quote:
Op donderdag 11 september 2008 09:34 schreef Ticootje het volgende:Ik zit ook even te denken aan de kraamhulp, maar ik was blij toen ze weg ging. Niet dat ze onaardig was, maar ik vind een vreemde in huis helemaal niets. Mocht er een 2e komen dan ga ik voor 24 uur hulp.
Dat dus een beetje

. Kan me trouwens voorstellen dat het wel lekker is als je net bent bevallen maar ik kwam na 6 dagen thuis uit het ziekenhuis en deed alles met Jasja zelf al. In die week waren mijn schoonouders in huis geweest om voor lief te zorgen en schoonmama had het hele huis grondig schoongemaakt dus er was niet echt veel achterstallig onderhoud. Daarbij hielp de kraamhulp zelf ook niet mee, kwam binnen en ging stil op de bank zitten. Dus ik vragen of ze wat wil drinken en zo en uiteindelijk stond ik een half uur nadat ik thuis was uit het ziekenhuis voor haar thee te maken beschuit met muisjes te smeren. Kreeg toen wel het idee dat er iets niet klopte in dit plaatje

. Bij kraamhulp verwacht ik zo'n typ dat binnenkomt, haar mouwen opstroopt en zegt "zo we gaan eens even aan de slag". Deze was best aardig hoor maar terg weinig initiatief en als ik wat wilde weten over babyverzorging moest ik het echt vragen, uit zichzelf vertelde ze niets. Ik had juist ongevraagd advies verwacht want misschien vergeet ik wel wat te vragen wat toch erg belangrijk is om te weten....
Ze is uiteindelijk 4 dagen geweest waarvan ik haar er 2 eerder naar huis heb gestuurd. Ik had recht op verlengde kraamhulp maar dat heb ik dus niet gedaan
Zelfde hebben we nu een beetje met thuiszorg. Op maandag en donderdag komt er van 1 tot 4 iemand schoonmaken en hoewel dat op zich natuurlijk heel lekker en luxe is, zit ik echt op de klok te kijken tot ze weg is. Vind het niks, zo iemand in mijn huis, voel me niet vrij. Maandag heb ik het grootste deel van de tijd met Jasja op de slaapkamer doorgebracht, als ik hier op de bank zit voel ik me a) schuldig dat zij aan het werk is en ik niets doe behalve met mijn kind op schoot zitten b) ik wil haar niet het idee geven dat ik haar in de gaten hou c)zodra ze je ziet begint ze een lulverhaal waar ik helemaal niet op zit te wachten.