Daar is er maar eentje van, en Palin is volgens mij de favoriet voor dat debat.quote:Op zaterdag 6 september 2008 18:03 schreef pberends het volgende:
Biden is echt een uitstekende spreker zonder teleprompter. Ben benieuwd naar de debatten met hem.
Palin moet gaan oppassen dat ze niet te fel wordt, dat gevaar heeft ze.quote:Op zaterdag 6 september 2008 19:23 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Daar is er maar eentje van, en Palin is volgens mij de favoriet voor dat debat.
Maar daar staat Biden ook bekend om, alleen heeft hij ook re reputatie dat hij soms iets stoms of ongepasts roept. Palin is zeker een felle tante, maar mogelijk heeft ze een betere filter dan Biden.quote:Op zaterdag 6 september 2008 19:27 schreef henkway het volgende:
[..]
Palin moet gaan oppassen dat ze niet te fel wordt, dat gevaar heeft ze.
Wat ik zag was een felle tante, en dat samen met die impulsieve Mc Cain is het een heel gevaarlijke combinatie
En het wegvallen van bounce van Obama tegelijkertijd. Uiteindelijk zal het voor McCain ook weer wegvallen.quote:Op zaterdag 6 september 2008 19:35 schreef Wheelgunner het volgende:
hmm, wind van de conventie in de rug voor McCain denk ik.
quote:Clearly, however, there has been some movement back toward McCain-Palin; it's just a question of magnitude. From what best I can tell (and this is not an exact science) the one-night results from yesterday's tracking polls showed something like a 1-2 point Obama lead. If -- and this is a big if -- that is the extent of the GOP bounce, this is a somewhat underwhelming result for them. Last night and tonight should be among the best individual nights of polling that the Republicans see all year. If the best they can do is close the race to a tie, or an Obama +1 on those nights, they are not going to win the race based on inertia alone.
Het is nu nog te vroeg, maar Gallup Poll zit er bijvoorbeeld meestal niet ver vanaf bij de uiteindelijke verkiezingen.quote:Op zaterdag 6 september 2008 22:10 schreef Fokski het volgende:Mensen kijken gewoon zonder slag of stoot voorbij de foutmarge. Tenzij er een marge is van meer dan 10% kan je gewoon niets zinnigs uit dagelijkse polls halen.
quote:Op zaterdag 6 september 2008 13:02 schreef Xith het volgende:
[..]
Een echte verandering ja, zoals Bush dat beloofde?![]()
McCain is inderdaad lachwekkender... maar Obama heeft ook zat humor:quote:Op zondag 7 september 2008 10:24 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ja als je het zo bekijkt, dan zijn Obama, McCain en Bush allemaal hetzelfde
Alleen McCain heeft veel meer humor dan Obama.
Ah, een kant van Obama die ik nog een beetje mistequote:Op zondag 7 september 2008 10:40 schreef pberends het volgende:
[..]
McCain is inderdaad lachwekkender... maar Obama heeft ook zat humor:
Van 2 walletjes eten dusquote:
Ja dat maakt het goed.quote:Ben trouwens niet de enige blijkt: http://www.republicansforobama.org/?q=about
http://www.zogby.com/news/ReadNews.dbm?ID=1548quote:Released: September 06, 2008
Zogby Poll: Republicans Hold Small Post-Convention Edge
But the race is tight, as both campaigns consolidate support
UTICA, New York - Republicans John McCain and Sarah Palin left St. Paul, Minnesota, with a smallish bounce overall and some energy in key demographic groups, as the race for the presidency enters a key stage and voters begin to tune in to the contest, the latest Zogby Interactive poll finds.
Data from this poll is available here
The McCain/Palin ticket wins 49.7% support, compared to 45.9% backing for the Obama/Biden ticket, this latest online survey shows. Another 4.4% either favored someone else or were unsure.
In the two-way contest in which just McCain and Obama were mentioned in the question, the result was slightly different, with McCain leading, 48.8% to 45.7%. [...]
Pollster John Zogby: "Clearly, Palin is helping the McCain ticket. She has high favorability numbers, and has unified the Republican Party. The striking thing here in this poll is that McCain has pulled ahead among Catholics by double-digits. On the other hand, Palin is not helping with likely voting women who are not aligned with either political party. The undecided independent women voters decreased this week from 15% to 7%, but those women went to Obama. Palin is also helping among men, conservatives, notably with suburban and rural voters, and with frequent Wal-Mart shoppers, who tend to be "values" voters who like a good value for their money."
Moet ik dan maar de kandidaat steunen die me het minst geschikt lijkt omdat hij bij de partij hoort die ik normaal steun?quote:
"I don't want to be invited to the family hunting party"quote:Op zondag 7 september 2008 10:40 schreef pberends het volgende:
[..]
McCain is inderdaad lachwekkender... maar Obama heeft ook zat humor:
Als je in een oorlog zit en je vindt jouw commandant geen geschikt persoon, dan loop je toch ook niet over naar de vijand.quote:Op zondag 7 september 2008 11:01 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Moet ik dan maar de kandidaat steunen die me het minst geschikt lijkt omdat hij bij de partij hoort die ik normaal steun?
Ja ik ben elitair op bepaalde punten, maar wat is daar erg aan? Ben je automatisch beter als sbs6-kijkend klootjesvolk-arbeider dan?quote:Op zondag 7 september 2008 11:00 schreef JohnDope het volgende:
Dat die elitaire lieden (en meelopers) voor Obama zijn en niet 4 jaar tegen McCain willen aankijken, is al een reden dat McCain moet winnen.
Je bent elitair en je ziet niet graag dat jouw leiders laag opgeleid zijn, maar onder tussen goochel je wel met "als" en "dan".quote:Op zondag 7 september 2008 11:05 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Ja ik ben elitair op bepaalde punten, maar wat is daar erg aan? Ben je automatisch beter als sbs6-kijkend klootjesvolk-arbeider dan?
Ik zie niet graag dat (mijn) leiders lager opgleid zijn dan ikzelf, lijkt me toch een vrij normale gedachte.
Misschien wel naar een ander peleton, maar ik ben dan ook geen soldaat.quote:Op zondag 7 september 2008 11:05 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Als je in een oorlog zit en je vindt jouw commandant geen geschikt persoon, dan loop je toch ook niet over naar de vijand.
Tot nu toe klop het grafiekje van Montov aardig. Ik verwacht alleen niet dat de andere peilingen Zogby zullen volgen en (ook) een verschil van 3-4 procent in het voordeel van McCain geven.quote:Op zondag 7 september 2008 10:58 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Die republikeinen zijn eenvoudig tevreden te houden.
http://www.zogby.com/news/ReadNews.dbm?ID=1548quote:McCain's favorability rating increased from 50% favorable last week to 57% favorable now, a significant jump that indicates the GOP convention was a success. Among independent voters, 61% now have a favorable impression of him, compared to just 49% who said the same a week ago.
Nearly half - 49% - said they had a favorable opinion of Barack Obama, while 50% they had a negative impression of him. Among independent voters, 47% gave him favorable marks, compared to 46% who said the same thing last week.
Volgens mij heb ik het goed gedaan deze keer, niet dan?quote:Op zondag 7 september 2008 11:06 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Je bent elitair en je ziet niet graag dat jouw leiders laag opgeleid zijn, maar onder tussen goochel je wel met "als" en "dan".
McCain heeft in sommige ander peilingen ook al op voorsprong gestaan zonder Palin. Toch?quote:Op zondag 7 september 2008 11:07 schreef Montov het volgende:
Zogby Interactive... Over een slechte peiler gesproken.
Die had Obama op +5 in Arizona. Overigens heeft McCain bij die peiler ook al op voorsprong gestaan in augustus zonder Palin: http://www.zogby.com/news/ReadNews.dbm?ID=1541
Ben je automatisch beter als dan sbs6-kijkend klootjesvolk-arbeider.quote:Op zondag 7 september 2008 11:08 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik het goed gedaan deze keer, niet dan?
Lees het nog maar eens, maar ik snap waarom je dacht dat het fout is.quote:Op zondag 7 september 2008 11:11 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ben je automatisch beter als dan sbs6-kijkend klootjesvolk-arbeider.
Zoals gezegd heb ik er schijt aan als andere mensen er problemen mee hebbenquote:Maargoed je moet gewoon partij kiezen, want van 2 walletjes eten wordt niet gewaardeerd.
Ja, althans bij betrouwbare peilingen heeft McCain soms op +1 of +2 gestaan.quote:Op zondag 7 september 2008 11:10 schreef SuikerVuist het volgende:
[..]
McCain heeft in sommige ander peilingen ook al op voorsprong gestaan zonder Palin. Toch?
Wat is dat nou voor onzin????? Dus Republikeinen mogen alleen om hun kandidaat stemmen, ook als ze die persoon een waardeloos iemand vinden? Dat is hetzelfde als je mening al klaar hebben vóórdat je erover gaat discussieren: voor simpele zielen. Zo verandert er dus echt nóóit wat, door mensen die hun zegje al klaar hebben en er nooit over denken daar iets aan te veranderen; wederom voor simpele zielen.quote:Op zondag 7 september 2008 10:54 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Van 2 walletjes eten dus
[..]
Ja dat maakt het goed.
Nog meer onzin. Wie zegt dat de leidende autoriteit altijd gelijk heeft? Befehl ist befehl? Komen we weer terug op nadenken, voor jezelf, onafhankelijk. Misschien kom je er dan achter dat je gewoon verkeerd bezig bent. Maar nee, in jou ogen is het slimmer om gewoon maar altijd hetzelfde te stemmen, naar dezelfde mensen te luisteren en met dezelfde mensen om te gaan. Zo komen we er wel!quote:Op zondag 7 september 2008 11:05 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Als je in een oorlog zit en je vindt jouw commandant geen geschikt persoon, dan loop je toch ook niet over naar de vijand.
Hoe moet ik het lezen?quote:Op zondag 7 september 2008 11:27 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Lees het nog maar eens, maar ik snap waarom je dacht dat het fout is.
Dit werkt toch helemaal niet gezien de context, het is immers een (retorische) vraag, geen stelling:quote:
Ben je nu opzettelijk dom aan het doen?quote:Op zondag 7 september 2008 13:09 schreef JohnDope het volgende:
Het is "beter dan" & "even goed als".
quote:Op zondag 7 september 2008 12:57 schreef JohnDope het volgende:
Ik vind het prima dat Wheelwattes stemt op Obama, maar dan moet hij zichzelf democraat noemen en geen Republikein.
Als hij geregistreerd staat als Republikein dan is hij dat ongeacht of hij op de Democraten stemt.quote:Op zondag 7 september 2008 12:57 schreef JohnDope het volgende:
Ik vind het prima dat Wheelwattes stemt op Obama, maar dan moet hij zichzelf democraat noemen en geen Republikein.
Kerel, ik haal het niet door elkaar, ik gebruik 'als' niet in plaats van 'dan', 'als' wordt gebruikt als inleiding naar een voorbeeld, niet om twee dingen tegenover elkaar te zetten. Je ziet toch zelf wel in dat 'dan' gebruiken op die plek niet correct is!?quote:Op zondag 7 september 2008 13:11 schreef JohnDope het volgende:
Het boeit me niet als mensen als en dan door elkander halen, maar wel als mensen zeggen dat ze elitair zijn en ze geen leider willen die lager is opgeleid.
quote:Op zondag 7 september 2008 13:13 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Kerel, ik haal het niet door elkaar, ik gebruik 'als' niet in plaats van 'dan', 'als' wordt gebruikt als inleiding naar een voorbeeld, niet om twee dingen tegenover elkaar te zetten. Je ziet toch zelf wel in dat 'dan' gebruiken op die plek niet correct is!?
Mijn god, doe niet zo simpel. Zie je het vraagteken? Alweer; Het was een (retorische) vraag, geen stelling!!!!!quote:Op zondag 7 september 2008 13:15 schreef JohnDope het volgende:
[..]
nogmaals: Ben je automatisch beter als dan sbs6-kijkend klootjesvolk-arbeider.
Als jij daar als wilt zetten vind het goed hoor.
quote:Op zondag 7 september 2008 13:16 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Mijn god, doe niet zo simpel. Zie je het vraagteken? Alweer; Het was een (retorische) vraag, geen stelling!!!!!
terwijl het dit zou moeten zijn:quote:Op zondag 7 september 2008 11:05 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Ja ik ben elitair op bepaalde punten, maar wat is daar erg aan? Ben je automatisch beter als sbs6-kijkend klootjesvolk-arbeider dan?
quote:Ja ik ben elitair op bepaalde punten, maar wat is daar erg aan? Ben je dan automatisch beter dan een sbs6-kijkend klootjesvolk-arbeider?
Laatste keer dat ik het uitleg, want ik wordt echt doodmoe van die dikke plank voor je schedel.quote:Op zondag 7 september 2008 13:19 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dit schreef jij:
[..]
terwijl het dit zou moeten zijn:
[..]
Ik ben geen lid natuurlijk, ik ben een zelfverklaard Republikein. En als die met een beter ticket waren gekomen had ik ook zeker hun kandidaten gesteund, maar McCain en Palin? Sorry hoorquote:Op zondag 7 september 2008 13:12 schreef Fokski het volgende:
[..]
Als hij geregistreerd staat als Republikein dan is hij dat ongeacht of hij op de Democraten stemt.
Dat filmpje boeit alleen de Green Peace clowns.quote:Op zondag 7 september 2008 10:24 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ja als je het zo bekijkt, dan zijn Obama, McCain en Bush allemaal hetzelfde
Alleen McCain heeft veel meer humor dan Obama.
Jouw zin is raar en die van JohnDope is beter.quote:Op zondag 7 september 2008 13:26 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Laatste keer dat ik het uitleg, want ik wordt echt doodmoe van die dikke plank voor je schedel.
"Ja ik ben elitair op bepaalde punten, maar wat is daar erg aan? Ben je automatisch beter als (inleiding naar voorbeeld) sbs6-kijkend klootjesvolk-arbeider dan (wanneer je eilitair bent op bepaalde punten)?"
Mijn punt is ook helemaal ook niet om te vragen of elite beter zijn dan klootjesvolk zoals in jouw verbetering, mijn punt was juist dat jij het tegenovergestelde suggereerde in de post waar ik op reageerde; dat elitair zijn per se slecht is. Door die retorische vraag wilde ik dat idee aan de kaak stellen...
Ik denk dat het dan beter is om jezelf een (fiscaal danwel sociaal) conservatief te noemen maar iedereen moet zich zelf kunnen betitelen zoals men dat zelf wil.quote:Op zondag 7 september 2008 13:34 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Ik ben geen lid natuurlijk, ik ben een zelfverklaard Republikein. En als die met een beter ticket waren gekomen had ik ook zeker hun kandidaten gesteund, maar McCain en Palin? Sorry hoor
Palin is er maar om één reden: leve het olieveld Alaska.quote:Op zaterdag 6 september 2008 13:03 schreef Xith het volgende:
[..]
Mwa, denk dat men Palin nu niet meer onderschat.
Nee, want die heeft een totaal andere betekenis.quote:Op zondag 7 september 2008 13:43 schreef Merkie het volgende:
[..]
Jouw zin is raar en die van JohnDope is beter.
Dat is ook al van de VS zonder haar hoor.quote:Op zondag 7 september 2008 13:48 schreef Verbal het volgende:
[..]
Palin is er maar om één reden: leve het olieveld Alaska.
V.
Dit is inderdaad beter. Of je de zin achteraf naar je eigen hand hebt gezet zal altijd de vraag blijven, maar wees in het vervolg duidelijk.quote:Op zondag 7 september 2008 13:26 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Laatste keer dat ik het uitleg, want ik wordt echt doodmoe van die dikke plank voor je schedel.
"Ja ik ben elitair op bepaalde punten, maar wat is daar erg aan? Ben je automatisch beter als (inleiding naar voorbeeld) sbs6-kijkend klootjesvolk-arbeider dan (wanneer je eilitair bent op bepaalde punten)?"
Mijn punt is ook helemaal ook niet om te vragen of elite beter zijn dan klootjesvolk zoals in jouw verbetering, mijn punt was juist dat jij het tegenovergestelde suggereerde in de post waar ik op reageerde; dat elitair zijn per se slecht is. Door die retorische vraag wilde ik dat idee aan de kaak stellen...
Ok, opgelost, kunnen we weer ontopic. Excuseer mijn gebrek aan geduld.quote:Op zondag 7 september 2008 14:08 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dit is inderdaad beter. Of je de zin achteraf naar je eigen hand hebt gezet zal altijd de vraag blijven, maar wees in het vervolg duidelijk.
JOH!!!quote:Op zondag 7 september 2008 13:51 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Dat is ook al van de VS zonder haar hoor.
Ook Palin is niet vies van samenwerking met de Democraten.quote:McCain pledges to appoint Democrats to Cabinet
The Associated Press
Republican John McCain pledged if elected president to appoint Democrats to his Cabinet, saying there's nothing partisan about tackling the nation's toughest problems.
"I don't know how many, but I can tell you, with all due respect to previous administrations, it is not going to be a single ... 'Well we have a Democrat now.' It's going to be the best people in America," the GOP presidential nominee told CBS' "Face the Nation," in an interview taped Saturday that will be broadcast in full Sunday.
"So many of these problems we face - for example, energy independence, what's partisan about that?" he said. "And I'll tell you, some of them, I'll ask to work for a dollar a year."
McCain's comments come after he was believed to have closely considered Connecticut Sen. Joe Lieberman, a former Democrat turned independent, as a possible running mate before ultimately choosing Alaska Gov. Sarah Palin, a Republican.
In previous administrations, presidents have sometimes appointed a member of the opposite party to their Cabinet. Those Cabinet members have included William Cohen, a former Republican senator who served as defense secretary under President Clinton, and Norm Mineta, a former Democratic House representative who was a transportation secretary under President Bush.
http://www.washtimes.com/news/2008/sep/07/tough-guv/?page=2quote:For Alaskans, Palin is a force to be reckoned with
Valerie Richardson
Sunday, September 7, 2008
[..]
To win pipeline approval, however, she was going to need some Democrats on her side. She showed political savvy early on by appointing several Democrats to her Cabinet, notably Pat Galvin, whom she named the state's commissioner of revenue, an influential post.
"She said when she was hiring for Cabinet positions that political party didn't enter into it," said Mr. Galvin, a lawyer and former official in the state's Department of Natural Resources. "She said she wanted the most qualified person for the job. It was a reflection of her willingness to work with both sides and not let partisanship get in the way of running the state."
[..]
http://www.rasmussenrepor(...)ential_tracking_pollquote:The Rasmussen Reports daily Presidential Tracking Poll for Sunday, September 7, shows the race for the White House is tied.
In the first national polling results based entirely on interviews conducted after Sarah Palin’s acceptance speech, Barack Obama gets 46% of the vote and so does John McCain. When "leaners" are included, it’s all even at 48%.
Maar conservatief associeer ik meer met religie en traditie, dat doet me niet zoveel. Gematigd individualist zou misschien beter passen dan Republikein, maar dan is de boodschap minder. En die boodschap is dat ik de nominatie van McCain een fout vind, en zijn keuze voor Palin vind ik nog fouter.quote:Op zondag 7 september 2008 13:45 schreef Fokski het volgende:
[..]
Ik denk dat het dan beter is om jezelf een (fiscaal danwel sociaal) conservatief te noemen maar iedereen moet zich zelf kunnen betitelen zoals men dat zelf wil.
Zoals al aangegeven kun je net zo gemakkelijk vergelijkbare quotes van Obama en Bush vinden.quote:Op zondag 7 september 2008 17:44 schreef pberends het volgende:
Geniaal filmpje dit. Hadden Bush en McCain niet dezelfde speechschrijvers?
Heb je er een filmpje van?quote:Op zondag 7 september 2008 17:51 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Zoals al aangegeven kun je net zo gemakkelijk vergelijkbare quotes van Obama en Bush vinden.
Groot gevaar is dat McCain wordt overschaduwd door Palinquote:Op zondag 7 september 2008 18:14 schreef Toad het volgende:
Jeetje zeg. Heeft McCain nu het momentum? Waarom zit Pfotenhauer (sr. adviseur McCain) zich dan zo te verdedigen in CNN's LATEEdition.
Het wordt inderdaad heel rap opgepikt, ik lees zelfs al van mensen die het het bewijs vinden dat Obama moslim is...quote:Op zondag 7 september 2008 18:21 schreef Caesu het volgende:
![]()
dit zal wel weer verknipt worden in allerlei anti-Obama clips.
Dat je je als christen zo laat beetnemen door al die fake gelovigen in de amerikaanse politiek. Neem als voorbeeld die mongool die zonodig de tien geboden in de wet wil(de) verankeren maar ze zelf niet kon opnoemen.quote:
Dat of de polls zijn gewoon treurig slecht.quote:Op zondag 7 september 2008 19:44 schreef Merkie het volgende:
Obama kan het wel vergeten, als je na 8 "ramp"-jaren nog steeds moeite hebt om een een niet zo charismatische oude meeknikker te verdelgen wordt het lastig om te winnen.
Ik blijf geloven in het scenario van Montov. McCain is nog steeds totaal inhoudsloos. Alleen heeft hij nu een bijterig keffertje naast zich.quote:Op zondag 7 september 2008 19:44 schreef Merkie het volgende:
Obama kan het wel vergeten, als je na 8 "ramp"-jaren nog steeds moeite hebt om een een niet zo charismatische oude meeknikker te verdelgen wordt het lastig om te winnen.
quote:
Maar of Obama zijn plannen zo goed zijn? Belasten van bedrijven in plaats van burgers klinkt bijvoorbeeld leuk, maar het is toch de consument die uiteindelijk betaalt.quote:Op zondag 7 september 2008 21:02 schreef Caesu het volgende:
McCain kan maar één keer die trophy VP kaart spelen.
daarna komt het toch weer uit op de economie.
en hoe weinig hij verschilt met Bush.
En als de consument betaalt, betaalt de gebruiker. Je moet niet het werken belasten maar het consumeren.quote:Op zondag 7 september 2008 21:07 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Maar of Obama zijn plannen zo goed zijn? Belasten van bedrijven in plaats van burgers klinkt bijvoorbeeld leuk, maar het is toch de consument die uiteindelijk betaalt.
quote:Obama and McCain Prefer to Talk About the Economy
Senator Barack Obama said in a television interview on Sunday that the fall campaign should not be reduced to a “résumé contest” between the Democratic and Republican tickets but rather a choice over which party would offer a new direction for the nation’s economy.
Senator John McCain, appearing in a separate interview, also focused on the economy, backing away from a previous assertion that it was fundamentally sound and saying there was “tough sledding to go through.”
With less than two months remaining before Election Day, the two candidates took a reprieve from their campaigning on Sunday but appeared in taped interviews that were broadcast on morning news programs. On ABC’s “This Week,” Mr. Obama said the United States economic condition is “fragile” and pledged that if elected he would push ahead with his plan to provide tax relief to the middle class. But he said he would consider delaying any tax increases to wealthy Americans — by rescinding President Bush’s tax cuts — for fear of its damaging impact on the economy.
“We’re going to have to reevaluate at the beginning of the year to see what kind of hole we’re in,” he said. Mr. McCain, on the CBS program “Face the Nation,” expressed support for the government’s plan to rescue the nation’s two mortgage giants, Fannie Mae and Freddie Mac, Mr. McCain offered one of his starkest assessments yet of the economy.
“Americans are hurting in a way that they have not hurt for a long time,” Mr. McCain said, adding: “You know, we’ve got a very tough sledding to go through.”
While Governor Sarah Palin of Alaska, McCain’s running mate, was the subject of considerable discussion, she was the only one of the four candidates on the Republican and Democratic tickets who did not appear on one of the Sunday news programs. She has declined to give interviews, something that Mr. McCain said would change “within the next few days.”
Senator Joseph R. Biden Jr., the Democratic vice presidential candidate, said on NBC’s “Meet the Press” that he had debated “an awful lot of tough, smart women” during his time in political office. But he added, “I have no idea what her policies are.”
“She’s a smart, tough politician, so I think she’s going to be formidable,” Mr. Biden said. “Eventually, she’s going to have to sit in front of you like I’m doing and have done. Eventually, she’s going to have to answer questions and not be sequestered. Eventually, she’s going to have to answer on the record.”
In their appearances, Both Mr. McCain and Mr. Obama outlined the arguments they are using to persuade voters which ticket could bring the greatest change to Washington.
Mr. McCain, as he works to distance himself from the Bush administration, pledged to recruit Democrats into his Cabinet and his administration. He argued that Mr. Obama “never took on his party on any significant issue.”
“I don’t know how many, but I can tell you, with all due respect to previous administrations, it is not going to be a single, ‘Well, we have a Democrat now,’ Mr. McCain said. “It’s going to be the best people in America, the smartest people in America.”
Mr. McCain was also asked if the Republican Party could survive if it became a party solely of white people.
“We can’t,” Mr. McCain replied. “We’ve got to reach out. We’ve got to do a better job. We have to have the Hispanic as well as African-American voters.”
Mr. Obama said voters should keep in mind that Mr. McCain had voted 90 percent of the time with the President Bush and Republicans in Congress. He stopped short of criticizing Governor Palin, saying: “This whole résumé contest that’s been going back and forth is not what the American people are looking for.”
“The American people, who are awfully smart, they’re going to be able to make their assessment,” Mr. Obama added. “They’re going to say, you know what? If we choose John McCain, for all of his good qualities, we’re going to get the same kind of government, and if we choose Barack Obama, we’re going to get a different one.”
Even as both candidates are working to present themselves as agents of change, social issues have taken on an increased role with the selection of Ms. Palin, a forceful opponent of abortion rights who has injected fresh energy in the Republican Party’s base.
Mr. Obama conceded that he had given a flip answer when saying at an evangelical forum last month that the question of when life begins was “above my pay grade.”
“What I intended to say is that as a Christian, I have a lot of humility about understanding,” Mr. Obama said. He added, “All I meant to communicate was that I don’t presume to be able to answer these kinds of theological questions.”
Mr. McCain said he did not necessarily agree with the criticism at the Republican National Convention about Mr. Obama’s work as a community organizer that was belittled by several prominent speakers, including Ms. Palin.
“I do not think it’s a negative,” Mr. McCain said. “I think it’s very honorable.”
Dat dus.quote:Op zondag 7 september 2008 19:44 schreef Merkie het volgende:
Je hebt een goed punt. De beslissing valt bij de verkiezingen. Maar het is een veeg teken dat Obama niet ver in de plus staat.quote:Op zondag 7 september 2008 22:06 schreef pberends het volgende:
Wat een crap zeg, Obama en McCain kun je beide nog lang niet afschrijven om welke reden dan ook.
Toen de dominee van Obama in opspraak kwam, dacht iedereen Obama kan wel inpakken. Toen Obama een geweldige speech gaf over verschillende bevolkingsgroepen in de VS dacht iedereen dat McCain wel kon inpakken. Na de conventiespeech van Obama dacht iedereen: McCain kan dit nooit meer inhalen. Toen kwam Palin, en nu denkt iedereen weer dat Obama wel kan inpakken.
Ik begin er moe van te worden.
Laten we eerst maar eens de debatten afwachten.
Is dat vaag? Nee, dat is niet vaag. Ten eerste genereert de Republikeinse Conventie gewoon veel meer aandacht voor McCain dan daarvoor (of daarna). Het is logisch dat de Republikeinen wat stijgen daardoor. Obama wordt een beetje weggedrukt.quote:Op zondag 7 september 2008 22:07 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Je hebt een goed punt. De beslissing valt bij de verkiezingen. Maar het is een veeg teken dat Obama niet ver in de plus staat.
Een veeg teken is geen "vaag" teken. Een "veeg teken" betekent volgens mij zoiets als een veelzeggend en ongunstig teken.quote:Op zondag 7 september 2008 22:13 schreef pberends het volgende:
[..]
Is dat vaag? Nee, dat is niet vaag.
Denk ik ook. De meeste kiezers zullen er nu al aan gewend zijn dat McCain's runningmate een vrouw is. The novelty will wear off.quote:Op zondag 7 september 2008 22:13 schreef pberends het volgende:
Ten tweede is de adrenaline nog niet uit het bloed door de keuze op een vrouwelijke vicepresidentskandidaat. Maar ook dat zal webebben.
Inderdaad. Met dank aan de media. Obama werd pas echt hard aangepakt toen Hillary al lang en breed verloren had. De welbekende fanboys zullen dit bestrijden, maar iedereen die de voorverkiezingen heeft gevolgd weet dat de Clintons veel meer onterechte negatieve publiciteit hebben gekregen.quote:Op zondag 7 september 2008 21:56 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Dat dus.
Wat een dweil is het toch. De Democraten hebben zich zwaar vergist door Obama te kiezen. Ze waren zo verliefd op 'm, dat ze al zijn tekortkomingen door de vingers zagen.
wat is dat nou weer voor droevige reactie?quote:Op zondag 7 september 2008 21:56 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Dat dus.
Wat een dweil is het toch. De Democraten hebben zich zwaar vergist door Obama te kiezen. Ze waren zo verliefd op 'm, dat ze al zijn tekortkomingen door de vingers zagen. Toen bekend werd dat Biden de VP kandidaat zou worden, konden ze hun geluk helemaal niet meer op. Een super debater en een kei op buitenlandse zaken. Maar ook een 36-jarige Washington veteraan, een oude grijze man. Obama heeft zich daar toch wel heel erg mee in de vingers gesneden. Change preken, en tegelijkertijd zo'n ouwe rukker als running mate kiezen?
De grootste vergissing van de Democraten was om Sarah Palin af te kraken, zonder goede bewijzen te hebben. Het liet zien wat voor een smeerpijpen ze echt zijn, en het had als gevolg dat de conservatieven achter Palin, en daarmee McCain gingen staan. Sarah Palin, de briljantste keuze van deze verkiezingen.
Als het om strategie en planning gaat, dan moet je echt niet bij de Democraten zijn. Wat een stel heikneuters.
Zoals?quote:Op zondag 7 september 2008 23:34 schreef SuikerVuist het volgende:
maar iedereen die de voorverkiezingen heeft gevolgd weet dat de Clintons veel meer onterechte negatieve publiciteit hebben gekregen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |