abonnement Unibet Coolblue
pi_61405502
Deeltje 4 is alweer een tijdje dicht..

Laatste post:
quote:
jvlap:
Hey,

Ik heb me ook even geregistreerd om wat vragen te kunnen stellen.

Ik ben over 2 weken aan de beurt voor de Grading, ik heb nu alleen nog wel een paar vraagjes:

1) Hoe groot is het bord, waarop je de strips kan plaatsen (hoeveel kunnen er naast / boven elkaar)? Ik wil dit graag weten zodat ik weet met wat voor een indeling ik kan gaan werken. Wat is sowieso een goede indeling?

2) Mag een vliegtuig nou ook ónder niveau 7 FIX passeren? In het boek staat op de ene pagina van wel (niveau 7 óf lager), op de andere pagina staat 'alleen op niveau 7'.

3) Mag je in het boek schrijven, oftewel: is het je eigendom?

Alvast bedankt!
Ik heb zelf in oktober mijn eerste test. Eigenlijk 28 augustus al kunnen hebben, maar toen moest ik helaas afzeggen.
pi_61410005
Morgen is er een voorlichtingsdag bij de LVNL...
Quote van de luchtverkeersleider website:
Ben je minimaal 15 jaar en maximaal 26 jaar?
Meld je dan HIER aan voor één van de Voorlichtingsdagen van LVNL voor de opleiding tot luchtverkeersleider. De voorlichtingsdag begint om 10.30 uur en eindigt om 13.30 uur en vindt altijd plaats op een zaterdag in ons hoofdgebouw op Schiphol-Oost. Je krijgt een kijkje in de keuken van de algemene luchtverkeersleiding, mag zelf proeven aan het vak middels een luchtverkeersleidingspel en je krijgt informatie over het vak, de opleiding en de selectieprocedure.
In verband met het aantal belangstellenden is het niet mogelijk om een introducé mee te nemen.
Je kunt het op http://www.luchtverkeersleider.nl en dan via rechterkant nieuws op de volgende pagina bij activiteiten vinden...
Ben zelf 1 van de aanwezige luchtverkeersleiders die de rondleiding geven.\
Grt

Peter
Air Traffic Control: We control the skies to keep you safe
pi_61443440
Hoeveel procent valt er eigenlijk tijdens de studie zélf nog af?
Is dat dan vooral door gebrek aan inzet?
pi_61443640
quote:
Op zondag 7 september 2008 10:37 schreef Blue_note het volgende:
Hoeveel procent valt er eigenlijk tijdens de studie zélf nog af?
Is dat dan vooral door gebrek aan inzet?
Dat wisselt heel erg per groep, maar ik denk gemiddeld toch zeker de helft. Meestal niet door gebrek aan inzet.
pi_61443668
Trek je overigens niet te veel aan van dat soort getallen. Het gaat erom wat jij kan!
  Moderator zondag 7 september 2008 @ 12:21:28 #6
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_61445096
Het lijkt me een mooi beroep. Alleen mijn opleidingsniveau voldoet niet echt
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_61445512
Ja, ik wil er écht heel graag doorheen komen.
Maar het blijft natuurlijk even afwachten.
pi_61455948
Tot in welk stadium van de studie kun je precies afvallen?
Is dat binnen één jaar? Of kan dat in je laatste jaar bijvoorbeeld ook nog afvallen?
pi_61456671
In principe tot het eind van de opleiding, maar dit gebeurt niet vaak....de opleiding zit zo in elkaar dat er na ongeveer 5 maanden een selectiemodule in zit. Hierna is de uitval klein.
  maandag 8 september 2008 @ 22:53:09 #10
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_61487521
Ah, hier is het topic! Surferboy.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_61487628
Was de thread ook al een tijdje kwijt!
pi_61679576
Wat duurt het wachten tot de selectie lang!

Iemand misschien een overzicht wanneer de volgende rondes plaatsvinden?
  dinsdag 16 september 2008 @ 18:38:33 #13
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_61681383
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 17:30 schreef Blue_note het volgende:
Wat duurt het wachten tot de selectie lang!

Iemand misschien een overzicht wanneer de volgende rondes plaatsvinden?
Als je selectie gaat doen dan krijg je toch gewoon een brief met de datum?

Ps. Had je niet wat beter je best kunnen doen op de openingspost? Wat linkjes naar oude delen, wat linkjes naar luchtverkeersleider sites etc. etc.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_61682038
Ik weet inderdaad wanneer de eerste selectie zal plaatsvinden. Maar ik bedoelde meer de eventueel daarop volgende rondes.

Aanpassen van de OP gaat helaas niet meer

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 16-09-2008 19:02:21 ]
pi_61694612
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 19:01 schreef Blue_note het volgende:
Ik weet inderdaad wanneer de eerste selectie zal plaatsvinden. Maar ik bedoelde meer de eventueel daarop volgende rondes.

Aanpassen van de OP gaat helaas niet meer
Reken maar op ongeveer 4 tot 6 weken wachttijd tussen elke ronde, zo was het bij mij tenminste.
  woensdag 17 september 2008 @ 13:47:54 #16
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_61701206
quote:
Op woensdag 17 september 2008 08:26 schreef FloggingMolly het volgende:

[..]

Reken maar op ongeveer 4 tot 6 weken wachttijd tussen elke ronde, zo was het bij mij tenminste.
De eerste 4 ronden samen heb ik in 6 weken doorlopen, het kan dus nogal verschillen.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_61714724
Even afwachten dus..
Spannend .

Even iets heel anders..Mocht ik doorkomen en mogen beginnen in april, dan gelden geen schoolvakanties meer.
Dus een reis boeken voor aanstaande zomer is nog niet echt verstandig (ivm misschien geen vrij hebben)?

Of zijn de zomermaanden toch vrij?
pi_61714951
Er zitten wel vakanties in het programma, maar reken maar niet op maanden. Eerder een week of drie. Als je in april begint, zal die vakantie waarschijnlijk in het najaar vallen.
pi_61715323
Oké. Zou natuurlijk geen probleem zijn. Maar wel handig om dan even te wachten met boeken voor de zomer.
Eerst nog door gaan komen natuurlijk .
pi_61763325
Als je in April begint heb je waarschijnlijk een weekje ergens in Juli, en waarschijnlijk 2 weken aan het eind van Augustus...maar dit is afhankelijk van de planning van de sim en andere klassen.

De selectie is nu Batch-gewijs en duurt ongeveer 12 weken om te doorlopen.

Veel succes!
pi_61764113
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 16:48 schreef Surferboy het volgende:
en waarschijnlijk 2 weken aan het eind van Augustus
Dit werd bij mij helaas een heeeeeele lange, onbetaalde, vakantie.



Maar succes idd!
pi_61764307
Balen!! Maar als het goed is zitten die 2 weken nog voor de AAPRO, daarna heb je d'r ook 2 vrij idd! Welke klas zat je?
pi_61764418
Aaaah.. Als ik dit zo lees gaat het bij mij gewoon weer kriebelen om tóch de tests te gaan volgen. Ik heb hier vorig jaar heel lang bij stil gestaan en uiteindelijk toch maar gekozen voor een opleiding aan een Hogeschool. Dit omdat er een kans is dat je niet door alle rondes heen komt en ik vervolgens een jaar zonder school zo zitten. Dit leek mij zo shit, dat ik er gewoon voor gekozen heb om dan maar een normale opleiding te gaan doen.
Maar als ik dat nou weer zo lees, begint het gewoon weer te kriebelen bij mij. Het leek mij zo een mooi beroep. Heb namelijk ook een hele dag een privérondleiding gehad bij Eurcontrol (Maastricht). Beviel me echt allemaal super en wou dus ook heel graag daar naartoe. Helaas is dat het dus toch niet geworden, vanwege bovenstaande reden ..
pi_61764567
Ik heb er ook lang over zitten twijfelen, met dezelfde redenen.
Maar heb er toch voor gekozen om aan de selectie te gaan deelnemen.

@Surferboy: Dankje voor de info. Dus mocht ik overal doorheen komen, heb ik ongeveer half januari uitsluitsel.
pi_61765109
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 17:40 schreef OmegAero het volgende:
Aaaah.. Als ik dit zo lees gaat het bij mij gewoon weer kriebelen om tóch de tests te gaan volgen. Ik heb hier vorig jaar heel lang bij stil gestaan en uiteindelijk toch maar gekozen voor een opleiding aan een Hogeschool. Dit omdat er een kans is dat je niet door alle rondes heen komt en ik vervolgens een jaar zonder school zo zitten. Dit leek mij zo shit, dat ik er gewoon voor gekozen heb om dan maar een normale opleiding te gaan doen.
Maar als ik dat nou weer zo lees, begint het gewoon weer te kriebelen bij mij. Het leek mij zo een mooi beroep. Heb namelijk ook een hele dag een privérondleiding gehad bij Eurcontrol (Maastricht). Beviel me echt allemaal super en wou dus ook heel graag daar naartoe. Helaas is dat het dus toch niet geworden, vanwege bovenstaande reden ..
Je kan toch gewoon je opleiding blijven doen tot het moment dat je aangenomen wordt? De selectie kost je maar een paar dagen.
pi_61765139
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 17:35 schreef Surferboy het volgende:
Balen!! Maar als het goed is zitten die 2 weken nog voor de AAPRO, daarna heb je d'r ook 2 vrij idd! Welke klas zat je?
Ik had een week er voor en drie erna. Misschien dat dat nu anders is.
pi_61768880
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 18:18 schreef FloggingMolly het volgende:
Je kan toch gewoon je opleiding blijven doen tot het moment dat je aangenomen wordt? De selectie kost je maar een paar dagen.
Maar ik neem wel aan dat die selectie gewoon overdag is? Is deze dan ook verspreid over meerdere weken ofzo? Want 3 van de 5 dagen vrij nemen bijvoorbeeld zal de school ook niet blij mee zijn
En als je dan nou door de selectie heen bent, heb je dan nog altijd de keus om ja of nee te zeggen ?
pi_61768988
Mijn eerste selectie is van 13.00 tot 17.00...

Mijn mening, is dat als je echt iets wilt, het gewoon moet doen en proberen. Wat maken die paar dagen in 3 maanden uit?

[ Bericht 58% gewijzigd door #ANONIEM op 19-09-2008 21:15:14 ]
pi_61769060
Daar heb je zeker gelijk in, maar waar het mij wel om gaat is dat ik niet straks bijvoorbeeld in december te horen krijg dat ik niet aangenomen ben en vervolgens mijn studie al opgezegd had. Dat betekent dat ik in feite gewoon een jaar weggegooid heb. Dát zou ik nou net heel erg zonde vinden.
pi_61769989
Tuurlijk, ben ik zeker met je eens. Maar je hoeft je studie toch niet op voorhand op te zeggen als je met de selectie begint?
pi_61770644
Ja, dat is dus precies wat ik me afvraag. Hoeveel tijd die selectie opslokt..
  zaterdag 20 september 2008 @ 03:26:44 #32
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_61774706
Zoals ik uit bovenstaande begrijp duurt de selectieperiode nu 12 weken. In die twaalf weken heb je (weet niet precies hoe het nu allemaal loopt) zo'n 4 selectiedagen, soms alleen een gesprek, soms een hele dag op pad. Als je de selectie gehaald hebt kun je altijd nog nee zeggen (ik zou het knap dom vinden aangezien niet zoveel mensen de selectie halen, maar toch ). Daarna heb je nog altijd kans om tijdens de opleiding af te vallen, maar mocht dat onverhoopt gebeuren, dan kun je toch gewoon je studie weer oppakken waar je gebleven was? Ik zou gewoon de selectie proberen, dan kun je jezelf later nooit verwijten dat je het niet geprobeerd hebt.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_61778460
ik vroeg me af of er ook veel dames op de opleiding zitten, en of er ook veel dames zijn die uiteindelijk het beroep uitoefenen?:)
pi_61778742
is het alleen mogelijk om na het behalen van het diploma alleen in amsterdam of rotterdam te kunnen werken?
pi_61780585
Karin: Er zijn een heleboel vrouwelijke verkeersleidsters, en het worden er steeds meer! In de nieuwe klassen is ongeveer 1/3 vrouw, 'tis in ieder geval geen specifiek 'mannen' beroep!

Blessed:

LVNL verzorgt Luchtverkeersleiding op Schiphol(-oost), Eelde (Groningen), Rotterdam en Beek (Maastricht). Waar je komt te werken hangt af van hoe je presteert en waar er vraag is. (En deels ook je eigen voorkeur)

Maar met het brevet kun je in principe overal op de wereld terecht, alleen zul je omgeschoold moeten worden naar de plaatselijke situatie.
pi_61780828
Oh oke, en is er echt zo een groot tekort aan nieuwe aanmeldingen? Want daar is zoveel reclame voor. Terwijl ik eigenlijk best het idee heb dat er veel animo voor is.
Mijn buurman is piloot en zegt dat het tekort zo extreem is dat je zelfs kans maakt al heb je geen voldoende voor wiskunde.
pi_61781992
Voldoende voor Wiskunde is volgens mij gewoon een harde eis, maar het tekort is inderdaad groot...volgens mij niet zozeer een tekort aan aanmeldingen, maar wel een tekort aan mensen die de selectie helemaal doorlopen. (Maar laat dit je vooral niet afschrikken, het gaat er niet om wie het niet kunnen..maar of jij het wel kan! Ik had zelf ook geen idee hoe of wat, en maar gewoon begonnen aan de selectie...ben nu al weer 1,5 jaar bezig en het bevalt nog steeds enorm goed!!)
  vrijdag 26 september 2008 @ 19:21:21 #38
227671 Cith
Of Scotland
pi_61938114
tvp! Heb m'n HBO net afgerond en zit een halfjaartje te nietsen tot ik aan m'n (pre-)master kan beginnen, en ondertussen even checken of ik hier kans op zou kunnen hebben. Heb ik net een batch gemist en moet ik lang wachten op de nieuwe, is m'n sollicitatie van vandaag juist net op tijd?
C = X...
PM me voor 100 EUR! (en dat is serieus, probeer maar! :P )
pi_62106357
Eurocontrol, is weer iets anders dan LVNL als ik het goed begrijp?

Ik heb net namelijk ook een mail naar Eurocontrol gestuurd, met de vraag of de selectieprocedure nog open staat voor maart 2009.
pi_62117627
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 14:50 schreef Blue_note het volgende:
Eurocontrol, is weer iets anders dan LVNL als ik het goed begrijp?

Ik heb net namelijk ook een mail naar Eurocontrol gestuurd, met de vraag of de selectieprocedure nog open staat voor maart 2009.
Klopt, het zijn twee verschillende bedrijven.
Als ik me niet vergis regelt Eurocontrol het luchtverkeer boven een bepaalde hoogte (wat dus eigenlijk overvliegt) van de Benelux en een gedeelte van Duitsland. LVNL regelt op bepaalde vliegvelden in Nederland en de ground control (onder die bepaalde hoogte) in Nederland

Ik ben overigens 1 november op de open dag te vinden, wil er toch wel eens kijken en meer weten over de opleiding
  zaterdag 4 oktober 2008 @ 14:45:00 #41
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_62127413
Eurocontrol regelt het verkeer boven flight level 245 (24.500 voet). LVNL regelt het verkeer in Nederland wat daar onder zit en verder al het vliegverkeer op Amsterdam, Rotterdam, Maastricht en Groningen.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_62156140
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 14:50 schreef Blue_note het volgende:
Eurocontrol, is weer iets anders dan LVNL als ik het goed begrijp?

Ik heb net namelijk ook een mail naar Eurocontrol gestuurd, met de vraag of de selectieprocedure nog open staat voor maart 2009.
Ik heb afgelopen week een advertentie gezien waarin EUROcontrol verkeersleiders zocht. Misschien staat die ook wel op de site van eurocontrol.

Verder is het geloof ik niet mijn soort werk. Ik houd me liever bezig met andere zaken in de luchtvaart. ( en ik ben al te oud om de opleiding in te mogen )
pi_62165985
Mensen die voor de klas van april 2009 in aanmerking willen komen moeten voor 16 november 2008 hun sollicitatieformulier insturen (dit kan via internet)
8 november is er nog een open dag bij de LVNL (op schiphol oost) waar je een presentatie krijgt over hoe de selectieprocedure in werking gaat, wat de opleiding inhoud en waar je uiteindelijke werkplek is. Ook krijg je een rondleiding op de operationele zaal waar je ons luchtverkeersleiders aan het werk ziet en vragen kunt stellen aan de mensen die je rondleiden. (ook hiervoor kun je je online aanmelden)

Grt

Peter
Air Traffic Control: We control the skies to keep you safe
pi_62169971
Peter,

Weet jij dan misschien ook de test data?
Ik heb de eerste test 14-10 . Weet jij dan misschien de data (ongeveer) van de eventueel volgende testen?
pi_62170613
Hoi Blue,

Nee die weet ik niet want de testen (op de grading na) worden allemaal door externe bureau's afgenomen.
Voor die info kun je het beste mailen met de afdeling recruitment. recruitment@lvnl.nl

succes,

Peter
Air Traffic Control: We control the skies to keep you safe
pi_62178737
Dankje.

Eerst er maar eens door proberen te komen .
pi_62241537
Deze week (vandaag tot en met zaterdag) staan we als LVNL Luchtverkeersleiding nederland op de studiebeurs in de jaarbeurs in utrecht.
Mocht je interesse hebben zou ik zeker een keer langsgaan, ikzelf heb er vandaag gestaan en ook morgen en zaterdag ben ik aanwezig op de stand op de beurs.
We zijn te vinden in de HBO/WO hal nummer 12 in de jaarbeurs!

grt

Peter
Air Traffic Control: We control the skies to keep you safe
pi_62323210
Over 2 dagen is het eindelijk zover.

Krijg je bij de eerste ronde een soort van IQ test in het Engels? Althans, zo staat het ongeveer in de uitnodiging.
Dus denken aan ruimtelijk inzicht, getallenreeksen etc?
pi_62361279
volgens mij zijn de eerste testen allemaal in het nederlands. Maar dat zouden sandyman en surferboy wat beter moeten weten die zijn nog in opleiding dus zijn de selectie testen wat korter geleden voor hen..
Air Traffic Control: We control the skies to keep you safe
pi_62361999
Morgen is het dan zover.

In de uitnodiging staat dat het om testen in het Engels gaat, en een persoonlijkheidstest in het Nederlands.
We zullen zien.
pi_62364053
ok. nou dat zal dan zeker wel kloppen hoor, mijn selecties zijn toch alweer (heel) lang geleden
Air Traffic Control: We control the skies to keep you safe
pi_62385283
Jup, de capaciteiten-test's zijn in het engels, en de persoonlijkheidsvragenlijsten zijn in het Nederlands. (Althans, zo was het in mijn selectie!)

[ Bericht 3% gewijzigd door Surferboy op 14-10-2008 20:11:31 ]
pi_62385667
Ben inmiddels weer terug.

We waren met een man of 8.

Allereerst de capaciteiten test gehad. Deze heb ik gehaald. Hier is de helft afgevallen.
Daarna de persoonlijkheidstest gemaakt, en nu is het afwachten op LVNL. Binnen 10 dagen hoor ik iets van LVNL. Hoop dat het goed gegaan is! Heb de test eerlijk ingevuld, zoals ik ben (dus ook bijvoorbeeld dat mijn motivatie om te leren op school niet altijd optimaal was etc)....

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-10-2008 19:58:33 ]
pi_62385830
Ik zag trouwens dat de data van de verschillen test 'batches' op de site van LVNL staan...Ik zou, mocht ik alles halen, voor het einde van het jaar alle testen gedaan kunnen hebben.
pi_62728378
Morgen en overmorgen geven we weer rondleidingen aan mensen die de eerste ronde van de selectie hebben gehaald!

Grt

peter
Air Traffic Control: We control the skies to keep you safe
pi_63101939
Eerste twee rondes gehaald!
Donderdag assessment.....
pi_63107013
Op welke manier is wiskunde vereist? Belangrijk in de opleiding e.d? Iemand die me daar iets over kan vertellen?
  maandag 10 november 2008 @ 17:54:50 #58
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_63107351
quote:
Op maandag 10 november 2008 17:41 schreef Maravilla het volgende:
Op welke manier is wiskunde vereist? Belangrijk in de opleiding e.d? Iemand die me daar iets over kan vertellen?
Is een vereiste om met de opleiding te beginnen, staat ook gewoon op de website. Opleiding: minimaal HAVO met een voldoende voor wiskunde A1,A2 of wiskunde B1 of wiskunde B1,B2.

Maar tijdens de opleiding hoef je geen moeilijke dingen te berekenen (lang niet zo moeilijk als wat ik gehad heb tijdens de Havo (wiskunde B)).
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_63127719
Met wiskunde bedoelen ze in principe inzicht. Ik vind het alleen een beetje raar dat ze wiskunde A2 HAVO met B2 VWO kunnen vergelijken. Wereld van verschil lijkt me

ik heb me inmiddels aangemeld voor de klas van April 2009. Moet even mn diplomas etc opsturen en hopelijk mag ik dan meedoen aan de selectie (zit er nog een limiet aan mensen de de selectie mogen doen?)
pi_63128117
Goed topic dit
Binnenkort ook maar eens solliciteren, en hopen dat m'n HBO-opleiding een beetje opschiet, zodat ik september 2009 ook kan beginnen
quote:
Op maandag 10 november 2008 14:36 schreef Thomas_B het volgende:
Eerste twee rondes gehaald!
Donderdag assessment.....
Ah, nog iemand van de Box
[Edit] Ff teruggelezen, en genoeg bekende namen hier

[ Bericht 10% gewijzigd door Piles op 11-11-2008 14:14:30 ]
pi_63128519
quote:
Op maandag 10 november 2008 17:54 schreef Sandyman het volgende:

[..]

Is een vereiste om met de opleiding te beginnen, staat ook gewoon op de website. Opleiding: minimaal HAVO met een voldoende voor wiskunde A1,A2 of wiskunde B1 of wiskunde B1,B2.

Maar tijdens de opleiding hoef je geen moeilijke dingen te berekenen (lang niet zo moeilijk als wat ik gehad heb tijdens de Havo (wiskunde B)).
Ja dat had ik inmiddels gevonden, maar ik bedoelde inderdaad hoe het binnen de opleiding zelf van belang is.

Helaas voldoe ik dan niet aan de eisen (VWO wiskunde B1 met een 5).
pi_63128576
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 14:04 schreef Maravilla het volgende:
Helaas voldoe ik dan niet aan de eisen (VWO wiskunde B1 met een 5).
Als je het echt wil zou ik het gewoon proberen
  dinsdag 11 november 2008 @ 15:01:00 #63
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_63129895
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 14:06 schreef Piles het volgende:

[..]

Als je het echt wil zou ik het gewoon proberen
Inderdaad. Vroeger waren er ook mogelijkheden om een capaciteitentest te doen en als je die dan voldoende afsloot mocht je ook beginnen met de selectie. Ik weet niet hoe dat nu is, dan zou je even moeten bellen met recruitment bij de lvnl.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_63131182
Ik wil na het behalen van mijn Havo diploma ook de opleiding tot Luchtverkeersleider starten. Ik ben er alleen nog niet over uit hoe ik dit ga aanpakken.

Op de site van de HvA staat onder Air Traffic Management:

Je start met een voorbereidend programma (propedeuse) Aviation Engineering aan de HvA. De interne luchtverkeersleidingopleiding bij LVNL start - mits de selectie met succes is doorlopen - in de tweede helft van je tweede jaar. Na vier jaar rond je de opleiding aan de HvA af en beschik je over je bachelordiploma Aviation Engineering plus een certificaat Air Traffic Management (ATM). Daarmee kun je al aan de slag in een operationele of beleidsondersteunende functie bij LVNL.

Ik doe dus eerst een jaartje voorbereiding op de HvA, haal me propedeus en begin DAN pas met de selectieprocedure op de LVNL? Wat nou als ik niet door de selectieprocedure kom? Heb ik dan mijn propedeuse voor niets gehaald en dus een jaartje voor niets gestudeerd?

Overigens begrijp ik van bovenstaande beschrijving dat ik dus vanaf de 2e helft van mijn 2e jaar bij de LVNL begin te studeren? Het is dus een beetje heen en weer van HvA naar LVNL?

Ik heb ook even de FAQ op de site van LVNL gelezen en daar staat dat je vanaf je 19e jaar al mag solliciteren als je halverwege je examenjaar bent en je verwacht dat je aan het einde van je schooljaar verwacht dat je je diploma haalt.
Nu word ik begin mei 19 en verwacht ik inderdaad mijn diploma te halen aan het einde van het jaar. Is het voor mij dan misschien niet handig om in mei te solliciteren bij de LVNL?

Zou iemand wat duidelijkheid kunnen verstrekken rond deze zaak? Wat zou voor mij het handigst zijn?
  dinsdag 11 november 2008 @ 17:37:29 #65
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_63134234
Wat voor jou het handigst is kan ik niet bepalen, maar ik kan het hopelijk wel uitleggen.

Optie 1: Je doet selectie bij de LVNL, je haalt de selectie en begint met de opleiding in de eerstvolgende klas. Mocht je tijdens de opleiding afgetest worden, dan moet je ander werk of een studie gaan zoeken.

Optie 2: Je begint met een HBO studie aviation engineering aan de HVA. In de loop van het eerste jaar (of begin 2e jaar, dat weet ik niet precies) doe je selectie's voor luchtverkeersleider. Mocht je de selectie's met positief resultaat afronden, dan begin je aan de opleiding tot luchtverkeersleider, mochten de selectie's niet goed gaan (of mocht je tijdens de opleiding nog afvallen) dan kun je terug naar de HvA om daar de aviation engineering studie af te ronden.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_63259956
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 15:01 schreef Sandyman het volgende:

[..]

Inderdaad. Vroeger waren er ook mogelijkheden om een capaciteitentest te doen en als je die dan voldoende afsloot mocht je ook beginnen met de selectie. Ik weet niet hoe dat nu is, dan zou je even moeten bellen met recruitment bij de lvnl.
Zoals Sandyman al zegt is bellen met Recruitment en Selectie altijd handig, voor zover ik weet kun je idd een capaciteitentest doen om aan te tonen dat je het benodigde niveau hebt, deze moet je echter wel zelf bekostigen. (Althans, zo was het bij degene in mijn klas die met een MBO-diploma was ingestroomd)

De wiskunde in de opleiding vond ik persoonlijk erg simpel, de theorie is IMHO niet moeilijk alleen veel in een korte tijd.

@Issie88: Aan het aantal mensen dat aan de selectie meedoet is volgens mij geen limiet.

[ Bericht 6% gewijzigd door Surferboy op 16-11-2008 14:34:10 ]
  maandag 17 november 2008 @ 13:39:45 #67
125987 KhaZ
Alfa Romeo
pi_63287098
tvp
The styling. And the howl from its V6 engine. In a tunnel, at 4000rpm, it was more sonorous than any music.
It was like having your soul licked by angels.
  woensdag 19 november 2008 @ 16:20:57 #68
235512 NoVaX
gesolliciteerd LVNL
pi_63348693
Hallo iedereen, ff voorstellen ik ben 21 jaar en heb gesolliciteerd bij de LVNL. Ik ben inmiddels op een voorlichtingsdag geweest en heb op internet zo veel mogelikj proberen te lezen over het vak danwel de opleiding danwel de selectie. Kwam zogezegd op dit forum terecht en na het lezen dat er diverse luchtverkeersleiders aanwezig zijn hier was mijn interesse gewekt. K denk zelf dat het profiel wat LVNL vraagt zeer goed bij mij aansluit maar ben daarentegen wel zenuwachtig voor de selectie. Waarvan ik overigens de eerste heb op 27 november. Volgende week donderdag dus.

Groeten,
NoVaX
@ Maravilla. Er bestaat een test waarmee je kunt aantonen dat je wel het niveau aankunt. Deze moet je zelf betalen en als je wordt aangenomen krijg je dit weer terug. Voor meer info ff bellen met de afdeling recruitment denk ik.
zien wat ronde 4 gaat brengen
  maandag 1 december 2008 @ 15:05:26 #69
235512 NoVaX
gesolliciteerd LVNL
pi_63668980
Inmiddels testen gehad. Vandaag telefoon gehad en dus door naar ronde twee en uitgenodigd voor een rondleiding. waren met 13 man ingedeeld. 3 niet op komen dagen en 4 afgevallen. nu wachten tot 15 en 16 december

novax
zien wat ronde 4 gaat brengen
  zondag 25 januari 2009 @ 16:49:22 #70
60704 LeonH
Fuck the Reputation Game!
pi_65389768
Denk sowieso dat ik op 7 februari eens ga checken op de voorlichtingsdag. Is dit een gewone open dag waar je rustig kunt rondsnuffelen of meer een presentatie achtig iets?

Ik doe nu wel een HBO opleiding Accountancy maar ben nog hevig aan het twijfelen hier over. Goed toekomstperspectief maar weet niet of ik hier nog wel verder in wil gaan.
En ik dacht gelezen te hebben dat wiskunde een pre is? heb ik nu nog niet, maar hoop ik wel op korte termijn te halen. Het gaat voornamelijk toch om het inzicht?
11-9 Muse @ Wembley Stadium / 27-9 Brandon Flowers @ Ancient Brussel / 3-12 Simply Red @ Gelredome, Arnhem
pi_65390936
quote:
Op zondag 25 januari 2009 16:49 schreef LeonH het volgende:
Denk sowieso dat ik op 7 februari eens ga checken op de voorlichtingsdag. Is dit een gewone open dag waar je rustig kunt rondsnuffelen of meer een presentatie achtig iets?
Rustig rondsnuffelen is helemaal niet mogelijk
Het begint met een presentatie over de opleiding e.d., daarna gaat de groep in 2en. De ene groep gaat een soort van simulatie doen: je krijgt te zien hoe het verloop van de gate naar hoog in de lucht verloopt qua verkeersleiding Simulatie klinkt daarbij een stuk chiquer dan het is
De andere groep krijgt een rondleiding door het gebouw, met daarbij ook weer uitleg over het vak. Het leukste is natuurlijk 'de zaal' waar ACC en APP zitten, en waar je even live meekijkt met een verkeersleider
Na een tijdje wisselen de groepen, en op het laatst kom je allemaal weer bij elkaar en is er de gelegenheid tot het stellen van vragen
Zo ging het een jaar geleden iig, toen ik er was. Leuke dag hoor
quote:
Ik doe nu wel een HBO opleiding Accountancy maar ben nog hevig aan het twijfelen hier over. Goed toekomstperspectief maar weet niet of ik hier nog wel verder in wil gaan.
*schud handen Ik doe nu dus HBO Bedrijfseconomie, maar ben al in het vierde jaar, dus dit moet nog ff af
quote:
En ik dacht gelezen te hebben dat wiskunde een pre is? heb ik nu nog niet, maar hoop ik wel op korte termijn te halen. Het gaat voornamelijk toch om het inzicht?
Moet je even kijken of je voldoet aan de toelatingseisen En anders kun je het mooi vragen op de voorlichtingsdag
pi_65406450
Dit las ik in een vacture op internet voor luchtverkeersleiders:
quote:
Je wordt direct betaald:
Je opleiding wordt geheel betaald door Luchtverkeersleiding Nederland. Bij aanvang van de opleiding krijg je al direct een salaris. Dat begint ongeveer op 26.500 euro per jaar. Ben je volledig bevoegd, dan verdien je ongeveer 75.000 euro op jaarbasis. Een ervaren luchtverkeersleider verdient circa 120.000 euro per jaar.
Lijkt me wel een erg hoog salaris voor alleen een HAVO opleiding. Ik snap dat je nog een intensieve opleiding krijgt, maar dan nog vind ik het salaris wel hoog. Klopt het dat de salarissen daar zo hoog liggen?
pi_65406522
Klopt wel hoor Staat ook de officiële site

Het is natuurlijk bruto, en zoals ons op de voorlichtingsdag verteld is kom je netto op ongeveer 1500 euro per maand
  maandag 26 januari 2009 @ 10:49:32 #74
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_65412712
quote:
Op maandag 26 januari 2009 00:31 schreef ruben3123 het volgende:
Dit las ik in een vacture op internet voor luchtverkeersleiders:
[..]

Lijkt me wel een erg hoog salaris voor alleen een HAVO opleiding. Ik snap dat je nog een intensieve opleiding krijgt, maar dan nog vind ik het salaris wel hoog. Klopt het dat de salarissen daar zo hoog liggen?
Het is dan ook niet alleen een HAVO opleiding. Je opleiding duurt zo'n 4 tot 5 jaar en er is ook nog een behoorlijk afval percentage. Maar die salarissen kloppen wel. In die 4 tot 5 jaar groei je in salaris naar het startsalaris toe.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
  donderdag 29 januari 2009 @ 14:15:58 #75
243613 Retribz
Boem shakakaka!
pi_65528413
Hoi hoi,

Ben zelf ook bezig met de selectie en moet begin Feb op voor de Grading, las dat er hier een aantal LvL bikkels zaten en aangezien ik wat vraagjes heb dacht ik van ff reggen en wie weet is er een aardige ziel die het 1 en ander wat duidelijker voor me kan maken :p

Weet dat ik er meer heb maar kan nu maar op1 komen, als ik een kist de opdracht geef om te dalen krijg ik dan ook gelijk te horen dat hij het huidige niveau verlaat? bv:

Ik: Klm 001, daal naar niveau 7.
Kist: Klm 001, daal naar nivea7, verlaat niveau 10. (

Krijg ik dan ook te horen wanneer de kis op niveau 7 zit? of moet ik dat ook gelijk vragen?
ik; Klm 001, daal naar niveau7, meld passeren 8.
Kist: Klm 001, daal naar niveau 7, meld passeren 8, verlaat niveau 10.

Hoop dat ik een beetje duidelijk ben geweest.

Ps: Wat was de vorige ronde toch een mind fuck met dat opdrachtenboekje
Woesh.
  vrijdag 27 maart 2009 @ 00:23:17 #76
250161 Flash89
S0c1aL D3s4St3R
pi_67450346
Eey gaste

Heb binnekort (23 April) m'n eerste paar Selectietests. En ik ben best nieuwsgierig hoe die gaan. Moet daarvoor naar Amersfoort (Human Company).

Als iemand wat info 'wil' geven ben ik tevreden ^^;

gaat om de eerste 2 tests.. Persoonlijkheid en Capaciteiten... Persoonlijkheidstest is voor iedereen anders dus vraag me dan af wat ze met je doen tijdens die capaciteitentest en hoe ik me daar al dan niet lichtelijk voor kan voorbereiden.


pi_67461910
tvp

Het beroep spreekt me erg aan. Alleen heb ik tot nu toe nog niet de juiste vooropleiding.
Ik ben namelijk vanaf het MBO naar het HBO gegaan. Ik heb dus geen wiskunde op Havo niveau gehad. Nu is het wel zo dat ik Wiskunde op het HBO heb. Doen ze daar moeilijk over? Of is Wiskunde op Havo niveau een harde eis?
pi_67461941
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 14:01 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
tvp

Het beroep spreekt me erg aan. Alleen heb ik tot nu toe nog niet de juiste vooropleiding.
Ik ben namelijk vanaf het MBO naar het HBO gegaan. Ik heb dus geen wiskunde op Havo niveau gehad. Nu is het wel zo dat ik Wiskunde op het HBO heb. Doen ze daar moeilijk over? Of is Wiskunde op Havo niveau een harde eis?
Bel of stuur een mailtje, weet je het gelijk
pi_67468278
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 00:23 schreef Flash89 het volgende:
Eey gaste

Heb binnekort (23 April) m'n eerste paar Selectietests. En ik ben best nieuwsgierig hoe die gaan. Moet daarvoor naar Amersfoort (Human Company).

Als iemand wat info 'wil' geven ben ik tevreden ^^;

gaat om de eerste 2 tests.. Persoonlijkheid en Capaciteiten... Persoonlijkheidstest is voor iedereen anders dus vraag me dan af wat ze met je doen tijdens die capaciteitentest en hoe ik me daar al dan niet lichtelijk voor kan voorbereiden.



Ik moet die dag ook op dat tijdstip.
  maandag 30 maart 2009 @ 17:31:02 #80
250161 Flash89
S0c1aL D3s4St3R
pi_67552331
jij ook succes

heb dr wel vertrouwe in om door te kome alleen ben gwoon erg nieuwsgierig over de inhoud van de tests
  maandag 30 maart 2009 @ 17:34:38 #81
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_67552425
quote:
Op maandag 30 maart 2009 17:31 schreef Flash89 het volgende:
jij ook succes

heb dr wel vertrouwe in om door te kome alleen ben gwoon erg nieuwsgierig over de inhoud van de tests
Capaciteitentest heeft het meeste weg van IQ testjes die je wel op het internet kunt vinden. Je kunt hier niet echt voor trainen, alle oefeningen worden tijdens de selectie duidelijk uitgelegd.

Bij de persoonlijkheidstest krijg je gewoon heel veel vragen die je moet beantwoorden over jezelf, waardoor zij een beeld van je krijgen. Veel succes en plezier tijdens de selectie's.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_67662873
Is er ergens een site met oefentesten zodat ik me een beetje kan voorbereiden voor de capaciteitentest en persoonlijkheidstest?
  vrijdag 3 april 2009 @ 11:33:40 #83
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_67671112
quote:
Op donderdag 2 april 2009 23:46 schreef Kleingeld het volgende:
Is er ergens een site met oefentesten zodat ik me een beetje kan voorbereiden voor de capaciteitentest en persoonlijkheidstest?
Voor die capaciteitentest kun je wat iq testjes doen, in die trant moet je het een beetje zoeken (zoals ik ook in mijn vorige post zeg). Persoonlijkheidstest kan je natuurlijk niet oefenen want dat zijn gewoon vragen over jou als persoon.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_68312309
Ik was vandaag door.

4 van de 12 vielen af
pi_69013404
er hebben idd niet zoveel mensen meer gereageerd rense
pi_69438296
ik was wel erg vroeg vandaag aanwezig.. in totaal zo een 24 uur te vroeg. Maarja had toch echt dinsdag aangegeven

hoe is het bij jullie gegaan?
  woensdag 27 mei 2009 @ 11:27:27 #87
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_69448693
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 23:32 schreef rense1985 het volgende:
ik was wel erg vroeg vandaag aanwezig.. in totaal zo een 24 uur te vroeg.


Dat is minder, dus vandaag weer?
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_69452250
vandaag geweest voor het assessment, ging opzich wel ok maar toch wat gemengde gevoelens over bepaalde onderdelen

zat gelukkig wel met mensen die een beetje op 1 lijn zaten met denken of genoeg overtuigingskracht bezaten zodat je niet te lang stilstond bij beslissingen

nu max 10 dagen wachten.. ben benieuwd
pi_69453042
Ha Rense! Ik kon je mail adres niet vinden, dus hier maar even om vanochtend te evalueren.. Hoe ging jou interview? Ik heb er helemaal geen goed gevoel aan overgehouden, denk dus ook dat het niets geworden is. Bij de opdrachten zat zo weinig info dat ik niet echt een duidelijke beslissing kon maken, ik kwam er zeker niet besluitvaardig of standvastig mee over. En het gesprek ging ook niet echt soepel, ik had een beetje moeite met de dame die er bij zat..

Nouja, we zien het wel, duimen maar. Vond het wel een gezellige groep verder, zou wel leuk zijn als we allemaal door zijn.

Groeten van je medesollicitant, Sabine
Don't fall so madly in love with the night that you lose your way
pi_69462350
Ik kwam goed uit me woorden maar ik kwam met 4 verschillende opties per opdracht omdat ik veel te veel factoren begon op te noemen die invloed konden hebben.

En dan zei ze uiteindelijk "ik wil nu je antwoord" Waarop ik voor mijn gevoel de meest logische en veilige aanpak koos. Dus ik wacht het ook af want heb de opdrachtjes die op de beamer stonden niet zo goed gedaan.

Groepje zat wel goed op 1 lijn dus we kwamen overal snel uit ja, ideaal.
pi_70734937
Rense ben je aangenomen voor de opleiding van 1 september?
Als ik door de keuring heen kom mag ik 1 september beginnen!!!
Hopen maar dat ik er gewoon door heen kom.
Ik ben wel een beetje benieuwd naar andere mensen die zijn aangenomen mits de keuring goed gaat.
pi_70855409
Ik heb a.s. dinsdag een oogonderzoek ivm met mijn kleurenblindheid. Echt hopen dat ik er door kom, maar verwacht er eerlijk gezegd weinig van. Maarja, dan weet ik het iig...

mensen nog tips of dingen die ik moet verwachten bij zoiets?
pi_71014263
Hoe ging je kleurenonderzoek?
Ik heb alles goed doorlopen maar ik moet nog even wachten op mijn definitieve uitslag want ik heb een heel klein hartruisje.
Ze verwachten geen problemen maar ik wacht het liever nog maar even af voor ik ga juichen.

En hoe zit het met jou Rense?

Trouwens, de groep van 1 september 2009 bestaat zoals het er nu uitziet met mij erbij (ik ga er maar even van uit) uit maar 15 personen. Iemand hier één van?
pi_71014414
Nemen ze nog steeds mensen aan ondanks de crisis? Ik dacht dat het bij de luchtverkeersleiding ook slecht ging?
  woensdag 15 juli 2009 @ 23:53:14 #95
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_71019967
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 21:27 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Nemen ze nog steeds mensen aan ondanks de crisis? Ik dacht dat het bij de luchtverkeersleiding ook slecht ging?
Valt mee hoor, er is nog steeds een tekort aan luchtverkeersleiders.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_71020679
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 23:53 schreef Sandyman het volgende:

[..]

Valt mee hoor, er is nog steeds een tekort aan luchtverkeersleiders.
Oké. Best interessant zo'n baan als luchtverkeersleider. Ze hebben alleen een eis dat je Wiskunde A,B of D hebt gehaald. Nu is het zo dat ik geen Havo diploma heb behaald. Ik een MBO diploma behaald en nu bezig ben met een HBO Vastgoed en makelaardij opleiding. Hierbij krijgen we het vak "Wiskunde en Statistiek". Dit vak heb ik al ruim voldoende afgesloten. Kom ik door dit vak ook in aanmerking voor een baan bij de luchtverkeersleiding?
pi_71021216
Ik sta inmiddels op het punt m'n Bachelor of Science af te ronden aan te uni, en ik overweeg om te solliciteren voor LVL. Iemand een indicatie van hoeveel tijd al die tests in beslag nemen? Ik begin gewoon aan m'n master, maar ergens tussendoor wil ik toch misschien een poging wagen naar een carrière als LVL. Ik ben ervan overtuigd dat ik precies de juiste eigenschappen bezit zoals snel hoofdrekenen, geconcentreerd werken, etc etc. Iets wat ik goed kan, maar juist niet nodig heb aan de uni. Daarnaast zie ik niet zo heel veel plezier in een academische carrière. LVL lijkt me ontzettend gaaf.

Oh, wat ik nog graag even 100% goed wil weten: hoe ziet de werkindeling eruit in een normale week voor een LVL? Hoeveel uren? Hoe lang achter elkaar?

[ Bericht 25% gewijzigd door Xeanor op 16-07-2009 01:01:13 ]
pi_72184409
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 00:35 schreef Xeanor het volgende:
Ik sta inmiddels op het punt m'n Bachelor of Science af te ronden aan te uni, en ik overweeg om te solliciteren voor LVL. Iemand een indicatie van hoeveel tijd al die tests in beslag nemen? Ik begin gewoon aan m'n master, maar ergens tussendoor wil ik toch misschien een poging wagen naar een carrière als LVL. Ik ben ervan overtuigd dat ik precies de juiste eigenschappen bezit zoals snel hoofdrekenen, geconcentreerd werken, etc etc. Iets wat ik goed kan, maar juist niet nodig heb aan de uni. Daarnaast zie ik niet zo heel veel plezier in een academische carrière. LVL lijkt me ontzettend gaaf.

Oh, wat ik nog graag even 100% goed wil weten: hoe ziet de werkindeling eruit in een normale week voor een LVL? Hoeveel uren? Hoe lang achter elkaar?
Zal maar eens even reageren, topic ligt een beetje stil!

De selecties duren denk ik een maandje of 3, ligt er een beetje aan hoe de Batches vallen volgens mij. Kan gewoon tijdens je master, zijn telkens een dag of dagdeel. Een normale week is er eigenlijk niet, rooster is 5 dagen werken en 2 vrij per week. Die 5 dagen kan vanalles zijn, vroeg, laat, dag, nacht......alles natuurlijk wel binnen bepaalde regelementen over welke diensten na elkaar kunnen qua rust!

Maximaal 2:20 achter de positie, daarna een half uurtje of 40 min pauze...dagen zijn relatief kort.
pi_72187791
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 00:15 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Oké. Best interessant zo'n baan als luchtverkeersleider. Ze hebben alleen een eis dat je Wiskunde A,B of D hebt gehaald. Nu is het zo dat ik geen Havo diploma heb behaald. Ik een MBO diploma behaald en nu bezig ben met een HBO Vastgoed en makelaardij opleiding. Hierbij krijgen we het vak "Wiskunde en Statistiek". Dit vak heb ik al ruim voldoende afgesloten. Kom ik door dit vak ook in aanmerking voor een baan bij de luchtverkeersleiding?
Iemand hier een antwoord op?
  woensdag 26 augustus 2009 @ 23:41:55 #100
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_72187910
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 23:38 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Iemand hier een antwoord op?
Volgens mij is het zo dat je een extra capaciteiten test kun doen. Maar daar weet ik zeker niet het fijne van. Voor zulke specifieke vragen kun je beter gewoon de afdeling recruitment van de LVNL bellen.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_72188113
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 23:41 schreef Sandyman het volgende:

[..]

Volgens mij is het zo dat je een extra capaciteiten test kun doen. Maar daar weet ik zeker niet het fijne van. Voor zulke specifieke vragen kun je beter gewoon de afdeling recruitment van de LVNL bellen.
Ik zal ze binnenkort een bellen.
pi_72232445
Dit is voor het eerst dat ik op Luchtverkeersleider deel 5 kom, voorafgaande delen heb ik al wel helemaal gelezen.

Het lijkt mij helemaal geweldig om luchtverkeersleider te worden. Ik heb op 8 september mijn eerste selectiedag. Ik ben erg benieuwd of er nog meer mensen in die week hun eerste selectiedag hebben of zich hebben opgegeven voor de klas van 2010.

Ik vind het wel vreemd dat het de afgelopen tijd zo rustig is op dit forum, terwijl er voor mijn gevoel heel veel mensen zijn die wel graag luchtverkeersleider willen worden. Bij de GirlTower dag waren er bijna 100 meiden (ikzelf kon hier helaas niet bij zijn) en ik heb gelezen dat er jaarlijks bijna 1000 aanmeldingen binnenkomen en er hiervan maximaal 36 aan de opleiding beginnen. Ik vind mijn eerste selectiedag dus heel spannend en hoop natuurlijk dat ik ze allemaal goed doorloop.

Ik hoop eens van iemand te horen!

Groetjes.
pi_72520951
Ik heb morgen ook mijn eerste selectie ronde! ben zeer benieuwd hoe dat zijn zijn en of er veel mensen zijn die ook hun eerste ronde hebben.
Nu ik dit topic zo doorlees zag ik dat er steeds vrij weinig mensen waren maar ik dacht echt dat er veel mensen zouden zijn.
Nou we zien het morgen wel allemaal!

ciao
pi_72551769
En hoe is t gegaan ?

tevens TVP
No resentment ever evened out a weaker hand
pi_72685304
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 15:22 schreef J-oy-ce het volgende:
Het lijkt mij helemaal geweldig om luchtverkeersleider te worden. Ik heb op 8 september mijn eerste selectiedag. Ik ben erg benieuwd of er nog meer mensen in die week hun eerste selectiedag hebben of zich hebben opgegeven voor de klas van 2010.
Ik ga komende week maar eens een brief sturen, na een lange tijd van wachten
quote:
Ik vind het wel vreemd dat het de afgelopen tijd zo rustig is op dit forum, terwijl er voor mijn gevoel heel veel mensen zijn die wel graag luchtverkeersleider willen worden.
Ja, best typisch eigenlijk
pi_72685368
Mij lijkt het ook echt een geweldige baan.. Alleen kom ik van never nooit door die keuringen heen.. Al weet ik zeker dat ik het kan.. maar toch..
Er gaat niets boven Groningen
pi_72685549
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 22:15 schreef sander-3 het volgende:
Mij lijkt het ook echt een geweldige baan.. Alleen kom ik van never nooit door die keuringen heen.. Al weet ik zeker dat ik het kan.. maar toch..
Hoezo denk je dat niet door de keuringen heen komt?
En heb je het al eens geprobeerd?
pi_72686927
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 22:22 schreef Piles het volgende:

[..]

En heb je het al eens geprobeerd?
Nee, ik wil eerst mijn vwo afmaken.. mocht ik in tijdnood komen, dan probeer ik het wel met zo'n DAT test.

Edit: ik wil het in ieder geval een keer geprobeerd hebben

[ Bericht 10% gewijzigd door sander-3 op 12-09-2009 23:23:53 ]
Er gaat niets boven Groningen
pi_72687127
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 23:18 schreef sander-3 het volgende:

[..]

Nee, ik wil eerst mijn vwo afmaken.. mocht ik in tijdnood komen, dan probeer ik het wel met zo'n DAT test.

Edit: ik wil het in ieder geval een keer geprobeerd hebben
Heel verstandig, ik ben nu ook eerst mn HBO-studie aan het afmaken
Maar als je nu VWO doet, dat heb je nog tijd genoeg toch
pi_72687275
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 23:25 schreef Piles het volgende:

[..]

Heel verstandig, ik ben nu ook eerst mn HBO-studie aan het afmaken
Maar als je nu VWO doet, dat heb je nog tijd genoeg toch
Nee.. dat heeft dezelfde reden waarom ik denk dat ik niet door die keuringen kom
Er gaat niets boven Groningen
pi_72687340
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 23:31 schreef sander-3 het volgende:

[..]

Nee.. dat heeft dezelfde reden waarom ik denk dat ik niet door die keuringen kom
Ah, ik had al zo'n vermoeden
Nou ja, proberen kan altijd
pi_72778406
Hebben sommige mensen al telefoontjes/mailtjes gekregen van de eerste selectieronde?
Ik ben 2 keer anoniem gebeld... ik vraag me af of zij dat waren of net als vanochtend.... een goed doel-belletje...
  woensdag 16 september 2009 @ 10:03:43 #113
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_72794149
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 20:12 schreef llEstherll het volgende:
Hebben sommige mensen al telefoontjes/mailtjes gekregen van de eerste selectieronde?
Ik ben 2 keer anoniem gebeld... ik vraag me af of zij dat waren of net als vanochtend.... een goed doel-belletje...
Misschien eens opnemen?
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_72796790
jah.... een keertje had ik helemaal niet gehoord...
tweede keer... was ik te laat...... ze hingen snel op..
pi_72850857
Ow, het is binnen 10 WERKdagen... dus nog even tot volgende week wachten...... spannend...
pi_72850919
Goeieavond,

Ik heb maandag 19 oktober de eerst selectieronde, kan iemand vertellen of de vragen in het engels lastig zijn?

Groeten
  donderdag 17 september 2009 @ 20:11:35 #117
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_72851553
quote:
Op donderdag 17 september 2009 19:56 schreef agvandenbor het volgende:
Goeieavond,

Ik heb maandag 19 oktober de eerst selectieronde, kan iemand vertellen of de vragen in het engels lastig zijn?

Groeten
Dat kunnen wij voor jou toch niet beantwoorden? Maar ik zou er in ieder geval niet wakker van liggen. Wat zou je nu anders gaan doen als ik zeg dat ze verschrikkelijk moeilijk zijn of dat je ze met een blinddoek nog in kan vullen?
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_72862058
Ik zou alvast gaan oefenen met een blinddoek om!
  zondag 4 oktober 2009 @ 13:55:54 #119
137530 Radagast2005
The Brown Wizard
pi_73356339
Hoeveel dagen moet je uittrekken voor de hele selectieprocedure? Ik heb een fulltime baan en niet zoveel vrije dagen meer dit jaar. Hoeveel heb je nodig voor al die rondes?

Hoe hoog ligt het uitvalpercentage tijdens de opleiding?
Every fool's got a reason for feelin' sorry for himself, and turning his heart to stone
Tonight this fool's halfway to heaven and just a mile outta hell
And I feel like I'm comin' home
  zondag 4 oktober 2009 @ 14:04:04 #120
184482 Surferboy
Supermoto!!
pi_73356569
Reken voor elke ronde 1 dag, behalve de grading die is 2 dagen als ik me niet vergis...

Uitval tijdens de opleiding verschilt, 't gaat er niet om hoeveel het er kunnen..het gaat erom of jij het kunt!
pi_73435485
goeiedag allemaal,

ik heb een vraag:

Ik heb sinds kort ook zeer grote interesse gekregen voor een baan als luchtverkeersleider.
Zijn er echter op een vliegveld als Eelde ook vluchtverkeersleiders werkzaam, of gebeurt het alleen op Schiphol? dit i.v.m. woon-werk verkeer. (mocht ik alles al halen natuurlijk, want krijg na enige research aardig de indruk dat het bijna 'mission impossible' is) wel een uitdaging natuurlijk.
Alvast bedankt

Groeten Teim
pi_73435931
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 20:19 schreef mastertb45 het volgende:
(mocht ik alles al halen natuurlijk, want krijg na enige research aardig de indruk dat het bijna 'mission impossible' is) wel een uitdaging natuurlijk.
Niet naar de gemiddeldes kijken, alleen jij hoeft maar de uitzondering te zijn

Maar Luchtverkeersleiding Nederland verzorgt de verkeersleiding op Schiphol, Rotterdam, Eelde en Beek. Eindhoven niet, dat is militair
pi_73449800
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 20:19 schreef mastertb45 het volgende:
goeiedag allemaal,

ik heb een vraag:

Ik heb sinds kort ook zeer grote interesse gekregen voor een baan als luchtverkeersleider.
Zijn er echter op een vliegveld als Eelde ook vluchtverkeersleiders werkzaam, of gebeurt het alleen op Schiphol? dit i.v.m. woon-werk verkeer. (mocht ik alles al halen natuurlijk, want krijg na enige research aardig de indruk dat het bijna 'mission impossible' is) wel een uitdaging natuurlijk.
Alvast bedankt

Groeten Teim
LVNL verzorgt inderdaad de verkeersleiding op Eelde, maar sowieso is het eerste jaar op Schiphol-oost. Daarna wordt je afhankelijk van je scores ergens geplaatst, de laatste tijd zijn er geen plaatsen meer geweest op Eelde. Dus als er plek is en je bent Cat 2 dan kun je aangeven dat je er graag naartoe wil, maar als je Cat1 (of Cat3) bent of er is geen plaats dan wordt het 'm niet.
pi_73498827
oke bedankt, dan weet ik dat ook weer.
Elke dag Groningen - Amsterdam als woon-werk verkeer is ook niet ideaal vrees ik.
Jammer.
Groeten
pi_73501993
Maar je wil alleen luchtverkeersleider worden als je in Groningen geplaatst wordt?
pi_73503776
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 21:39 schreef Piles het volgende:
Maar je wil alleen luchtverkeersleider worden als je in Groningen geplaatst wordt?
!

Met zo'n instelling haal je het natuurlijk nooit
pi_73513033
haha,
Mijn instelling mankeert niks aan, ben juist erg gemotiveerd.
Alleen ik slaap nu de hele week op een marine-kazerne (den helder) omdat mijn woon-werk verkeer een te grote afstand bedraagt. Daar wil ik nou juist vanaf en daarom een baan wat dichter bij huis vinden.
Krijg je ook eventuele reiskosten als je elke dag Groningen-Adam op neer zou rijden?
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 11:14:20 #128
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_73514192
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 10:29 schreef mastertb45 het volgende:
haha,
Mijn instelling mankeert niks aan, ben juist erg gemotiveerd.
Alleen ik slaap nu de hele week op een marine-kazerne (den helder) omdat mijn woon-werk verkeer een te grote afstand bedraagt. Daar wil ik nou juist vanaf en daarom een baan wat dichter bij huis vinden.
Krijg je ook eventuele reiskosten als je elke dag Groningen-Adam op neer zou rijden?
Nee je krijgt een maximaal bedrag per maand afhankelijk van de afstand. En de maximale afstand is geloof ik 30km. Maar ook aan het idee gedacht om misschien te gaan verhuizen naar Amsterdam?
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 12:01:51 #129
184482 Surferboy
Supermoto!!
pi_73515712
Je mag natuurlijk zover weg wonen als je zelf wil, of het slim is is een tweede. Het eerste jaar is gewoon 8:45 beginnen en tegen 16:00 weer weg. Dus dan sta je behoorlijk in de file. Reiskostenvergoeding is ongeveer 200 euro bij meer dan 30km.
pi_73515748
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 12:01 schreef Surferboy het volgende:
Je mag natuurlijk zover weg wonen als je zelf wil, of het slim is is een tweede. Het eerste jaar is gewoon 8:45 beginnen en tegen 16:00 weer weg. Dus dan sta je behoorlijk in de file. Reiskostenvergoeding is ongeveer 200 euro bij meer dan 30km.
Nog steeds naar je zin in de toren?
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 13:37:01 #131
184482 Surferboy
Supermoto!!
pi_73518669
Nee, verschrikkelijk!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_73518924
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 13:37 schreef Surferboy het volgende:
Nee, verschrikkelijk!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoe is de opleiding? Ik ben benieuwd wat het opleidingsniveau is.
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 18:12:25 #133
184482 Surferboy
Supermoto!!
pi_73526695
Theoretische opleidingsniveau is m.i. niet heel hoog (denk simpele HBO-studie), 't praktische gedeelte is hetgeen waar de meesten afvallen. Maar dat niveau is lastig te omschrijven omdat het met niks te vergelijken is.

De opleiding bevalt super, op sommige momenten wel zwaar en soms ook stressvol. Maar zou niet anders willen, het werk is uitdagend, de collega's zijn leuk en het salaris is ook tijdens de opleiding al erg goed!!
pi_73527652
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 10:29 schreef mastertb45 het volgende:
haha,
Mijn instelling mankeert niks aan, ben juist erg gemotiveerd.
Alleen ik slaap nu de hele week op een marine-kazerne (den helder) omdat mijn woon-werk verkeer een te grote afstand bedraagt. Daar wil ik nou juist vanaf en daarom een baan wat dichter bij huis vinden.
Krijg je ook eventuele reiskosten als je elke dag Groningen-Adam op neer zou rijden?


Wat dacht je van verhuizen?
pi_73529045
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 18:12 schreef Surferboy het volgende:
Theoretische opleidingsniveau is m.i. niet heel hoog (denk simpele HBO-studie), 't praktische gedeelte is hetgeen waar de meesten afvallen. Maar dat niveau is lastig te omschrijven omdat het met niks te vergelijken is.

De opleiding bevalt super, op sommige momenten wel zwaar en soms ook stressvol. Maar zou niet anders willen, het werk is uitdagend, de collega's zijn leuk en het salaris is ook tijdens de opleiding al erg goed!!
Ah oke! Wat zou nou zo'n beetje de praktische eigenschappen waar je over moet beschikken?
Ik volg nu een HBO opleiding en dat gaat me wel redelijk goed af. Ik heb alleen al een tijdje de gedachte om me een keer aan te melden voor zo'n test. Het is er helaas om een of andere reden nog niet van gekomen.

Misschien heb jij wel antwoord op mijn vraag. Ik heb mijn MBO diploma gehaald en ben nu bezig met een HBO opleiding. Tijdens die HBO opleiding heb ik wiskunde in mijn pakket gehad en dat vak heb ik ook voldoende afgerond. Het niveau is hoger dan het niveau van de wiskunde dat op de HAVO krijgt. Alleen je raad het al, ik heb geen wiskunde gehad op de HAVO. Zou dat een probleem kunnen zijn?
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 21:13:17 #136
184482 Surferboy
Supermoto!!
pi_73532255
Als ik dat precies kon vertellen had ik dat allang verkocht aan de selectie afdeling en was ik aan het rentenieren op Mauritius! Maaruh een gooi: Beslissingen durven maken, doorgaan als het tegenzit, multitasken, hoog werktempo, en een onontbeerlijk stukje talent.

Qua stof zal het geen probleem zijn, of het qua eisen een probleem is zou ik je niet durven te vertellen. Daarvoor kan je beter contact opnemen met Recruitment en Selectie!!
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 23:15:20 #137
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_73536025
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 19:34 schreef Dirk-Kuijt het volgende:Misschien heb jij wel antwoord op mijn vraag. Ik heb mijn MBO diploma gehaald en ben nu bezig met een HBO opleiding. Tijdens die HBO opleiding heb ik wiskunde in mijn pakket gehad en dat vak heb ik ook voldoende afgerond. Het niveau is hoger dan het niveau van de wiskunde dat op de HAVO krijgt. Alleen je raad het al, ik heb geen wiskunde gehad op de HAVO. Zou dat een probleem kunnen zijn?
Ten eerste, het is geen rocket science. Wiskundig moet je echt niet in een moeilijk vlak gaan zoeken, voornamelijk gaat het om hoofdrekenen en logisch nadenken. Als je niet voldoet aan de standaard eisen die gesteld worden op de website kun je altijd contact opnemen met recruitment die je bijvoorbeeld een test kunnen laten maken die jou niveau kan aanwijzen waardoor je alsnog met de opleiding zou kunnen beginnen. En nogmaals, het niveau van de opleiding ligt theoretisch echt niet hoog. Het is veel stof in een korte periode, waardoor het lastig lijkt, maar als je het ongeveer ziet als een 3 jarige MBO opleiding in 8 maand tijd, dan zit je redelijk op een te verwachten niveau.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_73536313
Misschien toch maar eens een voorlichtingsdag bezoeken.
pi_73704340
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 23:15 schreef Sandyman het volgende:

[..]

Ten eerste, het is geen rocket science. Wiskundig moet je echt niet in een moeilijk vlak gaan zoeken, voornamelijk gaat het om hoofdrekenen en logisch nadenken. Als je niet voldoet aan de standaard eisen die gesteld worden op de website kun je altijd contact opnemen met recruitment die je bijvoorbeeld een test kunnen laten maken die jou niveau kan aanwijzen waardoor je alsnog met de opleiding zou kunnen beginnen. En nogmaals, het niveau van de opleiding ligt theoretisch echt niet hoog. Het is veel stof in een korte periode, waardoor het lastig lijkt, maar als je het ongeveer ziet als een 3 jarige MBO opleiding in 8 maand tijd, dan zit je redelijk op een te verwachten niveau.
Ik heb ze een mail gestuurd en daar heb ik inmiddels antwoord op gekregen. Ik zal met diploma's of cijferlijsten moeten komen van Wiskunde op mijn HBO opleiding. Pas dan kunnen ze beoordelen of ik toegelaten zal worden. Word ik niet toegelaten op basis van die cijferlijst dan moet ik een Differentiële Aanleg Test (kortweg DAT) volgen. Die test bestaat uit een taalmodule en een rekenmodule. Die rekenmodule bestaat volgens jou alleen uit logisch nadenken. Maar wat vragen ze met die taalmodule?
  donderdag 15 oktober 2009 @ 12:18:32 #140
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_73709349
Ik heb geen idee hoe die test eruit ziet, maar het zal gewoon zijn om te laten zien dat je een bepaald niveau hebt op bepaalde vlakken. Ik weet alleen dat 1 persoon uit onze klas met alleen mavo is toegelaten tot de opleiding omdat hij zo'n test met positief gevolg had afgelegd. Maar de regels van recruitment die veranderen ook vrij regelmatig, dus hoe zo'n test eruit ziet weet ik echt niet.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_73710788
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 12:18 schreef Sandyman het volgende:
Ik heb geen idee hoe die test eruit ziet, maar het zal gewoon zijn om te laten zien dat je een bepaald niveau hebt op bepaalde vlakken. Ik weet alleen dat 1 persoon uit onze klas met alleen mavo is toegelaten tot de opleiding omdat hij zo'n test met positief gevolg had afgelegd. Maar de regels van recruitment die veranderen ook vrij regelmatig, dus hoe zo'n test eruit ziet weet ik echt niet.
Heb ze weer even een mailtje gestuurd
pi_73773055
Vandaag nog mensen op de open dag??
pi_73871329
Weet iemand wanneer de volgende open dag is?
Kan op de site niets hierover vinden.
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 10:43:10 #144
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_73872594
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 09:41 schreef mastertb45 het volgende:
Weet iemand wanneer de volgende open dag is?
Kan op de site niets hierover vinden.
Nou dan mag je wel eens leren zoeken

Nou vooruit, je gaat naar luchtverkeersleider.nl en dan ga je rechts een beetje klikken op de linkjes of je probeert meteen 'nieuws'. Dan komt er aan de linkerkant een linkje met 'voorlichtingsdag'. 1x raden wat daar onder staat...

Maar ik ben de beroerdste niet, ik copy paste het even.

ACTIVITEITEN 2009

Oktober
2-3 oktober 2009 Onderwijsbeurs Zuid-Nederland

3 oktober 2009 Voorlichtingsdag LVNL, Schiphol-Oost

17 oktober 2009 Voorlichtingsdag LVNL, Schiphol Oost

24 oktober Voorlichtingsdag LVNL, Schiphol Oost


29-30 oktober Careerevent Nobiles, jaarbeurs Utrecht


November
7 November Voorlichtingsdag LVNL, Schiphol-Oost

13-14 november Carrieredagen, RAI Amsterdam

December
3 December Decanendag LVNL (aanmelden via NVS-NVL), Schiphol-Oost

12 December Voorlichtingsdag LVNL, Schiphol-Oost
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_73872635
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 08:57 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Ik heb ze een mail gestuurd en daar heb ik inmiddels antwoord op gekregen. Ik zal met diploma's of cijferlijsten moeten komen van Wiskunde op mijn HBO opleiding. Pas dan kunnen ze beoordelen of ik toegelaten zal worden. Word ik niet toegelaten op basis van die cijferlijst dan moet ik een Differentiële Aanleg Test (kortweg DAT) volgen. Die test bestaat uit een taalmodule en een rekenmodule. Die rekenmodule bestaat volgens jou alleen uit logisch nadenken. Maar wat vragen ze met die taalmodule?
Ik heb inmiddels contact met ze gehad. Het is een soort IQ test die ze afnemen.
pi_73916407
hallo,

ik heb me ook eens aangemeld omdat het beroep mi echt geweldig lijkt en ik denk dat het bij me past. ik ga 7 november naar een voorlichtingsdag.
aangezien ik bezig ben met het afronden van mijn huidige opleiding waarmee ik in april klaar ben kan ik nog niet soliciteren voor de klas van april. want wil wel het diploma van deze opleiding op zak hebben.

maar mijn vraag is dus of er nog een opleiding start in september? en wanneer de selectietesten hiervoor zijn?
pi_73917688
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 15:39 schreef sjaaapje het volgende:
maar mijn vraag is dus of er nog een opleiding start in september? en wanneer de selectietesten hiervoor zijn?
Ja hoor, in september zal er ook wel weer een klas starten, net als dit jaar
Wanneer de selecties zijn is nog niet bekend, staat iig nog niet op de site. Dus gewoon de komende maanden www.luchtverkeersleider.nl -> Dit is wat ik wil (Solliciteren) -> Start Selectie Klassen 2010 in de gaten houden
pi_73917930
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 15:39 schreef sjaaapje het volgende:
hallo,

ik heb me ook eens aangemeld omdat het beroep mi echt geweldig lijkt en ik denk dat het bij me past. ik ga 7 november naar een voorlichtingsdag.
aangezien ik bezig ben met het afronden van mijn huidige opleiding waarmee ik in april klaar ben kan ik nog niet soliciteren voor de klas van april. want wil wel het diploma van deze opleiding op zak hebben.

maar mijn vraag is dus of er nog een opleiding start in september? en wanneer de selectietesten hiervoor zijn?
Op een of andere manier heb ik dat gevoel helemaal niet dat LVL iets voor jou is...
pi_73918040
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 16:16 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Op een of andere manier heb ik dat gevoel helemaal niet dat LVL iets voor jou is...
Knap dat je dat aan 1 zin kan zien, en de LVNL daar 5 testen voor nodig heeft
Misschien is recruiter meer iets voor je
pi_73918108
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 16:18 schreef Piles het volgende:

[..]

Knap dat je dat aan 1 zin kan zien, en de LVNL daar 5 testen voor nodig heeft
Misschien is recruiter meer iets voor je


Het stukje wat hij heeft geschreven is nou niet van een overweldigende kwaliteit
pi_73921455
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 16:20 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]



Het stukje wat hij heeft geschreven is nou niet van een overweldigende kwaliteit
gelukkig heb ik dit stukje in 2 sec onder me werk getypt.. vraag me af of jij dan ook van hoogstaande kwaliteit typt... me vraag is toch duidelijk of niet dan?

1 voordeel ik voldoe WEL aan de eisen met mijn VWO diploma.
pi_73921483
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 16:10 schreef Piles het volgende:

[..]

Ja hoor, in september zal er ook wel weer een klas starten, net als dit jaar
Wanneer de selecties zijn is nog niet bekend, staat iig nog niet op de site. Dus gewoon de komende maanden www.luchtverkeersleider.nl -> Dit is wat ik wil (Solliciteren) -> Start Selectie Klassen 2010 in de gaten houden
bedankt voor je reactie. ik ben de site al in de gaten aant houden maar misschien wist iemand het mij wel te vertellen voordat het op de site staat.
pi_73929831
die 26000 euro per jaar als startsalaris, weet iemand hoeveel daar netto van over blijft?
Klim je tijdens de opleiding al snel qua salaris? of pas als je de opleiding hebt afgerond?
wat een vragen
pi_73930075
sjaaapje, nog steeds aan het werk tijdens je laatste 2 posts? Jezus wat een spelfouten voor iemand met een VWO diploma... Ik wil mezelf zeker niet betitelen als spelling wonder maar met mijn VMBO diploma (momenteel bezig met mijn HBO opleiding) haal ik uit die paar stukjes tekst van jou toch minimaal 10 fouten. Best schrijnend als je het mij vraagt.

Btw. masterb45 kan er ook wat van. Qua schrijfstijl lijkt het wel een kloon van sjaaapje.
pi_73930227
Maar goed, laten we het weer hebben over de LVL.
pi_73931167
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 21:58 schreef mastertb45 het volgende:
die 26000 euro per jaar als startsalaris, weet iemand hoeveel daar netto van over blijft?
Klim je tijdens de opleiding al snel qua salaris? of pas als je de opleiding hebt afgerond?
wat een vragen
Daar kunnen nog wat toeslagen bij komen, maar ik dacht aan 1500 euro netto, als ik het goed onthouden heb
quote:
Onze arbeidsvoorwaarden
Wij vragen veel van onze mensen. Logisch dus dat daar een stevig pakket arbeidsvoorwaarden tegenover staat. Naast een goed salaris heb je uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden:

Salaris

Bij aanvang van de opleiding ontvang je direct al een salaris van 26.500 euro bruto per jaar. Dit loopt tijdens de opleiding verder op. Na het afronden van je opleiding verdien je ongeveer 75.000 euro. Een ervaren luchtverkeersleider verdient rond de 120.000 euro.

Toeslagen die in het salaris zijn meegenomen:

- een onregelmatigheidstoeslag voor de onregelmatige diensten (overdag, s avonds, s nachts, in het weekend en op feestdagen)
- 8% vakantiegeld
- een eindejaarsuitkering

Vakantie en vrije tijd
- een 38-urige werkweek
- minimaal 24 vakantiedagen
- veel compensatie voor het werken op feestdagen
- vrije tijd als anderen werken
- stoppen met werken als je 58 jaar wordt

Meer arbeidsvoorwaarden? Ga naar "alles lezen".
Aldus www.luchtverkeersleider.nl
pi_73931316
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 22:05 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
sjaaapje, nog steeds aan het werk tijdens je laatste 2 posts? Jezus wat een spelfouten voor iemand met een VWO diploma... Ik wil mezelf zeker niet betitelen als spelling wonder maar met mijn VMBO diploma (momenteel bezig met mijn HBO opleiding) haal ik uit die paar stukjes tekst van jou toch minimaal 10 fouten. Best schrijnend als je het mij vraagt.
ik dacht: hou het makkelijk zodat Dirk-Kuijt me ook kan volgen.. ik dacht namelijk dat dit een forum was en geen nederlands les.
pi_73931515
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 22:31 schreef sjaaapje het volgende:

[..]

ik dacht: hou het makkelijk zodat Dirk-Kuijt me ook kan volgen.. ik dacht namelijk dat dit een forum was en geen nederlands les.
Oh oké. Geen nederlands les.
pi_73931716
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 22:35 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Oh oké. Geen nederlands les.
goed.. dan kunnen we nu misschien aardig tegen elkaar doen! en even over je eerdere vragen over de DAT test.. die heb ik namelijk op de middelbare moeten afleggen: De DAT meet negen belangrijke capaciteiten, te weten Denken met Figuren, Woordenlijst, Denken met Getallen, Denken met Woorden, Ruimtelijk Inzicht, Taalgebruik, Snelheid en Nauwkeurigheid, Woordbeeld en Praktisch Inzicht.
pi_73931942
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 22:39 schreef sjaaapje het volgende:

[..]

goed.. dan kunnen we nu misschien aardig tegen elkaar doen! en even over je eerdere vragen over de DAT test.. die heb ik namelijk op de middelbare moeten afleggen: De DAT meet negen belangrijke capaciteiten, te weten Denken met Figuren, Woordenlijst, Denken met Getallen, Denken met Woorden, Ruimtelijk Inzicht, Taalgebruik, Snelheid en Nauwkeurigheid, Woordbeeld en Praktisch Inzicht.
Een DAT test op een middelbare school is compleet anders dan een DAT test voor de toelating tot de opleiding tot LVL. Ik heb al contact met ze gehad en ze vertelde mij dat het gewoon een soort IQ test is. Je Wiskundige en taal inzicht worden er getest. Ik heb al wat van die IQ tests op internet gedaan en ik kom steeds uit op een IQ van rond de 130. Ik neem aan dat die DAT test voor mij dus geen probleem hoeft te zijn.
pi_73932081
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 22:39 schreef sjaaapje het volgende:

[..]

goed.. dan kunnen we nu misschien aardig tegen elkaar doen! en even over je eerdere vragen over de DAT test.. die heb ik namelijk op de middelbare moeten afleggen: De DAT meet negen belangrijke capaciteiten, te weten Denken met Figuren, Woordenlijst, Denken met Getallen, Denken met Woorden, Ruimtelijk Inzicht, Taalgebruik, Snelheid en Nauwkeurigheid, Woordbeeld en Praktisch Inzicht.
Copy past gedaan soms? Op deze site staat namelijk exact hetzelfde als dat jij mij verteld.
pi_73932112
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 22:44 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Een DAT test op een middelbare school is compleet anders dan een DAT test voor de toelating tot de opleiding tot LVL. Ik heb al contact met ze gehad en ze vertelde mij dat het gewoon een soort IQ test is. Je Wiskundige en taal inzicht worden er getest. Ik heb al wat van die IQ tests op internet gedaan en ik kom steeds uit op een IQ van rond de 130. Ik neem aan dat die DAT test voor mij dus geen probleem hoeft te zijn.
oke fijn dat ik dat ook weer weet! wanneer wil je je dan inschrijven voor de opleiding? nog voor de klas van april 2010?
pi_73932172
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 22:48 schreef sjaaapje het volgende:

[..]

oke fijn dat ik dat ook weer weet! wanneer wil je je dan inschrijven voor de opleiding? nog voor de klas van april 2010?
jazeker was dat copy/paste dacht je dat ik dat zo uit mijn hoofd weet? was in de brugklas!
pi_73932310
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 22:48 schreef sjaaapje het volgende:

[..]

oke fijn dat ik dat ook weer weet! wanneer wil je je dan inschrijven voor de opleiding? nog voor de klas van april 2010?
Geen idee. Ik volg momenteel een opleiding tot Makelaar dus ik heb niet zo'n enorme haast. Die opleiding hou ik intussen wel aan. Het beroep van LVL lijkt me wel een enorme uitdaging dus ik wil het sowieso een keer proberen. Ik krijg morgen, als het goed is, met de post een inschrijving voor de DAT. Als ik die haal dan gaan ik eerst eens kijken bij een voorlichtingsdag bij de LVL.
pi_73932477
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 22:52 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Geen idee. Ik volg momenteel een opleiding tot Makelaar dus ik heb niet zo'n enorme haast. Het beroep van LVL lijkt me wel een enorme uitdaging dus ik wil het sowieso een keer proberen. Ik krijg morgen, als het goed is, met de post een inschrijving voor de DAT. Als ik die haal dan gaan ik eerst eens kijken bij een voorlichtingsdag bij de LVL.
Dan zul je april '10 niet meer halen denk ik
Gelukkig maar, scheelt weer een concurrent
pi_73932480
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 22:52 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Geen idee. Ik volg momenteel een opleiding tot Makelaar dus ik heb niet zo'n enorme haast. Het beroep van LVL lijkt me wel een enorme uitdaging dus ik wil het sowieso een keer proberen. Ik krijg morgen, als het goed is, met de post een inschrijving voor de DAT. Als ik die haal dan gaan ik eerst eens kijken bij een voorlichtingsdag bij de LVL.
dan ben ik benieuwd.. wanneer is je huidige opleiding dan afgelopen?

over spellingsfouten gesproken
pi_73932555
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 22:56 schreef Piles het volgende:

[..]

Dan zul je april '10 niet meer halen denk ik
Gelukkig maar, scheelt weer een concurrent
Haha

Zo gaat dat daar toch niet, of wel? Ze selecteren toch niet op een bepaald aantal personen maar op het feit of iemand het kan of niet?
Hoe lang is trouwens het voortraject?
pi_73932646
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 22:56 schreef sjaaapje het volgende:

[..]

dan ben ik benieuwd.. wanneer is je huidige opleiding dan afgelopen?
Ik moet nog 1 jaar theorie en 1 jaar stage.
Maar ik zit op een particuliere opleiding dus ik heb geen aanwezigheidsplicht. Gewoon tentamens maken en voor de rest is vinden ze het daar wel best. Dus als ik wil heb ik alle ruimte om het voortraject tot LVL te volgen zonder dat ik mijn huidige opleiding op hoef te zeggen.
pi_73932673
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 22:57 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Zo gaat dat daar toch niet, of wel? Ze selecteren toch niet op een bepaald aantal personen maar op het feit of iemand het kan of niet?
Deels volgens mij: ze selecteren de beste x-aantal, en mocht je het toch kunnen maar niet bij de beste zitten dan kom je op de reservelijst
quote:
Hoe lang is trouwens het voortraject?
Wederom van de site: gemiddeld 14 weken
pi_73932812
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 23:00 schreef Piles het volgende:

[..]

Deels volgens mij: ze selecteren de beste x-aantal, en mocht je het toch kunnen maar niet bij de beste zitten dan kom je op de reservelijst
[..]

Wederom van de site: gemiddeld 14 weken
Het is nog 22 weken tot 1 april
Dat moet toch te halen zijn denk ik zo.
pi_73932842
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 22:59 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Ik moet nog 1 jaar theorie en 1 jaar stage.
Maar ik zit op een particuliere opleiding dus ik heb geen aanwezigheidsplicht. Gewoon tentamens maken en voor de rest is vinden ze het daar wel best. Dus als ik wil heb ik alle ruimte om het voortraject tot LVL te volgen zonder dat ik mijn huidige opleiding op hoef te zeggen.
ben je wel van plan eerst je opleiding af te maken?
pi_73932858
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 23:02 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Het is nog 22 weken tot 1 april
Dat moet toch te halen zijn denk ik zo.
Eind november zijn de laatste capaciteitentesten, dus dan moet je 'binnen' zijn
pi_73932958
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 23:03 schreef sjaaapje het volgende:

[..]

ben je wel van plan eerst je opleiding af te maken?
Geen idee. Als ik de kans krijgt om LVL te worden dan ga ik de opleiding tot Makelaar niet afmaken. Maar in het begin ga ik de opleding zeker aanhouden. Je weet natuurlijk nooit wat er kan gebeuren.
pi_73933037
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 23:03 schreef Piles het volgende:

[..]

Eind november zijn de laatste capaciteitentesten, dus dan moet je 'binnen' zijn
De capaciteitentest is de eerste test uit 5? Of hoe moet ik dat precies zien?
pi_73933092
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 23:05 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Geen idee. Als ik de kans krijgt om LVL te worden dan ga ik de opleiding tot Makelaar niet afmaken. Maar in het begin ga ik de opleding zeker aanhouden. Je weet natuurlijk nooit wat er kan gebeuren.
gelijk heb je! ik maak mijn opleiding af omdat ik nog maar 5 maanden hoef, en ik dan iets achter de hand heb..
pi_73933217
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 23:07 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

De capaciteitentest is de eerste test uit 5? Of hoe moet ik dat precies zien?
Bekijk www.luchtverkeersleider.nl eens, daar staat alles keurig uitgelegd
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 23:09 schreef sjaaapje het volgende:

[..]

gelijk heb je! ik maak mijn opleiding af omdat ik nog maar 5 maanden hoef, en ik dan iets achter de hand heb..
Hier hetzelfde, plus dat je tenminste niet met een IBG-schuld begint
pi_73933229
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 23:07 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

De capaciteitentest is de eerste test uit 5? Of hoe moet ik dat precies zien?
klopt en die is voor de klas van april 2010 de laatste keer van 23 tm 27 november
pi_73933287
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 23:12 schreef Piles het volgende:

[..]

Hier hetzelfde, plus dat je tenminste niet met een IBG-schuld begint
ja helemaal mee eens! en ik heb al 3 jaar achter de rug dat wil ik niet weggooien.. aangezien de kans voor lvl zeer klein is.
pi_73933810
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 23:00 schreef Piles het volgende:

[..]

Deels volgens mij: ze selecteren de beste x-aantal, en mocht je het toch kunnen maar niet bij de beste zitten dan kom je op de reservelijst
[..]

Wederom van de site: gemiddeld 14 weken
Scoor je hoog genoeg wordt je sowieso geplaatst, maar aangezien ze nooit genoeg hebben die zo hoog scoren wordt de klas aangevuld met mensen die minder gescoord hebben. Dus ja dan heb je een soort van concurrentie.
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 21:58 schreef mastertb45 het volgende:
die 26000 euro per jaar als startsalaris, weet iemand hoeveel daar netto van over blijft?
Klim je tijdens de opleiding al snel qua salaris? of pas als je de opleiding hebt afgerond?
wat een vragen
Ik had rond de 1700 netto euro over, maar ik had volgens mij nog het oude contract dat was voor de trainee's iets beter. Na het eerste jaar ga je klimmen, ben nu 2,5 jaar bezig en zit op ongeveer 2600 euro netto. Vanaf het behalen van je ratings gaat het hard omhoog.
pi_73933985
Ik ben de site eens goed aan het doornemen. In fase 5 doen ze een referentiecheck. Wat houd dat precies in? Checken ze je familie, school of je leidinggevende bij je bijbaantjes?
  donderdag 22 oktober 2009 @ 00:06:08 #181
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_73935255
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 23:31 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Ik ben de site eens goed aan het doornemen. In fase 5 doen ze een referentiecheck. Wat houd dat precies in? Checken ze je familie, school of je leidinggevende bij je bijbaantjes?
Volgens mij is dat een check van de AIVD (weet dit niet zeker), aangezien luchtverkeersleider een geclassificeerd is als een veiligheidsfunctie, waar een bepaalde eis van het ministerie aan vast zit.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_73937654
Zelfs hier is een topic over op Fok .

Vorig jaar december naar een open dag geweest, na al 2 jaar echt graag luchtverkeersleider te willen worden. Was allemaal wel tof daar, kregen ook rondleiding door het gebouw zelf.

Ik ben nu 17 (april 18) en doe dit jaar examen HAVO. Ik zou dus nog een jaar moeten wachten tot ik überhaupt kan beginnen aan de tests en de opleiding. Na het al een aantal keer gehoord te hebben snap ik het alleen nog niet helemaal van de instroom via hogeschool Amsterdam. Je kan daar namelijk ook een opleiding doen, van een jaar, waarna je dus het een en ander leert over luchtvaart, en dan wat beter voorbereid bent op luchtverkeersleider, toch? Ik snap dat dus nog niet helemaal, dus misschien zou iemand dat aan mij kunnen uitleggen .
Ik pak een CD, zet de radio aan, geniet van honkietonkiemuziek.
  donderdag 22 oktober 2009 @ 09:02:06 #183
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_73939875
Dat staat gewoon op de website van de hogeschool van Amsterdam linkje. Je begint aan een opleiding aviation: air traffic management. In het eerste jaar doe je gewoon dezelfde selectie's voor de opleiding als ieder ander en wordt je wel of niet toegelaten.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_73944226
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 09:02 schreef Sandyman het volgende:
Dat staat gewoon op de website van de hogeschool van Amsterdam linkje. Je begint aan een opleiding aviation: air traffic management. In het eerste jaar doe je gewoon dezelfde selectie's voor de opleiding als ieder ander en wordt je wel of niet toegelaten.
Ja, maar in hoeverre heb je daar voordeel aan als je luchtverkeersleider wilt worden?
Ik pak een CD, zet de radio aan, geniet van honkietonkiemuziek.
  donderdag 22 oktober 2009 @ 12:40:19 #185
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_73945670
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 11:53 schreef Dropdown het volgende:

[..]

Ja, maar in hoeverre heb je daar voordeel aan als je luchtverkeersleider wilt worden?
Dat is in principe moeilijk te zeggen, maar als jij het in je hebt dan haal je de selectie's ook zonder dat je deze studie volgt. Het voordeel van de studie is dat als je toegelaten wordt tot de selectie en het uiteindelijk tot luchtverkeersleider schopt, je daarnaast nog een afgeronde HBO opleiding hebt. Mocht je de selectie halen en uiteindelijk toch niet luchtverkeersleider worden en tijdens de opleiding worden afgetest, dan kun je nog steeds doorgaan met deze opleiding waardoor je uiteindelijk toch nog een HBO diploma haalt.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_73949607
Kan iemand mij vertellen wat er precies bij de engelstest gedaan wordt? je moet telefonisch een gesprek voeren dat weet ik, maar waar gaat dit precies over? algemeen of vakinhoudelijk?
pi_73952052
Ik ben zelf 3 jaar geleden geweest, niet geschoten is altijd mis zeg maar..

In ieder geval is het een leuke ervaring, jammer dat ik bij de laatste selectie af viel..
pi_73952084
Voor zover ik het herinner was het gewoon simpele dingen in het engels verstaan en antwoord geven. Vakinhoudelijk was het iig niet!

Ja, maar in hoeverre heb je daar voordeel aan als je luchtverkeersleider wilt worden?

Heel makkelijk, niet! 'Tis alleen wel een mooi vangnet voor als je tijdens de opleiding tot VKL zou afvallen.

[ Bericht 46% gewijzigd door Surferboy op 22-10-2009 15:53:30 ]
pi_73965589
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 15:34 schreef Ralphmeister het volgende:
Ik ben zelf 3 jaar geleden geweest, niet geschoten is altijd mis zeg maar..

In ieder geval is het een leuke ervaring, jammer dat ik bij de laatste selectie af viel..
welke selectie viel je precies af? of wat noem je de laatste?
pi_73983291
quote:
(Novum) - Ruim zeventig medewerkers van de Luchtverkeersleiding Nederland verdienen meer dan de Balkenende-norm van 181 duizend euro. Een 'senior consultant' toucheerde zelfs ruim 440 duizend euro. Dat blijkt uit het jaarverslag van de Luchtverkeersleiding.
Ophef over salarissen luchtverkeersleiding

Onder de grootverdieners bij de Luchtverkeersleiding, die al het civiele luchtverkeer boven Nederland in goede banen moet leiden, zijn de leden van het bestuur en de directie, plus tientallen luchtverkeersleiders. Zij verdienen jaarlijks bedragen tot zo'n 270 duizend euro. De 'senior consultant' die 441.934 euro verdiende, was tot 1 oktober de bestuursvoorzitter.

De SP wil dat minister van Verkeer Camiel Eurlings (CDA) snel een einde maakt aan de hoge salarissen. "Het werk van de luchtverkeersleiding is buitengewoon lastig en verantwoordelijk, maar hogere beloningen dan de minister-president zijn zeker in de publieke sector buitensporig", zegt SP-Kamerlid Ronald van Raak.
Ik pak een CD, zet de radio aan, geniet van honkietonkiemuziek.
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 15:56:41 #191
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_73987284
Leuk om zo'n stukje te posten, maar zonder dat je er zelf een mening bij geeft heeft het volgens mij weinig toegevoegd waarde om een discussie op gang te brengen of iets dergelijks.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_73987374
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 14:10 schreef Dropdown het volgende:

[..]


Ik vind het rechtvaardiger dat een luchtverkeersleider het krijgt, dan wanneer een stoffige directeur van een multinational het krijgt ofzo
Er gaat niets boven Groningen
pi_74001889
Hey, vandaag het 1e onderdeel van de selectie gehaald!!
nu nog even wachten op de uitslag van de persoonlijkheidstest.

Heb er zin in!!!

nog meer mensen die deze week geweest zijn?
pi_74002242
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 22:58 schreef child_of_the_matrix het volgende:
Hey, vandaag het 1e onderdeel van de selectie gehaald!!
nu nog even wachten op de uitslag van de persoonlijkheidstest.

Heb er zin in!!!
Gefeliciteerd
quote:
nog meer mensen die deze week geweest zijn?
Ik mag maandag eerst voor een ogentest, dus ik helaas niet
pi_74002967
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 22:58 schreef child_of_the_matrix het volgende:
Hey, vandaag het 1e onderdeel van de selectie gehaald!!
nu nog even wachten op de uitslag van de persoonlijkheidstest.

Heb er zin in!!!

nog meer mensen die deze week geweest zijn?
Wat houdt die persoonlijkheidstest precies in?

[ Bericht 0% gewijzigd door sander-3 op 24-10-2009 09:56:02 ]
Er gaat niets boven Groningen
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 23:58:51 #196
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_74003944
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 23:32 schreef sander-3 het volgende:

[..]

Wat houdt die persoonlijkheidstest precies in?
Dat zit stiekem al een beetje verstopt in het woord. Daar krijg je gewoon heel veel vragen en stellingen die je moet beantwoorden waarna er een bepaalde persoonlijkheid uitrolt. Wie ben je, hoe denk je, waar liggen je prioriteiten etc. etc. Oftewel een test over je persoonlijkheid. Dat ik er eigenlijk ook nog antwoord op geef
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 00:00:18 #197
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_74003996
Beetje ophef vandaag dus in de media. Onzin mijn inziens. De balkenendenorm is een onzinnig verzinsel.
pi_74004092
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 00:00 schreef PLAE@ het volgende:
Beetje ophef vandaag dus in de media. Onzin mijn inziens. De balkenendenorm is een onzinnig verzinsel.
Volkomen eens
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 23:58 schreef Sandyman het volgende:
Dat ik er eigenlijk ook nog antwoord op geef
Of je ook de vragen nog even hier zet, zodat iedereen het uit z'n hoofd kan leren en een 10 haalt
pi_74009088
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 23:58 schreef Sandyman het volgende:

[..]

Dat zit stiekem al een beetje verstopt in het woord. Daar krijg je gewoon heel veel vragen en stellingen die je moet beantwoorden waarna er een bepaalde persoonlijkheid uitrolt. Wie ben je, hoe denk je, waar liggen je prioriteiten etc. etc. Oftewel een test over je persoonlijkheid. Dat ik er eigenlijk ook nog antwoord op geef
Dat zit in het woord verstopt? Zit er in het woord verstopt hoe ze dat testen? Reageer dan gewoon niet in plaats van een beetje misplaatst bijdehand te gaan lopen doen.
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 00:03 schreef Piles het volgende:

[..]

Of je ook de vragen nog even hier zet, zodat iedereen het uit z'n hoofd kan leren en een 10 haalt
Vraag ik daar naar? Nee. Ik vraag gewoon wat zo'n test voor stelt. Jezus zeg, what's the fucking problem?!
Er gaat niets boven Groningen
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 11:16:40 #200
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_74010149
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 10:08 schreef sander-3 het volgende:

[..]

Dat zit in het woord verstopt? Zit er in het woord verstopt hoe ze dat testen? Reageer dan gewoon niet in plaats van een beetje misplaatst bijdehand te gaan lopen doen.
Je vraagt wat het inhoudt, dat vertel ik je toch? En bijdehand, absoluut, misplaatst, neen. Nog meer vragen over het vak of de selectie?
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_74010648
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 11:16 schreef Sandyman het volgende:

[..]

Je vraagt wat het inhoudt, dat vertel ik je toch? En bijdehand, absoluut, misplaatst, neen. Nog meer vragen over het vak of de selectie?
Ja, en je zegt erbij dat het woord het al zegt. Het woord zegt alleen wat het test, niet hoe ze dat doen.
Er gaat niets boven Groningen
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 11:55:14 #202
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_74010961
Het is dat er niks boven Groningen gaat
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_74016303
Amsterdam wel hoor!
pi_74023837
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 10:08 schreef sander-3 het volgende:

[..]

Dat zit in het woord verstopt? Zit er in het woord verstopt hoe ze dat testen? Reageer dan gewoon niet in plaats van een beetje misplaatst bijdehand te gaan lopen doen.
[..]

Vraag ik daar naar? Nee. Ik vraag gewoon wat zo'n test voor stelt. Jezus zeg, what's the fucking problem?!


jij gaat nooi de PT redden met zo'n instelling

pi_74024091
Stand.nl:

Luchtverkeersleiders mogen meer verdienen dan de Balkenende-norm

Eens 44%
Oneens 56%

Wat een onzin. Laat die lui lekker verdienen. Er worden maar iets van 40 man aangenomen elk jaar.
pi_74024465
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 19:55 schreef blessed19 het volgende:

[..]



jij gaat nooi de PT redden met zo'n instelling

Nee, ik denk dat ze alleen mensen toelaten die zich laten afkatten als ze normaal iets vragen.
Er gaat niets boven Groningen
pi_74024513
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 20:03 schreef overflow- het volgende:
Stand.nl:

Luchtverkeersleiders mogen meer verdienen dan de Balkenende-norm

Eens 44%
Oneens 56%

Wat een onzin. Laat die lui lekker verdienen. Er worden maar iets van 40 man aangenomen elk jaar.

Mogen luchtverkeersleiders meer verdienen dan Balkie
JA natuurlijk! Dat is een ECHT moeilijke baan. ReSpEcT 3569 31.9%
Nee, ik ben een zure SP'er en haal politiek gewin over de rug van LVB'ers 1099 9.8%
Ja, want als ze fout maken vallen er DODEN. Heel veel zelfs 3257 29.1%
Ja, want als Balkenende een fout maakt, tja wat dan... 3256 29.1%
Totaal 11181


Dat is de pol van Geenstijl.
Er gaat niets boven Groningen
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 20:19:36 #208
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_74024580
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 20:03 schreef overflow- het volgende:
Stand.nl:

Luchtverkeersleiders mogen meer verdienen dan de Balkenende-norm

Eens 44%
Oneens 56%

Wat een onzin. Laat die lui lekker verdienen. Er worden maar iets van 40 man aangenomen elk jaar.
Het standaard Nederlandse volk vindt sowieso dat een ander dan hij/zij zelf altijd teveel verdient, of het nou een medisch specialist of een vuilnisman is.
Luchtverkeersleiders mogen van mij best dik verdienen, baan met veel verantwoordelijkheid, en lang niet iedereen kan het.
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_74025717
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 20:15 schreef sander-3 het volgende:

[..]

Nee, ik denk dat ze alleen mensen toelaten die zich laten afkatten als ze normaal iets vragen.
eerder mensen die daar niet zo opgefokt op reageren.
pi_74025889
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 20:58 schreef blessed19 het volgende:

[..]

eerder mensen die daar niet zo opgefokt op reageren.
Je weet dat dit fok is?
Er gaat niets boven Groningen
pi_74025944
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 21:04 schreef sander-3 het volgende:

[..]

Je weet dat dit fok is?
Dan weet je ook dat er zo op vragen gereageerd kan worden
pi_74026723
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 21:06 schreef Piles het volgende:

[..]

Dan weet je ook dat er zo op vragen gereageerd kan worden
In een topic als dit had ik dat niet zo verwacht Daarom, als men dan eenmaal begint, ga ik ook niet meer normaal reageren.

Maargoed, laten we erover ophouden..
Er gaat niets boven Groningen
pi_74030465
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 20:19 schreef Againzender het volgende:

[..]

Het standaard Nederlandse volk vindt sowieso dat een ander dan hij/zij zelf altijd teveel verdient, of het nou een medisch specialist of een vuilnisman is.
Luchtverkeersleiders mogen van mij best dik verdienen, baan met veel verantwoordelijkheid, en lang niet iedereen kan het.
Ik dacht dat die lui 58k kregen. Opleiding wordt al door de staat betaald dus je wordt al flink in de watten gelegd. Ons land wordt geterroriseerd door jaloerse linkse mensen die hardwerkende mensen ons land uit jagen. Talent loopt hier met de staart tussen de poten weg.

Als ik 19 ben wil ik wel 'ns gaan kijken wat er zo moeilijk aan is. Ik ken pi al aardig wat decimalen achter de komma (55) en kan aandelenkoersen achterstevoren opdreunen. Geheugen is wel OK lijkt me.

Die site is wel ongelooflijk irritant.
pi_74036719
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 21:33 schreef sander-3 het volgende:

[..]

In een topic als dit had ik dat niet zo verwacht Daarom, als men dan eenmaal begint, ga ik ook niet meer normaal reageren.

Maargoed, laten we erover ophouden..

Wat hij zegt.
pi_74036752
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 23:42 schreef overflow- het volgende:

[..]

Ik dacht dat die lui 58k kregen. Opleiding wordt al door de staat betaald dus je wordt al flink in de watten gelegd. Ons land wordt geterroriseerd door jaloerse linkse mensen die hardwerkende mensen ons land uit jagen. Talent loopt hier met de staart tussen de poten weg.

Als ik 19 ben wil ik wel 'ns gaan kijken wat er zo moeilijk aan is. Ik ken pi al aardig wat decimalen achter de komma (55) en kan aandelenkoersen achterstevoren opdreunen. Geheugen is wel OK lijkt me.

Die site is wel ongelooflijk irritant.
Ja, jij gaat het maken in het leven.
  zondag 25 oktober 2009 @ 13:06:07 #216
184482 Surferboy
Supermoto!!
pi_74040999
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 23:42 schreef overflow- het volgende:

[..]

Ik dacht dat die lui 58k kregen.
Startsalaris met 1 deelrating, bij behalen 2e en 3e rating gaat dat omhoog.
quote:
Opleiding wordt al door de staat betaald dus je wordt al flink in de watten gelegd.
In de watten gelegd? Wil absoluut niet zielig doen ofzo, maar de opleiding betekend wel 3 tot 4 jaar complete onzekerheid over je baan/opleiding/toekomst, naast dat de opleiding echt niet makkelijk is. Daar mag best wat tegenover staan!
quote:
Als ik 19 ben wil ik wel 'ns gaan kijken wat er zo moeilijk aan is. Ik ken pi al aardig wat decimalen achter de komma (55) en kan aandelenkoersen achterstevoren opdreunen. Geheugen is wel OK lijkt me.

Die site is wel ongelooflijk irritant.
Denk niet dat dat echt de specifieke capaciteiten zijn die ze zoeken, mijn collega's zitten over het algemeen niet achter de radar de aandelenkoersen achterstevoren op te zeggen....
pi_74042670
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 13:06 schreef Surferboy het volgende:

[..]

Startsalaris met 1 deelrating, bij behalen 2e en 3e rating gaat dat omhoog.
[..]

In de watten gelegd? Wil absoluut niet zielig doen ofzo, maar de opleiding betekend wel 3 tot 4 jaar complete onzekerheid over je baan/opleiding/toekomst, naast dat de opleiding echt niet makkelijk is. Daar mag best wat tegenover staan!
[..]

Denk niet dat dat echt de specifieke capaciteiten zijn die ze zoeken, mijn collega's zitten over het algemeen niet achter de radar de aandelenkoersen achterstevoren op te zeggen....
Bij de 1e zet je zeker Fokkers aan de grond en bij de 3e jumbo's? Als je het 1e jaar niet haald stroom je door naar HVA waar je nog wat bij kunt spijkeren.

Stressbestendigheid, doorzettingsvermogen en gevoel voor verantwoordelijkheid tellen zwaar mee. Nee dat snap ik ook wel maar het is wel mooi meegenomen. Een goede oefening. Hoeveel man worden er eigenlijk aangenomen?

Ik doe nu Elektro dus met de propedeuse daarvan zou ik een gokje kunnen wagen.
  Moderator zondag 25 oktober 2009 @ 14:09:03 #218
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_74042775
Jullie verdienen te veel he? Waar gaat de luchtverkeersleider nu heen te werken?
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_74042945
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 14:05 schreef overflow- het volgende:
Bij de 1e zet je zeker Fokkers aan de grond en bij de 3e jumbo's?
Nee, zo werkt het niet Het werkt met zone-dekking, niet met mandekking, om het zo maar te zeggen
quote:
Als je het 1e jaar niet haald stroom je door naar HVA waar je nog wat bij kunt spijkeren.
Oh
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 14:09 schreef Renesite het volgende:
Jullie verdienen te veel he? Waar gaat de luchtverkeersleider nu heen te werken?
Ik snap niks van je post
  † In Memoriam † zondag 25 oktober 2009 @ 14:15:17 #220
230491 Zith
pls tip
pi_74042958
je krijgt bij die introductie wel echt zo'n filmpje te zien met vlotte kakkers die pokeren en meiden die paardrijden (en daarnaast iets vertellen over LVL), schaamde me kapot
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_74042985
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 14:15 schreef Zith het volgende:
je krijgt bij die introductie wel echt zo'n filmpje te zien met vlotte kakkers die pokeren en meiden die paardrijden (en daarnaast iets vertellen over LVL), schaamde me kapot
Das waar ja
"Door de onregelmatige tijden heb ik overdag vaak vrij, waardoor ik tijd heb voor hobby's zoals paardrijden"
  Moderator zondag 25 oktober 2009 @ 14:20:30 #222
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_74043103
Was een grapje Piles. Men vind dat luchtverkeersleiders teveel verdienen (balkenende norm). Wanneer ze minder gaan verdienen verdwijnen onze mannen naar het buitenland waar wel goed geld te krijgen is.

Hoorde ik dus laatst.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  zondag 25 oktober 2009 @ 14:22:53 #223
184482 Surferboy
Supermoto!!
pi_74043175
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 14:05 schreef overflow- het volgende:

[..]

Bij de 1e zet je zeker Fokkers aan de grond en bij de 3e jumbo's? Als je het 1e jaar niet haald stroom je door naar HVA waar je nog wat bij kunt spijkeren.
D'r zijn grofgezegd 2 afdelingen, Twr/Approach en Area Control. Bij de eerste is je eerste deelrating Ground (Taxiënd verkeer op Schiphol) de 2e Approach (Naderend en vertrekkend verkeer in de nabijheid van Schiphol) en de 3e Tower (Startend en Landend verkeer op Schiphol)

Bij ACC wordt het luchtruim boven heel Nederland gecontroleerd, dit luchtruim is opgedeeld in 3 stukken. Elk stuk is een Deelrating!
quote:
Stressbestendigheid, doorzettingsvermogen en gevoel voor verantwoordelijkheid tellen zwaar mee. Nee dat snap ik ook wel maar het is wel mooi meegenomen. Een goede oefening. Hoeveel man worden er eigenlijk aangenomen?
Per jaar 2 klassen van 18 man.
  zondag 25 oktober 2009 @ 14:26:11 #224
184482 Surferboy
Supermoto!!
pi_74043260
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 14:15 schreef Zith het volgende:
je krijgt bij die introductie wel echt zo'n filmpje te zien met vlotte kakkers die pokeren en meiden die paardrijden (en daarnaast iets vertellen over LVL), schaamde me kapot
Zijn beiden gewoon verkeersleider...
  † In Memoriam † zondag 25 oktober 2009 @ 14:42:28 #225
230491 Zith
pls tip
pi_74043657
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 14:26 schreef Surferboy het volgende:

[..]

Zijn beiden gewoon verkeersleider...
Ook en nu?
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  zondag 25 oktober 2009 @ 15:12:56 #226
184482 Surferboy
Supermoto!!
pi_74044428
Lijkt mij niet slim om te posten dat je je kapot schaamde voor je toekomstige collega's(/instructeur/examinator)
pi_74044816
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 14:22 schreef Surferboy het volgende:

[..]

D'r zijn grofgezegd 2 afdelingen, Twr/Approach en Area Control. Bij de eerste is je eerste deelrating Ground (Taxiënd verkeer op Schiphol) de 2e Approach (Naderend en vertrekkend verkeer in de nabijheid van Schiphol) en de 3e Tower (Startend en Landend verkeer op Schiphol)

Bij ACC wordt het luchtruim boven heel Nederland gecontroleerd, dit luchtruim is opgedeeld in 3 stukken. Elk stuk is een Deelrating!
[..]

Per jaar 2 klassen van 18 man.
36 man dus op een animo van? 36 geluksvogels. Daar kom ik nooit bij. Raar dat ze zoveel reclame maken voor die 36 man. De luchtvaart ligt op z'n gat. Er landen/stijgen een stuk minder vliegtuigen > minder werk voor LVl'ers? Of zit ik er naast? Ik zie wel wat ik ga doen na Elektro. Dat verdient ook geweldig.

Hier nog meer oefeningen:

http://bezumie.com/ram/index.php (58)
http://www.elkspel.nl/spelletjes/Denk+spelletjes/Memflex.html (8)
  zondag 25 oktober 2009 @ 15:36:13 #228
184482 Surferboy
Supermoto!!
pi_74044919
Animo was afgelopen jaar ronde de 2100 volgens mij, heeft verder niet veel te maken met geluk. Ze zijn gewoon opzoek naar een mix van competenties die niet heel veel voorkomt, van die 36 haalt gemiddeld ongeveer iets minder dan de helft de eindstreep. Daarom zijn ze zoveel aan het adverteren, ze zoeken zoveel mogelijk mensen die die competenties bezitten.

Het vliegverkeer is wel minder, maar dit is vooral te merken tijdens de offpeak. Tijdens de echte inbound en outboundpieken is het gewoon vollop druk, dus nog steeds veel nieuwe verkeersleiders nodig. Zeker omdat er nu al een tekort is, en dit alleen maar gaat oplopen als over een jaar of 8 á 10 de pensioengolf bij LVNL in gaat zetten.
pi_74045236
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 15:36 schreef Surferboy het volgende:
Animo was afgelopen jaar ronde de 2100 volgens mij, heeft verder niet veel te maken met geluk. Ze zijn gewoon opzoek naar een mix van competenties die niet heel veel voorkomt, van die 36 haalt gemiddeld ongeveer iets minder dan de helft de eindstreep. Daarom zijn ze zoveel aan het adverteren, ze zoeken zoveel mogelijk mensen die die competenties bezitten.

Het vliegverkeer is wel minder, maar dit is vooral te merken tijdens de offpeak. Tijdens de echte inbound en outboundpieken is het gewoon vollop druk, dus nog steeds veel nieuwe verkeersleiders nodig. Zeker omdat er nu al een tekort is, en dit alleen maar gaat oplopen als over een jaar of 8 á 10 de pensioengolf bij LVNL in gaat zetten.
Op welke leeftijd mag je gaan rentenieren?

36/2100 * 100 = 1,71428% dat doorgaat. Klinkt veelbelovend .

Waar ga je heen als je afhaakt? Ik dacht naar HVA. Lijkt me wel shic als ze mij willen hebben. heb ik 0 verliesjaren. Ik heb vorig jaar geïnformeerd: je hoeft niet erg goed in Engels te zijn en zij regelen een kamer voor je.
  zondag 25 oktober 2009 @ 16:03:34 #230
184482 Surferboy
Supermoto!!
pi_74045723
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 15:47 schreef overflow- het volgende:

[..]

Op welke leeftijd mag je gaan rentenieren?

36/2100 * 100 = 1,71428% dat doorgaat. Klinkt veelbelovend .

Waar ga je heen als je afhaakt? Ik dacht naar HVA. Lijkt me wel shic als ze mij willen hebben. heb ik 0 verliesjaren. Ik heb vorig jaar geïnformeerd: je hoeft niet erg goed in Engels te zijn en zij regelen een kamer voor je.
Van die 36 haalt ongeveer de helft de eindstreep.
58 is pensioenleeftijd voor de huidige klassen, waarschijnlijk gaat dit voor volgende klassen nog wel omhoog. Als je in de selectie of tijdens de opleiding afvalt mag je zelf weten waar je heen gaat, d'r is een opleiding icm de HvA...maar die opleiding voegt aan de opleiding tot verkeersleider weinig toe. Het is alleen een mooi vangnet als je het niet haalt. Je Engels moet wel op een redelijk niveau zijn, het zal worden bijgespijkerd in de opleiding maar een beetje begrip van de Engelse taal is wel handig.

De Lvnl regelt geen kamers, ze hebben alleen een contactpersoon voor je bij een makelaar. Je verdient een redelijk maandsalaris vanaf de start, dus je kunt prima een kamer/appartementje betalen.
pi_74047365
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 16:03 schreef Surferboy het volgende:

[..]

Van die 36 haalt ongeveer de helft de eindstreep.
58 is pensioenleeftijd voor de huidige klassen, waarschijnlijk gaat dit voor volgende klassen nog wel omhoog. Als je in de selectie of tijdens de opleiding afvalt mag je zelf weten waar je heen gaat, d'r is een opleiding icm de HvA...maar die opleiding voegt aan de opleiding tot verkeersleider weinig toe. Het is alleen een mooi vangnet als je het niet haalt. Je Engels moet wel op een redelijk niveau zijn, het zal worden bijgespijkerd in de opleiding maar een beetje begrip van de Engelse taal is wel handig.

De Lvnl regelt geen kamers, ze hebben alleen een contactpersoon voor je bij een makelaar. Je verdient een redelijk maandsalaris vanaf de start, dus je kunt prima een kamer/appartementje betalen.
Je hoeft geen collegegeld te betalen. Scheelt ook al 1650,-.

Als ik nou bij die 1,42% behoor, heb ik dan geen probleem met de IB-groep? Dat zei de decaan bij mij op school. Moet ik al die stufi tergubetalen . net nu m'n aandelen beginnen te stijgen. Na 9 maanden krijg je al salaris dus ja financieel moet 't wel lukken.
  zondag 25 oktober 2009 @ 17:09:54 #232
184482 Surferboy
Supermoto!!
pi_74047756
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 16:56 schreef overflow- het volgende:

[..]

Je hoeft geen collegegeld te betalen. Scheelt ook al 1650,-.

Als ik nou bij die 1,42% behoor, heb ik dan geen probleem met de IB-groep? Dat zei de decaan bij mij op school. Moet ik al die stufi tergubetalen . net nu m'n aandelen beginnen te stijgen. Na 9 maanden krijg je al salaris dus ja financieel moet 't wel lukken.
Je bedoelt als je de HvA-variant volgt? Dan heb je geen probleem met de IB-groep, je moet alleen je StuFi stopzetten op het moment dat je bij Lvnl je salaris gaat verdienen. Als je voortijdig stopt met je Hbo-studie zul je het wel moeten terugbetalen idd.
  † In Memoriam † zondag 25 oktober 2009 @ 17:11:10 #233
230491 Zith
pls tip
pi_74047800
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 16:56 schreef overflow- het volgende:

[..]

Je hoeft geen collegegeld te betalen. Scheelt ook al 1650,-.

Als ik nou bij die 1,42% behoor, heb ik dan geen probleem met de IB-groep? Dat zei de decaan bij mij op school. Moet ik al die stufi tergubetalen . net nu m'n aandelen beginnen te stijgen. Na 9 maanden krijg je al salaris dus ja financieel moet 't wel lukken.
Je hoeft je stufi niet gelijk in 1 keer terug te betalen hoor
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_74047958
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 17:11 schreef Zith het volgende:

[..]

Je hoeft je stufi niet gelijk in 1 keer terug te betalen hoor
Ai. Dat is dus stufi + OV. Aangezien ik geen comazuipende student ben en het geld dus op een mooie spaarrekening heb staan, zou het geen groot probleem moeten zijn. Alleen OV is een aderslating: kost iets van 60,- p/m. Via HvA kan ook ja. Heb ik alleen geen zin in. Heb het prima naar m'n zin hier in 't zuiden .
  zondag 25 oktober 2009 @ 17:20:54 #235
184482 Surferboy
Supermoto!!
pi_74048113
Euh, als je het niet via HvA gaat doen dan begint je salaris al op dag 1 hoor. Daarnaast is het geen openbare opleiding, dus collegegeld heeft er niks mee te maken. Dus dan ligt het eraan of je je huidige opleiding afmaakt of niet. Zowel hoef je ook geen stufi terug te betalen.
pi_74058658
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 22:58 schreef child_of_the_matrix het volgende:
Hey, vandaag het 1e onderdeel van de selectie gehaald!!
nu nog even wachten op de uitslag van de persoonlijkheidstest.

Heb er zin in!!!

nog meer mensen die deze week geweest zijn?
Ik ben dinsdag geweest en kreeg donderdag al het nieuws dat ik door ben
Moet op 11 november op bezoek bij LVNL en de dag erop op interview.

(Heeft iemand in de buurt soms een bedje vrij of kan ik ergens redelijk goedkoop een kamer krijgen?
- Ik kom uit België en maak er dan maar een tweedaagse van.)
pi_74070715
Had ik eindelijk een afspraak voor een ogentest, maken ze een typfout in de bevestiging
Niet vandaag, maar vrijdag dus. Weer een week extra
pi_74109920
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 10:39 schreef Piles het volgende:
Had ik eindelijk een afspraak voor een ogentest, maken ze een typfout in de bevestiging
Niet vandaag, maar vrijdag dus. Weer een week extra
Is deze ogentest voor de medische keuring of ben je nog niet begonnen aan de selectie? en als je nog niet begonnen bent waarom laat je dan je ogen testen?
Wanneer je bijvoorbeeld in het 2e jaar van de opleiding zou zitten en je bent toch niet goed genoeg en je moet weg, wat gebeurd er dan met de "studieschuld"?
pi_74117596
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 13:56 schreef sjaaapje het volgende:
Is deze ogentest voor de medische keuring of ben je nog niet begonnen aan de selectie? en als je nog niet begonnen bent waarom laat je dan je ogen testen?
Ik heb bij de sollicitatie aangegeven dat ik een oogafwijking heb, dus dan moet je eerst ogentest doen
quote:
Wanneer je bijvoorbeeld in het 2e jaar van de opleiding zou zitten en je bent toch niet goed genoeg en je moet weg, wat gebeurd er dan met de "studieschuld"?
De studieschuld bij LVNL? Die heb je niet
pi_74146123
Studieschuld heb je niet, het enige wat je wel hebt is een 'bond' van 45.000 euro die ingaat op het moment dat je alles gehaald hebt. Deze bond loopt binnen 5 jaar af, dus wil je 2 jaar nadat je helemaal klaar bent weg dan kost het je 27.000 euro.

Opzich ook wel logisch, d'r wordt bijna een miljoen in je geïnvesteerd. Dus ze willen je erg graag behouden.
pi_74176544
ja ik bedoelde die schuld wat surferboy aangeeft. maar als je tijdens de opleiding moet stoppen heb je deze "bond" niet.
is inderdaad niet meer dan logisch dat je de "bond" hebt!
  donderdag 29 oktober 2009 @ 10:08:19 #242
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_74177942
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 09:11 schreef sjaaapje het volgende:
ja ik bedoelde die schuld wat surferboy aangeeft. maar als je tijdens de opleiding moet stoppen heb je deze "bond" niet.
is inderdaad niet meer dan logisch dat je de "bond" hebt!
Dat gaat pas in als je een vast contract krijgt. Afhankelijk van de positie vaak na de 2e rating.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_74251317
Weet iemand hoe het zit met kleurenblindheid?
** Uw tekst hier voor slechts 5 euro per maand **
pi_74252135
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 14:07 schreef Virus3000 het volgende:
Weet iemand hoe het zit met kleurenblindheid?
Heb gisteren m'n ogentest gehad, en daar wordt natuurlijk ook op getest. Wat de vereisten zijn weet ik niet, maar ik zou zeggen: schrijf je in en geef aan dat je kleurenblind bent, dan krijg je vanzelf ook een ogentest
Of even contact opnemen met Recruitment, die kunnen het vast ook vertellen
pi_74252635
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 14:44 schreef Piles het volgende:

[..]

Heb gisteren m'n ogentest gehad, en daar wordt natuurlijk ook op getest. Wat de vereisten zijn weet ik niet, maar ik zou zeggen: schrijf je in en geef aan dat je kleurenblind bent, dan krijg je vanzelf ook een ogentest
Of even contact opnemen met Recruitment, die kunnen het vast ook vertellen
En hoe ging de ogentest?
Er gaat niets boven Groningen
pi_74252664
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 15:06 schreef sander-3 het volgende:

[..]

En hoe ging de ogentest?
Ik moet een bril (goh, dat wist ik nog niet ), maar verder alles in orde
Dus nu wachten op de oproep voor de capaciteitentest
pi_74253160
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 15:07 schreef Piles het volgende:

[..]

Ik moet een bril (goh, dat wist ik nog niet ), maar verder alles in orde
Dus nu wachten op de oproep voor de capaciteitentest


Hmm.. ik héb een bril, dus wat ik daar verder moet doen. Ik moet nog wachten totdat ik naar die oogtest moet. En fijn dat alles in orde was.
Er gaat niets boven Groningen
pi_74253237
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 15:26 schreef sander-3 het volgende:
Hmm.. ik héb een bril, dus wat ik daar verder moet doen. Ik moet nog wachten totdat ik naar die oogtest moet.
Normaal doe je niet eens een ogentest vooraf, alleen als je een bepaalde afwijking hebt. Geen idee of een bril daar ook onder valt. Bij mij was er namelijk iets meer aan de hand
Heb je al gesolliciteerd/ingeschreven? Dan hoor je vanzelf of je een ogentest moet doen, of gelijk de capactiteitentest mag gaan doen
pi_74256319
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 15:29 schreef Piles het volgende:

[..]

Normaal doe je niet eens een ogentest vooraf, alleen als je een bepaalde afwijking hebt. Geen idee of een bril daar ook onder valt. Bij mij was er namelijk iets meer aan de hand
Heb je al gesolliciteerd/ingeschreven? Dan hoor je vanzelf of je een ogentest moet doen, of gelijk de capactiteitentest mag gaan doen
Ik ben ingeschreven ja, ik kreeg een mailtje dat ik naar een ogentest moet bij KLM health service Alleen wanneer dat is weet ik nog niet.
Er gaat niets boven Groningen
pi_74256820
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 17:39 schreef sander-3 het volgende:

[..]

Ik ben ingeschreven ja, ik kreeg een mailtje dat ik naar een ogentest moet bij KLM health service Alleen wanneer dat is weet ik nog niet.
Ah, ok
Is het allang geleden, want mij waren ze volgens mij vergeten
pi_74263831
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 18:00 schreef Piles het volgende:

[..]

Ah, ok
Is het allang geleden, want mij waren ze volgens mij vergeten
Neuh, donderdag kreeg ik een mailtje.
Er gaat niets boven Groningen
pi_74263847
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 22:15 schreef sander-3 het volgende:

[..]

Neuh, donderdag kreeg ik een mailtje.
Ah, ok
Wil je nog mee voor de selectie van november? Of heb je nog geen haast?
pi_74264224
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 22:16 schreef Piles het volgende:

[..]

Ah, ok
Wil je nog mee voor de selectie van november? Of heb je nog geen haast?
Maakt me op zich niet zo veel uit, maar het zou wel leuk zijn als het een beetje snel is...
Er gaat niets boven Groningen
pi_74264246
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 22:31 schreef sander-3 het volgende:

[..]

Maakt me op zich niet zo veel uit, maar het zou wel leuk zijn als het een beetje snel gaat...
Eind november is de laatste selectie voor de klas van april, anders wordt het september Zou tof zijn als je dat ngo haalt idd
pi_74264424
Ik denk ook trouwens dat dat niet echt aan mij is, maar dat dat ligt aan hoe snel LVNL is met o.a. die ogentest.
Er gaat niets boven Groningen
pi_74265114
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 22:39 schreef sander-3 het volgende:
Ik denk ook trouwens dat dat niet echt aan mij is, maar dat dat ligt aan hoe snel LVNL is met o.a. die ogentest.
Idd, daar zul je zelf nu niet veel meer aan kunnen doen
pi_74310371
Ik hoop dat die KLM lui een beetje opschieten...
Er gaat niets boven Groningen
pi_74317089
Hallo,

Ik speel al een tijdje met het idee om de opleiding bij LVNL te beginnen...laatst hoorde ik de reclame nog eens voorbij komen op de radio en ik denk dat dit dan ongeveer het moment moet zijn, mijn master moet ik wel kunnen afronden voor maart/april dus dat komt allemaal goed uit. Ik ben nu (net) 24 geworden en ik denk dat ik wel voldoende potentieel heb om de functie goed uit te kunnen voeren, maar goed er is maar 1 manier om daar achter te komen...

Ik kwam toevallig ergens bij eind deel 2 terecht na een google search en heb toen 3, 4 en 5 gelezen, maar ik heb nog een tweetal vragen (voorlopig ):

Ten eerste praktisch; Stel je rolt door de 5 testen heen en je mag de opleiding beginnen (eerste jaar sowieso A'dam dus), krijg je vanaf dat moment het startsalaris (oftewel, is dat waar de 4/5 jaar beginnen?) Uit de informatie die ik heb zou ik zeggen ja maar zonder teveel nadruk op het praktische deel te willen leggen is wel belangrijk om dat zeker te weten.

Ten tweede; Hoe zit het met medicijngebruik...Wordt je gezondheid beoordeeld op dat je door een test komt, of is het gebruik van medicijnen een automatische diskwalificatie. Ik stel me zo voor dat bepaalde medicijnen natuurlijk meteen uitgesloten zijn (als je er suf van wordt of wat dan ook) maar bestaat hiervan een 'dopinglijst' of is dat puur ter beoordeling van een dokter per geval? Op google heel even gezocht maar kon het niet direct vinden, weet iemand hier iets over?
pi_74317188
quote:
Op maandag 2 november 2009 15:14 schreef switchblade3000 het volgende:
Ten eerste praktisch; Stel je rolt door de 5 testen heen en je mag de opleiding beginnen (eerste jaar sowieso A'dam, krijg je vanaf dat moment het startsalaris (oftewel, is dat waar de 4/5 jaar beginnen?) Uit de informatie die ik heb zou ik zeggen ja maar zonder teveel nadruk op het praktische deel te willen leggen is wel belangrijk om dat zeker te weten.
Vanaf de start van je opleiding begint je salaris idd, en ook die 4/5 jaar
quote:
Ten tweede; Hoe zit het met medicijngebruik...
Geen idee Gewoon invullen bij je sollicitatie, en dan hoor je wel hoe of wat lijkt me
pi_74329404
Ok...bedankt.

Tsja, dat tweede is inderdaad een puntje om met 'de autoriteiten' te overleggen.

We zullen zien...
pi_74347550
Vandaag de Differentiële Aanleg Test gehad omdat ik geen Wiskunde op Havo niveau heb gehad. Ik heb er best een goed gevoel over. Even afwachten op de uitslag.
pi_74386093

Half jaar uitgesteld. Gisteren de laatste plaatsen voor april vergeven, en ik ben nu aan de beurt
pi_74391785
quote:
Op woensdag 4 november 2009 14:53 schreef Piles het volgende:

Half jaar uitgesteld. Gisteren de laatste plaatsen voor april vergeven, en ik ben nu aan de beurt
Dan kom je hopelijk samen met mij in september te zitten
pi_74393354
Ik ga hier maar een tvp'tje neerzetten. Ik volg nu de opleiding Aviation aan de Hva met het idee om luchtverkeersleider te worden. Dit is de ideale baan voor mij. Eerst even mijn propedeuse halen.
pi_74394887
quote:
Op woensdag 4 november 2009 18:28 schreef VliegVlieg het volgende:
Ik ga hier maar een tvp'tje neerzetten. Ik volg nu de opleiding Aviation aan de Hva met het idee om luchtverkeersleider te worden. Dit is de ideale baan voor mij. Eerst even mijn propedeuse halen.
Voor mij ook, alleen hoop ik dat LVNL daar ook zo over denkt.

[ Bericht 1% gewijzigd door sander-3 op 04-11-2009 19:24:48 ]
Er gaat niets boven Groningen
pi_74399521
quote:
Op woensdag 4 november 2009 14:53 schreef Piles het volgende:

Half jaar uitgesteld. Gisteren de laatste plaatsen voor april vergeven, en ik ben nu aan de beurt
Zit de klas van april al vol?
pi_74400598
quote:
Op woensdag 4 november 2009 20:57 schreef Empeee het volgende:

[..]

Zit de klas van april al vol?
Nee, maar de laatste batch voor die klas (eind november 1e selectie) wel. Dus als je er nu niet bij zit, kom je niet meer in de klas van april.
pi_74421881
Ah...Te laat dus...Maar goed het had dus waarschijnlijk niks uitgemaakt als ik de sollicitatie begin deze week meteen had ingevuld, want jij (Piles) hebt die natuurlijk al eerder ingevuld, tenzij de 'pre-selectie' ook al op kwaliteit gaat (cijfers, diplomas etc) ipv wie het eerst komt...?

Gisteren ochtend stond er op de site 'nog 4 dagen solliciteren'...Toen dacht ik nou dan zoek ik morgen even die diploma's op...is het vandaag vol...Just too slow .

Tsja, ik ga het denk ik alsnog invullen en dan maar gaan voor september twenty-ten...Dan word ik al wel 25 volgend jaar september maar goed. Kan ik in de tussentijd nog wat ervaring opdoen met de lijn van werk waar ik anders met mijn opleiding in kom te zitten, rustig naar een open dag van LVNL gaan etc...Misschien niet heel verkeerd, April kwam in principe goed uit maar ja...Goede maand September.

Enig idee wanneer die volgende batches ook vol zitten? Ik neem aan dat je gewoon nu alles in kan vullen en dan tzt opgeroepen worden voor de volgende selectieprocedure? Of kan je nu alsnog aan de selectieprocedure meedoen maar dan hoe dan ook pas in sept '10 beginnen?
pi_74422224
Ik ben vanmiddag al gelijk gebeld door het bureau wat de capaciteitentest en persoonlijkheidstest afneemt, en dat is 14 januari
Dus dat is de eerste batch voor de klas van september lijkt me dan.

Gewoon solliciteren dus, voor je weer te laat bent
pi_74425802
Ruim geslaagd voor de DAT test
  donderdag 5 november 2009 @ 18:20:12 #271
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_74428028
Gefeliciteerd. Succes met de selectie's!
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_74503787
Als ik het zo lees was ik kennelijk nog net op tijd ik mag op 26 november aantreden voor de 1e selectiefase. Ben wel benieuwd in wat voor opzicht deze capaciteitentest en persoonlijkheidstest anders zijn dan die van mijn huidige baan als treindienstleider.
pi_74512122
quote:
Op zondag 8 november 2009 12:56 schreef Dordtenaar1983 het volgende:
Als ik het zo lees was ik kennelijk nog net op tijd ik mag op 26 november aantreden voor de 1e selectiefase. Ben wel benieuwd in wat voor opzicht deze capaciteitentest en persoonlijkheidstest anders zijn dan die van mijn huidige baan als treindienstleider.
Treindienstleider is compleet iets anders dan LVL.
pi_74514396
Dat het vak anders is begrijp ik ook wel, anders had ik er niet op gesolliciteerd. De opmerking ging ook niet over de beroepen zelf, maar over de testen die daar aan vooraf gaan. Ik bedoel hoeveel verschillende soorten testen kunnen er nu eenmaal zijn? Maar ik heb intussen al genoeg informatie verzameld door de afgelopen threads en wat googlen.
pi_74514879
quote:
Op zondag 8 november 2009 18:42 schreef Dordtenaar1983 het volgende:
Dat het vak anders is begrijp ik ook wel, anders had ik er niet op gesolliciteerd. De opmerking ging ook niet over de beroepen zelf, maar over de testen die daar aan vooraf gaan. Ik bedoel hoeveel verschillende soorten testen kunnen er nu eenmaal zijn? Maar ik heb intussen al genoeg informatie verzameld door de afgelopen threads en wat googlen.
Wat is je vooropleiding? Ik meende dat je voor treindienstleider minimaal Mavo/MBO nodig had.
pi_74515635
Mijn vooropleiding is havo profiel natuur en gezondheid, dus inclusief wiskunde b1.
pi_74516307
quote:
Op zondag 8 november 2009 19:20 schreef Dordtenaar1983 het volgende:
Mijn vooropleiding is havo profiel natuur en gezondheid, dus inclusief wiskunde b1.
Ah oke. Wat is je leeftijd? Je kan tot je 26ste soliciteren. Gezien je gebruikersnaam zit je al aan de maximum leeftijd.
pi_74517580
In welke maten ben je gebonden om na de opleiding bij de LVL in Nederland te blijven werken? Of zou je ook zomaar in het buitenland aan het werk kunnen gaan?
pi_74517737
quote:
Op zondag 8 november 2009 20:07 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
In welke maten ben je gebonden om na de opleiding bij de LVL in Nederland te blijven werken? Of zou je ook zomaar in het buitenland aan het werk kunnen gaan?
Zover ik weet kun je alleen bij LVNL aan de slag, en moet je bij een ander bedrijf gewoon weer de opleiding volgen. Verkeersleider van de Luchtmacht kunnen ook niet aan het werk bij LVNL bijvoorbeeld.
Logisch wel, de vorm is hetzelfde, maar de omgeving totaal anders
pi_74517807
quote:
Op zondag 8 november 2009 20:10 schreef Piles het volgende:

[..]

Zover ik weet kun je alleen bij LVNL aan de slag, en moet je bij een ander bedrijf gewoon weer de opleiding volgen. Verkeersleider van de Luchtmacht kunnen ook niet aan het werk bij LVNL bijvoorbeeld.
Logisch wel, de vorm is hetzelfde, maar de omgeving totaal anders
En hoe zit dat in landen zoals Aruba, Bonaire en Curacao?
pi_74517828
quote:
Op zondag 8 november 2009 20:12 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

En hoe zit dat in landen zoals Aruba, Bonaire en Curacao?
Geen idee
Ben je al eens bij voorlichtingsdag geweest eigenlijk, daar kun je al die vragen stellen
pi_74517857
quote:
Op zondag 8 november 2009 20:13 schreef Piles het volgende:

[..]

Geen idee
Ben je al eens bij voorlichtingsdag geweest eigenlijk, daar kun je al die vragen stellen
Ik heb me daar inmiddels voor ingeschreven
Ben je er al eens geweest? En zo ja, wat vond je ervan?
pi_74517938
quote:
Op zondag 8 november 2009 20:13 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Ik heb me daar inmiddels voor ingeschreven
Ben je er al eens geweest? En zo ja, wat vond je ervan?
Is leuk hoor Op het gebied van hoe luchtverkeersleiding werkt was er voor mij niks nieuws, maar het is sowieso tof om door de radarzaal te lopen, en mee te kijken met een verkeersleider
pi_74556310
quote:
Op zondag 8 november 2009 20:13 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Ik heb me daar inmiddels voor ingeschreven
Ben je er al eens geweest? En zo ja, wat vond je ervan?
Ik ben zaterdag naar de voorlichtingsdag geweest! Erg leuk moet ik zeggen! en je hoort een hoop dingen die niet op de site te lezen zijn!
pi_74605486
Hallo allemaal!

Ik heb me een tijdje geleden aangemeld voor de selectie en binnenkort word ik verwacht op de eerste selectiedag. Wat voor testen zijn het ongeveer? Moet ik de capaciteitstest zien als een gemiddelde IQ test? En hoe moet ik de persoonlijkheidstest zien? Ik heb wel eens eerder van zo'n ''Myers Briggs Type Indicator'' moeten maken, is dat een beetje vergelijkbaar?

Een hoop vragen, maar als maar 28% doorgaat dan kan een beetje voorbereiding kan geen kwaad
pi_74605588
Het wordt nog druk hier
Maar lees het topic eens door, die vraag komt elke keer weer terug
pi_74605767
quote:
Op woensdag 11 november 2009 15:03 schreef Piles het volgende:
Het wordt nog druk hier
Maar lees het topic eens door, die vraag komt elke keer weer terug
Hehe sorry. Ik was al begonnen maar had nog niks kunnen vinden
pi_74605791
quote:
Op maandag 2 november 2009 15:14 schreef switchblade3000 het volgende:
Ten eerste praktisch; Stel je rolt door de 5 testen heen en je mag de opleiding beginnen (eerste jaar sowieso A'dam dus), krijg je vanaf dat moment het startsalaris (oftewel, is dat waar de 4/5 jaar beginnen?) Uit de informatie die ik heb zou ik zeggen ja maar zonder teveel nadruk op het praktische deel te willen leggen is wel belangrijk om dat zeker te weten.
Bij de start van de opleiding verdien je ca. ¤26.500 p.j., weet niet precies welke 4/5 jaar je bedoelt? Als je de duur van de opleiding bedoelt, ja die start daar. Als je het 'bond' bedoelt waarbij je ¤45.000 moet terug betalen als je binnen 5 jaar stopt (aflopend per jaar) dan nee. Die start pas als je alles gehaald hebt, wil je daarvoor stoppen met de opleiding kost het je niks en krijg je een (of meerdere afhankelijk van duur van het dienstverband) maandsalaris mee.
quote:
Op zondag 8 november 2009 20:10 schreef Piles het volgende:

[..]

Zover ik weet kun je alleen bij LVNL aan de slag, en moet je bij een ander bedrijf gewoon weer de opleiding volgen. Verkeersleider van de Luchtmacht kunnen ook niet aan het werk bij LVNL bijvoorbeeld.
Logisch wel, de vorm is hetzelfde, maar de omgeving totaal anders
In principe wordt je brevet volgens mij gewoon erkend in het buitenland, maar je zult altijd moeten omscholen naar het luchtruim/vliegveld daar. Verkeersleiders van de Luchtmacht komen soms ook richting LVNL en die krijgen dan een verkort traject in vergelijking met de mensen zonder ervaring.
pi_74606202
quote:
Op woensdag 11 november 2009 15:10 schreef Surferboy het volgende:

In principe wordt je brevet volgens mij gewoon erkend in het buitenland, maar je zult altijd moeten omscholen naar het luchtruim/vliegveld daar. Verkeersleiders van de Luchtmacht komen soms ook richting LVNL en die krijgen dan een verkort traject in vergelijking met de mensen zonder ervaring.
Nice. Maar ik neem aan dat als je de opleiding hebt afgerond je een minimaal aantal jaren bij de LVNL in dienst moet blijven?
pi_74606477
Staat gewoon op de site, maar inderdaad je hebt een terugbetalingsclausule waarin staat dat je na het afronden van je opleiding 5 jaar in dienst blijft. Verlaat je het bedrijf binnen 1 jaar nadat je klaar bent dan staat er een studieschuld van ca. ¤46.000, dit loopt af naar ¤0 in 5 jaar. Dit wordt gedaan omdat de opleiding zeer kostbaar is. Er is nog overigens nog nooit iemand gestopt nadat hij/zij operationeel aan de slag kon!!

Stop je voordat je helemaal klaar ben met de opleiding hoef je geen cent te betalen en krijg je een maandsalaris mee!
pi_74640172
Ok Surferboy, bedankt.

Het is wat ik zelf ook begrepen had maar wilde het toch even checken. Ik dacht stel dat je al in A'dam moet gaan leven zonder inkomen, dat zou vreemd en lastig zijn, maar goed, dat is dus ook gewoon niet zo.

Voor de volledigheid; met de 4/5 jaar bedoel ik niet 0.8 jaar, maar 4 of 5 jaar. Sandyman meldde al eerder dat de duur van de opleiding enigszins variabel kan zijn, dat er 4 jaar voor staat maar dat dit ook iets langer kan duren, of misschien zelfs korter(?). In een van de vorige delen stond ook een post van iemand die iets niet gehaald had en toen een half jaar zou moest wachten voor een herkansing, dus zodoende.
pi_74649520
Duur van de opleiding is van veel dingen afhankelijk, maar zal ergens tussen de 3 en 5 jaar liggen. Denk dat dat half jaar wachten op een herkansing was in de selectie, niet tijdens de opleiding.
pi_74809282
14 januari om 13.00 uur moet in Amsterdam zijn voor de eerste testen
pi_74809820
quote:
Op woensdag 18 november 2009 11:08 schreef sjaaapje het volgende:
14 januari om 13.00 uur moet in Amsterdam zijn voor de eerste testen
Hou ons op de hoogte!
pi_74810089
Zoals ik jullie al had gemeld heb ik die DAT test gehaald. Nu is die eerste test die bij de LVL afgelegd wordt de capaciteitentest. Hierbij wordt je getest op ruimtelijk inzicht, cijfermatig inzicht en nauwkeurig checken. Maar dat zijn nou juist de dingen die ik tijdens de DAT al gehaald heb. Krijg je daar dan een soort van vrijstelling van? Of moet ik zo'n soort test nogmaals doen?
  woensdag 18 november 2009 @ 12:45:08 #296
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_74812659
De DAT test betekent toch dat je met de selectie's mag beginnen, dus het lijkt me niet meer dan logisch dat je gewoon die eerste selectie moet doen.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_74814021
Volgens mij moet je inderdaad gewoon de capaciteitstest doen. Wat ik begreep is dat de DAT-test is om te kijken of je aan de gestelde 'havo' eis voldoet.

Wil jij ook de selectierondes voor september 2010 doen?
pi_74814348
quote:
Op woensdag 18 november 2009 13:25 schreef sjaaapje het volgende:
Volgens mij moet je inderdaad gewoon de capaciteitstest doen. Wat ik begreep is dat de DAT-test is om te kijken of je aan de gestelde 'havo' eis voldoet.

Wil jij ook de selectierondes voor september 2010 doen?
Ja dat klopt maar de stof die je krijgt is compleet hetzelfde als de stof die je krijgt tijdens de eerste capaciteitentest. Maar goed daar ga ik me dus niet druk om maken want die DAT test heb ik ruimschoots gehaald.

Ik ga ook de selectierondes voor september 2010 doen ja. Moet mezelf alleen nog inschrijven
pi_74841213
Oke, ben erg benieuwd naar de moeilijkheidsgraad van de capaciteitentest. naar aanleiding van de voorlichtingsdag heb ik een soort oefentoets ontvangen. Die is niet extreem pittig, maar ook niet heel makkelijk.

Er zijn nu 3 mensen hier op het forum die voor september 2010 gaan! ben benieuwd!
pi_74852473
quote:
Op donderdag 19 november 2009 08:37 schreef sjaaapje het volgende:
Oke, ben erg benieuwd naar de moeilijkheidsgraad van de capaciteitentest. naar aanleiding van de voorlichtingsdag heb ik een soort oefentoets ontvangen. Die is niet extreem pittig, maar ook niet heel makkelijk.

Er zijn nu 3 mensen hier op het forum die voor september 2010 gaan! ben benieuwd!
4 als blijkt dat ik niet door het interview (2e ronde) ben geraakt
(ben nu al een week aan het wachten op het resultaat)
pi_74853750
quote:
Op donderdag 19 november 2009 15:22 schreef Empeee het volgende:

[..]

4 als blijkt dat ik niet door het interview (2e ronde) ben geraakt
(ben nu al een week aan het wachten op het resultaat)
krijg je dan een herkansing ofzo?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')