Die dekt £35.000 per bank.quote:Op dinsdag 16 september 2008 13:24 schreef DJKoster het volgende:
[..]
Hoe zit het met het depositogarantiestelsel daar?
Kan hem niet openen...site de druk denk ik.quote:Op dinsdag 16 september 2008 13:31 schreef Drugshond het volgende:
Holy cow
http://finance.google.com/finance?q=NYSE%3AAIG
Total drop off.
Ik wel. Het schommelt erg sterk, maar die -60% komt toch wel erg vaak voorbij.quote:Op dinsdag 16 september 2008 13:31 schreef agter het volgende:
[..]
Kan hem niet openen...site de druk denk ik.
Je zou zeggen: die kan het wel shaken met nieuw kapitaal ophalen.quote:Op dinsdag 16 september 2008 13:31 schreef Drugshond het volgende:
Holy cow
http://finance.google.com/finance?q=NYSE%3AAIG
Total drop off.
Tot 20K euro is er niets aan de hand met je spaargeld, zie http://www.dnb.nl/over-dn(...)anken/auto148053.jspquote:Op dinsdag 16 september 2008 13:33 schreef Mutant01 het volgende:
Ik ben niet zo'n financial freak, maar die daling van Fortis.....is het nog uberhaupt gezond om daar spaargeld te hebben?
Al verliezen ze 80%. Boeiend. Of je moet er vele tienduizenden euro's gestald hebben dan.quote:Op dinsdag 16 september 2008 13:33 schreef Mutant01 het volgende:
Ik ben niet zo'n financial freak, maar die daling van Fortis.....is het nog uberhaupt gezond om daar spaargeld te hebben?
Het schommelde tot zonet tussen de -25% en +25%, nu zie ik alleen maar <-50%quote:Op dinsdag 16 september 2008 13:33 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Ik wel. Het schommelt erg sterk, maar die -60% komt toch wel erg vaak voorbij.
Thnx. En ik neem aan dat dit soort dalingen in beginsel ABN-AMRO ook treft?quote:Op dinsdag 16 september 2008 13:35 schreef DJKoster het volgende:
[..]
Tot 20K euro is er niets aan de hand met je spaargeld, zie http://www.dnb.nl/over-dn(...)anken/auto148053.jsp
Weer - 60 % in minder dan 25 minuten... Stond de hele morgen op + 15 %.quote:Op dinsdag 16 september 2008 13:31 schreef agter het volgende:
[..]
Kan hem niet openen...site de druk denk ik.
Nou... zeg maar van +5 naar -60 in 30 minuten... Ik zie overal op te surfen, maar deze heb ik niet gemist.quote:
Ho, ho, volgens mij lees jij die getallen net zoals ik deed. Maar gisteren sloot dat aandeel op 4.76. Pre-market doet dat ding nu 2.70, met een -60% erachter. Dat kan niet. Hoe moet je die getallen wel lezen?quote:Op dinsdag 16 september 2008 13:37 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Nou... zeg maar van +5 naar -60 in 30 minuten... Ik zie overal op te surfen, maar deze heb ik niet gemist.
Man man man... ik heb medelijden met al die sites die financiële berichtjes moeten bijwerken.quote:Op dinsdag 16 september 2008 13:38 schreef SeLang het volgende:
Er wordt nu ongeveer 100% kans ingeprijsd op een 0,25% rate cut
Ja.quote:Op dinsdag 16 september 2008 13:35 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Thnx. En ik neem aan dat dit soort dalingen in beginsel ABN-AMRO ook treft?
Je hebt toch ook een koers after hours. Of ben ik nu gek.quote:Op dinsdag 16 september 2008 13:39 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Ho, ho, volgens mij lees jij die getallen net zoals ik deed. Maar gisteren sloot dat aandeel op 4.76. Pre-market doet dat ding nu 2.70, met een -60% erachter. Dat kan niet. Hoe moet je die getallen wel lezen?
Zou tijd wordenquote:Op dinsdag 16 september 2008 13:38 schreef pberends het volgende:
Hele interessante uitzending van RTLZ - De kijker aan zet van 12 september:
http://www.rtl.nl/compone(...)n_Zet_12-09-2008.xml
Middelkoop zegt onder andere dat de rally omhoog van de dollar zijn top bereikt heeft en beide heren zeggen dat de dollar verder gaat dalen naar de 2 dollar per euro.
quote:AIG shares plunge more than 40 percent
NEW YORK (Reuters) - Shares of embattled insurance company American International Group (AIG.N: Quote, Profile, Research, Stock Buzz) extended losses in pre-market trade, tumbling nearly 42 percent to $2.80 as markets worried about the company's ability to raise capital.
The insurer had its credit rating downgraded late on Monday. A complex asset swap brokered by New York state officials gave it a $20 billion lifeline, though the company's rescue will depend on additional funding.
(Reporting by Steven C. Johnson; Editing by Theodore d'Afflisio)
quote:Op dinsdag 16 september 2008 13:46 schreef Aether het volgende:
[..]
Zou tijd worden
De $1,65 zou nu al bereikt moeten zijn.
Die filmpjes doen het niet?quote:Op dinsdag 16 september 2008 13:15 schreef pberends het volgende:
http://www.rtl.nl/compone(...)jacob1.avi_plain.xml
Jacob Schoenmaker: Injecties zijn pure noodzaak om financiële meltdown te voorkomen
Interessant filmpje dit.
Doet het hier wel, heb je soms geen goede codecs geinstalleerd?quote:
Ik zie de euro nog steeds niet echt profiteren van de huidige miserie.quote:Op dinsdag 16 september 2008 14:15 schreef Mutant01 het volgende:
Nog even en het is goedkoper om je reet daarmee af te vegen, dan toilet papier te kopen.
leuk geformuleerdquote:The real question is how did these smart-alecky Ivy League MBA whiz kids destroy a 158 year old firm that survived the Civil War, the depression of the ’90s (1890s for historical ignoramuses), the panic of 1907 and the Great Depression?
Ik stel voor om een business.fok.nl-domein te makenquote:Op dinsdag 16 september 2008 13:51 schreef Drugshond het volgende:
We zijn sneller dan Reuters.
quote:Op dinsdag 16 september 2008 14:42 schreef PietjePuk007 het volgende:
AEX 368, -4,25% gaat echt heel hard nu.
advies is slechts een van de vele diensten. Diensten die wat beter te begrijpen zijn: een voedbalwedstrijd, een pianoconcert, computerreparatie (er van uitgaande dat de problemen softwarematig zijn)quote:Op dinsdag 16 september 2008 12:16 schreef MarlaSinger het volgende:
[..]
Nee, dat snap ik dus ook niet. Zo'n 'diensteneconomie' is dus echt het summum van gebakken lucht, als er niet op de één of andere manier productie aan ten grondslag ligt. Natuurlijk kunnen we elkaar allemaal gaan adviseren en elkaar op die manier van een salaris voorzien. Maar adviseren, over wat eigenlijk? Over de kwaliteit van andere adviseurs?
't zal in een maand toch allicht weer rond de 1,50 schommelen lijkt me. Anyone?quote:Op dinsdag 16 september 2008 14:45 schreef Wheelgunner het volgende:
Schiet dan op met die dalende dollar, mijn uitwisseling is al gauw.
kudos voor de frequent posters in dit topic.quote:
Wat je nu ziet is vooral onzekerheid over de impact van AIG.quote:Op dinsdag 16 september 2008 15:00 schreef en_door_slecht het volgende:
Waarom wordt Fortis steeds zo hard geraakt? Dexia zat toch verder in Lehman dan Fortis? Dexia staat op -10%, Fortis op -20%.
heeft Fortis al de posities in Lehman gepubliceerd?quote:
Ja, dat weet ik. Maar het gaat even om het idee. Dat kwam toch wel over, of niet? Luxe entertainment, zoals voetbal, is nu ook niet echt een solide pijler om je hele economie op te bouwen. Pianoconcerten evenmin, en het repareren van computers ook niet echt. En eigenlijk geldt dit voor elke vorm van dienstverlening. Uiteindelijk moet er ook daadwerkelijk iets geproduceerd worden (bijv. computers), als kapstok om al die dienstverlening aan op te hangen.quote:Op dinsdag 16 september 2008 14:49 schreef TubewayDigital het volgende:
[..]
advies is slechts een van de vele diensten. Diensten die wat beter te begrijpen zijn: een voedbalwedstrijd, een pianoconcert, computerreparatie (er van uitgaande dat de problemen softwarematig zijn)
Nog een paar dagen en Fortis is van ING.quote:Op dinsdag 16 september 2008 15:11 schreef SeLang het volgende:
Nog 4 van zulke dagen en dan is de markt min of meer koopwaardig.
Maar ja, of het zover komt...
Ja, iedereen is nu blij als banken die in de problemen zitten worden overgenomen.quote:Op dinsdag 16 september 2008 15:14 schreef pberends het volgende:
[..]
Nog een paar dagen en Fortis is van ING.
Het antwoord is nee. Het kan prima, even in de veronderstelling dat de productie van een voetbal en een grasmat niet het probleem zijn hier. Elke economische transactie is er een en telt mee voor het BNP. Of het nou een concert van Rene Froger is of de productie/verkoop/koop van een auto.quote:Op dinsdag 16 september 2008 15:09 schreef MarlaSinger het volgende:
[..]
Ja, dat weet ik. Maar het gaat even om het idee. Dat kwam toch wel over, of niet? Luxe entertainment, zoals voetbal, is nu ook niet echt een solide pijler om je hele economie op te bouwen. Pianoconcerten evenmin, en het repareren van computers ook niet echt. En eigenlijk geldt dit voor elke vorm van dienstverlening. Uiteindelijk moet er ook daadwerkelijk iets geproduceerd worden (bijv. computers), als kapstok om al die dienstverlening aan op te hangen.
Ik zit hier juist op m'n handen om niet te gaan kopen.quote:Op dinsdag 16 september 2008 15:17 schreef Hi_flyer het volgende:
My goodness, wat een slachtingMisschien onverstandig, maar ik heb net alles de deur uit gedaan. Ik heb totaaaal geen vertrouwen meer in de huidige economie, dit wordt een historische crashende beurs!
[ afbeelding ]
Tja, hoe lang is je adem...quote:Op dinsdag 16 september 2008 15:19 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik zit hier juist op m'n handen om niet te gaan kopen.
Mijn pensioen zit daar...quote:Op dinsdag 16 september 2008 15:19 schreef Mutant01 het volgende:
Misschien toch even een aantal mensen erop attenderen dat ze wat spaargeld bij Fortis weg moeten halen? Of is dit te vroeg?
quote:Oud-ABN topman Kalff: zeer dreigende situatie
Voormalig bestuursvoorzitter Jan Kalff van ABN Amro is somber over de huidige situatie op de financiële markten.
Het hele interview met Kalff
Bijzonder bezorgd
Top-bankier Jan Kalff is bijzonder bezorgd over de huidige situatie op de financiële markten. In een interview met RTL Z spreekt de oud ABN Amro-topman van een zeer dreigende situatie. Het einde is volgens Kalff nog lang niet in zicht.
© RTLZ.nl
Is er misschien een Plunge Protection Team voor het Plunge Protection Team?quote:Op dinsdag 16 september 2008 15:25 schreef SeLang het volgende:
Wel opvallend dat het Plunge Protection Team niet in actie komt.
Het Plunge Protection Team heeft namelijk geen geld meer
9:30 daar, dus 15:30 hier toch?quote:Op dinsdag 16 september 2008 15:27 schreef appelsientje het volgende:
Wall street gaat open om 16:00 toch ?
Ja, nu.quote:Op dinsdag 16 september 2008 15:28 schreef DJKoster het volgende:
[..]
9:30 daar, dus 15:30 hier toch?
Het antwoord waarop? Ik stelde geen vraag hoor.quote:
Stel je niet aan, Fortis gaat echt niet omvallen. Dit soort uitspraken werkt alleen paniekvorming in de hand waardoor er een bankrun kan ontstaan.quote:Op dinsdag 16 september 2008 15:19 schreef Mutant01 het volgende:
Misschien toch even een aantal mensen erop attenderen dat ze wat spaargeld bij Fortis weg moeten halen? Of is dit te vroeg?
BNP Paribas had toch interesse voor Fortis?quote:Op dinsdag 16 september 2008 15:14 schreef pberends het volgende:
[..]
Nog een paar dagen en Fortis is van ING.
Echt bizar. Die gaan nog harder klappen dan Fortis, gezien het laatste halfuurtje.....quote:Op dinsdag 16 september 2008 15:29 schreef ItaloDancer het volgende:
Die sell voor ING slaat toch nergens op. Ze hebben even gekeken welke banken nog meer dan 10% van hun marktwaarde over hebben ofzovolgens mij is ING 'gewoon' een prima bedrijf. Als we gaan, dan gaan we allemaal, maar ING toch als één van de laatste
Ik hoorde DSB. De Surinaamsche Bank N.V.quote:Op dinsdag 16 september 2008 15:33 schreef Q. het volgende:
[..]
BNP Paribas had toch interesse voor Fortis?
Mwa, de echte klapper gister kwam ook pas aan het einde van de werkdag daar.quote:Op dinsdag 16 september 2008 15:32 schreef ItaloDancer het volgende:
Europa gaat iig zoals zo vaak harder dan Amerika zelf naar beneden.
http://en.wikipedia.org/wiki/Working_Group_on_Financial_Marketsquote:Op dinsdag 16 september 2008 15:32 schreef ItaloDancer het volgende:
Europa gaat iig zoals zo vaak harder dan Amerika zelf naar beneden.
Dat plaatje past beter bij deze header:quote:
quote:AIG shares plummet 67% as the nation's biggest insurer scrambles to raise capital after being hit by credit raters. More soon.
Verstandig denk ik.quote:Op dinsdag 16 september 2008 15:27 schreef Cheiron het volgende:
Verder net even wat geld overgemaakt naar mn effectenrekening.. mocht ik een leuk koopje tegenkomen in de komende dagen.. Wel erg bizar om dit te zien.
quote:Fed pumps $50B into Wall Street
Federal Reserve Bank of New York injects fresh capital into ailing financial system on top of regular $20B ready for release.
WASHINGTON (AP) -- Urgently trying to keep cash flowing amid a Wall Street meltdown, the Federal Reserve on Tuesday pumped $50 billion into the nation's financial system to help ease credit stresses.
The Federal Reserve Bank of New York's action comes in addition to its regular market operations to inject $20 billion into the system slated for the day.
The maneuver takes place as Federal Reserve Chairman Ben Bernanke and his central bank colleagues prepare to meet to decide their next move on interest rates and conduct a fresh assessment of the country's financial and economic troubles.
Some believe the financial system turmoil raises the odds the Fed will cut rates. Others still predict the Fed will hold its key rate steady at 2%.
In the past few days, the American financial system has been badly shaken as bad bets on dodgy mortgage-backed securities claimed more Wall Street giants.
Lehman Brothers, the country's fourth-largest investment bank, filed for bankruptcy protection. A weakened Merrill Lynch, deciding it couldn't go it alone anymore, found help in the arms of Bank of America.
Wall Street plunges
Now, the insurance giant American International Group is dangerously wobbling. Against this backdrop, Wall Street on Monday plunged 500 points, the most since the September 2001 terror attacks.
To help grease the financial plumbing Monday, the Fed pumped a total of $70 billion into the system through open market operations.
Daar zijn ze bang voor ja maar feitelijk is er zelden wat aan de hand.quote:Op dinsdag 16 september 2008 15:36 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Mwa, de echte klapper gister kwam ook pas aan het einde van de werkdag daar.
Tot een uur of 3 (daar) was het steeds tussen 2 en 3%.
quote:"Some staff were also told not to expect a paycheck at the end of the month and that they might even be liable for expenses on their corporate credit cards."
Wat ik een paar posts eerder zei.quote:Op dinsdag 16 september 2008 15:44 schreef Mr.J het volgende:
Dow Jones 10858,2400 -0,54%
En wij op -4%.![]()
![]()
Het is toch echt nog te vroeg om in te stappen: zoals je zelf aan aangeeft zijn de niet-financials te duur en de financials weet je niet wat overblijft. Want daar gaan er nog een paar omvallen. Ik denk dat je met ING morgen wel een goede koop kunt hebben als je over een paar jaar uit wilt stappen. Aan de andere kant: ik geloof niet dat de financials de bodem al te pakken hebben.quote:Op dinsdag 16 september 2008 15:40 schreef SeLang het volgende:
[..]
Verstandig denk ik.
Ik heb 2/3 van mijn kapitaal in NL-staatsobligaties en 1/3 op de bank.
Die obligaties kan ik binnen een seconde verkopen en heb ik dus gelijk ruimte op mijn effectenrekening. Vervolgens kan ik middels effectenkrediet die andere 1/3 ook alvast besteden aan aandelen voordat het geld is overgeboekt naar de effectenrekening. Dus in feite is 100% van mijn kapitaal direct beschikbaar.
Ik vind wel dat momenteel de niet-financials nog geen recessie scenario hebben ingeprijsd en dus te duur zijn. Ik hoop dat een aantal high profile industrials in de komende maanden met een negatieve outlook gaan komen voor de komende jaren zodat ook die aandelen een lagere groei gaan inprijzen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |