Het antwoord waarop? Ik stelde geen vraag hoor.quote:
Stel je niet aan, Fortis gaat echt niet omvallen. Dit soort uitspraken werkt alleen paniekvorming in de hand waardoor er een bankrun kan ontstaan.quote:Op dinsdag 16 september 2008 15:19 schreef Mutant01 het volgende:
Misschien toch even een aantal mensen erop attenderen dat ze wat spaargeld bij Fortis weg moeten halen? Of is dit te vroeg?
BNP Paribas had toch interesse voor Fortis?quote:Op dinsdag 16 september 2008 15:14 schreef pberends het volgende:
[..]
Nog een paar dagen en Fortis is van ING.
Echt bizar. Die gaan nog harder klappen dan Fortis, gezien het laatste halfuurtje.....quote:Op dinsdag 16 september 2008 15:29 schreef ItaloDancer het volgende:
Die sell voor ING slaat toch nergens op. Ze hebben even gekeken welke banken nog meer dan 10% van hun marktwaarde over hebben ofzovolgens mij is ING 'gewoon' een prima bedrijf. Als we gaan, dan gaan we allemaal, maar ING toch als één van de laatste
Ik hoorde DSB. De Surinaamsche Bank N.V.quote:Op dinsdag 16 september 2008 15:33 schreef Q. het volgende:
[..]
BNP Paribas had toch interesse voor Fortis?
Mwa, de echte klapper gister kwam ook pas aan het einde van de werkdag daar.quote:Op dinsdag 16 september 2008 15:32 schreef ItaloDancer het volgende:
Europa gaat iig zoals zo vaak harder dan Amerika zelf naar beneden.
http://en.wikipedia.org/wiki/Working_Group_on_Financial_Marketsquote:Op dinsdag 16 september 2008 15:32 schreef ItaloDancer het volgende:
Europa gaat iig zoals zo vaak harder dan Amerika zelf naar beneden.
Dat plaatje past beter bij deze header:quote:
quote:AIG shares plummet 67% as the nation's biggest insurer scrambles to raise capital after being hit by credit raters. More soon.
Verstandig denk ik.quote:Op dinsdag 16 september 2008 15:27 schreef Cheiron het volgende:
Verder net even wat geld overgemaakt naar mn effectenrekening.. mocht ik een leuk koopje tegenkomen in de komende dagen.. Wel erg bizar om dit te zien.
quote:Fed pumps $50B into Wall Street
Federal Reserve Bank of New York injects fresh capital into ailing financial system on top of regular $20B ready for release.
WASHINGTON (AP) -- Urgently trying to keep cash flowing amid a Wall Street meltdown, the Federal Reserve on Tuesday pumped $50 billion into the nation's financial system to help ease credit stresses.
The Federal Reserve Bank of New York's action comes in addition to its regular market operations to inject $20 billion into the system slated for the day.
The maneuver takes place as Federal Reserve Chairman Ben Bernanke and his central bank colleagues prepare to meet to decide their next move on interest rates and conduct a fresh assessment of the country's financial and economic troubles.
Some believe the financial system turmoil raises the odds the Fed will cut rates. Others still predict the Fed will hold its key rate steady at 2%.
In the past few days, the American financial system has been badly shaken as bad bets on dodgy mortgage-backed securities claimed more Wall Street giants.
Lehman Brothers, the country's fourth-largest investment bank, filed for bankruptcy protection. A weakened Merrill Lynch, deciding it couldn't go it alone anymore, found help in the arms of Bank of America.
Wall Street plunges
Now, the insurance giant American International Group is dangerously wobbling. Against this backdrop, Wall Street on Monday plunged 500 points, the most since the September 2001 terror attacks.
To help grease the financial plumbing Monday, the Fed pumped a total of $70 billion into the system through open market operations.
Daar zijn ze bang voor ja maar feitelijk is er zelden wat aan de hand.quote:Op dinsdag 16 september 2008 15:36 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Mwa, de echte klapper gister kwam ook pas aan het einde van de werkdag daar.
Tot een uur of 3 (daar) was het steeds tussen 2 en 3%.
quote:"Some staff were also told not to expect a paycheck at the end of the month and that they might even be liable for expenses on their corporate credit cards."
Wat ik een paar posts eerder zei.quote:Op dinsdag 16 september 2008 15:44 schreef Mr.J het volgende:
Dow Jones 10858,2400 -0,54%
En wij op -4%.![]()
![]()
Het is toch echt nog te vroeg om in te stappen: zoals je zelf aan aangeeft zijn de niet-financials te duur en de financials weet je niet wat overblijft. Want daar gaan er nog een paar omvallen. Ik denk dat je met ING morgen wel een goede koop kunt hebben als je over een paar jaar uit wilt stappen. Aan de andere kant: ik geloof niet dat de financials de bodem al te pakken hebben.quote:Op dinsdag 16 september 2008 15:40 schreef SeLang het volgende:
[..]
Verstandig denk ik.
Ik heb 2/3 van mijn kapitaal in NL-staatsobligaties en 1/3 op de bank.
Die obligaties kan ik binnen een seconde verkopen en heb ik dus gelijk ruimte op mijn effectenrekening. Vervolgens kan ik middels effectenkrediet die andere 1/3 ook alvast besteden aan aandelen voordat het geld is overgeboekt naar de effectenrekening. Dus in feite is 100% van mijn kapitaal direct beschikbaar.
Ik vind wel dat momenteel de niet-financials nog geen recessie scenario hebben ingeprijsd en dus te duur zijn. Ik hoop dat een aantal high profile industrials in de komende maanden met een negatieve outlook gaan komen voor de komende jaren zodat ook die aandelen een lagere groei gaan inprijzen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |