Ach, arme jijquote:
Carmella, een hele dikke knuffel van hier om te zorgen dat je je snel beter voeltquote:Op woensdag 10 september 2008 14:57 schreef Carmella het volgende:
Met mij gaat het weer afwaarts, vanochtend weer wakker geworden van de ondraaglijke pijn in m'n linkernier. Weer richting het ziekenhuis gegaan en onderzocht, de arts heeft naar de nier gekeken en ook inwendig gevoeld of de baby niet al naar buiten zou komen, omdat ik veel pijn in m'n baarmoeder heb. Gelukkig zag alles er goed uit. Ook de baby was in orde, het hartje klopte en de baby zat te duimen.
De arts vroeg of ik het thuis uit kan houden, anders moet ik weer aan het infuus. En Ze willen de nier ook verder onderzoeken, misschien wordt er iets ingeplaatst, via een operatie.![]()
Ik heb m'n tas al weer ingepakt, ik denk dat ik het amper vol kan houden en vrees dat ik vanavond dus weer opgenomen zal worden. Even afwachten nog.
Wat leuk, een jochie! Wij horen het waarschijnlijk 29 septemberquote:Op woensdag 10 september 2008 16:14 schreef juttertje het volgende:
Carmella, wat vervelend zegVeel sterkte!
Fruppel, spannend morgenGeniet er van!
Ik ben vanmorgen nog bij de VK geweest en weer goedgekeurd![]()
Jij hebt bijzondere gaven!quote:Op woensdag 10 september 2008 16:16 schreef Raissa het volgende:
[..]
Wat leuk, een jochie! Wij horen het waarschijnlijk 29 september
quote:Op woensdag 10 september 2008 16:40 schreef DevilsChase het volgende:
[ afbeelding ]
![]()
[ afbeelding ]
eet smakelijk mensen!
quote:Op woensdag 10 september 2008 16:40 schreef DevilsChase het volgende:
[ afbeelding ]
![]()
[ afbeelding ]
eet smakelijk mensen!
Oeps, en nu twijfel je niet meer omdat ik je al gequote had?quote:Op woensdag 10 september 2008 16:24 schreef juttertje het volgende:
[..]
Jij hebt bijzondere gaven!![]()
Thanks!
...
Had het weer even weggehaald omdat ik nog steeds een beetje twijfelde om het neer te zetten, maar krijg inderdaad een jongetje!!!!![]()
![]()
(kan geen blauwe pompoentjes vinden
) Mag hij in de lijst?
Ik vind pasgeboren baby's vaak helemaal niet zo mooi (als snap ik wel dat de ouders er verliefd op kunnen worden) maar wow, ik vind Luca écht mooi! Als ons kindje maar half zo mooi wordt ben ik gelukkigquote:Op woensdag 10 september 2008 16:40 schreef DevilsChase het volgende:
[ afbeelding ]
![]()
[ afbeelding ]
eet smakelijk mensen!
Nee hoorquote:Op woensdag 10 september 2008 16:58 schreef Raissa het volgende:
[..]
Oeps, en nu twijfel je niet meer omdat ik je al gequote had?
Ik vind de meeste babys ook ontzettend lelijk, maar Luca vind ik prachtig! (meestal met je eigen kind, daar niet van! )quote:Op woensdag 10 september 2008 16:59 schreef Raissa het volgende:
[..]
Ik vind pasgeboren baby's vaak helemaal niet zo mooi (als snap ik wel dat de ouders er verliefd op kunnen worden) maar wow, ik vind Luca écht mooi! Als ons kindje maar half zo mooi wordt ben ik gelukkig
hahaha die zitten onder de deken!quote:Op woensdag 10 september 2008 17:54 schreef juttertje het volgende:
Buiten dat hij prachtig is, vind ik ook zijn kleertjes zo schattig!
Het spiraaltje is dus "kwijt"? Gelukkig maar zeg! Als je nu 6 weken en 2 dagen zwanger bent, wanneer ben je dan uitgerekend? (Ben even te moe om het uit te rekenenquote:Op woensdag 10 september 2008 18:20 schreef Noli. het volgende:
Hier vandaag de echo gehad. We hadden een heel leuke echomeneer.Hij heeft heerlijk met de knopjes van het echoappparaat zitten prutsen en we hebben de binnenkant van mijn buik van alle kanten kunnen bekijken.
![]()
![]()
We hebben een kleine blik op ons wurmpie kunnen werpen (zover dat mogelijk was).
Wij (en de echomeneer) kwamen qua datum op ongeveer 6 weken uit, het echoapparaat rekende aan de hand van de laatste menstruatiedatum 6w6d uit en aan de hand van de maten van wurmpie () kwamen we op 6w2d.
![]()
En... RappapaaaaRappapaaaaaaaa... Geen spiraal kunnen vinden!![]()
Morgen de huisarts hier maar even bellen om dat nog even te melden.
ergens rond 10/ 13 mei ofzo?quote:Op woensdag 10 september 2008 18:26 schreef Raissa het volgende:
[..]
Het spiraaltje is dus "kwijt"? Gelukkig maar zeg! Als je nu 6 weken en 2 dagen zwanger bent, wanneer ben je dan uitgerekend? (Ben even te moe om het uit te rekenen)
Ja, dat denk ik ook wel. Thanks Cattie, vroeg me al af of ik enorm aan het overdrijven was.quote:Op woensdag 10 september 2008 19:32 schreef cattie het volgende:
Reinhilde, het klinkt als een licht hormonale, erg begrijpelijke, actie.
Met mijn rug gaat het wel redelijk. Ik wil nu in de voortuin betonstorten!quote:Op woensdag 10 september 2008 18:20 schreef Noli. het volgende:
Ingrid *auwie* hoe gaat het nu met je rug?
Hier vandaag de echo gehad. We hadden een heel leuke echomeneer.Hij heeft heerlijk met de knopjes van het echoappparaat zitten prutsen en we hebben de binnenkant van mijn buik van alle kanten kunnen bekijken.
![]()
![]()
We hebben een kleine blik op ons wurmpie kunnen werpen (zover dat mogelijk was).
Wij (en de echomeneer) kwamen qua datum op ongeveer 6 weken uit, het echoapparaat rekende aan de hand van de laatste menstruatiedatum 6w6d uit en aan de hand van de maten van wurmpie () kwamen we op 6w2d.
![]()
En... RappapaaaaRappapaaaaaaaa... Geen spiraal kunnen vinden!![]()
Morgen de huisarts hier maar even bellen om dat nog even te melden.
Ja, het is nu trouwens echt niet leuk meer. Al meer dan een uur heb ik er nu last van. En dat in combinatie met de rugklachten krijg ik toch flinke flash-backs naar de vorige keer. En 19 weken thuiszitten voordat de baby komt vond/vind ik niet tof. Maar ja, zorgen maken helpt helemaal niet, dus ik ga maar rustig het Blok kijken.quote:Op woensdag 10 september 2008 20:13 schreef Diaan73 het volgende:
Cattie wat vervelend van die harde buiken, maar je houdt het zo goed in de gaten.
Half. Het valt zo tegen, het zo onderhoudsvrij zijn, mooi niet dus.quote:Op woensdag 10 september 2008 20:47 schreef cattie het volgende:
Ingrid, betonstorten!Zeg dat het een grapje is!
Azijn schijnt goed te helpen tegen onkruid!quote:Op woensdag 10 september 2008 21:20 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
En nu dus weer en veel onkruid. En dan schiet het ook nog in mijn stomme rug. Bah! Ik wil gewoon voortuinloos zijn!
flatscreen televisie is nergens een afstandsbediening bij te vinden en de koelkast is ook nergens te bekennen hoorquote:Op woensdag 10 september 2008 22:20 schreef Raissa het volgende:
Verder heeft ze ons verteld dat ze hier in het ziekenhuis in Lelystad eigenlijk niet aan ruggenprikken doen. Wel doen ze aan een speciaal soort infuus dat de "scherpe kantjes" eraf haalt. Maar daarentegen zijn de verloskamer wel onlangs gerestyled en hangen er flatscreen televisies en is er een gevulde koelkast met cola enzo![]()
dat dacht ik ook, maar ik vind de kraamhulp echt geweldig!quote:Op donderdag 11 september 2008 08:11 schreef Reinhilde het volgende:
Oh ja! Gisteravond het intake-gesprek gehad van de kraamzorg!
Ik heb recht op 49 uur, maar heb nu voor 40 uur afgesproken. Het idee dat er 3 dagen lang iemand 8 uur per dag om me heen hangt, lijkt me echt helemaal niets![]()
. Dus nu: 8x 5 uur. Prima! Ook doorgegeven dat de kraamzorg geen pindakaas/pindasaus/pinda's mee het huis in mag nemen of eten, ik wil niet dat mijn zusje ziek wordt als ze hier is. En ziek van pinda's betekend in haar geval; anafylactische shock. De kans dat baby ook deze allergie heeft is zeker aanwezig. Verder doorgesproken wat en hoe, ik heb er iig een goed gevoel over!
nja dan heb je iig 40 uur, dan scheelt een paar uurtjes dus dat zal wel meevallen met spijt. Zolang je niet maar 20 uur neemt ofzo haha! als het zo goed voelt, is het prima toch!quote:Op donderdag 11 september 2008 09:11 schreef Reinhilde het volgende:
DC, ik vond het echt moeilijk om een beslissing over het aantal uren te nemen. Maar zo voelt het goed.
Mijn moeder zal ook veel hier zijn, en Nixxx heeft nog ruim 2 weken vakantie te goed. Verder hebben we geen andere kinderen, niet zo'n groot huis, etc. Maar goed, misschien krijg ik er nog heel veel spijt van, dan weet ik dat voor de volgende keer!
ik weet nog dat ik bij mijn vorige zwangerschap het minimum aantal uren had, met een optie voor evt uitbreiding.. als ik meer hulp wilde kon ik dat na één of twee dagen aangeven en zou ze meer komen, misschien dat het een uitzondering was hoor, dat weet ik niet..quote:Op donderdag 11 september 2008 09:11 schreef Reinhilde het volgende:
DC, ik vond het echt moeilijk om een beslissing over het aantal uren te nemen. Maar zo voelt het goed.
Mijn moeder zal ook veel hier zijn, en Nixxx heeft nog ruim 2 weken vakantie te goed. Verder hebben we geen andere kinderen, niet zo'n groot huis, etc. Maar goed, misschien krijg ik er nog heel veel spijt van, dan weet ik dat voor de volgende keer!
Haha, wij vonden het ook echt jammer dat het afgelopen was. Ik vond het zo gezellig ook.quote:Op donderdag 11 september 2008 09:29 schreef Guuzewuus het volgende:
Hier ook genoten van de kraamhulp.
Ging ik douchen, kwam ik terug op een frisse, gestofzuigde, bedverschoonde kamer. Verwend worden met bakjes gesneden fruit, en thee... echt heerlijk was dat.
Alleen al voor de kraamhulp zou ik zo nog een keer willen bevallen![]()
.
Ja op één of andere manier kwam dat besef gister ook pas goed aan.quote:Op woensdag 10 september 2008 20:19 schreef Jelief het volgende:
DJMO, spoelen met zout water of een neusspray voor baby's halen ( is ook zoutoplossing)
Noli dat is goed nieuws! Lekker zwanger zijn dus!
Liza, ik hoop dat je stiekem bezig bent en anders succes morgen.
Dat dus een beetjequote:Op donderdag 11 september 2008 09:34 schreef Ticootje het volgende:
Ik zit ook even te denken aan de kraamhulp, maar ik was blij toen ze weg ging. Niet dat ze onaardig was, maar ik vind een vreemde in huis helemaal niets. Mocht er een 2e komen dan ga ik voor 24 uur hulp.
Je wou toch niet vertellen dat je ook in lelystad woontquote:Op woensdag 10 september 2008 23:45 schreef DevilsChase het volgende:
[..]
flatscreen televisie is nergens een afstandsbediening bij te vinden en de koelkast is ook nergens te bekennen hoor, verder doen ze gewoon aan ruggenprikken. Is mij verteld toen ik bevallen ben afgelopen zondag.
Nee in Swifterbant! Maar ben wel bevallen in Lelystad! En serieus, aan je eigen "thuis" denk je niet als je aant bevallen bent, en je mag ook niets etenquote:Op donderdag 11 september 2008 10:45 schreef Raissa het volgende:
[..]
Je wou toch niet vertellen dat je ook in lelystad woont![]()
Tja, de info heb ik ook maar van de vk, ze dacht me daar wat mee gerust te stellen, je eigen "thuis" kun je toch niet in een ziekenhuis creëren
Is dat een vereiste als je in de kraamzorg werkt ofzo? Fruitsalades maken? Die van ons deed dat ook alquote:Op donderdag 11 september 2008 09:46 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
En idd lekker fruitsalades etc.
of de mijne dat deed weet ik niet meer, ik weet nog wel dat ze mijn ex naar de slager stuurde voor een biefstuk (ik moest rood vlees eten voor ijzer ofzo, ik had last van bloedarmoede) *jammie*quote:Op donderdag 11 september 2008 11:26 schreef TearSong het volgende:
[..]
Is dat een vereiste als je in de kraamzorg werkt ofzo? Fruitsalades maken? Die van ons deed dat ook al
Nijna wat vervelendquote:Op donderdag 11 september 2008 15:01 schreef Nijna het volgende:
Hier minder goed nieuws...
Ik ben het vruchtje verloren eind van de ochtend, toen ik dit aan de verloskundige vertelde klonk het haar erg aannemelijk.
Ze heeft nog een echo via mn buik gemaakt, waarop weinig te zien was. Verdikt baarmoederslijmvlies, maar geen vruchtzakje of wat dan ook. Een inwendige echo heeft ze niet gedaan, omdat dat waarschijnlijk toch niks toe zou voegen en het alleen maar belastend zou zijn.
Een miskraam dus.
quote:Op donderdag 11 september 2008 16:38 schreef Fuente het volgende:
De gyn belde net nog. Ze hebben overleg gehad en volgende week vrijdag krijg ik geen echo in ons ziekenhuis, maar een screeningsecho in Enschede. Ze vertrouwen het toch niet helemaal en willen geen onnodige risico's nemen.
Dus nog steeds gewoon afwachten, maar ik ben wel blij dat ze doorpakken.
7w4d, maar waarschijnlijk is het al eerder gestopt met groeien dacht de vk.quote:Op donderdag 11 september 2008 15:48 schreef DaviniaHR het volgende:
Nijna, heel veel sterkte!
Hoe ver was je?
Een jochie? Superleuk meid! Fijn dat alles goed was!quote:Op donderdag 11 september 2008 18:40 schreef Jelief het volgende:
Nijna sterkte,neem alle tijd en aandacht die je nodig hebt
En dan van geheel andere orde:
[ afbeelding ]
en alles lijkt gezond.
en nu eten koken...
quote:Op donderdag 11 september 2008 18:40 schreef Jelief het volgende:
Nijna sterkte,neem alle tijd en aandacht die je nodig hebt
En dan van geheel andere orde:
[ afbeelding ]
en alles lijkt gezond.
en nu eten koken...
Volgens de echoscopiste heetdat een duifjespaar, eerst een meisje en dan een jongen. Die uitdrukking had ik nog nooit gehoord.quote:Op donderdag 11 september 2008 22:35 schreef marlieske het volgende:
Jelief wat gaaf een knul, dan heb je een koningskoppel
Liza, van harte met de geboorte van je zoontje!quote:Op donderdag 11 september 2008 20:11 schreef _Eendje_ het volgende:
hey iedereen
Ik kom even het heuglijke nieuws brengen dat Liza (na een zware bevalling) moeder is geworden van een pracht van een jongetje. Het gehele gezinnetje is op dit ogenblik aan het bekomen van de bevalling.
Hij heeft zich deze middag aangediend rond 12u, weegt 4.380 kg en meet 53 cm verdere info laat ik aan haar om mee te delen![]()
Ze is op dit ogenblik nog enkele daagjes in het ziekenhuis (is normaal in België) en heeft dus geen internet maar ik ben zeker dat ze snel wel nog even langskomt
We krijgen volgende week vrijdag een screeningsecho in Enschede. De gyn belde me gisteren, na overleg is besloten om gewoon meteen door te pakken i.p.v. eerst hier in hengelo weer eerst een echo te maken.quote:Op vrijdag 12 september 2008 15:17 schreef owlet het volgende:
Wat mooi zo, dat profieltje!
Ik heb het misschien gemist, Fuente, maar hoe gaat het nu verder met jullie? Wordt de baby nu extra in de gaten gehouden?
Afwachten en hopen dat mijn ziekte zich koest houdt. (of in ieder geval zo koest mogelijk)quote:Op vrijdag 12 september 2008 15:14 schreef Fuente het volgende:
Raissa, wat rot zegJammer dat ze er niets aan kunnen doen, hoe gaat het nu verder dan?
Dat hoofdjequote:Op vrijdag 12 september 2008 15:15 schreef Fuente het volgende:
Nog wat foto's van onze uk, van de echo van afgelopen dinsdag
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
en jij ook nog een dikkequote:Op vrijdag 12 september 2008 18:27 schreef Lishe het volgende:
Noli?? Hoera! Echt gaaf voor jullie!!! Gefeliciteerd!!!!
praktijk Doraquote:Op vrijdag 12 september 2008 15:15 schreef Fuente het volgende:
Nog wat foto's van onze uk, van de echo van afgelopen dinsdag
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
lief huhquote:Op vrijdag 12 september 2008 21:14 schreef Fuente het volgende:
Ooh die duimecho![]()
![]()
Ja Dora, superpraktijk vind ikMaar de echo is van ziekenhuis Hengelo.
Dat was toch een 2e bevalling, dat is altijd makkelijker toch?quote:Op vrijdag 12 september 2008 22:33 schreef snoopy het volgende:
Lis was 4710 gram en dat ging toch echt heel makkelijk
heu, misschien is jouw opvatting van 'finaal' anders dan de mijne? 1 hechting voldoende?quote:Op vrijdag 12 september 2008 22:32 schreef Fuente het volgende:
Saartje was 4220 bij een lengte van 53 cm, dus een dikke prop, en ik ben echt finaal uitgescheurd, 1 hechting was voldoende.
Ik bedoelde finaal niet uitgescheurdquote:Op zaterdag 13 september 2008 00:16 schreef bixister het volgende:
leuk dakota!!en een mooie maxicosi!
[..]
heu, misschien is jouw opvatting van 'finaal' anders dan de mijne? 1 hechting voldoende?
nou heb k nog meer om me druk over te makenquote:Op zaterdag 13 september 2008 09:04 schreef Guuzewuus het volgende:
huuphuup, even om je gerust te stellen, zowel het inknippen (en dat is nogal heftig gebeurd, omdat Stella in nood was) als het hechten heb ik nauwelijks gevoeld, no worries wat dat betreft. Je hebt andere pijnen die zo allesoverheersend zijn, prikken, knippen en hechten valt daarbij in het niets. (bij mij dan hè
). En als je gewoon heel erg gelukkig bent met je lieve kleine mopje en op roze wolken rondwandeltstrompelt, dan is ook het herstel daarna goed te doen
. Gelukkig zijn zorgt voor verdovende stofjes in de bloedsomloop
. (Ik had een opgezette bil van de hechtingen, een soort blauw en beurs ei daar volgens anderen, zelf vond ik het niet nodig de boel eens even met de spiegel te inspecteren
en na een week een blaasontsteking, en best wel af en toe gehuild, maar tegelijkertijd deed het me niets
.).
Is dat inmiddels niet overal verplicht dan de mogelijkheid bedoel ik ? Ik meen zoiets gelezen te hebben?quote:Op zaterdag 13 september 2008 10:55 schreef Jelief het volgende:
Ik weet dat ik het kan en dat als het nodig is hulp (ruggeprik) dichtbij is (als we nog niet verhuisd zijn tzt).
En dan blijk je al 8 cm ontsluiting te hebben, wat een reden is om geen ruggeprik meer te geven, want "dan duurt het toch niet lang meer". Ik vond 5 uur nog wel lang.quote:Op zaterdag 13 september 2008 12:53 schreef marit1978 het volgende:
dat zou eind dit jaar wel rond moeten zijn ja ..
maar binnen nu en 5wkn redden ze dat vast niet meer![]()
goede afspraken maken met de vk dus
ik kreeg in eerste instantie van ze te horen: doen we pas als je echt niet meer kan
Heb heel duidelijk aangegeven (na bespreken van voor/nadelen etc.) dat ik echt niet wil afwachten tot ik echt neit meer kan, als de situatie bijv. zo is dat het heel lang duurt weer zoals bij ilse.
Als ik na 18uur echte weeën pas 2cm heb, maar nog wel redelijk aanspreekbaar ben ga ik toch niet alsnog wachten op het moment dat ik ècht niet meer kan !?
Dat moment komt heus wel namelijk...
Ik ga dinsdag met ze bespreken wat ik zal doen/mag doen qua bellen als ik overdag al weeën heb... om te voorkomen dat de nacht roet in het eten gaat gooien mocht ik inderdaad die ruggeprik willen.
en toch, ondanks dat ik me hiermee in kan dekken hoop/verwacht ik gewoon echt dat ik tzt () kan vertrouwen op mijn lichaam en gewoon stuk sneller alles onderga !
Wie weet wel gewoon thuis ? Lijkt me misschien wel dat ik dingen nu anders inschat omdat het de tweede keer is ? Minder snel te zwaar tillen aan de weeën ?
Pff, geen idee
dat is mijn moeder 2 keer overkomen.quote:Op zaterdag 13 september 2008 13:58 schreef Raissa het volgende:
Wat een mooie echo's heb ik voorbij zien komen zeg! Echt super!
Zijn er mensen op Fok! waarbij de geslachtsbepaling is fout gegaan? (Als in echoscopist zegt: het wordt een jongetje en vervolgens komt er een meisje ter wereld) Ik hoor de laatste tijd daar over zoveel verhalen dat ik me afvraag hoe vaak dat werkelijk voorkomt.
2 keerquote:Op zaterdag 13 september 2008 14:15 schreef Dakota het volgende:
[..]
dat is mijn moeder 2 keer overkomen.
dat was dus zo bij mijn moederquote:Op zaterdag 13 september 2008 14:18 schreef Reinhilde het volgende:
Maar niet andersom? Dat een echoscopist dacht een jongentje te zien en het een meisje bleek te zijn?
edit: reactie op Marit
Dat denk ik ook. Maar lijkt me wel een beetje rot als je, zoals bij Dakota's moeder, een voetbalkamertje hebt geklust en het een meisje blijkt te zijnquote:Op zaterdag 13 september 2008 16:12 schreef marit1978 het volgende:
tja..zorgen ?
het lijkt me wel erg omschakelen even, maar volgens mij ben je daar echt zó aan gewend hoor!
Ik denk dat je toch ook wel in je achterhoofd hebt dat het verkeerd gezien kan zijn en je de andere naam ook paraat hebt ?
Daarbij kan je bij baby's toch nooit zo goed zien wat het is dus gewoon volhouden dat het echt! een jongen isquote:Op zaterdag 13 september 2008 16:12 schreef marit1978 het volgende:
tja..zorgen ?
het lijkt me wel erg omschakelen even, maar volgens mij ben je daar echt zó aan gewend hoor!
Ik denk dat je toch ook wel in je achterhoofd hebt dat het verkeerd gezien kan zijn en je de andere naam ook paraat hebt ?
doe je toch niks aan en er raar van opkijken doen ze ook niet.quote:Op zaterdag 13 september 2008 17:13 schreef Shaienne het volgende:
Hoe zit het met een klysma, heeft iemand daar ervaringen mee? Lijkt mij nou ook niet een pretje. Maar ik heb ook erg angst om tijdens het persen ontlasting te verliezen. Lijkt me zo genant!
Gelukkig werkt het lichaam over het algemeen zo dat in de uren vóór het persen de darmen al leeg gepoept worden. Ik heb toch best wat bevallingen mogen bekijken maar "je hele darminhoud" is gelukkig (!!) overdrevenquote:Op zaterdag 13 september 2008 17:48 schreef Dakota het volgende:
Mja idd ik lees ook overal dat je waarschijnlijk je gehele darminhoud eruit perst.
In 1 boekje stond 'tijdens mijn bevalling poepte ik mijzelf mijn man en mijn bed onder, de volgende keer maar een klysma'
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |