1969, letterlijk, bekend liedje van een bekende band, link met Michael Jackson, geen ABC / Lobo / Badly Drawn Boyquote:Op vrijdag 29 augustus 2008 11:40 schreef knars het volgende:
1 + 1 + 1 = 3
wie verwerkte deze logica in welk liedje?
hersteldquote:Op vrijdag 29 augustus 2008 12:10 schreef knars het volgende:
(en ja, ranja, deze hele vraag was eigenlijk een grote hint dat je voor sophie b. hawkins maar 1 punt hebt gegeven)
Volgen smij heeft hij dat niet bewust gedaan is maar dat Sony geweestquote:Op vrijdag 29 augustus 2008 13:07 schreef knars het volgende:
dat ie 1x thriller gewoon heeft uitgebracht en daarna 1x als special edition en dit jaar nog 1x als 25 edition = 3x Thriller
quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 13:13 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Beatles - Come Together
kwam gisteren nog voorbijquote:Op vrijdag 29 augustus 2008 14:30 schreef cafca het volgende:
DC Lewis - Mijn gebed?
Tuurlijk. keiharde vervolgvraagquote:Op vrijdag 29 augustus 2008 15:17 schreef Burnett het volgende:
percy sledge
goeie shit, was daar graag geweest die avond.quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 15:20 schreef Burnett het volgende:
Nog even de bijpassende GENIALE clip op de vraag van gisteravond van Sam & Dave:
Voor de liefhebber... (en dan te bedenken dat die mensen in het publiek hierna ook
nog Otis Redding kregen...)
quote:Oh, cant you see Im not fooling nobody
Dont you see the tears are falling down my face
Since you went away
Break my heart, you slipped away
Didnt know I was wrong
Never meant to hurt you now youre gone
quote:The flowers you gave me
Are just about to die
When i think about
What![]()
It makes me want to cry
quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 18:06 schreef bartrid het volgende:
Iets van Tiffany omdat de vorige vraag over Debbie Gibson ging?
quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 23:39 schreef Burnett het volgende:
i think we're alone now
Hoe krijg je dat dan voor elkaar?quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 22:38 schreef ranja het volgende:
en ik heb inderweg naar huis m'n arm gebroken
geen Beschaving dus morgen
Sterkte in ieder geval.quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 00:07 schreef Charmian het volgende:
[..]
Hoe krijg je dat dan voor elkaar?
Ongelukje met de fiets. Kwam tegen iemand aan, beide onderuit. De ander had niks maar ik zit nu dus met de arm in een mitella.quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 00:07 schreef Charmian het volgende:
Hoe krijg je dat dan voor elkaar?Beterschap hoor
![]()
Auw, pijnlijk.quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 08:46 schreef ranja het volgende:
Ongelukje met de fiets. Kwam tegen iemand aan, beide onderuit. De ander had niks maar ik zit nu dus met de arm in een mitella.
In elk geval bedankt voor de steun allemaal.
pijnlijk idd lijkt mequote:Op zaterdag 30 augustus 2008 09:07 schreef brother52 het volgende:
[..]
Auw, pijnlijk.
Sterkte met het herstel.
Ben ik nog steeds in muziektrivia?quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 13:42 schreef Burnett het volgende:
We zetten Tiffany even in de parkeergarage...
Actionfigure: wie?
[ afbeelding ]
Nope....quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 16:39 schreef ranja het volgende:
had nu nog steeds niemand Tiffany - Could Have Been gezegd?
Kan niet missenquote:Op zaterdag 30 augustus 2008 23:36 schreef bukgeit het volgende:
Zodiac Mindwarp & The Love Reaction
Rocken maar!quote:Op zondag 31 augustus 2008 13:12 schreef belsen het volgende:
Ehm, het was meer dat ik nog nooit van Zodiac Mindwarp & The Love Reaction gehoord had.
quote:However, Rolling Stone, while giving her album 2/5 stars, despite describing the song as a "New Wave-y club single," says the supposedly rebellious "attention-grabbing" lyrics are "a vanilla recounting of her chick-on-chick exploits" and that this "acting out" is "just to get a dude's attention."[5] AllMusic praises "the stomping Gary Glitter beat" before criticizing the producers for turning it "into a leaden stumble and burying's voice underneath Pro Tools overdubs so it all winds up as a faceless wash of sound designed to be placed in TV shows, movie trailers, and malls
Het album ligt over een paar weken in de winkelquote:Op zondag 31 augustus 2008 22:23 schreef bartrid het volgende:
Ik wist niet dat die aan een comeback werkten...
MadMaster +1quote:Op zondag 31 augustus 2008 22:42 schreef MadMaster het volgende:
Kate Perry - I Kissed A Girl?
Vorige week veelvuldig gehoord...
Ik kan ineens Stupid Girl beter plaatsenquote:Op maandag 1 september 2008 11:36 schreef knars het volgende:
Shirley Masnon is bevallen van onze liefdesbaby?
Die was er maar tijdelijk...quote:Op maandag 1 september 2008 11:28 schreef Burnett het volgende:
Madonna
Die doet het al een tijdje niet meer...quote:Op maandag 1 september 2008 11:29 schreef Mark het volgende:
Connor McLeod
De gezochte bewoner is een stuk ouder...quote:Op maandag 1 september 2008 11:36 schreef knars het volgende:
Shirley Manson is bevallen van onze liefdesbaby?
Die is er geboren...quote:Op maandag 1 september 2008 12:34 schreef Burnett het volgende:
rod stewart
Vorige week grote koppen op de voorpagina's van de Schotse tabloids dat Gary in Schotland ondergedoken was, omdat hij in Engeland uitgekost wordt...quote:Op maandag 1 september 2008 12:39 schreef Mark het volgende:
Gary Glitter?
Close, but no cigarquote:Op maandag 1 september 2008 16:47 schreef bukgeit het volgende:
Underwater Love van Smoke City?
quote:
Tja, staat op hetzelfde album als dat hele bekende nummer.....quote:Op dinsdag 2 september 2008 09:15 schreef schaap001 het volgende:
Ik heb 'm maar eens opgezocht: het nummer zegt me helemaal niks; de band behoorlijk wel, zegmaar....
overigens heb ik het nummer wel in m'n collectiekan gebeuren
bukgeit heeft de helft al goed....quote:
Ja, daar ben ik inmiddels dus ook achterquote:Op dinsdag 2 september 2008 10:08 schreef cafca het volgende:
[..]
Tja, staat op hetzelfde album als dat hele bekende nummer.....
quote:Op dinsdag 2 september 2008 10:18 schreef schaap001 het volgende:
Ja, daar ben ik inmiddels dus ook achterwant dat album heb ik wel ja. Maar het nummer zegt me niks en de lyrics dus al helemaal niet.
Er zijn ook wel wat maandjes gepasseerd sinds ik dat album voor het laatst gedraaid heb, dat dan weer wel.
Hehe, had al bijna gezegd dat ik er niet meer in geloofde dat deze vraag opgelost ging wordenquote:Op dinsdag 2 september 2008 10:32 schreef Litpho het volgende:
Underwater Love van Faith No More natuurlijk.
The Real Thing.
Om maar even bij The Real Thing te blijven, wie had in 1988/1989 een grote hit na in 1987 een Coca-Cola jingle ingezongen te hebben?quote:Op dinsdag 2 september 2008 10:40 schreef Mark het volgende:
[..]
Hehe, had al bijna gezegd dat ik er niet meer in geloofde dat deze vraag opgelost ging worden
Litpho +1
ranja +1quote:Op dinsdag 2 september 2008 10:48 schreef ranja het volgende:
Robin Beck?
Angel Dust is veruit mijn favoriete FNM album, dus ja het is echt waar: ik heb The Real Thing in jaaaaren niet meer gedraaid.quote:
Niet bepaald dusquote:Op dinsdag 2 september 2008 11:26 schreef schaap001 het volgende:
Even een F5-je dan maar
Er zitten twee wel heul, heul, HEULE bekende jongens in....quote:Op dinsdag 2 september 2008 12:09 schreef ranja het volgende:
nee, zegt me niet veel eigenlijk
dat zou wel verklaren waarm ik geen idee zou hebbenquote:Op dinsdag 2 september 2008 12:17 schreef Litpho het volgende:
Herken ik hier Page in The Firm?
quote:Op dinsdag 2 september 2008 12:17 schreef Litpho het volgende:
Herken ik hier Page in The Firm?
Wie isquote:attended the London Academy of Music and Dramatic Art, studying both music theory and drama. He chose to become a musician when in 1967 he met Andrew Loog Oldham, and signed with his Immediate Records label. His debut album, Give Me, Take You was issued in 1968.
His choral arrangement was used on the Tim Hardin penned "Hang On to a Dream", on the album, Nice, as recorded by The Nice in 1969.'s biggest hit in the UK was the song "Journey", as televised on Top of the Pops in 1972. The song was incorporated on
's second album
in 1973.
By the mid 1970s,moved into electric rock mode in collaboration with Peter Godwin, forming the power pop band Metro, whose recordings were issued on Sire in the United States. Suddenly,
was near the cutting edge of music again, and in addition to his work with Metro he released a couple of solo albums,
and the brilliant
. The song "
" was a big hit single in the Netherlands. From the same period,
's co-composed song, "Criminal World", was recorded by David Bowie on his 1983 Let's Dance album.
cafca +1quote:Op dinsdag 2 september 2008 12:53 schreef cafca het volgende:
Duncan Browne
-o +b, maar ik ga ervan uit dat je dat bedoeldequote:Op dinsdag 2 september 2008 13:09 schreef Waaghals het volgende:
booby brown
quote:He said, "one more job oughta get it"
"One last shot, we quit it"
"One more for the road"
Ik gok op Goldfinger in de melkweg Amsterdam ?quote:Op dinsdag 2 september 2008 15:24 schreef MadMaster het volgende:
Omdat ik er vanuit ga dat mijn antwoord juist is en ik zo op pad ga tot 16.30 uur alvast een nieuwe vraag:
Van welke Jan met de pet heb ik gisteren het concert bezocht?
Wordt dus vervolgd over een uurtje, tenzij het antwoord voor 15.30 uur volgt...
quote:Op dinsdag 2 september 2008 16:45 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Ik gok op Goldfinger in de melkweg Amsterdam ?
quote:Op dinsdag 2 september 2008 17:11 schreef horned_reaper het volgende:
Juan Luis Guerra in de heineken music hall
quote:Op dinsdag 2 september 2008 18:37 schreef Thealexfiles het volgende:
de Paranoid Android van Radiohead? Geen idee
quote:signed with Capitol Records to release his solo debut in 1980. Tale of the Tape was a minor hit, partly because
played a mixture of pop and rock, which earned him a large crossover audience. The song "You Should Be High Love" received a fair amount of play on album rock stations, but no single cracked the pop charts. Years later, the song "The Big Beat" was sampled in rap songs.
asked Brian May of Queen to produce his next album Don't Say No. May declined due to scheduling conflicts, but he recommended instead Reinhold Mack who had produced one of Queen's most successful albums ever, The Game.
agreed, and Mack went on to produce Don't Say No. The album became a smash, with the lead single "The Stroke" becoming a hit all around the world, hitting the Top 20 in the US and topping the singles chart in Australia. "In The Dark" and "My Kinda Lover" were successful follow-up singles.
was a popular act on Album Rock radio, with every track on the album receiving airplay. Don't Say No reached the Top 5 and lasted well over two years on Billboard's album chart, selling nearly 4 million copies in the US.
is also known for his collaborations with Freddie Mercury, on
's 1986 release Enough Is Enough ("Love Is The Hero", "Lady With A Tenor Sax"). Mercury also sang background vocals on
's hit single "Emotions in Motion".
Checkquote:Op dinsdag 2 september 2008 23:29 schreef brother52 het volgende:
Billy Squier.
Freddy heeft ook nog eens een nummer ingezongen op het eerste album van The Cross.
Jawel, maar dat reken ik voor het gemak tot de Queen-familie.quote:Op dinsdag 2 september 2008 23:29 schreef brother52 het volgende:
Freddy heeft ook nog eens een nummer ingezongen op het eerste album van The Cross.
quote:Op woensdag 3 september 2008 11:10 schreef knars het volgende:
Dandy Warhols, kostuum van de hoes van Earth to Dandy Warhols?
quote:Op woensdag 3 september 2008 11:55 schreef ranja het volgende:
misschien op de achterkant...
quote:wat ik van het album gehoord heb is dit waarschijnlijk het meest tegenvallende album van ze.
Da's mijn favoriet, ik vind het juist jammer dat ze niet zijn doorgegaan met die stijl.quote:Op woensdag 3 september 2008 13:28 schreef ranja het volgende:
Black album vind ik wel goed, maar die Monkey House
Ik op 9.quote:Op woensdag 3 september 2008 13:47 schreef ranja het volgende:
ik vind toch de eerste 2 en Odditorium met afstand de beste 3
on topic: ik zit op 11 met een paar gokjes
Die had ik ook, maar later weer geschrapt omdat hij volgens mij niet voldoetquote:Op woensdag 3 september 2008 13:57 schreef schaap001 het volgende:
14. Sigue Sigue Sputnik - Love Missile F1 11
moeilijk, maar zoiets dacht ik
quote:Op woensdag 3 september 2008 13:59 schreef Mark het volgende:
[..]
Die had ik ook, maar later weer geschrapt omdat hij volgens mij niet voldoet
ik dacht dus dat ze ïn het begin aankwamen met een spaceship, maar misschien laat m'n geheugen me in de steek...quote:Op woensdag 3 september 2008 14:01 schreef knars het volgende:
kan even niet bij youtube, maar spice up your life is toch alleen op grote hoogte in een futuristische stad? of woren de spice girls ook nog e ruimte ingeslingerd?
Die wilde ik wel noemen, maar die ken ik niet. Dus toen heb ik het maar niet gedaanquote:Op woensdag 3 september 2008 14:15 schreef knars het volgende:
Dat niemand Zlad - Elektronik Supersonik genoemd heeft![]()
quote:takes its cues more from such bands as the Alan Parsons Project and Wings than from
's fascination with Pepper-era Beatles. Sure, all the electronic whirrs and bleeps are present and accounted for, and
did spawn hit singles in "
" and "
," but on the average,
had begun to get too stuck on the same structure and content of their releases. "The Way Life's Meant to Be" echoes very early
hits like "
," and the "Prologue" and "Epilogue" segments try and bring about a unifying concept that doesn't quite hold up upon listening all the way through.
proves to be competent
but not great
.
Uit 1981 en, nu we de band reeds weten, 'Twilight' en 'Hold On Tight' staan erop...quote:Op woensdag 3 september 2008 15:13 schreef cafca het volgende:
Ja, ik ken het album wel, (meer van zien dan van horen), maar ik weet de titel niet.
Wilde net zoiets gaan roepen als: "het wordt nou toch eens tijd dat iemand het weet"quote:Op woensdag 3 september 2008 15:59 schreef MadMaster het volgende:
Time...
Had destijds een leraar die helemaal leip van ELO was en waarmee we behoorlijk geïndoctrineerd werden...
Welk nummer van wie?quote:I was born a little premature
Mom just couldn't take no more
Had no time to learn to cry
Goodbye, Mama, got to fly
Bye, bye, bye, bye, bye, bye, bye
Entered school when I was two
PhD'd that afternoon
Never entered any sports
Didn't look too good in shorts
Got divorced when I was four
Waarschijnlijk de buren van Biff Biffordquote:Op woensdag 3 september 2008 16:11 schreef MadMaster het volgende:
al was het maar vanwege de naam Bev Bevan (welke ouder verzint zoiets???)...![]()
Zal z'n moeder wel hebben verzonnenquote:Op woensdag 3 september 2008 16:11 schreef MadMaster het volgende:
Ik vind ELO ook prima te doen, al was het maar vanwege de naam Bev Bevan (welke ouder verzint zoiets???)...![]()
[..]
quote:Op woensdag 3 september 2008 16:36 schreef Pietmans het volgende:
Ik wist dat het Beat the Clock was.. Dat het van Sparks was, heb ik er even bijgezocht. Legitiem in dit topic?
Nou, van eentje weet ik 100% zeker dat 'ie niet van Lennon/McCartney is: niet geschreven én niet gezongen.quote:Op woensdag 3 september 2008 17:25 schreef horned_reaper het volgende:
Alle nummers zijn geschreven door Paul McCartney en/of John Lennon, en dus toegeschreven aan Lennon-McCartney..... dus ik snap deze vraag misschien niet helemaal ?
nagekeken dus, knars + 1quote:Op woensdag 3 september 2008 18:18 schreef knars het volgende:
within you, without you is geschreven en gezongen door george harrison, en with a little help from my friends is geschreven door paul (credits: lennon/mccartney) en gezongen door ringo.
Nee absoluut niet, en de muziek al helemaal niet ^^quote:Op woensdag 3 september 2008 19:43 schreef cemeteryslut het volgende:
goh... een soort kever en een soort planeet... groot geweld. hmz.
maaruh, is de hoes een beetje psychedelisch?
mwa, in de VS dan..hier kwam zulks niet verder dan 32..quote:Op woensdag 3 september 2008 19:36 schreef horned_reaper het volgende:
Ik zoek de titel van een jaren 80 rock album dat volgens mij in elke grote hitlijst wel op nummer 1 heeft gestaan rond die tijd.
Billboard en UK charts etc. natuurlijkquote:Op woensdag 3 september 2008 19:59 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
[..]
mwa, in de VS dan..hier kwam zulks niet verder dan 32..
Kut, hele vraag vergeten...quote:Op woensdag 3 september 2008 16:36 schreef Pietmans het volgende:
Ik wist dat het Beat the Clock was.. Dat het van Sparks was, heb ik er even bijgezocht. Legitiem in dit topic?
quote:Op woensdag 3 september 2008 20:50 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Kut, hele vraag vergeten...
Maar Pietmans red me:
Pietmans +0
Om het even wat sneller te laten gaan...quote:Op woensdag 3 september 2008 21:10 schreef bartrid het volgende:
Ja hoor, ik heb alleen geen flauw idee.
Hysteria is inderdaad precies zo'n album, alleen moet je een paar jaartjes vroeger zoeken.quote:Op woensdag 3 september 2008 21:14 schreef knars het volgende:
schreeuwerige jaren 80 rockhoezen, ik denk meteen aan Hysteria vanm Def Leppard. daar zit echter geen kever op die uit een planbeet komt. Dus nee, geen idee.
Bedankt voor het punt, maar ik weet niet of mijn antwoord was waar de vraagsteller op doelde.
Als je even de regels in het eerste bericht doorleest kan het niet misgaanquote:Op woensdag 3 september 2008 21:18 schreef Pietmans het volgende:
Hm toch mooi dat er enige discussie was over mn vraagOh, wist niet dat er hier met punten gewerkt wordt! Ik ga dit eens in de gaten houden
Zolang je de antwoorden niet opzoekt is dat primaquote:Op woensdag 3 september 2008 21:18 schreef Pietmans het volgende:
Hm toch mooi dat er enige discussie was over mn vraagOh, wist niet dat er hier met punten gewerkt wordt! Ik ga dit eens in de gaten houden
quote:Op woensdag 3 september 2008 19:36 schreef horned_reaper het volgende:
Ik zoek de titel van een jaren 80 rock album dat volgens mij in elke grote hitlijst wel op nummer 1 heeft gestaan rond die tijd.
En nu komt het..... de albumhoes is te herkennen aan zijn felle kleuren waarbij een soort kever met groot geweld uit een soort planeet knalt.
quote:Op woensdag 3 september 2008 20:06 schreef horned_reaper het volgende:
Billboard en UK charts etc. natuurlijk
quote:Op woensdag 3 september 2008 21:14 schreef horned_reaper het volgende:
Dit is de band achter het gezochte album...
Even om de boel weer op orde te zetten, want ik heb niet veel tijd meer...quote:Op woensdag 3 september 2008 21:16 schreef horned_reaper het volgende:
Hysteria is inderdaad precies zo'n album, alleen moet je een paar jaartjes vroeger zoeken.
poeh, het metertje staat roodgloeiendquote:Op woensdag 3 september 2008 21:46 schreef ranja het volgende:
nog even geen idee... journey, asia, loverboy, iets in die buurt?
quote:You're on the road with, one of the world's hottest rock groups. A spectacular performance has just ended. Now it's up to you to guide each
Band Member past hordes of Love-Crazed Groupies, Sneaky Photographers, and Shifty-Eyed Promoters to the safety of the
escape vehicle in time to make the next concert. Your mighty manager and loyal roadies are there to help, but the escape is up to you!
Alsnog dank!!quote:Op woensdag 3 september 2008 22:56 schreef ranja het volgende:
toch Journey
maar daar ken ik geen albums van...
taco? puttin' on the ritzquote:Op woensdag 3 september 2008 22:58 schreef MadMaster het volgende:
[ afbeelding ]
Wie zien we hier als postzegel?
Die verwacht je hier natuurlijk ook...quote:Op woensdag 3 september 2008 23:30 schreef Burnett het volgende:
dacht heel even dat het Adne Söndral was...![]()
cafca +1 sorry knars...quote:Op donderdag 4 september 2008 09:21 schreef cafca het volgende:
7 en 8 omdraaien, knars, dan klopt het volgens mij
ook niet. geen standaard blues manquote:Op donderdag 4 september 2008 11:34 schreef Burnett het volgende:
dan zal het wel muddy waters zijn...
quote:Folk singerwrote and recorded "Dazed and Confused" for his debut solo album "The Above Ground Sound" of
, released in June 1967. Like the other tracks on the album, the song does not include any drums. It was recorded entirely with the trio of
on guitar, keyboard and vocals, Ted Irwin on guitar and Lee Underwood on bass.
quote:Op donderdag 4 september 2008 13:38 schreef bukgeit het volgende:
Arlo Guthrie?
quote:Op donderdag 4 september 2008 15:20 schreef Mark het volgende:
Oh, wacht nu snap ik het zinnetje: Less than Jake => Jake Holmes, dus?
hmm... bij die ondertitel van cafca moet ik altijd denken aan wat-dan-ook met Jon Spencer. Maar het is geen album van The Blues Explosion (geloof ikquote:Op donderdag 4 september 2008 15:59 schreef Mark het volgende:
Gezien je ondertitel zou je ze moeten kennen
de band zul je ook wel kennen
Eric Clapton als ik me niet vergisquote:Op donderdag 4 september 2008 17:47 schreef Pietmans het volgende:
Wie speelt de lead guitar in het nummer: While my guitar gently weeps van, uiteraard, The Beatles?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |