een paar irritante gemakkelijke schrikeffecten in zitten. ***

The Hottie & the Nottie (Tom Putnam, 2008)

Clichematig gedrocht met non-talent Paris Hilton in de hoofdrol. Het ergste zijn de scenes waarin Paris Hilton als de droom van elke man wordt afgeschilderd. Wat een misselijkmakende arrogantie. Verder krijgen we wat herkauwde plotelementen voorgeschoteld verpakt met infantiele "humor". *
  woensdag 1 oktober 2008 @ 11:53:41 #122
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_62046731
Deze maand 28 films gezien, waarvan 1 in de bioscoop. Ik zag ze allemaal voor het eerst.

Top 10:

1. 159 The Man from Earth (Richard Schenkman, 2007) ****½
2. 489 The Crowd (King Vidor, 1928) ****
3. 533 WALL·E (Andrew Stanton, 2008) ****
4. 589 La belle noiseuse (Jacques Rivette, 1991) ****
5. 612 Ben X (Nic Balthazar, 2007) ****
6. 731 Tropic Thunder (Ben Stiller, 2008) ****
7. 735 King of New York (Abel Ferrara, 1990) ****
8. 954 Tropa de elite (José Padilha, 2007) ****
9. 1306 Caro Diario (Nanni Moretti, 1993) ***½
10 1374 Wanted (Timur Bekmambetov, 2008) ***½

Gemiddelde: 6.14

Crap waren voornamelijk The Hottie & The Nottie en Postal *
pi_62047182
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 23:10 schreef TJLinden het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Deze maand heb ik zelf 26 filmpjes bekeken waaruit ik dan de volgende top 10 kan samenstellen:

1. Groundhog Day (Harold Ramis, 1993)

Groundhog Day . Die ga ik binnenkort ook weer kijken.
pi_62056390

Tropic Thunder
Vreemd... heel vreemd. op het einde wordt er een hoop geschoten en echt iedereen krijgt een veeg uit de pan. De drugsverslaafde acteurs in hollywood. De acteur die niet meer weet of hij een rol speelt of niet. De agents. De rapper die is gaan acteren.

er is vaak geen touw aan vast te knopen en toch is het een film die je vaker wil zien.
Het acteur werk is vreemd zeker van Downey jr snap je soms helemaal niets .
Deze kraamt de hele film dan ook totaal zinloze one liners uit waar echt niets van klopt en het slaat helemaal nergens op. En toch vind ik het een leuke film . Leuk niet geweldig

7.5
Mijn Snape wat doe je !
Niet zo dol op Amerika uit de kluiten gewassen kolonie vol randebielen.
Asperger and proud !
  woensdag 1 oktober 2008 @ 18:22:39 #125
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_62056621
Nog een top 10 van september. Niet zo heel veel gezien en het was in het algemeen allemaal ook niet erg bijzonder.

1. Gomorra (Matteo Garrone - 2008)
2. Detective Story (William Wyler - 1951)
3. August Rush (Kirsten Sheridan - 2007)
4. Thirteen Days (Roger Donaldson - 2000)
5. Bikur Ha-Tizmoret (Eran Kolirin - 2007)
6. The Hitch-Hiker (Ida Lupino - 1953)
7. Eight Men Out (John Sayles - 1988)
8. Fallen Angel (Otto Preminger - 1945)
9. Mephisto (Istvan Szabo - 1981)
10. The Marriage Circle (Ernst Lubitsch - 1924)
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')