abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 11 september 2008 @ 10:11:24 #101
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_61544708
Ik heb de aanwezigheid van kraamverzorgster ook als heerlijk ervaren, en ik had er zelfs 2 tegelijk (1 stagiaire maar die was herintredend dus wat ouder) elke morgen begon met een lekker fruithapje en gesprekje aan mijn bed. En je luistert ook beter als zo iemand zegt dat het beter is om naar bed te gaan ofzo, anders blijf je maar zitten... En de was werd zo mooi opgevouwen, ik heb het van haar overgenomen en doe het nu zoals zij het deed. Ik heb nu kraamzorg bij hetzelfde bureau aangevraagd en ze mag de volle uren waar ik recht op heb, komen.

LIza.... laat eens wat van je horen.....als je tenminste niet aan het bevallen bent.
Make love, not war ☮
  donderdag 11 september 2008 @ 10:15:49 #102
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_61544777
quote:
Op woensdag 10 september 2008 20:19 schreef Jelief het volgende:
DJMO, spoelen met zout water of een neusspray voor baby's halen ( is ook zoutoplossing)

Noli dat is goed nieuws! Lekker zwanger zijn dus!

Liza, ik hoop dat je stiekem bezig bent en anders succes morgen.
Ja op één of andere manier kwam dat besef gister ook pas goed aan.
We zijn nog lang niet op de 12 weken maar toch viel er al een last van mijn schouders. Pffff....

Ingrid, het kookwater van aardappels schijnt ook een goede onkruiddoder te zijn? (iig niet zo schadelijk als bijv. RoundUp
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_61544784
quote:
Op donderdag 11 september 2008 09:34 schreef Ticootje het volgende:
Ik zit ook even te denken aan de kraamhulp, maar ik was blij toen ze weg ging. Niet dat ze onaardig was, maar ik vind een vreemde in huis helemaal niets. Mocht er een 2e komen dan ga ik voor 24 uur hulp.
Dat dus een beetje . Kan me trouwens voorstellen dat het wel lekker is als je net bent bevallen maar ik kwam na 6 dagen thuis uit het ziekenhuis en deed alles met Jasja zelf al. In die week waren mijn schoonouders in huis geweest om voor lief te zorgen en schoonmama had het hele huis grondig schoongemaakt dus er was niet echt veel achterstallig onderhoud. Daarbij hielp de kraamhulp zelf ook niet mee, kwam binnen en ging stil op de bank zitten. Dus ik vragen of ze wat wil drinken en zo en uiteindelijk stond ik een half uur nadat ik thuis was uit het ziekenhuis voor haar thee te maken beschuit met muisjes te smeren. Kreeg toen wel het idee dat er iets niet klopte in dit plaatje . Bij kraamhulp verwacht ik zo'n typ dat binnenkomt, haar mouwen opstroopt en zegt "zo we gaan eens even aan de slag". Deze was best aardig hoor maar terg weinig initiatief en als ik wat wilde weten over babyverzorging moest ik het echt vragen, uit zichzelf vertelde ze niets. Ik had juist ongevraagd advies verwacht want misschien vergeet ik wel wat te vragen wat toch erg belangrijk is om te weten....
Ze is uiteindelijk 4 dagen geweest waarvan ik haar er 2 eerder naar huis heb gestuurd. Ik had recht op verlengde kraamhulp maar dat heb ik dus niet gedaan

Zelfde hebben we nu een beetje met thuiszorg. Op maandag en donderdag komt er van 1 tot 4 iemand schoonmaken en hoewel dat op zich natuurlijk heel lekker en luxe is, zit ik echt op de klok te kijken tot ze weg is. Vind het niks, zo iemand in mijn huis, voel me niet vrij. Maandag heb ik het grootste deel van de tijd met Jasja op de slaapkamer doorgebracht, als ik hier op de bank zit voel ik me a) schuldig dat zij aan het werk is en ik niets doe behalve met mijn kind op schoot zitten b) ik wil haar niet het idee geven dat ik haar in de gaten hou c)zodra ze je ziet begint ze een lulverhaal waar ik helemaal niet op zit te wachten.
  donderdag 11 september 2008 @ 10:17:00 #104
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_61544799
Het is idd al even stil rond Liza.
Ik hoop gewoon dat ze ondertussen haar kleintje al lekker in haar armen heeft.
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_61545345
quote:
Op woensdag 10 september 2008 23:45 schreef DevilsChase het volgende:

[..]

flatscreen televisie is nergens een afstandsbediening bij te vinden en de koelkast is ook nergens te bekennen hoor , verder doen ze gewoon aan ruggenprikken. Is mij verteld toen ik bevallen ben afgelopen zondag.
Je wou toch niet vertellen dat je ook in lelystad woont

Tja, de info heb ik ook maar van de vk, ze dacht me daar wat mee gerust te stellen, je eigen "thuis" kun je toch niet in een ziekenhuis creëren
pi_61545568
quote:
Op donderdag 11 september 2008 10:45 schreef Raissa het volgende:

[..]

Je wou toch niet vertellen dat je ook in lelystad woont

Tja, de info heb ik ook maar van de vk, ze dacht me daar wat mee gerust te stellen, je eigen "thuis" kun je toch niet in een ziekenhuis creëren
Nee in Swifterbant! Maar ben wel bevallen in Lelystad! En serieus, aan je eigen "thuis" denk je niet als je aant bevallen bent, en je mag ook niets eten niet tot de baby er is
Als je vind dat tegenwoordig alles te snel gaat, moet je eens in de rij gaan staan bij het postkantoor....
pi_61545869
Zo, weer door de keuring gekomen. Moest lekker rustig aan doen en vooral ook leuke dingen doen, dat zei ik gisteren nog tegen mijn man haha dat we niks leuks in het vooruitzicht hebben dus ik denk dat ik lekker een weekendje weg ga boeken voor begin oktober ofzo, iemand nog tips?
En toen ik zei dat ik nergens zin in had zegt ze dat ik daar gewoon aan toe moet geven, maar ja zal toch gewoon 32 uur moeten gaan werken ook al heb ik daar totaaaal geen zin in... tot zover het er aan toe geven.
En sinds 14 augustus 3,7 kilo aangekomen, nu in totaal een kilo of 7 geloof ik. Hartje klopte in ieder geval mooi dus dat is weer fijn om te horen.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_61545901
Liza, waar zit je???

hier gaat het redelijk. Ben gewoon erg geschrokken. Gisteravond hebben we lang gebeld met een vriend van ons, kinderchirurg in opleiding. Die heeft ons veel informatie kunnen geven over hoe en wat verder, en ook gerust kunnen stellen. Het kan immers alle kanten opgaan.
Heel fijn....
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_61546174
quote:
Op donderdag 11 september 2008 09:46 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

En idd lekker fruitsalades etc.
Is dat een vereiste als je in de kraamzorg werkt ofzo? Fruitsalades maken? Die van ons deed dat ook al
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_61546300
Onze kraamverzorgster was echt een schat. Had van mij best nog even langer mogen blijven . Al was het ook wel lekker om het huis weer voor onszelf te hebben zeg maar.
Fake it till you make it...
pi_61546728
Ik ben terug van de 20-weken echo (die we toch maar hebben laten doen, na de pretecho met 18 weken was ik niet zo bang meer) en alles zag er goed uit . Het allerleukste vond ik dat ik precies voelde wanneer het kindje bewoog. Sowieso vind ik het zo'n gezellig gevoel, een bewegend kindje in mijn buik... Het was nog even lastig om het ruggetje goed te kunnen beoordelen omdat 'ie met z'n kontje helemaal onderaan in de baarmoeder lag, maar uiteindelijk is het gelukt. En: het is nog steeds een jongetje.

Ik ben benieuwd hoe het bij Fruppel en bij Jelief is gegaan, of moeten jullie nog?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 11 september 2008 @ 11:49:55 #112
147316 crew  DJMO
#trut
pi_61546761
quote:
Op donderdag 11 september 2008 11:26 schreef TearSong het volgende:

[..]

Is dat een vereiste als je in de kraamzorg werkt ofzo? Fruitsalades maken? Die van ons deed dat ook al
of de mijne dat deed weet ik niet meer, ik weet nog wel dat ze mijn ex naar de slager stuurde voor een biefstuk (ik moest rood vlees eten voor ijzer ofzo, ik had last van bloedarmoede) *jammie*
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  donderdag 11 september 2008 @ 12:12:04 #113
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_61547294
Ik ben er weer en zit compleet op een roze wolk!! Wat is het leuk zeg om je kindje te bekijken in je buik!
De echo duurde 45 minuutjes en wat hebben een heel eigenwijs kindje want omdraaien ho maar!
Moest van de echo dame maar even gaan springen om te kijken of het kindje een beetje wilde draaien want we moeten de ruggegraat nog goed bekijken.
Na wat heen en weer gespring was het dan toch gelukt, we hebben het kindje dus helemaal van top tot teen kunnen zien en alles is goed, hartje doet het geweldig en alles ligt netjes op schema!

Het geslacht houden jullie nog tegoed want eerst willen we het aan de familie laten weten!
pi_61547335
gefeliciteerd Fruppel!!! Fijn dat het zo leuk was

enneh... we horen het wel als de tijd rijp is
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 11 september 2008 @ 12:17:33 #115
147316 crew  DJMO
#trut
pi_61547419
fijn dat de echo zo goed was fruppel!!
* DJMO heeft visioenen van een springende fruppel naast het echoapparaat
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_61547544
Haha Fruppel, precies mijn verhaal! Ik moest dus ook een stukje gaan lopen en springen. Ik ben heel benieuwd naar het geslacht!
pi_61547549
en Jore, voor jou natuurlijk ook gefeliciteerd!
Ik hoorde trouwens laatst dat ze bij pretecho's ook medische dingen nakeken, dus wist jij eigenlijk al dat alles goed was, of weet je het nu pas zeker? Het leek mij zo vreemd dat ze dat bij een pretecho deden...
pi_61547642
ff een tvp zodat ik straks weer met me pompoentjes kan gaan zwaaien
pi_61547714
Ik wist wel een aantal dingen, zoals dat de bovenlip dicht zat, maar ze heeft er niet uitgebreid naar gezocht. Dat vond ik ook niet nodig hoor, ik wilde gewoon weten of het er een beetje normaal uit zag allemaal en of het goed ging en het geslacht. Ik had wel heel sterk het gevoel dat alles goed was omdat de echoscopiste grote afwijkingen (open ruggetje, open schedeltje) waarschijnlijk toch wel had gezien, ookal was ze er niet bewust naar op zoek.
pi_61548402
Wat leuk die 20-weken echo's! En natuurlijk dat alles goed is!
Ik moet er nog 3 weken op wachten...
  donderdag 11 september 2008 @ 13:08:51 #121
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_61548637
Fruppel en Jore, wat fijn dat alles goed was!
  donderdag 11 september 2008 @ 13:31:30 #122
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_61549113
Jore en Fruppel even wat voor jullie goede echo's
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_61549168
To, goede echo's!
Nijna succes straks met de echo.

En hier idd ook een fruitsalade kraamhulp
pi_61549435
Ik verheug me nu al op de fruitsalade.... jullie zijn me lekker aan het maken.
pi_61549966
Jore en Fruppel, wat fijn!
  donderdag 11 september 2008 @ 14:52:53 #126
114177 Diaan73
pi_61551117
Fuente, wat fijn dat jullie vriend jullie wat gerust heeft kunnen stellen

Jore en Fruppel, super dat alles goed is

vandaag sollicitatiegesprekken gevoerd voor de nieuwe medewerker die mij en mn collega gaat vervangen, het valt nog niet mee om de juiste te vinden..... pfff, morgen nog een gesprek en dan de knoop doorhakken, gelukkig doen we dat met zn drietjes
Make love, not war ☮
pi_61551413
Hier minder goed nieuws...
Ik ben het vruchtje verloren eind van de ochtend, toen ik dit aan de verloskundige vertelde klonk het haar erg aannemelijk.
Ze heeft nog een echo via mn buik gemaakt, waarop weinig te zien was. Verdikt baarmoederslijmvlies, maar geen vruchtzakje of wat dan ook. Een inwendige echo heeft ze niet gedaan, omdat dat waarschijnlijk toch niks toe zou voegen en het alleen maar belastend zou zijn.

Een miskraam dus.
pi_61551465
Oh Nijna, wat vreselijk nieuws.
Ik kan me voostellen hoe je je voelt, ik zelf heb ook met 6 weken een miskraam gehad.....
Laat je lekker vertroetelen en doe het rustig aan.
pi_61551471
Ow Nijna wat verdrietig
ti amo più di ieri ma meno di domani
  donderdag 11 september 2008 @ 15:10:16 #130
114177 Diaan73
pi_61551640
Nijna wat een verdrietig nieuws zeg.... heel veel sterkte om dit een plekje te geven en een dikke knuffel
Make love, not war ☮
pi_61551656
Ik heb in het: hoe gaat het met de moeders topic wat uitgebreider geschreven. Ben er wel rustig onder eigenlijk.

En ik denk dat dit topic toch meer voor de wel zwangeren is...
pi_61551658
quote:
Op donderdag 11 september 2008 15:01 schreef Nijna het volgende:
Hier minder goed nieuws...
Ik ben het vruchtje verloren eind van de ochtend, toen ik dit aan de verloskundige vertelde klonk het haar erg aannemelijk.
Ze heeft nog een echo via mn buik gemaakt, waarop weinig te zien was. Verdikt baarmoederslijmvlies, maar geen vruchtzakje of wat dan ook. Een inwendige echo heeft ze niet gedaan, omdat dat waarschijnlijk toch niks toe zou voegen en het alleen maar belastend zou zijn.

Een miskraam dus.
Nijna wat vervelend
Moet je nu nog naar het ziekenhuis om te kijken of alles "schoon" is?

Sterkte meis
pi_61551847
Nee Raissa, eerst tot maandag aankijken. De verloskundige had het idee dat het wel volledig afgestoten was aan de hand van mn verhaal. Ik moet ze maandag bellen en dan kijken we verder. Als ik bloedverlies blijf houden dan moet ik evt naar het ziekenhuis om te kijken of alles weg is. Maar vooralsnog kijken we het eerst aan, het bloedverlies zou nu echt minder moeten worden. En daar gaan we dan ook eerst maar van uit.
pi_61551891
Ach Nijna, wat jammer...
Sterkte!
  donderdag 11 september 2008 @ 15:30:39 #135
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_61552200
Nijna, wat ontzettend verdrietig...
Heel veel sterkte de komende dagen.
pi_61552558
Dank jullie wel.

Is er al iets van Liza bekend??? Zou ze inmiddels met kleine in haar armen liggen?
  donderdag 11 september 2008 @ 15:48:55 #137
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_61552659
Nijna, heel veel sterkte!
Hoe ver was je?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_61552767
Nijna, wat verdrietig. Sterkte
pi_61552827
Nijna wat verdrietig dit Heel veel sterkte
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_61553019
Nijna wat verdrietig, heel veel sterkte .
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 11 september 2008 @ 16:04:35 #141
147316 crew  DJMO
#trut
pi_61553106
sterkte nijna

pi_61553130
Nijna, wat een verdrietig nieuws. Sterkte .
pi_61553146
oh nijna, dus toch.. wat jammer zeg. sterkte!
pi_61553416
Nijna wat jammer... veel sterkte meis
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_61553922
Liza; ik hoop dat je je beebje al in je armen hebt!

Estrys; goed dat je "keuring" goed is gegaan
Jore; fijn dat alles er goed uitzag!

Fruppel; leuk dat je zo hebt genoten van je echo

Nijna; wat verdrietig nieuws Heel veel sterkte toegewenst!
pi_61554026
nijna wat een verdrietig nieuws. sterkte
mama van 3 kids!
pi_61554048
De gyn belde net nog. Ze hebben overleg gehad en volgende week vrijdag krijg ik geen echo in ons ziekenhuis, maar een screeningsecho in Enschede. Ze vertrouwen het toch niet helemaal en willen geen onnodige risico's nemen.
Dus nog steeds gewoon afwachten, maar ik ben wel blij dat ze doorpakken.
Sara
Merel
Ukje
pi_61554265
quote:
Op donderdag 11 september 2008 16:38 schreef Fuente het volgende:
De gyn belde net nog. Ze hebben overleg gehad en volgende week vrijdag krijg ik geen echo in ons ziekenhuis, maar een screeningsecho in Enschede. Ze vertrouwen het toch niet helemaal en willen geen onnodige risico's nemen.
Dus nog steeds gewoon afwachten, maar ik ben wel blij dat ze doorpakken.

Fuente; veel sterkte met afwachten de komende week Fijn idd dat ze geen risico's nemen, ik hoop dat alles er goed uitziet dan!
pi_61554560
Nijna sterkte
pi_61555150
Nijna, sterkte met dit verdrietige nieuws
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')