Gewoon bij de AH, daar verkopen ze "sushi-starterkits" waar alles inzitquote:Op maandag 29 december 2008 20:28 schreef Miss_S het volgende:
En waar vind ik Blue Dragon?
Succes en als je er aan verslaafd raakt (Wat ik bijna zeker weetquote:Op dinsdag 30 december 2008 13:53 schreef Miss_S het volgende:
2 beginnerskits zijn binnen+ zalm, krab, avacado, mango en komkommer
Morgen eens proberen
Een plupje in het bakje waar de sojasaus in zit, zodat die smaken wat mengen. Gaat vanzelf.quote:Op dinsdag 30 december 2008 19:34 schreef Miss_S het volgende:
Ook mijn sushi boekje gevonden....dus moet goed komen morgen.....hoop ik
Alleen hoeveel wasabi te gebruiken.....
Thanksquote:Op dinsdag 30 december 2008 19:39 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Een plupje in het bakje waar de sojasaus in zit, zodat die smaken wat mengen. Gaat vanzelf.
Verder eventueel heel dun iets wasabi over je norivellen smeren. Ik doe dat altijd vermengd met wat mayonaise.
Zeewier, ik vond die van de AH XL nog te eten ook, ligt bij de visquote:Op dinsdag 30 december 2008 19:32 schreef Duderinnetje het volgende:
Morgen weer traditioneel sushi. Iemand een idee voor een bijpassende salade-achtig-iets?
Ja ik zag van het weekend zeewier bij de Ap ja!quote:Op dinsdag 30 december 2008 19:48 schreef Pheno het volgende:
[..]
Zeewier, ik vond die van de AH XL nog te eten ook, ligt bij de vis
Maar anders moet je zelf wat maken met iig sesamolie, dat vind ik er wel bij horen
Daar zat dacht ik al sesamolie door heen. En anders moet je dat doenquote:Op dinsdag 30 december 2008 19:49 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ja ik zag van het weekend zeewier bij de Ap ja!
Nu nog even zien of ik me daar morgen wil wagen.
Nog iets door die wier of zeg je: cheers!
Je bent een pop!quote:Op dinsdag 30 december 2008 19:54 schreef Pheno het volgende:
[..]
Daar zat dacht ik al sesamolie door heen. En anders moet je dat doen
Ik heb nog wat boeken met gerechten, als je dit niets vindt. Dan zoek ik iets voor je op
Ja dat is een goeie inderdaad, dat kan ook nog (die kool)!quote:Op dinsdag 30 december 2008 20:05 schreef Pheno het volgende:
En dan boontjes er door
Of een witte kool salade.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 30 december 2008 22:09 schreef MLI het volgende:
Ik wil sushi maken samen met MASDMet komkommer kan ook gewoon wel hoor.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Snobs have more fun!
KLIK!
O ja? Ze zien er zo kunstig uit!quote:Op woensdag 31 december 2008 07:49 schreef Pheno het volgende:
Volgend jaar maar weer wat maken.
De vormpjes zien er handig uit, maar ik heb nu al zo vaak geoefend dat ik ze niet meer nodig hebInside out rollen zijn best gemakkelijk Duderinnetje, daar kun je nog gerust lui bij zijn
Zeekraal paste er goed bij.quote:Op donderdag 1 januari 2009 14:20 schreef Duderinnetje het volgende:
De zeekraal was er heel lekker bij, is wel een tip!
Minuutje toerbakken in sesamonlie, beetje knoflook erbij en een scheutje citroensap. That's it.
We houden het erin hier, voor bij de sushi.
Sesamonlie staat er!! LE-ZEN!quote:Op donderdag 1 januari 2009 19:20 schreef ArtyShock het volgende:
[..]
Zeekraal paste er goed bij.Pakt ook prima op met de stompe satéprikkers en is snel klaar. Zoutig, een weinig pittig en een lekkere bite.
Ik las sesamonline.![]()
Dat welquote:Op vrijdag 2 januari 2009 14:02 schreef Isegrim het volgende:
Zo lelijk vind ik ze niet. Maar als ze maar lekker waren.
Na het eten van een lading sushi nog gourmetten!?!?!?quote:Op vrijdag 2 januari 2009 14:57 schreef Miss_S het volgende:
Mango, komkommer, krab en zalm
Had alleen echt 50x te veelgoed dat we daarna gingen gourmetten
De sushi was niet veel en stond bij het gourmetten, maar de ingredienten waar veelste veelquote:Op vrijdag 2 januari 2009 15:38 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Na het eten van een lading sushi nog gourmetten!?!?!?
Ach so. Als een bijgerecht.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 15:39 schreef Miss_S het volgende:
[..]
De sushi was niet veel en stond bij het gourmetten, maar de ingredienten waar veelste veel
Mwoa, meer rijst koken en meer rollenquote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:01 schreef Miss_S het volgende:
Dat was ook een goed idee geweestmaar ja moest met 10 mensen delen
De 1e viel echt tegen, maar toen ik hem even had laten liggen zag hij er eigenlijk nog best goed uitquote:Op zaterdag 3 januari 2009 08:38 schreef Pheno het volgende:
[..]
Mwoa, meer rijst koken en meer rollen
Hoe ging ht rollen trouwens? Viel het je mee of tegen?
Die kun je bij de meeste tokos wel halen. In Hilversum heb ik die in de grotere toko in de buurt van het station op de Schapenkamp gezien. Maar als je een klein beetje rijst pakt, eerst goed goed tegen elkaar perst en daarna vormt met je hand kan het ook prima. Een hand maak je in de vorm van een kommetje en met de andere hand vorm je het ding naar believenquote:Op zondag 4 januari 2009 01:56 schreef Zigeunermeisje het volgende:
Dit wordt mijn favoriete topic. Sushi, ik houd er van en eet het het liefst elke dag. Ik hou het meestal erg simpel: rolletjes met zalm, komkommer, shi take (?), bamboescheuten e.d. Soms zelfs gewoon tonijnsalade van de johma. Stukje komkommer erbij en rollen maar. Heerlijk!
Misschien krijg ik hier nog leuke tipsZoals bijv. waar ik dat vormpje om blokjes te maken kan kopen
Daar groeit de sushi toch zeker gewoon aan de bomen?quote:Op zondag 4 januari 2009 11:35 schreef Doezelhaar het volgende:
Na het ontdekken van dit topic heb ik ook weer zin om sushi te maken. Het is alweer een tijdje geleden dat ik het gedaan heb. Laatste keer was toen ik nog in Osaka woonde. Das alweer 1,5 jaar geleden..
In ieder geval op de chinese boot onder de euromast in Rotterdam.quote:Op zondag 4 januari 2009 01:56 schreef Zigeunermeisje het volgende: Zoals bijv. waar ik dat vormpje om blokjes te maken kan kopen
Tonijnsteak met wasabi sausquote:Op maandag 5 januari 2009 16:52 schreef RoaRRR het volgende:
* RoaRRR komt ook eens binnen kijken hier.
Sinds 2 weken geleden ook begonnen met sushi maken en ik moet zeggen dat het mij goed bevalt. Zeker iets wat ik meer wil gaan doen/ eten.
Ook heb ik meteen een vraag. Wat kun je nog meer doen met Wasabi ? Ik vind het super lekker op de sushi en kan ook geen genoeg krijgen van het spul.Kun je er mee koken of ergens doorroeren ( bijv door een saus ) of is het niet geschikt om op te warmen?
Alsvast mijn excusses voor de noob vraag
Een beetje door de mayonaise is lekker op komkommer op brood.quote:Op maandag 5 januari 2009 16:52 schreef RoaRRR het volgende:
Kun je er mee koken of ergens doorroeren ( bijv door een saus ) of is het niet geschikt om op te warmen?
RoaRRR...echt...die MOET je gewoon gegeten hebben!quote:
Neequote:Op dinsdag 6 januari 2009 11:27 schreef motorbloempje het volgende:
sojasausecht, helemaal die sushi erin dopen
![]()
aan twee kanten
![]()
avocado van de supermarkt vind ik slecht, ze moeten niet tot pulp ("eetrijp") gerold worden.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 11:36 schreef motorbloempje het volgende:
avocado vind ik ook smakeloos overigenssnap niet echt wat mensen daar in zien..
wat ik trouwens dan wel weer heel lekker vind, is een stukje bosui of stoneleek meerollen, geeft een lekker 'pittige' bite aan de sushi![]()
Je bedoelt nigiri? Met de blokjes rijst? Als blokje vormen niet lukt kun je evt temari maken http://fish2dish.wordpress.com/2007/02/06/sushi-balls/ je kan de topping in plastic folie doen, rijst erop en bolletje draaien.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 11:18 schreef Innocence het volgende:
Zo jammer dat ik geen foto's van ons kerstdiner heb gemaakt, maar zag er voor een eerste keer nog best professioneel uit. Zelfs de rollen met sezamzaad ipv nori aan de buitenkant lukten.
Ik had een halve kilo rijst gemaakt, dat was natuurlijk veel te veel, maar wilde niet zuinig moeten doen. Had als vulling zalm, tonijn, garnaal, lenteui en komkommer.
Maar die maki-sushi kan je alleen met vormpjes maken? Dat lukte namelijk al niet erg met de hand. Of is daar een trucje voor?
Het is juist de bedoeling dat je dat op de vulling doet om die smaak wat te versterken. But who cares anywayquote:Op dinsdag 6 januari 2009 11:27 schreef motorbloempje het volgende:
sojasausecht, helemaal die sushi erin dopen
![]()
aan twee kanten
![]()
Nigiri lukt wel met de hand, het is wat oefenen, maar als je het eenmaal kan is het best leuk. Voor de leuk doe ik er nog een noristrikje omheenquote:Op dinsdag 6 januari 2009 11:18 schreef Innocence het volgende:
Maar die maki-sushi kan je alleen met vormpjes maken? Dat lukte namelijk al niet erg met de hand. Of is daar een trucje voor?
Ja alleen heb ik hier nog nooit ergens een toko gezienquote:Op maandag 12 januari 2009 16:33 schreef Pheno het volgende:
Toko, zou ik zeggen, maar dat komt omdat ik de AH te duur vind in die dingen. En veel minder keus
Waar is hier?quote:Op maandag 12 januari 2009 16:42 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Ja alleen heb ik hier nog nooit ergens een toko gezienmaar goed donderdag eens rondkijken
Oss heeft toch een toko vlakbij de bioscoop? Als je zeg maar van de bieb richting de stad door de Lievekamplaan loopt, aan het einde links. Zoiets. Zo legde een vriendin het me iig uit, nadat ze bij de toko voor mijn sushispul gekocht had.quote:Op maandag 12 januari 2009 16:46 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Klein dorpje in brabant, waarschijnlijk in Oss is wel iets te vinden
Lievekamplaan klopt volgens mij niet, iig de straat waar de bioscoop te vinden is.quote:Op maandag 12 januari 2009 16:48 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Oss heeft toch een toko vlakbij de bioscoop? Als je zeg maar van de bieb richting de stad door de Lievekamplaan loopt, aan het einde links. Zoiets. Zo legde een vriendin het me iig uit, nadat ze bij de toko voor mijn sushispul gekocht had.
Dankjewelquote:Op maandag 12 januari 2009 16:48 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Oss heeft toch een toko vlakbij de bioscoop? Als je zeg maar van de bieb richting de stad door de Lievekamplaan loopt, aan het einde links. Zoiets. Zo legde een vriendin het me iig uit, nadat ze bij de toko voor mijn sushispul gekocht had.
Dat is iets verder weg, maar als ik er een keertje ben zeker de moeite waard om heen te gaan zo te zienquote:Op maandag 12 januari 2009 16:47 schreef Liejannuh het volgende:
http://www.orientalgroup.nl/supermarkt.asp
Dit zijn enorme winkels over het algemeen. Jij woont toch in de buurt van Den Bosch Miss S? Daar zit er namelijk ook eentje.
Zou 't de Kruisstraat kunnen zijn?quote:
Net ook voor de 1e keer eentje gemaakt. Ben benieuwd hoe het gaat smaken in de sushi.quote:Op maandag 12 januari 2009 16:13 schreef Pheno het volgende:
[..]
http://www.justhungry.com/tamagoyaki
Met voorbeeldje.
Via google:quote:Op maandag 12 januari 2009 17:11 schreef Rochgel het volgende:
Ik heb afgelopen weekend sushi gemaakt na het lezen van dit forum ....
Normaal suck ik echt in koken, maar dit was echt zo lekker !
Ik heb nog wel een vraag;
Hoe lang ( is een chinees ? ) kun je sushi ongeveer goed houden in de koelkast ?
bedankt voor het opzoekenquote:Op maandag 12 januari 2009 17:39 schreef RoaRRR het volgende:
[..]
Via google:
Na aankoop van de Sushi/Sashimi kunt u dit 1 dag in de koelkast bewaren. De producten die erop zitten blijven langer vers maar de rijst wordt anders te hard.
Ik zou iig met verse vis de sushi de volgende dag opeten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |