Je kan de hond ook een andere roepnaam geven dan in zn stamboom vermeld wordt.quote:Op dinsdag 16 september 2008 12:26 schreef Queen_Bee het volgende:
Verzin jij maar iets leuks met een c, niet te doen
Kijk hier eens:quote:Op dinsdag 16 september 2008 12:26 schreef Queen_Bee het volgende:
Verzin jij maar iets leuks met een c, niet te doen
Chip.quote:Op dinsdag 16 september 2008 12:29 schreef Queen_Bee het volgende:
En dan ook nog het liefst één lettergreep
Ja, op zn stamboom heet ie Callistoquote:Op dinsdag 16 september 2008 12:30 schreef Misstique het volgende:
[..]
Je kan de hond ook een andere roepnaam geven dan in zn stamboom vermeld wordt..
Zijn moeder was vruugah ook zo licht en zn zus die nu net zoals moeder is ook dus ik heb goede hoop. Het schijnt wel dat Charlie al bijna zo groot is als onze katquote:Op dinsdag 16 september 2008 12:33 schreef Hekates het volgende:
Wooot en nu maar hopen dat hij een bijna chocolade kleurtje krijgt met die naam.Ik vind het iig een erg leuke naam.
cabara?quote:
oh ja das lastig danquote:Op dinsdag 16 september 2008 12:34 schreef Queen_Bee het volgende:
[..]
En Chris kan niet, ik heb een hekel aan die naam door een persoon
Ga een grote donkere hond toch niet Caesar noemen manquote:Op dinsdag 16 september 2008 12:36 schreef Qwea het volgende:
chup
Chris, Ceasar, Ceabo (spreek uit als keebo),
sCidquote:Op dinsdag 16 september 2008 12:40 schreef senesta het volgende:
Chaos, Cupidof Chef of Chevy
![]()
Of Cid
Oy Sid, zit. Puik jaquote:Op dinsdag 16 september 2008 12:42 schreef Qwea het volgende:
[..]
sCid
Lord of the flame.
Noem je dan andere mannyOf diego
Ik zit ondertussen hier nog te kijken, maar wat een silly namen allemaalquote:Op dinsdag 16 september 2008 12:32 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Kijk hier eens:
http://www.babyinfo.nl/fun/namen/lijst.asp?letter=c
Wilde eerste de integrale lijst posten, maar toch maar niet gedaan, lief he?
quote:CHRISTAN (Oude Scandinavische vorstennaam)
Vind ik ook wel, alleen door die ene persoon niet meerquote:Op dinsdag 16 september 2008 13:19 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Die is mooi, ja!
Okee, ik ben bevooroordeeld, maar toch...
Charlie en Choc(olate) dan?quote:Op dinsdag 16 september 2008 13:52 schreef Hekates het volgende:
Charlie is een prima naam, lekker net als charlie and the chocolate factory!
Choc klinkt zo gek. Ik vind Charlie an sich wel een leuke naam, maar heb het liefst nog steeds één lettergreep. Wat een drama zegquote:
Dat zei mijn moeder gisteren, daarna lachte ik haar uitquote:Op dinsdag 16 september 2008 13:56 schreef Burdie het volgende:
Chef.
De perfecte naam voor een hond!
quote:Op dinsdag 16 september 2008 14:46 schreef Burdie het volgende:
Harajukudinges=Queen_Bee=Quea? Ik snap er geen drol van
.
Maar! Chef is en blijft een mooie naam, de hond van mijn vriendin heet Chef!
Ik heb het over jou, niet over een naam.quote:Op dinsdag 16 september 2008 15:37 schreef oh-oh het volgende:
Dat is bewezen hoor, het roept fijner en de hond herkent het sneller, het klinkt gewoon duidelijker voor het dier.
Hoe bedoel je dit nou?quote:Op dinsdag 16 september 2008 15:39 schreef Queen_Bee het volgende:
[..]
Ik heb het over jou, niet over een naam.
Nee, één of twee lettergrepen was ook al de discussie in Max zijn tijd. Ik had het over "je wil toch niets van mij aannemen" terwijl ik al 10 keer gezegd heb dat ik haar door de war haalde met iemand anders, mn excuses vaker heb aangeboden en dan zo een reactie krijg. Dan blijf je maar weg, ja.quote:Op dinsdag 16 september 2008 18:03 schreef Greys het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dit nou?
Je vond dat van die twee lettergrepen toch onzin, of begrijp ik het nou verkeerd?
Ik durf het bijjjjjjjjjna niet te zeggen () maar dat van die twee lettergrepen heb ik ook wel eens gehoord en gelezen ja, dat het qua roepen en luisteren beter is voor de hond, omdat je dan goed toonverschil enzo tussen de twee lettergrepen kunt laten klinken. Zoiets was het in elk geval.
Men, mijn hond heeft een stuk of 4 namen.quote:Op dinsdag 16 september 2008 18:21 schreef Dipkip het volgende:
Een naam wordt toch vanzelf een naam die lekker roept. Bij onze hond Lex was dat dus als ie wat stouts deed LEX!!en als we m riepen om weer aan de lijn te komen werd t LEEEEXXXIEIEIE!!!
of evt. LEEEHEEEEX. Die hond snapt dat echt wel hoor, hoe goed je hond luistert ligt aan opvoeding, niet aan of ie nou Lex of Lexie heet.
quote:
quote:Op dinsdag 16 september 2008 18:39 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Zie niks.
![]()
Conan? (the barbarian)
Mooi!quote:Op dinsdag 16 september 2008 18:55 schreef Harajuku. het volgende:
Ik vind Conan wel stomEn we zijn hier eik ook niet tevreden over Charlie
Jesus fuck, dit is gewoon niet grappig meer
Het hoeft iig niet per sé een c meer te zijn
Denk 't ook hoor. Maar wel handig als ie überhaupt een naam heeftquote:Op dinsdag 16 september 2008 18:21 schreef Dipkip het volgende:
Een naam wordt toch vanzelf een naam die lekker roept. Bij onze hond Lex was dat dus als ie wat stouts deed LEX!!en als we m riepen om weer aan de lijn te komen werd t LEEEEXXXIEIEIE!!!
of evt. LEEEHEEEEX. Die hond snapt dat echt wel hoor, hoe goed je hond luistert ligt aan opvoeding, niet aan of ie nou Lex of Lexie heet.
dat wel jaquote:Op dinsdag 16 september 2008 19:08 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Denk 't ook hoor. Maar wel handig als ie überhaupt een naam heeft
Om mijn moeder aan te tonen dat honden niet écht nederlands begrijpen, heb ik de hond ooit leren luisteren naar 'koelkast'.quote:Op dinsdag 16 september 2008 19:08 schreef Harajuku. het volgende:
Denk 't ook hoor. Maar wel handig als ie überhaupt een naam heeft
Mijn vader wil eik wel Nederlands, maar ook "uniek"quote:Op dinsdag 16 september 2008 19:57 schreef Dipkip het volgende:
Wat vind je leuk, een nederlandse naam, een engelse, echt een dierennaam of een mensennaam? Schattig of stoer?
Misschien kun je bij Friese namen kijken.quote:Op woensdag 17 september 2008 18:08 schreef Harajuku. het volgende:
Ze vinden geen van de suggesties echt wat
Mijn vader wil eik wel Nederlands, maar ook "uniek"Nou, good luck with that, daddy
Job is wel leuk,vind ik echt een naam voor een Golden retriever,echt een goed-zak-naam!quote:
Dirkje, Wiepkje, Jankie?quote:Op woensdag 17 september 2008 21:27 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Misschien kun je bij Friese namen kijken.
Behalve als je in Friesland woont natuurlijkmaar hier in de buurt zou een friese hondennaam best uniek zijn.
Of je doet zoals ieder stel wat nu een kind werpt en verandert gewoon een letter in een doodnormale naam, dan ben je ook 'uniek' en jij hebt er geen last van want je hoort er niks van.
Die zie ik hier vaak genoeg in de stadquote:Op woensdag 17 september 2008 23:31 schreef Ingetje79 het volgende:
Of om in de Drentse sfeer te blijven...Jannes!![]()
Die komt toch uut Drenthe?
Vandaar dat ik er nauwelijks kom. Ik voelde ook altijd zo'n natuurlijke weerstand.quote:Op woensdag 17 september 2008 23:35 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Die zie ik hier vaak genoeg in de stad
Noh, nee, dankjequote:Op donderdag 18 september 2008 09:26 schreef noekje het volgende:
[..]
Vandaar dat ik er nauwelijks kom. Ik voelde ook altijd zo'n natuurlijke weerstand.
Als je dan écht regionaal wilt, dan noem je de één Duo en de andere Karst.
Wat is er mis met BOB??quote:
Helegaar naks!quote:
quote:Op donderdag 18 september 2008 21:02 schreef Dipkip het volgende:
Ja en dan de andere Shima noemen hm, matige garp.
Zo een klassieker. Charlie dus?quote:Op vrijdag 19 september 2008 18:31 schreef Harajuku. het volgende:
Tomorrow, tomorrow!
I'll take you home tomorrow!
You're only an hour day awaaaaaaaaaaay
Dat heb ik expres aangepastquote:
JIj zou een fantastische moeder zijnquote:Op zondag 21 september 2008 14:13 schreef Greys het volgende:
En die drol tussen je tenen, ach, het is een fááááááse!
Ja, ik noemde hem Charlie "Nee, hij heet Lars. Heb ik besloten." Oh, okay.quote:Op zondag 21 september 2008 09:27 schreef Dipkip het volgende:
Heet ie nou Larsleuke naam!
Denk dat ze gewoon van slag zijn door de verhuizing en alles wat nieuw is. Als ze doorhebben dat ze door jullie regelmatig worden uitgelaten en wanneer dat is, gaat het vast snel beter.
We kwamen met drie mensen binnen, ik was de gelukkigequote:Op zondag 21 september 2008 10:11 schreef MLI het volgende:
Wat tof! Zeker foto's plaatsen binnenkort! Whehehe, één stap en dan.... Herkenning alom. En Lars is een toffe naam, gefeliciteerd met jullie nieuwe aanwinst!
Jaquote:Op zondag 21 september 2008 14:13 schreef Greys het volgende:
Gefeliciteerd Hara!
Hebben ze al op hun nieuwe kleedjes gelegen?
En die drol tussen je tenen, ach, het is een fááááááse!
Comping upquote:Op zondag 21 september 2008 11:21 schreef verita het volgende:
Ik wil graag foto's zien van die lekkere bekkies
Dankje. We denken nu dat we misschien de verkeerde pup hebbenquote:Op zondag 21 september 2008 14:54 schreef Tezz het volgende:
Proficiat met je nieuwe hondje Hara! Super! Ik hoop dat deze pup net zo bijzonder voor je wordt als Max was.
Je zit echt uren vertederend naar ze te kijken. Of ze nu poepen, blaadjes eten of in je tenen bijtenquote:
Ik was echt verbaasdquote:Op zondag 21 september 2008 16:14 schreef noekje het volgende:
Ik heb ze in het echt gezien én aangeraakt. Ze zijn echt heel klein en blij. Ze poepen wel heeel groot!
Het kan dus nog zijn dat Lars Lex wordt en andersom. Maar mi kan dat ook best want Lex is wat lomper en daar vind ik de naam Lars eigenlijk wel bij passen.quote:Op zondag 21 september 2008 16:15 schreef Maes het volgende:
Schattig zijn ze, Hara![]()
Ik vind de namen ook goed gekozen.
quote:Op zondag 21 september 2008 19:10 schreef nokwanda het volgende:
Heb vandaag voor iemand zo'n grote ooievaar voor in de tuin gemaakt. Moet er nu bij jullie ook een komen?
Van hondquote:Op zondag 21 september 2008 19:27 schreef Dipkip het volgende:
Wisselen jullie nu van naam of van hondverwarring
Dus jullie blijven een puppy houden die Lars heet, alleen wordt het de andere puppy?quote:Op maandag 22 september 2008 14:40 schreef Harajuku. het volgende:
Van hondLars wordt Lex en Lex wordt Lars. We gaan nu alleen nog bij de DA kijken of de mix up echt klopt, maar dat moet haast wel
Ja, de foto's waar Lex bij staat blijft toch hier als Larsquote:Op maandag 22 september 2008 14:50 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Dus jullie blijven een puppy houden die Lars heet, alleen wordt het de andere puppy?![]()
Tot wanneer blijft Broeder Lex Naamloos bij jullie eigenlijk?
DAt was toen nog Lex inderdaad die op Krioro slaaptquote:Op maandag 22 september 2008 19:14 schreef nokwanda het volgende:
Is het nou die van die lieve foto, slapend tegen je blauw/grijze trui aan?
Ik wil het niet wetenquote:Op maandag 22 september 2008 19:18 schreef Dipkip het volgende:
Hoe lang heeft het geduurt voor ze het er over eens waren hoe jij ging heten?
quote:
lars!quote:Op dinsdag 23 september 2008 09:28 schreef Harajuku. het volgende:
Ze zitten al. Ze volgen, tandjes![]()
![]()
Deze fotos met rode bandje is Lex. Bij nieuwe fotos is Charlie degene met het rode bandje
U vraagteist..quote:
Ze liggen constant op en over en onder en naast elkaarquote:Op dinsdag 23 september 2008 22:02 schreef Maes het volgende:
Dank u![]()
Ze zijn ééééééééénig. Met zijn 2en in een mandje, lief hoor
Nou, ze "spelen" aan de andere kant ook héél wild somsquote:
quote:Op dinsdag 23 september 2008 23:09 schreef BarraCupraCuda het volgende:
owwwwww ik wil ze hebben!!!!!!
quote:Op dinsdag 23 september 2008 23:10 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Lex zwaait al naar je
*SMELT*quote:Op dinsdag 23 september 2008 23:10 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Lex zwaait al naar je
Je kunt in het echt niet stoppen met kijkenquote:
hoe oud zijn ze nu QB?quote:Op woensdag 24 september 2008 17:00 schreef Queen_Bee het volgende:Ik ben Krioro niet
En dit waren alle "oude" foto's, vanaf nu is Charlie rood en Lex bruin
Tegenwoordig worden we alleen nog met een plas wakker, verder gebeurt er niets meer in huis
Rond de 8 wekenquote:
Die van ons ook. Officieel heet ie Colin, maar het ligt er maar net aan hoe we hem noemen. Krijgt ie iets lekkers dan roepen we 'Klikoooo', Doet ie raar dan noemen we hem Clinton, en is ie lief dan zeggen we 'Heilige'. En hij luistert ernaar. Bolle werkt ook. Dikke weer nietquote:Op dinsdag 16 september 2008 18:23 schreef Qwea het volgende:
[..]
Men, mijn hond heeft een stuk of 4 namen.
quote:Op vrijdag 26 september 2008 02:12 schreef Harajuku. het volgende:
Lex had de hik, hij keek me zo zielig aan![]()
Toen ben ik er bij blijven zitten tot ie in slaap viel
Hij viel toen wel zo in slaap en toen was het ook overquote:Op vrijdag 26 september 2008 15:37 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
liev van je!
lex is ook liev
ik ben ook tegen slaan, maar ik heb Floortje ook wel eens een pets verkocht. ik bedoel, je kan ook te ver gaan als lief schattig teckeltje, en ik ben en blijf toch wel de baas. het moet wel leuk blijven.quote:Op zaterdag 27 september 2008 19:25 schreef Pure-Poison het volgende:
Ik ben ook tegen slaan,maar Joost heeft nog wel eens de neiging om dingen kapot te bijten en als ik em op heterdaad betrap krijgt ie van mij een tets met een opgerold krantje en heb toch het idee dat dat net iets beter werkt!!
Het ligt denk ook aan het soort ras.Joost (ook een langharige teckel dus) is een schatje maar hij maakt graag dingen kapot,het kan eigenlijk gewoon niet uit verveeling ofzo zijn dus als ik em betrap pets ik em met dat krantje,op een gegeven moment hoefde ik het krantje alleen maar te laten zien als ik zag dat ie ging bijten en nu kijk ik em aan en dan heeft ie zoiets van....o nee da's waar ook dat mag niet! Vond het in het begin wel eng omdat ie in soms neigingen heeft onderdanig te doen en ik wil natuurlijk geen hondje dat begint te plassen of op zijn rug gaat liggen als ik m'n stem verhef,daar moet je zo mee uitkijken vind ik,ken echt honden die dat doen,zo sneu.quote:Op zaterdag 27 september 2008 22:16 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
ik ben ook tegen slaan, maar ik heb Floortje ook wel eens een pets verkocht. ik bedoel, je kan ook te ver gaan als lief schattig teckeltje, en ik ben en blijf toch wel de baas. het moet wel leuk blijven.
ik zou me niet voor kunnen stellen als ze volgens die Martin Gaus training opgevoed waswat een draakje moet ze geweest zijn dan!
Ik denk ook niet dat je ze de tering in slaat of zo hoorquote:Op zondag 28 september 2008 00:16 schreef Pure-Poison het volgende:
Foei enzo vind ik wel kunnen hoor als ze zo klein zijn maar ik zou b.v als ze iets van straat pakken wat niet mag het gewoon afpakken en niks zeggen en ze prberen met iets anders bezig te houden.Maargoed dat doet iedereen op zijn eigen manier.Weet je ik bedoel gewoon te zeggen dat als je hond wat rare streken heeft en foei zeggen of negeren helpt niet mag je ze soms best een tik geven,en dan bedoel ik niet een harde klap ofzo maar een kleine corrigerende tik en streng toespreken maar daar moeten ze wat ouder voor zijn.
Ik zou ze trouwens ook geen poep/slakken ofzo laten eten,wat is dat nou voor onzin om dat te accepteren!?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.full stops and exclamation marks
Je hebt 4 soorten van conditioneren en maar 1 daarvan is straf. Andere soorten zijn beloning in de vorm van het toevoegen van iets prettigs (koekje, braaf etc.), en het weghalen van iets prettigs of het weghalen van iets onprettigs. Die laatste twee zijn niet echt toepasbaar op hondjes (weghalen van iets prettigs - zoals een spelcomputer - werkt wel prima bij kinderenquote:Op zondag 28 september 2008 01:51 schreef Harajuku. het volgende:
Ik snap niet wat je bedoelt. Conditioneren is toch gewoon het, oa, bestraffen van ongewenst gedrag, en dus nog steeds straffen
Dat schiet dus totaal niet op he. En dan is hetzelfde als slaan met de handquote:Op zaterdag 27 september 2008 19:25 schreef Pure-Poison het volgende:
Ik ben ook tegen slaan,maar Joost heeft nog wel eens de neiging om dingen kapot te bijten en als ik em op heterdaad betrap krijgt ie van mij een tets met een opgerold krantje en heb toch het idee dat dat net iets beter werkt!!
Het is ook hetzelfde. Maar ik heb het ook wel eens gedaan, moet ik eerlijk toegeven.quote:Op zondag 28 september 2008 10:47 schreef Qwea het volgende:
[..]
Dat schiet dus totaal niet op he. En dan is hetzelfde als slaan met de hand
Kwestie van je hond goed onder controle hebben, en hoger in de rangorde staan. Als Baloe iets doet wat niet mag, straf ik hem dmv de rangorde manier onder de honden. Bij zn keeltje pakken (zachtjes) en op zn rug dwingen.
Komt geen pijn en geen slaan aan te pas. En toch snapt ie het.
Ja, ik zei dan ook oa. Dan had ze maar specifiek moeten benoemen wat ze wilde benoemen.quote:Op zondag 28 september 2008 10:34 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Je hebt 4 soorten van conditioneren en maar 1 daarvan is straf. Andere soorten zijn beloning in de vorm van het toevoegen van iets prettigs (koekje, braaf etc.), en het weghalen van iets prettigs of het weghalen van iets onprettigs. Die laatste twee zijn niet echt toepasbaar op hondjes (weghalen van iets prettigs - zoals een spelcomputer - werkt wel prima bij kinderen). Je kunt ook conditioneren met alleen beloning, dus conditioneren hoeft niet altijd straf in te houden.
Ik vind 'nee' of 'foei' geen straf, en een slak afpakken ook niet, eigenlijk. Ik geef honden geen tik, zeker pups niet. Wat ik wel doe als ze echt stout zijn, is om de bek vastpakken en duidelijk foei zeggen. Dat om de bek vastpakken doet mams ook bij ze en zo leren ze dat foei troubles betekent, zodat je uiteindelijk alleen nog foei nodig hebt (is ook een vorm van conditioneren).
Bij mij zijn foei en nee trouwens twee verschillende dingen. Nee wil zeggen 'laat dat' of 'laat los' als de hond aanstalten maakt of net begint met het gedrag. Foei is 'jij bent stout'.
Opvoeding van een teckel is toch net ff iets anders dan van een golden en een tik met een krant is echt wel heel wat anders dan een harde klap met je hand geven.Anyway bij ons werkt het,hij snapt nu eindelijk dat bijten op een bankstel niet mag maar dat ie daar een bot en ander speelgoed voor heeftquote:Op zondag 28 september 2008 10:47 schreef Qwea het volgende:
[..]
Dat schiet dus totaal niet op he. En dan is hetzelfde als slaan met de hand
Kwestie van je hond goed onder controle hebben, en hoger in de rangorde staan. Als Baloe iets doet wat niet mag, straf ik hem dmv de rangorde manier onder de honden. Bij zn keeltje pakken (zachtjes) en op zn rug dwingen.
Komt geen pijn en geen slaan aan te pas. En toch snapt ie het.
Dit bedoel ik dus met een pets/tets,gewoon om te laten schrikken en een halt toe te roepen want met alleen stem verheffen heeft ie soms echt zoiet van whatever... Ik hoorde dus van een andere teckel-eigennaar dat van het krantje,nou het werkt gewoon! Joost blij en ik blij (nou ja die kapot gebeten bank vergeet ik niet zo snel)quote:Op zondag 28 september 2008 11:38 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Toen ben ik één keer uit m'n slof geschoten (lees: een petsje), en daarna heeft ze het nooit meer gedaan. Toen was het opeens duidelijk.
Maar het doet geen pijn natuurlijk. Met pijn bereik je niks, het is denk ik meer de wake-up call die 't duidelijk maakte.
Ik denk dat het heel erg per hond verschilt. De Duitse Herder van m'n schoonouders reageert heel goed op de hondse manier van straffen. Die neemt dit ook heel serieus en weet daarna heel goed dat ie iets gedaan heeft wat niet mag.
Wat zijn Teckels ook typisch Teckelsquote:Op zondag 28 september 2008 18:19 schreef Pure-Poison het volgende:
[..]
Dit bedoel ik dus met een pets/tets,gewoon om te laten schrikken en een halt toe te roepen want met alleen stem verheffen heeft ie soms echt zoiet van whatever... Ik hoorde dus van een andere teckel-eigennaar dat van het krantje,nou het werkt gewoon! Joost blij en ik blij (nou ja die kapot gebeten bank vergeet ik niet zo snel)
Mensen die honden slaan, met of zonder voorwerp, horen geen honden/dieren te hebben.quote:Op zondag 28 september 2008 18:14 schreef Pure-Poison het volgende:
[..]
Opvoeding van een teckel is toch net ff iets anders dan van een golden en een tik met een krant is echt wel heel wat anders dan een harde klap met je hand geven.Anyway bij ons werkt het,hij snapt nu eindelijk dat bijten op een bankstel niet mag maar dat ie daar een bot en ander speelgoed voor heeft
Sorry maar nu ga je echt te ver hoor,je weet niet wat en tegen wie je het zegt. Ik heb 2 lieve,mooie spontane hondjes,die gek zijn op hun baasjes.Dus als je met deze opmerking bedoeld dat ik geen honden zou mogen hebben omdat ik een van de 2 wel eens een corrigerende tik/tets geef zonder hem echt pijn te doen vind ik dat jij echt niet spoort!!quote:Op zondag 28 september 2008 20:56 schreef Qwea het volgende:
[..]
Mensen die honden slaan, met of zonder voorwerp, horen geen honden/dieren te hebben.
Teckels zijn heerlijk typisch teckelsquote:Op zondag 28 september 2008 20:53 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Wat zijn Teckels ook typisch Teckels
Die hond heeft geen cursus nodig johquote:Op zondag 28 september 2008 21:42 schreef Harajuku. het volgende:
Oh ja, poot geven kent ie nu ook al
quote:Op zondag 28 september 2008 21:42 schreef Harajuku. het volgende:
Oh ja, poot geven kent ie nu ook al
Sommige honden hebben hun oren nu eenmaal voor de sier gekregen, of je nu wel of niet met ze naar training bent geweest. Er zijn gewoon honden die lastiger op te voeden zijn dan andere, waaronder ook al onze terriers die we gehad hebben. En ja, die kregen ook wel eens een tik, omdat ze totaal niet reageerden op de gebruikelijke corrigerende methoden. En dan is een tik soms wel ineens genoeg om te zorgen dat ze laten wat ze doen.quote:Op zondag 28 september 2008 20:56 schreef Qwea het volgende:
[..]
Mensen die honden slaan, met of zonder voorwerp, horen geen honden/dieren te hebben.
Ja, dat bedoel ik ja. Als je een hond zonder een tik/pets te geven niet aankunt, moet je geen hond bezitten.quote:Op zondag 28 september 2008 21:16 schreef Pure-Poison het volgende:
[..Dus als je met deze opmerking bedoeld dat ik geen honden zou mogen hebben omdat ik een van de 2 wel eens een corrigerende tik/tets geef
Nou ja, goed. Ik ben daar fel tegen en denk daar dus totaal anders over.quote:Op maandag 29 september 2008 10:34 schreef Morretje het volgende:
[..]
Sommige honden hebben hun oren nu eenmaal voor de sier gekregen, of je nu wel of niet met ze naar training bent geweest. Er zijn gewoon honden die lastiger op te voeden zijn dan andere, waaronder ook al onze terriers die we gehad hebben. En ja, die kregen ook wel eens een tik, omdat ze totaal niet reageerden op de gebruikelijke corrigerende methoden. En dan is een tik soms wel ineens genoeg om te zorgen dat ze laten wat ze doen.
Datquote:Op zondag 28 september 2008 20:56 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik heb ook wel eens een tik van m'n moeder gehad. Meer dan eens eigenlijk. Kan niet zeggen dat ik er slechter van geworden ben.quote:
Gaan jullie Charlie nu weer Lex noemen dan??quote:Op maandag 29 september 2008 19:45 schreef Harajuku. het volgende:
Ze zijn net bij de DA geweest. Volgens de chip is Charlie dus wel Lex, maar wij blijven bij de omwisseling. Heb de fokkers dat net ook gemailed, dat ze op de hoogte zijn.
Charlie woog 6 kilo en Lex 5,7Beide zijn ze even bekeken en hebben een inenting gehad. Met 10 weken moeten ze weer ontwormd worden en met 12 weken ook nog en verder weet ik even niet meer
Verder zijn ze gewoon gezond enzo
Nee, chip Lex blijft Charlie. De nu Charlie is gewoon groter en heeft meer kleur, dus dat moet onze zijn ook al zegt zijn chip iets andersquote:Op maandag 29 september 2008 19:51 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Gaan jullie Charlie nu weer Lex noemen dan??![]()
Fijn dat ze gezond zijn iig
hehe fok!kers!quote:Op maandag 29 september 2008 19:45 schreef Harajuku. het volgende:
Ze zijn net bij de DA geweest. Volgens de chip is Charlie dus wel Lex, maar wij blijven bij de omwisseling. Heb de fokkers dat net ook gemailed, dat ze op de hoogte zijn.
Charlie woog 6 kilo en Lex 5,7Beide zijn ze even bekeken en hebben een inenting gehad. Met 10 weken moeten ze weer ontwormd worden en met 12 weken ook nog en verder weet ik even niet meer
Jullie moeten uiteraard op de hoogte zijnquote:Op dinsdag 30 september 2008 09:23 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
hehe fok!kers!dacht dat je het over ons had!
quote:Op maandag 29 september 2008 19:45 schreef Harajuku. het volgende:
quote:Charlie woog 6 kilo en Lex 5,7Beide zijn ze even bekeken en hebben een inenting gehad. Met 10 weken moeten ze weer ontwormd worden en met 12 weken ook nog en verder weet ik even niet meer
ikke zien ikke zien!quote:Op dinsdag 30 september 2008 12:01 schreef Harajuku. het volgende:
Ik heb nu de klep ervoor gedaan, eens kijken wat ze gaan doen.
Heb ook een foto en nu net een filmpje, ze sliepen eerst nog, maar ik móest poot op film hebbenEcht, je smelt als je dat ziet
Maar uploaden moet op de laptop gebeuren en daar zit ik nu niet
Dat is inderdaad geniaal voor een hond.quote:
Neehee, Caesar hondjes zijn van die kleine witte hondjes. Geen grote donkere Goldensquote:Op dinsdag 30 september 2008 12:49 schreef Canisfire het volgende:
[..]
Dat is inderdaad geniaal voor een hond.
Lijkt me wel tof ook laat je de hond uit Ceasaaaaaaaaaaaar kom hier !
Geniaal !
Hebben ze geen paraplu's waar jij woont?quote:Op dinsdag 30 september 2008 13:02 schreef Harajuku. het volgende:
Oh god, het komt echt met bakken de hemel uitvallen
Buiten gaat alles sowieso nog iets moeilijkerquote:Op dinsdag 30 september 2008 14:51 schreef Dipkip het volgende:
Lieffie is het hoor. Heel goed al met het zitten en het pootje. Hij springt wel erg graag in je gezicht he
Ja, zo op de foto wel. Maar probeer maar eens normaal ergens te komen als het er steeds zo bij ligtquote:
Jewel. Je doet het heel goed zoals ik het in het filmpje zag, enthousiast doen als ze iets goed doen en niet aanmoedigen (en een beetje afkeuren) als ze iets fout doen.quote:Op dinsdag 30 september 2008 14:53 schreef Harajuku. het volgende:
Dat springen ga ik dus ook nog niet gelijk op doorhameren, want ik betwijfel of dat nu überhaupt wel werkt
Normaal gesproken negeer ik het meestal. "Ik heb geen hond, ik heb geen hond, ik heb geen hond" MAarja, als ik daar buiten op mijn hurken zit en ik negeer hem zit ik onder de modder en flikker ik achteroverquote:Op dinsdag 30 september 2008 15:02 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Jewel. Je doet het heel goed zoals ik het in het filmpje zag, enthousiast doen als ze iets goed doen en niet aanmoedigen (en een beetje afkeuren) als ze iets fout doen.
Je hebt ook mensen die het in het puppy stadium zo schattig vinden dat springen, en dan het hondje steeds oppakken of knuffelen en dingen kraaien over kusjes geven... Zag zo iemand bij mn moeder in de buurt vaak in het park. Tegenwoordig heeft ze een speciale 'uitlaatjas' en begint ze als je 50 meter weg bent al te gillen dat je om moet lopen want de hond springtdomme troel.
Vandaag vertikte hij het mooi. Je zag duidelijk dat ie nog steeds wist wat ik met poot bedoelde, maar mooi dat ie niets deed. Totdat ik hem er 's avonds een snoepje voor gaf, ineens kende hij het weer.quote:Op dinsdag 30 september 2008 20:50 schreef Guppyfriend het volgende:
wauw, wat goed zeg, dat ie al zo mooi kan zitten en pootjes geven!
quote:Op zondag 5 oktober 2008 12:22 schreef Litso het volgende:
Geef maar een gil als ik er weer een andere naam van moet maken
quote:
Apart eten geven. Laten zitten, bak neerzetten, en als hij er naar toe wil, terug zetten en laten zitten. Net zolang totdat ze het snappen.quote:Op zondag 5 oktober 2008 07:14 schreef Harajuku. het volgende:
Mijn plan wasssssss om ze 's avonds laat uit te laten natuurlijk, en dan eerst om half 5 weer, dan 5 uur, dan half 6. Gisteren was ik bij half 6 aangekomen, maar vandaag zag ik pas om 6 uur dat het al 6 uur was en er lag lekker geen plas of poepDus morgen maar weer 6 uur
![]()
Zo eens voeren en hopen geen verrassingen tegen te komen't Krijgt trouwens 's ochtends brokken met Biogarde
's middags alleen brok en 's avonds brokken met een stukje Rodi. Ik krijg het nog niet voor elkaar om ze eerst te laten wachten voor het voer, totdat ik zeg dat ze mogen. Hell, ze springen steeds zo hoog dat ze in de lucht al achterover flikkeren en dus ook zo neerkomen
DAt deed ik ook. Alleen stond ik er dan 10 minuten en dan ging het nog niet helemaal perfectquote:Op donderdag 9 oktober 2008 19:37 schreef Qwea het volgende:
[..]
Apart eten geven. Laten zitten, bak neerzetten, en als hij er naar toe wil, terug zetten en laten zitten. Net zolang totdat ze het snappen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |